Online

Pašreiz BMWPower skatās 57 viesi un 13 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » FLEIMS

Tēma: Vēsturiskas bildes/video. Otrais sējums.

AutorsZiņojums
dirtyice
13. Jul 2014, 21:32 #2321

Kopš: 27. Oct 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 483

Braucu ar: Iroc-Z, 126p, 4x4 ķenguru


13 Jul 2014, 21:24:00 Reinis_m rakstīja:
Jautājums pirmspensijas vecuma ļaudīm.

Kā tas nākas, ka tik bieži ir dzirdami stāsti par padomju auto ar fantastiski maziem (ap vai zem 100 megametriem) nobraukumiem? Nu tur - braukājuši tikai vasarās, tikai uz dārzu utt. Un tie nav tikai stāsti vai odometri, kuri aizgājuši n-tajā aplī. Tādi auto tiešām ir, un pietiekoši daudz... Jā, protams, [un loģiski būtu] ka līdz mūsdienām ir saglabājušies tikai tie, kas brīnumainā kārtā ir tikuši lietoti tikpat kā nemaz. Taču šādu gadījumu, tomēr, manuprāt, ir krietni par daudz, lai tie būtu atsevišķi un īpaši.

Kāpēc tā bija? Jā, es zinu, ka uz auto iegādi bija jāgaida garās rindās vai krietni jāpaveicas ar kontaktiem vai kā citādāk, tāpat arī to, ka lietots auto "uzreiz" varēja maksāt krietni dārgāk kā jauns rindas kārībā.

Tiešām īpašnieki šos auto taupīja un tāpēc brauca tik maz? Man tas nav saprotams, jo, ja reiz auto bija tik liela vērtība, tad taču vajadzētu gribēties to izmantot uz maksimumu, nevis turēt garāžā.

Toreiz taču sastrēgumu nebija, degviela arī bija lēta.

Tā bija komunistiskā audzināšana, kas lika visiem sava auto vietā izvēlēties spaidīšanos sabiedriskajā transportā?

Mans vecaistēvs tāds gadījies, pirms 5 gadiem, kad pirmo reizi izbraucu ar viņa vaz, tam nobraukums bija 80k, garāža glabāts un reti kad ziemā izbraukts, protams kad stāvējis garāžā, durvis vaļā, lai gumijas nenospiestu, rezerves rats ik pēc noteiktiem km mainīts ar esošajiem pēc shēmas, lai nodilums vienāds
Offline
Reinis_m
13. Jul 2014, 21:38 #2322

Kopš: 30. Mar 2010

Ziņojumi: 1921

Braucu ar: SAAB 9-3, Jeep Cherokee

Pareizi, kādreiz taču visās ar auto lietām saistītās grāmatās bija tā riteņu mainīšanas shēma...

Bet kā bija - toreiz riepām nebija virziena, ja reiz varēja tā mainīt, vai arī pie maiņas vajadzēja ņemties arī ar montēšanu?
Offline
josi
13. Jul 2014, 21:55 #2323

Kopš: 24. May 2002

No: Sigulda

Ziņojumi: 3155

Braucu ar: Puf-puf


13 Jul 2014, 21:24:00 Reinis_m rakstīja:
Tiešām īpašnieki šos auto taupīja un tāpēc brauca tik maz?

Tieši tā, man tēvam arī bija Moskvich 412 ar 50k noskrējienu 25 gadu laikā - taupīja jau nu ļoti, ziemā vispār nebrauca, vasarā tikai uz laukiem utt. Varu iedomāties, kāds viņam bija šoks, kad es ar savu pirmo auto gada laikā nobraucu 40k
Online
DimanC
13. Jul 2014, 21:57 #2324

Kopš: 07. Jan 2004

Ziņojumi: 335

Braucu ar: elektrību


13 Jul 2014, 21:24:00 Reinis_m rakstīja:

Tiešām īpašnieki šos auto taupīja un tāpēc brauca tik maz? Man tas nav saprotams, jo, ja reiz auto bija tik liela vērtība, tad taču vajadzētu gribēties to izmantot uz maksimumu, nevis turēt garāžā.

Toreiz taču sastrēgumu nebija, degviela arī bija lēta.

Tā bija komunistiskā audzināšana, kas lika visiem sava auto vietā izvēlēties spaidīšanos sabiedriskajā transportā?
pirmkārt jau - ziemā daudzi nebrauca. tosols tomēr nebija standarts, daudzi vakarā laida ūdeni ārā un no rīta nāca ar čaiņiku uzpildīt sistēmu pa jauna. ja Tev būtu tā jāčakarējas, varbūt 5x padomātu - "vai tiešām man tur jābrauc"?

ceļi bija, degviela lēta, bet rezerves daļas, imho, nemaz tik viegli nebija dabūt. Līdz ar to nevienam nebija īstas motivācijas savu drapaku dzīt. deficīts i sjo.

tas pats par riepām - vēl tagad atceros, kā kādas ģimenes galvam apaļā jubilejā lepni tika pasniegtas divas žiguļa riepas un visiem bija "wooow". un iemesls tam bija ne jau cena, bet grūtā pieejamība.

kredītu nebija. mani vecvecāki 20+ gadus krāja piena naudu, kamēr mosītim sakrāja. un kad cilvēkam turpat 60 gadu - baigi vairs gribās kaut kur skriet, dzīt to mašīnu?

[ Šo ziņu laboja DimanC, 13 Jul 2014, 21:58:37 ]

Offline
oswald
13. Jul 2014, 21:58 #2325

Kopš: 12. Feb 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1846

Braucu ar: banderomobīli 4x4

jap, mans sencis ar brīvdienās tik ar auto. Garāžu iedalīja purčikā, dzīvojām centrā. Uz darbu pāris pieturas ar tramvaju. Weekendos auto- dāča, šopings . etc. Protams arī tajos laikos bija turīgi ļaudis..kuri visur ar auto vai taksi brauca jo pēc auto bija rinda vai čeka uzraudzīja - taksis nebija tik aizdomīgi .

[ Šo ziņu laboja oswald, 13 Jul 2014, 21:59:26 ]

Offline
PASSATizhi
13. Jul 2014, 22:05 #2326

Kopš: 25. Jun 2009

No: Jūrmala

Ziņojumi: 8681

Braucu ar: 686hp

nebrauca tik tie, kam nebija kur un par ko braukt. mūsu vaz 2101 spido 4 reizes pa riņķi nogāja
Offline
krille
14. Jul 2014, 00:09 #2327

Kopš: 05. Mar 2010

Ziņojumi: 259

Braucu ar: mopedu uz pludmali

Japiebilst, ka degviela bija leta, bet nebija gluzi taa, ka visur un vienmer pieejama Rigaa varbut bija jedzigak, lai gan atceros, ka sencis naktii staveja rinada degvielas stacijaa Kengragaa, lai iepirktu benzinu. Tak laiku pa laikam bija visadi taloni, limiti utt.
Offline
Driver
14. Jul 2014, 00:21 #2328

Kopš: 22. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 31536

Braucu ar: iepirkuma ratiem pa alko outletu


14 Jul 2014, 00:09:46 krille rakstīja:
Japiebilst, ka degviela bija leta, bet nebija gluzi taa, ka visur un vienmer pieejama Rigaa varbut bija jedzigak, lai gan atceros, ka sencis naktii staveja rinada degvielas stacijaa Kengragaa, lai iepirktu benzinu. Tak laiku pa laikam bija visadi taloni, limiti utt.

Tas bija 90tajos.
Bet man vairaki onkas, kas man teoretiski varetu gandriz vecfateri sanak, stastija, ka benzinu savulaik gravjos leeja un tapec ari mosishus deforseja uz 76to benzinu, plus benzu nebija kur likt tiem, kam bija ar ko to nobraukt.

-----------------
diagnostika, elektronikas remonts & pretaizdzīšanas iekārtas.
Offline
Ervalds
14. Jul 2014, 00:25 #2329

Kopš: 26. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 11511

Braucu ar: sliktu piemēru


14 Jul 2014, 00:21:46 Driver rakstīja:

14 Jul 2014, 00:09:46 krille rakstīja:
Japiebilst, ka degviela bija leta, bet nebija gluzi taa, ka visur un vienmer pieejama Rigaa varbut bija jedzigak, lai gan atceros, ka sencis naktii staveja rinada degvielas stacijaa Kengragaa, lai iepirktu benzinu. Tak laiku pa laikam bija visadi taloni, limiti utt.

Tas bija 90tajos.
Bet man vairaki onkas, kas man teoretiski varetu gandriz vecfateri sanak, stastija, ka benzinu savulaik gravjos leeja un tapec ari mosishus deforseja uz 76to benzinu, plus benzu nebija kur likt tiem, kam bija ar ko to nobraukt.
Grāvjos lēja traktoristi utt., lai nepaliktu pāri un nākošajā mēnesī neizsniedz mazāk.
Offline
juriz
14. Jul 2014, 08:34 #2330

Kopš: 24. May 2002

No: Jūrmala

Ziņojumi: 2387

Braucu ar: būzu

Grāvjos lēja arī no ZILiem un GAZikiem, un tie bija uz benžu. Lēja tāpēc, ka nobraukumu vajadzēja, un atbilstoši arī ar taloniem (uzņēmumiem tādi bija, tipa uzņēmuma kartes priekšteči) uzpildīties.

Auto tiešām pamatā bija tāda prestiža lieta, kā arī ar ko uz laukiem aizbraukt, vai uz tuvākām kaimiņvalstīm pēc kaut kā garšīga, kādas deficīta preces, ekskursijā utml. Lai gan arī toreiz uz tiem pašiem laukiem autobusi gāja vairākas reizes dienā. Nebija problēmu aizbraukt arī ar sabiedrisko, kas vēl pie tam neko nemaksāja.
Uz darbu tajos laikos reti kurš garu gabalu brauca. Toreiz darbu tuvu mājām varēja elementāri atrast. Ja arī kaut kur iedalīja darbu kādā citā PSRS nostūrī, tad iedeva tur uzreiz mājokli un sievu
Offline
Asch
14. Jul 2014, 10:44 #2331

Kopš: 29. Jan 2007

Ziņojumi: 4332

Braucu ar:

Tieshi taa, pa lielam darbs bija paris km radiusaa, citam vispar pari celam vajadzeja pariet, citam paris pieturas ar sabiedrisko. Par degvielu man asaras acis, kad vecfaters stastija kaa pats leja ara, jo norma bija janobrauc.
Offline
Mizx
14. Jul 2014, 11:56 #2332

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6542

Braucu ar:

Tā degvielas ārā liešana tomēr vairāk lauku rajonu specifika, arī tiem, kam bija darbs ar braukšanu un normām. Pārējie godīgi stāvēja lielākās vai mazākās rindās DUSos, ja nebija labi kontakti ar ārā lējējiem. OK, cenas arī nebija tik augstas, lai ļoti meklētu galus. Tolaik tomēr vieni iespaidi par visu ir lauku cilvēkiem, bet citi pilsētniekiem. Kam vieglāk tikt pie pārtikas, kam pie sadzīves precēm, mēbelēm, apģērba — tās tomēr bija diezgan atšķirīgas pasaules, attiecīgi iespaidi atšķirīgi.
Offline
RVR
14. Jul 2014, 12:05 #2333

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22467

Braucu ar: RVR

Lielās rindas DUS parādījās 80.-to beigās un 90.-to pašā sākumā, pirms tam jau nebija pārāk traki.
Cik atceros, bija kaut kādi benzīna taloni, bet principā DUS benzīns bija.
Offline
Mizx
14. Jul 2014, 12:15 #2334

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6542

Braucu ar:


14 Jul 2014, 12:05:10 91 rakstīja:
Lielās rindas DUS parādījās 80.-to beigās un 90.-to pašā sākumā, pirms tam jau nebija pārāk traki.
Cik atceros, bija kaut kādi benzīna taloni, bet principā DUS benzīns bija.
Principā bija. Dzīvoju netālu no Vidzemes tirgus, tur ļoti ērtā vietā uz Miera un Palīdzības ielu stūra bija DUS. Strādāja noteiktu darbalaiku (kā jau viss tolaik) un rindas gadījās gan — vienkārši to DUSu jau nebija tik daudz kā šobrīd. Patiesībā žēl, ka tur vairs nav, visur pilsētās ir, mums pašā centrā neviena.
Offline
RVR
14. Jul 2014, 12:20 #2335

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22467

Braucu ar: RVR


14 Jul 2014, 12:15:29 Mizx rakstīja:
mums pašā centrā neviena.


Tik traki jau nav, ir Statoil pie Vanšu tilta un Eksporta ielā, tāpat arī Brīvības/Cēsu stūrī. Arī Satekles ielā ir vairākas DUS.

[ Šo ziņu laboja 91, 14 Jul 2014, 12:24:08 ]

Offline
Driver
14. Jul 2014, 12:47 #2336

Kopš: 22. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 31536

Braucu ar: iepirkuma ratiem pa alko outletu


14 Jul 2014, 12:15:29 Mizx rakstīja:

14 Jul 2014, 12:05:10 91 rakstīja:
Lielās rindas DUS parādījās 80.-to beigās un 90.-to pašā sākumā, pirms tam jau nebija pārāk traki.
Cik atceros, bija kaut kādi benzīna taloni, bet principā DUS benzīns bija.
Principā bija. Dzīvoju netālu no Vidzemes tirgus, tur ļoti ērtā vietā uz Miera un Palīdzības ielu stūra bija DUS. Strādāja noteiktu darbalaiku (kā jau viss tolaik) un rindas gadījās gan — vienkārši to DUSu jau nebija tik daudz kā šobrīd. Patiesībā žēl, ka tur vairs nav, visur pilsētās ir, mums pašā centrā neviena.

Ir naacies iet no ne-centra atpakal uz centru ar kanniti rokas?

-----------------
diagnostika, elektronikas remonts & pretaizdzīšanas iekārtas.
Offline
Reinis_m
14. Jul 2014, 13:08 #2337

Kopš: 30. Mar 2010

Ziņojumi: 1921

Braucu ar: SAAB 9-3, Jeep Cherokee


14 Jul 2014, 12:15:29 Mizx rakstīja:
uz Miera un Palīdzības ielu stūra bija DUS


Kur tieši? Tur taču visos četros stūros krietni pavecas mājas ir.
Offline
RVR
14. Jul 2014, 13:56 #2338

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22467

Braucu ar: RVR


14 Jul 2014, 13:08:25 Reinis_m rakstīja:

14 Jul 2014, 12:15:29 Mizx rakstīja:
uz Miera un Palīdzības ielu stūra bija DUS


Kur tieši? Tur taču visos četros stūros krietni pavecas mājas ir.


Majoros pat uz Jomas ielas bija DUS
Tur, kur tagad restorāns "Sultāns", tikai pagalmā.
Offline
arizah
14. Jul 2014, 13:56 #2339

Kopš: 17. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 11323

Braucu ar: 43

Te drošvien bija domāta Šarlotes/Miera
Offline
shmurger
14. Jul 2014, 14:00 #2340

Kopš: 15. Oct 2007

Ziņojumi: 12774

Braucu ar: xc40


14 Jul 2014, 00:21:46 Driver rakstīja:

14 Jul 2014, 00:09:46 krille rakstīja:
Japiebilst, ka degviela bija leta, bet nebija gluzi taa, ka visur un vienmer pieejama Rigaa varbut bija jedzigak, lai gan atceros, ka sencis naktii staveja rinada degvielas stacijaa Kengragaa, lai iepirktu benzinu. Tak laiku pa laikam bija visadi taloni, limiti utt.

Tas bija 90tajos.
Bet man vairaki onkas, kas man teoretiski varetu gandriz vecfateri sanak, stastija, ka benzinu savulaik gravjos leeja un tapec ari mosishus deforseja uz 76to benzinu, plus benzu nebija kur likt tiem, kam bija ar ko to nobraukt.
mosishi jau no rupnicas bija paredzeti 76 benzinam, nekas nebija jadeforse. varbut doma zigulus.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4