Online

Pašreiz BMWPower skatās 264 viesi un 4 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Civilā aviācija (lidaparāti, katastrofas utt.)

AutorsZiņojums
Lafter
01. Nov 2012, 20:33 #1961

Kopš: 23. Sep 2007

Ziņojumi: 28686

Braucu ar: wv


01 Nov 2012, 20:30:30 ramex rakstīja:

01 Nov 2012, 16:54:12 bertons rakstīja:
Nu hvz, man Norge nelikaas nekas uuber Zviedrijaa viss shkjiet par lielu galvas tiesu labaak. Un arii cilveeki neiespringst par darbalaiku - ja nav ko dariit, straadaa 6 stundas, ja kkas nopietns - 16 un neviens nechiikst.


protmas ka nečīkst jo 6 stundas pamaksā kā 8
toties tās 16 kā pienākas, 8virsnormas iet ar dubultu ja ne pat 3kāršu tarifu

Atkarībā no sfēras, amata pienakumiem utt, dalās piemaksa sākot nevis no 8 bet no 7,5 stundām, tad ir pirmās 3ha vai nu+50/100/150 utt... garš stāsts un ne īstajā topikā

-----------------
Gribās pļūtīt? Nejūties novērtēts? Neviens nepievērš uzmanību?
Spied zemāk.
Spama topiks
Jā! Man jūk komati. Tas dēļ ilga perioda komunicējot citās valodās.
Offline
Onufrijs
01. Nov 2012, 20:34 #1962

Kopš: 03. Sep 2010

Ziņojumi: 590

Braucu ar: Scott


01 Nov 2012, 20:25:22 91 rakstīja:

01 Nov 2012, 19:34:18 bertons rakstīja:
pilots kursh autopilotaa paarrauga situaaciju


Pirmkārt, nav tā, ka visu lidojuma laiku lidmašīnu vada tikai autopilots.
Otrkārt, pat tad, kad ir ieslēgts autopilots, pilotam ir jābūt gatavam jebkurā brīdī pārņemt vadību un pieņemt adekvātus lēmumus, nevis berzēt acis no snaudas.

P.S. šeit mēdz ienākt arī piloti, kas paši lido šādos reisos, tie varētu pakomentēt precīzāk

Tad jau avio dispečeru algai būtu jābūt vismaz x3 salīdzinājumā ar pilotu algām
Offline
ramex
01. Nov 2012, 20:36 #1963

Kopš: 08. Apr 2010

Ziņojumi: 2403

Braucu ar: H6


01 Nov 2012, 20:34:17 Onufrijs rakstīja:

01 Nov 2012, 20:25:22 91 rakstīja:

01 Nov 2012, 19:34:18 bertons rakstīja:
pilots kursh autopilotaa paarrauga situaaciju


Pirmkārt, nav tā, ka visu lidojuma laiku lidmašīnu vada tikai autopilots.
Otrkārt, pat tad, kad ir ieslēgts autopilots, pilotam ir jābūt gatavam jebkurā brīdī pārņemt vadību un pieņemt adekvātus lēmumus, nevis berzēt acis no snaudas.

P.S. šeit mēdz ienākt arī piloti, kas paši lido šādos reisos, tie varētu pakomentēt precīzāk

Tad jau avio dispečeru algai būtu jābūt vismaz x3 salīdzinājumā ar pilotu algām


a ci kmaksā dispečerim vispār, kaut RIX ? - nav nejausmas tapēc ar jautāju
Offline
RVR
01. Nov 2012, 20:37 #1964

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22291

Braucu ar: RVR


01 Nov 2012, 20:34:17 Onufrijs rakstīja:

Tad jau avio dispečeru algai būtu jābūt vismaz x3 salīdzinājumā ar pilotu algām


Katram sava specifika. Viņiem arī nav mazas.
Offline
ramex
01. Nov 2012, 20:38 #1965

Kopš: 08. Apr 2010

Ziņojumi: 2403

Braucu ar: H6


01 Nov 2012, 20:33:24 Lafter rakstīja:

01 Nov 2012, 20:30:30 ramex rakstīja:

01 Nov 2012, 16:54:12 bertons rakstīja:
Nu hvz, man Norge nelikaas nekas uuber Zviedrijaa viss shkjiet par lielu galvas tiesu labaak. Un arii cilveeki neiespringst par darbalaiku - ja nav ko dariit, straadaa 6 stundas, ja kkas nopietns - 16 un neviens nechiikst.


protmas ka nečīkst jo 6 stundas pamaksā kā 8
toties tās 16 kā pienākas, 8virsnormas iet ar dubultu ja ne pat 3kāršu tarifu

Atkarībā no sfēras, amata pienakumiem utt, dalās piemaksa sākot nevis no 8 bet no 7,5 stundām, tad ir pirmās 3ha vai nu+50/100/150 utt... garš stāsts un ne īstajā topikā


nu tu saprati ko es ar to domāju - Latvijā virsstundas apmaksājas reizēm patiesībā pēc smieklīga tarifa pat izpildot visus likumus un mk noteikumus
Offline
RVR
01. Nov 2012, 20:51 #1966

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22291

Braucu ar: RVR


01 Nov 2012, 20:36:42 ramex rakstīja:

dispečerim vispār, kaut RIX



Te vajag saprast, ka lidosta un gaisa satiksmes vadības dienesti ir dažādas organizācijas.
Tie, kas sēž tornī visu acu priekšā, ir tikai viena daļa no visiem dispečeriem un viņi nav lidostas darbinieki.
Offline
arizah
01. Nov 2012, 20:55 #1967

Kopš: 17. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 11323

Braucu ar: 43


01 Nov 2012, 20:51:19 91 rakstīja:

01 Nov 2012, 20:36:42 ramex rakstīja:

dispečerim vispār, kaut RIX



Te vajag saprast, ka lidosta un gaisa satiksmes vadības dienesti ir dažādas organizācijas.
Tie, kas sēž tornī visu acu priekšā, ir tikai viena daļa no visiem dispečeriem un viņi nav lidostas darbinieki.


domāju, ka nu jautājuma bija skaidri noprotams, ka jautāts tiek par tiem dispičeriem, kas koordinē gaisa satiksmi RIX lidostā. da kaut vai hoetica viņiem darbadevējs un sēž viņi GO-planētā, jautājums par algas lielumu Latvijas latos

par pilotiem runājot - kūkošana tur ir krietni relatīva, tāpat jāuzmana pribori, jārunājas ar torņiem, nu kaut kā tā. bet lai piloti tiešām pakomentē, vismaz topiks kādu jēgu atgūs pēc pēdējām 2 berton-style lapām

galu galā gribētu redzēt bertona reakciju, kad stjuarte paziņotu - tagad salonā lūdzu pieklusinam balsis kā arī izmantojiet lūdzams tikai aizmugures ateju, jo abiem pilotiem nupat izdevās labi iemigt

[ Šo ziņu laboja arizah, 01 Nov 2012, 21:00:41 ]

Offline
Ruuu
01. Nov 2012, 20:58 #1968

Kopš: 05. Nov 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 190

Braucu ar: BMW Compact 316 iA


01 Nov 2012, 20:36:42 ramex rakstīja:

01 Nov 2012, 20:34:17 Onufrijs rakstīja:

01 Nov 2012, 20:25:22 91 rakstīja:

01 Nov 2012, 19:34:18 bertons rakstīja:
pilots kursh autopilotaa paarrauga situaaciju


Pirmkārt, nav tā, ka visu lidojuma laiku lidmašīnu vada tikai autopilots.
Otrkārt, pat tad, kad ir ieslēgts autopilots, pilotam ir jābūt gatavam jebkurā brīdī pārņemt vadību un pieņemt adekvātus lēmumus, nevis berzēt acis no snaudas.

P.S. šeit mēdz ienākt arī piloti, kas paši lido šādos reisos, tie varētu pakomentēt precīzāk

Tad jau avio dispečeru algai būtu jābūt vismaz x3 salīdzinājumā ar pilotu algām


a ci kmaksā dispečerim vispār, kaut RIX ? - nav nejausmas tapēc ar jautāju

RIX dispečeri tikai norada lidmašīnas stāvvietas, koordinē visādas jautājums par pasažieru vadāšanu u tml. Latvijā lidmašīnas vada LGS dispečeri.
Pilotu algas ir STIPRI atkarīgas no lidojumu stundām. Ir maksimums mēnesī, kuru nedrīkst pārsniegt pēc starptautiskiem aviācijas līkumiem. Droši vien tā arī bija Norvēģijā. Lidojuma laiku NEVAR vienkārši izskaitļot zemē, jo to ietekmē pārāk daudz faktoru.
Teorētiski autopilots var vadīt lidmašīnu visa lidojuma laikā. Bet dzīvē tā nekad nenotiek. Reāli viņi vada lidmašīnu. Autopilots izpilda tādas lietas, kā tur lidmašīnu kursā un notiektā augstumā.

Offline
Ruuu
01. Nov 2012, 21:01 #1969

Kopš: 05. Nov 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 190

Braucu ar: BMW Compact 316 iA


01 Nov 2012, 20:55:01 arizah rakstīja:

01 Nov 2012, 20:51:19 91 rakstīja:

01 Nov 2012, 20:36:42 ramex rakstīja:

dispečerim vispār, kaut RIX



Te vajag saprast, ka lidosta un gaisa satiksmes vadības dienesti ir dažādas organizācijas.
Tie, kas sēž tornī visu acu priekšā, ir tikai viena daļa no visiem dispečeriem un viņi nav lidostas darbinieki.


domāju, ka nu jautājuma bija skaidri noprotams, ka jautāts tiek par tiem dispičeriem, kas sēžh RIX lidostā tornī. da kaut vai hoetica viņiem darbadevējs, jautājums par algas lielumu Latvijas latos

par pilotiem runājot - kūkošana tur ir krietni relatīva, tāpat jāuzmana pribori, jārunājas ar torņiem, nu kaut kā tā. bet lai piloti tiešām pakomentē, vismaz topiks kādu jēgu atgūs pēc pēdējām 2 berton-style lapām

galu galā gribētu redzēt bertona reakciju, kad stjuarte paziņotu - tagad salonā lūdzu pieklusinam balsis kā arī izmantojiet lūdzams tikai aizmugures ateju, jo abiem pilotiem nupat izdevās labi iemigt



GSV dispečēru alga ir slepena informācija.
labak nespiež
Offline
Ruuu
01. Nov 2012, 21:03 #1970

Kopš: 05. Nov 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 190

Braucu ar: BMW Compact 316 iA


01 Nov 2012, 20:51:19 91 rakstīja:

01 Nov 2012, 20:36:42 ramex rakstīja:

dispečerim vispār, kaut RIX



Te vajag saprast, ka lidosta un gaisa satiksmes vadības dienesti ir dažādas organizācijas.
Tie, kas sēž tornī visu acu priekšā, ir tikai viena daļa no visiem dispečeriem un viņi nav lidostas darbinieki.

Tev gan ir vairāk sapratnes par GSV, nekā 99% cilvēku
No lidostas esi?
Offline
RVR
01. Nov 2012, 21:05 #1971

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22291

Braucu ar: RVR


01 Nov 2012, 20:55:01 arizah rakstīja:
jārunājas ar torņiem, nu kaut kā tā


Ar torņiem runājas tikai paceļoties un nosēžoties

Lidojot savā maršrutā viņi runājas ar "Area Control Centre" dispečeriem, pielidojot tuvāk lidostām - ar "Approach" dispečeriem. Šie visi nesēž torņos, viņiem ir savas darba vietas citur.
Offline
RVR
01. Nov 2012, 21:06 #1972

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22291

Braucu ar: RVR


01 Nov 2012, 21:03:47 Ruuu rakstīja:

No lidostas esi?


Kaut kur turpat tuvumā
Offline
Ruuu
01. Nov 2012, 21:10 #1973

Kopš: 05. Nov 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 190

Braucu ar: BMW Compact 316 iA


01 Nov 2012, 21:06:46 91 rakstīja:

01 Nov 2012, 21:03:47 Ruuu rakstīja:

No lidostas esi?


Kaut kur turpat tuvumā

Rodžer!
Offline
arizah
01. Nov 2012, 21:12 #1974

Kopš: 17. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 11323

Braucu ar: 43


01 Nov 2012, 21:05:11 91 rakstīja:
Ar torņiem runājas tikai paceļoties un nosēžoties

Lidojot savā maršrutā viņi runājas ar "Area Control Centre" dispečeriem, pielidojot tuvāk lidostām - ar "Approach" dispečeriem. Šie visi nesēž torņos, viņiem ir savas darba vietas citur.



vēl varēji piebilst, ka ar torni vispār nav iespējams sarunāties, tikai ar cilvēku, kas tajā sēž
Offline
Ruuu
01. Nov 2012, 21:17 #1975

Kopš: 05. Nov 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 190

Braucu ar: BMW Compact 316 iA


01 Nov 2012, 21:12:52 arizah rakstīja:

01 Nov 2012, 21:05:11 91 rakstīja:
Ar torņiem runājas tikai paceļoties un nosēžoties

Lidojot savā maršrutā viņi runājas ar "Area Control Centre" dispečeriem, pielidojot tuvāk lidostām - ar "Approach" dispečeriem. Šie visi nesēž torņos, viņiem ir savas darba vietas citur.



vēl varēji piebilst, ka ar torni vispār nav iespējams sarunāties, tikai ar cilvēku, kas tajā sēž

Tower Power
Tur sež arī Ground dispečeris
Offline
ozo
01. Nov 2012, 21:18 #1976

Kopš: 27. Oct 2005

Ziņojumi: 18911

Braucu ar: Braucu ar


01 Nov 2012, 21:01:20 Ruuu rakstīja:

01 Nov 2012, 20:55:01 arizah rakstīja:

01 Nov 2012, 20:51:19 91 rakstīja:

01 Nov 2012, 20:36:42 ramex rakstīja:

dispečerim vispār, kaut RIX



Te vajag saprast, ka lidosta un gaisa satiksmes vadības dienesti ir dažādas organizācijas.
Tie, kas sēž tornī visu acu priekšā, ir tikai viena daļa no visiem dispečeriem un viņi nav lidostas darbinieki.


domāju, ka nu jautājuma bija skaidri noprotams, ka jautāts tiek par tiem dispičeriem, kas sēžh RIX lidostā tornī. da kaut vai hoetica viņiem darbadevējs, jautājums par algas lielumu Latvijas latos

par pilotiem runājot - kūkošana tur ir krietni relatīva, tāpat jāuzmana pribori, jārunājas ar torņiem, nu kaut kā tā. bet lai piloti tiešām pakomentē, vismaz topiks kādu jēgu atgūs pēc pēdējām 2 berton-style lapām

galu galā gribētu redzēt bertona reakciju, kad stjuarte paziņotu - tagad salonā lūdzu pieklusinam balsis kā arī izmantojiet lūdzams tikai aizmugures ateju, jo abiem pilotiem nupat izdevās labi iemigt



GSV dispečēru alga ir slepena informācija.
labak nespiež


Tie cipari ir pirms vai pēc nodokļu nomaksas?
Esmu nedaudz vīlies ar savu darba vietu redzot šīs algas
Offline
Ruuu
01. Nov 2012, 21:20 #1977

Kopš: 05. Nov 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 190

Braucu ar: BMW Compact 316 iA


01 Nov 2012, 21:18:45 ozo rakstīja:

Tie cipari ir pirms vai pēc nodokļu nomaksas?
Esmu nedaudz vīlies ar savu darba vietu redzot šīs algas

Pirms.
Offline
ramex
01. Nov 2012, 21:36 #1978

Kopš: 08. Apr 2010

Ziņojumi: 2403

Braucu ar: H6

nav slikti, un manuprāt +/- adekvāti Latvijai, bet kā mēs zinām vienmēr var gribēt vairāk


tad man radās nakamais jautājums -kapēc ir tik daudz un dažādi tie dispečeri? Skatoties Aircrash Invstigatiiens tad tie kas runājas ar tiem kas nokrīt pēdējei 90% gadījumu ir Approach vai Area ?
no vienas puses sakidrs ak viens cilvēks visam neizsekos bet kā tad īst idalās ite pienākumi, tur Area, Approeach ground un kas nu tur vēl?
sory par spam - es vienkārši neko daudz nezinu par šīm lietām un palika interesanti tīri no kāda kas darbojas tajā jomā to uzzināt nevis mēģināt izlobīt no sausiem faktiem internetā
Offline
Ruuu
01. Nov 2012, 21:51 #1979

Kopš: 05. Nov 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 190

Braucu ar: BMW Compact 316 iA


01 Nov 2012, 21:36:33 ramex rakstīja:
nav slikti, un manuprāt +/- adekvāti Latvijai, bet kā mēs zinām vienmēr var gribēt vairāk


tad man radās nakamais jautājums -kapēc ir tik daudz un dažādi tie dispečeri? Skatoties Aircrash Invstigatiiens tad tie kas runājas ar tiem kas nokrīt pēdējei 90% gadījumu ir Approach vai Area ?
no vienas puses sakidrs ak viens cilvēks visam neizsekos bet kā tad īst idalās ite pienākumi, tur Area, Approeach ground un kas nu tur vēl?
sory par spam - es vienkārši neko daudz nezinu par šīm lietām un palika interesanti tīri no kāda kas darbojas tajā jomā to uzzināt nevis mēģināt izlobīt no sausiem faktiem internetā

Atkarībā no tā, kura posmā lido lidmašīna.
Izskatīsim lidojumu no GSV skatījuma. Par lidmašīnas pārvietošanu uz zemes atbild Ground. Par izlidošanu un pašu nosēšanos atbild Tower. Par lidmašīnas pacelšanu līdz noteiktam augstumam un nolaišanu lidostā atbild Approach (vairākās valstīs vēl ir Departure dispečers). Area atbild par visu lidojumu, no Approach, līdz Approach.
Darba specifika un, parasti, darba apjoms neļauj apvienot vairākus sektorus. Ja apskatīt šo Air Crash Investigations, tad var saprast, ka tiešam labāk neapvienot sektorus.
Offline
ramex
01. Nov 2012, 22:01 #1980

Kopš: 08. Apr 2010

Ziņojumi: 2403

Braucu ar: H6

ok aptuveni sapratu

es nesaku ka apvienot vajag, bija mazliet neskaidri kas un kā un kapēc.

Paldies.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo