Autors | Ziņojums |
hrusts | 26. Nov 2007, 19:02 |
#1901
|
|
Kopš: 17. Apr 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 1303
Braucu ar: F11 530D, F31 320D, e36 cabrio 328i ///M,
| vai kaads var iztaastiit citu veidu kaa atgaisot dzeseesanas sisteemu - nevaru atskruuveet to atgaisosanas skruuvi(peec termostata mainas) |
Offline | |
|
hrusts | 26. Nov 2007, 19:38 |
#1902
|
|
Kopš: 17. Apr 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 1303
Braucu ar: F11 530D, F31 320D, e36 cabrio 328i ///M,
| vai kaads var iztaastiit citu veidu kaa atgaisot dzeseesanas sisteemu - nevaru atskruuveet to atgaisosanas skruuvi(peec termostata mainas)
[ This message was edited by: hrusts on 2007-11-26 20:30 ] |
Offline | |
|
Modrs | 26. Nov 2007, 20:32 |
#1903
|
|
Kopš: 22. Nov 2004
No: Talsi
Ziņojumi: 10360
Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu
| Atradu internetā nelielu info par kaltajiem virzuļiem
varbūt kādam noder
Kaltie virzuļi. Tūninga cienītājiem šie vārdi skan kā maģisks buramvārds… arī vienkāršiem automobilistiem noteikti ir nācies dzirdēt sajūsmas pilnas atsauksmes par šiem izstrādājumiem. Ar ko tad kaltie virzuļi ir labāki par tik plaši izplatītiem lietajiem? Un kādos gadījumos ir vērts tos lietot? Sāksim ar to, ka parastie lietie virzuļi ir lieliski piemēroti un pilnīgi pietiekami priekš sērijveida dzinējiem.
Arī to izgatavošanas tehnoloģija ir piemērota masveida ražošanai. Ja automobilis ir Jums tikai pārvietošanās līdzeklis starp punktiem A un B, tad nav vērts tērēt līdzekļus standarta lieto virzuļu apmaiņai pret kaltajiem. Šī tēze ir patiesa arī attiecībā uz dzinēja kapitālo remontu (izņemot retos gadījumus, kas tiks apskatīti zemāk).
Cita lieta ir forsētie dzinēji, sporta vai tūningotie. Tiem arī ir savādākas prasības pret komplektējošo detaļu un mezglu kvalitāti, resursu, utt. Standarta lietie virzuļi, kas godam kalpojuši braucienos uz darbu un atpakaļ, sporta motoriem ir par smagu, to forma ir tālu no optimālās. Bez tam lietām detaļām daudzkārt piemīt ar acīm neredzami defekti, t.i. slēptā materiāla porainība, svešķermeņu iekļāvumi, kas nav konstatējami ar masveida ražošanā lietojamām kontroles metodēm. Pie ikdienas ekspluatācijas režīmiem minētie defekti var arī nekādi neizpausties, savukārt pamatīgi modificētam dzinējam, kura jauda un slodze uz detaļām ir krietni vien augstāka, brāķis noteikti “pieteiksies”. Vai nu tas būs izdegums virzulī, vai plaisa, utt… Forsēto dzinēju īpašnieki var apstiprināt, ka šādi negadījumi ir īpaši populāri, ja tiek palielināts dzinēja darba tilpums uzstādot kloķvārpstu ar lielāku gājienu. Izmantojot šo risinājumu ir nepieciešams saīsināt standarta virzuļus, kas nekādi nepalielina virzuļu resursu. Par ja detaļa ir izgatavota ideāli – lējumi ir vienmēr mazāk mehāniski izturīgi nekā kaltās detaļas, to nosaka materiāla struktūra.
Tātad – kalto virzuļu lietošana forsētos dzinējos ir ja nu ne obligāta, tad ieteicama noteikti. Pirms turpināt sarunu par priekšrocībām un trūkumiem ieviesīsim skaidrību terminoloģijā. Patiesībā kalto virzuļu izgatavošanas tehnoloģiju ir jāraksturo kā izotermiskā štancēšana, nevis kalšana, jo virzuļa sagatave tiek iegūta ar vienu preses gājienu no stieņa nogriežņa. Materiāls netiek kausēts, bet gan uzsildīts līdz apm. 495 grādiem pēc Celsija. Lai arī ikdienā mēs lietojam terminu kalšana, ir būtiski atšķirt kalēja meistardarbu Damaskas tērauda duncī un virzuļa ražošanu… Salīdzinājumā ar lietiem, kaltie virzuļi ir gan vieglāki, gan izturīgāki pret mehānisko slodzi. To siltuma izplešanās koeficients ir apm. 2 reizes mazāks, līdz ar to var montēt dzinēju ar mazākām pielaidēm savienojumā cilindrs-virzulis, tādejādi samazinot termisko slodzi uz virzuli, kā arī mehānisko slodzi uz gredzeniem. Arī risks izdedzināt caurumu kaltā virzulī, vai noķīlēt to cilindrā, ir krietni mazāks. Vārdu apstiprināšanai pievērsīsimies skaitļiem: Kaltu virzuļu materiāla cietība pēc Brinneļa skalas ir ~120-130, savukārt lietajiem ~ 80-90. Termocikliskā izturība ir 5-6 reizes lielāka. Piemēram, ja lietie virzuļi līdz pirmo plaisu rašanās iztur ~400 uzsilšanas-atdzišanas ciklus, tad kaltie ~2’500!
Tātad – nav nepieciešams pārliecināt par acīmredzamām priekšrocībām, bet – Eiropas ekskluzīvu ražotājiem ir… augstas cenas, kas padara to lietošanu par ļoti dārgu prieku. Protams pastāv iespējas pasūtīt nepieciešamos virzuļus gan Krievijā, gan arī kaimiņzemē Lietuvā. Par Lietuvas izstrādājumiem ir dzirdētas pozitīvas atsauksmes… |
Offline | |
|
Bron | 26. Nov 2007, 20:32 |
#1904
|
|
Kopš: 30. Aug 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 15204
Braucu ar: Traktortehniku by Nissan
|
2007-11-26 19:38, hrusts rakstīja:
vai kaads var iztaastiit citu veidu kaa atgaisot dzeseesanas sisteemu - nevaru atskruuveet to atgaisosanas skruuvi(peec termostata mainas)
Necepies!
Nevar. |
Offline | |
|
Aigis | 26. Nov 2007, 20:33 |
#1905
|
|
Kopš: 13. Mar 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 10202
Braucu ar: kūtiņu
|
2007-11-26 20:32, Bron rakstīja:
2007-11-26 19:38, hrusts rakstīja:
vai kaads var iztaastiit citu veidu kaa atgaisot dzeseesanas sisteemu - nevaru atskruuveet to atgaisosanas skruuvi(peec termostata mainas)
Necepies!
Nevar.
Necepies!
Labāk vāries! |
Offline | |
|
ozo | 26. Nov 2007, 20:42 |
#1906
|
|
Kopš: 27. Oct 2005
Ziņojumi: 18935
Braucu ar: Braucu ar
| Kupejai un sedanam E36 M3 spogulji atskjiras vai dar gan uz viena, gan otra? |
Offline | |
|
hrusts | 26. Nov 2007, 20:46 |
#1907
|
|
Kopš: 17. Apr 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 1303
Braucu ar: F11 530D, F31 320D, e36 cabrio 328i ///M,
| 2007-11-26 20:32, Bron rakstīja:
2007-11-26 19:38, hrusts rakstīja:
vai kaads var iztaastiit citu veidu kaa atgaisot dzeseesanas sisteemu - nevaru atskruuveet to atgaisosanas skruuvi(peec termostata mainas)
Necepies!
Nevar.
Necepies!
Labāk vāries!
paldies par to pasu |
Offline | |
|
Bron | 26. Nov 2007, 20:48 |
#1908
|
|
Kopš: 30. Aug 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 15204
Braucu ar: Traktortehniku by Nissan
|
2007-11-26 20:46, hrusts rakstīja:
2007-11-26 20:32, Bron rakstīja:
2007-11-26 19:38, hrusts rakstīja:
vai kaads var iztaastiit citu veidu kaa atgaisot dzeseesanas sisteemu - nevaru atskruuveet to atgaisosanas skruuvi(peec termostata mainas)
Necepies!
Nevar.
Necepies!
Labāk vāries!
paldies par to pasu
Buutu vismaz uzraxtiijis kaads dzineejs un kaads auto a to lasot tavu paraxtu "pliku dirsu pa brugi!!!" nevar saprast ko tu iisti taisies atgaisot |
Offline | |
|
|
ozo | 26. Nov 2007, 20:49 |
#1909
|
|
Kopš: 27. Oct 2005
Ziņojumi: 18935
Braucu ar: Braucu ar
|
2007-11-26 20:42, ozo rakstīja:
Kupejai un sedanam E36 M3 spogulji atskjiras vai dar gan uz viena, gan otra?
|
Offline | |
|
hrusts | 26. Nov 2007, 21:19 |
#1910
|
|
Kopš: 17. Apr 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 1303
Braucu ar: F11 530D, F31 320D, e36 cabrio 328i ///M,
| 2007-11-26 20:46, hrusts rakstīja:
2007-11-26 20:32, Bron rakstīja:
2007-11-26 19:38, hrusts rakstīja:
vai kaads var iztaastiit citu veidu kaa atgaisot dzeseesanas sisteemu - nevaru atskruuveet to atgaisosanas skruuvi(peec termostata mainas)
Necepies!
Nevar.
Necepies!
Labāk vāries!
paldies par to pasu
Buutu vismaz uzraxtiijis kaads dzineejs un kaads auto a to lasot tavu paraxtu "pliku dirsu pa brugi!!!" nevar saprast ko tu iisti taisies atgaisot
e28 520 m20b20 |
Offline | |
|
dzosua | 26. Nov 2007, 21:28 |
#1911
|
|
Kopš: 31. Aug 2005
Ziņojumi: 5368
Braucu ar: RAM 1500 Sport
|
2007-11-26 20:49, ozo rakstīja:
2007-11-26 20:42, ozo rakstīja:
Kupejai un sedanam E36 M3 spogulji atskjiras vai dar gan uz viena, gan otra?
Atšķiras tā trijstūra pamatne tikai |
Offline | |
|
Bron | 26. Nov 2007, 21:29 |
#1912
|
|
Kopš: 30. Aug 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 15204
Braucu ar: Traktortehniku by Nissan
| Mok "ne taa" nomainiiji?
Iisteniibaa kjiimikjot nebuutu labi, labaak izjauc veelreiz to suudu kur termostats un saliec kaa naakas.
Ja patiik experimenti un risks tad vari urbt shljauku tikai ieprieksh izdomaa ar ko jamo peec tam aizplombeet, bet ja buus shaizes tad es shito neesmu raxtiijis |
Offline | |
|
Vicis | 26. Nov 2007, 21:48 |
#1913
|
|
Kopš: 29. Dec 2003
No: Liepāja
Ziņojumi: 306
Braucu ar: 323i
| Vīri, kur var dabūt navigācijas (Latvijas) CD priekš Lexus IS 200 (2001.g). Protams interesē nelegāļi, kopijas (kas iet)utt. |
Offline | |
|
hrusts | 26. Nov 2007, 21:54 |
#1914
|
|
Kopš: 17. Apr 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 1303
Braucu ar: F11 530D, F31 320D, e36 cabrio 328i ///M,
| Mok "ne taa" nomainiiji?
Iisteniibaa kjiimikjot nebuutu labi, labaak izjauc veelreiz to suudu kur termostats un saliec kaa naakas.
Ja patiik experimenti un risks tad vari urbt shljauku tikai ieprieksh izdomaa ar ko jamo peec tam aizplombeet, bet ja buus shaizes tad es shito neesmu raxtiijis
a ko tur var netaa salikt - mos kautko esmu palaidis garaam!!!! |
Offline | |
|
Bron | 26. Nov 2007, 22:02 |
#1915
|
|
Kopš: 30. Aug 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 15204
Braucu ar: Traktortehniku by Nissan
| Tak demontee to konstrukciju un apskaties kaapee nevar to skruuvi atskruuveet.
Ja vienkaarshi iestreegusi tad izkustinaashana arii buus vieglaaka demonteetaa staavoklii |
Offline | |
|
Purcha | 26. Nov 2007, 23:17 |
#1916
|
|
Kopš: 01. Mar 2006
No: Smiltene
Ziņojumi: 3101
Braucu ar: Z3 M52B30 stroker, M3 E46
| kaads zin vai E46 coupe un E46 cabrio lukturi ir vienaadi vai atskjiras ar kaut ko?
teoreetiski tak vajadzeetu buut vienaadiem, bet skatiijos ebay, ka peerkot coupe lukturus klaat ir uzraksts nicht fuer cabrio wtf? |
Offline | |
|
|
Mar4ello | 11. Dec 2007, 08:53 |
#1917
|
|
Kopš: 13. Feb 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 5700
Braucu ar: ar Braucu
| Jautaajums spechukiem !!!
BMW e46 1.8 (1.9) biidels un rij eeellljuuu !
Un 700-800km apmeeram 1.5l ... Nomianiiti vaarstu bliivsleegi un pagaidaam bez izmainjaam...
Ieteikumi ?!?! Risinaajusm ?!!
P.S Paldies ! |
Offline | |
|
Digital | 11. Dec 2007, 08:58 |
#1918
|
|
Kopš: 02. Jul 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 3729
Braucu ar: Elektrību
| 1.tek kautkur
2. nopists, uzvarits...gredzeni |
Offline | |
|
CP17 | 11. Dec 2007, 09:00 |
#1919
|
|
Kopš: 17. Dec 2002
No: Zilupe
Ziņojumi: 17
Braucu ar: Sargenģeli
| Jau kādu laiciņu ir šitāds topiks |
Offline | |
|
Mar4ello | 11. Dec 2007, 09:05 |
#1920
|
|
Kopš: 13. Feb 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 5700
Braucu ar: ar Braucu
| Shito 9.0 vajag sleegt !! |
Offline | |
|