Online

Pašreiz BMWPower skatās 58 viesi un 6 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tehniska rakstura diskusijas

Tēma: Jautājumi spečukiem 9.0

AutorsZiņojums
hrusts
26. Nov 2007, 19:02 #1901

Kopš: 17. Apr 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 1303

Braucu ar: F11 530D, F31 320D, e36 cabrio 328i ///M,

vai kaads var iztaastiit citu veidu kaa atgaisot dzeseesanas sisteemu - nevaru atskruuveet to atgaisosanas skruuvi(peec termostata mainas)
Offline
hrusts
26. Nov 2007, 19:38 #1902

Kopš: 17. Apr 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 1303

Braucu ar: F11 530D, F31 320D, e36 cabrio 328i ///M,

vai kaads var iztaastiit citu veidu kaa atgaisot dzeseesanas sisteemu - nevaru atskruuveet to atgaisosanas skruuvi(peec termostata mainas)


[ This message was edited by: hrusts on 2007-11-26 20:30 ]
Offline
Modrs
26. Nov 2007, 20:32 #1903

Kopš: 22. Nov 2004

No: Talsi

Ziņojumi: 10360

Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu

Atradu internetā nelielu info par kaltajiem virzuļiem
varbūt kādam noder


Kaltie virzuļi. Tūninga cienītājiem šie vārdi skan kā maģisks buramvārds… arī vienkāršiem automobilistiem noteikti ir nācies dzirdēt sajūsmas pilnas atsauksmes par šiem izstrādājumiem. Ar ko tad kaltie virzuļi ir labāki par tik plaši izplatītiem lietajiem? Un kādos gadījumos ir vērts tos lietot? Sāksim ar to, ka parastie lietie virzuļi ir lieliski piemēroti un pilnīgi pietiekami priekš sērijveida dzinējiem.

Arī to izgatavošanas tehnoloģija ir piemērota masveida ražošanai. Ja automobilis ir Jums tikai pārvietošanās līdzeklis starp punktiem A un B, tad nav vērts tērēt līdzekļus standarta lieto virzuļu apmaiņai pret kaltajiem. Šī tēze ir patiesa arī attiecībā uz dzinēja kapitālo remontu (izņemot retos gadījumus, kas tiks apskatīti zemāk).

Cita lieta ir forsētie dzinēji, sporta vai tūningotie. Tiem arī ir savādākas prasības pret komplektējošo detaļu un mezglu kvalitāti, resursu, utt. Standarta lietie virzuļi, kas godam kalpojuši braucienos uz darbu un atpakaļ, sporta motoriem ir par smagu, to forma ir tālu no optimālās. Bez tam lietām detaļām daudzkārt piemīt ar acīm neredzami defekti, t.i. slēptā materiāla porainība, svešķermeņu iekļāvumi, kas nav konstatējami ar masveida ražošanā lietojamām kontroles metodēm. Pie ikdienas ekspluatācijas režīmiem minētie defekti var arī nekādi neizpausties, savukārt pamatīgi modificētam dzinējam, kura jauda un slodze uz detaļām ir krietni vien augstāka, brāķis noteikti “pieteiksies”. Vai nu tas būs izdegums virzulī, vai plaisa, utt… Forsēto dzinēju īpašnieki var apstiprināt, ka šādi negadījumi ir īpaši populāri, ja tiek palielināts dzinēja darba tilpums uzstādot kloķvārpstu ar lielāku gājienu. Izmantojot šo risinājumu ir nepieciešams saīsināt standarta virzuļus, kas nekādi nepalielina virzuļu resursu. Par ja detaļa ir izgatavota ideāli – lējumi ir vienmēr mazāk mehāniski izturīgi nekā kaltās detaļas, to nosaka materiāla struktūra.

Tātad – kalto virzuļu lietošana forsētos dzinējos ir ja nu ne obligāta, tad ieteicama noteikti. Pirms turpināt sarunu par priekšrocībām un trūkumiem ieviesīsim skaidrību terminoloģijā. Patiesībā kalto virzuļu izgatavošanas tehnoloģiju ir jāraksturo kā izotermiskā štancēšana, nevis kalšana, jo virzuļa sagatave tiek iegūta ar vienu preses gājienu no stieņa nogriežņa. Materiāls netiek kausēts, bet gan uzsildīts līdz apm. 495 grādiem pēc Celsija. Lai arī ikdienā mēs lietojam terminu kalšana, ir būtiski atšķirt kalēja meistardarbu Damaskas tērauda duncī un virzuļa ražošanu… Salīdzinājumā ar lietiem, kaltie virzuļi ir gan vieglāki, gan izturīgāki pret mehānisko slodzi. To siltuma izplešanās koeficients ir apm. 2 reizes mazāks, līdz ar to var montēt dzinēju ar mazākām pielaidēm savienojumā cilindrs-virzulis, tādejādi samazinot termisko slodzi uz virzuli, kā arī mehānisko slodzi uz gredzeniem. Arī risks izdedzināt caurumu kaltā virzulī, vai noķīlēt to cilindrā, ir krietni mazāks. Vārdu apstiprināšanai pievērsīsimies skaitļiem: Kaltu virzuļu materiāla cietība pēc Brinneļa skalas ir ~120-130, savukārt lietajiem ~ 80-90. Termocikliskā izturība ir 5-6 reizes lielāka. Piemēram, ja lietie virzuļi līdz pirmo plaisu rašanās iztur ~400 uzsilšanas-atdzišanas ciklus, tad kaltie ~2’500!

Tātad – nav nepieciešams pārliecināt par acīmredzamām priekšrocībām, bet – Eiropas ekskluzīvu ražotājiem ir… augstas cenas, kas padara to lietošanu par ļoti dārgu prieku. Protams pastāv iespējas pasūtīt nepieciešamos virzuļus gan Krievijā, gan arī kaimiņzemē Lietuvā. Par Lietuvas izstrādājumiem ir dzirdētas pozitīvas atsauksmes…
Offline
Bron
26. Nov 2007, 20:32 #1904

Kopš: 30. Aug 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 15204

Braucu ar: Traktortehniku by Nissan


2007-11-26 19:38, hrusts rakstīja:
vai kaads var iztaastiit citu veidu kaa atgaisot dzeseesanas sisteemu - nevaru atskruuveet to atgaisosanas skruuvi(peec termostata mainas)




Necepies!
Nevar.
Offline
Aigis
26. Nov 2007, 20:33 #1905

Kopš: 13. Mar 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 10202

Braucu ar: kūtiņu


2007-11-26 20:32, Bron rakstīja:

2007-11-26 19:38, hrusts rakstīja:
vai kaads var iztaastiit citu veidu kaa atgaisot dzeseesanas sisteemu - nevaru atskruuveet to atgaisosanas skruuvi(peec termostata mainas)




Necepies!
Nevar.

Necepies!
Labāk vāries!
Offline
ozo
26. Nov 2007, 20:42 #1906

Kopš: 27. Oct 2005

Ziņojumi: 18935

Braucu ar: Braucu ar

Kupejai un sedanam E36 M3 spogulji atskjiras vai dar gan uz viena, gan otra?
Offline
hrusts
26. Nov 2007, 20:46 #1907

Kopš: 17. Apr 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 1303

Braucu ar: F11 530D, F31 320D, e36 cabrio 328i ///M,

2007-11-26 20:32, Bron rakstīja:


2007-11-26 19:38, hrusts rakstīja:

vai kaads var iztaastiit citu veidu kaa atgaisot dzeseesanas sisteemu - nevaru atskruuveet to atgaisosanas skruuvi(peec termostata mainas)





Necepies!
Nevar.


Necepies!
Labāk vāries!

paldies par to pasu
Offline
Bron
26. Nov 2007, 20:48 #1908

Kopš: 30. Aug 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 15204

Braucu ar: Traktortehniku by Nissan


2007-11-26 20:46, hrusts rakstīja:
2007-11-26 20:32, Bron rakstīja:


2007-11-26 19:38, hrusts rakstīja:

vai kaads var iztaastiit citu veidu kaa atgaisot dzeseesanas sisteemu - nevaru atskruuveet to atgaisosanas skruuvi(peec termostata mainas)





Necepies!
Nevar.


Necepies!
Labāk vāries!

paldies par to pasu


Buutu vismaz uzraxtiijis kaads dzineejs un kaads auto a to lasot tavu paraxtu "pliku dirsu pa brugi!!!" nevar saprast ko tu iisti taisies atgaisot
Offline
ozo
26. Nov 2007, 20:49 #1909

Kopš: 27. Oct 2005

Ziņojumi: 18935

Braucu ar: Braucu ar


2007-11-26 20:42, ozo rakstīja:
Kupejai un sedanam E36 M3 spogulji atskjiras vai dar gan uz viena, gan otra?
Offline
hrusts
26. Nov 2007, 21:19 #1910

Kopš: 17. Apr 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 1303

Braucu ar: F11 530D, F31 320D, e36 cabrio 328i ///M,

2007-11-26 20:46, hrusts rakstīja:

2007-11-26 20:32, Bron rakstīja:


2007-11-26 19:38, hrusts rakstīja:

vai kaads var iztaastiit citu veidu kaa atgaisot dzeseesanas sisteemu - nevaru atskruuveet to atgaisosanas skruuvi(peec termostata mainas)





Necepies!
Nevar.


Necepies!
Labāk vāries!


paldies par to pasu



Buutu vismaz uzraxtiijis kaads dzineejs un kaads auto a to lasot tavu paraxtu "pliku dirsu pa brugi!!!" nevar saprast ko tu iisti taisies atgaisot

e28 520 m20b20
Offline
dzosua
26. Nov 2007, 21:28 #1911

Kopš: 31. Aug 2005

Ziņojumi: 5368

Braucu ar: RAM 1500 Sport


2007-11-26 20:49, ozo rakstīja:

2007-11-26 20:42, ozo rakstīja:
Kupejai un sedanam E36 M3 spogulji atskjiras vai dar gan uz viena, gan otra?



Atšķiras tā trijstūra pamatne tikai
Offline
Bron
26. Nov 2007, 21:29 #1912

Kopš: 30. Aug 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 15204

Braucu ar: Traktortehniku by Nissan

Mok "ne taa" nomainiiji?

Iisteniibaa kjiimikjot nebuutu labi, labaak izjauc veelreiz to suudu kur termostats un saliec kaa naakas.

Ja patiik experimenti un risks tad vari urbt shljauku tikai ieprieksh izdomaa ar ko jamo peec tam aizplombeet, bet ja buus shaizes tad es shito neesmu raxtiijis
Offline
Vicis
26. Nov 2007, 21:48 #1913

Kopš: 29. Dec 2003

No: Liepāja

Ziņojumi: 306

Braucu ar: 323i

Vīri, kur var dabūt navigācijas (Latvijas) CD priekš Lexus IS 200 (2001.g). Protams interesē nelegāļi, kopijas (kas iet)utt.
Offline
hrusts
26. Nov 2007, 21:54 #1914

Kopš: 17. Apr 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 1303

Braucu ar: F11 530D, F31 320D, e36 cabrio 328i ///M,

Mok "ne taa" nomainiiji?

Iisteniibaa kjiimikjot nebuutu labi, labaak izjauc veelreiz to suudu kur termostats un saliec kaa naakas.

Ja patiik experimenti un risks tad vari urbt shljauku tikai ieprieksh izdomaa ar ko jamo peec tam aizplombeet, bet ja buus shaizes tad es shito neesmu raxtiijis

a ko tur var netaa salikt - mos kautko esmu palaidis garaam!!!!
Offline
Bron
26. Nov 2007, 22:02 #1915

Kopš: 30. Aug 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 15204

Braucu ar: Traktortehniku by Nissan

Tak demontee to konstrukciju un apskaties kaapee nevar to skruuvi atskruuveet.

Ja vienkaarshi iestreegusi tad izkustinaashana arii buus vieglaaka demonteetaa staavoklii
Offline
Purcha
26. Nov 2007, 23:17 #1916

Kopš: 01. Mar 2006

No: Smiltene

Ziņojumi: 3101

Braucu ar: Z3 M52B30 stroker, M3 E46

kaads zin vai E46 coupe un E46 cabrio lukturi ir vienaadi vai atskjiras ar kaut ko?

teoreetiski tak vajadzeetu buut vienaadiem, bet skatiijos ebay, ka peerkot coupe lukturus klaat ir uzraksts nicht fuer cabrio wtf?
Offline
Mar4ello
11. Dec 2007, 08:53 #1917

Kopš: 13. Feb 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 5700

Braucu ar: ar Braucu

Jautaajums spechukiem !!!


BMW e46 1.8 (1.9) biidels un rij eeellljuuu !

Un 700-800km apmeeram 1.5l ... Nomianiiti vaarstu bliivsleegi un pagaidaam bez izmainjaam...

Ieteikumi ?!?! Risinaajusm ?!!

P.S Paldies !
Offline
Digital
11. Dec 2007, 08:58 #1918

Kopš: 02. Jul 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 3729

Braucu ar: Elektrību

1.tek kautkur
2. nopists, uzvarits...gredzeni
Offline
CP17
11. Dec 2007, 09:00 #1919

Kopš: 17. Dec 2002

No: Zilupe

Ziņojumi: 17

Braucu ar: Sargenģeli

Jau kādu laiciņu ir šitāds topiks
Offline
Mar4ello
11. Dec 2007, 09:05 #1920

Kopš: 13. Feb 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 5700

Braucu ar: ar Braucu

Shito 9.0 vajag sleegt !!
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, dust, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo