Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 67 viesi un 12 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
Fandulis
23. Nov 2021, 22:45 #3061

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13382

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Man par pasauli nospļauties, es gribu saprast, kā mans kaimiņš būs spiests maksāt manu elektrības rēķinu.
Offline
mrCage
23. Nov 2021, 22:50 #3062

Kopš: 03. Apr 2021

Ziņojumi: 1977

Braucu ar:


23 Nov 2021, 22:40:31 @Samsasi rakstīja:
Nu vai tad nauda, kuru iegūst no pārdotajām kvotam nav valsts jeb nodokļu maksātāju nauda? Vai valsts nepārtiek no mūsu nodoklīšiem? Un vai uz šo dienu tiešām nav labaks veids, kā iztērēt 10 ļamas, nekā piedalīties zaļajā hoax? Nu būsim reāli, zaļais kurss ir globāla mēroga appisiens ticīgajām aitām.


Te vēl prikols ir tajā ,ka valstij sponsorējot elektroauto pirkšanu pēc būtības nabadzīgākie iedzīvotāji sponsorē turīgāko iedzīvotāju pirkumus.Jauna Tesla maksā sākot no 50 tūkst. Šaubos vai kāda skolotāja var atļauties pirkt Teslu,savukārt tas ,kurš var atļauties samaksāt
50 k. par teslu var atļauties maksāt pilnu cenu, bez 5 -10 k. valsts atbalsta .
Offline
Samsasi
23. Nov 2021, 22:52 #3063

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4583

Braucu ar:

Nu un kur tieši ir huiņa? Ne nu es saprotu, patikami nooirkt drotu ar 4500 eur atlaidi bet nu aizverot acis, problēma nepazūd. Logiskāk butu kautvai iedot subsidiju privatajiem aprikoties ar saules paneļiem nshit.... Tas būtu daudz zaļāk, nekā uzbūstot tosteru, kuru ražošana nebut nav zaļa, tirgu. Kas savukārt palielinās elektroenrgijas pieprasiju, līdz ar to ražošanu utt.
Offline
Samsasi
23. Nov 2021, 22:54 #3064

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4583

Braucu ar:


23 Nov 2021, 22:50:01 @mrCage rakstīja:

23 Nov 2021, 22:40:31 @Samsasi rakstīja:
Nu vai tad nauda, kuru iegūst no pārdotajām kvotam nav valsts jeb nodokļu maksātāju nauda? Vai valsts nepārtiek no mūsu nodoklīšiem? Un vai uz šo dienu tiešām nav labaks veids, kā iztērēt 10 ļamas, nekā piedalīties zaļajā hoax? Nu būsim reāli, zaļais kurss ir globāla mēroga appisiens ticīgajām aitām.


Te vēl prikols ir tajā ,ka valstij sponsorējot elektroauto pirkšanu pēc būtības nabadzīgākie iedzīvotāji sponsorē turīgāko iedzīvotāju pirkumus.Jauna Tesla maksā sākot no 50 tūkst. Šaubos vai kāda skolotāja var atļauties pirkt Teslu,savukārt tas ,kurš var atļauties samaksāt
50 k. par teslu var atļauties maksāt pilnu cenu, bez 5 -10 k. valsts atbalsta .


Tieši tā, cilvekam kurš var atļauties jaunu dapohuj kādu elektro, nez vai viņam tiek 4500 eur ir kritiski. Aber zaļi domājoša grētas stbalstītāja skolotāja tadus 4500 eur nekad mūžā nav rokās turējusi.
Offline
jkkk
24. Nov 2021, 08:57 #3065

Kopš: 30. Dec 2012

Ziņojumi: 420

Braucu ar:


23 Nov 2021, 21:54:08 @Samsasi rakstīja:

23 Nov 2021, 15:49:01 @XK220 rakstīja:

23 Nov 2021, 12:44:34 @V.I.P. rakstīja:

savukaart EV nav eertaaks, "sipies" ar to vadu visu laiku, visur ej ubagot elektriibu, kur aizbrauc, utt.

Che?
Ed kopš braucu ar EV, bl tādā starā esmu ka nafig nav jābrauc uz dusiem, kautkas jālaistās, kautkādas rindas, karoče PN DUS.
Ā nu jā, kuterim gan vajag, tad nu nākas iet un sipties. EV piespraužu pie vada tāpat kā telefonu. 15 sekundes. Nākamajā dienā 300Km.


nu nefleitē, ja jau hesītī rij, tad noteikti arī dusā suņus ēd utt.
un pa 15 sec tu neko tur nevari pielādēt. pieliet pilnu bāku cik aizņem? 5 min? cik km tu pa 5 min vari ielādēt? mīzt ej ceļmalā, lai nebūtu dusos jāiet?
un ja ar tukšu baču mājās atbraucot, pēkšņi kautkur jābrauc - a auto bača tukša, jālādē


piekrītu. cilvēks nav ierēķinājis vada noņemšanu. reālāk 20-30 sekundes

[ Šo ziņu laboja jkkk, 24 Nov 2021, 08:59:47 ]

Offline
Belluuns
24. Nov 2021, 09:34 #3066

Kopš: 16. Jun 2007

Ziņojumi: 9631

Braucu ar: quattro

EV uz uzņēmumu, šie visi jautājumi atrisināti? Privatais diezvai ir primārā mērķauditorija jaunam EV lidz 50k.
Offline
ParaTr00per
24. Nov 2021, 11:05 #3067

Kopš: 07. Oct 2005

Ziņojumi: 2056

Braucu ar: alumīnija spaini vai spaini bez vāka


23 Nov 2021, 16:07:48 @Mizx rakstīja:

23 Nov 2021, 15:49:01 @XK220 rakstīja:

23 Nov 2021, 12:44:34 @V.I.P. rakstīja:

savukaart EV nav eertaaks, "sipies" ar to vadu visu laiku, visur ej ubagot elektriibu, kur aizbrauc, utt.

Che?
Ed kopš braucu ar EV, bl tādā starā esmu ka nafig nav jābrauc uz dusiem, kautkas jālaistās, kautkādas rindas, karoče PN DUS.
Ā nu jā, kuterim gan vajag, tad nu nākas iet un sipties. EV piespraužu pie vada tāpat kā telefonu. 15 sekundes. Nākamajā dienā 300Km.
Un tad pa nakti izbliež drošinātājus vai kaimiņu puikas pajoko un no rīta aķis tikpat tukšs kā vakarā. Var meklēt tuvāko skrejriteni, lai tiktu uz darbu.

jā, un tad kaimiņu puikas pajoko un saber cukuru bākā...
Offline
Fandulis
24. Nov 2021, 11:07 #3068

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13382

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Bez pvn 50k ar pvn ~ 60k €
Offline
jaks
26. Nov 2021, 22:35 #3069

Kopš: 02. Dec 2008

No: Saldus

Ziņojumi: 3101

Braucu ar:

Mhm, ilgtspējīgāks būtu atbalsts saules paneļiem


23 Nov 2021, 22:52:12 @Samsasi rakstīja:
Nu un kur tieši ir huiņa? Ne nu es saprotu, patikami nooirkt drotu ar 4500 eur atlaidi bet nu aizverot acis, problēma nepazūd. Logiskāk butu kautvai iedot subsidiju privatajiem aprikoties ar saules paneļiem nshit.... Tas būtu daudz zaļāk, nekā uzbūstot tosteru, kuru ražošana nebut nav zaļa, tirgu. Kas savukārt palielinās elektroenrgijas pieprasiju, līdz ar to ražošanu utt.
Offline
kaprons
26. Nov 2021, 22:39 #3070

Kopš: 20. Jan 2018

No: Salacgrīva

Ziņojumi: 5248

Braucu ar: Ātrumu, kas nogalina...

Ilgtspējīgāk būtu hatonam nosiltināt bēniņus, aizmūrēt Z logus, un palielināt D logus.
Vai nosiltināt daudzstāveni+ielikt rekuperāciju

Nejau braukt ar elektroinstrumentu.(tas ir ļoti ātri sasniedzams pasākums, kur pamat ieguvējs ganjauka ir dzelža ražotājs+politiskie eko pidarasi, kāda ilgtspēja tai kustošajai miskastei ar resursu xxx k km pret nosiltinātu hatonu, kas var kalpot gadu desmitus)

CIETI!

[ Šo ziņu laboja kaprons, 26 Nov 2021, 23:41:28 ]

Offline
DiksIrseejs
28. Nov 2021, 11:52 #3071

Kopš: 08. Oct 2020

No: Dobele

Ziņojumi: 1144

Braucu ar: Hibrīdu

Bolts tak zaļais gan jau kaut kur pie Tavas bloķenes mētājas.
Offline
HiJaCKeR
28. Nov 2021, 12:01 #3072

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4652

Braucu ar: BMW E90 330i


28 Nov 2021, 11:26:18 @Nixx rakstīja:
jaunas mājas jābūvē nosiltinātas. Vecajām ļauj mierīgi sabrukt




allo, tie kas dzīvo vecajās panelenēs, it kā viņiem ir līdzekļi pirkt dzīvokļus jaunajos projektos
Online
HiJaCKeR
28. Nov 2021, 12:24 #3073

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4652

Braucu ar: BMW E90 330i


28 Nov 2021, 12:19:48 @Nixx rakstīja:

28 Nov 2021, 12:01:53 @HiJaCKeR rakstīja:

28 Nov 2021, 11:26:18 @Nixx rakstīja:
jaunas mājas jābūvē nosiltinātas. Vecajām ļauj mierīgi sabrukt




allo, tie kas dzīvo vecajās panelenēs, it kā viņiem ir līdzekļi pirkt dzīvokļus jaunajos projektos



Latvijā ir tikai 2 tipu mājas - jaunie, teju pasīvie projekti un panelenes ???

Ir kaut kādas panelenes, kuras ir vērts siltināt un remontēt. Tā pat mums ir hruščovkas, kuras būtu jājauc nost. Nu vnk nav vērts tur ieguldīties, bez siltuma tur ir visas pārējās iespējamās problēmas

Un tirgus "neredzamā roka" galu galā visu noregulēs. Rīgas cenas nevarēs samaksāt - darbaspēks aizplūdīs uz reģioniem, uzņēmumi aizplūdīs līdzi


nu tad sāc jaukt nost hruščenes un izmitināt tos cilvēkus pie sevis
Online
Samsasi
28. Nov 2021, 13:27 #3074

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4583

Braucu ar:


28 Nov 2021, 11:26:18 @Nixx rakstīja:

26 Nov 2021, 22:39:27 @kaprons rakstīja:
Ilgtspējīgāk būtu hatonam nosiltināt bēniņus, aizmūrēt Z logus, un palielināt D logus.
Vai nosiltināt daudzstāveni+ielikt rekuperāciju

Nejau braukt ar elektroinstrumentu.(tas ir ļoti ātri sasniedzams pasākums, kur pamat ieguvējs ganjauka ir dzelža ražotājs+politiskie eko pidarasi, kāda ilgtspēja tai kustošajai miskastei ar resursu xxx k km pret nosiltinātu hatonu, kas var kalpot gadu desmitus)

CIETI!


beidz stumt xuiņu


EV uz priekšu iet ar ~ 1/4 ... 1/5 no tās enerģijas, kas nepieciešama ICE. Pie kam, e-mašīnām nepieciešamo enerģiju var saražot +/- "zaļi"

Neviens nesaka, ka no rītdienas VISI audi 80 jāaizstāj ar jaunām Teslām.
Uzstādījums ir, ka jauna iekšdedze drīz vairs netiks ražota, tā vietā jaunus ražos EV.
Es ceru, ka saproti atšķirību starp šīm 2 stratēģijām ?

Tevis piesauktajam dzīvojamam fondam ideja ir līdzīga - jaunas mājas jābūvē nosiltinātas. Vecajām ļauj mierīgi sabrukt. Tāpat kā transportā, procesu viegli katalizē ar nodokļu politiku, enerģijas cenu

Idejiski līdzīgi kā bija ar lampiņām. Arī visi kliedza, ka tā pāreja ir LED ražojošo ķirzakcilvēku lobijs. Tev tiešām pietrūkst kvēlspuldzes ?


uzsvars uz vārdu VAR

Offline
Marex_FF6
28. Nov 2021, 19:17 #3075

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5334

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6

Pēc ilgāka laika iekāpu MB pēc Teslas... secinājums - Teslas gaismas ir ļoti zemas kvalitātes produkts...
Kad nav ar ko salīdzināt, liekas ok, bet kad pārkāp uz citu auto ar labām gaismām, nākas secināt, ka Teslas tehnoloģijas līdz gaismām nav aizstiepušās...
Nu tas tā, par EV tēmu, pārmaiņas pēc...
Offline
jkkk
29. Nov 2021, 09:29 #3076

Kopš: 30. Dec 2012

Ziņojumi: 420

Braucu ar:


28 Nov 2021, 19:17:53 @Marex_FF6 rakstīja:
Pēc ilgāka laika iekāpu MB pēc Teslas... secinājums - Teslas gaismas ir ļoti zemas kvalitātes produkts...
Kad nav ar ko salīdzināt, liekas ok, bet kad pārkāp uz citu auto ar labām gaismām, nākas secināt, ka Teslas tehnoloģijas līdz gaismām nav aizstiepušās...
Nu tas tā, par EV tēmu, pārmaiņas pēc...


automātiskās gaismas - nav pretējo auto "izgriešanas" un mēdz neizslēgties vai mirgot braucot pa izgaismotu šoseju. tāpat ar auto logu tīrītāju.

ok, izgriešanu nevajag 40k auto, bet automātiskajām gaismām būtu jāstrādā labāk 2021

tāpēc, ka izmanto kameru, ierasto sensoru vietā
Offline
stanks
29. Nov 2021, 12:50 #3077

Kopš: 11. Mar 2014

Ziņojumi: 122

Braucu ar:


28 Nov 2021, 11:26:18 @Nixx rakstīja:

EV uz priekšu iet ar ~ 1/4 ... 1/5 no tās enerģijas, kas nepieciešama ICE. Pie kam, e-mašīnām nepieciešamo enerģiju var saražot +/- "zaļi"



Šo lūdzu paskaidro sīkāk. EV uz priekšu kustināšanai tīru enerģiju vajag tieši tikpat, cik ICE. Pat vairāk, jo EV praktiski vienmēr ir ievērojami smagāki dēļ bateriju svara. Tālāk, tā enerģija ir jāsaražo, jānogādā līdz baterijai un tad jāpaņem no baterijas, lai to izmantotu, tur visur ir zudumi. ICE vienīgais zudums ir tehniskajos mezglos pašā mašīnā. Kas ir arī EV (visdrīzāk mazāks gan).

Pie tam, valstīs, kur lielu daļu elektroenerģijas ražo ar neatjaunojamiem resursiem, paņemot tīri degvielas litrus, vajag vairāk litrus lai saražotu elektrību EV, lai nobrauktu tikpat cik var nobraukt ar ICE izmantojot degvielas litrus pa tiešo.

Šis protams atšķiras no valsts uz valsti.

Bet jautājums paliek, kur tieši EV kustas uz priekšu ar mazāk izmantoto tīro enerģiju, ja massa ir lielāka? (izņemot variantā, kad abi krīt no klints).


PS Es neesmu pret EV, pret tīru demagoģiju gan. Ir situācijas, kad EV ir labs risinājums (piem. ja ir privātmāja, kur pa nakti lādēt, un ja jābrauc ir līdz kādi 300km dienā), bet pagaidām ir daudz vairāk situāciju, kur ICE ir stipri vairāk priekšrocību.

[ Šo ziņu laboja stanks, 29 Nov 2021, 13:21:41 ]

Offline
Mixzzz
29. Nov 2021, 13:37 #3078

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2789

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


29 Nov 2021, 12:50:03 @stanks rakstīja:

28 Nov 2021, 11:26:18 @Nixx rakstīja:

EV uz priekšu iet ar ~ 1/4 ... 1/5 no tās enerģijas, kas nepieciešama ICE. Pie kam, e-mašīnām nepieciešamo enerģiju var saražot +/- "zaļi"



Šo lūdzu paskaidro sīkāk. EV uz priekšu kustināšanai tīru enerģiju vajag tieši tikpat, cik ICE. Pat vairāk, jo EV praktiski vienmēr ir ievērojami smagāki dēļ bateriju svara. Tālāk, tā enerģija ir jāsaražo, jānogādā līdz baterijai un tad jāpaņem no baterijas, lai to izmantotu, tur visur ir zudumi. ICE vienīgais zudums ir tehniskajos mezglos pašā mašīnā. Kas ir arī EV (visdrīzāk mazāks gan).


Jā, kinētisko enerģiju vajag tikpat, bet problēma ir pārvērst ķīmisko enerģiju(DD vai e95/9 kinētiskajā enerģijā. Ja man piem autiņš patērē 16kwh/100km, tad līdzīga smaguma dirselis patērē 6-7l/100km. 1l DD ~ 10kwh. Tātad enerģijas patēriņš ir 60-70kwh/100km


Pie tam, valstīs, kur lielu daļu elektroenerģijas ražo ar neatjaunojamiem resursiem, paņemot tīri degvielas litrus, vajag vairāk litrus lai saražotu elektrību EV, lai nobrauktu tikpat cik var nobraukt ar ICE izmantojot degvielas litrus pa tiešo.

Šis protams atšķiras no valsts uz valsti.



+/- tas pats vien sanāk, jautājums ar ko salīdzina, dirseli vai benzo.
https://www.sciendo.com/pdf/10.2478/rtuect-2020-0041
Dirseli elektrības ražošanai jau nu pārsvarā neizmanto, līdz ar to paliek ogles un dabasgāze. Ogles tāpat auto neizmantosi un gāzi kā rādas nav pārāk efektīvi braukt.

Pat ja vilksi EV ar ICE auto, tad piem ar 1l degvielas velkot EV un pēc tam pārsēžoties EV kopā aizbrauksi tālāk nekā ja to 1l vienk nobrauktu ICE auto.


PS Es neesmu pret EV, pret tīru demagoģiju gan. Ir situācijas, kad EV ir labs risinājums (piem. ja ir privātmāja, kur pa nakti lādēt, un ja jābrauc ir līdz kādi 300km dienā), bet pagaidām ir daudz vairāk situāciju, kur ICE ir stipri vairāk priekšrocību.

Nevar nepiekrist, šobrīd privātajiem LV ņemt EV īsti loģiski nav, ja runā par plikām izmaksām. Passats/Superbs būs daudz patīkamāks par M3 SR+ salonā un to atšķirību cenā diezgan ilgi varēs atsist degvielā un apkopēs utt. Bet nu protams zem haubes būs kle kle kle vai mopēda motors.

Es domāju, ka ūdeņraža EV būs tomēr alternatīva BEV, jo to ražot var visu diennakti, līdz ar to izlīdzinās elektrības patēriņš/slodze tīklam nevis visi saslēdz auto pie tīkla plkst. 19-20. Tāpat arī ātri var uzpildīt un beigās uz elektrību jau tāpat vien brauc tā kā nav nekādu zaudējumu attiecībā pret BEV tik cik efektivitāte nav tik laba kā BEV. Lai gan šobrīd nodrošināt tīklu un attiecīgi ražošanu, lai pāris h visi varētu lādēties vakarā uz pilnu jaudu arī nav ekonomiski loģiski.
Offline
user
29. Nov 2021, 14:11 #3079

Kopš: 12. May 2020

Ziņojumi: 13766

Braucu ar:

par ekoloģiju, ietekmi uz dabu, jaudu, jaudas zudumiem un bla bla bla vispār drīkst runāt tikai cilvēki, kuriem auto ir max kādi 50kw vai 70 zs

viss pārējais ir liekulība un diršana

+ vēl formula 1 inženiri, kuriem svarīgi no konkrēta degvielas apjoma dabūt max jaudu
Online
smudo
29. Nov 2021, 14:28 #3080

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3640

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX

Neliels ieskats lielākā ES auto nākotnes tirgus tendencēs. Vācijā nesen ievēlēts jauns parlaments un valdība. Saskaņo ar pēdējiem pazinojumiem, līdz 2023. tiks pagarināts 6000 EUR valsts atbalsts EV iegādei , bet iespējams, ka auto turēšanas periodu pacels uz 12 mēnešiem, jo vāciešiem nepatīk, ka liela daļa auto izceļo uz citām valstīm īsi pēc pirmās reģistrācijas un atbalsta saņemšanas. No 2023. līdz 2025. valsts atbalsts saglabāsies, bet būs krietni mazāks - prognozē, ka max 2000 EUR par auto, bet no 2026. tāds vairs netiks plānots.

Vāciešiem ir optimistisks plāns, ka uz 2030. valstī būs 15 mil. EV. Lielā mērā tādēļ, ka VAG un daži citi ražotāji pateica, ka pēc 2025. gada ICE neražos ES tirgum, jo neplāno izstrādāt EURO7 ICE vieglajiem auto. Tātad lielai daļai vāciešu, mainot jaunu auto, vienīgā iespēja būs pārsēsties uz EV.

Līdz 2030. plāno arī 1 mil valsts subsidētus EV uzlādes punktus - tai skaitā ap 10000 ātrās uzlādes stacijas (te gan vēl ir diskusija, vai tas neradīs negodīgu konkurenci ar privātajiem, kas tajā pasākumā jau ieguldījumi daudzus miljardus).

Pārējie uzlādes punkti, kā saprotu, būs privātie mājsaimniecības punkti, kur jau 2021. gada sākumā bija programma, kur nosedz lielāko daļu EV uzlādes punkta izveides mājās.

Ņemot šo vērā, arī LV izskatās cerīga pāreja uz EV dominanci ielās ap 2040. gadu, jo ap to brīdi lietoto auto tirgū nekas cits, kā EV īsti nebūs pieejams

[ Šo ziņu laboja smudo, 29 Nov 2021, 14:31:50 ]

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo