Online

Pašreiz BMWPower skatās 242 viesi un 11 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Ceļa nodoklis

AutorsZiņojums
RS7
11. Apr 2016, 10:56 #181

Kopš: 20. Mar 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 9318

Braucu ar: dīzeļ Teslu

Nu nebūs kā līdz šim būs savādāk

Nemižat

P.'s skaties kāds ieguvums būs ~200e gada liekai ritošās daļas maiņai.

[ Šo ziņu laboja RS7, 11 Apr 2016, 11:06:00 ]

Offline
KriSsMans
11. Apr 2016, 11:13 #182

Kopš: 07. Jun 2013

No: Baloži

Ziņojumi: 361

Braucu ar: Akrapovic


11 Apr 2016, 10:50:44 @hronists rakstīja:

11 Apr 2016, 10:42:35 @GS rakstīja:

Godīgi sakot pie pamatīga budžeta trūkuma es pat nesaprotu uz ko šīs idejas atbalstītāji cer


viņiem ir slepenais plāns - pierādīt, ka ar mazākiem nodokļu ieņēmumiem ir iespējams saremontēt vairāk kilometrus ceļu un vēl katram piešķirt pa bamslim.

Ja tā nauda ko maksātu par cela nodokli nonāktu vismaz 80 % ceļiem, tad nebūtu nekādas problēmas ar ceļu kvalitāti.
šobrīd sanāk tā, ka tā vietā lai kko mainītu, praktiskais latvietis atkal ir pagriezis āni un ļauj lai turpina vālēt, jo būs taču sliktāk, labāk neko nedarīt.
Offline
cipargalva
11. Apr 2016, 11:30 #183

Kopš: 07. Jul 2009

No: Valmiera

Ziņojumi: 6621

Braucu ar: quattro

"Nākotnes klasiku" un "svētdienas auto" īpatsvars palielināsies
Offline
hronists
11. Apr 2016, 11:30 #184

Kopš: 01. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 14820

Braucu ar: Svensk hjul


11 Apr 2016, 11:13:29 @KriSsMans rakstīja:

Ja tā nauda ko maksātu par cela nodokli nonāktu vismaz 80 % ceļiem, tad nebūtu nekādas problēmas ar ceļu kvalitāti.
šobrīd sanāk tā, ka tā vietā lai kko mainītu, praktiskais latvietis atkal ir pagriezis āni un ļauj lai turpina vālēt, jo būs taču sliktāk, labāk neko nedarīt.


vidējais latvietis neaizdomājas līdz tam no kurienes tad radīsies šie 80 procenti.

paskaidrošu - tie radīsies (nākotnē) no vēl viena nodokļa, ko uzliks degvielai. tb neceri, ka noņems ekspluatācijas nodokli, pieliks vienu centu degvielai un ōpis Latgalē pārstās lamāt dambrovski.

skarbā realitāte ir tāda, ka ceļiem mums būs jāsamet papildus, jo pašlaik tiem vienkārši nav naudas.
Offline
Laoshi
11. Apr 2016, 11:39 #185

Kopš: 01. Aug 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 17948

Braucu ar:


11 Apr 2016, 10:56:08 @RS7 rakstīja:
Nu nebūs kā līdz šim būs savādāk

Nemižat

P.'s skaties kāds ieguvums būs ~200e gada liekai ritošās daļas maiņai.


A ja man nav bembis un līdz ar to ritošās daļas remontizdevumi ir 0 eināri? Ko? Es jutīšos apsipts
Offline
RS7
11. Apr 2016, 11:49 #186

Kopš: 20. Mar 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 9318

Braucu ar: dīzeļ Teslu

Varēsi tos 200 nolikt bamslī un ņaukai samaksāt par "komplektu"

LV dārgi izmaksā ceļš, tā remonts, to var samazināt pa 1/3.

Varu minēt piemēru, pašvaldība Piņķos uzleja sev posmu, pa 50% lētāk nekā to dara LVC. Tehnoloģijās neatšķiras, un tir nebija džamšuti.
Offline
Bender
11. Apr 2016, 11:52 #187

Kopš: 30. Oct 2014

Ziņojumi: 1839

Braucu ar: E91

pagājušonedēļ LV Ceļi publicēja infografiku.
Nodoklī tiek iekasēts ap 500 milj. €, no kuriem tikai 170 € tiek līdz ceļu uzturētājiem. pārējie lāpa budžetu.
Offline
KriSsMans
11. Apr 2016, 11:53 #188

Kopš: 07. Jun 2013

No: Baloži

Ziņojumi: 361

Braucu ar: Akrapovic


11 Apr 2016, 11:30:34 @hronists rakstīja:

11 Apr 2016, 11:13:29 @KriSsMans rakstīja:

Ja tā nauda ko maksātu par cela nodokli nonāktu vismaz 80 % ceļiem, tad nebūtu nekādas problēmas ar ceļu kvalitāti.
šobrīd sanāk tā, ka tā vietā lai kko mainītu, praktiskais latvietis atkal ir pagriezis āni un ļauj lai turpina vālēt, jo būs taču sliktāk, labāk neko nedarīt.


vidējais latvietis neaizdomājas līdz tam no kurienes tad radīsies šie 80 procenti.

paskaidrošu - tie radīsies (nākotnē) no vēl viena nodokļa, ko uzliks degvielai. tb neceri, ka noņems ekspluatācijas nodokli, pieliks vienu centu degvielai un ōpis Latgalē pārstās lamāt dambrovski.

skarbā realitāte ir tāda, ka ceļiem mums būs jāsamet papildus, jo pašlaik tiem vienkārši nav naudas.

Mēs nedzīvojam aiz dzelzs priekškara, tas ir tikai normaali ka nodoklis ir degvielā un uz to jebkurā gadījumā ir jāiet, tad arī tie kas brauks šeit cauri vai atpūsties, tomēr arī kkādu summu atstās.
šobrīd maksājma daudz par ceļiem (neceļiem) šeit un vēl ārzemēs lejot tur degvielu.
Offline
Laoshi
11. Apr 2016, 11:58 #189

Kopš: 01. Aug 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 17948

Braucu ar:


11 Apr 2016, 11:52:52 @Bender rakstīja:
pagājušonedēļ LV Ceļi publicēja infografiku.
Nodoklī tiek iekasēts ap 500 milj. €, no kuriem tikai 170 € tiek līdz ceļu uzturētājiem. pārējie lāpa budžetu.


Par ko ir stāsts. Tagad grib papildus "ceļu nodokli" degvielā, bet nav neviena vārda, ka atcels ikgadējo transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli. Tās ir divas dažādas lietas, ne velti medijos nav ne vārda par ekspluatācijas nodokli. Nu tad lūk, bauris dabūs maksāt gan, gan. Zinot mūsu degvielas karteli, tad tur nebūs viens cents klāt, bet kādi 10 centi pie degvielas, pēc tam pilns snapšotu topiks būs piepostēts ar Igaunijas un Lietuvas Statoilu cenrāžiem.
Offline
abyss
11. Apr 2016, 12:01 #190

Kopš: 26. Jun 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 8246

Braucu ar: e39 523


11 Apr 2016, 11:53:10 @KriSsMans rakstīja:

11 Apr 2016, 11:30:34 @hronists rakstīja:

11 Apr 2016, 11:13:29 @KriSsMans rakstīja:

Ja tā nauda ko maksātu par cela nodokli nonāktu vismaz 80 % ceļiem, tad nebūtu nekādas problēmas ar ceļu kvalitāti.
šobrīd sanāk tā, ka tā vietā lai kko mainītu, praktiskais latvietis atkal ir pagriezis āni un ļauj lai turpina vālēt, jo būs taču sliktāk, labāk neko nedarīt.


vidējais latvietis neaizdomājas līdz tam no kurienes tad radīsies šie 80 procenti.

paskaidrošu - tie radīsies (nākotnē) no vēl viena nodokļa, ko uzliks degvielai. tb neceri, ka noņems ekspluatācijas nodokli, pieliks vienu centu degvielai un ōpis Latgalē pārstās lamāt dambrovski.

skarbā realitāte ir tāda, ka ceļiem mums būs jāsamet papildus, jo pašlaik tiem vienkārši nav naudas.

Mēs nedzīvojam aiz dzelzs priekškara, tas ir tikai normaali ka nodoklis ir degvielā un uz to jebkurā gadījumā ir jāiet, tad arī tie kas brauks šeit cauri vai atpūsties, tomēr arī kkādu summu atstās.
šobrīd maksājma daudz par ceļiem (neceļiem) šeit un vēl ārzemēs lejot tur degvielu.


Aha, un liela daļa iepirks no Krievijas degvielu pa lēto un beigās tāpat budžets zaudēs.
Offline
GS
11. Apr 2016, 12:03 #191

Kopš: 13. Jun 2003

Ziņojumi: 46774

Braucu ar: džī six


11 Apr 2016, 11:53:10 @KriSsMans rakstīja:
Mēs nedzīvojam aiz dzelzs priekškara, tas ir tikai normaali ka nodoklis ir degvielā un uz to jebkurā gadījumā ir jāiet, tad arī tie kas brauks šeit cauri vai atpūsties, tomēr arī kkādu summu atstās.
šobrīd maksājma daudz par ceļiem (neceļiem) šeit un vēl ārzemēs lejot tur degvielu.


Visa normālā pasaule iet uz progresīviem nodokļiem. Man liekas normāli būtu nodoklis teiksim 3% no auto vērtības gadā. Ir jauns RR, maksa 5k, ir e91 maksā 250, ir e46 maksā 90euro.

Tas pats attiecas uz NI nodokli, sodiem par CSN pārkāpšanu, ienākuma nodokli un visu pārējo.

Cik normāli būs ka teiksim cilvēks ar 300k vērtu autoparku maksās mazāk kā cilvēks ar 1999 gada sptrinteri kas izvadā savus audzētos kartupeļus par vietējiem veikaliem ?



-----------------
BMW Vin Decoder
Auction history
BMW History
Audi / Volkswagen vin decoder
Offline
Lauva
11. Apr 2016, 12:04 #192

Kopš: 19. Apr 2005

Ziņojumi: 686

Braucu ar: VW Polo 1.7 SDI 1998.

Nelasīju visu diskusiju, bet nesaprotu tās būtību. Pieņemsim, ka pagājušajā gadā akcīzes nodoklis iekasēts par x litriem degvielas, bet transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis iekasēts y eiro apjomā. Kas liedz aplikt litru degvielas ar y/x transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokli? Iekasētais apjoms taču nemainīties, vienīgi godīgāk notiks sadala - tie, kas vairāk patērē degvielu (vairāk ekspluatē ceļu infrastruktūru), arī vairāk maksās.
Protams, var runāt par pelēko degvielas tirgu, kontrabandu u.tml., bet vai jūs tiešām dosieties uz kaimiņvalsti uzpildīt bāku? Tas vienīgi varētu būt aktuāli kaut kādā Valkā.
Es pats sliecos atbalstīt šo iniciatīvu, jo uzskatu, ka nav godīgi piemērot vienādu nodokļa likmi transportlīdzekļa īpašniekam, kura auto gadā nobrauc, teiksim, 5 000 km, un tādam, kurš pieveic pat 50 000.
Offline
Staris
11. Apr 2016, 12:07 #193

Kopš: 24. Apr 2006

No: Ventspils

Ziņojumi: 30523

Braucu ar: ra ucuarB

GS tu pirms laika draudēji, ka ja ieliks ekspluatācijas nodokļa centus degvielas litrā, tad valsts kritīs, visam cenas pacelsies, pensionāri mirs un t.t.
Pēdējo 2-3 nedēļu laikā 95tā cena ir pacēlusies no 1.01 uz 1.06 vai 1.07. Kas ir mainījies un kā dzīvo pensionāri?
Offline
hronists
11. Apr 2016, 12:08 #194

Kopš: 01. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 14820

Braucu ar: Svensk hjul


11 Apr 2016, 12:03:45 @GS rakstīja:


Cik normāli būs ka teiksim cilvēks ar 300k vērtu autoparku maksās mazāk kā cilvēks ar 1999 gada sptrinteri kas izvadā savus audzētos kartupeļus par vietējiem veikaliem ?


mums tas nedraud

rekur lielo algu saņēmējiem uzlika maksāt tādu pat nodokli kā citiem (pat ne palielināja) un kas notika? tāds tracis, kā tā var, da mūsu ūberkvalificētie speciālisti aizmuks prom, mēs nevarēsim dabūt neko vietā. iedomājies tad kas notiks ja uzliks dajebkādu nodokli progresīvu
Offline
GS
11. Apr 2016, 12:14 #195

Kopš: 13. Jun 2003

Ziņojumi: 46774

Braucu ar: džī six


11 Apr 2016, 12:07:05 @Staris rakstīja:
GS tu pirms laika draudēji, ka ja ieliks ekspluatācijas nodokļa centus degvielas litrā, tad valsts kritīs, visam cenas pacelsies, pensionāri mirs un t.t.
Pēdējo 2-3 nedēļu laikā 95tā cena ir pacēlusies no 1.01 uz 1.06 vai 1.07. Kas ir mainījies un kā dzīvo pensionāri?


Cik noprotu mans uzskats ka pieaugot ražošanas un transporta izmaksām ir jāpieaug arī cenām - ir kļūdains ?

http://www.la.lv/marta-paterina-cenas-latvija-p...a-sasniegusi-06/


Ja nav ko teikti varbūt paklusē ?

-----------------
BMW Vin Decoder
Auction history
BMW History
Audi / Volkswagen vin decoder
Offline
GS
11. Apr 2016, 12:17 #196

Kopš: 13. Jun 2003

Ziņojumi: 46774

Braucu ar: džī six

Vispār mums šobrīd ekonomika ir tik "normāla" tikai pateicoties degvielas cenām, tās kompensē visas Krievijas sankcijas ar uzviju.

-----------------
BMW Vin Decoder
Auction history
BMW History
Audi / Volkswagen vin decoder
Offline
Arturiks
11. Apr 2016, 12:29 #197

Kopš: 01. Nov 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 9026

Braucu ar: 26 & 26 & 11


11 Apr 2016, 12:03:45 @GS rakstīja:

11 Apr 2016, 11:53:10 @KriSsMans rakstīja:
Mēs nedzīvojam aiz dzelzs priekškara, tas ir tikai normaali ka nodoklis ir degvielā un uz to jebkurā gadījumā ir jāiet, tad arī tie kas brauks šeit cauri vai atpūsties, tomēr arī kkādu summu atstās.
šobrīd maksājma daudz par ceļiem (neceļiem) šeit un vēl ārzemēs lejot tur degvielu.


Visa normālā pasaule iet uz progresīviem nodokļiem. Man liekas normāli būtu nodoklis teiksim 3% no auto vērtības gadā. Ir jauns RR, maksa 5k, ir e91 maksā 250, ir e46 maksā 90euro.

Tas pats attiecas uz NI nodokli, sodiem par CSN pārkāpšanu, ienākuma nodokli un visu pārējo.

Cik normāli būs ka teiksim cilvēks ar 300k vērtu autoparku maksās mazāk kā cilvēks ar 1999 gada sptrinteri kas izvadā savus audzētos kartupeļus par vietējiem veikaliem ?



CSN pārkāpums visiem ir viens, pārkāp vai nepārkāp, pārbauc pāri sarkanajam, samaksā sodu lai ar ko Tu brauktu, nevis samaksā sodu 10x nekā otrs, kas ir veicis tādu pašu pārkāpumu, bet ir nabagāks. Tam nav loģikas. Rakstot protokolu, rādīsi bankas konta izrakstu? Priekš tā ir soda punkti kurus savācot, Tev tiek atņemtas tiesības, lai arī cik biezs būtu Tavs maks.

Tas, ka mūsu policija ņem vzjatkas ir cits jautājums, bet paceļot sodu turīgajiem, vnk atvērs iespēju iestumt policistam lielāku summu kabatā.

[ Šo ziņu laboja Arturiks, 11 Apr 2016, 12:30:19 ]

Offline
abyss
11. Apr 2016, 12:31 #198

Kopš: 26. Jun 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 8246

Braucu ar: e39 523


11 Apr 2016, 12:14:19 @GS rakstīja:

11 Apr 2016, 12:07:05 @Staris rakstīja:
GS tu pirms laika draudēji, ka ja ieliks ekspluatācijas nodokļa centus degvielas litrā, tad valsts kritīs, visam cenas pacelsies, pensionāri mirs un t.t.
Pēdējo 2-3 nedēļu laikā 95tā cena ir pacēlusies no 1.01 uz 1.06 vai 1.07. Kas ir mainījies un kā dzīvo pensionāri?


Cik noprotu mans uzskats ka pieaugot ražošanas un transporta izmaksām ir jāpieaug arī cenām - ir kļūdains ?

http://www.la.lv/marta-paterina-cenas-latvija-p...a-sasniegusi-06/


Ja nav ko teikti varbūt paklusē ?


Tajā pašā rakstā teikts, ka degvielas cenu kāpums pieauga par 0.1 %. Kamēr kopumā par 0.7 %. Tātad ir arī vēl daudz kas cits, kas ietekmē cenu kāpumu. Nākamreiz izlasi visu rakstu pirms postē
Offline
zaps
11. Apr 2016, 12:35 #199

Kopš: 21. Dec 2010

Ziņojumi: 1546

Braucu ar: statusa simbolu


11 Apr 2016, 12:29:21 @Arturiks rakstīja:

11 Apr 2016, 12:03:45 @GS rakstīja:

11 Apr 2016, 11:53:10 @KriSsMans rakstīja:
Mēs nedzīvojam aiz dzelzs priekškara, tas ir tikai normaali ka nodoklis ir degvielā un uz to jebkurā gadījumā ir jāiet, tad arī tie kas brauks šeit cauri vai atpūsties, tomēr arī kkādu summu atstās.
šobrīd maksājma daudz par ceļiem (neceļiem) šeit un vēl ārzemēs lejot tur degvielu.


Visa normālā pasaule iet uz progresīviem nodokļiem. Man liekas normāli būtu nodoklis teiksim 3% no auto vērtības gadā. Ir jauns RR, maksa 5k, ir e91 maksā 250, ir e46 maksā 90euro.

Tas pats attiecas uz NI nodokli, sodiem par CSN pārkāpšanu, ienākuma nodokli un visu pārējo.

Cik normāli būs ka teiksim cilvēks ar 300k vērtu autoparku maksās mazāk kā cilvēks ar 1999 gada sptrinteri kas izvadā savus audzētos kartupeļus par vietējiem veikaliem ?



CSN pārkāpums visiem ir viens, pārkāp vai nepārkāp, pārbauc pāri sarkanajam, samaksā sodu lai ar ko Tu brauktu, nevis samaksā sodu 10x nekā otrs, kas ir veicis tādu pašu pārkāpumu, bet ir nabagāks. Tam nav loģikas. Rakstot protokolu, rādīsi bankas konta izrakstu? Priekš tā ir soda punkti kurus savācot, Tev tiek atņemtas tiesības, lai arī cik biezs būtu Tavs maks.

Tas, ka mūsu policija ņem vzjatkas ir cits jautājums, bet paceļot sodu turīgajiem, vnk atvērs iespēju iestumt policistam lielāku summu kabatā.

tam ir loģika, nabagam, lai gūtu mācību pietiks ar sodu 10 bamšļu vērtībā par apstāšanos neatļautā vietā.
bagātam vajag sodu jahtas vērtībā par šo pašu pārkāpumu, jo pretējā gadījumā viņš to uzskatīs par paaugstinātas maksas pārkingu viņam vēlamā vietā, nevis par kautko neatļautu.
Offline
Lauva
11. Apr 2016, 12:35 #200

Kopš: 19. Apr 2005

Ziņojumi: 686

Braucu ar: VW Polo 1.7 SDI 1998.


11 Apr 2016, 12:03:45 @GS rakstīja:

Cik normāli būs ka teiksim cilvēks ar 300k vērtu autoparku maksās mazāk kā cilvēks ar 1999 gada sptrinteri kas izvadā savus audzētos kartupeļus par vietējiem veikaliem ?


Manuprāt, pat ļoti normāli, ja cilvēks ar 300 000 eiro vērtu auto gadā nobrauc dažus tūkstošus kilometru, bet cits, kas pārvietojas ar vecu auto, gadā nobrauc dažus desmitus tūkstošu kilometru. Tas otrs, loģiski, daudz vairāk nolieto ceļu segumu.
Turklāt man liekas, ka "Sprintera" pilna masa ievērojami pārsniedz luksusa automašīnas pilno masu, tādēļ vēl jo vairāk "Sprinterim" jāmaksā vairāk.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo