Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 185 viesi un 6 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Kas notiek ielās?

Tēma: Avārija!

AutorsZiņojums
Fruktists
23. May 2014, 13:00 #2801

Kopš: 27. Jan 2013

Ziņojumi: 1614

Braucu ar:


23 May 2014, 12:51:00 Vienradzis rakstīja:

23 May 2014, 12:33:20 raivis88 rakstīja:
Rakstīts, ka spidometrā palicis 80km/h.
Pēc jūsu rakstītajiem iespaidiem par sekām kaut kā neliekas, ka ātrums varēja būt tik mazs... + vēl 2 līķi (gan jau bez siksnām)

intereses peec - ar noblokjeetiem ratiem ir iespeejams veikt preciizu aatruma meerijumu spidometraa?


Diez vai. Nezinu gan kā kajenei bet daudziem jaunajiem auto spidometrā ātrumu rāda izvelkot vidējo no visu 4 riteņu ABS dačikiem, kas mēra katra riteņa griesšanās ātrumu.
Offline
RaL
23. May 2014, 13:00 #2802

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3571

Braucu ar: kruīzu


23 May 2014, 12:51:00 Vienradzis rakstīja:

23 May 2014, 12:33:20 raivis88 rakstīja:
Rakstīts, ka spidometrā palicis 80km/h.
Pēc jūsu rakstītajiem iespaidiem par sekām kaut kā neliekas, ka ātrums varēja būt tik mazs... + vēl 2 līķi (gan jau bez siksnām)

intereses peec - ar noblokjeetiem ratiem ir iespeejams veikt preciizu aatruma meerijumu spidometraa?


ABS jau tā kā vajadzētu būt... Un tad jau ātrumu toč spidometrā rāda. Nezinu gan kā ir, ja sāniski slīd. Tas ir, ja ir ABS, tad rati nebloķējas un ātrumu rāda, jo kustība notiek.

Un ar to ātrumu summēšanos ja vienādas mašīnas ar vienādu ātrumu, tad pēc pētījumiem bija kā pret betona sienu. Autobuss ir smagāks, bet džipam lielāks ātrums, kā tur viss tas kopā liekas, gan grūti teikt

[ Šo ziņu laboja raivis88, 23 May 2014, 13:01:25 ]

Offline
PiRX
23. May 2014, 13:02 #2803

Kopš: 25. Jan 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 1287

Braucu ar: Vecu mersi un turboķieģeli


23 May 2014, 12:33:20 raivis88 rakstīja:
Rakstīts, ka spidometrā palicis 80km/h.
Pēc jūsu rakstītajiem iespaidiem par sekām kaut kā neliekas, ka ātrums varēja būt tik mazs... + vēl 2 līķi (gan jau bez siksnām)


Pēc busa paskata - kajens palīda zem busa, gan jau tas arī ir iemesls līķiem.
Offline
Edzhus
23. May 2014, 13:06 #2804

Kopš: 04. Dec 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 3828

Braucu ar: 4x5

Nepalīda kajens zem busa! Bet purna nekā daudz nepalika!Hz autobuss mēgīnaja izvairīties vai nē! Bet stāvēja slīpi! Piļauju ka kajens vēl aizstūma pretīm nākušo autobusu..

[ Šo ziņu laboja Edzhus, 23 May 2014, 13:06:21 ]

Offline
Arsmens
23. May 2014, 13:08 #2805

Kopš: 28. Jun 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 13306

Braucu ar: Trim durvīm


23 May 2014, 13:02:26 PiRX rakstīja:

23 May 2014, 12:33:20 raivis88 rakstīja:
Rakstīts, ka spidometrā palicis 80km/h.
Pēc jūsu rakstītajiem iespaidiem par sekām kaut kā neliekas, ka ātrums varēja būt tik mazs... + vēl 2 līķi (gan jau bez siksnām)


Pēc busa paskata - kajens palīda zem busa, gan jau tas arī ir iemesls līķiem.

Ja nav sprādzējušies, tad arī ātrums 80km/h ir pilnīgi pietiekošs iemesls tik letālam iznākumam
Offline
AAE
23. May 2014, 13:11 #2806

Kopš: 01. Jul 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 2343

Braucu ar: pirkstu pa rasējumu


23 May 2014, 12:51:57 walder rakstīja:
Ja autobuss brauca pretī, tad jau ātrumi kaut kā tur summējās

Un vēl koeficients reizinās klāt.
Offline
Ch
23. May 2014, 14:03 #2807

Kopš: 08. Jan 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 4339

Braucu ar: E92 M3, E30 318i, F11 535d


23 May 2014, 13:11:24 AAE rakstīja:

23 May 2014, 12:51:57 walder rakstīja:
Ja autobuss brauca pretī, tad jau ātrumi kaut kā tur summējās

Un vēl koeficients reizinās klāt.


wat

auto sadursmes ir ļoooooti komplicētas, nevar tik viennozimīgi pateikt kurš un kādu impulsu saņema. Atkarīgs no kustības ātruma, masas, deformācijas zonas, sadursmes leņķa utt. + jāņem vērā ka automašīnas purns nav viendabīgs utt.
Offline
AAE
23. May 2014, 14:51 #2808

Kopš: 01. Jul 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 2343

Braucu ar: pirkstu pa rasējumu

Ar koeficientu gribēju pateikt tik to, ka 90+90 km/h purns - purnā nav tas pats, kas ar 180 km/h sienā.

[ Šo ziņu laboja AAE, 23 May 2014, 14:51:27 ]

Offline
Laoshi
23. May 2014, 15:12 #2809

Kopš: 01. Aug 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 17948

Braucu ar:

Es gaidu gudrus tekstus par deformācijas zonām :kamaz vs zaz:
Offline
abyss
23. May 2014, 15:19 #2810

Kopš: 26. Jun 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 8252

Braucu ar: e39 523


23 May 2014, 14:51:01 AAE rakstīja:
Ar koeficientu gribēju pateikt tik to, ka 90+90 km/h purns - purnā nav tas pats, kas ar 180 km/h sienā.


Bet lielas atškirības nav. Atdotā enerģija tāpat būs lielāka kā ar 90 km/h sienā. Un pat ar 90 km/h pietiek, lai būtu līķīšu bariņš
Offline
AAE
23. May 2014, 15:30 #2811

Kopš: 01. Jul 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 2343

Braucu ar: pirkstu pa rasējumu

Arī ar 50 km/h var nosisties.
Offline
kvatra
23. May 2014, 15:32 #2812

Kopš: 16. Jan 2003

No: Cēsis

Ziņojumi: 1162

Braucu ar: Audi Quattro

90 + 90 būs tāpat, kā ar 90 sienā, nekas tur nesummējas. Pie noteikuma ja masas +/- līdzīgas.

[ Šo ziņu laboja kvatra, 23 May 2014, 15:33:59 ]

Offline
DrumB
23. May 2014, 15:33 #2813

Kopš: 02. Jul 2009

No: Cēsis

Ziņojumi: 12185

Braucu ar: 325i


23 May 2014, 15:12:08 Laoshi rakstīja:
Es gaidu gudrus tekstus par deformācijas zonām :kamaz vs zaz:

Kamaz vs zaz ir novecojusi tēma. Vajag atkal uzsākt veca S klase pret jaunu Clio.
Offline
kkas
23. May 2014, 15:40 #2814

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 9319

Braucu ar: Alfu



SIMPLE ANSWER

The total energy that has to be dispersed by crumpling metal is twice as high when two cars collide (if both are travelling at 100kph) than if one car hits a totally immobile brick wall at 100kph - but the crumple distance is also doubled and so is the amount of bent metal at the end (which is where all that kinetic energy went) - so the accelleration is the same when two cars collide at 100km/h versus one car hitting a wall at 100km/h. So no - driving into another car with both going at 100km/h would be the same as driving into a wall at 100km/h. (In fact, no wall is going to perfectly fail to absorb any energy - so you'd probably be fractionally better off hitting the wall in the real world).
UGLY RELATIVE MOTION ANSWER

The relative motion argument is another perfectly valid way to look at it - but you have to be utterly consistant about that. So from the point of view of a frame of reference that's moving at a uniform speed of 100kph towards you: You are initially rushing towards that frame of reference at 200kph and the other car is stationary (compared to that frame of reference) - then you collide - but then both cars continue on at 100kph - the frame of reference didn't stop moving. So your speed (in that frame or reference) went from 200kph to 100kph - so you lost 100kph and it's no worse than driving into a brick wall at 100kph in a stationary frame of reference.
DRIVING INSTRUCTOR ANSWER (which is bogus)

I suspect these guys read that kinetic energy is mass times the SQUARE of the velocity (that's true - if you hit a brick wall at twice the speed - you'll take four times the amount of damage - so drive slowly!). So they reason that the kinetic energy at double the approach speed is four times higher. But then they make the mistake of picking the other car's frame of reference, instead of having two cars, both with energy (E) given by E=(Mass x 100kph x 100kph) - they assumed that this was the same thing as one car moving at twice the speed (Mass x 200 x 200)...which is 4E. But that's only allowed if you take the 'UGLY RELATIVE MOTION ANSWER' - and in that case, the car doesn't lose all of it's kinetic energy - it only loses enough to drop its speed from 200kph to 100kph (3E) - and (critically) in this rather strange frame of reference, the other car GAINED kinetic energy because it starts off stationary and winds up moving backwards at 100kph, gaining -E in the process. The resulting energy (2E) is then shared between the two cars - so (as if by magic), each car has to dissipate exactly 1E of damage...just the same as it was if you pick a less mind-bending stationary frame of reference.
Offline
Ch
23. May 2014, 15:52 #2815

Kopš: 08. Jan 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 4339

Braucu ar: E92 M3, E30 318i, F11 535d

nevermind

[ Šo ziņu laboja Ch, 23 May 2014, 17:15:35 ]

Offline
Pavasaris
23. May 2014, 16:58 #2816

Kopš: 08. Apr 2013

Ziņojumi: 473

Braucu ar:

kvatra runā tēmu , ja brauc uz 90 un pretī nāk purnā ar 90 tad tas ir +/- tas pats kas ar 90 sienā
Offline
Ch
23. May 2014, 17:13 #2817

Kopš: 08. Jan 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 4339

Braucu ar: E92 M3, E30 318i, F11 535d

āā mļe, pardon, kkā pārlasījos. Likās ka kvatra saka, ja divi, kas brauc viens otram pretī ar 90 saliekas, efekts ir tāds kā iemaucot sienā uz 180.
Offline
S5
23. May 2014, 17:14 #2818

Kopš: 24. Jul 2012

No: Jūrmala

Ziņojumi: 325

Braucu ar: Audi, BMW, Porsche

Šito tak Mythbusters rādīja. Basically ja divi satiekas ar 90 km/h, tad trieciena enerģija ir x2, bet arī absorbēšanās spējas ir x2, tāpēc summāri aptuveni tas pats, kas uz 90 km/h sienā... pie nosacījuma, ka abi transportlīdzekļi līdzīgi.

Auto + buss varētu būt kaut kas savādāk.

Interesanti, kas tam Cayenne gadījās - pasažieris parāva stūri, vai vadītājs aizmiga, ja jau pāri visām joslām uz malējo pretējo.
Offline
kexxx
23. May 2014, 17:23 #2819

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 12318

Braucu ar:

jauniņš džeks + 2 meičas ar Cajenu, agrā rīta stundā, kad ielas ir praktiski tukšas... var jau, protams, būt, ka vnk iemiga pie stūres, bet, godīgi sakot, neticas...
Offline
Mizx
23. May 2014, 17:23 #2820

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6203

Braucu ar:

Tā visa ir skaista teorija. Cik ir to ideālo avāriju, kas notiek kā paredzēts? Mazliet pamainot situāciju pēkšņi drošākais auto var kļūt par nedrošāko, piemēram:
Spied "Play", lai skatītos video!

Tā ka kaut kādi reāli dati par to, cik ļoti "pret sienu" vai ne pret sienu notiek kāda avārija var tikai analizējot katru atsevišķi.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo