Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 157 viesi un 14 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tehnikas uzlabošana

Tēma: Auto gāze

AutorsZiņojums
Zuc
20. Nov 2017, 08:57 #18281

Kopš: 22. Apr 2016

Ziņojumi: 572

Braucu ar: Kūtiņu


20 Nov 2017, 01:33:53 @zutis_slidens rakstīja:
paskaidrojiet kāpēc braucot uz gāzi, izpūtējā rodas kondensāts, bet uz benzīna ne? man meistars teica, ka tas dēļ tā, ka gāzes sastāvā ūdeņradis un kā sadegšanas blakusprodukts rodas ūdens. īsti negribu tam ticēt, jo benzīns, tāpat kā gāze, tak ir ogļūdeņraža savienojums, kura sastāvā arī ir H, ne tā?


Sadegot tīram propānam/butānam, ķīmiskajā reakcijā teorētiski rodas tikai 2 vielas:
C3H8 + O2 → CO2 + H2O + heat
Benzīns ir salikts/komplekss produkts (ogļūdenradis), kur papildu rodas arī NOx, SOx un citas gāzes. Protams, arī gāzei sadegot motorā, rodas dažādi savienojumi, jo gaiss jau nav tīrs O2, bet dažādu gāzu sajaukums, bet ūdens kā reakcijas rezultāts procentuāli lielāks nekā benzai. Vismaz to to pats saprotu.
Preciza propāna reakcija:
C3H8 + 5 O2 → 3 CO2 + 4 H2O + heat

Tātad, lai sadegtu 1 molekula propāna, vajag 5 molekulas O2, kā rezultàtà rodas 3 molekulas CO2 un 4 ūdens molekulas.

[ Šo ziņu laboja Zuc, 20 Nov 2017, 09:03:04 ]

Offline
Reinis_m
23. Nov 2017, 11:51 #18282

Kopš: 30. Mar 2010

Ziņojumi: 1921

Braucu ar: SAAB 9-3, Jeep Cherokee


20 Nov 2017, 01:33:53 @zutis_slidens rakstīja:
paskaidrojiet kāpēc braucot uz gāzi, izpūtējā rodas kondensāts, bet uz benzīna ne? man meistars teica, ka tas dēļ tā, ka gāzes sastāvā ūdeņradis un kā sadegšanas blakusprodukts rodas ūdens. īsti negribu tam ticēt, jo benzīns, tāpat kā gāze, tak ir ogļūdeņraža savienojums, kura sastāvā arī ir H, ne tā?

Šis varētu būt iemesls, kāpēc abiem gāzētajiem auto tagad vēsumā iedarbinot, ir nenormāls baltu dūmu mākonis kādu brīdi?
Offline
Mikus188
23. Nov 2017, 15:23 #18283

Kopš: 04. May 2008

No: Jelgava

Ziņojumi: 709

Braucu ar: E39 528 un E60 530xD


23 Nov 2017, 11:51:19 @Reinis_m rakstīja:

20 Nov 2017, 01:33:53 @zutis_slidens rakstīja:
paskaidrojiet kāpēc braucot uz gāzi, izpūtējā rodas kondensāts, bet uz benzīna ne? man meistars teica, ka tas dēļ tā, ka gāzes sastāvā ūdeņradis un kā sadegšanas blakusprodukts rodas ūdens. īsti negribu tam ticēt, jo benzīns, tāpat kā gāze, tak ir ogļūdeņraža savienojums, kura sastāvā arī ir H, ne tā?

Šis varētu būt iemesls, kāpēc abiem gāzētajiem auto tagad vēsumā iedarbinot, ir nenormāls baltu dūmu mākonis kādu brīdi?
Jap , 3 gadus vizinos ar veiksmes degvielu , tā arī nevaru pierast pie tiem dūmiem/ tvaikiem.
Offline
zogs
30. Nov 2017, 23:42 #18284

Kopš: 20. Jul 2013

Ziņojumi: 254

Braucu ar:

vai visas gāzes iekārtas slēdzas pa tiešo pie lambdām atslēdzot oriģinālo kompi no tām, respektīvi oem stekeris iet ārā, un gāzes stekeris iekšā. Tad uz bendzīnu vairs nevar pilnvērtīgi braukt.

Vai kapara caurulei, kura iet no balona līdz reduktoram ir obligāti jābūt ar plastmasas aizsargapvalku? Ja jā kur var jaunu 8mm nopirkt?
Offline
ezis_
30. Nov 2017, 23:45 #18285

Kopš: 13. May 2017

Ziņojumi: 1244

Braucu ar: T@C- R6 un citiem


30 Nov 2017, 23:42:51 @zogs rakstīja:
vai visas gāzes iekārtas slēdzas pa tiešo pie lambdām atslēdzot oriģinālo kompi no tām, respektīvi oem stekeris iet ārā, un gāzes stekeris iekšā. Tad uz bendzīnu vairs nevar pilnvērtīgi braukt.

Vai kapara caurulei, kura iet no balona līdz reduktoram ir obligāti jābūt ar plastmasas aizsargapvalku? Ja jā kur var jaunu 8mm nopirkt?
par kompi galiga tufta par trubu , jaa tai ir jabutr ar apvalku.
Offline
kexxx
01. Dec 2017, 10:25 #18286

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 12320

Braucu ar:


30 Nov 2017, 23:42:51 @zogs rakstīja:
vai visas gāzes iekārtas slēdzas pa tiešo pie lambdām atslēdzot oriģinālo kompi no tām, respektīvi oem stekeris iet ārā, un gāzes stekeris iekšā. Tad uz bendzīnu vairs nevar pilnvērtīgi braukt.

Vai kapara caurulei, kura iet no balona līdz reduktoram ir obligāti jābūt ar plastmasas aizsargapvalku? Ja jā kur var jaunu 8mm nopirkt?


Gāzes kompis lambdu vispār nekā neizmanto, to var pieslēgt tik priekš informācijas

Nafig mocīties ar kapara cauruli, nopērc karbona maģistrāli plus uzgaļus, 10 reiz vieglāk piemontēt un tā neoksidējas. Cenas ziņā nekāda dižā starpība ar nebūs
Nopirkt var pie gāziniekiem un šķiet, ka brt.lv arī ir

[ Šo ziņu laboja kexxx, 01 Dec 2017, 10:25:55 ]

Offline
gustavsM
01. Dec 2017, 15:47 #18287

Kopš: 19. Nov 2015

Ziņojumi: 171

Braucu ar:

Polijā nevajadzēja nekādas īpašās pārejas lai sapildītos?
Offline
Sviests
01. Dec 2017, 16:22 #18288

Kopš: 20. Aug 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 721

Braucu ar: nākotnes klasiku


01 Dec 2017, 15:47:35 @gustavsM rakstīja:
Polijā nevajadzēja nekādas īpašās pārejas lai sapildītos?


Offline
Rockstar
03. Dec 2017, 02:52 #18289

Kopš: 11. Dec 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 3697

Braucu ar:

Nikasil + LPG

Interesē pieredze no braucējiem, kuri ir braukuši ar gāzi ilgāku laiku ~100tk km

Offline
Shkodists
04. Dec 2017, 14:19 #18290

Kopš: 20. Apr 2012

No: Valmiera

Ziņojumi: 595

Braucu ar: Volvo XC90 3.2 Zenit Pro


03 Dec 2017, 02:52:51 @Rockstar rakstīja:
Nikasil + LPG

Interesē pieredze no braucējiem, kuri ir braukuši ar gāzi ilgāku laiku ~100tk km



Neiebraucu, kas ir domāts ar "Nikasil". Taču, kas attiecas ar gāzi virs 100tk, tad man iepriekšējais auto bija uz gāzes noskrējis 275 000km ar maniem 60 000km ieskaitot. ko tieši gribēji zināt?
Jā, gāze bija vārstu sēžas un pašus vārstus pabojājusi. Diviem bija remontētas vārstu sēžas pie 165 000 km. Pie 300 000 km sāka vēl vienā cilindrā kompresija kristies. Gan jau pēc laiciņa arī pārējos divos vajadzēs tādu pašu remontu. Auto pārdevu džekam, kas ar to gadā labi ja 5000km nobrauks. Domāju, viņam vēl gadus 6 nevajadzēs neko darīt ar to motoru
Offline
kexxx
04. Dec 2017, 14:48 #18291

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 12320

Braucu ar:

Nikasil ir tāds cilindru pārklājums... Jams it kā mēdz noiet nost štruntīgas degvielas dēļ (ja daudz sēra vai kkā cita, hvz) un tad blokam kapi
Ņemot vērā mūsu degvielas kvalitāti, es laikam tādu motoru nepirktu ne ar beņu, ne ar gāzi
Offline
Mixzzz
04. Dec 2017, 19:11 #18292

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2788

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


04 Dec 2017, 14:48:28 @kexxx rakstīja:
Nikasil ir tāds cilindru pārklājums... Jams it kā mēdz noiet nost štruntīgas degvielas dēļ (ja daudz sēra vai kkā cita, hvz) un tad blokam kapi
Ņemot vērā mūsu degvielas kvalitāti, es laikam tādu motoru nepirktu ne ar beņu, ne ar gāzi
Nu nevajag ar tik traki dirst... Mūsu degvielai nav sēra problēmu, kā lielākajā daļā pasaules. Paskaties, M52 ne TU vēl mierīgi brauc ar normālām kompresijām (Nu tie kas netiek kauti uz 7k rpm utt). Gāzei vispār sēra saturs ir tik ļoti minimāls ka tas neko nevar īsti ietekmēt. Muteres e39 visu mūžu gandrīz braucis pa LV ar LV degvielu, kompresija ir laba ņemot vērā tās mašīnas noskrējienu piedevām pilsētas režīmā ar 10km Max braucieniem.
Offline
kexxx
05. Dec 2017, 08:45 #18293

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 12320

Braucu ar:


04 Dec 2017, 19:11:32 @Mixzzz rakstīja:

04 Dec 2017, 14:48:28 @kexxx rakstīja:
Nikasil ir tāds cilindru pārklājums... Jams it kā mēdz noiet nost štruntīgas degvielas dēļ (ja daudz sēra vai kkā cita, hvz) un tad blokam kapi
Ņemot vērā mūsu degvielas kvalitāti, es laikam tādu motoru nepirktu ne ar beņu, ne ar gāzi
Nu nevajag ar tik traki dirst... Mūsu degvielai nav sēra problēmu, kā lielākajā daļā pasaules. Paskaties, M52 ne TU vēl mierīgi brauc ar normālām kompresijām (Nu tie kas netiek kauti uz 7k rpm utt). Gāzei vispār sēra saturs ir tik ļoti minimāls ka tas neko nevar īsti ietekmēt. Muteres e39 visu mūžu gandrīz braucis pa LV ar LV degvielu, kompresija ir laba ņemot vērā tās mašīnas noskrējienu piedevām pilsētas režīmā ar 10km Max braucieniem.


Tieši ko es tik traki sadirsu?
Offline
Mixzzz
05. Dec 2017, 08:53 #18294

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2788

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


05 Dec 2017, 08:45:21 @kexxx rakstīja:

04 Dec 2017, 19:11:32 @Mixzzz rakstīja:

04 Dec 2017, 14:48:28 @kexxx rakstīja:
Nikasil ir tāds cilindru pārklājums... Jams it kā mēdz noiet nost štruntīgas degvielas dēļ (ja daudz sēra vai kkā cita, hvz) un tad blokam kapi
Ņemot vērā mūsu degvielas kvalitāti, es laikam tādu motoru nepirktu ne ar beņu, ne ar gāzi
Nu nevajag ar tik traki dirst... Mūsu degvielai nav sēra problēmu, kā lielākajā daļā pasaules. Paskaties, M52 ne TU vēl mierīgi brauc ar normālām kompresijām (Nu tie kas netiek kauti uz 7k rpm utt). Gāzei vispār sēra saturs ir tik ļoti minimāls ka tas neko nevar īsti ietekmēt. Muteres e39 visu mūžu gandrīz braucis pa LV ar LV degvielu, kompresija ir laba ņemot vērā tās mašīnas noskrējienu piedevām pilsētas režīmā ar 10km Max braucieniem.


Tieši ko es tik traki sadirsu?
Pēdējā rindkopa par degvielas kvalitāti...
Offline
kexxx
05. Dec 2017, 09:02 #18295

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 12320

Braucu ar:

Nu, ja jau mums būtu tik laba degviela, tad jau pēc uzpildes ārzemēs neviens neteiktu, ka auto darbojas jūtami labāk un tērē mazāk, vai ne?
Offline
martij
05. Dec 2017, 09:28 #18296

Kopš: 17. May 2013

Ziņojumi: 11

Braucu ar:

Degvielas patēriņu neietekmē tikai degviela. Ietekmē apkārtējās vides temperatūra, rites pretestība, vējš utt. RTU bija jau pirms kāda ilgāka laika pārbaudīta Latvijā pirktā degviela un R-Eiropā, netika konstatētas nekādas būtiskas atšķirības, tai skaitā degvielas patēriņā. Protams, arī Latvijā ir atšķirības starp degvielām, piemēram, lukoilā pirkto vai statoilā, ir veikti pētījumi par to, ja nemaldos nobraukuma ziņā lukoils bija otrajā vietā, statoils zemākā. Bet atšķirība ir minimāla. Katrs pārdevējs izvēlas piejaukt benzīnam savas piedevas, kas arī rada šīs izmaiņas.
Offline
ezis_
05. Dec 2017, 10:05 #18297

Kopš: 13. May 2017

Ziņojumi: 1244

Braucu ar: T@C- R6 un citiem

Ar Riga pilditu gazi braucot pa Zviedriju ari nobraucu par 80-100km vairak ar vienu balonu. ko mes no taa varam secinat to ka tur tu vienkarsi brauc 400-500 km no vietas nelurinoties, vis tas joks ir celu infrastruktura Un pildot smirdekli Norge nekadu atsciribu nejutu , varbut ari bija paterins drusku mazak bet tas del taa ka tur kustiba pamataa notiek uz 80km/h
Offline
Reinis_m
07. Dec 2017, 22:13 #18298

Kopš: 30. Mar 2010

Ziņojumi: 1921

Braucu ar: SAAB 9-3, Jeep Cherokee

Vai ir starpība, cik grādīgs šķidrums silda reduktoru vai pietiek ar tiem minimālajiem 30 vai 40?

Situācija ir tāda, ka ir Jeep Cherokee, kuram reduktors ir paralēli krāsns radiatoram, nu kā visiem, taču tas reduktors pamatīgi zog siltumu, jo šķidrums caur to atrod daudz vieglākas pretestības ceļu kā caur to ne pirmā svaiguma radžiņu.

Tā kā šim auto nav vetiļa šķidrumam - t.i. apsildes radžiņš vienmēr karsts, bija ideja pienākošo šļūteni savienot atpakaļ, bet reduktoru uzbāzt uz aizejošās, kur siltums ir visu laiku, bet bišķi mazāks, taču savi 40-50 grādi jau tur ir.
Offline
Spok5
07. Dec 2017, 23:03 #18299

Kopš: 06. Sep 2002

No: Salaspils

Ziņojumi: 1615

Braucu ar: ВАЗ 2103

Ķēdē likt nevar, nekas labs tur nesanāk, ne liekot reduktoru priekšā, ne aizmugurē. Ne pirmais, ne pēdējais, kas to provēs dabūt gatavu.

Vai nu sakārto pečkas/reduktora šļaukas īsākas un taisnākas (Cherokiem mēdz uzbūvēt TĀDU astoņkāju konstrukciju, ka maz neliekās), uztaisi pečkas radiatoram apkopi, vai vienkārši apmaini. Un tad, ja nesaiet, var mēģināt reduktoram likt dīzi šļaukā vai kā savādāk NEDAUDZ ierobežot plūsmu.

VAI

Nejājies un ieliec papildus cirkulācijas sūkni, kas iet no aizdedzes.
Offline
Reinis_m
07. Dec 2017, 23:36 #18300

Kopš: 30. Mar 2010

Ziņojumi: 1921

Braucu ar: SAAB 9-3, Jeep Cherokee


07 Dec 2017, 23:03:14 @Spok5 rakstīja:
Ķēdē likt nevar, nekas labs tur nesanāk, ne liekot reduktoru priekšā, ne aizmugurē. Ne pirmais, ne pēdējais, kas to provēs dabūt gatavu.

Vai nu sakārto pečkas/reduktora šļaukas īsākas un taisnākas (Cherokiem mēdz uzbūvēt TĀDU astoņkāju konstrukciju, ka maz neliekās), uztaisi pečkas radiatoram apkopi, vai vienkārši apmaini. Un tad, ja nesaiet, var mēģināt reduktoram likt dīzi šļaukā vai kā savādāk NEDAUDZ ierobežot plūsmu.

VAI

Nejājies un ieliec papildus cirkulācijas sūkni, kas iet no aizdedzes.


Bet kas tur var nesanākt? Nedomāju gluži virknē likt, bet tā, ka uz atpakaļejošās šļūtenes ir viens aiz otra divi trejgabali, attiecīgi tur iet gan taisnais virziens, gan atzari uz un no reduktora. Vienīgais, kas var nesanāt - par maz siltuma reduktoram.

Neko īsāk tur sakārtot nevar, reduktors stāv vadītāja pusē aptuveni turpat, kur pasažiera pusē ir ieeja uz salona radiatoru, pieslēgts ir pa īsāko iespējamo ceļu. Vienīgais variants - pārvietot reduktoru, bet es īsti neredzu, uz kurieni.

Radiatoru un visu pārējo sistēmu pirms pāris mēnešiem nopietni skaloju, diezgan padaudz drazas iznāca ārā, bet mainīt viņu ir nereāls pisaks, tā kā šo gribētos atstāt kā pēdējo variantu.

Elektrisks cirkulācijas sūknis izklausās jēdzīgāks variants. Vari iemest aptuveno virzienu, kur tādus var meklēt?
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, Speedmotors, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo