Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 29 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Jautājumi celtniekiem

AutorsZiņojums
emigrants
29. Jan 2025, 13:10 #30401

Kopš: 01. Mar 2003

Ziņojumi: 4061

Braucu ar: to kas bildē

Iesakiet karkasa mājas ražošanas kompāniju, vajag ēku īrei. Paldies
Offline
Mizx
29. Jan 2025, 14:10 #30402

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6446

Braucu ar:


29 Jan 2025, 11:49:46 @Mixzzz rakstīja:

28 Jan 2025, 23:33:49 @Mizx rakstīja:

28 Jan 2025, 18:02:52 @Mixzzz rakstīja:
Izskatās, ka radusies nepieciešamība nosiltināt 2 akmeņu sienas. Tā kā no ārpuses viņas īpaši neredz, tad radās doma, ka maybe varētu ar putām nosiltināt un vienk nokrāsot pelēkas, lai nekrīt acīs.

Mans domu gājiens:

1. Mitrumam nevajadzētu būt problēmai - no iekšpuses izžūs.
2. Papildus izolāciju no mitruma.
3. Ātri
4. Nav dārgi
5. Efektīvi.

Šāds risinājums būs kcik prātīgs vai labāk ne? Tā kā kopā ir tik 26m2, tad plāns darīt pašam. Ir kādi ieteikumi par izmantojamiem produktiem? Ar vati negribās siltināt - nav laika to darīt diemžēl.
Neiesaku. Man pašam praktisks piemērs.

1) Visticamāk runā par kādām veco laiku celtnēm, kam akmeņi mūrēti ar kaļķu javu. Tās galvenais bieds ir mitrums, mitruma ietekmē tā sabirst un nekādas sasaistes vairs nav. Plus nedraudzējas ar cementu, ja to uzmet virsū, tad arī sabirst putekļos. Visādi citadi tā darbojas kā švamme un, ja gadās tikt pie mitruma, tad tāpat pati to labi atdod.

2) "no iekšpuses izžūs" — labāk nemēģini! Tādām sienām parasti nav horizontālās hidroizolācijas, siena, jo īpaši apakšdaļa, bieži ir diezgan konstanti mitra. Jo ātrāk mitrums tiek laukā, jo labāk un vēl labāk, ja uz abām pusēm. Bija pieredze, kur kāds bija kārtīgi sienas apmetis ar zvērīgu padomju cementa apmetumu. Gan sienām viss bija slikti, gan telpās drausmīga mitruma sajūta. Nokala visu nost līdz akmeņiem, ļāva pažūt un pēc tam uzlika ārpusē kaļķu javas apmetumu (lai ļauj izdalīties mitrumam) un viss super, iepriekš telpas, kas radīja pagraba sajūtu, pēkšņi bija normāli lietojamas. Starp citu, ja šādu ēku vispār siltina, tad tikai ar akmens vati, nekad ne ar putuplastu. Tas pats iemesls, ka caur vati mitrums aizies, bet putuplastā paliks. Attiecīgi siltināt ar putām ir tieši tas, ko nedrīkstētu.

3) Vajadzība siltināt. Cik tās sienas ir biezas? Ja kārtīga biezuma, tad tās necaursals, ja plānas, tad gan kaut kas jādara, bet es izvēlētos vati vai kaut ko tādu. Praksē, protams, akmens nav nekāds siltumizolators, bet tā kopējā masa ir ļoti siltumietilpīga un pasākums ir visai inerts t.i. uzsildīt aukstu māju būs lēni un prasīs daudz enerģijas, ja ziemā uznāks -25C, tad arī atdzišana notiks tāpat lēnām. Praksē pamēģināju regulāt un sildīt pa zonām, pa laikiem, kā tagad moderni, bet mainīgie režīmi akimens sienām neder. Vajag konstantu apkures stāvokli un sienas pašas visu "noamortizēs".

1) Vai tad closed cell foam tieši nestrādā kā mitrumizolācija - mitrums netiek cauri nevienā virzienā? Tad jau idejiski no ārpus tur nevajadzētu tikt klāt mitrumam ne?

2) Nu par to ka mitrums sadala tās sienas reizinātājos, to zinu jā. Šajā telpā, kur siena paiet zem zemes līmeņa vienā vietā, no iekšpuses labi pabrucis.

3)Nu 70cm biezums +/-. Cik meklējot infu netā, tad tāpat ar to visu, ka visas šķirbas būs normāli aizsmērētas, tie zudumi tāpat būs 2 W/m2K. Pie 52m2, beigās sarēķināju, ka sezonā sanāk lieki 2.5-3.5 m3 krautās malkas pa sezonu, pie nosacījuma, ka iekšā uztur tikai 10C. Gribēs likt automātiku, tad tur granulas/dīzelis/gāze whatever sāks gana ātri sastādīt summas, kuras atmaksājas nosiltināt.

Telpu plānojas pielietot kā katla telpu, gribētos vienk, lai mazāk aiziet zudumos un attiecīgi mazāk jākurina.
Mitrumu šī siena visvairāk uzsūc no pamatnes, kur ir kontakts ar grunti. Manā gadījumā bija mēģināts tā kā raksti un siena bija faktiski noizolēta no abām pusēm. Rezultātā mitrums uzkāpa no pamatnes līdz otram stāvam, kur vismaz uz iekšu bija klasisks vecais kaļķa apmetums. No lietus tādas ietekmes nav, jo te līst, te nelīst, notek un nožūst, bet gruntī mitrums ir visu laiku. Gan jau nav kāpās / tuksnesī tā siena, bet statistiski vidējā Latvijas vietā. Mitruma mazināšanai tieši rakos zemē, lai zem zemes esošo daļu noizolētu pret mitrumu. Te daži iesmēja, ka tā neesot nekāda hidroizolācija, bet šādām ēkām profesionāļi tieši iesaka — tāda pumpaina plastmasas loksne ar domu, ka tai cauri mitrums no sāna netiks, bet tā arī nav cieši pieguļoša mūrējumam, lai būtu lielāka iespēja mitruma ventilācijai. Kā jau saku — esmu ļoti apmierināts, māju pirms / pēc nevar pazīt, pirms tam bija reāla pagraba sajūta, tagad normālas dzīvojamās telpas.
Man tās sienas ~1 metru biezas. Apkurinot ar siltumsūkni (zeme-siltas grīdas) izmaksas zemakas kā centrālapkurei Rīgā parastā vecā majā ar jaunu apkures sistēmu un jauniem logiem. Tādos akmeņos temperatūra krītas / ceļas lēni, tāpēc nav vērts celt paniku. OK, nebūs kā jaunā no siltumizolācijas materiāliem būvētā ēkā, bet savedot kārtībā visu pārējo, būs labi. Pluss, ka lēni atdziest un arī lēni uzsilst. Vasarā varēs komfortabli dzīvot un nedomāt par gaisa kondicioniera uzstadīšanu.
Offline
piradzinjsh
29. Jan 2025, 14:16 #30403

Kopš: 29. Aug 2012

No: Liepāja

Ziņojumi: 2314

Braucu ar: vienu radzi

Tu vari kā opciju sameklēt Gati Almani, viņš sevi dēvē par kaļķu un akmens sienu ekspertu. Kontaktus nezinu. Youtube var atrast. Tikai dieva dēļ neko nesaki par putām.
Taiktokā zem lietotājs Zenons

[ Šo ziņu laboja piradzinjsh, 29 Jan 2025, 14:17:23 ]

Offline
Mixzzz
29. Jan 2025, 14:20 #30404

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2855

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


29 Jan 2025, 14:10:43 @Mizx rakstīja:

29 Jan 2025, 11:49:46 @Mixzzz rakstīja:

28 Jan 2025, 23:33:49 @Mizx rakstīja:

28 Jan 2025, 18:02:52 @Mixzzz rakstīja:
Izskatās, ka radusies nepieciešamība nosiltināt 2 akmeņu sienas. Tā kā no ārpuses viņas īpaši neredz, tad radās doma, ka maybe varētu ar putām nosiltināt un vienk nokrāsot pelēkas, lai nekrīt acīs.

Mans domu gājiens:

1. Mitrumam nevajadzētu būt problēmai - no iekšpuses izžūs.
2. Papildus izolāciju no mitruma.
3. Ātri
4. Nav dārgi
5. Efektīvi.

Šāds risinājums būs kcik prātīgs vai labāk ne? Tā kā kopā ir tik 26m2, tad plāns darīt pašam. Ir kādi ieteikumi par izmantojamiem produktiem? Ar vati negribās siltināt - nav laika to darīt diemžēl.
Neiesaku. Man pašam praktisks piemērs.

1) Visticamāk runā par kādām veco laiku celtnēm, kam akmeņi mūrēti ar kaļķu javu. Tās galvenais bieds ir mitrums, mitruma ietekmē tā sabirst un nekādas sasaistes vairs nav. Plus nedraudzējas ar cementu, ja to uzmet virsū, tad arī sabirst putekļos. Visādi citadi tā darbojas kā švamme un, ja gadās tikt pie mitruma, tad tāpat pati to labi atdod.

2) "no iekšpuses izžūs" — labāk nemēģini! Tādām sienām parasti nav horizontālās hidroizolācijas, siena, jo īpaši apakšdaļa, bieži ir diezgan konstanti mitra. Jo ātrāk mitrums tiek laukā, jo labāk un vēl labāk, ja uz abām pusēm. Bija pieredze, kur kāds bija kārtīgi sienas apmetis ar zvērīgu padomju cementa apmetumu. Gan sienām viss bija slikti, gan telpās drausmīga mitruma sajūta. Nokala visu nost līdz akmeņiem, ļāva pažūt un pēc tam uzlika ārpusē kaļķu javas apmetumu (lai ļauj izdalīties mitrumam) un viss super, iepriekš telpas, kas radīja pagraba sajūtu, pēkšņi bija normāli lietojamas. Starp citu, ja šādu ēku vispār siltina, tad tikai ar akmens vati, nekad ne ar putuplastu. Tas pats iemesls, ka caur vati mitrums aizies, bet putuplastā paliks. Attiecīgi siltināt ar putām ir tieši tas, ko nedrīkstētu.

3) Vajadzība siltināt. Cik tās sienas ir biezas? Ja kārtīga biezuma, tad tās necaursals, ja plānas, tad gan kaut kas jādara, bet es izvēlētos vati vai kaut ko tādu. Praksē, protams, akmens nav nekāds siltumizolators, bet tā kopējā masa ir ļoti siltumietilpīga un pasākums ir visai inerts t.i. uzsildīt aukstu māju būs lēni un prasīs daudz enerģijas, ja ziemā uznāks -25C, tad arī atdzišana notiks tāpat lēnām. Praksē pamēģināju regulāt un sildīt pa zonām, pa laikiem, kā tagad moderni, bet mainīgie režīmi akimens sienām neder. Vajag konstantu apkures stāvokli un sienas pašas visu "noamortizēs".

1) Vai tad closed cell foam tieši nestrādā kā mitrumizolācija - mitrums netiek cauri nevienā virzienā? Tad jau idejiski no ārpus tur nevajadzētu tikt klāt mitrumam ne?

2) Nu par to ka mitrums sadala tās sienas reizinātājos, to zinu jā. Šajā telpā, kur siena paiet zem zemes līmeņa vienā vietā, no iekšpuses labi pabrucis.

3)Nu 70cm biezums +/-. Cik meklējot infu netā, tad tāpat ar to visu, ka visas šķirbas būs normāli aizsmērētas, tie zudumi tāpat būs 2 W/m2K. Pie 52m2, beigās sarēķināju, ka sezonā sanāk lieki 2.5-3.5 m3 krautās malkas pa sezonu, pie nosacījuma, ka iekšā uztur tikai 10C. Gribēs likt automātiku, tad tur granulas/dīzelis/gāze whatever sāks gana ātri sastādīt summas, kuras atmaksājas nosiltināt.

Telpu plānojas pielietot kā katla telpu, gribētos vienk, lai mazāk aiziet zudumos un attiecīgi mazāk jākurina.
Mitrumu šī siena visvairāk uzsūc no pamatnes, kur ir kontakts ar grunti. Manā gadījumā bija mēģināts tā kā raksti un siena bija faktiski noizolēta no abām pusēm. Rezultātā mitrums uzkāpa no pamatnes līdz otram stāvam, kur vismaz uz iekšu bija klasisks vecais kaļķa apmetums. No lietus tādas ietekmes nav, jo te līst, te nelīst, notek un nožūst, bet gruntī mitrums ir visu laiku. Gan jau nav kāpās / tuksnesī tā siena, bet statistiski vidējā Latvijas vietā. Mitruma mazināšanai tieši rakos zemē, lai zem zemes esošo daļu noizolētu pret mitrumu. Te daži iesmēja, ka tā neesot nekāda hidroizolācija, bet šādām ēkām profesionāļi tieši iesaka — tāda pumpaina plastmasas loksne ar domu, ka tai cauri mitrums no sāna netiks, bet tā arī nav cieši pieguļoša mūrējumam, lai būtu lielāka iespēja mitruma ventilācijai. Kā jau saku — esmu ļoti apmierināts, māju pirms / pēc nevar pazīt, pirms tam bija reāla pagraba sajūta, tagad normālas dzīvojamās telpas.
Man tās sienas ~1 metru biezas. Apkurinot ar siltumsūkni (zeme-siltas grīdas) izmaksas zemakas kā centrālapkurei Rīgā parastā vecā majā ar jaunu apkures sistēmu un jauniem logiem. Tādos akmeņos temperatūra krītas / ceļas lēni, tāpēc nav vērts celt paniku. OK, nebūs kā jaunā no siltumizolācijas materiāliem būvētā ēkā, bet savedot kārtībā visu pārējo, būs labi. Pluss, ka lēni atdziest un arī lēni uzsilst. Vasarā varēs komfortabli dzīvot un nedomāt par gaisa kondicioniera uzstadīšanu.
Tā telpa pavisam citā ēkā, atsevišķi no mājas, tā kā vēsums vasarā maz interesē. Galvenais lai sauss.

OK, tad kāds ir rezumē - kā labāk siltināt ja siltina? No iekšpuses/ārpuses? Akmens vate? Putas galīgi nē?

Kas tā par hidroizolāciju? Ieinteresēja...
Offline
Mizx
29. Jan 2025, 14:31 #30405

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6446

Braucu ar:

Domāju, ka piesauktais Gatis arī varēs ko labu ieteikt.
Ja siltināt, tad ar vati. Es nemaz nesiltināju, tikai apmetums no ārpuses, no iekšpuses pat labāk atstāju plikus akmeņus.
"Pamatus" cik nu tādi ir, noizolēju no ārpuses ar kaut ko šādu pumpainu. Nopērkams faktiski jebkurā būvmateriālu veikalā. Ā, pašas ēkas / telpas grīdai ieliec siltinājumu un saved tādā kārtībā, lai lieki mitrums nenāk augšā. Grīdā saliku putuplastu un miers. Baidoties par mitrumu un nezinot, kā būs, uztaisīju arī dabisko ventilāciju caur skursteni, vienkārši atvere bez kādas nosūces. Vēl jo vairāk — ja telpa ir tikai katlumāja, tad visticamāk vēlies tajā sausumu un nevajag +23 grādus, bet pietiks ar 15-18 C sliktākajā gadījumā. Varbūt tad 0,7m akmens sienas siltināt vispār nevajag, tikai grīdu un jumtu, kur tomēr ļoti daudz tiek ārā.
Offline
Mixzzz
29. Jan 2025, 14:53 #30406

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2855

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


29 Jan 2025, 14:31:53 @Mizx rakstīja:
Domāju, ka piesauktais Gatis arī varēs ko labu ieteikt.
Ja siltināt, tad ar vati. Es nemaz nesiltināju, tikai apmetums no ārpuses, no iekšpuses pat labāk atstāju plikus akmeņus.
"Pamatus" cik nu tādi ir, noizolēju no ārpuses ar kaut ko šādu pumpainu. Nopērkams faktiski jebkurā būvmateriālu veikalā. Ā, pašas ēkas / telpas grīdai ieliec siltinājumu un saved tādā kārtībā, lai lieki mitrums nenāk augšā. Grīdā saliku putuplastu un miers. Baidoties par mitrumu un nezinot, kā būs, uztaisīju arī dabisko ventilāciju caur skursteni, vienkārši atvere bez kādas nosūces. Vēl jo vairāk — ja telpa ir tikai katlumāja, tad visticamāk vēlies tajā sausumu un nevajag +23 grādus, bet pietiks ar 15-18 C sliktākajā gadījumā. Varbūt tad 0,7m akmens sienas siltināt vispār nevajag, tikai grīdu un jumtu, kur tomēr ļoti daudz tiek ārā.
Nu tur šobrīd ir betona grīda. Bija plānā vismaz gruntēt, lai mazāk putekļu - mitruma izolējošo grunti diez laba ideja klāt?
Offline
Chepe
29. Jan 2025, 15:32 #30407

Kopš: 24. Apr 2019

Ziņojumi: 75

Braucu ar:

Ja par siltināšanu, tad kādi ir viedokļi par guļbūves mājas sienu siltināšanu no iekšpuses? Vate esot ļoti ūdensuzsūcoša un, kad tā ir samirkusi, nekādu siltinājumu nedod. Tvaika plēvi uzstiept būtu gana nereāli, jo tās sienas un griesti nav taisni. Puķiks ar foliju? Bet baigi dārgi.
Offline
968-jk
29. Jan 2025, 15:55 #30408

Kopš: 08. Dec 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 13702

Braucu ar: 30niekiem


29 Jan 2025, 14:10:43 @Mizx rakstīja:

29 Jan 2025, 11:49:46 @Mixzzz rakstīja:

28 Jan 2025, 23:33:49 @Mizx rakstīja:

28 Jan 2025, 18:02:52 @Mixzzz rakstīja:
Izskatās, ka radusies nepieciešamība nosiltināt 2 akmeņu sienas. Tā kā no ārpuses viņas īpaši neredz, tad radās doma, ka maybe varētu ar putām nosiltināt un vienk nokrāsot pelēkas, lai nekrīt acīs.

Mans domu gājiens:

1. Mitrumam nevajadzētu būt problēmai - no iekšpuses izžūs.
2. Papildus izolāciju no mitruma.
3. Ātri
4. Nav dārgi
5. Efektīvi.

Šāds risinājums būs kcik prātīgs vai labāk ne? Tā kā kopā ir tik 26m2, tad plāns darīt pašam. Ir kādi ieteikumi par izmantojamiem produktiem? Ar vati negribās siltināt - nav laika to darīt diemžēl.
Neiesaku. Man pašam praktisks piemērs.

1) Visticamāk runā par kādām veco laiku celtnēm, kam akmeņi mūrēti ar kaļķu javu. Tās galvenais bieds ir mitrums, mitruma ietekmē tā sabirst un nekādas sasaistes vairs nav. Plus nedraudzējas ar cementu, ja to uzmet virsū, tad arī sabirst putekļos. Visādi citadi tā darbojas kā švamme un, ja gadās tikt pie mitruma, tad tāpat pati to labi atdod.

2) "no iekšpuses izžūs" — labāk nemēģini! Tādām sienām parasti nav horizontālās hidroizolācijas, siena, jo īpaši apakšdaļa, bieži ir diezgan konstanti mitra. Jo ātrāk mitrums tiek laukā, jo labāk un vēl labāk, ja uz abām pusēm. Bija pieredze, kur kāds bija kārtīgi sienas apmetis ar zvērīgu padomju cementa apmetumu. Gan sienām viss bija slikti, gan telpās drausmīga mitruma sajūta. Nokala visu nost līdz akmeņiem, ļāva pažūt un pēc tam uzlika ārpusē kaļķu javas apmetumu (lai ļauj izdalīties mitrumam) un viss super, iepriekš telpas, kas radīja pagraba sajūtu, pēkšņi bija normāli lietojamas. Starp citu, ja šādu ēku vispār siltina, tad tikai ar akmens vati, nekad ne ar putuplastu. Tas pats iemesls, ka caur vati mitrums aizies, bet putuplastā paliks. Attiecīgi siltināt ar putām ir tieši tas, ko nedrīkstētu.

3) Vajadzība siltināt. Cik tās sienas ir biezas? Ja kārtīga biezuma, tad tās necaursals, ja plānas, tad gan kaut kas jādara, bet es izvēlētos vati vai kaut ko tādu. Praksē, protams, akmens nav nekāds siltumizolators, bet tā kopējā masa ir ļoti siltumietilpīga un pasākums ir visai inerts t.i. uzsildīt aukstu māju būs lēni un prasīs daudz enerģijas, ja ziemā uznāks -25C, tad arī atdzišana notiks tāpat lēnām. Praksē pamēģināju regulāt un sildīt pa zonām, pa laikiem, kā tagad moderni, bet mainīgie režīmi akimens sienām neder. Vajag konstantu apkures stāvokli un sienas pašas visu "noamortizēs".

1) Vai tad closed cell foam tieši nestrādā kā mitrumizolācija - mitrums netiek cauri nevienā virzienā? Tad jau idejiski no ārpus tur nevajadzētu tikt klāt mitrumam ne?

2) Nu par to ka mitrums sadala tās sienas reizinātājos, to zinu jā. Šajā telpā, kur siena paiet zem zemes līmeņa vienā vietā, no iekšpuses labi pabrucis.

3)Nu 70cm biezums +/-. Cik meklējot infu netā, tad tāpat ar to visu, ka visas šķirbas būs normāli aizsmērētas, tie zudumi tāpat būs 2 W/m2K. Pie 52m2, beigās sarēķināju, ka sezonā sanāk lieki 2.5-3.5 m3 krautās malkas pa sezonu, pie nosacījuma, ka iekšā uztur tikai 10C. Gribēs likt automātiku, tad tur granulas/dīzelis/gāze whatever sāks gana ātri sastādīt summas, kuras atmaksājas nosiltināt.

Telpu plānojas pielietot kā katla telpu, gribētos vienk, lai mazāk aiziet zudumos un attiecīgi mazāk jākurina.
Mitrumu šī siena visvairāk uzsūc no pamatnes, kur ir kontakts ar grunti. Manā gadījumā bija mēģināts tā kā raksti un siena bija faktiski noizolēta no abām pusēm. Rezultātā mitrums uzkāpa no pamatnes līdz otram stāvam, kur vismaz uz iekšu bija klasisks vecais kaļķa apmetums. No lietus tādas ietekmes nav, jo te līst, te nelīst, notek un nožūst, bet gruntī mitrums ir visu laiku. Gan jau nav kāpās / tuksnesī tā siena, bet statistiski vidējā Latvijas vietā. Mitruma mazināšanai tieši rakos zemē, lai zem zemes esošo daļu noizolētu pret mitrumu. Te daži iesmēja, ka tā neesot nekāda hidroizolācija, bet šādām ēkām profesionāļi tieši iesaka — tāda pumpaina plastmasas loksne ar domu, ka tai cauri mitrums no sāna netiks, bet tā arī nav cieši pieguļoša mūrējumam, lai būtu lielāka iespēja mitruma ventilācijai. Kā jau saku — esmu ļoti apmierināts, māju pirms / pēc nevar pazīt, pirms tam bija reāla pagraba sajūta, tagad normālas dzīvojamās telpas.
Man tās sienas ~1 metru biezas. Apkurinot ar siltumsūkni (zeme-siltas grīdas) izmaksas zemakas kā centrālapkurei Rīgā parastā vecā majā ar jaunu apkures sistēmu un jauniem logiem. Tādos akmeņos temperatūra krītas / ceļas lēni, tāpēc nav vērts celt paniku. OK, nebūs kā jaunā no siltumizolācijas materiāliem būvētā ēkā, bet savedot kārtībā visu pārējo, būs labi. Pluss, ka lēni atdziest un arī lēni uzsilst. Vasarā varēs komfortabli dzīvot un nedomāt par gaisa kondicioniera uzstadīšanu.


Nevis daži bet es iesmēju, t.i., aizrādīju, ka tāNAV hidroizolācija. Skolā mācītai hidroizolācijas definīcijai šis materiāls netbilst bet jā, viņu izmanto šādos gadījumos. Vispirms gan atsedz pamatus (parasti laukakmeņi ar kaļķa mūrējumu), tos nomazgā, nožāvē, ar kaļķa javu aizdara izdrupušās vietas, apžāvē, boklāj/nosmērē ar cementa bāzes hidroizolāciju pēc kuras lieka membrānu, kas ventilēs pamatus aizturēs lielāko daļu virszemes ūdeņus. Paralēli šim vēl mēdz uztaisīt drenāžu starp pamatiem un "pumpaino" membrānu, taču katrs gadījums ir individuāls un ne visur viena formula strādā/vajag tērēt līdzekļus pēc vienas formulas. Pilnai laimei pēc šāda procesa iekšpusē uzmontē fibrolītu ar kaļķa apmetumu. Nav pieredze bet pēc lasītā liekas, ka arī māla apmetums šeit varētu būt labs risinājuma. Nu, kad šis viss izveikts, tad dabīgā gaisa pieplūdes ar urbumiem sienās un klimats telpā būs labu labais.

Un jā, šī membrāna nav hidroizolācija lai ko neteiktu pārdevējs.
Offline
968-jk
29. Jan 2025, 15:58 #30409

Kopš: 08. Dec 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 13702

Braucu ar: 30niekiem


29 Jan 2025, 15:32:52 @Chepe rakstīja:
Ja par siltināšanu, tad kādi ir viedokļi par guļbūves mājas sienu siltināšanu no iekšpuses? Vate esot ļoti ūdensuzsūcoša un, kad tā ir samirkusi, nekādu siltinājumu nedod. Tvaika plēvi uzstiept būtu gana nereāli, jo tās sienas un griesti nav taisni. Puķiks ar foliju? Bet baigi dārgi.


Izkasi no kaķējuma un pakšiem sūnas/linus, tā vietā sapūt putas. No ārpuses visas šuves pārej ar koka krāsas silikonu. Iekšpusē putuplasts un visus tukšos dobumus sapūt ar putām. Vēlams ņemt HAUSER ražojumu. Pēc tam reģipsi ar garām skrūvēm caur putuplastu bet starp reģipsi un putuplastu obligāti putas.
Offline
piradzinjsh
29. Jan 2025, 16:05 #30410

Kopš: 29. Aug 2012

No: Liepāja

Ziņojumi: 2314

Braucu ar: vienu radzi

Īsāk sakot, maksimāli daudz putas
Offline
Chepe
29. Jan 2025, 16:30 #30411

Kopš: 24. Apr 2019

Ziņojumi: 75

Braucu ar:

Es jau sliecos uz to putuplastu, vienīgi biš bail, ka viņš ir tāds labi degošs. Bij vēl doma osb pie baļķiem, ar nelielu distanci, tā kā, lai vēdinās, tad karkasu un puķiku un tad apšūt ar osb vai reģipsi. Cik biezu un vai ekstrūdēto likt būtu ok? Tā ir vairāk kā palīgtelpa, bet gribas, lai ziemā ir vismaz + 15 c.
Offline
martell
29. Jan 2025, 16:36 #30412

Kopš: 02. Feb 2023

Ziņojumi: 54

Braucu ar:


29 Jan 2025, 16:30:25 @Chepe rakstīja:
Es jau sliecos uz to putuplastu, vienīgi biš bail, ka viņš ir tāds labi degošs. Bij vēl doma osb pie baļķiem, ar nelielu distanci, tā kā, lai vēdinās, tad karkasu un puķiku un tad apšūt ar osb vai reģipsi. Cik biezu un vai ekstrūdēto likt būtu ok? Tā ir vairāk kā palīgtelpa, bet gribas, lai ziemā ir vismaz + 15 c.


Puķiks guļbūvē? Vienīgais saprātīgais risinājums, ko esmu redzējis ir taisīt karkasu, likt iekšējās plātnes (piem reģipsis vai vagondēlis) un piepūst ar ekovati pēc tam.
Offline
968-jk
29. Jan 2025, 16:48 #30413

Kopš: 08. Dec 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 13702

Braucu ar: 30niekiem


29 Jan 2025, 16:30:25 @Chepe rakstīja:
Es jau sliecos uz to putuplastu, vienīgi biš bail, ka viņš ir tāds labi degošs. Bij vēl doma osb pie baļķiem, ar nelielu distanci, tā kā, lai vēdinās, tad karkasu un puķiku un tad apšūt ar osb vai reģipsi. Cik biezu un vai ekstrūdēto likt būtu ok? Tā ir vairāk kā palīgtelpa, bet gribas, lai ziemā ir vismaz + 15 c.


Osb lieki izdevumi. Pati guļbūve ir nedegoša un.pasargās putuplastu no degšanas. Var arī karstumizturīgās putas ņemt.
Offline
Chepe
29. Jan 2025, 19:33 #30414

Kopš: 24. Apr 2019

Ziņojumi: 75

Braucu ar:

Akmeņu pamatus,nēmu un atraku līdz metram? , saliku veidņus un sabetonēju, pa gabaliem. Nosmērēju ar mastiku, un mitrums no grīdas nenāk. Varbūt būtu labāk pielīmēt puķiku, un tad smērēt ar darvu.
Offline
Chepe
29. Jan 2025, 19:38 #30415

Kopš: 24. Apr 2019

Ziņojumi: 75

Braucu ar:

Neesmu novērojis, ka baigais aukstums nāktu no grīdas, tas, visticamāk, nāk no sienām, logiem vai izplūst bēniņos. Grīdā likt baigi puķiku, ja nav siltā grīdā, ir bezjēdzīgi. Termo kamera palīdzētu.
Offline
midnightt
29. Jan 2025, 20:59 #30416

Kopš: 29. Jul 2015

Ziņojumi: 34

Braucu ar: Zilu mersi

Un ar ko eksperti iesaka siltināt 200mm gāzbetona būvi?
Offline
wanksta
29. Jan 2025, 21:10 #30417

Kopš: 05. Jun 2012

Ziņojumi: 7446

Braucu ar: muti

vate 200mm
Offline
Mizx
29. Jan 2025, 21:45 #30418

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6446

Braucu ar:


29 Jan 2025, 16:30:25 @Chepe rakstīja:
Es jau sliecos uz to putuplastu, vienīgi biš bail, ka viņš ir tāds labi degošs. Bij vēl doma osb pie baļķiem, ar nelielu distanci, tā kā, lai vēdinās, tad karkasu un puķiku un tad apšūt ar osb vai reģipsi. Cik biezu un vai ekstrūdēto likt būtu ok? Tā ir vairāk kā palīgtelpa, bet gribas, lai ziemā ir vismaz + 15 c.
Kāpēc vienkārši neuzpūst attiecīgā biezumā ekovati? Mazāks čakars nez ko konstruēt un cilvēki lielās, ka ja nu, tad varot to sienu tā arī atstāt, tik jānokrāso.

[ Šo ziņu laboja Mizx, 29 Jan 2025, 21:46:05 ]

Offline
Mizx
29. Jan 2025, 21:47 #30419

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6446

Braucu ar:


29 Jan 2025, 19:38:43 @Chepe rakstīja:
Neesmu novērojis, ka baigais aukstums nāktu no grīdas, tas, visticamāk, nāk no sienām, logiem vai izplūst bēniņos. Grīdā likt baigi puķiku, ja nav siltā grīdā, ir bezjēdzīgi. Termo kamera palīdzētu.
Pastaigājot ar kameru tā secināju — smuki siltums zūd gar pamatiem tieši caur grīdu, ja māja sen būvēta.
Offline
Danis_e36
29. Jan 2025, 22:45 #30420

Kopš: 02. Apr 2011

No: Jelgava

Ziņojumi: 1314

Braucu ar: OPC

Par grīdām - uzlēju terasei pašizlīdzinošo, pēc nožūšanas sapratām, ka pēc dizaina izcili iederētos iekšā kā gala segums (visas telpas būs tādā industriālajā stilā). Cik lasu teoriju, tad, ja apstrādā ar akrila sealeri, varot atstāt arī kā gala segumu. Arī ražotājs saka, ka derot kā gala segums.

Bet no prakses, ir kāds tā darījis?
Pašizlidzinošais šis:
Links

[ Šo ziņu laboja Danis_e36, 29 Jan 2025, 22:46:17 ]

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo