Online
Pašreiz BMWPower skatās 229 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Mazumtirdzniecībai būt vai nebūt
Autors | Ziņojums |
Surr | | Kopš: 23. Mar 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 1834
Braucu ar: Kaskaiš
|
10 Nov 2020, 13:25:33 @development98 rakstīja:
PRC razojuma manta ar pazismaksu ~10-15 usd tiek tirgota:
220.lv 45 eur (bus pec 2 nedelam no pasutisanas briza);
Amazoon par 45 eur ar visu piegadi (2-3dienas);
Kaut kada LV salon veikala 65eur uz vietas.
Kuru man ka gala pateretajam nemt?
Jautājums - kas ir pašizmaksa tavā izpratnē. Bruto Aļika cena dolāros? | Offline | | |
Surr | | Kopš: 23. Mar 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 1834
Braucu ar: Kaskaiš
| Es saprotu, neuztver kā uzbraucienu . Vienkārši būtu labi definēt, kas ir pašizmaksa Tavā interpretācijā šobrīd. | Offline | | |
toolis | | Kopš: 13. Jan 2016
No: Rīga
Ziņojumi: 1785
Braucu ar: xc90 / cbr1000rr
|
10 Nov 2020, 12:19:01 @Accessdenied rakstīja:
10 Nov 2020, 12:11:21 @toolis rakstīja:
ja tavs veikals nav nišas
Kas, tavuprāt, ir nišas produkts? Un kādēļ lai lielais veikals netirgotu arī nišas produktus?
principā viss, kā iegādei būtu nepieciešams zinoša speciālista padoms/konsultācija, sākot nezinu, no apkures katla mājai, jauna auto, beidzot ar specializēto elektroniku, velosipēdiem un zālēm aptiekā. | Offline | | |
Zoo | | Kopš: 27. Sep 2007
Ziņojumi: 7814
Braucu ar: God bless mr. Dunning and mr. Kruger
| Imho, nišas produkts ir vai nu baigais hi-end, vai kaut kas tik specifisks, ka 99% planētas iedz;ivotāju pat nenojauš par tā eksistenci. Bet ir kaut kādi ļaudis, kam tas ir nepieciešams.
Kā piemērs- "motorizētais suns"
| Offline | | |
dr_viruss | | Kopš: 29. Apr 2015
No: Rīga
Ziņojumi: 1218
Braucu ar: e60 530d FL
| Mani pieci centi:
Par šmotkām - pirku LV, vienā brīdī apnika pirkt "krutkas" pa nenormālu piķi mūsu veikalos, tagad iepērkos tikai yoox.com
Ja vajag piemērīt var aiziet tepat uz veikalu, apskaties modeli, izmēru un tālāk jau yoox.com
Par Amazoni, nu tur arī nav viss tik skaisti un rožaini.
Pieņemsim tu esi atvēris veikalu, tev baigi labi iet, viss notiek. Pēc kāda laika Amazons to redz un uztaisa tādu pašu veikalu ar tavu sortimentu, un sāk dempingot un liek savas reklāmas. Un pēc laika tu savu veikalu amazonā vari klapēt ciet
| Offline | | |
bobertc | | Kopš: 02. Jul 2018
No: Rīga
Ziņojumi: 209
Braucu ar:
| Es dodu priekšroku ne tik specializētajiem veikaliem, bet vienkārši veikaliem kur prece ir uz vietas. Esmu arī gatavs maksāt dārgāk par to, ka varu aizbraukt un nopirkt uzreiz. Nepatīk čakarēties ar kurjeriem vai iešanu uz pastu. Labāk aizbraukt uz veikalu un nopirkt ērtā laikā. Vēl arī nepatīk par kaut ko samaksāt, bet preci dabūt tikai vēlāk. Uz to brīdi ir tāds- nauda nav, prece arī nav, nekā nav. Pat ja nav jāmaksā pie pasūtīšanas, tā nauda tāpat ir "jārezervē".
Ļoti labs koncepts, manuprāt, ir Ksenukai Ozols veikalā. Tur blakus būvmateriāliem utml. lietām var noprikt gan elektroniku (gan no standarta ražotājiem, gan price-performance china kā Xiaomi), gan sadzīves tehniku, santehniku (podus, izlietnes), instrumentus no labiem brendiem, auto piederumus un motoreļļas. To visu var apskatīt, aptaustīt un izvēle ir liela. Un cena konkurē ar interneta veikaliem, jo būtībā tas ir tas pats 1a.lv.
Gribētu vairāk šāda tipa veikalus.
Būvmateriālus gan īpaši nepērku ksenukai, tie tur dārgi un poļu lētā gala ražotāji pārsvarā. [ Šo ziņu laboja bobertc, 10 Nov 2020, 14:04:28 ] | Offline | | |
Apins | | Kopš: 14. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 3463
Braucu ar: RS, Jimny un R1200GS
|
10 Nov 2020, 13:59:25 @dr_viruss rakstīja:
Mani pieci centi:
Par šmotkām - pirku LV, vienā brīdī apnika pirkt "krutkas" pa nenormālu piķi mūsu veikalos, tagad iepērkos tikai yoox.com
Ja vajag piemērīt var aiziet tepat uz veikalu, apskaties modeli, izmēru un tālāk jau yoox.com
Par Amazoni, nu tur arī nav viss tik skaisti un rožaini.
Pieņemsim tu esi atvēris veikalu, tev baigi labi iet, viss notiek. Pēc kāda laika Amazons to redz un uztaisa tādu pašu veikalu ar tavu sortimentu, un sāk dempingot un liek savas reklāmas. Un pēc laika tu savu veikalu amazonā vari klapēt ciet
Tātad gribi pilmu servisu, bet par to negribi maksāt? Kā sanāk - piemēri krutkas, bet pasūti oriģinālus?
----------------- Eu, kāpēc nerāda parakstu? | Offline | | |
dr_viruss | | Kopš: 29. Apr 2015
No: Rīga
Ziņojumi: 1218
Braucu ar: e60 530d FL
|
10 Nov 2020, 15:44:56 @Apins rakstīja:
10 Nov 2020, 13:59:25 @dr_viruss rakstīja:
Mani pieci centi:
Par šmotkām - pirku LV, vienā brīdī apnika pirkt "krutkas" pa nenormālu piķi mūsu veikalos, tagad iepērkos tikai yoox.com
Ja vajag piemērīt var aiziet tepat uz veikalu, apskaties modeli, izmēru un tālāk jau yoox.com
Par Amazoni, nu tur arī nav viss tik skaisti un rožaini.
Pieņemsim tu esi atvēris veikalu, tev baigi labi iet, viss notiek. Pēc kāda laika Amazons to redz un uztaisa tādu pašu veikalu ar tavu sortimentu, un sāk dempingot un liek savas reklāmas. Un pēc laika tu savu veikalu amazonā vari klapēt ciet
Tātad gribi pilmu servisu, bet par to negribi maksāt? Kā sanāk - piemēri krutkas, bet pasūti oriģinālus?
To es uzrakstīju ka varētu darīt, izmēros esmu pagaidām trāpījis, bet tīri teorētiski var tā darīt. Šaubies par izmēru pasūti lielāku/mazāku. tie kas neder aizsūti apakaļ.
Krutkas izmērus jau viņi nospiež pareizi, tikai ar to materiālu, gala produkta kvalitāti ir kā ir.
| Offline | | |
|
Accessdenied | | Kopš: 13. Oct 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 598
Braucu ar: Mercedes-Benz
|
10 Nov 2020, 16:36:40 @Nixx rakstīja:
Tesla parāda, ka var retailu nelaist ārā no rokām, bet to 20 - 30 % mardžu paturēt sev, mašīnas tirgo i-netā un apkalpo mobilie servisnieki.
Ražotājiem, ja produkts ir +/- "ģenerāls" un viņiem ar galvu viss ir kārtībā, ir jānosaka savas produktu cenas. MSRP. Un tad retailerim dod apjoma atlaides. Tādā veidā bodnieks ir ieinteresēts pārdot vairāk, lai nopelnītu vairāk un ražotājs nekonkurē ar saviem izplatītājiem.
Kopumā, kā patērētājs, es, protams, kaifoju par globālās konkurences diktētajām lētajām cenām. Bet no otras puses man ir ļoti žēl mazo nišu veikalus, kuri nekaro par to, kurš pasaulē lētāko sūdu dabūs vēl lētāk, bet andelē labu mantu, ar labu pievienoto vērtību - konsultācijām, iedziļināšanos, personalizēšanu utt
Kaut vai Sils. Sukas Depo ar saviem 20 € trimmeru izstrādājumiem
Vo, var redzēt, ka arī esi domājis par šo vai esi saistīts. =)
Well, Teslas gadījumā tur tikai mega mārketings pie vainas, kurā izgrūzts droši vien tikpat, cik izstrādē. Visādi citādi es tomēr esmu par B2B, kad ražotājs nečakarējas ar lokāliem tirgiem, tādēļ ka kādam jau ir izveidots savs iekšējais valsts tīkls un klientu bāze.. vismaz tā ir bijis līdz šim, kad lielie nav pārņēmuši brutāli visu.
Manā skatījumā patērētājs cieš no kvalitātes samazināšanās, nav individuālās pieejas, nav servisa, viss ilgi jāgaida (īpaši remonti), nekāda lokālā supporta, bet ražotājs cieš no tā, ka viņa preci neviens vairs nebīdīs, respektīvi lielajiem ir pajāt, viņi samet visus iespējamos ražotājus čupā, no kā ražotājiem arī krīt peļņa, nerunājot par to, ka mazie tirgotāji aiziet bojā masveidā. Beigās ražotājs vairs nevar uzražot gana kvalitatīvu preci, kuru arī nav kam īsti bīdīt lokālos tirgos. Tādēļ preču paliek pārāk daudz, jo vajag izcelties ar masu, nevis kvalitāti, patērētājs arī nodegradē un pierod pie tā, ka prece ir sūds.. nu karoče nezinu, man kaut kā šis viss neliekas seksīgi. [ Šo ziņu laboja Accessdenied, 10 Nov 2020, 17:18:33 ] | Offline | | |
Surr | | Kopš: 23. Mar 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 1834
Braucu ar: Kaskaiš
| Ideālā pasaulē, pircējs apzinās, kādu pievienoto vērtību rada zinošs pārdevējs/preces pieejamība uzreiz.
Kautvai tādā pašā Sila gadījumā - ja cilvēks grib maksimāli ietaupīt - pats meklē informāciju internetā, pasūta vislētākajā internetveikalā. ja gribas lētāk, bet uzreiz - aizbrauc līdz Depo. Ja grib saņemt jēdzīgu konsultāciju - aizbrauc pieņemsim uz Silu un saņem konsultāciju tur. Attiecīgi arī cenas atšķirība var sastādīt tos pašus 10-30% (Depo apmēram 20 proc dārgāk, ar "Depo klienta karti" 15 proc dārgāk - sakarā ar to, ka Depo šo preci tur uz vietas)
Reālā pasaulē gan viss izskatās nedaudz savādāk - cilvēks aiziet uz pieņemsim to pašu Silu, pārdevējs viņam apskaidro, izstāsta, piedāvā, uz ko atbilde ir "Ok, skaidrs, jāpadomā". Pirmā lieta, ko cilvēks dara, ieiet salidzini.lv, atrod lētāko internetveikalu, pasūta preci tur.
Īpašu deģenerātu gadījumos, viņš pēc tam vēl kladzina apkārt, par to, kā Sils ir mēģinājis viņu uzmest, pārdodot to pašu preci "pa 25% dārgāk, pat Depo ir lētāk"
Ražotājiem, ja produkts ir +/- "ģenerāls" un viņiem ar galvu viss ir kārtībā, ir jānosaka savas produktu cenas. MSRP.
Erm. Kā lai saka, gadus 5-6 atpakaļ pietiekami daudz ražotāju/vairumnieku ļoooti smuki atrāvās, tika piešūta "cenu fiksēšana" tāpēc EU mērogā ražotāji šim pasākuma pieiet ļoti, ļoti piesardzīgi.
Pat "pusoficiāla, neformāla" aizrādīšana par MSRP neievērošanu var izmaksāt ļoooti dārgi. [ Šo ziņu laboja Surr, 10 Nov 2020, 18:05:55 ] | Offline | | |
Arsmens | | Kopš: 28. Jun 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 13306
Braucu ar: Trim durvīm
| tie laiki tak sen garām, kad interneta veikalā varēja 20% lētāk pirkties. Viss izlīdzinājies Tur kkādu ēriķi uz 30 euro preci vai 5 eur uz 150 euro preci var ietaupīt. Ne velti to inetu veikalu bums ir beidzies un visi tie viendienīši neparādās. Jau labi sen var drošu sirdi pirkt reālā veikalā zinot, ka nepārmaksāsi vairāk kā pāris procentus Es lokāli ļoti sen vairs neesmu izmantojis ineta veikalu pakalpojumus, tikai to, kuros tu vienkārši pasūti preci uz fizisko veikalu no noliktavas. Tas runājot par LV vidi.
Globāli, tas cits temats. | Offline | | |
Surr | | Kopš: 23. Mar 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 1834
Braucu ar: Kaskaiš
| Es vairāk runāju par preces pieejamību uzreiz, nevis pasūtot un konsultācijas nepieciešamību no pārdevēja. "Pasūtījums uz fizisku veikalu" tas pats internetveikals vien ir. | Offline | | |
Accessdenied | | Kopš: 13. Oct 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 598
Braucu ar: Mercedes-Benz
|
10 Nov 2020, 18:00:40 @Surr rakstīja:
Ideālā pasaulē, pircējs apzinās, kādu pievienoto vērtību rada zinošs pārdevējs/preces pieejamība uzreiz.
"Ok, skaidrs, jāpadomā". Pirmā lieta, ko cilvēks dara, ieiet salidzini.lv, atrod lētāko internetveikalu, pasūta preci tur.
Ar šo saskaros samērā bieži, reāls besis ir, jo jūties smagi izmantots. Tādēļ daudzi jēdzīgi veiči ceras ciet, jo apnīk viss šitais sviests.
Pats nesen divas banālas lietas meklēju pa visu Rīgu, nevienam nav, viss uz pasūtījumu. Dzīve paliek kaut kāda sintētiska, lēna, rafinēta un tizla. Un paši cilvēki vien pie tā vainīgi.
Tiesa, ir pāris interesanti ražotāji, kas protekcionē savu preci, nemētā pa labi , pa kreisi visādiem Depiņiem vai 220.lv, bet gan uzrunā konkrēti tevi, vēlas sev uzticamu lokālu reselleri, kas saprot produktu, māk ar to apieties utt. Bet tādu ražotāju ir maz palicis, vairums bliež miljons modeļu, lai tikai būtu pamanāmāks šajā pārpildītajā tirgus ņirboņā.
Un vēl.. galu galā pircējs apjūk neskaitāmo preču virtuālajā tirgū un iztērē daudz vairāk laika, pētot specenes un salīdzinot hlamu ar hlamu, bet domā, ka ir baigais ieguvējs, digitalizētais milleniālis.
[ Šo ziņu laboja Accessdenied, 10 Nov 2020, 18:21:20 ] | Offline | | |
Arsmens | | Kopš: 28. Jun 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 13306
Braucu ar: Trim durvīm
|
10 Nov 2020, 18:10:36 @Surr rakstīja:
Es vairāk runāju par preces pieejamību uzreiz, nevis pasūtot un konsultācijas nepieciešamību no pārdevēja. "Pasūtījums uz fizisku veikalu" tas pats internetveikals vien ir.
Es savukārt par fiziskajiem, kuriem bieži ir n'tie veikali pa Rīgu un centrālā noliktava (no kuras arī sveši ineta veikali ņem ar savu atlaidi), un tur var pasūtīt uz tuvāko veikalu vēlamo preci. Šajā situācijā es viņus nepieskaitītu interneta veikaliem. Fiziskie, kuri sava lielā stoka preci izvazā pēc vajadzības pa pieprasītajām lokācijām. | Offline | | |
michals1 | | Kopš: 17. Apr 2019
No: Salaspils
Ziņojumi: 2036
Braucu ar: Pilnu ķerru uz taras punktu.Nekad un neko lēti netirgoju.Ja kādam vajag lēti-tas nav pie manis!
| Mazumtirdzniecība ir un pastāvēs ilgi.
Cita lieta,katram pašam jāmeklē sava niša,ja gribi izdzīvot.
Tie laiki,kad tupa iepirki preci par rubli,bet tirgoji par diviem,ir pagājuši,jo lielveikali tevi ātri izkounkurēs.
Jābūt savai odziņai.
Ja tās nav,klapē bodi droši ciet un prom pie konkurentiem,piemēram par konsultantu Elkorā | Offline | | |
Surr | | Kopš: 23. Mar 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 1834
Braucu ar: Kaskaiš
|
10 Nov 2020, 18:18:39 @Arsmens rakstīja:
Es savukārt par fiziskajiem, kuriem bieži ir n'tie veikali pa Rīgu un centrālā noliktava (no kuras arī sveši ineta veikali ņem ar savu atlaidi), un tur var pasūtīt uz tuvāko veikalu vēlamo preci. Šajā situācijā es viņus nepieskaitītu interneta veikaliem. Fiziskie, kuri sava lielā stoka preci izvazā pēc vajadzības pa pieprasītajām lokācijām.
Hmm, tikai cik tādi ir? Elektronika, sadzīves tehnika - Elkor, Euronics, mobilie - Evelatus, tūrisms un sports - Gandrs? Datortehnika, ja kādreiz kautko steidzami un uzreiz vajag - Capital un Baltic Data (vairāk gan parodija par veikalu un savs stoks visai nosacīts viņiem) kur kautko daudzmaz specifisku dabūt nevar. | Offline | | |
|
Deivid | | Kopš: 02. Mar 2004
Ziņojumi: 40692
Braucu ar: E46 M3 / C5X
|
10 Nov 2020, 18:07:57 @Arsmens rakstīja:
tie laiki tak sen garām, kad interneta veikalā varēja 20% lētāk pirkties. Viss izlīdzinājies Tur kkādu ēriķi uz 30 euro preci vai 5 eur uz 150 euro preci var ietaupīt. Ne velti to inetu veikalu bums ir beidzies un visi tie viendienīši neparādās. Jau labi sen var drošu sirdi pirkt reālā veikalā zinot, ka nepārmaksāsi vairāk kā pāris procentus Es lokāli ļoti sen vairs neesmu izmantojis ineta veikalu pakalpojumus, tikai to, kuros tu vienkārši pasūti preci uz fizisko veikalu no noliktavas. Tas runājot par LV vidi.
Globāli, tas cits temats.
pērkot i-veikalā parasti skatos kāds sia tirgo. Viendienīši un tie ar nodokļu pārādi tiek automātiski izslēgti. Parasti sanāk nopirkt par cenu kura ir pa vidam. 1. Negribas trāpīt kādā PVN shēmā. 2. negribas maksāt viņu vietā nodokļus un atbalstīt tādus muļķus.
protams ka tik mazā LV tirgu dominēs iepirkšanās centri, te nav un nekad nebūs NY. Neviens mazais veikalas nevar tos pārspēt. Var vai nu iedot labāku produktu vai labāku servisu vai abus. | Offline | | |
Mizx | | Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6199
Braucu ar:
| Mazumtirdzniecībai būt, tur jau nav variantu, vairumtirdzniecībai priekšā grūti laiki. Tagad jau viss vienkārši — ražotājs ieliek vai nu kādā lielā e-veikala platformā vai kādā tirdzniecības centrā un gaida klientu principā pa taisno bez starpniekiem. Ar pieminēto nu jau bieži ļoti mazo cenas starpību, jo tas tirdzniecības centrs (arī Depo u.tml.) nekādas lielās noliktavas vairs netur, ja nav ikdienas patēriņa prece. Principā tiek meklēts īsākais ceļš starp ražotāju un patērētāju. Mazie veilakiņi — tikai nišas produktiem, kas lielajos veikalos jau pārsātinātu tur esošo piedāvājumu. "Serviss" nu jau arī ir pārvācies online un nav jābrauc nez kur pakonsultēties ar pārdevēju, nu, ja vien nav baigā valodas barjera un der konsultācija tikai latviski. | Offline | | |
cipargalva | | Kopš: 07. Jul 2009
No: Valmiera
Ziņojumi: 6621
Braucu ar: quattro
| Arī dodu priekšroku preci redzēt dzīvē un nopirkt uzreiz. Tikai bieži sanāk aplauzties, jo visu projekta sarakstu nav iespējams nopirkt uz vietas un tāpat tad jāvazājas pa vairākiem.
Tas diemžēl bieži ir ar kaut ko kaut nedaudz virs vidējā cenu/kvalitātes/saprašanas līmeņa.
Rīgā tas ir nedaudz vienkāršāk, reģionos jau sagādā neērtības. | Offline | | |
Accessdenied | | Kopš: 13. Oct 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 598
Braucu ar: Mercedes-Benz
|
11 Nov 2020, 10:32:02 @Nixx rakstīja:
Par Teslu, cik zinu, marketingā viņi tērē ļoti maz, laikam vismazāk no +/- izmēra ražotājiem. Tur strādā Elona Triperis un referāļu programma
Nu tieši tā, Elons arī ir tas galvenais šovmens, bet nu tā visa arī ir reklāma, kurā grūž piķi, tur taču visādi Mercedes aizmugurē tam visam stāv. Un nez, vai to var uzskatīt par lētu reklāmu - uzlaist uz Zemes orbītas vāģi ar mulāžu . =) | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|