Online

Pašreiz BMWPower skatās 164 viesi un 6 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Ekonomikas krīze jeb depresija v2

AutorsZiņojums
RaL
03. Feb 2009, 21:12 #2241

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3572

Braucu ar: kruīzu


03 Feb 2009, 21:07:22 ROLEXX rakstīja:

03 Feb 2009, 20:47:36 raivis88 rakstīja:

3 Feb 2009, 18:44:46 ROLEXX rakstīja:


galīgi no tēmas novirzies - es runāju vairāk par mūsdienu aktuālo situāciju - ko darīt uzņēmējiem, kuriem ir finansiālas problēmas un par viedokli, ka nav pareizi samazināt ražošanas apjomus, jo tad uzreiz ir jāiet iesniegt maksātnespēju un viss.
Ne par kaut kādām produktu vajadzībām/nevajadzībām es te runāju, bet par reālu problēmu, pat ne par tās cēloni


man patīk Tavs viedoklis
kā Tu domā, kādēļ ražotājs samazina ražošanas apjomus?
ne jau tādēļ, ka viņš tā vēlas... ražotājs nespēj pārdot saražoto produkciju, tad pasaki, kāda viņam jēga nodarbināt rūpnīcu uz pilnu slodzi un ražot produkciju, lai turētu noliktavā un radītu lielākus parādus izejvielu piegādātājiem? tā vietā ražotājs samazina produkcijas izlaidi samazinot darba dienu skaitu, lai saražotu tik daudz produkcijas, cik spēj pārdot...
ja neatradīs izdevīgākus veidus kā ražot lētāku produkciju vai nedabūs pieprasījuma pieaugumu, tad tā bodīte būs jāslēdz
un vari nestāstīt, ka kredīts jāatdod, jo, turot produkciju noliktavā, ieņēmumi nepalielinās un tad tik ātrāk uzņēmums kļūs maksātnespējīgs, jo naudu gaidīs arvien vairāk piegādātāji ne tikai bankas

pasaki godīgi - tu izlasīji manis rakstīto iepriekš?
cik reizes jāatkārto, ka nekas nav saražots lieks, nekādas produkcijas noliktavās - kādas produkcijas, ja es runāju par poligrāfijas uzņēmumiem un viesnīcām - to visu varēja iepriekš izlasīt, nevis izteikt savu viedokli par manu viedokli, kuru nemaz neesi izlasījis


visu izlasīju
par poligrāfiju un viesnīcām rakstīji tikai vienā postā, sākumā runāji vispārīgi par ražotājiem kā Lauma utml.
par viesnīcām piekrītu, bet par poligrāfiju ne, jo poligrāfijā visu tāpat ražo uz pasūtījuma, līdz ar to, ja nav pasūtījuma - darbinieki var neierasties darbā un neskaitīt stundiņas, lai maksā algu. visnīcu biznesā nav nemaz iespējams katru otro dienu tikai strādāt
Offline
hronists
03. Feb 2009, 21:23 #2242

Kopš: 01. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 14820

Braucu ar: Svensk hjul


03 Feb 2009, 21:13:40 Duke rakstīja:

pilnīgi pofig ko viņš ražo. arī poligrāfs nesamazinās strādāšanas laiku, ja tas samazina apjomu, ko varētu pārdot - respektīvi ja nebūtu samazinājies pasūtījumu skaits.

acīmredzot ir aprēķins, ka darbinot ploteru 3 dienas var paspēt VISUS pasūtījumus apkalpot un nemaksāt elektrību/algu par atlikušajām 2 dienām, kad ir dīkstāve.

Ja pasūtījumu izpilde rada zaudējumus, tad bodīte ir jāver ciet.


Geez, tak cilvēks visu laiku baksta, ka pasūtījumu skaits samazinās, bet nekādi nespēj piekrist tam, ka ir bezjēga nākt 5 dienas uz darbu, ja to var izdarīt 3 dienās un pārējās divās netērēt elektrību, ūdeni un ietaupīt uz algām.
Offline
tomick
03. Feb 2009, 21:25 #2243

Kopš: 31. Oct 2003

Ziņojumi: 3959

Braucu ar: 530i wrx :D

Duke pakomentee luudzu auditoru sleedzienu Parex jautaajumaa.

man jau 98. gadaa maaciija ka iisterminja noguldiijumus nedriikst izmantot ilgterminja aizdevumiem.
Offline
ROLEXX
03. Feb 2009, 21:26 #2244

Kopš: 10. Aug 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 11581

Braucu ar: Cayenne S, B6 cabrio; Suzuki SV1000s


03 Feb 2009, 21:23:20 zbmono rakstīja:

03 Feb 2009, 21:13:40 Duke rakstīja:

pilnīgi pofig ko viņš ražo. arī poligrāfs nesamazinās strādāšanas laiku, ja tas samazina apjomu, ko varētu pārdot - respektīvi ja nebūtu samazinājies pasūtījumu skaits.

acīmredzot ir aprēķins, ka darbinot ploteru 3 dienas var paspēt VISUS pasūtījumus apkalpot un nemaksāt elektrību/algu par atlikušajām 2 dienām, kad ir dīkstāve.

Ja pasūtījumu izpilde rada zaudējumus, tad bodīte ir jāver ciet.


Geez, tak cilvēks visu laiku baksta, ka pasūtījumu skaits samazinās, bet nekādi nespēj piekrist tam, ka ir bezjēga nākt 5 dienas uz darbu, ja to var izdarīt 3 dienās un pārējās divās netērēt elektrību, ūdeni un ietaupīt uz algām.

ietaupīt tu vari, tas ir nenoliedzami, taču manuprāt ir paralēli jādomā par veicamajām pārmaiņām un jaunu klientu/nišu piesaisti, un to ievērojami apgrūtina, aj samazina uzņēmuma darbības apmēru - vai tagad beidzot saproti, par ko es runāju?

-----------------
Juridiskie pakalpojumi
Offline
RaL
03. Feb 2009, 21:28 #2245

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3572

Braucu ar: kruīzu


03 Feb 2009, 21:26:43 ROLEXX rakstīja:

03 Feb 2009, 21:23:20 zbmono rakstīja:

03 Feb 2009, 21:13:40 Duke rakstīja:

pilnīgi pofig ko viņš ražo. arī poligrāfs nesamazinās strādāšanas laiku, ja tas samazina apjomu, ko varētu pārdot - respektīvi ja nebūtu samazinājies pasūtījumu skaits.

acīmredzot ir aprēķins, ka darbinot ploteru 3 dienas var paspēt VISUS pasūtījumus apkalpot un nemaksāt elektrību/algu par atlikušajām 2 dienām, kad ir dīkstāve.

Ja pasūtījumu izpilde rada zaudējumus, tad bodīte ir jāver ciet.


Geez, tak cilvēks visu laiku baksta, ka pasūtījumu skaits samazinās, bet nekādi nespēj piekrist tam, ka ir bezjēga nākt 5 dienas uz darbu, ja to var izdarīt 3 dienās un pārējās divās netērēt elektrību, ūdeni un ietaupīt uz algām.

ietaupīt tu vari, tas ir nenoliedzami, taču manuprāt ir paralēli jādomā par veicamajām pārmaiņām un jaunu klientu/nišu piesaisti, un to ievērojami apgrūtina, aj samazina uzņēmuma darbības apmēru - vai tagad beidzot saproti, par ko es runāju?


parasti jau uzņēmumos samazina tikai ražošanā nodarbināto cilvēku darba stundu skaitu
administratīvie darbinieki un tie, kas meklē klientus, tie jau turpina nākt visu laiku uz darbu, lai tik tiešām izstrādātu kādu jaunu plānu vai atrastu jaunus pasūtījumus
vismaz tā vajadzētu būt normāli
Offline
RaL
03. Feb 2009, 21:35 #2246

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3572

Braucu ar: kruīzu

Duke, Tev nav aizķēries kāds līniju grafiks par Latviju salīdzinājumā ar kādu citu valsti, piem., kredītu apjoma ziņā, IKP, noguldījumu apjoma vai par kādu cita ekonomiska rakstura rādītāju?
Offline
martink
03. Feb 2009, 21:38 #2247

Kopš: 19. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 5662

Braucu ar: BMW e34 525i Recaro (sapņos)

EM lapā ir pārskati par tautas attīstību vai kā saucās - tur ir dadas dažādas līnijas

http://www.em.gov.lv/em/2nd/?cat=6

[ Šo ziņu laboja martink, 03 Feb 2009, 21:42:42 ]

Offline
tomick
03. Feb 2009, 21:44 #2248

Kopš: 31. Oct 2003

Ziņojumi: 3959

Braucu ar: 530i wrx :D


03 Feb 2009, 21:31:25 Duke rakstīja:

03 Feb 2009, 21:25:18 tomick rakstīja:
Duke pakomentee luudzu auditoru sleedzienu Parex jautaajumaa.

man jau 98. gadaa maaciija ka iisterminja noguldiijumus nedriikst izmantot ilgterminja aizdevumiem.


Nekā ārprātīga tajā nav

Hipotekārie ar BOR mainīgajām likmēm tiek finansēti ar īstermiņa aizņēmumiem, kurus refinansē. Attiecīgi jebkurā brīdī banka +/- pelna, jo pārfinansējot dabū aktuālo likmi.

Tāpat nav piesaistīti lieki līdzekļi, jo tad katrā mirklī (katru gadu) piesaisti tik cik provizoriski būtu nepieciešams, lai apkalpotu pieprasījumu.

Visas bankas pasaulē pēdējos ~10 gadus strādāja pēc šīs shēmas, jo nauda tirgū bija navalom, to varēja lēti aizņemties un viss bija ok. Sistēma griežas rūkdama....

Šobrīd tā ir problēma, jo bankas bankām vairāk neuzticas un viena otrai naudu neaizdod, kā rezultātā iestājas dibens, ja nav ubervalstiskas garantijas un vēl visādi brīnumi. Bet Centrālās bankas (kur parastās bankas šobrīd nogulda naudu, pa smieklīgiem procentiem uz nakti/nedēļu) ar parastajām bankām īsti runāt negrib, jo tas nav viņu bizness.


Plus veel hipotekaarie krediiti, kas izsniegi pret paarveerteetaam kjiilaam.

Mani pagajushonedeelj noshokeeja banku liidzhineejaa politika. Tas gan nebija Parex, bet gan viena cita muusu pashu banka.
Konkreeti gadiijums ar vienu manu pazinju. Dzeks pirms pusotra gada bija dabuujis krediitu 1,5 mil eur uz diviem gadiem ar savu liidzdaliibu 10% un nopircis 2h zemi muusu beverlihilzaa.
Kaa to var dabuut gatavu un kaa to vareetu nosaukt gan no krediitnjeemeeja, gan krediitdeveeja puses.
Protams tagad situaacija ir taada kaa ir un viirs buus uz ielas.
Offline
Modrs
03. Feb 2009, 21:52 #2249

Kopš: 22. Nov 2004

No: Talsi

Ziņojumi: 10356

Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu

Šodien pa ilgiem laikiem izlocīju savus kātus pa centru. pilns ar urlikiem - izbijušajiem celtniekiem, šmaras vecos kažokos, kur spalvas krīt ārā, pat 2x man divi urlas paspēja paprasīt - dai prikuritj, un dai sigaretu

jptv, man sāk palikt neomolīgi
jāiet būs uz kačalku audzēt muskuļus, tādi 90 gadi atgriežās, ka maz neliekas.


Man jautājums DUKE - šodien pa dienu un vakarā novēroju, ka pie MK stāv kkādi melni merši ar kreisajiem numuriem un slīpdegunaini čurkas iekšā. Kāda mārrutka pēc viņi tur atrodas - sponsori , vai nākamie, kas nopirks banāniju. vnk man vienmēr ir interesējis, kādā sakarā tādi bandītveidīgie ir bijuši ap valdību, pat aa56xx numuri ir redzeeti uz laroccas īpašnieku autoņiem....
Offline
gapp
03. Feb 2009, 21:53 #2250

Kopš: 04. Aug 2007

No: Liepāja

Ziņojumi: 8308

Braucu ar: SD


03 Feb 2009, 21:38:38 martink rakstīja:
EM lapā ir pārskati par tautas attīstību vai kā saucās - tur ir dadas dažādas līnijas

http://www.em.gov.lv/em/2nd/?cat=6


Man likās, ka šīs tehnoloģijas Latvijā nav nemaz tik attīstītas, izrādās, ka kļūdījos:
http://www.letera.lv/spec.html?l=1

Malači, manuprāt, viena no perspektīvākajām nozarēm.
Offline
RaL
03. Feb 2009, 21:57 #2251

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3572

Braucu ar: kruīzu

paldies martink un Duke!
gan jau kau tko sastiķēsim, google šādās lietās galīgi nepalīdz, jo atrod kaut ko visai stulbu
p.s. tas tautsaimniecības attīstības ziņojums izskatās diezgan interesants, būs kādreiz jāpalasa, kad būs laiks
Offline
Asch
03. Feb 2009, 22:11 #2252

Kopš: 29. Jan 2007

Ziņojumi: 4296

Braucu ar:

it ka jau atbildi zinu, bet tomer - cik reali ir tagad dabut kkaadu finansejumu no fondiem+bankam(cik noprotu nav neviens fonds kurs segtu jaunu projektu 100% apmera) ? ja man pasham naudas nav un vajag ~ 3 milj. Eur (labak jau Ls ). pienemsim ka ir labs biznesa plaans. ka varetu stimulet labveligu iznakumu? vispar ir kads kompetents cilveks sheit kas varetu apskaidrot manis interesejosa nozare vai tas vispar ir iespejams PM
Offline
ROLEXX
03. Feb 2009, 22:43 #2253

Kopš: 10. Aug 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 11581

Braucu ar: Cayenne S, B6 cabrio; Suzuki SV1000s


03 Feb 2009, 21:28:51 raivis88 rakstīja:

03 Feb 2009, 21:26:43 ROLEXX rakstīja:

03 Feb 2009, 21:23:20 zbmono rakstīja:

03 Feb 2009, 21:13:40 Duke rakstīja:

pilnīgi pofig ko viņš ražo. arī poligrāfs nesamazinās strādāšanas laiku, ja tas samazina apjomu, ko varētu pārdot - respektīvi ja nebūtu samazinājies pasūtījumu skaits.

acīmredzot ir aprēķins, ka darbinot ploteru 3 dienas var paspēt VISUS pasūtījumus apkalpot un nemaksāt elektrību/algu par atlikušajām 2 dienām, kad ir dīkstāve.

Ja pasūtījumu izpilde rada zaudējumus, tad bodīte ir jāver ciet.


Geez, tak cilvēks visu laiku baksta, ka pasūtījumu skaits samazinās, bet nekādi nespēj piekrist tam, ka ir bezjēga nākt 5 dienas uz darbu, ja to var izdarīt 3 dienās un pārējās divās netērēt elektrību, ūdeni un ietaupīt uz algām.

ietaupīt tu vari, tas ir nenoliedzami, taču manuprāt ir paralēli jādomā par veicamajām pārmaiņām un jaunu klientu/nišu piesaisti, un to ievērojami apgrūtina, aj samazina uzņēmuma darbības apmēru - vai tagad beidzot saproti, par ko es runāju?


parasti jau uzņēmumos samazina tikai ražošanā nodarbināto cilvēku darba stundu skaitu
administratīvie darbinieki un tie, kas meklē klientus, tie jau turpina nākt visu laiku uz darbu, lai tik tiešām izstrādātu kādu jaunu plānu vai atrastu jaunus pasūtījumus
vismaz tā vajadzētu būt normāli

ne tikai ražošanas darbiniekiem maina darba nedēļu - tur jau tā problēma

-----------------
Juridiskie pakalpojumi
Offline
Melvins
03. Feb 2009, 23:24 #2254

Kopš: 31. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 11342

Braucu ar: BMW un Daft Punk.


03 Feb 2009, 22:43:53 ROLEXX rakstīja:
ne tikai ražošanas darbiniekiem maina darba nedēļu - tur jau tā problēma


man nezin kāpēc liekas... ka Tu visu laiku citē 1 kompānijas pieredzi
(pie kam!, ne pārāk pareizu/un veiksmīgu)

Tev jau n-reizes pateica, ko esošajā situācijā darīt:
1) restrukturizācija,
2) likvidācija.

es...
es vnk īsti tā arī nevaru saprast! - kādu atbildi Tu sagaidi?
par ko Tu strīdies?
viss ir skaidrs, kā Tavas rokas 5 pirksti.

(un par Tevis citēto tekstu - tad minētās kompānijas vadībai jādraudzējas ar galvu. un steidzīgi.)

[ Šo ziņu laboja Melvins, 03 Feb 2009, 23:26:40 ]

Offline
RaL
03. Feb 2009, 23:39 #2255

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3572

Braucu ar: kruīzu


03 Feb 2009, 22:43:53 ROLEXX rakstīja:

ne tikai ražošanas darbiniekiem maina darba nedēļu - tur jau tā problēma


tā jau ir uzņēmuma vadības vaina, kas nevar/nevēlas saprast, ka laiki, kad klienti paši aktīvi meklē ražotājus, ir pagājuši.
ir pašiem aktīvi jāmeklē klienti, jārēķina, kas izdevīgāk, lai konkurenti visus pasūtījumus nesavāktu
poligrāfijā kaut vai, ja Latvijā tiešām ir par maz, parēķināt, vai nevar kādām citām valstīm piedāvāt, varbūt ar visu transportu tomēr var nodrošināt izdevīgāku piedāvājumu kā citi vietējie. darbs jau pats rokās neieleks, ja neko nedarīsi, tad arī nekas nenotiks
Offline
Grosha
03. Feb 2009, 23:43 #2256

Kopš: 14. Apr 2006

Ziņojumi: 2722

Braucu ar:


03 Feb 2009, 22:11:20 Asch rakstīja:
it ka jau atbildi zinu, bet tomer - cik reali ir tagad dabut kkaadu finansejumu no fondiem+bankam(cik noprotu nav neviens fonds kurs segtu jaunu projektu 100% apmera) ? ja man pasham naudas nav un vajag ~ 3 milj. Eur (labak jau Ls ). pienemsim ka ir labs biznesa plaans. ka varetu stimulet labveligu iznakumu? vispar ir kads kompetents cilveks sheit kas varetu apskaidrot manis interesejosa nozare vai tas vispar ir iespejams PM

Kura tad ir tā nozare kas Tevi interesē Nezinu par 100% finansējumu plikai idejai, pie tam ar kompleksiem neslimo 3mio , bet finansēšana ar tavu līdzfinansējumu 10-30% nav nekas nereāls.
Offline
ROLEXX
04. Feb 2009, 00:07 #2257

Kopš: 10. Aug 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 11581

Braucu ar: Cayenne S, B6 cabrio; Suzuki SV1000s


03 Feb 2009, 23:39:36 raivis88 rakstīja:

03 Feb 2009, 22:43:53 ROLEXX rakstīja:

ne tikai ražošanas darbiniekiem maina darba nedēļu - tur jau tā problēma


tā jau ir uzņēmuma vadības vaina, kas nevar/nevēlas saprast, ka laiki, kad klienti paši aktīvi meklē ražotājus, ir pagājuši.
ir pašiem aktīvi jāmeklē klienti, jārēķina, kas izdevīgāk, lai konkurenti visus pasūtījumus nesavāktu
poligrāfijā kaut vai, ja Latvijā tiešām ir par maz, parēķināt, vai nevar kādām citām valstīm piedāvāt, varbūt ar visu transportu tomēr var nodrošināt izdevīgāku piedāvājumu kā citi vietējie. darbs jau pats rokās neieleks, ja neko nedarīsi, tad arī nekas nenotiks

par ko tad es runāju??? ka tā nav izeja - brutāli saīsināt darba nedēļu visam uzņēmumam!

-----------------
Juridiskie pakalpojumi
Offline
martink
04. Feb 2009, 01:46 #2258

Kopš: 19. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 5662

Braucu ar: BMW e34 525i Recaro (sapņos)

BBC News Eiropas sadaļā izceltais bloga raksts par Latviju..
http://www.bbc.co.uk/blogs/thereporters/markmar...ce_dawn_the.html

vislabāk patika šis koments - sveiciens izbraucējiem :


5. At 11:13am on 03 Feb 2009, MrRanter wrote:

Are you sure this is not the UK?
Offline
Didzis
04. Feb 2009, 09:55 #2259

Kopš: 04. Dec 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 7247

Braucu ar: Prāmi B-)


Esmu dzirdējis, ka daži domā, ka par devalvāciju runā tikai pseidoekonomisti. Vēlreiz un lai paliek skaidrs: es vēlos stipru latu ar droši fiksētu kursu, vislabāk eiro. Diemžēl man šķiet, ka valdība jau ir nokavējusi - šogad mēs izdzīvosim, bet 2010.-11.gadā, turpinot esošās tendences, redzu tikai nekontrolētu devalvāciju un ilgstošu stagnāciju. Nobela prēmijas laureāts ekonomikā, bijušais Pasaules Bankas galvenais ekonomists Džozefs Stiglics ir ļoti daudz rakstījis par to, cik ekonomiski nepareizi ir nedevalvēt reizē ar SVF aizdevumu. Šī gada Nobela prēmijas ekonomikā laureāts Pols Krugmans domā, ka pienācis laiks devalvēt latu. Edvards Hjū, iesākot savu Latvijas devalvāciju aizstāvošo blogu raksta, "nu, es nezinu gandrīz nevienu, kas gribētu izbāzt savu kaklu un paziņot, ka lats nav jādevalvē". Dažus viņš atrod. Andersu Āslundu, PSRS šoka terapijas autoru, kas jau vienreiz sagrāva mūsu ekonomiku 90.sākumā un kuru Zviedrijā uzskata par marginālu ekonomistu. Rozenbergu no SVF, kurš ne pārāk pārliecinoši un bez reāliem argumentiem aizstāv pats savu politiku. Vēl, protams, var pameklēt Buša administrācijā un ekonomistus, kas saistīti ar lieliem Latvijas kreditoriem un gūst tiešu labumu. Tas arī būs viss. Nobela prēmijas laureāti neatbalsta Latvijas cietā lata politiku. Ir labi zināms, ka daudzi SVF ekonomisti bija pret Latvijas plānu. Tikai latvieši paši stipri turas pie lata, kā pie tādas mistiskas drošās pils. Un esiet droši, ka ne jau finanšu ministra mēles veiklība dabūja mums tos n-tos miljardus, bet skaidra privātu mūsu kreditoru interese panākt, ka Latvijas nodokļu maksātāji apmaksā viņu privātos kļūdainos aizdevumus. Tāpēc gandrīz visa nauda aizies nevis uzņēmumu kapacitātes stiprināšanai, bet tiks atdota finanšu sistēmas stabilizācijai, lasi, pārskaitīta uz ārzemēm. Par devalvāciju un nepieciešamību stiprināt eksportu var izlasīt arī Rīgas Ekonomikas Augstskolas profesora Vjačeslava Dombrovska viedokli http://www.politika.lv/blogi/index.php?id=61119


aij

-----------------
http://www.licessories.lv/
Offline
Didzis
04. Feb 2009, 09:57 #2260

Kopš: 04. Dec 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 7247

Braucu ar: Prāmi B-)

Duke,
kas notiek, ja lats tiek devalvēts? Kredīti, kas aizdoti eiro ir jāatmaksā ar devalvēšanas % uzviju?



-----------------
http://www.licessories.lv/
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo