Online
Pašreiz BMWPower skatās 206 viesi un 9 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Dienvidu tilts
Autors | Ziņojums |
sandis_22 | | Kopš: 06. Feb 2007
Ziņojumi: 155
Braucu ar: Pelēci
|
27 Oct 2008, 17:39:11 shibernieks rakstīja:
bij vai ir latviešu izcelsmes tiltu konstruktors kura konstruētie tilti sabūvēti visās pasaules malās (vārdu neatceros) stipri kritizēja izvēlēto dienvidu tilta risinājumu
Divkārtējs ASV Prezidenta prēmijas laureāts
Viņa darbi | Offline | | |
Android | | Kopš: 16. Dec 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 5114
Braucu ar: pilnpiedziņas nemotoru
|
27 Oct 2008, 21:36:57 Fandulis rakstīja:
27 Oct 2008, 20:51:51 jurci-s rakstīja:
IZskatās ka vantis nepietiekoši nostiepatas..
Vnk vējš, tajos gados nebija aerodinamiskā truba
Tur tik tiešām bija konstrukcijas nepilnības - tagad visiem iekārtajiem un vanšu tiltiem ir tā saucamā stinguma kaste (rigidity panel vai kaut kā tā) - resp. visa laiduma garumā tiltam ir tāda kā gareniska metāla kaste, kas neļauj tiltam vērpties. Tacoma Narrows tilts sabruka dēļ vēja - resp. tiltam svārstības iegāja rezonansē, dēļ kā tās svārstības kļuva milzīgas un konstrukcija neizturēja.
----------------- В этом вашем интернете хрен поймешь, кто прикалывается, а кто реально дебил.
| Offline | | |
jurci-s | | Kopš: 13. Mar 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 3386
Braucu ar: 3-er...M-tech e30, e46
| Resnā armatūra iet cauri...? | Offline | | |
Drosmis | | Kopš: 15. Jan 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 815
Braucu ar: 525dA&330
|
27 Oct 2008, 22:53:54 Android rakstīja:
27 Oct 2008, 21:36:57 Fandulis rakstīja:
27 Oct 2008, 20:51:51 jurci-s rakstīja:
IZskatās ka vantis nepietiekoši nostiepatas..
Vnk vējš, tajos gados nebija aerodinamiskā truba
Tur tik tiešām bija konstrukcijas nepilnības - tagad visiem iekārtajiem un vanšu tiltiem ir tā saucamā stinguma kaste (rigidity panel vai kaut kā tā) - resp. visa laiduma garumā tiltam ir tāda kā gareniska metāla kaste, kas neļauj tiltam vērpties. Tacoma Narrows tilts sabruka dēļ vēja - resp. tiltam svārstības iegāja rezonansē, dēļ kā tās svārstības kļuva milzīgas un konstrukcija neizturēja.
Tu domā kad tiltu spriegošananu?? | Offline | | |
Whazaaa | | Kopš: 24. Jun 2004
No: Saulkrasti
Ziņojumi: 71589
Braucu ar: metro
|
27 Oct 2008, 22:22:11 sandis_22 rakstīja:
Divkārtējs ASV Prezidenta prēmijas laureāts
Viņa darbi
"sīkumi"
----------------- Logo, vizītkaršu, plakātu, bukletu, flash u.c izveide. vissaldākās cenas. PM. DE?!GN - the problem comes first. | Offline | | |
jurci-s | | Kopš: 13. Mar 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 3386
Braucu ar: 3-er...M-tech e30, e46
|
mūsu vašu tilts izskatās pēc kopijas šitam | Offline | | |
martink | | Kopš: 19. Nov 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 5662
Braucu ar: BMW e34 525i Recaro (sapņos)
|
27 Oct 2008, 22:53:54 Android rakstīja:
Tur tik tiešām bija konstrukcijas nepilnības - tagad visiem iekārtajiem un vanšu tiltiem ir tā saucamā stinguma kaste (rigidity panel vai kaut kā tā) - resp. visa laiduma garumā tiltam ir tāda kā gareniska metāla kaste, kas neļauj tiltam vērpties. Tacoma Narrows tilts sabruka dēļ vēja - resp. tiltam svārstības iegāja rezonansē, dēļ kā tās svārstības kļuva milzīgas un konstrukcija neizturēja.
nu jā, laika gaitā konstrukcija ir atstrādāta, tikai jācer, ka Dienvidu tilta jaunajā konstrukcijā neatklāsies nepilnības, jo tak pasaulē tikai 2. tāda tipa tilts esot un izskatās, ka nolikt 36 kravas auto vienas puses ārējā malā tā ka neriskēja.
ja tas tilts pats līdz galam neatliecās, tad vai tikt tēraudam nebija tā, ka viņš ir "iztecējis" (gan jau sapratīsi terminu un ko tāds gadījums nozīmē) ..
un kuram pieder jauniegūtais know-how par tilta konstrukciju - Latvijai vai Sankt peterburgas firmai? | Offline | | |
Instigater | | Kopš: 08. May 2003
No: Jūrmala
Ziņojumi: 7425
Braucu ar: ne BMW
| Vispār to pēdējo (3.) tiltu kaut kā neredzu Pasaules kartē, tā arī laikam ir palicis tikai uz papīra.
| Offline | | |
|
Whazaaa | | Kopš: 24. Jun 2004
No: Saulkrasti
Ziņojumi: 71589
Braucu ar: metro
| WTC arī fonā, atrodi tos pasaules kartē
----------------- Logo, vizītkaršu, plakātu, bukletu, flash u.c izveide. vissaldākās cenas. PM. DE?!GN - the problem comes first. | Offline | | |
Android | | Kopš: 16. Dec 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 5114
Braucu ar: pilnpiedziņas nemotoru
|
28 Oct 2008, 00:01:08 Drosmis rakstīja:
27 Oct 2008, 22:53:54 Android rakstīja:
27 Oct 2008, 21:36:57 Fandulis rakstīja:
27 Oct 2008, 20:51:51 jurci-s rakstīja:
IZskatās ka vantis nepietiekoši nostiepatas..
Vnk vējš, tajos gados nebija aerodinamiskā truba
Tur tik tiešām bija konstrukcijas nepilnības - tagad visiem iekārtajiem un vanšu tiltiem ir tā saucamā stinguma kaste (rigidity panel vai kaut kā tā) - resp. visa laiduma garumā tiltam ir tāda kā gareniska metāla kaste, kas neļauj tiltam vērpties. Tacoma Narrows tilts sabruka dēļ vēja - resp. tiltam svārstības iegāja rezonansē, dēļ kā tās svārstības kļuva milzīgas un konstrukcija neizturēja.
Tu domā kad tiltu spriegošananu??
Nope, spriegošana ir no citas operas.
Vienkāršots piemērs - kartona lapu var mierīgi locīt/ļodzīt kā vien gribas. A tāda paša izmēra kartona kasti vairs tik vienkārši neizļodzīsi - resp, konstrukcija strādā vairs nevis kā 2-dimensionāls bet gan kā telpisks ķermenis.
Know-how, kā arī viss projekts ir no St.Pēterburgas tiltu institūta.
Vispār, cik atceros, tieši šo tilta variantu izvēlējās RD - tas gan jau arī tad nebija lētākais variants, un tas arī netika slēpts - šis bija par cik tur procentiem (ap 30) dārgāks par otru variantu, bet tika izvēlēts itkā dēļ tā, ka smuks esot.
Vispār, cik zinu, šim tiltam tieši smukuma pribambasos aizgāja baisās summas: bortakmeņi ir taisīti no Ķīnas granīta, jo tam ir pareizā krāsa; Vantšu pārklājumam polietilēns tika speciāli izstrādāts Francijā - speciāls, lai laika gaitā tas neizbalētu un vēl 20 gadus būtu tādā pašā koši oranžā krāsā kā tagad. Nu un vēl tur 100 un 1 sīkumi, kuri sastādīja būtisku daļu cenas, bet kas neietekmē tilta lietošanas īpašības - tikai un vienīgi smukums.
Vēl viens piemērs - vanšu aptveres pilonu galos - pēc projekta ir paredzētas ar apaļiem galiem, tādas arī tika uzstādītas. Būvnieks piedāvāja tos pašus elementus ar kantainiem galiem - atšķirība tikai un vienīgi vizuāla.. un 200 000Ls cenas starpība. Tākā te nauda netika žēlota ne vienā vietā - kā tur bija - treknā kalvīša 7 gadi, vai?
----------------- В этом вашем интернете хрен поймешь, кто прикалывается, а кто реально дебил.
| Offline | | |
Whazaaa | | Kopš: 24. Jun 2004
No: Saulkrasti
Ziņojumi: 71589
Braucu ar: metro
| ā nu tad jau viss ok, es arī esmu par to, lai dārgāk, bet smukāk vismaz tikai nepatīk tie tramplīni
----------------- Logo, vizītkaršu, plakātu, bukletu, flash u.c izveide. vissaldākās cenas. PM. DE?!GN - the problem comes first. | Offline | | |
clicks | | Kopš: 23. Jul 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 1639
Braucu ar: esinieku
|
28 Oct 2008, 00:50:33 Whazaaa rakstīja:
ā nu tad jau viss ok, es arī esmu par to, lai dārgāk, bet smukāk vismaz tikai nepatīk tie tramplīni
labs | Offline | | |
Instigater | | Kopš: 08. May 2003
No: Jūrmala
Ziņojumi: 7425
Braucu ar: ne BMW
|
28 Oct 2008, 00:48:28 Android rakstīja:
...
Nope, spriegošana ir no citas operas.
Vienkāršots piemērs - kartona lapu var mierīgi locīt/ļodzīt kā vien gribas. A tāda paša izmēra kartona kasti vairs tik vienkārši neizļodzīsi - resp, konstrukcija strādā vairs nevis kā 2-dimensionāls bet gan kā telpisks ķermenis.
...
Pamatā stiprības fermas (nosacīti runājot kaste) vanteniekiem ir nevis dēļ tā, ka palielina mehānisko stiprību, bet gan kā aerodinamisks pribambass, lai vēja gadījumā to tiltu neļurkātu kā pērnā rudens lapu, bet gan darbotos kā antispārns un tilta laidumu stingrāk spiestu lejā, un tādejādi neļaujot viņam būtiski iesvārstīties. Protams, pēc Tacoma Narrows tilta vispirms apdomāja fermu variantu, bet tad viens cits kekss saprata, ka pamatā visa problēma ir nevis konstrukcijas stiprībā, bet gan aerodinamikā. (c)Discovery Channel | Offline | | |
martink | | Kopš: 19. Nov 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 5662
Braucu ar: BMW e34 525i Recaro (sapņos)
| cik saprotu, izliektās apgaismes galvas arī ir "smuki" un protams dārgāk (bet logiski).. nu jā
tā jau tie piloni man patīk, un tilta projektejums iespejams arī ir uber, tikai tas izpildījums mani nepārliecina... perspektīvā skatoties tas tilts izskatās sķībs un man ir liela pārliecība, ka tur spriegos cik grib, bet kā no sāna skatoties laidums neizskatīsies pēc jaunavas pakaļas profila, drīzāk pēc kāda celulīta nomocīta dupša..[ Šo ziņu laboja martink, 28 Oct 2008, 01:18:55 ] | Offline | | |
martink | | Kopš: 19. Nov 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 5662
Braucu ar: BMW e34 525i Recaro (sapņos)
|
28 Oct 2008, 00:32:48 Instigater rakstīja:
Vispār to pēdējo (3.) tiltu kaut kā neredzu Pasaules kartē, tā arī laikam ir palicis tikai uz papīra.
mozh jau sabruka?
karoch, 1988. gadā esošo tiltu gribēja rekonstruēt vai būvēt par jaunu, galu galā izlēma rekonstruēt esošo
http://www.nycroads.com/crossings/williamsburg/
The fourth plan, by Arvid Grant and Associates of Olympia, Washington, called for a dual-deck cable-stayed bridge that would sit on a giant concrete block. It would be built directly south of the existing bridge, and after the old one was torn down, would be moved in its place on giant steel rollers.
par izcēlumu man bija [ Šo ziņu laboja martink, 28 Oct 2008, 02:05:37 ] | Offline | | |
Valcha | | Kopš: 10. Dec 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 21278
Braucu ar: ar ar ar ..
| Dienvidnieks | Offline | | |
|
Black | | Kopš: 27. Mar 2003
Ziņojumi: 1786
Braucu ar: 1
|
27 Oct 2008, 17:30:24 GirtzB rakstīja:
Strarp citu izliecies tieši pretēji leicina ka tilts uzprojektēts visai precīzi un tuvu robežām, tātad nav pārāk daudz materiālu tur sagāzts iekšā...
viena zinoša tante teica, ka izliekums radies/saistīts ar vanšu spriegošanu. | Offline | | |
exciter | | Kopš: 18. Jan 2006
Ziņojumi: 3713
Braucu ar:
| tad kāds ir tur bijis pēc testēšanas?ir viņš iztaisnojies vai metāls izstiepies un | Offline | | |
rolis1987 | | Kopš: 19. Dec 2006
No: Liepāja
Ziņojumi: 2871
Braucu ar:
|
28 Oct 2008, 10:30:54 Valcha rakstīja:
Dienvidnieks
| Offline | | |
stuntman | | Kopš: 27. Apr 2006
Ziņojumi: 10587
Braucu ar: pumpi uz mežu
| | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|