Online

Pašreiz BMWPower skatās 249 viesi un 19 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Civilā aviācija (lidaparāti, katastrofas utt.)

AutorsZiņojums
JZ
11. Apr 2013, 19:28 #2121

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

vai tad tas no augstuma gaisa blīvuma kontekstā atkarīgs?

es biju iedomājies ka tas ir saistīts ar to cik tu vari atļaut lidmašīnai pikēt, lai sasniegtu pietiekamu ātrumu - gaisa plūsmu caur kompresoru, un uzstartētu to motoru pa jaunam, jo tajā retinātajā gaisā jau kopējā pretestība tam turbofanam arī ir mazāka, attiecīgi mazāk masas vajag, lai to iegrieztu līdz startēšanas rpm

p.s. nepretendēju uz pareizo viedokli, tik skaļi domāju
Offline
ramex
11. Apr 2013, 19:47 #2122

Kopš: 08. Apr 2010

Ziņojumi: 2403

Braucu ar: H6

JZ - jo retinātāks gaiss jo attieciigi gaisa masa kas spiež uz lāpstiņām ir mazāka = mazāka iepsēja iegriezt tos "propellerus"

Offline
Schutzstaffel
11. Apr 2013, 19:50 #2123

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV

Tas, ko raxtīju bija domāts pie level flight, one engine running.

Lielā augstumā gaisam ir mazāks blīvums un startēt dzinēju ar gaisa plūsmu nesanāks, jo, lai piešķiltu vajag jau lielākus apgriezienus, lai sasniegtu nepieciešamo spiedienu kompresorā. Var pat nesanākt piešķilt ar visu APU un otru dzinēja air bleed
Offline
Schutzstaffel
11. Apr 2013, 19:59 #2124

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV


11 Apr 2013, 19:47:28 ramex rakstīja:
JZ - jo retinātāks gaiss jo attieciigi gaisa masa kas spiež uz lāpstiņām ir mazāka = mazāka iepsēja iegriezt tos "propellerus"




To jau JZ saprot. JZ doma bija tāda, ka tos pašus N1 RPM dabūs arī pie high altitude. Tikai nelaime tāda, ka lai varētu realizēties Bryton Cycle ir nepieciešams tāds pats spiediens kompresorā, kāds tas ir uz zemes startējot.
Offline
ramex
11. Apr 2013, 20:09 #2125

Kopš: 08. Apr 2010

Ziņojumi: 2403

Braucu ar: H6


11 Apr 2013, 19:59:14 Schutzstaffel rakstīja:

11 Apr 2013, 19:47:28 ramex rakstīja:
JZ - jo retinātāks gaiss jo attieciigi gaisa masa kas spiež uz lāpstiņām ir mazāka = mazāka iepsēja iegriezt tos "propellerus"




To jau JZ saprot. JZ doma bija tāda, ka tos pašus N1 RPM dabūs arī pie high altitude. Tikai nelaime tāda, ka lai varētu realizēties Bryton Cycle ir nepieciešams tāds pats spiediens kompresorā, kāds tas ir uz zemes startējot.


neesmu eksperts aviācijas lietās, spriežu pēc tā ko skolā mācījos fizikas stundās

PS manas avio zināšanas aprobežojas ar air crash investigations un air crash confidential visu sēriju noskatīšanos un pārskatīšanos, un tur bija ka ja flamed out engine ir jāstartē tad ir vesela strīpa priekshnosacījumu lai to darītu un viens no tiem bija samazināt augstumu - kas man šķiet tikai loģiski jo vajag tak gaisa masu un kaut kādu ātrumu(Hudson river/bird strike laguardija ?) kas palīdzētu to turbīnu iegriezt un jo augstāk jo gaiss mazāk blīvs jo attiecīgi mazāk tur kaut kas var iegriezties. tas ar viss
Offline
Schutzstaffel
11. Apr 2013, 20:13 #2126

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV

Nu pārlasi vēlreiz, ko rakstu. Es arī pamatoju kāpēc to nevar izdarīt pie high altitudes. Visu pareizi kopumā domā, bet tur ir nianses. Par vienu no tām arī bija JZ jautājums.

Offline
JZ
11. Apr 2013, 20:51 #2127

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

ramex, reaktīvais dzinējs jau nav līdzīgs parastam virzuļu motoram, kam konstrukcija rada mehānisku pretestību, reaktīvajam tāda rodas tikai kad kompresori sāk efektīvi strādāt, tb stāvošu motoru tu vari aiziet un pagriezt ar roku, tas pēc inerces vēl griezīsies kādu brīdi

p.s. un turbofans pats nav saistīts mehāniski ar gāzģenerācijas motoru, līdz ar to nerada tam tiešas slodzes iegriezties no cauri plūstošā gaisa

[ Šo ziņu laboja JZ, 11 Apr 2013, 20:58:29 ]

Offline
JZ
11. Apr 2013, 20:57 #2128

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

p.s. lasu te dažus forumus, kur, it kā, piloti stāsta ka nav problēmu uzstartēt motoru arī pie 10km augstuma...
Offline
Schutzstaffel
11. Apr 2013, 21:02 #2129

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV

10 km jau vel nav tas kritiskais augstums.
Offline
JZ
11. Apr 2013, 21:16 #2130

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

p.s.s. kam interesē reaktīvie dzinēji, iesaku šo te kanālu - click , ļoti saprotami skaidro kā kas un kādēļ tur ar tiem motoriem notiek
Offline
arizah
11. Apr 2013, 23:36 #2131

Kopš: 17. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 11323

Braucu ar: 43


11 Apr 2013, 19:50:48 Schutzstaffel rakstīja:
Lielā augstumā gaisam ir mazāks blīvums un startēt dzinēju ar gaisa plūsmu nesanāks, jo, lai piešķiltu vajag jau lielākus apgriezienus, lai sasniegtu nepieciešamo spiedienu kompresorā. Var pat nesanākt piešķilt ar visu APU un otru dzinēja air bleed


i guess tur nav nekāda sakara ar augstumu tomēr
Offline
shmurger
11. Apr 2013, 23:48 #2132

Kopš: 15. Oct 2007

Ziņojumi: 12774

Braucu ar: xc40

ar guess tur točna nekāda sakara nav.
Offline
spozzais
12. Apr 2013, 17:34 #2133

Kopš: 21. Mar 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 286

Braucu ar:


10 Apr 2013, 23:08:45 bertons rakstīja:
starpcitu pagaajushonedeelj BT pilots izmeta peerli, ka lidojums nedaudz aizkaveesies jo jaasagaida papildapriikojums motora iedarbinaashanai (B737). vinjiem jau tik suudiigi iet, ka jaalido ar humpalaam, kuras pashas nevar iedarbinaaties or wtf....?

Tur jau nevar zināt,kas tas pa papildaprīkojumu bijis,tas varēja būt GPU kurš nebija laicīgi atvest un pieslēgts,vai arī bija nepieciešams Airstarter`s !!
Offline
spozzais
12. Apr 2013, 17:48 #2134

Kopš: 21. Mar 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 286

Braucu ar:


11 Apr 2013, 11:55:41 TIINIZ rakstīja:
Man atkal Airbaltics izbesīja ar to, ka malači bieži maina izlidošanas laikus. Nevis pa pārdesmit minūtēm, bet mēnesi pirms izlidošanas atnāk epasts, ka lidojuma laiks mainīts pa 3.5h un attiecīgi es nokavēju nākamo lidojumu. Neko šitā veselas 2x pirku citas biļetes, lai varu aizlidot tālāk. Zvanīju, lamājos, bet šie neko - varot man tikai kādus 10eiro atgriezt a es dēļ viņiem zaudējumos pārsimt lati, jo lidojām vairāki pa skaisto. Man tagad arī lidojums uz maiju iepirkts bija jau decembrī. Pa šitiem mēnešiem man uz epastu atnākuši kādi 5 maili par lidojuma laika maiņu. Par laimi 10-20 minūšu robežās, bet stumda tos laikus šurpu turpu. WTF!

Tapēc, ka tika izstrādāts jaunais vasaras lidojumu grafiks,ar papildus destinācijām un šausmīgi samocīti vienlaicīgi sabāzti reisi,kas nāk gan lejā gan iet augšā,jau šodien var aplūkot gan ielidošanas gan izlidošanas http://www.riga-airport.com/lv/main/lidojumi
piemēram seši reisi nāk 22.10 lejā,tā jau parasti notiek Rīgas lidostā,kurai ir septiņi skrejceļi
Labi,realitātē,viņi tā pat viens ātrāk,otrs velāk nonāk lejā,bet nu vakaros riņķošana gaisā ir diezgan jautra,ja visi nāk laika,kas nozīmē,ka viņi tur stāv rindā,nāk lejā ar kavēšanos un ja tam bortam jāiet pēc 35min arā,tad var uzreiz rēķināt,ka tas arī ies ar kavēšanos arā!
Offline
RVR
12. Apr 2013, 17:55 #2135

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22291

Braucu ar: RVR

nu labi, tos reisus jau nevar salikt tieši tā, lai Rīgā būtu ērtāk un pofig uz pārējiem daudz kas atkarīgs ir arī no pārējiem faktoriem - brīviem slotiem trasēs, citām lidostām, utt.
Offline
Schutzstaffel
13. Apr 2013, 14:07 #2136

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV


12 Apr 2013, 16:46:45 bertons rakstīja:

25 Mar 2013, 20:19:11 meidei rakstīja:

03 Mar 2013, 18:22:07 TIINIZ rakstīja:
Intereses pēc vai ir kāds kas aizraujas ar Flight simulatoriem, kaut vai tas pats MS X? TileProxy piemēram? vai tml.?


Jā, jau vairākus gadus ņemos ar FSX!
X - Plane 10 ir jaudīgāks, bet tur jau vajag 3 monitorus, visus instrumentus, jaunu kompi utt. Kad galīgi nebūs kur naudu likt, tad var tādu cockpit uzbūvēt


izmeegjinaaju FSX aizstaajeeju Microsoft Flight, izstaas daudzsoloshi patiik labaak kaa xplane



No FSX vispār kkāda jēga ir lai saprastu bērnudārza pamatus navigācijā.

Ja ir kāds kruts ADD-ON Aircrafts - nu var palūrēt uz to kā darbojas sistēmas, modernāka navigācija, utt..

Tā kā ar Concorde lidot nevar un nekad vairs arī nevarēs, tad vienīgā iespēja, kā iepazīties ar tās sistēmām ir Concorde X add-on uz FSX. Ja tur visu dara manuālā režīmā, tad tas tiešām ir interesanti. Pilnībā simulēta INS sistēma (oldskūl navi kompis), gandrīz visas pārējās arī. Vienīgi nav baigi plašs random system fault klāsts, bet nu.. visu jau nevar gribēt. Pats flight physical model liekas, ka ir patālu no realitātes, es nezinu. Katrā ziņā piemēram uztaisot eksperimentu kad Approach tiek veikts zem Vmd (kā tas reāli arī Concorde gadījumā vienmēr bija), nav tā, kā dzīvē būtu jābūt, ka samazinot ātrumu, faktiski dzinēju jauda ir jāpalielina. Vēl ģļuciņš AC/DC elektrosistēmā - ar avārijas ģeneratoru, kas barojas no hidrauliskās sistēmas vidējā kontūra - kad to norubī, špannungs vienalga no kaut kurienes ir, lai gan Emerg Gen Ampermetrs rāda 0. Bet kopumā nereāli kruts add on aircrafts. Ļoti interesanti.
Offline
Schutzstaffel
13. Apr 2013, 14:14 #2137

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV

...bet jāņem vērā, ka bez papildus kalkulāciju softiem nebūs iespējams korekti izpildīt lidojuma fāzes. Man itkā viss vajadzīgais ir. Ja kādu interesē -
Offline
RVR
16. Apr 2013, 14:27 #2138

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22291

Braucu ar: RVR

tautietis atpūties
Offline
ramex
20. Apr 2013, 09:06 #2139

Kopš: 08. Apr 2010

Ziņojumi: 2403

Braucu ar: H6


16 Apr 2013, 14:27:50 91 rakstīja:
tautietis atpūties


nosktījos šausmas šausmas

maunuprāt izskatās pēc tīri normāla cross-wind landing
Offline
meidei
28. Apr 2013, 21:48 #2140

Kopš: 12. Oct 2006

Ziņojumi: 17612

Braucu ar: 3er

Lai vadītu deltaplānu ir vajadzīga PPL, jeb kāda cita lētāka/vieglāk iegūstama licenze?
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo