Online

Pašreiz BMWPower skatās 166 viesi un 2 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Ekonomikas krīze jeb depresija v2

AutorsZiņojums
raivisp
30. Jan 2009, 11:44 #1781

Kopš: 22. Aug 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 8619

Braucu ar: to kas pagalmā mētājas


30 Jan 2009, 11:32:37 markelis rakstīja:

30 Jan 2009, 11:25:12 raivisp rakstīja:

30 Jan 2009, 11:15:45 Duke rakstīja:

Neaizmirstot, ka Vācijā sab.transp. ir stipri dārgāks kā LV...

kā tieši sab.transp. var attīstīties, ja viņš netiek izmantots un valsts spiež turēt neizturami zemas cenas, kas neļauj attīstīties?


Ja pērk biļeti visam gadam, tad sanāk lētāk nekā Rīgā. Runāju par Berlīni. Vienreiz Sbānī redzēju reklāmu ~450 eur/gadā man šķiet. Cik maksā mēnešbiļetes te Rīgā?


vienam transportam (piem. tramvajs) 23.30, jeb 279,60 gadaa.

ja visiem transportiem 36.70, jeb 440,40 gadaa


440,40 Ls = ~620 eur.
Offline
markelis
30. Jan 2009, 11:49 #1782

Kopš: 28. Oct 2002

Ziņojumi: 12927

Braucu ar: eFku

440 lati tas starpcitu ir ddegviela uz 10000 km.
Offline
AigarsV
30. Jan 2009, 11:50 #1783

Kopš: 26. May 2003

Ziņojumi: 477

Braucu ar:

S-Bahn lapas adresē norādītā info par gada maksu (skatīt lapas apakšpusē) gan ir cita, nekā šeit norādītā.
Offline
RaL
30. Jan 2009, 11:52 #1784

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3571

Braucu ar: kruīzu


30 Jan 2009, 11:50:56 AigarsV rakstīja:
S-Bahn lapas adresē norādītā info par gada maksu (skatīt lapas apakšpusē) gan ir cita, nekā šeit norādītā.


830eur gadā?
Offline
markelis
30. Jan 2009, 11:59 #1785

Kopš: 28. Oct 2002

Ziņojumi: 12927

Braucu ar: eFku


30 Jan 2009, 11:15:45 Duke rakstīja:
kā tieši sab.transp. var attīstīties, ja viņš netiek izmantots un valsts spiež turēt neizturami zemas cenas, kas neļauj attīstīties?


un ierosinaajums buutu pacelt cenas? respektiivi lai sab transports saaktu attistiities mums kaadu laiku buut jaabraukaa ar taadu kaa ir sobriid tikai par daargaaku cenu? tas i pie nosaciijuma ka jau sobriid nekaada lielaa ekonomija saliidzinaajumaa ar personiigo auto nesanaak? vai es kaut ko ne taa sapratu?
Offline
gapp
30. Jan 2009, 12:03 #1786

Kopš: 04. Aug 2007

No: Liepāja

Ziņojumi: 8308

Braucu ar: SD


30 Jan 2009, 11:52:45 Duke rakstīja:

30 Jan 2009, 11:25:12 raivisp rakstīja:

30 Jan 2009, 11:15:45 Duke rakstīja:

Neaizmirstot, ka Vācijā sab.transp. ir stipri dārgāks kā LV...

kā tieši sab.transp. var attīstīties, ja viņš netiek izmantots un valsts spiež turēt neizturami zemas cenas, kas neļauj attīstīties?


Ja pērk biļeti visam gadam, tad sanāk lētāk nekā Rīgā. Runāju par Berlīni. Vienreiz Sbānī redzēju reklāmu ~450 eur/gadā man šķiet. Cik maksā mēnešbiļetes te Rīgā?


mēnešbiļete berlīnē maksā 71,xx EUR

vienreizējā biļete 2,10EUR

dienas biļete 6,10EUR


Duke, cik ir vidējā alga Vācijā un Latvijā? Manuprāt tur tā starpība bija 4x, ja domājam loģiski, tad šeit sab. trans. būtu jābūt 4x lētākam.
Offline
AigarsV
30. Jan 2009, 12:03 #1787

Kopš: 26. May 2003

Ziņojumi: 477

Braucu ar:


30 Jan 2009, 11:59:04 markelis rakstīja:
un ierosinaajums buutu pacelt cenas? respektiivi lai sab transports saaktu attistiities mums kaadu laiku buut jaabraukaa ar taadu kaa ir sobriid tikai par daargaaku cenu? tas i pie nosaciijuma ka jau sobriid nekaada lielaa ekonomija saliidzinaajumaa ar personiigo auto nesanaak? vai es kaut ko ne taa sapratu?

Rīgas Satiksmes tarifus apstiprina regulators - savukārt, lai apstiprinātu - tur ir noteikta izmaksu forma, kuru ir nepieciešams aizpildīt. Praktiski tas nozīmē to, ka lietotāji maksā par jau notikušām izmaksām un par nākotnes investīcijām nav un visticamāk arī nebūs jāmaksā. Attiecīgi, ja RS kāda projekta īstenošanai paņem kredītu, tad tarifos iekļauj attiecīgo investīciju nolietojumu, darbības izmaksas un kredīta %, ja tādi ir.
Offline
markelis
30. Jan 2009, 12:10 #1788

Kopš: 28. Oct 2002

Ziņojumi: 12927

Braucu ar: eFku


30 Jan 2009, 12:05:47 Duke rakstīja:

30 Jan 2009, 11:59:04 markelis rakstīja:

30 Jan 2009, 11:15:45 Duke rakstīja:
kā tieši sab.transp. var attīstīties, ja viņš netiek izmantots un valsts spiež turēt neizturami zemas cenas, kas neļauj attīstīties?


un ierosinaajums buutu pacelt cenas? respektiivi lai sab transports saaktu attistiities mums kaadu laiku buut jaabraukaa ar taadu kaa ir sobriid tikai par daargaaku cenu? tas i pie nosaciijuma ka jau sobriid nekaada lielaa ekonomija saliidzinaajumaa ar personiigo auto nesanaak? vai es kaut ko ne taa sapratu?


ierosinājums:

izplānot adekvātus maršrutus/savietojumus/aparātus vajadzīgā daudzumā, izrēķināt cik tas maksātu. Izrēķināt cik ir plānotā maksa.

Valsts garantiju ēnā nofinansēt kādā bankā balstoties uz biznesa plānu, ieviest uzlabojumus un tad ieviest maksu.


tevi par meeru. bet par cik tas nenotiks un ja arii notiks tsitaas idejas taapat netiks realizeetas es tomeer braukshu8 ar mashiinu / riteni.
Offline
martink
30. Jan 2009, 12:41 #1789

Kopš: 19. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 5662

Braucu ar: BMW e34 525i Recaro (sapņos)

varianti ir daudzi un dažādi. piem., viens variants - cilvēki dzīvo 30-40 km rādiusā ap galvaspilsētu, uz darbu brauc ar mašīnu, darbs 20 km no centra. tas ir par vienu ļoti attīstītu ES valsti.

man, piemēram, braucot darba darīšanās uz Rīgu, jāizbraukā vairākas vietas un sab. tr. atkrīt. Bet kad strādāju darbavietā, varēju izkāpt no vilciena centrālajā stacijā un dažās minūtēs būt darbā.

tikai dēļ tā, vai pārvietojas ar mašīnu vai sab. tr., par muļķi nevar nosaukt. kādam varbūt vienkārši patīk šo vienu dzīvi izbaudīt, braucot ar mašīnu un pie dirsas aprēķini par to ka sab. tr. ir izdevīgāks utt.

[ Šo ziņu laboja martink, 30 Jan 2009, 12:42:14 ]

Offline
Domeniks
30. Jan 2009, 12:48 #1790

Kopš: 14. Jun 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 2957

Braucu ar: Toyota

izdevīgāk iet kājām vai riteni
Offline
kristapz
30. Jan 2009, 13:01 #1791

Kopš: 23. Sep 2002

Ziņojumi: 3658

Braucu ar: .


30 Jan 2009, 11:15:45 Duke rakstīja:
Neaizmirstot, ka Vācijā sab.transp. ir stipri dārgāks kā LV...

kā tieši sab.transp. var attīstīties, ja viņš netiek izmantots un valsts spiež turēt neizturami zemas cenas, kas neļauj attīstīties?


nu bet ne jau sabiedriibai tagad ir jaaveic iemaksas "gaishaakai naakotnei" jaaveic investiiciju piesprice, jaasakarto infrastruktuura un tad cenas augshaa, attieciigi atpelnot pasaakumu noteiktaa laika posmaa. preteejaa gadiijumaa sanaak kaa no reaala piemeera uz shosejas apgabalaa aiz maskavas:
mega plata un dubljaina gruntene, kuras sakumaa ir maksas buudas, kuraas tiek paprasiita maksa par celja izmantoshanu. uz jautaajumu, "kur ir celjsh", atbilde: "buus! driiz buus!". tad nu visi, kas grib turpinat braukt pa sho "buus" celju, maksaa "buus" maksu.

nav jau varbuut kaa vislabakais veids, shaadaa veidaa salidzinat, bet tomeer, paaris piemeeri:

1) paris nedeljas atpakalj rietumaafrikaa-marokas lejas daljaa bija vajadziiba braukt ar vilcienu. gaidiiju vecu grabazhu. atbrauca pilniigi svaigs divstaaviigais vilciens. biljetes cena: 12 EUR par parbraucienu 300km + 350km. eiropas naudu nav, maksaatspeejiigas publikas arii nee.

2) portugaale, porto. piepilseetas elektriskie vilcieni - svaigi SIEMENS. cena: 1eur par ~70km parbraucienu. kaut kad bija ljoti nabadziiga EU valsts, joprojam nav iipashi bagaata. iedzivotaju maksatspeeja ne visai.

so?
Offline
kristapz
30. Jan 2009, 13:05 #1792

Kopš: 23. Sep 2002

Ziņojumi: 3658

Braucu ar: .

un nav latvieshi TIK lepna tauta, lai katrs brauktu ar savu auto un principa peec neliistu sabiedriskajaa. bet nu nav vinsh lietojams, nav es pats ljoti ljoti labpraat parvietotos ar metro vai aatriem nelieliem busiem. bet realitate ir bik cita - ja es parvietoshos ar esosho sab. transportu, man nebuus ko eest, jo nokljuut/paspeet kaut kur ar to ir neiespeejami

nu kaada hu#@^ peec ir vajadziigi piemeram 3 transportu veidi riigaa? trollis, buss, trams? trami staav jo mashinaam netiek garaam, trollji pinaas savos vados un brauc tikai tur kur taadi novilkti. tiesham tik briesmiigi taalu ir jaameklee risinajums? trami nah, trollji nah, lielie busi apljveida marsrutiem caur mikrorajoniem. centrs/caur centru - mazi fiksi busi, max. biezhi.
Offline
viagris
30. Jan 2009, 13:19 #1793

Kopš: 06. Jul 2004

Ziņojumi: 4699

Braucu ar:

Vismaz viena laba ziņa Rīgā:
Savukārt 50 latu pabalstu gadījumā, ja mazulis netiek pašvaldības dārziņā, Rīgas dome šogad turpinās maksāt.
Bet:
Tāpat joprojām nav skaidrs, vai būs jāmaksā vairāk par mazuļu uzturēšanos pašvaldības bērnudārzā. Par šādu izmaksu pieaugumu jau iepriekš vēstīja mediji.
Offline
Whazaaa
30. Jan 2009, 13:21 #1794

Kopš: 24. Jun 2004

No: Saulkrasti

Ziņojumi: 71589

Braucu ar: metro

trolejbusi un autobusi ir sūds, tramvajos ir spēks. tikai protams tad, ja pa viņu sliedēm nevar braukt ar auto

-----------------
Logo, vizītkaršu, plakātu, bukletu, flash u.c izveide. vissaldākās cenas. PM. DE?!GN - the problem comes first.
Offline
Ekimons
30. Jan 2009, 13:24 #1795

Kopš: 21. Dec 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 13338

Braucu ar:


30 Jan 2009, 13:21:50 Whazaaa rakstīja:
trolejbusi un autobusi ir sūds, tramvajos ir spēks. tikai protams tad, ja pa viņu sliedēm nevar braukt ar auto


agree.
ja draateetu tos, kuri pish džimbulim braukšanu, tad viss būt ļooti ok
Offline
Neoo
30. Jan 2009, 13:25 #1796

Kopš: 27. Nov 2004

Ziņojumi: 4950

Braucu ar: A4


30 Jan 2009, 13:21:50 Whazaaa rakstīja:
trolejbusi un autobusi ir sūds, tramvajos ir spēks. tikai protams tad, ja pa viņu sliedēm nevar braukt ar auto


Jaa, tramvajs ir ok. Autobusi arii vajadziigi, bet vot tos trolejbusus gan vajadzeetu Pie katram vadu paarmijaam, aatrums 25 km h

-----------------

Offline
snooze
30. Jan 2009, 13:26 #1797

Kopš: 15. Jun 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 20034

Braucu ar: 2 un 4 riteniem


30 Jan 2009, 11:03:45 AigarsV rakstīja:
Te jau svarīgi būtu piebilst, ka degvielas izmaksa nav vienīgā izmaksa, kas ir saistīta ar auto lietošanu - derētu pieskaitīt arī visas citas izmaksas, kas ir tieši saistītas ar nobraukto km daudzumu, tikai te tas visiem aizmirstas.

P.S. Speciāli pārvācos, lai uz darbu var aiziet ar kājām, un arī turpmāk darba maiņas gadījumā to plānoju darīt.


man piemeram pateretu degvielu darba darishanas apmaksa x2, pa cik braucu ar savu auto. un tas ir manuprat izdevigak neka darba auto (varbut )

un par to ka "speciali parvacos tuvak darba vietai " ir pilnigs murgs! acim redzams tu esi parak jauns un tev pilniba pietiks padzivot ireta viena istaba. bet ka lai parvacas ar visu gimene/bernu/shmotkam?
Offline
martink
30. Jan 2009, 13:35 #1798

Kopš: 19. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 5662

Braucu ar: BMW e34 525i Recaro (sapņos)

Duke, tas bija vispārināti. Vnk. ir padomi, kā taupīt naudu, esmu tos dažreiz palasījis un es neteiktu, ka tas, kas tur tika ieteikts, mani iedvesmoja

[ Šo ziņu laboja martink, 30 Jan 2009, 13:36:30 ]

Offline
raivisp
30. Jan 2009, 13:35 #1799

Kopš: 22. Aug 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 8619

Braucu ar: to kas pagalmā mētājas

+1 par tramvajiem

Bieži gan noder arī tās sliedes, kad nesēd tramvajā

Bet nu braucu pa viņām tikai tur kur atļauts, nah man tie 6 bonuspunkti
Offline
AigarsV
30. Jan 2009, 13:53 #1800

Kopš: 26. May 2003

Ziņojumi: 477

Braucu ar:


30 Jan 2009, 13:26:44 snooze rakstīja:
man piemeram pateretu degvielu darba darishanas apmaksa x2, pa cik braucu ar savu auto. un tas ir manuprat izdevigak neka darba auto (varbut )

un par to ka "speciali parvacos tuvak darba vietai " ir pilnigs murgs! acim redzams tu esi parak jauns un tev pilniba pietiks padzivot ireta viena istaba. bet ka lai parvacas ar visu gimene/bernu/shmotkam?


Es darba vajadzībām varu izmantot darba auto, bet galvenais pārvākšanās iemesls bija patērētais laiks ceļā un ceļa izmaksas. Manā gadījumā īres maksas pieaugumu ~ nosedza samazinātās braukāšanas izmaksas, kā arī uzskatu, ka maksimālais laiks, ko var veltīt ceļam uz un no darba, ir ~20 min vienā virzienā.
Dzīvošanu kopā ar draudzeni gan jau kādā veidā var uzskatīt pa ģimeni. Bija aptuveni 1 nedēļu jāsaspringst, bet nu kopumā nekā tāda, ko nevarētu vēl atkārtot.

[ Šo ziņu laboja AigarsV, 30 Jan 2009, 13:54:01 ]

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo