Online
Pašreiz BMWPower skatās 225 viesi un 10 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Pirkt / Pārdot Autosporta detaļas I
Autors | Ziņojums |
r18 | 23. Feb 2017, 20:34 |
#2741
|
| Kopš: 02. Feb 2008
Ziņojumi: 129
Braucu ar: 740d
| Rb26 dzinējs, kaltas iekšas, viss jauns-4700
Abc,tilton sajūgs, divi diski -800
M62b44 nvanos, mainītas ķēdes-900
Gt2860r garrett- 600
Watsapp +371 28899476
| Offline | | |
ADParts | 24. Feb 2017, 17:03 |
#2742
|
| Kopš: 22. Jan 2015
Ziņojumi: 105
Braucu ar:
| IZPĀRDOŠANA!
Produktu saraksts - http://adparts.eu/files/ADParts/ForForums/Wiskas/SALE%20cenas.pdf
Vairāk info par produktiem rakstot uz [email protected] vai 26568942.
ADParts veikals: Rīga, Čiekurkalna 1. līnija 47
Darba laiks:
Darba dienās: 9.00 - 17.00
Sestdienās: 10.00 - 13.00 | Offline | | |
Rezgalis | 24. Feb 2017, 22:34 |
#2743
|
| Kopš: 13. Mar 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 117
Braucu ar: 318is
| BMW e30/e36/e46 kulise, jauna 85e
PM/28601060
| Offline | | |
geits | 26. Feb 2017, 08:43 |
#2744
|
| Kopš: 20. May 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 1675
Braucu ar: BMW
|
Cik maksā uzbūvēt ātrāko Nacionālās klases automašīnu?
Artūrs Virbulis 17.02.2012 - 17:30 Cik maksā uzbūvēt ātrāko Nacionālās klases automašīnu?
Vanka auto iegādes brīdī 2011. gadā. Foto no personīgā arhīva
Nacionālā klase Latvijas autošosejā tiek uzskatīta par tautas klasi, kas par salīdzinoši nelielām naudām paver iespējas uz lielo autosportu. Vairāku gadu garumā ir bijušas diskusijas par to, cik lēti vai dārgi izmaksā Nacionālā klase, tādēļ „Go4speed" nolēma noskaidrot, kā tad īsti ir. Sazinājāmies ar 2011. gada ātrākās automašīnas īpašnieku Jāni Vanku, lai uzzinātu, cik izmaksājusi viņa Opel Astra sporta auto būvniecība.
Aizvadītās sezonas, Nacionālās klases, lielākais pārsteigums bija Jāņa Vanka ātrums, atgriežoties trasē pēc ilgākas pauzes. Pēdējos divos posmos viņš bija pārliecinoši ātrākais, taču uzvarēt izdevās tikai vienā no braucieniem, izstājoties pārējos tehnisku iemeslu dēļ. Viņš trasē devās ar G paaudzes Opel Astra hečbeku, kam uzstādīts 2,0 litru 8 vārstu benzīna dzinējs. Sarunā ar „Go4speed" viņš atklāja galvenās, konkrētā auto, būvniecības izmaksas, kā arī to, vai lētāk ir būvēt pašam vai nopirkt jau gatavu sporta auto.
Virsbūve. Jāsāk, protams, ar automašīnas vai virsbūves iegādi, kas Vanka gadījumā izdevās ļoti veiksmīgi. Viņš to ieguva savā īpašumā jau sagatavotu un brauktu autošosejā. Auto jau bija atvieglināts, aprīkots ar drošības karkasu, balstiekārtu un visu pārējo. Teorētiski bija viss bez dzinēja, ātrumkārbas, stūres, krēsla un siksnām. Tomēr var teikt, ka būvējot šādu virsbūvi izmantojot ielas auto, Opel Astra G gadījumā - virsbūve ar sagatavošanu un drošības karkasu izmaksās aptuveni 1900 latus.
Balstiekārta. Jāņa automašīnai uzstādīts Bilstein amortizatoru un H&R atsperu komplekts, cietās bukses, kā arī veikta balstiekārtas pārbūve tehnisko noteikumu noteiktajās robežās, tai skaitā aizmugurējā tilta pielāgošana plašākai savirzes regulēšanas iespējai, kā arī citi nepieciešamie darbi. Balstiekārtas pozīcija, izmantojot iepriekš uzskaitītās daļas, izmaksā aptuveni 1200 latus, bet viss atkarīgs no tā, kāds amortizatoru un atsperu komplekts tiek uzstādīts. To cenas var svārstīties no dažiem simtiem līdz pat vairākiem tūkstošiem latu.
Dzinējs būvniecības procesā. Foto no personīgā arhīva
Dzinējs. Apskatītajā auto uzstādīts no jauna uzbūvēts 2,0 litru 8 vārstu Opel dzinējs. Dzinējs sakombinēts no vairākiem Opel dzinējiem, līdz ar to izmaksu pozīcijas saistās ar daudzām un dažādām pozīcijām. To starpā ir bloka sagatavošana, jaunas šāles, piemeklēti virzuļi, standarta klaņi, ieplūdes un izplūdes kolektori u.c., bet visdārgākais un būtiskais ir dzinēja galvas sagatavošana. Kopējās izmaksas, kurās ietilpst samaksa meistaram par darbu, kā arī dzinēja ielikšana, un regulēšana uz jaudas stenda, ir aptuveni 2000 lati. Dzinēja izmaksas pietiekami zemā līmenī notur Nacionālās klases tehniskie noteikumi, kuri nosaka, ka lielākajai daļai dzinēja detaļu ir jābūt standarta.
Elektrība. Ar šo sadaļu saistās dzinēja vadības bloka un pašas elektroinstalācijas, jeb vadu savilkšanas, izmaksas. Konkrētajam auto uzstādīts dzinēja vadības bloks „Janvar", kas šobrīd maksā aptuveni 350 latus, bet mūsdienīgāks risinājums ir „VEMS" ražojums par 500 latiem. Vadu savilkšana izmaksā aptuveni 150 latus, līdz ar to kopējās izmaksas šai pozīcijai ir ap 500 lati.
Transmisija. Svarīgākais elements, protams, ir pārnesumkārba. Galvenais ir atrast pareizo attiecību no standarta ražojumiem, jo tehniskais reglaments paredz tikai standarta ātrumkārbu izmantošanu, kas bieži vien ir sarežģītākais uzdevums. Vanks savas ātrumkārbas uzbūvēšanai izmantojis vairākas dažādu modeļu Opel standarta kārbas. Kopā ar darbu pārnesumkārba izmaksājusi aptuveni 250 latus. Pusasis un pārējie transmisijas elementi ir standarta un cenas var svārstīties lielos diapazonos, jo ir iespēja izmantot lietotus agregātus, vai iegādāties jaunus, labu firmu ražojumus.
Bremzes. Bremžu sistēma ir standarta, un tās cena principā ierēķināma pie virsbūves izdevumiem. Jauns standartu bremžu diski un bremžu uzliku komplekts izmaksās ap 100 latiem, bet vairāk sportam piemēroti risinājumi maksās nedaudz vairāk.
Salons. Salona izmaksās ietilpst sporta stūre, sporta krēsls, sporta drošības jostas, drošības siets, ugunsdzēšamais un citi sīkumi. Tas konkrētajā gadījumā izmaksājis 430 latus. Tomēr iespējams tikt cauri arī lētāk, pērkot lietotas vai lētākas, bet autosportam derīgas lietas. Vanka automašīnai uzstādīts arī „Stack" instrumentu panelis par 1200 latiem, kā arī pedāļu grupa kas izmaksā aptuveni 200 latus, tomēr tā kā šīs detaļas ietekmē tikai pilota ērtību, nevis ātrumu un bez tām var iztikt.
Automašīnas askētiskais salons. Foto no personīgā arhīva
Krāsošana. Vēl viena lieta, kas ātrumu nepalielina, bet ir nepieciešama civilizētam sporta automobilim, ir automašīnas krāsošana un aplīmēšana. Tas izmaksās ap 600 latiem atkarībā no vēlmēm un vajadzībām.
Kopējās izmaksas. Ja saskaita visus konkrētā auto būvniecības elementus kopā, tad sanāk, ka uzbūvēt ātrāko Nacionālās klases automašīnu, izmantojot Opel Astra G virsbūvi, izmaksās aptuveni 6800 latus. Konkrēti Jāņa Vanka Opel Astra G izmaksājusi vēl vismaz pāris tūkstošus vairāk, jo pie izceltās summas jāpieskaita 1200 latus dārgais instrumentu panelis un 200 latu pedāļu grupa, kā arī citi neuzskaitītie, taču samērā dārgie risinājumi pilota ērtībai.
Tomēr ar būvēšanu viss vien nebeidzas, jo startēšanai nepieciešami arī diski, riepas, degviela un sporta apģērbs, kā arī klāt nāk LAF licences, dalības maksas u.t.t. Šie elementi kopā veido arī būtisku izmaksu sadaļu, tomēr tā ir atsevišķa tematika.
Interesanta ir šīs automašīnas vēsture. Sākotnēji (2002.gadā) tā tika būvēta kā „Super 1600" klases automašīna. Ieliekot tajā visu sirdi un dvēseli, to uzbūvēja Māris un Lauris Vīganti, un Lauris veiksmīgi ar to startēja ausošosejas sacensībās. Pēc tam automašīna nonāca Hugo Jurševska apgādībā, kas to uz 2006. gada sezonu sagatavoja priekš Jāņa Vanka, pielāgojot to Nacionālās klases noteikumiem, izmantojot Opel 1.6 16V EcoTec dzinēju.
Vanks 2011. gada pēdējā autošosejas posmā. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
2006. un 2007. gadā Vanks, īrējot šo auto, startēja Nacionālajā klasē, bet pēc tam auto tika pamests novārtā un netika izmantots. Līdz 2011. gadā to Vanks pārņēma savā valdījumā un no jauna atjaunoja startēšanai Nacionālajā klasē. Stāsta galā Jānis secina, ka lētāk, protams, ir nopirkt gatavu automašīnu, tomēr, uzbūvējot savu auto un sasniedzot ar to labus rezultātus, gandarījums ir daudz lielāks.
Atliek vien piebilst, ka konkrētās izmaksas ir tieši saistītas ar Jāņa Vanka automašīnas būvēšanu. Summas pa pozīcijām var mainīties, tās ietekmē ļoti daudzi faktori, gan tas, cik pašam īpašniekam ir iespējas un vēlēšanās piedalīties būvniecībā, tādējādi mazinot izdevumus nemaksājot par darbu citiem, gan no kādām sastāvdaļām un cik nopietni ir vēlēšanās to visu paveikt. Nacionālās klases noteikumiem atbilstošu automašīnu var uzbūvēt arī par kādiem 3000 latiem, tomēr, vai ar to izdosies uzvarēt sacensībās?
----------------- AUTOTRANSPORTĒŠANA,labas cenas,labs serviss, tel. 26633311,29991999
www.autosos24.lv | Offline | | |
Piiters | 26. Feb 2017, 21:27 |
#2745
|
| Kopš: 19. Aug 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 282
Braucu ar: 535d
|
20 Feb 2017, 12:21:42 @Redliner rakstīja:
Kāds no šejieniešiem var ko šādu piedāvāt, varbūt zina kur ko līdzīgu meklēt.
Varu piedāvāt tādas mazlietotas. | Offline | | |
Redliner | 27. Feb 2017, 11:20 |
#2746
|
| Kopš: 05. May 2004
Ziņojumi: 4327
Braucu ar: Cadillac
|
26 Feb 2017, 21:27:01 @Piiters rakstīja:
20 Feb 2017, 12:21:42 @Redliner rakstīja:
Kāds no šejieniešiem var ko šādu piedāvāt, varbūt zina kur ko līdzīgu meklēt.
Varu piedāvāt tādas mazlietotas.
Regulātora iekšejais diametrs ? | Offline | | |
marcis74 | 27. Feb 2017, 12:12 |
#2747
|
| Kopš: 15. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 1037
Braucu ar: 320g, 330i, S1000XR, S1000RR, KAYO 190, RS 50
| Sveicināti!
Meklēju koiloveru īsās, mīkstās atsperītes. Ārējais diametrs ~90mm.
PM
Divi640714viens | Offline | | |
krishus_1 | 28. Feb 2017, 09:42 |
#2748
|
| Kopš: 13. Jan 2008
No: Liepāja
Ziņojumi: 1042
Braucu ar: BMW e30, Volvo XC90, VW Caddy un visādas Scania's
| Nopirkšu bmw e30 unibolus. PM vai 26688620
| Offline | | |
|
Gasper | 28. Feb 2017, 10:14 |
#2749
|
| Kopš: 09. Jul 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 232
Braucu ar: A4
| Nepiecisama meistara konsultacija u.t.t. vajag savienot dzineju un karbu. labak watsapp 26591923 | Offline | | |
St21 | 28. Feb 2017, 10:17 |
#2750
|
| Kopš: 27. Apr 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 914
Braucu ar: 22″
| MMA Welding | Offline | | |
DoubleD | 28. Feb 2017, 11:07 |
#2751
|
| Kopš: 01. Jul 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 50162
Braucu ar: HH-325
| droši ar saviem sūdiem uz bmw daļu topiku, tavējām ar sportu nekāda sakara. Es vismaz vienu topiku, centīšos uzturēt kārtībā. [ Šo ziņu laboja DoubleD, 28 Feb 2017, 11:07:51 ]
----------------- раз пошла такая пьянка ... | Offline | | |
AF | 28. Feb 2017, 13:52 |
#2752
|
| Kopš: 06. Nov 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 4157
Braucu ar: stūri rokās!
| Tirgoju Sachs performance 765 sporta grozu.
240mm
Viens no jaudīgākajiem sachs groziem.
Paredzēts flat surfes spararatiem.
Cena 280e jauns!!!! Celka nav atplēsta.
Pm vai 28833457 | Offline | | |
sosols | 01. Mar 2017, 22:44 |
#2753
|
| Kopš: 24. Sep 2012
Ziņojumi: 308
Braucu ar:
| perku sporta sturi bez izvirzijuma, vai mainu pret sturi ar izvirzijumu | Offline | | |
ADParts | 02. Mar 2017, 13:38 |
#2754
|
| Kopš: 22. Jan 2015
Ziņojumi: 105
Braucu ar:
| Zeitronix –platjoslas gaisa/degvielas attiecības mērierīces no ASV.
Vairāk info -
http://adparts.eu/lv/auto/gauges-accessories/gauges/filter/manufacturer-zeitronix.html
http://adparts.eu/lv/auto/gauges-accessories/gauge-accessories/filter/manufacturer-zeitronix.html
ADParts veikals: Rīga, Čiekurkalna 1. līnija 47
Darba laiks:
Darba dienās: 9.00 - 18.00
Sestdiena: 10.00 - 13.00
26568942 vai [email protected] | Offline | | |
ABBA | 02. Mar 2017, 19:55 |
#2755
|
| Kopš: 07. May 2009
No: Jūrmala
Ziņojumi: 270
Braucu ar: e30
| Kas te tirgojas ar m50 izpludes flanciem ?
27220806 ja ir ko piedavat | Offline | | |
Bucis | 03. Mar 2017, 19:30 |
#2756
|
| Kopš: 19. May 2011
No: Kuldīga
Ziņojumi: 794
Braucu ar: beamer, benz or bicycle
| Turbosmart 38mm WG
50 Euro
1mm bieza tērauda M50/M52 blīve
50 Euro[ Šo ziņu laboja Bucis, 03 Mar 2017, 19:31:24 ] | Offline | | |
|
Rakstnieks | 03. Mar 2017, 20:47 |
#2757
|
| Kopš: 14. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 4649
Braucu ar:
| Jauns SACHS performance 240mm sajūga grozs.
Kods : 883082001243
Apraksts un saderīgie bmw dzinēji.
Cena 230,- | Offline | | |
kurlis | 03. Mar 2017, 21:28 |
#2758
|
| Kopš: 19. Dec 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 4143
Braucu ar: mexipoku.com
| Varbūt kādam interesē ebrejā pirktas sprauslas:
Pod Bosch, 440cc, 4gb., kods, ja nemaldos,0280155968
80eur
[ Šo ziņu laboja kurlis, 03 Mar 2017, 21:31:25 ] | Offline | | |
soulfreak | 06. Mar 2017, 16:01 |
#2759
|
| Kopš: 01. Oct 2004
No: Zilupe
Ziņojumi: 6605
Braucu ar: tīru sirdsapziņu
| Kas LV nodarbojas ar sadales vārpstu profilu pārslīpēšanu? | Offline | | |
most | 06. Mar 2017, 16:46 |
#2760
|
| Kopš: 27. Mar 2010
No: Dobele
Ziņojumi: 1062
Braucu ar: Yamaha WR450 e46 n62-780hp F11fl
| Kur ir labākas cenas vai akcijas ekipējuma iegādei? Ķivere, apavi,cimdi utt. Kāds var piedāvāt? | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, DoubleD, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, dust, linda, marihuans, mrc, noisex, smudo
|