Online
Pašreiz BMWPower skatās 195 viesi un 7 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: X5 E53
Autors | Ziņojums |
RZZ | 08. Apr 2016, 10:39 |
#2421
|
| Kopš: 30. Apr 2011
No: Zilupe
Ziņojumi: 1413
Braucu ar: Plostu
|
08 Apr 2016, 09:31:47 @Es60 rakstīja:
03 Apr 2016, 18:25:44 @RenegadeX rakstīja:
02 Apr 2016, 22:34:09 @Robercz rakstīja:
Ja arkām uzlikas, tas arī sliekšņi jāliek un 15mm flanči priekšā/20mm aizmugurē.
Ir pieredze? kā vadās ar uzliktiem flanchiem? Un vai iespaido daudz tas ka priekšā 15mm bet aizmugurē 20mm? Nav jāliek vienādi?
man priekšā ir 2cm aizmugurē 4 cm Diski R19.Nez ir ok
Parādi, kā izskatās! | Offline | | |
SHADEL | 10. Apr 2016, 21:45 |
#2422
|
| Kopš: 10. Aug 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 640
Braucu ar: BMW E46,E53,E70
| Man ari gribetos redzet ka izskatas 4cmm aizmugure! | Offline | | |
marihuans | 10. Apr 2016, 22:52 |
#2423
|
| Kopš: 29. Mar 2005
Ziņojumi: 23186
Braucu ar: 4 x 666
| man bija 5cm uz 10.5j diskiem.
Žēl,ka nav palikusi bilde no aizmugures
----------------- T: 203-65-203
| Offline | | |
RZZ | 11. Apr 2016, 06:15 |
#2424
|
| Kopš: 30. Apr 2011
No: Zilupe
Ziņojumi: 1413
Braucu ar: Plostu
| izskatās | Offline | | |
SHADEL | 14. Apr 2016, 09:38 |
#2425
|
| Kopš: 10. Aug 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 640
Braucu ar: BMW E46,E53,E70
| Mekleju E53 dekorativo ,tumsho, koka apdari salonam! Pm | Offline | | |
RicardsP | 15. Apr 2016, 11:52 |
#2426
|
| Kopš: 23. Dec 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 574
Braucu ar: X5 m40d, Audi 80 b4
| Kādas atsauksmes par priekšējo piekari līdz cik km tur līdz atkal kas jāmaina? | Offline | | |
Gato_jurko | 15. Apr 2016, 14:11 |
#2427
|
| Kopš: 03. Apr 2016
Ziņojumi: 701
Braucu ar:
❤ Eiroskeptiķu Rīcības Partija, Putins un Ždanoka ❤
|
15 Apr 2016, 11:52:41 @RicardsP rakstīja:
Kādas atsauksmes par priekšējo piekari līdz cik km tur līdz atkal kas jāmaina?
BMW pirkt vai nepirkt!?
Daudziem BMW X5 nav vienkārši automašīna. Tas ir kā elks, kā sapnis. Pašlaik lietoto automašīnu tirgū ir ļoti liels BMW X5 piedāvājums, jo šis modelis pie mums ir ļoti populārs. Kādu modifikāciju izvēlēties un kādus pārsteigumus gaidīt no «iks pieci»? Pamēģināsim to šeit nedaudz aplūkot.
BMW X5 (E53) plašo pasauli pirmo reizi ieraudzīja 1999. gadā Detroitas autosalonā. Auto parādīšanās izsauca vētrainu reakciju, jo nekad agrāk BMW nebija neko tamlīdzīgu izlaidusi – tika uzskatīts, ka kompānijai ar tik sportisku imidžu vienkārši nepieklājas ražot kaut ko tik lempīgu, kā bezceļnieku. Tomēr BMW nemaz savu imidžu nesabojāja. Bavāriešu inženieri bija izdarījuši visu iespējamo, lai BMW X5 uz asfalta uzvestos ideāli – rezultātā ilgu laiku X5 vienkārši nebija konkurentu starp bezceļniekiem pēc vadāmības (jāatzīst, ka arī tagad ar X5 var konkurēt tikai Porsche Cayenne). Tomēr ir arī otra medaļas puse – kā savas SUV bezceļa klases pārstāvis, X5 ir apaļa nulle. Ar šo auto ir paredzēts braukt pa šosejām, sliktākā gadījumā – pa līdzenu grants vai zemes ceļu. Tādēļ pērkot BMW X5 ir jāsaprot, ka bezceļa ziņā neko vairāk, kā aizbraukt uz vasarnīcu, no tā nevar prasīt.
Vēl pavisam nesen galvenā BMW X5 īpašnieku problēma bija šī modeļa popularitāte autozagļu un auto laupītāju vidū. Pēc neoficiālas informācijas, katru trešo-ceturto X5 automašīnu ir mēģināts nozagt. Mazāk gan ir bijuši gadījumi, kad auto tiek nolaupīts – ļaundari vienkārši piedraudot ar ieroci, atņēma auto vadītājiem. Paldies dievam, mūsu valstī šādu gadījumu ir bijis maz, kaut gan ir daudzas citas auto markas, kur šādu gadījumu nav bijis vispār. Pozitīvais moments ir tas, ka pēc otrās paaudzes X5 izlaišanas šo auto zādzību gadījumi strauji samazinājās. Pašlaik BMW X5 īpašniekiem visvairāk jāuztraucas par savu sānu spoguļu stikliņu masveida zādzībām – speciālists šādu spoguli noņems pārdesmit sekundēs, bet jauns šāds spoguļa stikls maksā no 70 – 300 Ls. Tas ir, ja spogulis ir nozagts akurāti un nekas cits nav salauzts.
Lielākā daļa BMW X5 pie mums ir ar 3.0 litru dīzeļdzinējiem – tas ir populārākais modelis mūsu valstī, kur nav ātrgaitas šoseju un cilvēki skaita naudu. Trīs litru Common-rail turbodīzelis jaudas ziņā sevišķi neatpaliek no analoģiskiem benzīna dzinējiem, bet degvielas patēriņa (un attiecīgi, arī izmaksu) starpība ir ievērojama.
Nākošais pēc popularitātes ir rindas sešcilindru dzinējs ar 231 zs. un V8 motors ar 4,4 litru tilpumu. Pēdējam jauda bija 286 zs., bet pēc 2003. gada restailinga tā jauda tika palielināta un nu jau sasniedza 320 zs. Tāpat reizēm var sastapt «uzlādētos» X5 – BMW X5 4.6is. Šiem modeļiem zem motora pārsega slēpjas jau 4,6 litru benzīna dzinējs ar 347 zirgspēkiem. Bet arī tas nav viss – savas E53 ēras norietā tika izlaists modificētais BMW X5 4.8is, kurš spēja attīstīt 360 zs. jaudu.
Tomēr ja skatās ar neekstremālu skatu, tad no versijām ar burtiņiem «is» tomēr labāk atteikties – pirmkārt, tām ir jūtami dārgākas izmaksas gan ekspluatācijā, gan remontdarbos, nekā tas ir 4.4 litru dzinēju automašīnām. Otrkārt, ņemot vērā, ka šādas mašīnu modifikācijas nepērk sirmi onkuļi, lai svētdienās brauktu uz baznīcu, tad bieži izrādās, ka to tehniskais stāvoklis jau pēc 3-4 ekspluatācijas gadiem ir daudz sliktākā stāvoklī. Tādēļ vairākums izvēlas vai nu 3.0 vai 4.4 litru dzinējus. Patiesībā jebkurš no šiem dzinējiem ir pietiekoši labs priekš X5. Šīs grupas nospiedošais vairākums savukārt parasti izvēlas 3.0 dzinēju – šīs mašīnas ekspluatācija izmaksā lētāk, pie tam nedrīkst aizmirst tādu lietu, kā degvielas patēriņš. Tomēr V8 dzinēji ir jaudīgāki, kas ir noteicošais faktors pārējai pircēju grupai.
Dzinēji vienmēr ir bijuši visu BMW spēcīgā puse. Tomēr nevajag iedomāties, ka šie motori ir ideāli. Diemžēl gadās arī problēmas. Tā, piemēram, lietojot ne pārāk kvalitatīvu degvielu, jau pēc 80 tūkstošiem kilometru var iziet no ierindas sprauslas un aizdedzes spoles. Spauslas parasti iziet no ierindas pa vienai (katra maksā 280 Ls), bet aizdedzes spoles bieži nākas mainīt visas reizē. Ja paskaita, ka tikai oriģinālās spoles bez uzstādīšanas maksā 75 Ls katra... Dažreiz iziet no ierindas arī elektroniskais termostats (vairāk tas ir raksturīgs 3.0 litru dzinējiem). Parasti uz auto gaitas īpašībām tas iespaidu neatstāj. Detaļa nav dārga, bet tās nedarbošanās noved pie dzinēja karšanas. Un, ja nepievērš uzmanību, tad diezgan viegli var sadegt instalācija. Savukārt 4.4 litru motoram diezgan raksturīga kaite ir gaisa masas mērītāja iziešana no ierindas – vēl 200 Ls par detaļu.
Reizēm BMW X5 īpašnieki žēlojas par palielinātu eļļas patēriņu. Lai cik tas nebūtu dīvaini, bet to varētu uzskatīt par normu. Tas ir saistīts ar kartera ventilācijas membrānu – ja tā ir aizsērējusi, tad gaiss netiek iesūkts pietiekošā daudzumā un dzinējs sāk sūkt gaisu no kartera, kopā ar eļļu. Vēl kāds iemesls – ja Jūs ekspluatējat automašīnu ar 3.0 litru dzinēju, tad ieteicams reizēm iztīrīt radiatoru. Lieta tāda, ka ja radiators aizsērē (ar viņiem tā reizēm gadās), tad ventilators sāk pūst uz dzinēju ļoti karstu gaisu. Pie tam pats dzinējs nevārās, tomēr pirmā cilindra (tā, kas tuvāk radiatoram) rajonā temperatūra nopietni paaugstinās. Tas noved pie tā, ka eļļas gredzeni iesprūst un nopietni palielinās eļļas patēriņš, zūd kompresija. Kaut arī visi rādītāji uzrāda, ka viss kārtībā, parasti motors sāk vibrēt un darboties neritmiski. Ja šādu situāciju palaist garām, tad ātri var iestāties neatgriezenisks process un vienīgais risinājums tad jau būs dzinēja kapitālais remonts vai maiņa. V8 radiatori arī ir jātīra, bet tur augstāk aprakstītās problēmas nav.
Benzīna dzinējiem reizēm saplaisā gaisa caurules, iedegas Check Engine lampiņa - dzinēju sāk purināt, jo tas saņem pārāk liesu maisījumu. Tāpat vārīga vieta ir X5 aizmugurējie lukturi – tiem ar laiku izrūsē kontaktu vietas, kas ar laiku noved pie neizbēgamas nepieciešamības mainīt visu lukturu bloku, jo viens kontakts ir iekausēts tieši blokā.
Vēl šīm automašīnām, ar nobraukumu vairāk par 100 tūkstošiem kilometru, mūsu ne pārāk kvalitatīvās degvielas dēļ var «nomirt» katalizatori, kuri BMW X5 ir veseli divi. Kad tie iziet no ierindas, kā likums, automašīnas īpašnieki ir ļoti neapmierināti. Jo katrs katalizators maksā ap 1000 Ls. Tādēļ daudzi sāk nodarboties ar visāda veida eksperimentiem izplūdes sistēmas jomā – sākot ar citas automašīnas katalizatoru pielāgošanu un beidzot ar pilnīgu to noņemšanu un lambda zondu apmānīšanu.
Formāli BMW X5 ir ar gan automātisko, gan mehānisko ātrumkārbu. Pēdējā gan ir sastopama tikai uz automašīnām ar 3.0 litru benzīna un dīzeļa dzinējiem. Un pat tur ļoti reti. Ar automātisko ātrumkārbu BMW X5 brauc ļoti labi, nekādas aiztures pie ātrumu pārslēgšanās principā nav jūtamas. Pie tam 5-pakāpju (pēc restailinga 6-pakāpju) «automāts» ir ar manuālās pārnesumu pārslēgšanas iespēju. Kaut gan, kā rāda prakse, šī funkcija tiek izmantota ļoti reti. Ātrumkārbas ir ļoti izturīgas un uzticamas, it sevišķi ja ik pēc aptuveni 70-100 tūkstošiem kilometru mainīt eļļu. Automašīnās ar automātisko ātrumkārbu reizēm mēdz saplīst elastīgās kardāna uzmavas. Detaļas cena – 30-100 Ls.
5 – 7 gadus vecām mašīnām reizēm mēdz parādīties brīvgaita priekšējās piedziņas sistēmā. Parasti to var noteikt tikai servisā, jo sēžot automašīnā ir ļoti grūti sadzirdēt nelielo sitienu uzsākot braukšanu. Tādēļ parasti pamanīts tas tiek nedaudz par vēlu, remonts maksā aptuveni 300 Ls. Reizēm gadās, ka 2004. gada 3.0 dīzeļiem iziet no ierindas priekšējais reduktors. Vispār meistariem pret pilnpiedziņas sistēmu nekādu pretenziju nav – sistēma nav kaprīza, pirms 2003. gada modernizācijas griezes moments tika sadalīts attiecībā 38:62, bet pēc restailinga attiecību varēja mainīt ar elektroniski regulējamas daudzdisku uzmavas palīdzību. Braucot pa šoseju transmisijas darbība nemaz nav pamanāma, bet ziemā aizbraukt pa kupenām līdz vasarnīcai palīdzēs elektronika.
Tomēr ticiet, visvairāk raižu, nopērkot pirmās paaudzes X5, sagādās ne jau dzinējs, ātrumkārba vai transmisija. Laicīgi apkopjot, ar šiem elementiem vienmēr viss būs kārtībā. Īstā BMW X5 vājā vieta ir piekare. Ik pēc 40-70 tūkstošiem kilometru ir jāmaina apakšējās sviras, kā arī bukses un augšējie lodbalsti. Ja Jūs agrāk esat jau braucis ar BMW, tad šāda situācija Jūs nesamulsinās, bet , piemēram, japāņu auto īpašnieki parasti ir šokā, jo uz «japāņiem» šīs detaļas kalpo 150-200 tūkstošus kilometrus! Bez svirām problēmas var sagādāt arī «miroņgalvas» putekļu gumijas, kurām ir tendence saplīst jau pēc 30-40 tūkstošiem kilometru! Ne pārāk dzīvotspējīgi ir gultņi, labi ka tie maksā salīdzinoši lēti - 55 Ls. Ja auto ir nobraucis jau 100 tūkst., tad var gaidīt dobjus sitienus, braucot pa seklām bedrītēm – tie ir aizmugurējā atbalsta spilveni, kuri maksā tikai 28 Ls gabalā, tikai der zināt, ka tie tur ir 4 gabali.
Bet viss nemaz nav tik slikti – standarta amortizatori uz BMW X5 ir neticami izturīgi! Pat braucot pa mūsu ceļiem un pagalmiem tie pilnīgi ir spējīgi nokalpot 150-200 tūkstošus km. Parasti ir tā, ka X5 aizmugurē ir pneimatiskā piekare, bet priekšā parastā. Bet gadās bezceļnieki arī ar pneimatiku priekšā. Pērkot šādu mašīnu, ļoti uzmanīgi ir nepieciešams apskatīt priekšējos pneimoelementus – ja tie saplaisā, tad nāksies pirkt jaunus spilvenus, bet tie nāk komplektā ar pneimostatni. Un šādu detaļu pāris maksā aptuveni 1400 Ls. Bez tam, priekšējā pneimatika ļoti baidās no sānu sitieniem (piemēram, trotuāra apmalēm). Svarīga piezīme – ritošās daļas padilušie elementi ir jāmaina pēc iespējas ātrāk. Jo ja tikai pāris mēnešus pabraukt ar nolietotiem stabilizatora statņiem, tad nāksies mainīt jau visu sviru.
Tomēr ar piekari viss vēl nebeidzas. Liela BMW X5 problēma ir stūres vadības sistēma. Lielākajam vairākumam automašīnu, kurām ir vairāk par 3 gadiem, ir problēmas ar stūres sistēmu. Stūres mehānisms dzīvo apmēram 30-40 tūkst. km., pēc tam parādās klaudzēšana. Jauns stūres mehānisms maksā 1300 Ls. Tādēļ, ja Jūs neuztrauc troksnis, var turpināt braukt neko nedarot, jo mehānisma nodilums automašīnas vadību gandrīz nekādi neietekmē.
Resume: BMW X5 ir ļoti laba automašīna: prestiža, komfortabla, ātra. Tomēr iegādājoties BMW X5 (E53), ir jārēķinās ar to, ka tam nav pati izturīgā piekare un stūres sistēma. Tāpat, ja mašīnai kaut kas salūzīs, tad izdevumi būs pietiekoši lieli. Protams, pirms mašīnas pirkšanas ir obligāti nepieciešama pilna auto pārbaude, lai izslēgtu daudzu tūkstošu ieguldījumus uzreiz pēc nopirkšanas. BMW X5 ir mašīna, kas ir jāuztur labā stāvoklī, tad arī apkārtējo cieņa būs nodrošināta.
Atsevišķs paldies Wallaby un autocentra LATBEMA meistariem par konsultācijām un ieteikumiem.
Vecs, bet izsmeļošs raksts![ Šo ziņu laboja Gato_jurko, 15 Apr 2016, 14:12:31 ]
----------------- 36 reizes banots, bet es turpinu reģistrēt jaunus nikus un rakstīt sūdu. Gribu dzīvot Krievijā! | Offline | | |
RicardsP | 15. Apr 2016, 15:13 |
#2428
|
| Kopš: 23. Dec 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 574
Braucu ar: X5 m40d, Audi 80 b4
| Šo ziņu un esmu lasījis. Bet interesēja tāds jautājums, jo pirms kādiem 3 k km sataisīju visu priekšējo hadeni, bet nu jau pa mazām bedrītēm sācis mazliet priekšā grabēt.. | Offline | | |
|
Gato_jurko | 15. Apr 2016, 15:43 |
#2429
|
| Kopš: 03. Apr 2016
Ziņojumi: 701
Braucu ar:
❤ Eiroskeptiķu Rīcības Partija, Putins un Ždanoka ❤
|
15 Apr 2016, 15:13:57 @RicardsP rakstīja:
Šo ziņu un esmu lasījis. Bet interesēja tāds jautājums, jo pirms kādiem 3 k km sataisīju visu priekšējo hadeni, bet nu jau pa mazām bedrītēm sācis mazliet priekšā grabēt..
100%, ka hadene grab? Pats taisīji un visu grabošo nomainīji?
----------------- 36 reizes banots, bet es turpinu reģistrēt jaunus nikus un rakstīt sūdu. Gribu dzīvot Krievijā! | Offline | | |
RicardsP | 15. Apr 2016, 18:22 |
#2430
|
| Kopš: 23. Dec 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 574
Braucu ar: X5 m40d, Audi 80 b4
|
15 Apr 2016, 15:43:13 @Gato_jurko rakstīja:
15 Apr 2016, 15:13:57 @RicardsP rakstīja:
Šo ziņu un esmu lasījis. Bet interesēja tāds jautājums, jo pirms kādiem 3 k km sataisīju visu priekšējo hadeni, bet nu jau pa mazām bedrītēm sācis mazliet priekšā grabēt..
100%, ka hadene grab? Pats taisīji un visu grabošo nomainīji?
Speciāli braucu un klausījos lēnām pa bedrēm. Skaņa no hadenes...
Taisīju Latbema, kad sataisīja viss bija kluss | Offline | | |
Asch | 15. Apr 2016, 22:20 |
#2431
|
| Kopš: 29. Jan 2007
Ziņojumi: 4290
Braucu ar:
| Atkarigs, ko salika virsu. Ja kkadu pilnigi sudu, tad ar lielajam shaibam pa musu celiem var atri nobeigt. Es tikko uzliku prieksejas apaksejas restauretas, redzes ka ies | Offline | | |
RicardsP | 16. Apr 2016, 07:16 |
#2432
|
| Kopš: 23. Dec 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 574
Braucu ar: X5 m40d, Audi 80 b4
| Visas dārgās daļas...china nepatīk | Offline | | |
gintc | 16. Apr 2016, 10:18 |
#2433
|
| Kopš: 10. Apr 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 2298
Braucu ar: X5 4.0d, e90 330i, E36 330i, F650GS Dakar, CF1000
| Tikpat labi reika var grabēt! | Offline | | |
RicardsP | 16. Apr 2016, 11:14 |
#2434
|
| Kopš: 23. Dec 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 574
Braucu ar: X5 m40d, Audi 80 b4
| Kā pārbaudīt reiku? | Offline | | |
gintc | 16. Apr 2016, 13:25 |
#2435
|
| Kopš: 10. Apr 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 2298
Braucu ar: X5 4.0d, e90 330i, E36 330i, F650GS Dakar, CF1000
| ar pārbaudes metodi
| Offline | | |
Moroz | 16. Apr 2016, 17:15 |
#2436
|
| Kopš: 04. Sep 2009
No: Cēsis
Ziņojumi: 844
Braucu ar: 346zs.
| kadam nevajag oriģinalo zapasku (tablete) Uz R19 | Offline | | |
|
Es60 | 16. Apr 2016, 21:09 |
#2437
|
| Kopš: 13. May 2014
No: Liepāja
Ziņojumi: 221
Braucu ar: E91,E36, R1,Dayton675
|
10 Apr 2016, 21:45:46 @SHADEL rakstīja:
Man ari gribetos redzet ka izskatas 4cmm aizmugure!
2cm prieksa 4 cm aizmugure. diski R19
http://pic.fotki.lv/fpic0/11/W0004415/000441429...2_%23_liga_j.jpg
http://pic.fotki.lv/fpic0/11/W0004417/000441601...2_%23_liga_j.jpg
| Offline | | |
yups | 23. Apr 2016, 14:55 |
#2438
|
| Kopš: 01. Apr 2008
No: Liepāja
Ziņojumi: 315
Braucu ar: e70 alpine white, SL BRABUS 6.1
| jautājums par stūres pastiprinātāju...
iX e53 2006 gada, 3.0d, stūre jāgriež gandriz vai ar abām rokām....šķidruma līmenis ok.
servisā pateica, ka tā vienkārši ir pati vienkāršākā un prastākā reika un tā esot (ljooti divaini, jo auto ir Individual aprikojuma, pneimo piekare, luuka utt..viss pilns maksimums).....
kādi risinājumi ?? | Offline | | |
Gato_jurko | 24. Apr 2016, 16:56 |
#2439
|
| Kopš: 03. Apr 2016
Ziņojumi: 701
Braucu ar:
❤ Eiroskeptiķu Rīcības Partija, Putins un Ždanoka ❤
|
23 Apr 2016, 14:55:51 @yups rakstīja:
jautājums par stūres pastiprinātāju...
iX e53 2006 gada, 3.0d, stūre jāgriež gandriz vai ar abām rokām....šķidruma līmenis ok.
servisā pateica, ka tā vienkārši ir pati vienkāršākā un prastākā reika un tā esot (ljooti divaini, jo auto ir Individual aprikojuma, pneimo piekare, luuka utt..viss pilns maksimums).....
kādi risinājumi ??
A siksna nav aizlidojusi
----------------- 36 reizes banots, bet es turpinu reģistrēt jaunus nikus un rakstīt sūdu. Gribu dzīvot Krievijā! | Offline | | |
Gato_jurko | 24. Apr 2016, 18:07 |
#2440
|
| Kopš: 03. Apr 2016
Ziņojumi: 701
Braucu ar:
❤ Eiroskeptiķu Rīcības Partija, Putins un Ždanoka ❤
| Kuram ir šitāds? Atvienojies, kur spraužas
----------------- 36 reizes banots, bet es turpinu reģistrēt jaunus nikus un rakstīt sūdu. Gribu dzīvot Krievijā! | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, GirtzB, Lafter, PERFS, SteelRat, linda, marihuans, noisex, smudo
|