Autors | Ziņojums |
MarC | 11. Apr 2013, 11:43 |
#2112
|
|
Kopš: 02. May 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 4396
Braucu ar: ar uguns dzēšamo aparātu
| pēdējās trīs reizes lidojot ar AB beidzās ar piedzīvojumiem. vakar minētais atgadījums , aizvakar AB atcēla reisu ar tekstu ka esot tehniskas problēmas un pirms diviem mēnešiem AB atstāja Kijevā 12 cilvēkus, kuri ar nelielu kavējumu ielidoja no Dubajas.
Liekas, ka tur viss strauji iet uz galu. |
Offline | |
|
TIINIZ | 11. Apr 2013, 11:55 |
#2113
|
|
Kopš: 20. Jul 2004
Ziņojumi: 812
Braucu ar:
| Man atkal Airbaltics izbesīja ar to, ka malači bieži maina izlidošanas laikus. Nevis pa pārdesmit minūtēm, bet mēnesi pirms izlidošanas atnāk epasts, ka lidojuma laiks mainīts pa 3.5h un attiecīgi es nokavēju nākamo lidojumu. Neko šitā veselas 2x pirku citas biļetes, lai varu aizlidot tālāk. Zvanīju, lamājos, bet šie neko - varot man tikai kādus 10eiro atgriezt a es dēļ viņiem zaudējumos pārsimt lati, jo lidojām vairāki pa skaisto. Man tagad arī lidojums uz maiju iepirkts bija jau decembrī. Pa šitiem mēnešiem man uz epastu atnākuši kādi 5 maili par lidojuma laika maiņu. Par laimi 10-20 minūšu robežās, bet stumda tos laikus šurpu turpu. WTF! [ Šo ziņu laboja TIINIZ, 11 Apr 2013, 11:56:31 ] |
Offline | |
|
Onufrijs | 11. Apr 2013, 12:01 |
#2114
|
|
Kopš: 03. Sep 2010
Ziņojumi: 590
Braucu ar: Scott
|
11 Apr 2013, 11:45:51 bertons rakstīja:
suudiigaak ir kad tuliit seediisies bet izraadaas ka baigaa migla un nefiga neseediisies var pa briivu teiksim uz Helsinkiem aizlidot
vai veel labaak kad no Briseles paceljaas lidmashiina uz Riigu zinot, ka Riigaa vinja 100p nenoseediisies, jo skrejcelsh buus ciet uz pagarinaashanu. pasazhieriem par sho situaaciju un to ka vinji tiek forwardeeti uz citu lidostu tiek pazinjots peedeejaa briidii :airbaltic:
Vienreiz bija līdzīgi. Lidojām no slēpošanas. Sāk jau pamazām nolaišanos, tad paziņo, ka RIX slēgts dēļ sniega un jālido uz Tallinu. Ļotaks uzņem augstumu, atkal sāk nolaišanos un atkal paziņojums, ka šamējie jau arī slēgti, maucam uz Helsinkiem. Bija tā dīvaini, ka ja nu tur arī slēgts, a saļaras pietiks tālāk kur aizlidot ? Helsinki par laimi pieņēma.
P.S.
Dažiem krekliem nereāli iespīdēja, tie kakraz arī brauca uz Helsinkiem caur Rīgu.
|
Offline | |
|
RVR | 11. Apr 2013, 12:03 |
#2115
|
|
Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 22292
Braucu ar: RVR
|
11 Apr 2013, 11:45:51 bertons rakstīja:
vai veel labaak kad no Briseles paceljaas lidmashiina uz Riigu zinot, ka Riigaa vinja 100p nenoseediisies, jo skrejcelsh buus ciet uz pagarinaashanu. pasazhieriem par sho situaaciju un to ka vinji tiek forwardeeti uz citu lidostu tiek pazinjots peedeejaa briidii :airbaltic:
Skrejceļa pagarināšana Rīgā notika 2008. gadā - pirms 5 gadiem
Tajā laikā skrejceļš tika slēgts nakts stundās - acīmredzot viņi līdz pēdējam cerēja paspēt. Jebkurā gadījumā, man šķiet, ka atbraukt no Viļņas ar autobusu ir jēdzīgāk nekā palikt vēl vienu nakti Briselē (vismaz tā nākošā diena nav pazaudēta) |
Offline | |
|
VV | 11. Apr 2013, 12:11 |
#2116
|
|
Kopš: 31. Oct 2007
Ziņojumi: 228
Braucu ar:
|
11 Apr 2013, 11:45:51 bertons rakstīja:
suudiigaak ir kad tuliit seediisies bet izraadaas ka baigaa migla un nefiga neseediisies var pa briivu teiksim uz Helsinkiem aizlidot
vai veel labaak kad no Briseles paceljaas lidmashiina uz Riigu zinot, ka Riigaa vinja 100p nenoseediisies, jo skrejcelsh buus ciet uz pagarinaashanu. pasazhieriem par sho situaaciju un to ka vinji tiek forwardeeti uz citu lidostu tiek pazinjots peedeejaa briidii :airbaltic:
Ir noteikts limits (NE approach tipa minimums), līdz kuram tu drīksti approach veikt, pat zinot, ka redzamība ir zem minimuma. Ja uzlabojas, turpini approach. Ja nē, tad go-around.
Aviokompāniju reisi ir scheduled, līdz ar to viņiem ir laikā jāizlido un jāielido. Ja pirms izlidošanas galamērķī laiks ir slikts, jāpiemēro noteikumi, par papildus rezerves lidlauku, bet izlidošanas laiku tas nemaina. Pirms reisa izŗeķina un atlidojot jau skatās, cik ilgi var pagaidīt holdā, lai laiks noskaidrojas, pirms iet uz rezerves lidlauku.
Pastāsti labāk sīkāk, par to, ka skrejceļš ciet uz pagarināšanu. |
Offline | |
|
VV | 11. Apr 2013, 12:22 |
#2117
|
|
Kopš: 31. Oct 2007
Ziņojumi: 228
Braucu ar:
| Jā, 91 jau paskaidroja, ka vakara/nakts reiss tas visticamāk bijis. Es pārpratu, ka stāsts, ka dienas laikā klapē skrejceļu ciet un visi zin, bet po |
Offline | |
|
MarC | 11. Apr 2013, 12:45 |
#2118
|
|
Kopš: 02. May 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 4396
Braucu ar: ar uguns dzēšamo aparātu
| vakar bija ideāla redzamība bet īsi pirms riteņi skāra zemi lidmašīna atkal pacēlās gaisā. Pēc brīža pilots drebelīgā balsī, sazin kāpēc tikai angļu valodā, paziņoja ka esot missed landing vai kautko tamlīdzīgu. pacelšanos jau arī nokavēja par nieka 30min |
Offline | |
|
Instigater | 11. Apr 2013, 17:00 |
#2119
|
|
Kopš: 08. May 2003
No: Jūrmala
Ziņojumi: 7425
Braucu ar: ne BMW
|
10 Apr 2013, 23:41:33 Ch rakstīja:
10 Apr 2013, 23:32:44 Sandis_UR rakstīja:
Vai tad bez "Puskača" vispār drīkst pacelties?
drīkst,drīkst.
Bet bez puskača gaisā viņu var piešķilt vai tomēr pretvējš turbīnās ir pietiekami mazs, lai ko tādu paveiktu? Es aviotups, lūdzu nesist! Un ko tad vispār tas puskačs turbīnā dara, ka ar viņu var uzstartēt? |
Offline | |
|
|
Schutzstaffel | 11. Apr 2013, 18:38 |
#2120
|
|
Kopš: 16. May 2005
No: Jūrmala
Ziņojumi: 5087
Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV
| Atkarīgs kādā augstumā. Ja ne pārāk lielā augstumā, kur gaisa blīvums ir pietiekams, lai iegrieztu kompresoru, tad vnk ar gaisa plūsmu. Ļoti lielā augtumā, kur gaisa blīvums nebūs pietiekams, var šķilt ar pneimatiku vai nu no APU vai otra dzinēja. |
Offline | |
|
JZ | 11. Apr 2013, 19:28 |
#2121
|
|
Kopš: 31. May 2002
Ziņojumi: 9159
Braucu ar:
| vai tad tas no augstuma gaisa blīvuma kontekstā atkarīgs?
es biju iedomājies ka tas ir saistīts ar to cik tu vari atļaut lidmašīnai pikēt, lai sasniegtu pietiekamu ātrumu - gaisa plūsmu caur kompresoru, un uzstartētu to motoru pa jaunam, jo tajā retinātajā gaisā jau kopējā pretestība tam turbofanam arī ir mazāka, attiecīgi mazāk masas vajag, lai to iegrieztu līdz startēšanas rpm
p.s. nepretendēju uz pareizo viedokli, tik skaļi domāju |
Offline | |
|
ramex | 11. Apr 2013, 19:47 |
#2122
|
|
Kopš: 08. Apr 2010
Ziņojumi: 2403
Braucu ar: H6
| JZ - jo retinātāks gaiss jo attieciigi gaisa masa kas spiež uz lāpstiņām ir mazāka = mazāka iepsēja iegriezt tos "propellerus"
|
Offline | |
|
Schutzstaffel | 11. Apr 2013, 19:50 |
#2123
|
|
Kopš: 16. May 2005
No: Jūrmala
Ziņojumi: 5087
Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV
| Tas, ko raxtīju bija domāts pie level flight, one engine running.
Lielā augstumā gaisam ir mazāks blīvums un startēt dzinēju ar gaisa plūsmu nesanāks, jo, lai piešķiltu vajag jau lielākus apgriezienus, lai sasniegtu nepieciešamo spiedienu kompresorā. Var pat nesanākt piešķilt ar visu APU un otru dzinēja air bleed |
Offline | |
|
Schutzstaffel | 11. Apr 2013, 19:59 |
#2124
|
|
Kopš: 16. May 2005
No: Jūrmala
Ziņojumi: 5087
Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV
|
11 Apr 2013, 19:47:28 ramex rakstīja:
JZ - jo retinātāks gaiss jo attieciigi gaisa masa kas spiež uz lāpstiņām ir mazāka = mazāka iepsēja iegriezt tos "propellerus"
To jau JZ saprot. JZ doma bija tāda, ka tos pašus N1 RPM dabūs arī pie high altitude. Tikai nelaime tāda, ka lai varētu realizēties Bryton Cycle ir nepieciešams tāds pats spiediens kompresorā, kāds tas ir uz zemes startējot. |
Offline | |
|
ramex | 11. Apr 2013, 20:09 |
#2125
|
|
Kopš: 08. Apr 2010
Ziņojumi: 2403
Braucu ar: H6
|
11 Apr 2013, 19:59:14 Schutzstaffel rakstīja:
11 Apr 2013, 19:47:28 ramex rakstīja:
JZ - jo retinātāks gaiss jo attieciigi gaisa masa kas spiež uz lāpstiņām ir mazāka = mazāka iepsēja iegriezt tos "propellerus"
To jau JZ saprot. JZ doma bija tāda, ka tos pašus N1 RPM dabūs arī pie high altitude. Tikai nelaime tāda, ka lai varētu realizēties Bryton Cycle ir nepieciešams tāds pats spiediens kompresorā, kāds tas ir uz zemes startējot.
neesmu eksperts aviācijas lietās, spriežu pēc tā ko skolā mācījos fizikas stundās
PS manas avio zināšanas aprobežojas ar air crash investigations un air crash confidential visu sēriju noskatīšanos un pārskatīšanos, un tur bija ka ja flamed out engine ir jāstartē tad ir vesela strīpa priekshnosacījumu lai to darītu un viens no tiem bija samazināt augstumu - kas man šķiet tikai loģiski jo vajag tak gaisa masu un kaut kādu ātrumu(Hudson river/bird strike laguardija ?) kas palīdzētu to turbīnu iegriezt un jo augstāk jo gaiss mazāk blīvs jo attiecīgi mazāk tur kaut kas var iegriezties. tas ar viss |
Offline | |
|
Schutzstaffel | 11. Apr 2013, 20:13 |
#2126
|
|
Kopš: 16. May 2005
No: Jūrmala
Ziņojumi: 5087
Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV
| Nu pārlasi vēlreiz, ko rakstu. Es arī pamatoju kāpēc to nevar izdarīt pie high altitudes. Visu pareizi kopumā domā, bet tur ir nianses. Par vienu no tām arī bija JZ jautājums.
|
Offline | |
|
JZ | 11. Apr 2013, 20:51 |
#2127
|
|
Kopš: 31. May 2002
Ziņojumi: 9159
Braucu ar:
| ramex, reaktīvais dzinējs jau nav līdzīgs parastam virzuļu motoram, kam konstrukcija rada mehānisku pretestību, reaktīvajam tāda rodas tikai kad kompresori sāk efektīvi strādāt, tb stāvošu motoru tu vari aiziet un pagriezt ar roku, tas pēc inerces vēl griezīsies kādu brīdi
p.s. un turbofans pats nav saistīts mehāniski ar gāzģenerācijas motoru, līdz ar to nerada tam tiešas slodzes iegriezties no cauri plūstošā gaisa[ Šo ziņu laboja JZ, 11 Apr 2013, 20:58:29 ] |
Offline | |
|
|
JZ | 11. Apr 2013, 20:57 |
#2128
|
|
Kopš: 31. May 2002
Ziņojumi: 9159
Braucu ar:
| p.s. lasu te dažus forumus, kur, it kā, piloti stāsta ka nav problēmu uzstartēt motoru arī pie 10km augstuma... |
Offline | |
|
Schutzstaffel | 11. Apr 2013, 21:02 |
#2129
|
|
Kopš: 16. May 2005
No: Jūrmala
Ziņojumi: 5087
Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV
| 10 km jau vel nav tas kritiskais augstums. |
Offline | |
|
JZ | 11. Apr 2013, 21:16 |
#2130
|
|
Kopš: 31. May 2002
Ziņojumi: 9159
Braucu ar:
| p.s.s. kam interesē reaktīvie dzinēji, iesaku šo te kanālu - click , ļoti saprotami skaidro kā kas un kādēļ tur ar tiem motoriem notiek |
Offline | |
|
arizah | 11. Apr 2013, 23:36 |
#2131
|
|
Kopš: 17. Nov 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 11323
Braucu ar: 43
|
11 Apr 2013, 19:50:48 Schutzstaffel rakstīja:
Lielā augstumā gaisam ir mazāks blīvums un startēt dzinēju ar gaisa plūsmu nesanāks, jo, lai piešķiltu vajag jau lielākus apgriezienus, lai sasniegtu nepieciešamo spiedienu kompresorā. Var pat nesanākt piešķilt ar visu APU un otru dzinēja air bleed
i guess tur nav nekāda sakara ar augstumu tomēr |
Offline | |
|