Online
Pašreiz BMWPower skatās 230 viesi un 12 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Elektroenerģija
Autors | Ziņojums |
juriz | | Kopš: 24. May 2002
No: Jūrmala
Ziņojumi: 2315
Braucu ar: būzu
|
19 Aug 2022, 13:09:56 @uteo rakstīja:
Kāds zina, kāpēc cena katru mēnesi joprojām drastiski aug elektrībai? Tam ir kāds pamatots iemesls, vai līdzīgi kā ar Eiribor, arī ar šādiem cenu kāpumiem mēģina mazināt inflāciju?
Viena līnija starp LV-EE rekonstruējas (līdz gada beigām), iespējams, vēl kādai kāda plānotā apkope. Karsts, līdz ar to, pa esošajām līnijām arī nevar tādu jaudu pārvadīt.
HESu ūdenskrātuvēs remonti, mūsu HESi praktiski neražo.
Mūs abi TECi arī esot remontā. Nezinu gan, kāpēc tur abus nevarēja pamīšus. Gāzei cena arī augšā.
Vasarā arī citur notiek visādas plānotās apkopes. | Offline | | |
kkas | | Kopš: 22. Apr 2008
Ziņojumi: 9319
Braucu ar: Alfu
| Imho tiršana par TEC remontiem. Normāli būtu pamīšus, nevis visus reizē. Lv tec es redzēju ar vienu aci, ka esot palaiduši, jo beidzot esot gāze un Nordpool tabulā praktiski visi lt vai un ee, bija offline un dažiem tik bij koments par remontu. Tā kā gan jau nav gāzes. + Man ir sajūta, ka mums pat ja bija kkāda gāze, tad pirms tika pieņemti rezervācijas noteikumi, kalvītis vnk visu nah pārdeva, jo putlers lika sabotēt, lai latiši nosalst [ Šo ziņu laboja kkas, 19 Aug 2022, 21:16:24 ] | Offline | | |
smudo | | Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3631
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX
|
19 Aug 2022, 21:15:33 @kkas rakstīja:
Imho tiršana par TEC remontiem. Normāli būtu pamīšus, nevis visus reizē. Lv tec es redzēju ar vienu aci, ka esot palaiduši, jo beidzot esot gāze un Nordpool tabulā praktiski visi lt vai un ee, bija offline un dažiem tik bij koments par remontu. Tā kā gan jau nav gāzes. + Man ir sajūta, ka mums pat ja bija kkāda gāze, tad pirms tika pieņemti rezervācijas noteikumi, kalvītis vnk visu nah pārdeva, jo putlers lika sabotēt, lai latiši nosalst
Gazprom sen vairs LG nav nekadas teiksanas. | Offline | | |
Mizx | | Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6203
Braucu ar:
| Nesen lasīju skaidrojumu, ka TECus cenšoties max nedarbināt, jo:
1) Ir blakusprodukts siltums, ko vasarā nav kur likt, attiecīgi tas tiktu ražots nelietderīgi,
2) cenšas pietaupīt gāzi, lai tās drošāk pietiktu apkures sezonai. | Offline | | |
Karavs | | Kopš: 05. Apr 2019
Ziņojumi: 511
Braucu ar:
| 34% Gazprom un 16% Itera....ir teikšana.
Vismaz mēnesi atpakaļ vēl bija kašķis, ka LG pieļauj Gazprom akcionāra dalību sapulcēs, pretēji sankciju prasībām. Varbūt uz šodienu ir izmaiņas, bet tad tas nav 'sen'.
19 Aug 2022, 22:20:04 @smudo rakstīja:
Gazprom sen vairs LG nav nekadas teiksanas.
| Offline | | |
smudo | | Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3631
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX
|
20 Aug 2022, 05:53:41 @Karavs rakstīja:
34% Gazprom un 16% Itera....ir teikšana.
Vismaz mēnesi atpakaļ vēl bija kašķis, ka LG pieļauj Gazprom akcionāra dalību sapulcēs, pretēji sankciju prasībām. Varbūt uz šodienu ir izmaiņas, bet tad tas nav 'sen'.
19 Aug 2022, 22:20:04 @smudo rakstīja:
Gazprom sen vairs LG nav nekadas teiksanas.
Formali vinu ka akcionaru tiesibas ir ierobezotas vairakus gadus un akcionaru sapulces operacionalus lemumus nepienem - tur tikai lemj pa gada parskatu apstiprinasanu, revidenta ievelsanu, pelnas sadali un valdes izmainam un ar 50% balsu neko vieni nevari izdarit. Turklat, te pat ir sliktak, jo dalibu nem, bet balstiesibu nav. | Offline | | |
Karavs | | Kopš: 05. Apr 2019
Ziņojumi: 511
Braucu ar:
| Un kuram izglītotam pilsonim vēl nav saprašana kurai pusei pakalpiņš ir LG vadītājs-cūkmens? Fakts , kurš ir vadītājs ļoti skaidri parāda, kurš iecēla un kuram ir reālā ietekme, ne? | Offline | | |
juriz | | Kopš: 24. May 2002
No: Jūrmala
Ziņojumi: 2315
Braucu ar: būzu
|
19 Aug 2022, 23:25:16 @Mizx rakstīja:
Nesen lasīju skaidrojumu, ka TECus cenšoties max nedarbināt, jo:
1) Ir blakusprodukts siltums, ko vasarā nav kur likt, attiecīgi tas tiktu ražots nelietderīgi,
Tā tas ir, jo vasarā to siltumu var tikai priekš siltā ūdens izmantot. Līdz ar to efektivitāte TECam zema. Ziemā, tad jau iet centrālapkurei.
Ja par biržas cenām. Tad pašlaik tur kaut kas traks vispār. Kādreiz, ja naktī cena nokrita, tad tāda arī vairākas stundas turējās. Pie tam, kritums bija stabili pēc kādiem 1 naktī.
Šonakt bija tā, ka pēc 00 uzreiz nokrita uz 6c, pēc tam no 1 - 2 vieun stundu jau 50c, tad uz vairākām stundām ap 18c | Offline | | |
|
juriz | | Kopš: 24. May 2002
No: Jūrmala
Ziņojumi: 2315
Braucu ar: būzu
|
20 Aug 2022, 06:54:05 @Karavs rakstīja:
Un kuram izglītotam pilsonim vēl nav saprašana kurai pusei pakalpiņš ir LG vadītājs-cūkmens? Fakts , kurš ir vadītājs ļoti skaidri parāda, kurš iecēla un kuram ir reālā ietekme, ne?
Cūkmenu vispār vajadzētu tagad tiesāt par valsts nodevību, jo startēģisko rezervju praktiski neesot. Bet esot, redz, kaut kādiem citiem klientiem, atbilstoši līgumam. Nez kurš līgums ir tad svarīgāks? | Offline | | |
foobar | | Kopš: 04. Jun 2002
Ziņojumi: 6033
Braucu ar: M57TU2D30
| Varēs ļeņingradu sildīt pa ziemu. Viss štokos | Offline | | |
Samsasi | | Kopš: 01. Nov 2014
Ziņojumi: 4573
Braucu ar:
|
20 Aug 2022, 10:51:39 @foobar rakstīja:
Varēs ļeņingradu sildīt pa ziemu. Viss štokos
nu te prasītos negaidīta avārija posmā no inčukalna uz spb... oktobra sākumā...tā teikt mācīties no brūnā lāča | Offline | | |
kamikadzemk | | Kopš: 18. Apr 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 3416
Braucu ar:
| https://www.lsm.lv/raksts/zinas/ekonomika/par-s...apulcem.a470282/
Rekur tieši par LG, Gaso un Gazprom.
----------------- Dzīve ir kā sēdēšana pie interneta - jēgas nav, bet aiziet arī negribas | Offline | | |
wanksta | | Kopš: 05. Jun 2012
Ziņojumi: 7362
Braucu ar: muti
| Tam Kalvītim vispār kādu kvadrātainu straponu derētu mute iedot | Offline | | |
smudo | | Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3631
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX
|
20 Aug 2022, 06:54:05 @Karavs rakstīja:
Un kuram izglītotam pilsonim vēl nav saprašana kurai pusei pakalpiņš ir LG vadītājs-cūkmens? Fakts , kurš ir vadītājs ļoti skaidri parāda, kurš iecēla un kuram ir reālā ietekme, ne?
Man ir pieejama nedaudz plašāka info. Tur notiek kustība saistībā ar šiem jautājumiem un paies kāds laiks un tā noteikti parādīsies arī publiski. | Offline | | |
kkas | | Kopš: 22. Apr 2008
Ziņojumi: 9319
Braucu ar: Alfu
|
22 Aug 2022, 11:24:39 @smudo rakstīja:
20 Aug 2022, 06:54:05 @Karavs rakstīja:
Un kuram izglītotam pilsonim vēl nav saprašana kurai pusei pakalpiņš ir LG vadītājs-cūkmens? Fakts , kurš ir vadītājs ļoti skaidri parāda, kurš iecēla un kuram ir reālā ietekme, ne?
Man ir pieejama nedaudz plašāka info. Tur notiek kustība saistībā ar šiem jautājumiem un paies kāds laiks un tā noteikti parādīsies arī publiski.
Tu vari biš paskaidrot, kurš/kuri tad īsti uzpilda Inčukalnu? Cik saprotu LG principā neko nav pirkuši ārpus Putlera gāzes. Hvz par kādu cenu hvz caur kādiem staprniekiem LG kko ir nopirkuši. Rezervju nav, tas ka bijis ir hvz kam pārdots. Atlicis tur principā nekas jau uz augustu, tas nozīmē, ka uz apkures sezonu būs atlicis vēl mazāk.
Cik tad mums īsti ir gāzes?
Un vēl Gaso, kurš ir krievu kontrolē un var darīt ko grib. Po tās balstiesības. Viņi ar LG pēc būttības ir kontrolē. Lai arī it kā formāli it kā papīri ir kārtībā. Tur viss ir sakārtots un nodevēju netrūkst.
| Offline | | |
dsks | | Kopš: 12. Nov 2008
No: Liepāja
Ziņojumi: 1124
Braucu ar:
| kkas ... nu `formāli` vispār viss ir nopārdots ... zeme ārzemniekiem, kuģi sagriezti, lai jūrā netiek un tagad ari pārdos visu kas zem zemes | Offline | | |
|
Samsasi | | Kopš: 01. Nov 2014
Ziņojumi: 4573
Braucu ar:
|
22 Aug 2022, 11:20:11 @wanksta rakstīja:
Tam Kalvītim vispār kādu kvadrātainu straponu derētu mute iedot
nu no vienas puses kalvītis ir algots darbinieks un būtu dīvaini ja vinsietu pret savie DD... no otras puses kalvītis šobrīd iet pret savu tautu....nu un izskatas, ka sivēnam nauda nesmird.
| Offline | | |
smudo | | Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3631
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX
|
22 Aug 2022, 11:34:37 @kkas rakstīja:
22 Aug 2022, 11:24:39 @smudo rakstīja:
20 Aug 2022, 06:54:05 @Karavs rakstīja:
Un kuram izglītotam pilsonim vēl nav saprašana kurai pusei pakalpiņš ir LG vadītājs-cūkmens? Fakts , kurš ir vadītājs ļoti skaidri parāda, kurš iecēla un kuram ir reālā ietekme, ne?
Man ir pieejama nedaudz plašāka info. Tur notiek kustība saistībā ar šiem jautājumiem un paies kāds laiks un tā noteikti parādīsies arī publiski.
Tu vari biš paskaidrot, kurš/kuri tad īsti uzpilda Inčukalnu? Cik saprotu LG principā neko nav pirkuši ārpus Putlera gāzes. Hvz par kādu cenu hvz caur kādiem staprniekiem LG kko ir nopirkuši. Rezervju nav, tas ka bijis ir hvz kam pārdots. Atlicis tur principā nekas jau uz augustu, tas nozīmē, ka uz apkures sezonu būs atlicis vēl mazāk.
Cik tad mums īsti ir gāzes?
Un vēl Gaso, kurš ir krievu kontrolē un var darīt ko grib. Po tās balstiesības. Viņi ar LG pēc būttības ir kontrolē. Lai arī it kā formāli it kā papīri ir kārtībā. Tur viss ir sakārtots un nodevēju netrūkst.
īsumā par gāzes apgādi - Conexus (pieder Inčukalna krātuve) atbild par pārvadi un uzglabāšanu, bet paši neko nepērk. To kontrolē valsts (caur Augstsprieguma tīkliem) + japāņi, kas relatīvi nesen nopirka daļas no Marguerite fonda (ES infrastruktūras fonds, kam vēl ir daļas LG, tātad arī GASO, kas ir LG meita ).
Tad ir sadales operators GASO, kas atbild pa sadali - pašreiz LG meita, ko plāno atdalīt (tas minēts arī LSM rakstā, uz kuru links ir augstāk).
Un tad ir tirgotāji, kas pērk gāzi, glabā kur vēlas (reāli Conexus krātuvē Inčukalnā) un tirgo patērētājiem, izmantojot GASO sadales infrastruktūru. Formāli tirgus jau kādu laiku ir atvērts, bet cik saprotu, bez LG ir tikai vēl viens lielāks spēlētājs, proti, Latvenergo (Elektrum zīmols). Līdz ar to lielākos apjomus pašreiz pērk/ieved LG, bet formāli to var un drīkst darīt arī citi uzņēmumi. Pārvades sistēma nav savienota ar ieguves vietām Ziemeļjūrā vai citām valstīs, līdz ar to vienīgais efektīvais pārvades veids ir pa gāzes vadiem no RUS.
Kad uzbūvēs gazes termināli LV (LT jau esot, bet nezinu cik tur jaudas, bet LT ir savienojums ar Inčukalnu - detaļas gan nezinu, vai tur tehniski viss ir OK, lai laistu otrā virzienā uz LV), tad tirgotāji varēs vest gāzi sašķidrinātas veidā ar gāzes kuģiem no citām ieguves vietām un sūknēt iekšā Inčukalnā.
[ Šo ziņu laboja smudo, 22 Aug 2022, 12:17:55 ] | Offline | | |
jbrz | | Kopš: 08. Apr 2019
Ziņojumi: 43
Braucu ar:
|
22 Aug 2022, 12:14:05 @smudo rakstīja:
Kad uzbūvēs gazes termināli LV (LT jau esot, bet nezinu cik tur jaudas, bet LT ir savienojums ar Inčukalnu - detaļas gan nezinu, vai tur tehniski viss ir OK, lai laistu otrā virzienā uz LV), tad tirgotāji varēs vest gāzi sašķidrinātas veidā ar gāzes kuģiem no citām ieguves vietām un sūknēt iekšā Inčukalnā.
LSM - sūknē no LT uz Inčukalnu, bet problēma, ka LT terminālis jau ir "pārbukots" | Offline | | |
kkas | | Kopš: 22. Apr 2008
Ziņojumi: 9319
Braucu ar: Alfu
|
22 Aug 2022, 12:14:05 @smudo rakstīja:
22 Aug 2022, 11:34:37 @kkas rakstīja:
22 Aug 2022, 11:24:39 @smudo rakstīja:
20 Aug 2022, 06:54:05 @Karavs rakstīja:
Un kuram izglītotam pilsonim vēl nav saprašana kurai pusei pakalpiņš ir LG vadītājs-cūkmens? Fakts , kurš ir vadītājs ļoti skaidri parāda, kurš iecēla un kuram ir reālā ietekme, ne?
Man ir pieejama nedaudz plašāka info. Tur notiek kustība saistībā ar šiem jautājumiem un paies kāds laiks un tā noteikti parādīsies arī publiski.
Tu vari biš paskaidrot, kurš/kuri tad īsti uzpilda Inčukalnu? Cik saprotu LG principā neko nav pirkuši ārpus Putlera gāzes. Hvz par kādu cenu hvz caur kādiem staprniekiem LG kko ir nopirkuši. Rezervju nav, tas ka bijis ir hvz kam pārdots. Atlicis tur principā nekas jau uz augustu, tas nozīmē, ka uz apkures sezonu būs atlicis vēl mazāk.
Cik tad mums īsti ir gāzes?
Un vēl Gaso, kurš ir krievu kontrolē un var darīt ko grib. Po tās balstiesības. Viņi ar LG pēc būttības ir kontrolē. Lai arī it kā formāli it kā papīri ir kārtībā. Tur viss ir sakārtots un nodevēju netrūkst.
īsumā par gāzes apgādi - Conexus (pieder Inčukalna krātuve) atbild par pārvadi un uzglabāšanu, bet paši neko nepērk. To kontrolē valsts (caur Augstsprieguma tīkliem) + japāņi, kas relatīvi nesen nopirka daļas no Marguerite fonda (ES infrastruktūras fonds, kam vēl ir daļas LG, tātad arī GASO, kas ir LG meita ).
Tad ir sadales operators GASO, kas atbild pa sadali - pašreiz LG meita, ko plāno atdalīt (tas minēts arī LSM rakstā, uz kuru links ir augstāk).
Un tad ir tirgotāji, kas pērk gāzi, glabā kur vēlas (reāli Conexus krātuvē Inčukalnā) un tirgo patērētājiem, izmantojot GASO sadales infrastruktūru. Formāli tirgus jau kādu laiku ir atvērts, bet cik saprotu, bez LG ir tikai vēl viens lielāks spēlētājs, proti, Latvenergo (Elektrum zīmols). Līdz ar to lielākos apjomus pašreiz pērk/ieved LG, bet formāli to var un drīkst darīt arī citi uzņēmumi. Pārvades sistēma nav savienota ar ieguves vietām Ziemeļjūrā vai citām valstīs, līdz ar to vienīgais efektīvais pārvades veids ir pa gāzes vadiem no RUS.
Kad uzbūvēs gazes termināli LV (LT jau esot, bet nezinu cik tur jaudas, bet LT ir savienojums ar Inčukalnu - detaļas gan nezinu, vai tur tehniski viss ir OK, lai laistu otrā virzienā uz LV), tad tirgotāji varēs vest gāzi sašķidrinātas veidā ar gāzes kuģiem no citām ieguves vietām un sūknēt iekšā Inčukalnā.
tagad skaidrs | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|