Online
Pašreiz BMWPower skatās 157 viesi un 14 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Auto gāze
Autors | Ziņojums |
Zuc | | Kopš: 22. Apr 2016
Ziņojumi: 572
Braucu ar: Kūtiņu
|
20 Nov 2017, 01:33:53 @zutis_slidens rakstīja:
paskaidrojiet kāpēc braucot uz gāzi, izpūtējā rodas kondensāts, bet uz benzīna ne? man meistars teica, ka tas dēļ tā, ka gāzes sastāvā ūdeņradis un kā sadegšanas blakusprodukts rodas ūdens. īsti negribu tam ticēt, jo benzīns, tāpat kā gāze, tak ir ogļūdeņraža savienojums, kura sastāvā arī ir H, ne tā?
Sadegot tīram propānam/butānam, ķīmiskajā reakcijā teorētiski rodas tikai 2 vielas:
C3H8 + O2 → CO2 + H2O + heat
Benzīns ir salikts/komplekss produkts (ogļūdenradis), kur papildu rodas arī NOx, SOx un citas gāzes. Protams, arī gāzei sadegot motorā, rodas dažādi savienojumi, jo gaiss jau nav tīrs O2, bet dažādu gāzu sajaukums, bet ūdens kā reakcijas rezultāts procentuāli lielāks nekā benzai. Vismaz to to pats saprotu.
Preciza propāna reakcija:
C3H8 + 5 O2 → 3 CO2 + 4 H2O + heat
Tātad, lai sadegtu 1 molekula propāna, vajag 5 molekulas O2, kā rezultàtà rodas 3 molekulas CO2 un 4 ūdens molekulas.[ Šo ziņu laboja Zuc, 20 Nov 2017, 09:03:04 ] | Offline | | |
Reinis_m | | Kopš: 30. Mar 2010
Ziņojumi: 1921
Braucu ar: SAAB 9-3, Jeep Cherokee
|
20 Nov 2017, 01:33:53 @zutis_slidens rakstīja:
paskaidrojiet kāpēc braucot uz gāzi, izpūtējā rodas kondensāts, bet uz benzīna ne? man meistars teica, ka tas dēļ tā, ka gāzes sastāvā ūdeņradis un kā sadegšanas blakusprodukts rodas ūdens. īsti negribu tam ticēt, jo benzīns, tāpat kā gāze, tak ir ogļūdeņraža savienojums, kura sastāvā arī ir H, ne tā?
Šis varētu būt iemesls, kāpēc abiem gāzētajiem auto tagad vēsumā iedarbinot, ir nenormāls baltu dūmu mākonis kādu brīdi? | Offline | | |
Mikus188 | | Kopš: 04. May 2008
No: Jelgava
Ziņojumi: 709
Braucu ar: E39 528 un E60 530xD
|
23 Nov 2017, 11:51:19 @Reinis_m rakstīja:
20 Nov 2017, 01:33:53 @zutis_slidens rakstīja:
paskaidrojiet kāpēc braucot uz gāzi, izpūtējā rodas kondensāts, bet uz benzīna ne? man meistars teica, ka tas dēļ tā, ka gāzes sastāvā ūdeņradis un kā sadegšanas blakusprodukts rodas ūdens. īsti negribu tam ticēt, jo benzīns, tāpat kā gāze, tak ir ogļūdeņraža savienojums, kura sastāvā arī ir H, ne tā?
Šis varētu būt iemesls, kāpēc abiem gāzētajiem auto tagad vēsumā iedarbinot, ir nenormāls baltu dūmu mākonis kādu brīdi?
Jap , 3 gadus vizinos ar veiksmes degvielu , tā arī nevaru pierast pie tiem dūmiem/ tvaikiem. | Offline | | |
zogs | | Kopš: 20. Jul 2013
Ziņojumi: 254
Braucu ar:
| vai visas gāzes iekārtas slēdzas pa tiešo pie lambdām atslēdzot oriģinālo kompi no tām, respektīvi oem stekeris iet ārā, un gāzes stekeris iekšā. Tad uz bendzīnu vairs nevar pilnvērtīgi braukt.
Vai kapara caurulei, kura iet no balona līdz reduktoram ir obligāti jābūt ar plastmasas aizsargapvalku? Ja jā kur var jaunu 8mm nopirkt? | Offline | | |
ezis_ | | Kopš: 13. May 2017
Ziņojumi: 1244
Braucu ar: T@C- R6 un citiem
|
30 Nov 2017, 23:42:51 @zogs rakstīja:
vai visas gāzes iekārtas slēdzas pa tiešo pie lambdām atslēdzot oriģinālo kompi no tām, respektīvi oem stekeris iet ārā, un gāzes stekeris iekšā. Tad uz bendzīnu vairs nevar pilnvērtīgi braukt.
Vai kapara caurulei, kura iet no balona līdz reduktoram ir obligāti jābūt ar plastmasas aizsargapvalku? Ja jā kur var jaunu 8mm nopirkt?
par kompi galiga tufta par trubu , jaa tai ir jabutr ar apvalku. | Offline | | |
kexxx | | Kopš: 12. Dec 2010
Ziņojumi: 12320
Braucu ar:
|
30 Nov 2017, 23:42:51 @zogs rakstīja:
vai visas gāzes iekārtas slēdzas pa tiešo pie lambdām atslēdzot oriģinālo kompi no tām, respektīvi oem stekeris iet ārā, un gāzes stekeris iekšā. Tad uz bendzīnu vairs nevar pilnvērtīgi braukt.
Vai kapara caurulei, kura iet no balona līdz reduktoram ir obligāti jābūt ar plastmasas aizsargapvalku? Ja jā kur var jaunu 8mm nopirkt?
Gāzes kompis lambdu vispār nekā neizmanto, to var pieslēgt tik priekš informācijas
Nafig mocīties ar kapara cauruli, nopērc karbona maģistrāli plus uzgaļus, 10 reiz vieglāk piemontēt un tā neoksidējas. Cenas ziņā nekāda dižā starpība ar nebūs
Nopirkt var pie gāziniekiem un šķiet, ka brt.lv arī ir[ Šo ziņu laboja kexxx, 01 Dec 2017, 10:25:55 ] | Offline | | |
gustavsM | | Kopš: 19. Nov 2015
Ziņojumi: 171
Braucu ar:
| Polijā nevajadzēja nekādas īpašās pārejas lai sapildītos? | Offline | | |
Sviests | | Kopš: 20. Aug 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 721
Braucu ar: nākotnes klasiku
|
01 Dec 2017, 15:47:35 @gustavsM rakstīja:
Polijā nevajadzēja nekādas īpašās pārejas lai sapildītos?
Nē | Offline | | |
|
Rockstar | | Kopš: 11. Dec 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 3697
Braucu ar:
| Nikasil + LPG
Interesē pieredze no braucējiem, kuri ir braukuši ar gāzi ilgāku laiku ~100tk km
| Offline | | |
Shkodists | | Kopš: 20. Apr 2012
No: Valmiera
Ziņojumi: 595
Braucu ar: Volvo XC90 3.2 Zenit Pro
|
03 Dec 2017, 02:52:51 @Rockstar rakstīja:
Nikasil + LPG
Interesē pieredze no braucējiem, kuri ir braukuši ar gāzi ilgāku laiku ~100tk km
Neiebraucu, kas ir domāts ar "Nikasil". Taču, kas attiecas ar gāzi virs 100tk, tad man iepriekšējais auto bija uz gāzes noskrējis 275 000km ar maniem 60 000km ieskaitot. ko tieši gribēji zināt?
Jā, gāze bija vārstu sēžas un pašus vārstus pabojājusi. Diviem bija remontētas vārstu sēžas pie 165 000 km. Pie 300 000 km sāka vēl vienā cilindrā kompresija kristies. Gan jau pēc laiciņa arī pārējos divos vajadzēs tādu pašu remontu. Auto pārdevu džekam, kas ar to gadā labi ja 5000km nobrauks. Domāju, viņam vēl gadus 6 nevajadzēs neko darīt ar to motoru | Offline | | |
kexxx | | Kopš: 12. Dec 2010
Ziņojumi: 12320
Braucu ar:
| Nikasil ir tāds cilindru pārklājums... Jams it kā mēdz noiet nost štruntīgas degvielas dēļ (ja daudz sēra vai kkā cita, hvz) un tad blokam kapi
Ņemot vērā mūsu degvielas kvalitāti, es laikam tādu motoru nepirktu ne ar beņu, ne ar gāzi | Offline | | |
Mixzzz | | Kopš: 09. May 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 2788
Braucu ar: e34 un e91 kuuc
|
04 Dec 2017, 14:48:28 @kexxx rakstīja:
Nikasil ir tāds cilindru pārklājums... Jams it kā mēdz noiet nost štruntīgas degvielas dēļ (ja daudz sēra vai kkā cita, hvz) un tad blokam kapi
Ņemot vērā mūsu degvielas kvalitāti, es laikam tādu motoru nepirktu ne ar beņu, ne ar gāzi
Nu nevajag ar tik traki dirst... Mūsu degvielai nav sēra problēmu, kā lielākajā daļā pasaules. Paskaties, M52 ne TU vēl mierīgi brauc ar normālām kompresijām (Nu tie kas netiek kauti uz 7k rpm utt). Gāzei vispār sēra saturs ir tik ļoti minimāls ka tas neko nevar īsti ietekmēt. Muteres e39 visu mūžu gandrīz braucis pa LV ar LV degvielu, kompresija ir laba ņemot vērā tās mašīnas noskrējienu piedevām pilsētas režīmā ar 10km Max braucieniem. | Offline | | |
kexxx | | Kopš: 12. Dec 2010
Ziņojumi: 12320
Braucu ar:
|
04 Dec 2017, 19:11:32 @Mixzzz rakstīja:
04 Dec 2017, 14:48:28 @kexxx rakstīja:
Nikasil ir tāds cilindru pārklājums... Jams it kā mēdz noiet nost štruntīgas degvielas dēļ (ja daudz sēra vai kkā cita, hvz) un tad blokam kapi
Ņemot vērā mūsu degvielas kvalitāti, es laikam tādu motoru nepirktu ne ar beņu, ne ar gāzi
Nu nevajag ar tik traki dirst... Mūsu degvielai nav sēra problēmu, kā lielākajā daļā pasaules. Paskaties, M52 ne TU vēl mierīgi brauc ar normālām kompresijām (Nu tie kas netiek kauti uz 7k rpm utt). Gāzei vispār sēra saturs ir tik ļoti minimāls ka tas neko nevar īsti ietekmēt. Muteres e39 visu mūžu gandrīz braucis pa LV ar LV degvielu, kompresija ir laba ņemot vērā tās mašīnas noskrējienu piedevām pilsētas režīmā ar 10km Max braucieniem.
Tieši ko es tik traki sadirsu? | Offline | | |
Mixzzz | | Kopš: 09. May 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 2788
Braucu ar: e34 un e91 kuuc
|
05 Dec 2017, 08:45:21 @kexxx rakstīja:
04 Dec 2017, 19:11:32 @Mixzzz rakstīja:
04 Dec 2017, 14:48:28 @kexxx rakstīja:
Nikasil ir tāds cilindru pārklājums... Jams it kā mēdz noiet nost štruntīgas degvielas dēļ (ja daudz sēra vai kkā cita, hvz) un tad blokam kapi
Ņemot vērā mūsu degvielas kvalitāti, es laikam tādu motoru nepirktu ne ar beņu, ne ar gāzi
Nu nevajag ar tik traki dirst... Mūsu degvielai nav sēra problēmu, kā lielākajā daļā pasaules. Paskaties, M52 ne TU vēl mierīgi brauc ar normālām kompresijām (Nu tie kas netiek kauti uz 7k rpm utt). Gāzei vispār sēra saturs ir tik ļoti minimāls ka tas neko nevar īsti ietekmēt. Muteres e39 visu mūžu gandrīz braucis pa LV ar LV degvielu, kompresija ir laba ņemot vērā tās mašīnas noskrējienu piedevām pilsētas režīmā ar 10km Max braucieniem.
Tieši ko es tik traki sadirsu?
Pēdējā rindkopa par degvielas kvalitāti... | Offline | | |
kexxx | | Kopš: 12. Dec 2010
Ziņojumi: 12320
Braucu ar:
| Nu, ja jau mums būtu tik laba degviela, tad jau pēc uzpildes ārzemēs neviens neteiktu, ka auto darbojas jūtami labāk un tērē mazāk, vai ne? | Offline | | |
martij | | Kopš: 17. May 2013
Ziņojumi: 11
Braucu ar:
| Degvielas patēriņu neietekmē tikai degviela. Ietekmē apkārtējās vides temperatūra, rites pretestība, vējš utt. RTU bija jau pirms kāda ilgāka laika pārbaudīta Latvijā pirktā degviela un R-Eiropā, netika konstatētas nekādas būtiskas atšķirības, tai skaitā degvielas patēriņā. Protams, arī Latvijā ir atšķirības starp degvielām, piemēram, lukoilā pirkto vai statoilā, ir veikti pētījumi par to, ja nemaldos nobraukuma ziņā lukoils bija otrajā vietā, statoils zemākā. Bet atšķirība ir minimāla. Katrs pārdevējs izvēlas piejaukt benzīnam savas piedevas, kas arī rada šīs izmaiņas. | Offline | | |
|
ezis_ | | Kopš: 13. May 2017
Ziņojumi: 1244
Braucu ar: T@C- R6 un citiem
| Ar Riga pilditu gazi braucot pa Zviedriju ari nobraucu par 80-100km vairak ar vienu balonu. ko mes no taa varam secinat to ka tur tu vienkarsi brauc 400-500 km no vietas nelurinoties, vis tas joks ir celu infrastruktura Un pildot smirdekli Norge nekadu atsciribu nejutu , varbut ari bija paterins drusku mazak bet tas del taa ka tur kustiba pamataa notiek uz 80km/h | Offline | | |
Reinis_m | | Kopš: 30. Mar 2010
Ziņojumi: 1921
Braucu ar: SAAB 9-3, Jeep Cherokee
| Vai ir starpība, cik grādīgs šķidrums silda reduktoru vai pietiek ar tiem minimālajiem 30 vai 40?
Situācija ir tāda, ka ir Jeep Cherokee, kuram reduktors ir paralēli krāsns radiatoram, nu kā visiem, taču tas reduktors pamatīgi zog siltumu, jo šķidrums caur to atrod daudz vieglākas pretestības ceļu kā caur to ne pirmā svaiguma radžiņu.
Tā kā šim auto nav vetiļa šķidrumam - t.i. apsildes radžiņš vienmēr karsts, bija ideja pienākošo šļūteni savienot atpakaļ, bet reduktoru uzbāzt uz aizejošās, kur siltums ir visu laiku, bet bišķi mazāks, taču savi 40-50 grādi jau tur ir. | Offline | | |
Spok5 | | Kopš: 06. Sep 2002
No: Salaspils
Ziņojumi: 1615
Braucu ar: ВАЗ 2103
| Ķēdē likt nevar, nekas labs tur nesanāk, ne liekot reduktoru priekšā, ne aizmugurē. Ne pirmais, ne pēdējais, kas to provēs dabūt gatavu.
Vai nu sakārto pečkas/reduktora šļaukas īsākas un taisnākas (Cherokiem mēdz uzbūvēt TĀDU astoņkāju konstrukciju, ka maz neliekās), uztaisi pečkas radiatoram apkopi, vai vienkārši apmaini. Un tad, ja nesaiet, var mēģināt reduktoram likt dīzi šļaukā vai kā savādāk NEDAUDZ ierobežot plūsmu.
VAI
Nejājies un ieliec papildus cirkulācijas sūkni, kas iet no aizdedzes. | Offline | | |
Reinis_m | | Kopš: 30. Mar 2010
Ziņojumi: 1921
Braucu ar: SAAB 9-3, Jeep Cherokee
|
07 Dec 2017, 23:03:14 @Spok5 rakstīja:
Ķēdē likt nevar, nekas labs tur nesanāk, ne liekot reduktoru priekšā, ne aizmugurē. Ne pirmais, ne pēdējais, kas to provēs dabūt gatavu.
Vai nu sakārto pečkas/reduktora šļaukas īsākas un taisnākas (Cherokiem mēdz uzbūvēt TĀDU astoņkāju konstrukciju, ka maz neliekās), uztaisi pečkas radiatoram apkopi, vai vienkārši apmaini. Un tad, ja nesaiet, var mēģināt reduktoram likt dīzi šļaukā vai kā savādāk NEDAUDZ ierobežot plūsmu.
VAI
Nejājies un ieliec papildus cirkulācijas sūkni, kas iet no aizdedzes.
Bet kas tur var nesanākt? Nedomāju gluži virknē likt, bet tā, ka uz atpakaļejošās šļūtenes ir viens aiz otra divi trejgabali, attiecīgi tur iet gan taisnais virziens, gan atzari uz un no reduktora. Vienīgais, kas var nesanāt - par maz siltuma reduktoram.
Neko īsāk tur sakārtot nevar, reduktors stāv vadītāja pusē aptuveni turpat, kur pasažiera pusē ir ieeja uz salona radiatoru, pieslēgts ir pa īsāko iespējamo ceļu. Vienīgais variants - pārvietot reduktoru, bet es īsti neredzu, uz kurieni.
Radiatoru un visu pārējo sistēmu pirms pāris mēnešiem nopietni skaloju, diezgan padaudz drazas iznāca ārā, bet mainīt viņu ir nereāls pisaks, tā kā šo gribētos atstāt kā pēdējo variantu.
Elektrisks cirkulācijas sūknis izklausās jēdzīgāks variants. Vari iemest aptuveno virzienu, kur tādus var meklēt? | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, Speedmotors, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|