Online

Pašreiz BMWPower skatās 110 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Velosipēdu topiks

AutorsZiņojums
smudo
13. Dec 2024, 15:43 #19861

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3688

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


13 Dec 2024, 14:00:28 @GirtzB rakstīja:
Jā Gribas absorbēt vibrācijas tad nav nekā labāka par custom tērauda rāmi, it īpaši ja svars pie kājas...


Vispalāk nelīdzenumus absorbēs piekare, tad nākamais ir riepas (max liels tilpums un max mazi spiedieni un plāni borti), tad stute/sēdeklis un stūre un tad tikai rāmis. Man pamatā treniņu un saču velo ir ar CF rāmjiem, ratiem, stūri un stutēm, bet ir arī viens alumīnija gravel
witerbeateris ar "čuguna" ratiem, stuti un stūri, bet 45mm riepas ar 1,5-1,8 bāri ļoti palīdz komfortam pilsētā (uz grantenes CF gravels protams, ka tāpat ir nedaudz "komfotablāks", bet vēl lielāka atšķirība ir tajā, kā tie velo braucas kāpumos un paātrinājumos - CF ir par "tikai" 3kg vieglāks, bet paātrunājumos un kāpumos lido vs alumīnija. Bet nu cenas atšķirība arī ir 4+ reizes. Alu toties pluss, ka bērnu sēdeklīši, pilnie dubļu sargi, par sāli ziemā nav jāstreso un nekur nebaidos pieslēgt un atstāt, ko arī imantoju ikdienā gandrīz katru dienu.

Katram velo savs pielietojums.
Offline
karro
13. Dec 2024, 16:15 #19862

Kopš: 08. Apr 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4648

Braucu ar: studentu variantu


13 Dec 2024, 15:25:57 @sergis15 rakstīja:

[..]

par to kā strādā karbons, var piemēram nopirkt karbona stuti un iemaukt alumīnija hardteilā, starpību jūt parastie mirstīgie visbiežāk, jo nav ar tādu braukuši.

[..]


Es kā parasts mirstīgais gados ar muguras vainām apstiprinu - karbona stutē ir spēks! Es neticēju, ka tas var strādāt, bet tas strādā - HT ar karbona stuti ir ok braucams, HT ar alumīnija stuti - sāp mugura. Var jau būt, ka tur da leņķi, da offseti, da vēl kaut kas, bet "ar tirzu sajūtu", ka CF stute ir labāka
Offline
GirtzB
13. Dec 2024, 17:06 #19863

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22120

Braucu ar: 2x(R6+LSD)


13 Dec 2024, 15:38:38 @Araajz rakstīja:

13 Dec 2024, 14:00:28 @GirtzB rakstīja:
Jā Gribas absorbēt vibrācijas tad nav nekā labāka par custom tērauda rāmi, it īpaši ja svars pie kājas...

ir kāds pamatojums tam

Fizika.... t.i. materiāla īpašības.

Smudo runa ir pār ramja materilu pie visa pārējā vienāda...
Savādāk pēc riepas "gaisa daudzuma" var turpināt ar spieķu skaitu un "uzspriegumu" un beigt ar "rokturu" un heaset raksturlielumiem...
un katrā elementā starp miesu un ceļu var "iestrādāt" vibrāciju slāpēšanas īpašībās, tādas vai savādakas tas jau atkarīgs ko konstrukcija ļauj.

[ Šo ziņu laboja GirtzB, 13 Dec 2024, 17:09:12 ]



-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
sergis15
13. Dec 2024, 17:14 #19864

Kopš: 05. Apr 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 12044

Braucu ar: pikapu


13 Dec 2024, 16:15:36 @karro rakstīja:

13 Dec 2024, 15:25:57 @sergis15 rakstīja:

[..]

par to kā strādā karbons, var piemēram nopirkt karbona stuti un iemaukt alumīnija hardteilā, starpību jūt parastie mirstīgie visbiežāk, jo nav ar tādu braukuši.

[..]


Es kā parasts mirstīgais gados ar muguras vainām apstiprinu - karbona stutē ir spēks! Es neticēju, ka tas var strādāt, bet tas strādā - HT ar karbona stuti ir ok braucams, HT ar alumīnija stuti - sāp mugura. Var jau būt, ka tur da leņķi, da offseti, da vēl kaut kas, bet "ar tirzu sajūtu", ka CF stute ir labāka

nu tālak jau vēl arī karbona sēdeklis ar karbona reiliem, tas arī kko sagremo, bet drīzāk jāķer ziemas mega skidoni un jāpaņem kartona ht, baiKi lēti, galvenais lai nauda ir, savādāk lol nau vērc

-----------------
Brīvības iela 117, Rīga.
GIANT/LIV, SCOTT velosipēdi, remonts un aksesuāri.
PM-Lūgums whatsapp vai 28610399
Offline
Araajz
13. Dec 2024, 17:21 #19865

Kopš: 30. Aug 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 28341

Braucu ar: E39


13 Dec 2024, 17:06:22 @GirtzB rakstīja:

13 Dec 2024, 15:38:38 @Araajz rakstīja:

13 Dec 2024, 14:00:28 @GirtzB rakstīja:
Jā Gribas absorbēt vibrācijas tad nav nekā labāka par custom tērauda rāmi, it īpaši ja svars pie kājas...

ir kāds pamatojums tam

Fizika.... t.i. materiāla īpašības.

Smudo runa ir pār ramja materilu pie visa pārējā vienāda...
Savādāk pēc riepas "gaisa daudzuma" var turpināt ar spieķu skaitu un "uzspriegumu" un beigt ar "rokturu" un heaset raksturlielumiem...
un katrā elementā starp miesu un ceļu var "iestrādāt" vibrāciju slāpēšanas īpašībās, tādas vai savādakas tas jau atkarīgs ko konstrukcija ļauj.

bet jo smagāks un stingrāks rāmis, jo vairāk tādu vibrāciju slāpēšanas īpašībām jaiestrādā.

Fizikā man ir vāji, bet vai tiešām tērauds var pārspēt karbonu lokanībā

[ Šo ziņu laboja Araajz, 13 Dec 2024, 17:23:08 ]

Offline
GirtzB
13. Dec 2024, 18:10 #19866

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22120

Braucu ar: 2x(R6+LSD)

Jā iedziļinās tieši kartona rāmjos tad uzņēmumi kuri tiešam modelē rāmi ir ļoti maz, vairums +/- ar cirvja metodi salīmē kaut ko, salauž, salīmē ko citu etc ...

[ Šo ziņu laboja GirtzB, 13 Dec 2024, 18:13:10 ]



-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
Araajz
13. Dec 2024, 18:45 #19867

Kopš: 30. Aug 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 28341

Braucu ar: E39


13 Dec 2024, 18:01:45 @Karavs rakstīja:
Pasaules vadošie uzņēmumi tērē miljonus mēģinājumos izrauties vai progresētu. Neviens 10 gados neatrada būtisku izrāvienu, visi uzlabojumi ir sīkumi, pasniegti ar 10x piemaksu

tīrā diršana
Offline
Araajz
13. Dec 2024, 19:00 #19868

Kopš: 30. Aug 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 28341

Braucu ar: E39


13 Dec 2024, 18:10:54 @GirtzB rakstīja:
Jā iedziļinās tieši kartona rāmjos tad uzņēmumi kuri tiešam modelē rāmi ir ļoti maz, vairums +/- ar cirvja metodi salīmē kaut ko, salauž, salīmē ko citu etc ...

Nu ja reiz iedziļinājies - tiešām tērauds ar karbonu elastībā ir 1:1 ?
Offline
bum_bumz
13. Dec 2024, 19:46 #19869

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6804

Braucu ar: E34


13 Dec 2024, 19:00:05 @Araajz rakstīja:

13 Dec 2024, 18:10:54 @GirtzB rakstīja:
Jā iedziļinās tieši kartona rāmjos tad uzņēmumi kuri tiešam modelē rāmi ir ļoti maz, vairums +/- ar cirvja metodi salīmē kaut ko, salauž, salīmē ko citu etc ...

Nu ja reiz iedziļinājies - tiešām tērauds ar karbonu elastībā ir 1:1 ?

Nebūs. Lielie 20+kg holandieši ripo mīksti.... tanks arī ripos mīkstāk par džipu nekurienē dēļ svara un nokavētas inerces - tur, kur džips leks pāri, tanks griezīs cauri.
Es neesmu braucis ar superplānajiem custom tērauda rāmjiem. Vai tik cena nebija x2 pret karbonu
Lai arī kādas fizikas nianses, 7kg karbons uzvar. Tai pat laikā es esmu piekritējs teicienam: Kāda starpība ar kādu velo izbrauc treniņu - galvenais, lai ērts - kājas var piedzīt ar jebkuru
Offline
toolis
13. Dec 2024, 20:57 #19870

Kopš: 13. Jan 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 1798

Braucu ar: xc90 / cbr1000rr


13 Dec 2024, 18:01:45 @Karavs rakstīja:
Pasaules vadošie uzņēmumi tērē miljonus mēģinājumos izrauties vai progresētu. Neviens 10 gados neatrada būtisku izrāvienu, visi uzlabojumi ir sīkumi, pasniegti ar 10x piemaksu


jāsaprot gan, ka tas ir stipri regulēts sports, pat amatieru sacensībās velosipēdiem jābūt UCI legāliem lai kaut kur brauktu. velo minimālais svars ir 6.8kg šosejniekiem un ne gramu mazāk, ģeometrija ir ierobežota utt. disku bremzes nebija atļautas līdz kādam 2019. gadam, laikam, tapēc ir jocīgs skats lietoto ričuku tirgū, ka līdz 2019. visi ar aploku bremzēm, pēc vairs neviena. līdz ar to arī inovācijas ir tikai šajā ietvarā, kā izspiest maksimumu un joprojām atbilst noteikumiem, nevis wild wild west kā triatlonā: https://newatlas.com/diamondback-andean-fastest...hlon-bike/45456/

[ Šo ziņu laboja toolis, 13 Dec 2024, 21:00:38 ]

Offline
uldens1
13. Dec 2024, 21:08 #19871

Kopš: 28. Feb 2008

Ziņojumi: 16309

Braucu ar:


13 Dec 2024, 19:46:36 @bum_bumz rakstīja:

13 Dec 2024, 19:00:05 @Araajz rakstīja:

13 Dec 2024, 18:10:54 @GirtzB rakstīja:
Jā iedziļinās tieši kartona rāmjos tad uzņēmumi kuri tiešam modelē rāmi ir ļoti maz, vairums +/- ar cirvja metodi salīmē kaut ko, salauž, salīmē ko citu etc ...

Nu ja reiz iedziļinājies - tiešām tērauds ar karbonu elastībā ir 1:1 ?

Nebūs. Lielie 20+kg holandieši ripo mīksti.... tanks arī ripos mīkstāk par džipu nekurienē dēļ svara un nokavētas inerces - tur, kur džips leks pāri, tanks griezīs cauri.
Es neesmu braucis ar superplānajiem custom tērauda rāmjiem. Vai tik cena nebija x2 pret karbonu
Lai arī kādas fizikas nianses, 7kg karbons uzvar. Tai pat laikā es esmu piekritējs teicienam: Kāda starpība ar kādu velo izbrauc treniņu - galvenais, lai ērts - kājas var piedzīt ar jebkuru
Tur jau tā lieta ka ar parastu nedārgu var piedzīt kājas tāpat kā ar dārgu,un tas jau ir galvenais.Ja var atļauties dārgu velo,kāpēc ne,bet man laikam nevajag tomēr,sačos nav interese piedalīties,uzminu tik fizkulturai
Offline
sergis15
13. Dec 2024, 23:22 #19872

Kopš: 05. Apr 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 12044

Braucu ar: pikapu


13 Dec 2024, 21:08:07 @uldens1 rakstīja:

13 Dec 2024, 19:46:36 @bum_bumz rakstīja:

13 Dec 2024, 19:00:05 @Araajz rakstīja:

13 Dec 2024, 18:10:54 @GirtzB rakstīja:
Jā iedziļinās tieši kartona rāmjos tad uzņēmumi kuri tiešam modelē rāmi ir ļoti maz, vairums +/- ar cirvja metodi salīmē kaut ko, salauž, salīmē ko citu etc ...

Nu ja reiz iedziļinājies - tiešām tērauds ar karbonu elastībā ir 1:1 ?

Nebūs. Lielie 20+kg holandieši ripo mīksti.... tanks arī ripos mīkstāk par džipu nekurienē dēļ svara un nokavētas inerces - tur, kur džips leks pāri, tanks griezīs cauri.
Es neesmu braucis ar superplānajiem custom tērauda rāmjiem. Vai tik cena nebija x2 pret karbonu
Lai arī kādas fizikas nianses, 7kg karbons uzvar. Tai pat laikā es esmu piekritējs teicienam: Kāda starpība ar kādu velo izbrauc treniņu - galvenais, lai ērts - kājas var piedzīt ar jebkuru
Tur jau tā lieta ka ar parastu nedārgu var piedzīt kājas tāpat kā ar dārgu,un tas jau ir galvenais.Ja var atļauties dārgu velo,kāpēc ne,bet man laikam nevajag tomēr,sačos nav interese piedalīties,uzminu tik fizkulturai

manuprāt, tev galvā vajag izsvītrot frāzi-sači, tie figurē gandrīz katrā postā.
šeit no offense no manas puses.
tev braukt ar velo ir treniņš jeb hobijs. treniņš ir parasti sporta veids kurš patīk, tātad principā hobijs, bet hobijs ir tas ko tev patīk darīt, tad nu lūk, jo pizdatāks ritenis, jo foršāk/baudāmāk braukt. ar lazareti tu vari nobraukt piem stundā 25km, ar pizdatāko velo stundā 30km, piekusis esi vienādi, līdz ar to, fiziskā ziņā viss identiski, bet mentāli diezvai.

es nezinu tavu pieredzi, bet vai tu esi pašāvis vaļā ar highend šoseri, fs xc velo vai kārtīgu dh velo?
nu diezvai, es esmu ar visiem, un tici man, tā ir pizdatā sajūta, ka velo iet ahujenna

protams, taisnība tev ir, tas ir mega pesso, bet kā jau minēji, ja var atļauties, kāpēc nē?

ja ikdienā braukā ar goļāru, un tev iedotu izbraukt pa trasi ar m5, izkāpjot ārā arī teiktu, tas jau tikai auto, visi domāti nonākt no punkta a uz punktu b, un nemaz ahujenna nebija, visticamākais dirsīsi sev caur sakostiem zobiem, un ja piķis būtu kā spaļi, uz to punktu B brauktu ar M5

es jau sen sen esmu salicis vairāk vai mazāk visu tā, lai kko darīt, ir max bauda, nevis ai nu būs okei arī tā

[ Šo ziņu laboja sergis15, 13 Dec 2024, 23:23:40 ]



-----------------
Brīvības iela 117, Rīga.
GIANT/LIV, SCOTT velosipēdi, remonts un aksesuāri.
PM-Lūgums whatsapp vai 28610399
Offline
bum_bumz
14. Dec 2024, 00:11 #19873

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6804

Braucu ar: E34

Neaizmirsti, ja Stravā ieliksi - 80km vidējais 30 km/h, būs laiki. Ar čugunu braucot 40 km uz 20 pačotu nenoķert
Offline
sergis15
14. Dec 2024, 00:14 #19874

Kopš: 05. Apr 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 12044

Braucu ar: pikapu


14 Dec 2024, 00:11:08 @bum_bumz rakstīja:
Neaizmirsti, ja Stravā ieliksi - 80km vidējais 30 km/h, būs laiki. Ar čugunu braucot 40 km uz 20 pačotu nenoķert

stravu esmu lietojis laikam 2x, slovākijā dh trasē un siguldā xc nobraucienā
vispārējaisirhuiņa

-----------------
Brīvības iela 117, Rīga.
GIANT/LIV, SCOTT velosipēdi, remonts un aksesuāri.
PM-Lūgums whatsapp vai 28610399
Offline
barney
14. Dec 2024, 09:18 #19875

Kopš: 20. Oct 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 507

Braucu ar: i3 & Subaru

Pa 500eur sanāk apkope fulim pēc normālas sezonas, ne jau vesels ričuks

Ar riteni braukt tā jau ir grūti. Ja vēl tas braucamais neripo, kratās, grab un pārstāj normāli strādāt pēc pirmajiem pārsimt km, tā vēlme braukt un kaifs ļoti ātri pazūd.

No otras puses gan varbūt vajag uzkāpt uz tā grābekļa - nopirkt kaut kādu sūdu, pabraukt nedaudz, saprast ka tas ir sūds, tad nopirkt normālu tehniku un kaifot

Es diezgan esmu pabraucis ar visādiem ričukiem. Kā jau Serģis augstāk teica, vnk nav salīdzināmā normāla tehnika ar kaut kādiem lētajiem brīnumiem.
Offline
uldens1
14. Dec 2024, 09:41 #19876

Kopš: 28. Feb 2008

Ziņojumi: 16309

Braucu ar:


13 Dec 2024, 23:22:24 @sergis15 rakstīja:

13 Dec 2024, 21:08:07 @uldens1 rakstīja:

13 Dec 2024, 19:46:36 @bum_bumz rakstīja:

13 Dec 2024, 19:00:05 @Araajz rakstīja:

13 Dec 2024, 18:10:54 @GirtzB rakstīja:
Jā iedziļinās tieši kartona rāmjos tad uzņēmumi kuri tiešam modelē rāmi ir ļoti maz, vairums +/- ar cirvja metodi salīmē kaut ko, salauž, salīmē ko citu etc ...

Nu ja reiz iedziļinājies - tiešām tērauds ar karbonu elastībā ir 1:1 ?

Nebūs. Lielie 20+kg holandieši ripo mīksti.... tanks arī ripos mīkstāk par džipu nekurienē dēļ svara un nokavētas inerces - tur, kur džips leks pāri, tanks griezīs cauri.
Es neesmu braucis ar superplānajiem custom tērauda rāmjiem. Vai tik cena nebija x2 pret karbonu
Lai arī kādas fizikas nianses, 7kg karbons uzvar. Tai pat laikā es esmu piekritējs teicienam: Kāda starpība ar kādu velo izbrauc treniņu - galvenais, lai ērts - kājas var piedzīt ar jebkuru
Tur jau tā lieta ka ar parastu nedārgu var piedzīt kājas tāpat kā ar dārgu,un tas jau ir galvenais.Ja var atļauties dārgu velo,kāpēc ne,bet man laikam nevajag tomēr,sačos nav interese piedalīties,uzminu tik fizkulturai

manuprāt, tev galvā vajag izsvītrot frāzi-sači, tie figurē gandrīz katrā postā.
šeit no offense no manas puses.
tev braukt ar velo ir treniņš jeb hobijs. treniņš ir parasti sporta veids kurš patīk, tātad principā hobijs, bet hobijs ir tas ko tev patīk darīt, tad nu lūk, jo pizdatāks ritenis, jo foršāk/baudāmāk braukt. ar lazareti tu vari nobraukt piem stundā 25km, ar pizdatāko velo stundā 30km, piekusis esi vienādi, līdz ar to, fiziskā ziņā viss identiski, bet mentāli diezvai.

es nezinu tavu pieredzi, bet vai tu esi pašāvis vaļā ar highend šoseri, fs xc velo vai kārtīgu dh velo?
nu diezvai, es esmu ar visiem, un tici man, tā ir pizdatā sajūta, ka velo iet ahujenna

protams, taisnība tev ir, tas ir mega pesso, bet kā jau minēji, ja var atļauties, kāpēc nē?

ja ikdienā braukā ar goļāru, un tev iedotu izbraukt pa trasi ar m5, izkāpjot ārā arī teiktu, tas jau tikai auto, visi domāti nonākt no punkta a uz punktu b, un nemaz ahujenna nebija, visticamākais dirsīsi sev caur sakostiem zobiem, un ja piķis būtu kā spaļi, uz to punktu B brauktu ar M5

es jau sen sen esmu salicis vairāk vai mazāk visu tā, lai kko darīt, ir max bauda, nevis ai nu būs okei arī tā
Es jau nesaku ka kruts ričuks nav kruts,loģiski ka ir kruts,daudz kas dārgs ir kruts,ja nauda ir tik ka vari atļauties neiespringstot,kāpēc ne,es noteikti pirktu gan M5 gan ričuku pa 10k,bet man jau ir jāiespringst lai nopirktu pa 3k,nu tad man īsti nevajag,jo ričuks man nav pat hobijs,hobiji ir citi,ričuks tikai priekš kardio ko pa mežu uzmīt pusotru stundiņu un man nav svarīgi vai vidējais ātrums būs 20km/h vai 22,vobšem mērķis ir neaudzēt resnu vēderu,un tur nav starpība alu vai karbons

[ Šo ziņu laboja uldens1, 14 Dec 2024, 11:54:10 ]

Offline
bum_bumz
14. Dec 2024, 11:34 #19877

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6804

Braucu ar: E34


14 Dec 2024, 09:18:59 @barney rakstīja:
Ar riteni braukt tā jau ir grūti. Ja vēl tas braucamais neripo, kratās, grab un pārstāj normāli strādāt pēc pirmajiem pārsimt km, tā vēlme braukt un kaifs ļoti ātri pazūd.

Pa 150 lašiem nopirku 2006.gadā https://99spokes.com/en-EU/bikes/fuji/2006/nevada-4.0
Joprojām braucu, uz darbu vien 1.5k gadā x 15 g. + tuvāki, tālāki tripi Nebūs jāraud ceļmalā ar plīsušu karbonu vai boost ratchet rumbu.
Plīz, nejaukt klāt sacensības un izpriecu braucienus pa trasēm
P.S. Eju braukt ar fudži, jāizvadā pasts
Offline
Araajz
14. Dec 2024, 12:38 #19878

Kopš: 30. Aug 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 28341

Braucu ar: E39

nu es vasarnīcā braucu ar rokmachine, kas ir man jau no tīņa gadiem - funkciju veic, aizbraukt pēc alus var. Vai es kādam mūsdienās tādu ieteiktu - nē

Uz to pašu Mežaparku es labāk tāpat ripinos ar savu fūlīti, nekā tādu lamatu
Offline
oswald
14. Dec 2024, 12:54 #19879

Kopš: 12. Feb 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1813

Braucu ar: banderomobīli 4x4

strava forši,ka var pievienot vairākus velo, redz attiecīgui abiem noskrējienu..man šogad 3200 ar kubiku un 2000 ar treku. tagad beidzot saņēmu konusa atslēgas un konsusu bumbas- ķeršos mainīt bumbas rumbās un eļļot...jāapakopj arī pārējie ģimenes ričuki. Tie vecie tādā ziņā labi - viegli apkopjami lētas kasetes ut.t.. (8-9 ātrumu). Mana vecā merida šķiet 2008 pa 300 lašiem pirktā ar vēl dzīva, nenokaujama vienīgi laikam aploces jau grūtāk atrast, bet riepas un pārējais vēl ir daudz pieejams.
Skaidrs ka nākosgad būs ieberziens un jāmaina beidzot kasete 12 sp kubikam ( apm 7 kkm un 3 ķēdes izvilka) = doma pārtaisīt kundzes konu uz 1x11 vai 12 jāskatas kādas būs cenas komponentēm..
Offline
Karavs
14. Dec 2024, 13:12 #19880

Kopš: 05. Apr 2019

Ziņojumi: 551

Braucu ar:

Man Ultegra 12sp jau ap 16kkm , ne ķēde jāmaina, ne kasete, kam rādu/saku, šokā, tik ilgi dzīvo. Lietoju Blub Graph Lube, varbūt tā dara brīnumu lietas
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo