Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 297 viesi un 14 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Matroža darbs

AutorsZiņojums
Lafter
01. Sep 2021, 12:26 #21

Kopš: 23. Sep 2007

Ziņojumi: 28686

Braucu ar: wv

Kāds piedurās?

-----------------
Gribās pļūtīt? Nejūties novērtēts? Neviens nepievērš uzmanību?
Spied zemāk.
Spama topiks
Jā! Man jūk komati. Tas dēļ ilga perioda komunicējot citās valodās.
Offline
kexxx
01. Sep 2021, 12:35 #22

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 12302

Braucu ar:

1.septembris
Online
Amphiney
01. Sep 2021, 12:57 #23

Kopš: 04. Apr 2014

Ziņojumi: 1032

Braucu ar: F11

Un darbs augstumā var mierīgi gadīties, gan kā praktikantam, gan kā matrozim. Viss atkarīgs uz kāda tipa kuģa strādasi. Uz kāda būs vairāk,uz kāda būs mazāk, bet tas nav nekas traks, ja netaisies tiekties uz vēja ģeneratoru komandas,tad būs ok, pārsvarā visur tiek lietoti drošības līdzekļi un ja netiek, tad jāprot pareizi un mierīgi atteikt veikt uzdoto darbu. Normālās kompānijās tā vajadzētu būt. Protams, uz dažādiem kuģiem, pie dažādiem bocmaniem / kapteiņiem gadās dažādi, bet jebkurā gadījumā, ja jūties nedroši un neesi pārliecināts, darbu arī var veikt kāds cits un Tev būs jādara citas lietas; tur jau tā lieta jūrā, ka komandai jāstrādā kopā, jāpalīdz un jāatbalsta viens otru, kepam un bocim jāprot izmantot cilvēku stiprās un vājās puses.






Pa lielam,lai sāktu strādāt uz kuģiem (pirmais reiss), Tev vajadzēs trīs lietas - jūrnieka grāmatiņu, 5 dienu drošības pamatkursu (SOLAS) un jūrnieka medicīnu. Pirmo reizi nebūsi matrozis - matroža sertifikātam (1. Pakāpes, kas nenes sardzi) vajadzēs vismaz 2 mēnešus jūrā aiziet kā praktikantam, "kadetam", pēctam varēsi iet uz jūrnieku reģistru kārtot eksāmenu uz matrozi (1. Pak).
Tālāk jau viss atkarīgs no kompānijas,kur strādāsi, prasībām. Citas prasa iziet papildus kursus, nokārtot kādu testu un tamlīdzīgi.

Novikontas uzzvani, painteresējies, būs visātrāk tur. Bet rēķinies ar lielām sākuma izmaksām, tur nav nekādu budžeta vietu vai kas tamlīdzīgs, kā LJA... Jūras akadēmijā gan mācīsies 5 gadus un varēsi kļūt par virsnieku, taču tā jau pavisam cita lieta.
Offline
RVR
01. Sep 2021, 13:03 #24

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22286

Braucu ar: RVR


01 Sep 2021, 12:39:11 @koderis rakstīja:
Lai kļūtu par matrozi vajag norūdīties pret skarbajiem jūras vējiem Iesaku sākt ar ko vienkāršāku, piemēram plostošanu. Sāc ar divām dienām, pārej uz trim un vairāk Tādējādi uztrenēsi nepieciešamo izturību


Nezinu kā ir tagad, bet pirms 20 gadiem viens jaunības čoms praksē gāja uz zvejas kuģa tepat līcī un stāstīja, ka izturību riktīgi vajadzēja, jo esot bijis jādzer ar večiem baltais no bleķa krūzītēm un tā
Offline
RS7
01. Sep 2021, 13:34 #25

Kopš: 20. Mar 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 9318

Braucu ar: dīzeļ Teslu


01 Sep 2021, 12:39:11 @koderis rakstīja:
fašijs arī kļuva par jūrnieku un tad visus sāka mest

vispār jau otrādāk
Offline
schizo
01. Sep 2021, 15:07 #26

Kopš: 23. Sep 2007

No: Dagda

Ziņojumi: 1130

Braucu ar: kūtiņu un bez jumta

Vispār jau jūrnieks, tad metējs un tad atkal jūrnieks.
Offline
IELEJAM
01. Sep 2021, 15:27 #27

Kopš: 28. Jan 2008

Ziņojumi: 3206

Braucu ar: prieku


01 Sep 2021, 13:03:12 @RVR rakstīja:

01 Sep 2021, 12:39:11 @koderis rakstīja:
Lai kļūtu par matrozi vajag norūdīties pret skarbajiem jūras vējiem Iesaku sākt ar ko vienkāršāku, piemēram plostošanu. Sāc ar divām dienām, pārej uz trim un vairāk Tādējādi uztrenēsi nepieciešamo izturību


Nezinu kā ir tagad, bet pirms 20 gadiem viens jaunības čoms praksē gāja uz zvejas kuģa tepat līcī un stāstīja, ka izturību riktīgi vajadzēja, jo esot bijis jādzer ar večiem baltais no bleķa krūzītēm un tā


90mitajos nemaz nebija jāiet jūrā, lai varētu nereāli kost. Daži mani čomi izvēlējās iet nevis armijā, bet gan pažarniekos. Tas bija černis, pāris no tiem čomiem tagad ir bomži, pāris ik pa laikam noraujas un tad iet atkal kodēties. Pažarniekie, tāpat kā matrožiem vajag izturību un nedrīkst baidīties no augstuma. Domāju, džeks pieduras, bet ja nē, tad visdrīzāk sacerējies uz kaut ko romantisku - tālzemes, eksotiskas meitenes, rums un cigāri. Realitātē būs kajīte/motortelpa, vienveidīga paika un raķetes pulēšana ar motoreļļainu roku.
Online
Sandis_UR
01. Sep 2021, 17:03 #28

Kopš: 06. Apr 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 3958

Braucu ar: BITURBO


01 Sep 2021, 12:39:11 @koderis rakstīja:
Lai kļūtu par matrozi vajag norūdīties pret skarbajiem jūras vējiem Iesaku sākt ar ko vienkāršāku, piemēram plostošanu. Sāc ar divām dienām, pārej uz trim un vairāk Tādējādi uztrenēsi nepieciešamo izturību Lai veicas matroža kursos, fašijs arī kļuva par jūrnieku un tad visus sāka mest


Cik saprotu lai kļūtu par labu matrozi arī ir jamāk stiprā vējā - mīzt pret vēju.
Offline
smudo
01. Sep 2021, 17:45 #29

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3630

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


01 Sep 2021, 11:40:19 @badmoon rakstīja:
Reiz paziņa pabeidza LJA. Kad vēl kontaktējāmies, bija 2.stūrmanis, vai kas tur. Nuu, mācības, cik atceros, nekāda haļava, sesijas īsas, eksāmenus ļoti vēlams nokārtot ar pirmo reizi, angļu valoda pats par sevi utt. Mēs, citās universitātēs neiespringām, bet nu tur džeks gāja uz mērķi. Pirmā prakse laikam jau pēc gada, bet nu, protams, pirmie darbi uz kuģa "melnie", berzt, krāsot, klausīt Pēc tam jau pats meklē līgumus, uz cik ilgu laiku, kādi kuģi utt. Nu, cik atceros, nesūdzējās, ne par atalgojumu, ne apstākļiem. No mājam prom 2...6 mēneši, bet tas viss atkarīgs no kompānijas, kuģa, pasaules malas utt. Toreiz stāstīja, ka rekords bija 2 mēneši neizkāpt uz sauszemes, tik cik no kuģa redz
Bet tas jau bija krietni pasen, gadi padsmit būs apkārt.


Man brālēns pirms 2 gadiem pabeidza LJA - no 15 džekiem kursā beigās diplomu dabūja 3 Nu jau kādus 2 gadus strādā uz gāzes kuģa, kas kursē pamatā starp NL un US. Prakses laikā rekords bija 6 mēneši jūrā - tagad ar pārinieku cenšas sarunāt maiņu ir pēc 3 mēnešiem. Kuģis Atlantijas okeānu šķērso laikam nepilnās 2 nedēļās, tā ka uz zemes tiek 2 reizes mēnesī, bet nu pus gadu visu laiku esi prom no mājām. Starp citu uz kuģa ir internets visu laiku (lai arī lēns), tā kā var komunicēt ar tuviniekiem arī reisu laikā.
Offline
Zalespljavejs
01. Sep 2021, 17:55 #30

Kopš: 28. Jul 2015

Ziņojumi: 2493

Braucu ar: tautas auto


01 Sep 2021, 12:39:11 @koderis rakstīja:
Lai kļūtu par matrozi vajag norūdīties pret skarbajiem jūras vējiem Iesaku sākt ar ko vienkāršāku, piemēram plostošanu. Sāc ar divām dienām, pārej uz trim un vairāk Tādējādi uztrenēsi nepieciešamo izturību Lai veicas matroža kursos, fašijs arī kļuva par jūrnieku un tad visus sāka mest


Ja pareizi atceros, tad fašijs aizgāja jūrā tāpēc ka savādak šo atrastu un izsistu parādus. A uz kuģa tik vienkārši tas nav.
Offline
RolandsK
01. Sep 2021, 17:58 #31

Kopš: 06. Sep 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3533

Braucu ar: ᴑᴑ un Zaļo Briesmoni

Galvenais uz kuģa nesataisīt parādus. Tur aizbēgt būtu radikālī grūti.
Offline
edzuss
01. Sep 2021, 20:55 #32

Kopš: 21. Feb 2016

Ziņojumi: 287

Braucu ar: e60, e36/5

Ja mērķis jūras karjerā ir matrožu kursi, tad labāk uz sauszemes stroikā kapāt. Reālu naudu sāk pelnīt, tad kad kļūsti par virsnieku, bet tur vajag izglītību.
kā jau te minēja, nekādas romantikas tur nav
Offline
Amphiney
01. Sep 2021, 21:17 #33

Kopš: 04. Apr 2014

Ziņojumi: 1032

Braucu ar: F11


01 Sep 2021, 20:55:49 @edzuss rakstīja:
Ja mērķis jūras karjerā ir matrožu kursi, tad labāk uz sauszemes stroikā kapāt. Reālu naudu sāk pelnīt, tad kad kļūsti par virsnieku, bet tur vajag izglītību.
kā jau te minēja, nekādas romantikas tur nav

Ir kadri no bijušā kuģa, ar matroža diplomu pelna 200-250€ / dienā, AB/rigger amatā ( protams, nulle, kamēr mājās) - tas, protams, wind & offshore biznesā, uz tiem kuģiem, nevis kravas kuģiem. Viss to paša atkarīgs.

[ Šo ziņu laboja Amphiney, 01 Sep 2021, 21:18:42 ]

Offline
edzuss
01. Sep 2021, 21:21 #34

Kopš: 21. Feb 2016

Ziņojumi: 287

Braucu ar: e60, e36/5


01 Sep 2021, 21:17:43 @Amphiney rakstīja:

01 Sep 2021, 20:55:49 @edzuss rakstīja:
Ja mērķis jūras karjerā ir matrožu kursi, tad labāk uz sauszemes stroikā kapāt. Reālu naudu sāk pelnīt, tad kad kļūsti par virsnieku, bet tur vajag izglītību.
kā jau te minēja, nekādas romantikas tur nav

Ir kadri no bijušā kuģa, ar matroža diplomu pelna 200-250€ / dienā, AB/rigger amatā ( protams, nulle, kamēr mājās) - tas, protams, wind & offshore biznesā, uz tiem kuģiem, nevis kravas kuģiem. Viss to paša atkarīgs.


Taisnība, tikai offshorā no sākuma ir jātiek, bieži vien jāiziet kursi par pāris tūkstošiem (par savu naudu) un diez vai čuvaks bez jebkādas pieredzes uzreiz tiks wind/offshora sektorā.
Offline
Amphiney
01. Sep 2021, 23:12 #35

Kopš: 04. Apr 2014

Ziņojumi: 1032

Braucu ar: F11


01 Sep 2021, 21:21:44 @edzuss rakstīja:

01 Sep 2021, 21:17:43 @Amphiney rakstīja:

01 Sep 2021, 20:55:49 @edzuss rakstīja:
Ja mērķis jūras karjerā ir matrožu kursi, tad labāk uz sauszemes stroikā kapāt. Reālu naudu sāk pelnīt, tad kad kļūsti par virsnieku, bet tur vajag izglītību.
kā jau te minēja, nekādas romantikas tur nav

Ir kadri no bijušā kuģa, ar matroža diplomu pelna 200-250€ / dienā, AB/rigger amatā ( protams, nulle, kamēr mājās) - tas, protams, wind & offshore biznesā, uz tiem kuģiem, nevis kravas kuģiem. Viss to paša atkarīgs.


Taisnība, tikai offshorā no sākuma ir jātiek, bieži vien jāiziet kursi par pāris tūkstošiem (par savu naudu) un diez vai čuvaks bez jebkādas pieredzes uzreiz tiks wind/offshora sektorā.


Iesākumam ap 3k vajadzēs kursiem, tad vienu,divas reizes jātiek projektā, kad tas tiek uzsākts, visbiežāk pavasaros startē daudz vēja ģen. projekti Eiropā, jo tad parasti trūkst matrožu. Pirmo reizi aiziet visgrūtāk,tas tiesa, bet tad attiecīgi aģentūrā var vienoties par krietni zemāku ciparu,lai iekrātu pieredzi un tālāk tad jau aizies.
Offline
badmoon
02. Sep 2021, 01:04 #36

Kopš: 27. Jun 2005

Ziņojumi: 8441

Braucu ar: Braucu ar


01 Sep 2021, 17:45:38 @smudo rakstīja:

01 Sep 2021, 11:40:19 @badmoon rakstīja:
Reiz paziņa pabeidza LJA. Kad vēl kontaktējāmies, bija 2.stūrmanis, vai kas tur. Nuu, mācības, cik atceros, nekāda haļava, sesijas īsas, eksāmenus ļoti vēlams nokārtot ar pirmo reizi, angļu valoda pats par sevi utt. Mēs, citās universitātēs neiespringām, bet nu tur džeks gāja uz mērķi. Pirmā prakse laikam jau pēc gada, bet nu, protams, pirmie darbi uz kuģa "melnie", berzt, krāsot, klausīt Pēc tam jau pats meklē līgumus, uz cik ilgu laiku, kādi kuģi utt. Nu, cik atceros, nesūdzējās, ne par atalgojumu, ne apstākļiem. No mājam prom 2...6 mēneši, bet tas viss atkarīgs no kompānijas, kuģa, pasaules malas utt. Toreiz stāstīja, ka rekords bija 2 mēneši neizkāpt uz sauszemes, tik cik no kuģa redz
Bet tas jau bija krietni pasen, gadi padsmit būs apkārt.


Man brālēns pirms 2 gadiem pabeidza LJA - no 15 džekiem kursā beigās diplomu dabūja 3 Nu jau kādus 2 gadus strādā uz gāzes kuģa, kas kursē pamatā starp NL un US. Prakses laikā rekords bija 6 mēneši jūrā - tagad ar pārinieku cenšas sarunāt maiņu ir pēc 3 mēnešiem. Kuģis Atlantijas okeānu šķērso laikam nepilnās 2 nedēļās, tā ka uz zemes tiek 2 reizes mēnesī, bet nu pus gadu visu laiku esi prom no mājām. Starp citu uz kuģa ir internets visu laiku (lai arī lēns), tā kā var komunicēt ar tuviniekiem arī reisu laikā.


Manam paziņam līdzīgs stāsts. Pirmā prakse bija skarba, cik sapratu, uz kuģa tu tāds students esi nekas, ja vēl gadās tiešais priekšnieks (bocmanis?) pīī, tad švaki. Viņam praktiski visa komanda toreiz gadījās rus cilvēki, tas ar vēl plusā Kad savācām pēc prakses, tad pirmās 2 nedēļas LV bez "matom" teikumu nevarēja pateikt un smēķēja nonstopā, biš iedeva džekam pa nerviem
Nākamie reisi jau ok, ļoti daudz komandās filipīnieši, mazi, tumši, kustīgi, pelna iztiku visai dzimtai, cik sapratu, jūrnieks Filipīnās kotējas augstu, kaut vai algas dēļ.
Neko nezinu par kaut kādiem kursiem, tik cik atceros no tā kadra LJA laikiem. Nu bija tur fiška jārubī, vai jākaļ mācību priekšmeti paurī pa smago, haļava absolūti nekāda. Man jau tikai apskatoties navigācijas teorētisko kursu uzsita nelabumu
Bolderājas kojās gan normāli un jautri, bet tas jau cits stāsts

[ Šo ziņu laboja badmoon, 02 Sep 2021, 01:07:12 ]

Offline
Sternwolf
02. Sep 2021, 09:36 #37

Kopš: 03. Mar 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 2211

Braucu ar: izslēgtu DSC


01 Sep 2021, 21:17:43 @Amphiney rakstīja:

01 Sep 2021, 20:55:49 @edzuss rakstīja:
Ja mērķis jūras karjerā ir matrožu kursi, tad labāk uz sauszemes stroikā kapāt. Reālu naudu sāk pelnīt, tad kad kļūsti par virsnieku, bet tur vajag izglītību.
kā jau te minēja, nekādas romantikas tur nav

Ir kadri no bijušā kuģa, ar matroža diplomu pelna 200-250€ / dienā, AB/rigger amatā ( protams, nulle, kamēr mājās) - tas, protams, wind & offshore biznesā, uz tiem kuģiem, nevis kravas kuģiem. Viss to paša atkarīgs.

Tā ir sīcene par to ka reāli tev sanāk pārdot savu privāto dzīvi kopā ar ģimeni.
Normāli programmētāji tāpat nopelna vel vairāk

-----------------
Vakances jobmarket.lv
Offline
RS7
02. Sep 2021, 09:41 #38

Kopš: 20. Mar 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 9318

Braucu ar: dīzeļ Teslu

powera klasika

no matroža uz programmētāju
Offline
Gunto
02. Sep 2021, 10:02 #39

Kopš: 16. Apr 2015

Ziņojumi: 437

Braucu ar:

Topika aizsācēja!
Tev to nevajag! Labāk dari kaut ko lietderīgu uz sauszemes!
Naudu nopelnīsi vairāk. Būsi mājas visos gadalaikos, saglabāsi veselību!
Offline
Zalespljavejs
02. Sep 2021, 10:09 #40

Kopš: 28. Jul 2015

Ziņojumi: 2493

Braucu ar: tautas auto


02 Sep 2021, 09:41:16 @RS7 rakstīja:
powera klasika

no matroža uz programmētāju


users normālu piķi plēš + vēl pietiek laika lai nodarbotos ar interneta karatē un visiem solītu pa jebli.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo