Online
Pašreiz BMWPower skatās 56 viesi un 23 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Banānrepublika IV
Autors | Ziņojums |
Samsasi | | Kopš: 01. Nov 2014
Ziņojumi: 4555
Braucu ar:
| Principā vākus varēs zaudēt pie jebkuras jestrākas apdzīšanas. | Online | | |
Mizx | | Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6185
Braucu ar:
|
09 Dec 2022, 20:41:32 @Erviiins rakstīja:
Njā, kaut kā nebrīnos, ka tieši te tik daudzi raud, ka par plus 30 (!!!!!) Tādu sodu plāno
Raud tāpēc, ka tas nav veids kā uzlabot satiksmi un tās drošību. Bet tas ir viegls veids kā imitēt darbību un izrakstīt sodus. Ir daudzi pārkāpumi satiksmē, kas ir daudz bīstamāki, bet par ko pie mums nerūpējas, jo tas nav tik vienkārši.
Man ir vienkāršs piemērs — pamēģini 10x dienā darba laikā Rīgā pārsniegt ātrumu (to pašu 30 km/h robežās) un pamēģini 10x tajā pašā laikā aizbraukt pie sarkanās gaismas. Kurš pārkāpums ir bīstamāks? Par ātruma pārkāpšanu sods ir tikai mazliet mazāks, kas ir absurds. Bet pie sarkanās gaismas braucējus var novērot katru dienu. Par tiem kaut kā nerunā. | Online | | |
kaprons | | Kopš: 20. Jan 2018
No: Salacgrīva
Ziņojumi: 5248
Braucu ar: Ātrumu, kas nogalina...
| ... jo tas sarkanais uznāk visnepiemērotākajā momentā... | Offline | | |
smudo | | Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3630
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX
|
09 Dec 2022, 16:07:48 @user rakstīja:
09 Dec 2022, 16:00:28 @Zalespljavejs rakstīja:
09 Dec 2022, 13:19:32 @user rakstīja:
bet nu 30km/h pilņigi notiekti nav robeža starpi pilnīgi drošu braukšanu un nenormālu cilvēces apdraudējumu kad nav ko darīt, tad sāk ar huiņu nodarboties cilvēki..
bla man jau weekendā atņēma tiesības uz 12 mēešiem. Labi, ka tikai kaimiņvalstī tas spēkā
Users savā elementā - zīmējas ar savu stulbumu.
Ideju pēc būtības atbalstu, braukt uz 80 Apdzīvotā vietā ir tikpat gudri kā bāzt dakšiņas kontaktligzdā un tie kas hroniski pārkāpj ātrumu ir lohi.
davai - Tu iebāz 10x dakšiņu kontaktligzdā, es 10x izbruakšu uz 80 a brīvībni? ja jau tas ir tas pats
gribēji ko gdru patiekt, bet atkal huiņu pateici? 80km/h nav dradudz visai sabiedrībai drauds sabiedrībai ir tādi cilvēki kā Tu
Vēl neveiksmīgāku salīdzinājumu (kā uzrakstīja Zāles pļāvējs) šeit sen nebija nācies lasīt | Offline | | |
RaL | | Kopš: 23. Jul 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 3570
Braucu ar: kruīzu
|
09 Dec 2022, 21:05:21 @Mizx rakstīja:
09 Dec 2022, 20:41:32 @Erviiins rakstīja:
Njā, kaut kā nebrīnos, ka tieši te tik daudzi raud, ka par plus 30 (!!!!!) Tādu sodu plāno
Raud tāpēc, ka tas nav veids kā uzlabot satiksmi un tās drošību. Bet tas ir viegls veids kā imitēt darbību un izrakstīt sodus. Ir daudzi pārkāpumi satiksmē, kas ir daudz bīstamāki, bet par ko pie mums nerūpējas, jo tas nav tik vienkārši.
Man ir vienkāršs piemērs — pamēģini 10x dienā darba laikā Rīgā pārsniegt ātrumu (to pašu 30 km/h robežās) un pamēģini 10x tajā pašā laikā aizbraukt pie sarkanās gaismas. Kurš pārkāpums ir bīstamāks? Par ātruma pārkāpšanu sods ir tikai mazliet mazāks, kas ir absurds. Bet pie sarkanās gaismas braucējus var novērot katru dienu. Par tiem kaut kā nerunā.
Derētu arī reizi pa reizei pakontrolēt kaut ko pat ne atrumu, bet arī agresīvu braukšanu tas vistiešākajā izteiksmē pirms kārtējo reizi palielināt sodus.
Par 30kmh priekšlikumu publiski ir izteicis Atīstibai par ministrs, cik saprotu vēl no aizejošās Saeimas (?) Tie jau ir pasisti uz velobraucējiem. Ok Rīgā saprotams, ja ar auto nebrauc un/ vai tiesību nav, bet kāpēc to mēģināt uzspiest visai valstij?[ Šo ziņu laboja RaL, 09 Dec 2022, 22:10:24 ] | Online | | |
Mizx | | Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6185
Braucu ar:
| Tagad decembrī šķiet katru dienu pa kādam smagajam nopietni avarēja. Ar līķiem un ar gandrīz līķiem. Cik atceros no rakstiem par šīm avārijām, ātruma pārkāpšana varētu būt pie vainas mazākajā daļā negadījumu. | Online | | |
Staris | | Kopš: 24. Apr 2006
No: Ventspils
Ziņojumi: 30523
Braucu ar: ra ucuarB
| Ziņu sižetā pareizi pateica - nav nekāda statistika pa šīm avārijām. Ne ģeolokācija, ne avāriju iemesli, ne kas cits. Vainīgais pie visa ir ātrums.
Nepieņems šo. Tā ir tikai ideja, kas paliks kā ideja. | Offline | | |
Belluuns | | Kopš: 16. Jun 2007
Ziņojumi: 9626
Braucu ar: quattro
| Kad viņi beidzot sapratīs, ka nejau ātrums nogalina, bet gan strauja apstāšanās. | Offline | | |
|
Piekuuns | | Kopš: 31. Jan 2015
No: Rīga
Ziņojumi: 65
Braucu ar: visu kas ripo
|
09 Dec 2022, 18:01:46 @Staris rakstīja:
karro ja nav nozīmes tām minūtēm, tad kāpēc nesamazināt max ātrumu uz 70km/h šosejās? Vai varbūt uz 50km/h, lai jebkurš var sabremzēties?
KĀpēc pa vasaru citur ir atļauts braukt 110km/h? Ko no tā ātruma un minūtēm iegūst? retorisks jautājums
Problēma ir tajā, ka ir cilvēki, kuri nejēdz braukt. Viņi nejēgs nebraukt ne tur, kur ir atļauts 140kmh, ne tur, kur ir atļauts 70kmh. Viņi pieņem idiotiskus lēmumus uz ceļa kā rezultātā rodas smagas avārijas.
Atliek paanalizēt avārijas izraisītāju "CV" un izrādīsies, ka problēma nav ne ātrums, ne ceļa stāvoklis, bet gan tukšums galvaskausā. Kamēr netiks šie dunduki izmācīti kā uzvesties uz ceļa, tikmēr nekass no šī visa nedos rezultātu ko viņi sagaida.
Ideja jau tajā, ka katram projektētam un būvētam ceļam vajadzētu būt atbilstošam ātruma ierobežojumam, un to atbilstību nosaka nevis ātruma ierobežojuma zīme, bet gan visa ceļa infrastruktūra kopumā. Ja ceļam ir 2 joslas katrā virzienā un pa vidu atdalītas, tad tā pa lielam ir šoseja/autobānis vai sauc kā gribi, kur attiecīgi būtu jābūt ātruma ierobežojumiem 110 vai 130 km/h . Tieši tāpat arī visos mazajos ātruma posmos/dzīvojamā zona utt, kur ceļam būtu jābūt veidotam tā, lai cilvēkam negribētos braukt ātri un ir saprotams, ka šeit staigā cilvēki, brauc mašīnas no pagalmiem, ir nepārredzams ceļš, šaurs, guļošie utt, nevis ceļš, kur mierīgi var braukt uz 70 vai 90, bet ir zīme 50 un brīnās, ka visi attiecīgi brauc(tā pati lubānas iela, brīvības iela juglas posmā līdz Alfai utt., kas kvai mūsu kaimiņvalstīs ir izteikti labāk organizēts)
Tas arī par to kopējo situāciju kādēļ cilvēki tā brauc, jo ceļam būtu jābūt veidotam tā, ka jebkuram cilvēkam, kurš pirmo reizi brauc attiecīgo ceļa posmu ir saprotama ceļa nozīme, lielums, atbilstošais ātrums utt.(nevis cilvēki zin zīmes, jo pa to ceļu katru dienu brauc), nevis jāskatās pa krūmiem kur atkal kāda zīme uzlikta aiz kuras noslēpies policists
Kas attiecas uz braukšanu, tad te jau iepriekš minēja to reālo braukšanas ātrumu - (ja visu laiku arguments kādēļ nelika to 110 uz šosejām bija, jo tad cilvēki brauks vēl ātrāk un viss slikti), tad realitātē cilvēki vasarā brauca tieši tāpat kā pirms tam:
1.kategorija, kas brauc uz tiem pašiem +20 pēc spidometra jeb 110, kas in reality ir 100-105 ..
2.kategorija tie, kam bail vai nejūtas droši brauc un dudina uz tiem pašiem 90-100
3.kategorija tie, kas lido, tie lido un to nemaz nejūt vai apdzen kādu uz 120 vai uz 100
Tad nu arī stāsts par tām minūtēm - nu aizbrauc Tu 3 minūtes ātrāk, tāpat vakarā nosēdi pie telefona vai tv 10x vairāk, lai teiktu, ka ir tik nenormāli vitāli svarīgas šīs te 3 minūtes
Vēl ir vesela kategorija, kuri brauc ar konstantu ātrumu .. dudina uz 90 neatkarīgi vai ir zīme 90, 70 .. nez kas to cilvēku prātiņos darās [ Šo ziņu laboja Piekuuns, 09 Dec 2022, 23:55:50 ] | Offline | | |
abyss | | Kopš: 26. Jun 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 8234
Braucu ar: e39 523
|
09 Dec 2022, 23:32:23 @Belluuns rakstīja:
Kad viņi beidzot sapratīs, ka nejau ātrums nogalina, bet gan strauja apstāšanās.
Piekrītu, tāpēc nesaprotu kāpēc cilvēki ziemā mīž braukt 130+. Strauja apstāšanās nav iespējama
Starpcitu, kāds no jums varētu veikt žurnālistu, deputātu un ekspertu darbu. Pārbaudīt kāda situācija ir dažādās ziemeļu valstīs. Cik daudz infrastruktūrai nozīmē, cik liela ātrumam. Kādi vispār tur ir ātrumi. Kāda bija situācija pirms 20 gadiem.
P.s psc tas ir Siguldas šosejas vasarā vienos līķos. Kā pabrauca uz 140, tā esi beigts, traki... | Offline | | |
bum_bumz | | Kopš: 05. Jan 2006
Ziņojumi: 6738
Braucu ar: E34
|
09 Dec 2022, 23:47:11 @abyss rakstīja:
Starpcitu, kāds no jums varētu veikt žurnālistu, deputātu un ekspertu darbu. Pārbaudīt kāda situācija ir dažādās ziemeļu valstīs. Cik daudz infrastruktūrai nozīmē, cik liela ātrumam. Kādi vispār tur ir ātrumi. Kāda bija situācija pirms 20 gadiem.
Varbūt labāk Dānijā, Nīderlandē? Ne mums fjordu ar serpentīniem, ne 1000km pa tundru jābrauc.
Es nebrauktu ar auto uz Rīgu, ja man būtu pieejama vilcienu satiksme.
Es jau braucu tikai ar velo pa pilsētu, ja man nav jāved cementa maisi.
Es jau 2x šajā diskusijā pieminēju akcīzes nodokli. Nu nepārsēdīsies trešdaļa valsts uz velosipēdiem un, attiecīgi, neiekasēs nodokli. Neticas, ka viņi to neizprot, neticas, ka ātruma statistika ir tik bēdīga. Kāds tam visam ir lobijs
| Offline | | |
Mizx | | Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6185
Braucu ar:
|
09 Dec 2022, 23:47:11 @abyss rakstīja:
09 Dec 2022, 23:32:23 @Belluuns rakstīja:
Kad viņi beidzot sapratīs, ka nejau ātrums nogalina, bet gan strauja apstāšanās.
Piekrītu, tāpēc nesaprotu kāpēc cilvēki ziemā mīž braukt 130+. Strauja apstāšanās nav iespējama
Starpcitu, kāds no jums varētu veikt žurnālistu, deputātu un ekspertu darbu. Pārbaudīt kāda situācija ir dažādās ziemeļu valstīs. Cik daudz infrastruktūrai nozīmē, cik liela ātrumam. Kādi vispār tur ir ātrumi. Kāda bija situācija pirms 20 gadiem.
P.s psc tas ir Siguldas šosejas vasarā vienos līķos. Kā pabrauca uz 140, tā esi beigts, traki...
Ar īso pieredzi par Somiju dziļā ziemā savulaik padalījos. Galvenie secinājumi un novērojumi bija:
1) Ziemā atļauto ātrumu tur nesamazina. Uz Siguldas šosejas analoga vasaras ātrums tiek saglabāts. Pa vidu tāda pati pļava bez metāla nožogojumiem, barjera tikai ārmalā. Ja nevari pabraukt ar atļautajiem 110 km/h, tad pa pieputināto otro joslu brauks garām busi ar 130 km/h — visiem labi.
2) Šosejas maz sāla, daudz šķūrē. Kaudzes malā pat metru augstas — mīksta atduršanās, ja nu gadās. Mazliet iesālīja tikai pašu centrālo daļu, kad jau visu dienu bija putināts. Mazākās pilsētās ielās piebraukts sniegs, smiltis kaisa pie krustojumiem, uz nogāzēm smalkas šķembas. Sāls nebija, par gandrīz ledu pa visu brauktuvi neviens nesatraucās. Slīd stipri, no krustojuma pirmais aizbrauc nevis krutākais auto, bet krutāko riepu īpašnieks.
3) Rezultātā brauciens visu laiku tādā vieglā slīdējumā — visu laiku jāizjūt saķeri. Bet viss visu laiku vienādi un faktiski uzlabo ikviena šofera prasmes. Pie mums sasālītajā daļā laba saķere ar asfaltu, bet ja trāpa sniega šļurā, tad uzreiz jāiekrampējas stūrē un jāķer ceļš. Nezinu, vai dažāda saķere katras puses riteņiem uzlabo drošibu.
Citi te noteikti ir ar ilgāku pieredzi uz ziemeļvalstu ceļiem, noteikti var papildināt un palabot. Neesmu dzirdējis, ka Somijā būtu ļoti slikti ar satiksmes drošību, cietušajiem un bojāgājušajiem. Infrastruktūra ir pārdomāta un cilvēki laikam vairāk lieto smadzenes. Tas arī galvenais. [ Šo ziņu laboja Mizx, 10 Dec 2022, 01:57:25 ] | Online | | |
Arsmens | | Kopš: 28. Jun 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 13306
Braucu ar: Trim durvīm
| Tāpēc jau Somijā labi braucēji, nevis kā lv, ierobežo ko un cik gribi un labākos braucējus tikai internetā var atrast | Offline | | |
Samsasi | | Kopš: 01. Nov 2014
Ziņojumi: 4555
Braucu ar:
| Tieši tā - smadzenes. Tas pie mums ir iztrukstošais komponents.
Tur tik ir tā ziemas nianse, ka ziema viniem atnāk un ir. mums atnak aiziet atnāk aiziet. Tb lēkā vislaiku plusos mīnusos. | Online | | |
ixers | | Kopš: 29. Jul 2004
No: Ludza
Ziņojumi: 3273
Braucu ar: svešu auto
|
09 Dec 2022, 23:47:11 @abyss rakstīja:
09 Dec 2022, 23:32:23 @Belluuns rakstīja:
Kad viņi beidzot sapratīs, ka nejau ātrums nogalina, bet gan strauja apstāšanās.
Piekrītu, tāpēc nesaprotu kāpēc cilvēki ziemā mīž braukt 130+. Strauja apstāšanās nav iespējama
Starpcitu, kāds no jums varētu veikt žurnālistu, deputātu un ekspertu darbu. Pārbaudīt kāda situācija ir dažādās ziemeļu valstīs. Cik daudz infrastruktūrai nozīmē, cik liela ātrumam. Kādi vispār tur ir ātrumi. Kāda bija situācija pirms 20 gadiem.
P.s psc tas ir Siguldas šosejas vasarā vienos līķos. Kā pabrauca uz 140, tā esi beigts, traki...
Pietiekami bieži esmu ziemeļvalstīs. Mums līdz viņu domu gājienam, tajā skaitā par kultūru uz ceļa- es domāju, ka tikai mūsu mazbērni nonāks līdz tam. | Offline | | |
Samsasi | | Kopš: 01. Nov 2014
Ziņojumi: 4555
Braucu ar:
| No otras puses - skandināvi te pa smuko atraujas..... | Online | | |
|
Norcha324 | | Kopš: 14. Aug 2002
No: Saldus
Ziņojumi: 800
Braucu ar:
| Izskatās ka līdz tam nenonāks mūsu mazbērni, jo braukšanas kultūra uzlabojas, bet braukšanas spējas samazinās, pirms gadiem 10-15 nebija vērojami vilcieniņi bez distances utt.
Ir braukts Somijā, skumji, bet ir sajūta ka pie mums tā nekad nebūs, jo ziema katru gadu ir force majeure | Offline | | |
Samsasi | | Kopš: 01. Nov 2014
Ziņojumi: 4555
Braucu ar:
| Nu ar tādu valstisku (ne)pieeju nekas neuzlabosies. Sods neizglīto cilvekus. Autovaditaju kursos neiemaca darbību sekas. Cilvekiem vienkāršas lietas neiemāca. Auto izvirtojums uz brauktuves. Domāšana. Utt. | Online | | |
Arsmens | | Kopš: 28. Jun 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 13306
Braucu ar: Trim durvīm
|
10 Dec 2022, 11:07:22 @Samsasi rakstīja:
No otras puses - skandināvi te pa smuko atraujas.....
domā ķīnietis no social credit system nonācis Latvijā, negribētu 'atrauties' | Offline | | |
user | | Kopš: 12. May 2020
Ziņojumi: 13749
Braucu ar:
|
kurš tādus rakstus raksta? jā, vajadzētu atļaut karteļiem darboties! blje jāpiedzen šī nauda no visiem iesaistītajiem un jāsabāž aiz restēm un jānomaksā tie 600milj, bet ne jau rakstīt, ka bez maz vai tas ir slikti, ka atklāj karteli
karteļa dēļ valsts papisusi vairākus miljardus, nākotnē tikai iegūs! izdrāzt visus, nevis šādus rakstus rakstīt
https://jauns.lv/raksts/bizness/534967-kp-triec...00-miljonus-eiro | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, Exclusivity, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, PG, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4
|