Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 196 viesi un 2 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Civilā aviācija (lidaparāti, katastrofas utt.)

AutorsZiņojums
MarC
11. Apr 2013, 11:43 #2112

Kopš: 02. May 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 4396

Braucu ar: ar uguns dzēšamo aparātu

pēdējās trīs reizes lidojot ar AB beidzās ar piedzīvojumiem. vakar minētais atgadījums , aizvakar AB atcēla reisu ar tekstu ka esot tehniskas problēmas un pirms diviem mēnešiem AB atstāja Kijevā 12 cilvēkus, kuri ar nelielu kavējumu ielidoja no Dubajas.

Liekas, ka tur viss strauji iet uz galu.
Offline
TIINIZ
11. Apr 2013, 11:55 #2113

Kopš: 20. Jul 2004

Ziņojumi: 812

Braucu ar:

Man atkal Airbaltics izbesīja ar to, ka malači bieži maina izlidošanas laikus. Nevis pa pārdesmit minūtēm, bet mēnesi pirms izlidošanas atnāk epasts, ka lidojuma laiks mainīts pa 3.5h un attiecīgi es nokavēju nākamo lidojumu. Neko šitā veselas 2x pirku citas biļetes, lai varu aizlidot tālāk. Zvanīju, lamājos, bet šie neko - varot man tikai kādus 10eiro atgriezt a es dēļ viņiem zaudējumos pārsimt lati, jo lidojām vairāki pa skaisto. Man tagad arī lidojums uz maiju iepirkts bija jau decembrī. Pa šitiem mēnešiem man uz epastu atnākuši kādi 5 maili par lidojuma laika maiņu. Par laimi 10-20 minūšu robežās, bet stumda tos laikus šurpu turpu. WTF!

[ Šo ziņu laboja TIINIZ, 11 Apr 2013, 11:56:31 ]

Offline
Onufrijs
11. Apr 2013, 12:01 #2114

Kopš: 03. Sep 2010

Ziņojumi: 590

Braucu ar: Scott


11 Apr 2013, 11:45:51 bertons rakstīja:
suudiigaak ir kad tuliit seediisies bet izraadaas ka baigaa migla un nefiga neseediisies var pa briivu teiksim uz Helsinkiem aizlidot

vai veel labaak kad no Briseles paceljaas lidmashiina uz Riigu zinot, ka Riigaa vinja 100p nenoseediisies, jo skrejcelsh buus ciet uz pagarinaashanu. pasazhieriem par sho situaaciju un to ka vinji tiek forwardeeti uz citu lidostu tiek pazinjots peedeejaa briidii :airbaltic:

Vienreiz bija līdzīgi. Lidojām no slēpošanas. Sāk jau pamazām nolaišanos, tad paziņo, ka RIX slēgts dēļ sniega un jālido uz Tallinu. Ļotaks uzņem augstumu, atkal sāk nolaišanos un atkal paziņojums, ka šamējie jau arī slēgti, maucam uz Helsinkiem. Bija tā dīvaini, ka ja nu tur arī slēgts, a saļaras pietiks tālāk kur aizlidot ? Helsinki par laimi pieņēma.

P.S.
Dažiem krekliem nereāli iespīdēja, tie kakraz arī brauca uz Helsinkiem caur Rīgu.
Offline
RVR
11. Apr 2013, 12:03 #2115

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22292

Braucu ar: RVR


11 Apr 2013, 11:45:51 bertons rakstīja:

vai veel labaak kad no Briseles paceljaas lidmashiina uz Riigu zinot, ka Riigaa vinja 100p nenoseediisies, jo skrejcelsh buus ciet uz pagarinaashanu. pasazhieriem par sho situaaciju un to ka vinji tiek forwardeeti uz citu lidostu tiek pazinjots peedeejaa briidii :airbaltic:


Skrejceļa pagarināšana Rīgā notika 2008. gadā - pirms 5 gadiem
Tajā laikā skrejceļš tika slēgts nakts stundās - acīmredzot viņi līdz pēdējam cerēja paspēt. Jebkurā gadījumā, man šķiet, ka atbraukt no Viļņas ar autobusu ir jēdzīgāk nekā palikt vēl vienu nakti Briselē (vismaz tā nākošā diena nav pazaudēta)
Offline
VV
11. Apr 2013, 12:11 #2116

Kopš: 31. Oct 2007

Ziņojumi: 228

Braucu ar:


11 Apr 2013, 11:45:51 bertons rakstīja:
suudiigaak ir kad tuliit seediisies bet izraadaas ka baigaa migla un nefiga neseediisies var pa briivu teiksim uz Helsinkiem aizlidot

vai veel labaak kad no Briseles paceljaas lidmashiina uz Riigu zinot, ka Riigaa vinja 100p nenoseediisies, jo skrejcelsh buus ciet uz pagarinaashanu. pasazhieriem par sho situaaciju un to ka vinji tiek forwardeeti uz citu lidostu tiek pazinjots peedeejaa briidii :airbaltic:


Ir noteikts limits (NE approach tipa minimums), līdz kuram tu drīksti approach veikt, pat zinot, ka redzamība ir zem minimuma. Ja uzlabojas, turpini approach. Ja nē, tad go-around.

Aviokompāniju reisi ir scheduled, līdz ar to viņiem ir laikā jāizlido un jāielido. Ja pirms izlidošanas galamērķī laiks ir slikts, jāpiemēro noteikumi, par papildus rezerves lidlauku, bet izlidošanas laiku tas nemaina. Pirms reisa izŗeķina un atlidojot jau skatās, cik ilgi var pagaidīt holdā, lai laiks noskaidrojas, pirms iet uz rezerves lidlauku.

Pastāsti labāk sīkāk, par to, ka skrejceļš ciet uz pagarināšanu.
Offline
VV
11. Apr 2013, 12:22 #2117

Kopš: 31. Oct 2007

Ziņojumi: 228

Braucu ar:

Jā, 91 jau paskaidroja, ka vakara/nakts reiss tas visticamāk bijis. Es pārpratu, ka stāsts, ka dienas laikā klapē skrejceļu ciet un visi zin, bet po
Offline
MarC
11. Apr 2013, 12:45 #2118

Kopš: 02. May 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 4396

Braucu ar: ar uguns dzēšamo aparātu

vakar bija ideāla redzamība bet īsi pirms riteņi skāra zemi lidmašīna atkal pacēlās gaisā. Pēc brīža pilots drebelīgā balsī, sazin kāpēc tikai angļu valodā, paziņoja ka esot missed landing vai kautko tamlīdzīgu. pacelšanos jau arī nokavēja par nieka 30min
Offline
Instigater
11. Apr 2013, 17:00 #2119

Kopš: 08. May 2003

No: Jūrmala

Ziņojumi: 7425

Braucu ar: ne BMW


10 Apr 2013, 23:41:33 Ch rakstīja:

10 Apr 2013, 23:32:44 Sandis_UR rakstīja:
Vai tad bez "Puskača" vispār drīkst pacelties?

drīkst,drīkst.
Bet bez puskača gaisā viņu var piešķilt vai tomēr pretvējš turbīnās ir pietiekami mazs, lai ko tādu paveiktu? Es aviotups, lūdzu nesist! Un ko tad vispār tas puskačs turbīnā dara, ka ar viņu var uzstartēt?
Offline
Schutzstaffel
11. Apr 2013, 18:38 #2120

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV

Atkarīgs kādā augstumā. Ja ne pārāk lielā augstumā, kur gaisa blīvums ir pietiekams, lai iegrieztu kompresoru, tad vnk ar gaisa plūsmu. Ļoti lielā augtumā, kur gaisa blīvums nebūs pietiekams, var šķilt ar pneimatiku vai nu no APU vai otra dzinēja.
Offline
JZ
11. Apr 2013, 19:28 #2121

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

vai tad tas no augstuma gaisa blīvuma kontekstā atkarīgs?

es biju iedomājies ka tas ir saistīts ar to cik tu vari atļaut lidmašīnai pikēt, lai sasniegtu pietiekamu ātrumu - gaisa plūsmu caur kompresoru, un uzstartētu to motoru pa jaunam, jo tajā retinātajā gaisā jau kopējā pretestība tam turbofanam arī ir mazāka, attiecīgi mazāk masas vajag, lai to iegrieztu līdz startēšanas rpm

p.s. nepretendēju uz pareizo viedokli, tik skaļi domāju
Offline
ramex
11. Apr 2013, 19:47 #2122

Kopš: 08. Apr 2010

Ziņojumi: 2403

Braucu ar: H6

JZ - jo retinātāks gaiss jo attieciigi gaisa masa kas spiež uz lāpstiņām ir mazāka = mazāka iepsēja iegriezt tos "propellerus"

Offline
Schutzstaffel
11. Apr 2013, 19:50 #2123

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV

Tas, ko raxtīju bija domāts pie level flight, one engine running.

Lielā augstumā gaisam ir mazāks blīvums un startēt dzinēju ar gaisa plūsmu nesanāks, jo, lai piešķiltu vajag jau lielākus apgriezienus, lai sasniegtu nepieciešamo spiedienu kompresorā. Var pat nesanākt piešķilt ar visu APU un otru dzinēja air bleed
Offline
Schutzstaffel
11. Apr 2013, 19:59 #2124

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV


11 Apr 2013, 19:47:28 ramex rakstīja:
JZ - jo retinātāks gaiss jo attieciigi gaisa masa kas spiež uz lāpstiņām ir mazāka = mazāka iepsēja iegriezt tos "propellerus"




To jau JZ saprot. JZ doma bija tāda, ka tos pašus N1 RPM dabūs arī pie high altitude. Tikai nelaime tāda, ka lai varētu realizēties Bryton Cycle ir nepieciešams tāds pats spiediens kompresorā, kāds tas ir uz zemes startējot.
Offline
ramex
11. Apr 2013, 20:09 #2125

Kopš: 08. Apr 2010

Ziņojumi: 2403

Braucu ar: H6


11 Apr 2013, 19:59:14 Schutzstaffel rakstīja:

11 Apr 2013, 19:47:28 ramex rakstīja:
JZ - jo retinātāks gaiss jo attieciigi gaisa masa kas spiež uz lāpstiņām ir mazāka = mazāka iepsēja iegriezt tos "propellerus"




To jau JZ saprot. JZ doma bija tāda, ka tos pašus N1 RPM dabūs arī pie high altitude. Tikai nelaime tāda, ka lai varētu realizēties Bryton Cycle ir nepieciešams tāds pats spiediens kompresorā, kāds tas ir uz zemes startējot.


neesmu eksperts aviācijas lietās, spriežu pēc tā ko skolā mācījos fizikas stundās

PS manas avio zināšanas aprobežojas ar air crash investigations un air crash confidential visu sēriju noskatīšanos un pārskatīšanos, un tur bija ka ja flamed out engine ir jāstartē tad ir vesela strīpa priekshnosacījumu lai to darītu un viens no tiem bija samazināt augstumu - kas man šķiet tikai loģiski jo vajag tak gaisa masu un kaut kādu ātrumu(Hudson river/bird strike laguardija ?) kas palīdzētu to turbīnu iegriezt un jo augstāk jo gaiss mazāk blīvs jo attiecīgi mazāk tur kaut kas var iegriezties. tas ar viss
Offline
Schutzstaffel
11. Apr 2013, 20:13 #2126

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV

Nu pārlasi vēlreiz, ko rakstu. Es arī pamatoju kāpēc to nevar izdarīt pie high altitudes. Visu pareizi kopumā domā, bet tur ir nianses. Par vienu no tām arī bija JZ jautājums.

Offline
JZ
11. Apr 2013, 20:51 #2127

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

ramex, reaktīvais dzinējs jau nav līdzīgs parastam virzuļu motoram, kam konstrukcija rada mehānisku pretestību, reaktīvajam tāda rodas tikai kad kompresori sāk efektīvi strādāt, tb stāvošu motoru tu vari aiziet un pagriezt ar roku, tas pēc inerces vēl griezīsies kādu brīdi

p.s. un turbofans pats nav saistīts mehāniski ar gāzģenerācijas motoru, līdz ar to nerada tam tiešas slodzes iegriezties no cauri plūstošā gaisa

[ Šo ziņu laboja JZ, 11 Apr 2013, 20:58:29 ]

Offline
JZ
11. Apr 2013, 20:57 #2128

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

p.s. lasu te dažus forumus, kur, it kā, piloti stāsta ka nav problēmu uzstartēt motoru arī pie 10km augstuma...
Offline
Schutzstaffel
11. Apr 2013, 21:02 #2129

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV

10 km jau vel nav tas kritiskais augstums.
Offline
JZ
11. Apr 2013, 21:16 #2130

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

p.s.s. kam interesē reaktīvie dzinēji, iesaku šo te kanālu - click , ļoti saprotami skaidro kā kas un kādēļ tur ar tiem motoriem notiek
Offline
arizah
11. Apr 2013, 23:36 #2131

Kopš: 17. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 11323

Braucu ar: 43


11 Apr 2013, 19:50:48 Schutzstaffel rakstīja:
Lielā augstumā gaisam ir mazāks blīvums un startēt dzinēju ar gaisa plūsmu nesanāks, jo, lai piešķiltu vajag jau lielākus apgriezienus, lai sasniegtu nepieciešamo spiedienu kompresorā. Var pat nesanākt piešķilt ar visu APU un otru dzinēja air bleed


i guess tur nav nekāda sakara ar augstumu tomēr
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo