Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 203 viesi un 13 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tehnikas uzlabošana

Tēma: Auto gāze

AutorsZiņojums
girts3
23. Apr 2019, 22:05 #19181

Kopš: 18. Nov 2015

Ziņojumi: 30

Braucu ar: lisām riepām un gāzi

M52tuB20 gāzplīte. Uz benzīnu iet perfekti. Braucu, pārslēdzās uz gāzi, sanāca, ka uzreiz vajadzēja atstiept ar otro, viss ok, atmetos, dodu atkal un neiet visi stobri, pilns ar kļūdām fuel trimi visi, 1.,3.,4., cilindrs īsais un vēl kaut kas tur.
Iepriekš jau tā ir bijis, kad izmet uz otro cilindru, tieši šādā pašā veidā, kad tikko ir pārslēdzies uz gāzi, nomainu otro sprauslu, viss iet. Pēc laika uz sesto tādā pašā veidā izmet, nomainu sprauslu - iet. Kādus 5k esmu nobraucis un pēdējā laikā visu laiku brīvgaitā apgriezieni lēkā(ir jau iepriekš tā bijis bet ne tik izteikti) un šodien notika tā kā augstāk minēju.
Kas pa lietu? Tā var būt, ka trīs sprauslas reizē atņirdzas?
Remkomplekts reduktoram ar filtriem apmēram pirms 10k uzlikts.
Kompis - AG centrum Zenit
Reduktors - Shark 1500
Sprauslas - Baraccuda
Offline
nagla
23. Apr 2019, 22:29 #19182

Kopš: 04. Jan 2007

No: Olaine

Ziņojumi: 3235

Braucu ar: ML270 Stage1


18 Apr 2019, 08:14:53 @kexxx rakstīja:
Labs joks- termiņš ir, bet nekur nav teikts, ka balonu pēc tā ir jāmaina
pec idejas vaidzetu varet uztaisist parbaudi un pagarinat lietoshanas laiku,kaa visadiem skabekla baloniem utt
Offline
nagla
23. Apr 2019, 22:33 #19183

Kopš: 04. Jan 2007

No: Olaine

Ziņojumi: 3235

Braucu ar: ML270 Stage1


23 Apr 2019, 22:05:22 @girts3 rakstīja:
M52tuB20 gāzplīte. Uz benzīnu iet perfekti. Braucu, pārslēdzās uz gāzi, sanāca, ka uzreiz vajadzēja atstiept ar otro, viss ok, atmetos, dodu atkal un neiet visi stobri, pilns ar kļūdām fuel trimi visi, 1.,3.,4., cilindrs īsais un vēl kaut kas tur.
Iepriekš jau tā ir bijis, kad izmet uz otro cilindru, tieši šādā pašā veidā, kad tikko ir pārslēdzies uz gāzi, nomainu otro sprauslu, viss iet. Pēc laika uz sesto tādā pašā veidā izmet, nomainu sprauslu - iet. Kādus 5k esmu nobraucis un pēdējā laikā visu laiku brīvgaitā apgriezieni lēkā(ir jau iepriekš tā bijis bet ne tik izteikti) un šodien notika tā kā augstāk minēju.
Kas pa lietu? Tā var būt, ka trīs sprauslas reizē atņirdzas?
Remkomplekts reduktoram ar filtriem apmēram pirms 10k uzlikts.
Kompis - AG centrum Zenit
Reduktors - Shark 1500
Sprauslas - Baraccuda
ar baracuda ta var but,man tadas bija,pilnigs suuds,regulari jamazga ik pa kadiem 2k ,centrbedzes filtrs ar atstoiniku pat neliddz,saak lipt vinas!

[ Šo ziņu laboja nagla, 23 Apr 2019, 22:33:57 ]

Offline
KaspichsS
23. Apr 2019, 23:25 #19184

Kopš: 04. Dec 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 1184

Braucu ar: E39/E60 LCI


23 Apr 2019, 22:05:22 @girts3 rakstīja:
M52tuB20 gāzplīte. Uz benzīnu iet perfekti. Braucu, pārslēdzās uz gāzi, sanāca, ka uzreiz vajadzēja atstiept ar otro, viss ok, atmetos, dodu atkal un neiet visi stobri, pilns ar kļūdām fuel trimi visi, 1.,3.,4., cilindrs īsais un vēl kaut kas tur.
Iepriekš jau tā ir bijis, kad izmet uz otro cilindru, tieši šādā pašā veidā, kad tikko ir pārslēdzies uz gāzi, nomainu otro sprauslu, viss iet. Pēc laika uz sesto tādā pašā veidā izmet, nomainu sprauslu - iet. Kādus 5k esmu nobraucis un pēdējā laikā visu laiku brīvgaitā apgriezieni lēkā(ir jau iepriekš tā bijis bet ne tik izteikti) un šodien notika tā kā augstāk minēju.
Kas pa lietu? Tā var būt, ka trīs sprauslas reizē atņirdzas?
Remkomplekts reduktoram ar filtriem apmēram pirms 10k uzlikts.
Kompis - AG centrum Zenit
Reduktors - Shark 1500
Sprauslas - Baraccuda


a prichom tur sprauslas? liec taas mieraa!

bet jaa, kas tevi paarsteidz esoshajaa situaacijaa? nu, izlidoja aarpus integratoru range [+/-28%], ieraava fuel trim kljuudu, atrubiija LTFT [multiplikatiivaas], saraava misfires.

logjisks rezultaats kapeikpishu pasaulee. Nespej ieliet benziinu, reekjinies ar to, ka liidzigi simptomi buus p zhiznji.
piedevaam - tu ar max jaudu jaaj kopaa CO katus, zondes.
apsveicu - turpini demoleet to auto.
Offline
kexxx
24. Apr 2019, 07:43 #19185

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 12318

Braucu ar:


23 Apr 2019, 22:05:22 @girts3 rakstīja:
M52tuB20 gāzplīte. Uz benzīnu iet perfekti. Braucu, pārslēdzās uz gāzi, sanāca, ka uzreiz vajadzēja atstiept ar otro, viss ok, atmetos, dodu atkal un neiet visi stobri, pilns ar kļūdām fuel trimi visi, 1.,3.,4., cilindrs īsais un vēl kaut kas tur.
Iepriekš jau tā ir bijis, kad izmet uz otro cilindru, tieši šādā pašā veidā, kad tikko ir pārslēdzies uz gāzi, nomainu otro sprauslu, viss iet. Pēc laika uz sesto tādā pašā veidā izmet, nomainu sprauslu - iet. Kādus 5k esmu nobraucis un pēdējā laikā visu laiku brīvgaitā apgriezieni lēkā(ir jau iepriekš tā bijis bet ne tik izteikti) un šodien notika tā kā augstāk minēju.
Kas pa lietu? Tā var būt, ka trīs sprauslas reizē atņirdzas?
Remkomplekts reduktoram ar filtriem apmēram pirms 10k uzlikts.
Kompis - AG centrum Zenit
Reduktors - Shark 1500
Sprauslas - Baraccuda


Nu par baracudu sprāgšanu ir dzirdēts vairākas reizes...
Ja tās divas sprauslas, ko mainīji iepriekš, tiešām bija beigtas, tad nav ko tur jāt smadzenes un labāk vnk nomainīt visas pret cita ražotāja sprauslām.
Offline
jurkalpg
24. Apr 2019, 09:05 #19186

Kopš: 13. Nov 2017

Ziņojumi: 287

Braucu ar:


24 Apr 2019, 07:43:32 @kexxx rakstīja:
Nu par baracudu sprāgšanu ir dzirdēts vairākas reizes...
Ja tās divas sprauslas, ko mainīji iepriekš, tiešām bija beigtas, tad nav ko tur jāt smadzenes un labāk vnk nomainīt visas pret cita ražotāja sprauslām.

zb dārgi
Offline
KaspichsS
24. Apr 2019, 09:31 #19187

Kopš: 04. Dec 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 1184

Braucu ar: E39/E60 LCI


24 Apr 2019, 07:43:32 @kexxx rakstīja:

23 Apr 2019, 22:05:22 @girts3 rakstīja:
M52tuB20 gāzplīte. Uz benzīnu iet perfekti. Braucu, pārslēdzās uz gāzi, sanāca, ka uzreiz vajadzēja atstiept ar otro, viss ok, atmetos, dodu atkal un neiet visi stobri, pilns ar kļūdām fuel trimi visi, 1.,3.,4., cilindrs īsais un vēl kaut kas tur.
Iepriekš jau tā ir bijis, kad izmet uz otro cilindru, tieši šādā pašā veidā, kad tikko ir pārslēdzies uz gāzi, nomainu otro sprauslu, viss iet. Pēc laika uz sesto tādā pašā veidā izmet, nomainu sprauslu - iet. Kādus 5k esmu nobraucis un pēdējā laikā visu laiku brīvgaitā apgriezieni lēkā(ir jau iepriekš tā bijis bet ne tik izteikti) un šodien notika tā kā augstāk minēju.
Kas pa lietu? Tā var būt, ka trīs sprauslas reizē atņirdzas?
Remkomplekts reduktoram ar filtriem apmēram pirms 10k uzlikts.
Kompis - AG centrum Zenit
Reduktors - Shark 1500
Sprauslas - Baraccuda


Nu par baracudu sprāgšanu ir dzirdēts vairākas reizes...
Ja tās divas sprauslas, ko mainīji iepriekš, tiešām bija beigtas, tad nav ko tur jāt smadzenes un labāk vnk nomainīt visas pret cita ražotāja sprauslām.


gaazes teema ir shii vortaala teemu teema.
jo sheit apvienojas totaala nejeegshana pamatlietaas ar absoluuti diletantiskaam aktivitaateem.
peedejaas izsauc veelme pist kapeiku ne tikai braucot, bet arii ''remonteejot'' to apriikojumu.

piedodiet kungi, tik daudz dumiibu, kaa sheit - jaa, citaas teemaas lasiit nenaakas.
kas jums ir ar taam sprauslaam? kaapeec jums prispichilo, ka taas ir bojaatas? gaazes sprauslas [pretstataa pjezo] vaar ljoti labi paarbaudiit.
spiedieni, t - nekaadi.

cilindraa misfires - vainiiga sprausla? kas tas par suudu, ko juus te dzeniet?

ideja 1:1 kaa dirseljpiseeju teemaa par kveelsvechu ''releju''. sajeega 0, veelme kaut ko ''mainiit'' - 100.

atpisieties no taam sprauslaam! ja gribiet ko ''mainiit'', iemaacieties pamatlietas!
Offline
EimZ
24. Apr 2019, 09:37 #19188

Kopš: 09. Jan 2008

No: Daugavpils

Ziņojumi: 3763

Braucu ar:


23 Apr 2019, 23:25:53 @KateG rakstīja:

piedevaam - tu ar max jaudu jaaj kopaa CO katus, zondes.

vari, lūdzu, šo izskaidrot sīkāk?

-----------------
Paldies par manu ļoti svarīgo viedokli, bez kura šis Visums vienkārši neizdzīvos!™
Offline
KaspichsS
24. Apr 2019, 09:48 #19189

Kopš: 04. Dec 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 1184

Braucu ar: E39/E60 LCI


24 Apr 2019, 09:37:09 @EimZ rakstīja:

23 Apr 2019, 23:25:53 @KateG rakstīja:

piedevaam - tu ar max jaudu jaaj kopaa CO katus, zondes.

vari, lūdzu, šo izskaidrot sīkāk?


mieriigi.

taatad, straadajot uz gaazes: gan paarsleegshanaas briizhos, gan regulaari braucot uz gaazes [un nu jau arii bendzas - ja kat reizi gaaze bijusi iesleegta] degmaisiijums ir taalu no optimuma. 99% keisu - ljoti taalu, jo:
a) visi peedejo 20 gadu DME deelj sprauslu neatbilstiibas atrubii cilindru individuaalaas adaptaacijas - katra cilindra degmaisiijums ir zaraa, pat, ja bankas videejais ir labs; deelj gaazes sprauslu/spiediena u.c. atsjiriibaam 99% gadiijumos benziina DME straadaa avaarijas rezhiimaa [kaadaa no daudzajiem], tipiski - atrubiitas gan offset, gan multplikativaas LTFT, atrubiita banku atseviskja vadiiba, utml.
b) neviens gaazes DME korekti nenjem veeraa sprauslu delay parametrus pie mazaakaam slodzeem - vnk nevar tur neko njemt veeraa, jo stock DME ''pretdarbojas'', pat, ja gaazes DME softu rakstiitu SpaceX komanda; atkal - pilniigi nekorekts degmaisiijuma cilindriem/individuaali;
c) aizdedzinashana gaazes rezhiimaa notiek stipri par veelu - to gaazes kompis nekaadi nevar ietekmeet, jo spoles turpina skjilt benziina DME.

rezultaataa - regulaari ir misfires, regulaari ir paari palikushaas gazes sadegshana [lielaam porcijaam] izpluudee, 99.9% laika - neadekvaata slodze katiem - paaugstinaata t.

izpluude tiek vnk izdemoleeta. lai kaa arii reguleetu to gaazi.

taa nelaimiigaa dzineeja DME paliek paaris % funkcionalitaates. kura saruuk ar katru gaazes ieslegshanas reizi. katra neoptimaala paarsleegshanaas, katra sesija uz gaazes - DME arvien vairak rubii nost funkcijas, jo redz, ka esoshajos rezhiimos nespeej panaakt korektu rezultaatu. peec briitinja tas DME straadaa kaa M20 dzineejs ar Jetronic sprici [bija taadi pirms 30 gadiem] - es ''pa vienkaarsho'' pat nevaru izstaastiit, cik ljoti viss tiek sajaats.


te jaasaprot, ka peedejaas 20gades DME ir miljons reizhu sarezgjiitaaki kaa ''peec zondes skataas degmaisiijumu, piekorigee''.
zondes tiek [vairaak pat] izmantotas adaptaaciju karshu veidoshanai.
kaadas kartes var izveidot, ja vienu mirkli degvielas spiedienu nosaka spiediena regulators reikaa, otru - mehaanisks regulators [ar +/-15% pielaidi] gaazes balonaa - pilniigi citiem paramtriem?
vienu briidi - vienas sprauslas [kur katrai tiek veidota daudzdimensiju adaptaaciju karte katram reziimam], peec briitinja - cita sprausla ar PILNIIGI citiem parametriem?
vienu briidi droselei, detonaacijas sensoriem, egr, baakas ventilaacijai, utt/utml ir vieni parametri, peec mirklja - viss tiek nograuts. DME vnk rubaas aaraa, ko meegjinot savaakt un saprast.

[ Šo ziņu laboja KateG, 24 Apr 2019, 10:04:20 ]

Offline
EimZ
24. Apr 2019, 10:02 #19190

Kopš: 09. Jan 2008

No: Daugavpils

Ziņojumi: 3763

Braucu ar:


24 Apr 2019, 09:48:54 @KateG rakstīja:

24 Apr 2019, 09:37:09 @EimZ rakstīja:

23 Apr 2019, 23:25:53 @KateG rakstīja:

piedevaam - tu ar max jaudu jaaj kopaa CO katus, zondes.

vari, lūdzu, šo izskaidrot sīkāk?


mieriigi.

taatad, straadajot uz gaazes: gan paarsleegshanaas briizhos, gan regulaari braucot uz gaazes [un nu jau arii bendzas - ja kat reizi gaaze bijusi iesleegta] degmaisiijums ir taalu no optimuma. 99% keisu - ljoti taalu, jo:
a) visi peedejo 20 gadu DME deelj sprauslu neatbilstiibas atrubii cilindru individuaalaas adaptaacijas - katra cilindra degmaisiijums ir zaraa, pat, ja bankas videejais ir labs; deelj gaazes sprauslu/spiediena u.c. atsjiriibaam 99% gadiijumos benziina DME straadaa avaarijas rezhiimaa [kaadaa no daudzajiem], tipiski - atrubiitas gan offset, gan multplikativaas LTFT, atrubiita banku atseviskja vadiiba, utml.
b) neviens gaazes DME korekti nenjem veeraa sprauslu delay parametrus pie mazaakaam slodzeem - vnk nevar tur neko njemt veeraa, jo stock DME ''pretdarbojas'', pat, ja gaazes DME softu rakstiitu SpaceX komanda; atkal - pilniigi nekorekts degmaisiijuma cilindriem/individuaali;
c) aizdedzinashana gaazes rezhiimaa notiek stipri par veelu - to gaazes kompis nekaadi nevar ietekmeet, jo spoles turpina skjilt benziina DME.

rezultaataa - regulaari ir misfires, regulaari ir paari palikushaas gazes sadegshana [lielaam porcijaam] izpluudee, 99.9% laika - neadekvaata slodze katiem - paaugstinaata t.

izpluude tiek vnk izdemoleeta. lai kaa arii reguleetu to gaazi.

taa nelaimiigaa dzineeja DME paliek paaris % funkcionalitaates. kura saruuk ar katru gaazes ieslegshanas reizi. katra neoptimaala paarsleegshanaas, katra sesija uz gaazes - DME arvien vairak rubii nost funkcijas, jo redz, ka esoshajos rezhiimos nespeej panaakt korektu rezultaatu. peec briitinja tas DME straadaa kaa M20 dzineejs ar Jetronic sprici [bija taadi pirms 30 gadiem] - es ''pa vienkaarsho'' pat nevaru izstaastiit, cik ljoti viss tiek sajaats.

p.s. pielaboju gramatiku

liels paldies!

-----------------
Paldies par manu ļoti svarīgo viedokli, bez kura šis Visums vienkārši neizdzīvos!™
Offline
tolx
24. Apr 2019, 17:27 #19191

Kopš: 18. Sep 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 552

Braucu ar: mežinieku ar ventilatoru

Csdd pārbūves nodaļa jau ciet, bet varbūt šeit kādam ir atbilde.
Šodien viens gāzinieku kantoris minēja, ka csdd vairāk neatļaujot gāzes iekārtas balonu rezerves riteņa vietā, ja tas ir novietots vertikāli.
Tās ir kaut kādas jaunas regulas, vai kā?
To, ka balons vajadzīgs specifisks vertikālam novietojuma zinu.

Offline
kexxx
24. Apr 2019, 21:04 #19192

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 12318

Braucu ar:

Viens ir skaidrs noteikti- pēdējos pāris gadus gāzes iekārtas sākuši nopietnāk čekot... Un jāuzrāda arī balonu.
Ja vertikāli iebāž parasto zapaskas balonu, tad tur ir noravēts tilpuma limiteris un būtu tikai loģiski, ka tādu variantu nelaistu cauri
Bet kā ir realitātē-
Offline
ezis_
24. Apr 2019, 21:36 #19193

Kopš: 13. May 2017

Ziņojumi: 1244

Braucu ar: T@C- R6 un citiem


24 Apr 2019, 21:04:54 @kexxx rakstīja:
Viens ir skaidrs noteikti- pēdējos pāris gadus gāzes iekārtas sākuši nopietnāk čekot... Un jāuzrāda arī balonu.
Ja vertikāli iebāž parasto zapaskas balonu, tad tur ir noravēts tilpuma limiteris un būtu tikai loģiski, ka tādu variantu nelaistu cauri
Bet kā ir realitātē-
Da neko vini tur nečeko , vismaz man pedejos gados ataisa kapotu parausta gumijas trubas,parusta akb un aizver kapotu balonam vispar neskatas pat virsu laigan tas manami sapuvis un 2 gadi jau ka deriguma termins beidzies

[ Šo ziņu laboja ezis_, 24 Apr 2019, 21:39:12 ]

Offline
KaspichsS
25. Apr 2019, 09:24 #19194

Kopš: 04. Dec 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 1184

Braucu ar: E39/E60 LCI


24 Apr 2019, 21:36:36 @ezis_ rakstīja:

24 Apr 2019, 21:04:54 @kexxx rakstīja:
Viens ir skaidrs noteikti- pēdējos pāris gadus gāzes iekārtas sākuši nopietnāk čekot... Un jāuzrāda arī balonu.
Ja vertikāli iebāž parasto zapaskas balonu, tad tur ir noravēts tilpuma limiteris un būtu tikai loģiski, ka tādu variantu nelaistu cauri
Bet kā ir realitātē-
Da neko vini tur nečeko , vismaz man pedejos gados ataisa kapotu parausta gumijas trubas,parusta akb un aizver kapotu balonam vispar neskatas pat virsu laigan tas manami sapuvis un 2 gadi jau ka deriguma termins beidzies


visu cienju ezim: lieki neblato.
gaazes balons sapuvis, deriiguma terminjsh beidzies pirms paaris gadiem, cilveeks brauc.
Fku iipasniekiem veel ilgi maaciities no shii kadra!
Offline
jurkalpg
25. Apr 2019, 09:34 #19195

Kopš: 13. Nov 2017

Ziņojumi: 287

Braucu ar:

ezis_ ir atkodis to, ko jūs pārējie nabagi neesat sapratuši

nobrauc 10 gadus ar smirdīgo un par iekrāto naudu vēlāk paņem nullīti no VAG salona operatīvajā
Offline
kexxx
25. Apr 2019, 09:47 #19196

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 12318

Braucu ar:

Nu, par derīguma termiņu nesen jau noskaidrojās, ka lv normatīvajos aktos nemaz nav noteikts, ka balonu būtu pēc šī termiņa jāmaina...
Sarūsējušais balons vnk parāda cilvēka attieksmi pret auto un savu/pasažieru/ apkārtējo cilvēku drošību
Uzjobnīs gaisā tāds un visi bļaus cik gāze ir nedroša un bīstama
Offline
tolx
25. Apr 2019, 11:38 #19197

Kopš: 18. Sep 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 552

Braucu ar: mežinieku ar ventilatoru

Sazvanīju CSDD pārbūves daļu. Gāzinieki paši lohi šoreiz. Vertikālai uzstādīšanai paredzētu toroidālo balonu var likt un viss ir ok.
Offline
ezis_
25. Apr 2019, 19:05 #19198

Kopš: 13. May 2017

Ziņojumi: 1244

Braucu ar: T@C- R6 un citiem


25 Apr 2019, 09:47:14 @kexxx rakstīja:
Nu, par derīguma termiņu nesen jau noskaidrojās, ka lv normatīvajos aktos nemaz nav noteikts, ka balonu būtu pēc šī termiņa jāmaina...
Sarūsējušais balons vnk parāda cilvēka attieksmi pret auto un savu/pasažieru/ apkārtējo cilvēku drošību
Uzjobnīs gaisā tāds un visi bļaus cik gāze ir nedroša un bīstama
Nemiiz sovasar mainisu to balonu, man pasam nepatik ka vins izskatas + gribu lielaku likt.
Offline
ezis_
25. Apr 2019, 19:35 #19199

Kopš: 13. May 2017

Ziņojumi: 1244

Braucu ar: T@C- R6 un citiem


25 Apr 2019, 09:34:32 @jurkalpg rakstīja:
ezis_ ir atkodis to, ko jūs pārējie nabagi neesat sapratuši

nobrauc 10 gadus ar smirdīgo un par iekrāto naudu vēlāk paņem nullīti no VAG salona operatīvajā
Stipri virs 10 K es ar smirdekli braucu no 2001 gada, Ar konkreto auto ir nobraukts 117K judzes, gazes paterins 12-22 litri uz simtu, gazes uzparikte 900 eras.Apkopes,detalas izterets ap 400 eur. kops 12 gada gan apkopju, remonteju pats jo neka pargudra tur nav lai to pats neveretu izdarit.
Offline
Spok5
25. Apr 2019, 22:32 #19200

Kopš: 06. Sep 2002

No: Salaspils

Ziņojumi: 1615

Braucu ar: ВАЗ 2103


25 Apr 2019, 11:38:41 @tolx rakstīja:
Sazvanīju CSDD pārbūves daļu. Gāzinieki paši lohi šoreiz. Vertikālai uzstādīšanai paredzētu toroidālo balonu var likt un viss ir ok.


Tik Tu viņu atrodi startā. Nu tā, lai Tev neiesmērē parastu toru ar tam paredzētam muļķikam (0-30gr) nokniebtu pludiņu. Širpotrebā to vertikālo nav.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, Speedmotors, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo