Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 189 viesi un 2 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » FLEIMS

Tēma: Šeit bija topiks (Kaspich, DM-101)

AutorsZiņojums
raicha2
08. Mar 2020, 00:52 #2221

Kopš: 19. Feb 2019

Ziņojumi: 51

Braucu ar:


08 Mar 2020, 00:28:11 @riddler rakstīja:

zinot tevi domājams - pilnīgi pohuj viss, biš Mary Jane un viss būs skaisti


viss tas joprojam ir taisnība, bet nu.. baidos, ka ne skaisti būs visiem mana socialā slāņa cilvēkiem, tb shtuku mēnesī pelnošajiem, kuri jau tagad pa lielam braukt var atļauties tikai tad, ja paši rubī tehniku un visādi tur cīnās un manipulē, remonts paša spēkiem/atrabotka bākā utt utp.

Offline
smudo
08. Mar 2020, 08:05 #2222

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3630

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX

Nelasīju visu diskusiju par jaudām, bet pirms pāris mēnešiem lasīju interviju, ja nemaldos, ar Žīguru (Latvenergo valdes priekšsēdētājs), vai arī ST vadītāju, kas teica, ka tīkla kapacitāte jau tagad ir pietiekama, lai spētu nodrošināt uzlādi, ja visas LV vieglie auto būtu EV. Protams, ka varbūt pierīgā prasīsies papildus investīcijas kādās apakšstacijās, bet principā es biju pārsteigts par šādu apgalvojumu. Izskaidrojums laikam ir tas, ka šis tīkls tika projektēts un izbūvēts vēsturiski 3 mil iedzīvotāju ar attīstītu industriālo ražošanu un krietni mazāk energoefektīviem mājasaimniecību elektropatērētājiem. Es rēķināju, ka man mēnesī ar pie maniem nobraukumiem vienam no ģimenes auto (1200-1500km/mēn un 22kwh/100 km) ar ID3 elektrības patēriņš pieaugtu par kādu 260-330 kWh mēnesī, kas pat nopērkot mid range versiju un katru reizi uzlādējot 50 kWh (tātad netiek izlādēts tukšs akumulatoru), auto tiktu uzlādēts aptuvenu 6 reizes mēnesī, tātad 24 diennaktis mēnesī tas vispār rozeti neredzētu. Kā jau te daži norādīja, tad nebūtu tā, ka visi auto katru nakti pa 12h būt pieslēgti lādētājam, īpaši ņemot vērā, ka vairumam baterijas netto kapacitāte būs ap 40-70kWh.
Offline
maasters
08. Mar 2020, 08:42 #2223

Kopš: 04. Jan 2018

Ziņojumi: 846

Braucu ar:

nu logiski ka tas tīkls mums galīgi nav pārslogots, jo reāli jau mums rūpniecība ir cik? pāris cnc darbgaldi šūr un tur un pa kādai frizētavai?
Kurzemē nezinu cik īsti šõbrīd ir noslodze vidēji tai jaunajai 330kV līnijai , bet domāju, ka maza jo Liepājas metalurgs ir ciet, Ventspilī arī tikai tik cik osta patērē un viss nekā Kurzemē cita vairāķ īsti nav , pāris gateru varbūt.

Mums drīzāk bišk pietrūkst kapacitāte uz ražošanu , jo kad būvēja tīklu tad nedomāja, ka Latvija kādreiz būs neatkarīga vai ka Ignalīnu slēgs pirms reaktoru paredzētā kalpošanas termiņa utt. Līdz ar to mēs esam bik palikušī sausā.

Daugaviņa ir tomēr maza upe un tā nespēj izražot tik daudz cik mums vajag.
Es saku mums vajag atomenerģiju. Un lai bluķa vilcējiem un folkloristiem mierīgāķs prāts , lai pie reaktora novelk to bluķi un apskrien tam rinķī dziedot latvju dainas un tad jau viss būs bumbās, ūsiņs iedos savu svētību un māra saticību
Offline
smudo
08. Mar 2020, 08:59 #2224

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3630

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


08 Mar 2020, 08:34:42 @DM-101 rakstīja:

08 Mar 2020, 08:05:11 @smudo rakstīja:
Nelasīju visu diskusiju par jaudām, bet pirms pāris mēnešiem lasīju interviju, ja nemaldos, ar Žīguru (Latvenergo valdes priekšsēdētājs), vai arī ST vadītāju, kas teica, ka tīkla kapacitāte jau tagad ir pietiekama, lai spētu nodrošināt uzlādi, ja visas LV vieglie auto būtu EV. Protams, ka varbūt pierīgā prasīsies papildus investīcijas kādās apakšstacijās, bet principā es biju pārsteigts par šādu apgalvojumu. Izskaidrojums laikam ir tas, ka šis tīkls tika projektēts un izbūvēts vēsturiski 3 mil iedzīvotāju ar attīstītu industriālo ražošanu un krietni mazāk energoefektīviem mājasaimniecību elektropatērētājiem. Es rēķināju, ka man mēnesī ar pie maniem nobraukumiem vienam no ģimenes auto (1200-1500km/mēn un 22kwh/100 km) ar ID3 elektrības patēriņš pieaugtu par kādu 260-330 kWh mēnesī, kas pat nopērkot mid range versiju un katru reizi uzlādējot 50 kWh (tātad netiek izlādēts tukšs akumulatoru), auto tiktu uzlādēts aptuvenu 6 reizes mēnesī, tātad 24 diennaktis mēnesī tas vispār rozeti neredzētu. Kā jau te daži norādīja, tad nebūtu tā, ka visi auto katru nakti pa 12h būt pieslēgti lādētājam, īpaši ņemot vērā, ka vairumam baterijas netto kapacitāte būs ap 40-70kWh.


nee, viss ir kaartiibaa, nekaa jauna.
elektropasaakumaa zudumu nav.
visu veelams skatiit peec sava piemeera.
klerkiem var ticeet.
pienjeemumiem, kas izdariiiti, nejeedzot pamatlietas, ir dubults speeks.

vieniigais labums - viss shis pasaakums notiks ljoti leenaam [it iipashi muusu perifeerijaa], lai nebuutu liels apdirsiens vienaa mirklii.
gan tiem, kas kwh skaita, gan ST/LTV vadiibai.

konkreti tev jautaajums - pie shaada profila un prasiibaam - kaapeec sen jau nebrauc ar elektroauto? pilniigi nopietns jautaajums.


Tapec ka 40-50k EUR cenas diapazona nav nekada piedavajuma un ari tapec, ka neesmu EV fans. Plus relativi jauna tehnologija - varbut pec 5-10 gadi, kad mainstream bus EV un nebus normalas izveles jauniem ieksdedzes auto. Neredzu problemu, ka ikdienas auto bus EV, jo parasti viena nedelas nogales izbrauciena nobraucu lidz 300km, nerunajot pa pilsetas 5-10km parbraucieniem. For fun paliks kads ieksdedzes auto, ar ko pa vasaru pavizinaties. Es pats ikdiena ar, ja iespejams, velo parvietojos, jo patik un veseligi izkusteties no sedosa darba.
Offline
maasters
08. Mar 2020, 09:07 #2225

Kopš: 04. Jan 2018

Ziņojumi: 846

Braucu ar:

ar velo infrastrukturu un vispar satiksimi LV ir manliekas vēl hujovāk neka ar EV
pa šõsejām nevar riskēt braukt tikai pa lauku vai maz noslogotām kautkur tālu ārpus rīgas.

Cilvēki ir dauņi, citiem liekas skauž ka kads var pabraukt ar riteni un tad tie tā pēc iespējas tuvāk nobrauc tev gar sāniem, zinu pēc pieredzes.


bet es dopmāju mēs pilnīgi mierīgi varam te necepties par to kurš un cik varēs lādēt tos EV, jo pat ja viņi jau tagad būtu mainstream ārzemēs LV līdz tam vēļ tāls tāls ceļs ejams un naudas ar te nevioenam īsti nav karoč uzliekam pauzi tam tematam un apskatamies pēc 10 gadiem

[ Šo ziņu laboja maasters, 08 Mar 2020, 09:16:45 ]

Offline
maasters
08. Mar 2020, 09:21 #2226

Kopš: 04. Jan 2018

Ziņojumi: 846

Braucu ar:

RBMK nevaig buvet , ir modernaki risinajumi,
Saproti pareizi, mēs nu vismaz es paņēmu worst case scenario kur visi tikai brauc uz elektrību, tapēc tādi cipari, skaidrs ka tā nebūs un tas pieaugums būs lēns un ilgs un tapēc arī latvenergo saka ka viss ir bumbās un es piekrītu, vaitad es teicu ka ir problēma, tu jau Nixx vienkārši druscīt sakaifojies raxtot manliekas ne ?

a par nepieciešamību izbūvēt papildu ražošanas jaudu tas temats ir reāls, kā domā kapēc leiši štuko būvēt AES ? bija aju doma ka visa Baltija kopa buvēs bet nu mums jau te nekad neparko nevar vienoties, tas pats ar rail batlic , latvju tūdaliņi laiž atkal dirsā
Offline
smudo
08. Mar 2020, 09:40 #2227

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3630

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


08 Mar 2020, 09:07:26 @maasters rakstīja:
ar velo infrastrukturu un vispar satiksimi LV ir manliekas vēl hujovāk neka ar EV
pa šõsejām nevar riskēt braukt tikai pa lauku vai maz noslogotām kautkur tālu ārpus rīgas.

Cilvēki ir dauņi, citiem liekas skauž ka kads var pabraukt ar riteni un tad tie tā pēc iespējas tuvāk nobrauc tev gar sāniem, zinu pēc pieredzes.


bet es dopmāju mēs pilnīgi mierīgi varam te necepties par to kurš un cik varēs lādēt tos EV, jo pat ja viņi jau tagad būtu mainstream ārzemēs LV līdz tam vēļ tāls tāls ceļs ejams un naudas ar te nevioenam īsti nav karoč uzliekam pauzi tam tematam un apskatamies pēc 10 gadiem



Braucu ar velo visu dzīvi, gan pa Rīgu, gan starp pilsētām (treniņos) - principā mani viss apmierina un varbūt 2-3 reizes gadā sanāk situācijas, kur jūtu, ka vai nu vadītājs mani neredz/negrib redzēt, bet pieņemu, ka daudziem ar auto arī pāris reizes gadā sanāk pa kādai konfliktsituācijai. Grūti/neiespējami un pārāk bīstami ir tad, ja būtu jābrauc ārpus Rīgas tumšajos un sniegotajos/tumšajos mēnešos, bet man arī nav tādas vajadzības. Rīgā, ja nav daudz sniega, varu braukt visu gadu - šogad vispār ziemas nebija.
Offline
uldens1
08. Mar 2020, 09:56 #2228

Kopš: 28. Feb 2008

Ziņojumi: 16203

Braucu ar:

nez cik būt transporta nodeva kad visus fosilos auto nomainīs uz elektro,ejot skati būs kādi pāri K janoloka nodokļos
Offline
HiJaCKeR
08. Mar 2020, 10:05 #2229

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4649

Braucu ar: BMW E90 330i

Latvenergo un ST ir gatavi, jo pašreiz izbūvētā infrostruktūra nav pilnībā noslogota. gatavi pakāpeniskai pārejai uz elektro. un laika gaitā tiks papildināts elektrotīkls pēc vajadzības. bet tā cena vairs nebūs 2 EUR uz 100 km. elektrība nav lēts enerģijas resurss. tā ir haļava priekš elektro tikai tagad. nākotnē būs pavisam savādāk.

[ Šo ziņu laboja HiJaCKeR, 08 Mar 2020, 10:29:24 ]

Offline
HiJaCKeR
08. Mar 2020, 10:08 #2230

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4649

Braucu ar: BMW E90 330i


08 Mar 2020, 09:56:15 @uldens1 rakstīja:
nez cik būt transporta nodeva kad visus fosilos auto nomainīs uz elektro,ejot skati būs kādi pāri K janoloka nodokļos

nodokli rēķinās bēc baterijas kapacitātes
Offline
maasters
08. Mar 2020, 10:32 #2231

Kopš: 04. Jan 2018

Ziņojumi: 846

Braucu ar:

viena lieta gan , kas jau tagad domāju būs varbūt ne liela bet problēma ar EV, jo sevišķi tādā valstī kā Latvija, kur cilvēki tomēr daudz dara DIY, respektīvi būs traumas un arī letāli iznākumi , jo remontēt EV nebūs tas pats , kas iekšdedzi, kur sliktākajā gadījumā var disku trūci noraut ceļot kautko smagu vai sapist roku ar atslēgu kad tā zem liela spiediena nomūk nost un tev kulaks atsitas pret bleķa stūri. vai arī vienkārši kautko sajāt un pabraukt limp mode
videji tur no baterijas galvenā celiņa uz motora kontroles jaudas bloku iet savu 400 volti līdzstrāva, principā 9 no 10 gadījumiem trieciens ar šadu spriegumu mitros apstākļos kautkur stāvot ārā uz zemes ir nāvejošs.

mazums piem kāds no motora tinumiem saiet uz masu, kas ir auto korpuss. redz atšķirībā no stacionāriem agregātiem kurus var sazemēt auto sazemēt praktiski nevar, jo tas stāv uz gumijas riteņiem un pat ja pieliksi to lenti , kas kādreiz daudziem bija tad nav teikts ka tur būs zemas pretesības kontakts.
tātad ja spriegums tiek uz auto korpusa un tu tam pieskaries tad tev ir zap zap.


tramvajos un vilcienos arī ir augsts spriegums , mūsējos teiksim 600v čimbulī un 3300v DC eļektričkas kontakttiklā, kas pēc tam uz motoriem pazeminās līdz 600v utt bet tie stāv uz labi zemētām metāla sliedēm un tāpēc ir droši.

patiesību sakot līdzstrāvas elektrovilcienam sliedes reāli ir kā negatīvais terminālis un strāva plūst virknē no gaisvada caur vilciena agregātiem (avārijas gadījuma korpusu) uz sliedēm , ja kas eļektričķai katram vagonam vismaz vienam ritenim ir pie gultņa tāds kā skapītis , tur iekšā ir cyka , oglīte , kas savienota ar riteņā asi zemomīgā slēgumā caur kuru plūst visa vilciena patērētā strāva.

[ Šo ziņu laboja maasters, 08 Mar 2020, 10:33:52 ]

Offline
maasters
08. Mar 2020, 10:40 #2232

Kopš: 04. Jan 2018

Ziņojumi: 846

Braucu ar:

lab lab , elektromobīļī arī būs jāremontē, IGBT un mosfeti arī mēdz nosprāgt, vadības mikrenes tāpat.
tik ta šķirba ir ka tādu e60 vēl var saremontēt arī zinot kautko un ja laime un veiksme nāk palīgā, elektromotora modulēto vadības bloku nu nesaremontēs neviens, kas nav labs specs elketroptehnikā ar pareiziem instrumentiem un labām zināšanām , tur prosta piespraust kompi vairs nelīdzēs, jo shēmu lodēt nav kļūdas lasīt pirātiskā softā kas novilkts piratebay

vienkārši atsijāsies meistari un tie vienkāršie nodzersies bet gudrie palisk vēl gudrāki.

jau tagad ASV redzēju video , kur čali, kas rok un cērt krāmē kopā veselas teslas no nošķiltām vai defektīvām, tiesa gan vajag zināšanas un piekļuvi datiem un pāris tiesas procesus , kur Tesla tev aizliedz darboties gar viņu tehniku

[ Šo ziņu laboja maasters, 08 Mar 2020, 10:42:29 ]

Offline
maasters
08. Mar 2020, 10:44 #2233

Kopš: 04. Jan 2018

Ziņojumi: 846

Braucu ar:

no vienas puses varbūt labi vien ir, lai paliek viss sarežģitāks, vismaz visādi dauņī, kam alkst nopelnūīt lielo piķi ar slikti padarītu darbu vairs nevarēs neko nopelnīt un dabūs klapēties ciet, jo tagad katrā servī darbu var izdarīt kautkā un tā miskaste rūc, ar elektrībvu vairs tā nebūs, ja kautkās nebūs to uzreiz jutīs un redzēs un saška vairs nevarēs atrunāties, ka tam tā jabūt
Offline
Valentime
08. Mar 2020, 10:48 #2234

Kopš: 05. May 2012

Ziņojumi: 82

Braucu ar:


08 Mar 2020, 10:32:06 @maasters rakstīja:
viena lieta gan , kas jau tagad domāju būs varbūt ne liela bet problēma ar EV, jo sevišķi tādā valstī kā Latvija, kur cilvēki tomēr daudz dara DIY, respektīvi būs traumas un arī letāli iznākumi , jo remontēt EV nebūs tas pats , kas iekšdedzi, kur sliktākajā gadījumā var disku trūci noraut ceļot kautko smagu vai sapist roku ar atslēgu kad tā zem liela spiediena nomūk nost un tev kulaks atsitas pret bleķa stūri. vai arī vienkārši kautko sajāt un pabraukt limp mode
videji tur no baterijas galvenā celiņa uz motora kontroles jaudas bloku iet savu 400 volti līdzstrāva, principā 9 no 10 gadījumiem trieciens ar šadu spriegumu mitros apstākļos kautkur stāvot ārā uz zemes ir nāvejošs.

mazums piem kāds no motora tinumiem saiet uz masu, kas ir auto korpuss. redz atšķirībā no stacionāriem agregātiem kurus var sazemēt auto sazemēt praktiski nevar, jo tas stāv uz gumijas riteņiem un pat ja pieliksi to lenti , kas kādreiz daudziem bija tad nav teikts ka tur būs zemas pretesības kontakts.
tātad ja spriegums tiek uz auto korpusa un tu tam pieskaries tad tev ir zap zap.


tramvajos un vilcienos arī ir augsts spriegums , mūsējos teiksim 600v čimbulī un 3300v DC eļektričkas kontakttiklā, kas pēc tam uz motoriem pazeminās līdz 600v utt bet tie stāv uz labi zemētām metāla sliedēm un tāpēc ir droši.

patiesību sakot līdzstrāvas elektrovilcienam sliedes reāli ir kā negatīvais terminālis un strāva plūst virknē no gaisvada caur vilciena agregātiem (avārijas gadījuma korpusu) uz sliedēm , ja kas eļektričķai katram vagonam vismaz vienam ritenim ir pie gultņa tāds kā skapītis , tur iekšā ir cyka , oglīte , kas savienota ar riteņā asi zemomīgā slēgumā caur kuru plūst visa vilciena patērētā strāva.

Seedies 3(10 balju sisteemaa)Kautko dzirdeejis, redzeejis esi, bet elektriibu nejeedz...
Offline
raicha2
08. Mar 2020, 10:57 #2235

Kopš: 19. Feb 2019

Ziņojumi: 51

Braucu ar:

youtube ir pāris video, kur deg tesla, nu, bez komentāriem

kaspich,

kad man bija 18mit, es nobalsoju par repshes jauno laiku, jo "vinji naaca izmest tos zagljus un dariit visu godiigi"

tāpēc es kpv balsotājus nenosodu, jo neliešu kas cerēja tiukt pie siles ir labi ja pusprocents uz kopējā labsirdīgo muļķu fona, kurus ari tad apkrāpa.

tu dari nepareizi, ka tagad visus šos cilvekus apvaino, saistot ar manu personu, es nobalsoju par 13. sarakstu



Offline
HiJaCKeR
08. Mar 2020, 10:58 #2236

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4649

Braucu ar: BMW E90 330i

pēc darba atnāks mājās un līdzīgi kā Matriksā pieslēgsies sistēmā ar savu izveidoto Avataru dzīvos virtuālajā pasaulē
Offline
maasters
08. Mar 2020, 11:18 #2237

Kopš: 04. Jan 2018

Ziņojumi: 846

Braucu ar:

gribu dzirdēt guru @Valentime paskaidrojumu ar sarkanu pildspalvu par to ko es īsti nesapratu elektrotehnikā ?
tu gadījumā neesi vilciena mašīnists ?

kaspich tu paliec populāŗs , džeki sāk kopēt tavu stilu , jo ja nemaldos tu sākumā teici to "sēdies 2" frāzi, tagad te par balli augstāk saka lai sēžos man ir 3 , cykas varēja vismaz 4 ielikt lai neesmu nesekmīgs

[ Šo ziņu laboja maasters, 08 Mar 2020, 11:20:31 ]

Offline
uldens1
08. Mar 2020, 12:05 #2238

Kopš: 28. Feb 2008

Ziņojumi: 16203

Braucu ar:


08 Mar 2020, 10:58:13 @HiJaCKeR rakstīja:
pēc darba atnāks mājās un līdzīgi kā Matriksā pieslēgsies sistēmā ar savu izveidoto Avataru dzīvos virtuālajā pasaulē
jau tagad tā notiek,atnāk no sava ofisa un pieslēdzas poweram un tēlo dzīves pavēlnieku
Offline
HiJaCKeR
08. Mar 2020, 13:08 #2239

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4649

Braucu ar: BMW E90 330i


08 Mar 2020, 12:05:26 @uldens1 rakstīja:

08 Mar 2020, 10:58:13 @HiJaCKeR rakstīja:
pēc darba atnāks mājās un līdzīgi kā Matriksā pieslēgsies sistēmā ar savu izveidoto Avataru dzīvos virtuālajā pasaulē
jau tagad tā notiek,atnāk no sava ofisa un pieslēdzas poweram un tēlo dzīves pavēlnieku

jā, sasmējos līdz asarām
Offline
Valentime
08. Mar 2020, 13:09 #2240

Kopš: 05. May 2012

Ziņojumi: 82

Braucu ar:


08 Mar 2020, 11:18:48 @maasters rakstīja:
gribu dzirdēt guru @Valentime paskaidrojumu ar sarkanu pildspalvu par to ko es īsti nesapratu elektrotehnikā ?
tu gadījumā neesi vilciena mašīnists ?

kaspich tu paliec populāŗs , džeki sāk kopēt tavu stilu , jo ja nemaldos tu sākumā teici to "sēdies 2" frāzi, tagad te par balli augstāk saka lai sēžos man ir 3 , cykas varēja vismaz 4 ielikt lai neesmu nesekmīgs

Nemaaku sarkanu.... bet nu biki apskaidroshu kas un kaa tai nelaimiigajaa elekltriibaa... Kaa jau pats nojaut ta ajkumulatora baterijai ir + un - izvads Nav nekaadas starpiibas cik liels poteciaals ir stap shiem izvadiem,kautvai 1000V .Pieskarotie tikai pie viena no vinjiem kaut ar pliku roku nekas nebuus,jo loks nav nosleegts.... Cits staasts ja pieskarsies vienlaikus abiem izvadiem,vai arii vienu no tiem vuusi nopludinaajis zemee bet otram piekjersies- patiikama buus maz ja ne letaali.Ja notiks tevis piemineetais shinas bojaajums uz masu tad tas buus lokaalais issleegums kur nekaadi neatrausies no taa draduljeta tam pieskaroties,jo nebuus jau nopluude uz zemi - attieciigi potenciaalu starpiiba starp zemi(pamani uz kaa staav) un e-drotu... Shaada iisleeguma sekas var buut droshinaataaja paardegshana,elektronikas nodegshana,nopietnaakaa gadijumaa akumulatora aizdegshanaas vai spraadiens...Liidzstaavai ir viens negatiivs moments saliidzinot ar mainjstraavu - Ja pieskaries liidzstraavas izvadiem ar pietiekami lielu poteciaalu starpiibu tad pastaav liela varbuutiiba "pielipt"(caurpluustoshaa straava paralizee (sarauj) muskuljus kaa rezuultaataa cliveeks var buut nespeejiigs atbriivoties...)Mainjstraava shajaa zinjaa ir patiikamaaka jo tikai "drebina" kaa rezuultaataa vieglaak atbriivities (paartraukt taas iedarbiibu...)Briiziem pat ir sajuuta ka mainjstraava pat "atmet"
Travajam trolejbusam liidzstraava tiek sagatavota vienaas un tajaas pashaas apakshstacijaas... starpiiba tikai tajaa ka trambulim - tiek padots uz sliedeem bet + uz vada kameer trolim tikai pa vadiem. Taapeec troljiem kaadrez bija pestiprinaatas kjeediites,tadgad ja nemaldos teraudgumijotas lentas.Tas dariits droshiibas deelj lai izliidzinaatu poteciaalu attieciibaa pret zemi ja gadijumaa rodas bojaajums - stangaa vai ja _stanga paarmijaas aiziet pa gaisu bet + stanga paliek uz vada... Musdieniigajiem troljiem kaa papildu droshiiba paredzeeta abu stangu atvilkshana no vadiem shaadaa gadijumaa.... Kaa pirmo uz vadiem no jauna liek - stangu, tikai peectam + . Tramvajam - tiek sanjemts caur sliedeem no ritenjpaara ar ogliishu paliidziibu + no vada ar pantograafa vai stangas paliidziibu...
Par elektrovilcienu runaajot kaa jau biji pamanijis ir ogliishu nonjeemeejiuz visiem ritenjpaariem kas atrodas zem vagona uz kura atrodas pantograafi... Taas ir domaatas nevis tur kautkaadu straavu novadiishanai bet lai paarvadiitu lielaas straava kas tiek pateereetas elektrovilciena un to agregaatu darbinaashanai... Straavas stiprums (motorvagona) elektrovilciena kustiibas uzsaakshanas un ieskreejiena laikaa var sasviegt pat 2500A .Ja nebuutu ogliishu nonjeemeeju tad ritenjpaaru bukses(gultnji) shaadaa briidii vienkaarshi sametinaatos(tiktu bojaati)
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, Exclusivity, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, PG, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4