Online

Pašreiz BMWPower skatās 98 viesi un 3 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Velosipēdu topiks

AutorsZiņojums
smudo
29. Jan 2021, 14:27 #16941

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3640

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


29 Jan 2021, 13:59:46 @Harcix rakstīja:
Taas sportinieku stuures ir eertas (it iipashi pilseetaa)? Cik esmu proveejis, nekad nav iepatikushaas - un cik es skatos - daudzi taapat rokas liek uz taa taisnaa gabala (tuvu centram), bet tad bremzes uzreiz ir gruuti pagraabt.




29 Jan 2021, 13:46:29 @peecise28 rakstīja:

Savukārt lai nēsātos pa Rīgu šāds velo varētu būt ļoti ok:
https://www.genesisbikes.co.uk/genesis-day-one-vargn21230



Visu mūžu biju braucis ar MTB un man vajadzēja kādas 2-3 nedēļas, lai pa īstam aprastu (tai skaitā kaklam jāpierod). Var daudz kur izlīst (īpaši vs MTB, kam ir gandīz 2 reizes platāka stūre - 420mm vs 780mm vispārējā standarta situācijā) un ja garāks gabals, tad ir labāks aero. Pēc tam brauco pa pilsētu ar MTB visu laiku šķiet, ka kaut kas nav tā kā vajag
Offline
Edzhus
29. Jan 2021, 14:33 #16942

Kopš: 04. Dec 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 3828

Braucu ar: 4x5

Pabraucu ar šoseju ļoti patika, bet sagribējās nobraukt arī no ceļa.

Tad MTB - ļoti ātri sapratu ka lēni tas viss ir.

Nu un CX ideāls variants.

Par stūri tur jau ir 3 pozīcijas kur rokas likt. Attiecīgi pilsētā liec starp taisno daļu un izliekto vienmēr paliek divi pirksti bremzēt un ātrumus slēgāt.
Offline
GirtzB
29. Jan 2021, 14:38 #16943

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22096

Braucu ar: 2x(R6+LSD)


29 Jan 2021, 13:46:29 @peecise28 rakstīja:

26 Jan 2021, 13:47:14 @bertons rakstīja:
velo industrija tuvojoties fiasko (detalju truukumus) un velorazhotaaji celshot cenas shogad un buushot jauns velo tips - hipsiishi jeb gravel fiksiishi tb tika shoseras raamis, gravela riepas bet bez sleedziem, briivrumbas, bremzeem en shit. driiz saakshot promoteet sho ideju (fotosesijas un video sesijas Islandee jau notiek) bet hipsteri jau sajuusmaa lauzh kreeslus

taa ka gruuzhat nost savus gravelus un kraajat hipsiitim


manuprāt tas nav nekas jauns, jau sen notiek vingaņģa cx sacensības, ne tik sen arī UCI kaut kādus pasākumus ir atbalstījis.


Savukārt lai nēsātos pa Rīgu šāds velo varētu būt ļoti ok:
https://www.genesisbikes.co.uk/genesis-day-one-vargn21230

Jā pārslēdzējs būtu kā šosesjas ritenim lai var ērti lieot kad rokas uz uz stūres būtu pavisam lieliski, +asis un troses iekšpusē..

[ Šo ziņu laboja GirtzB, 29 Jan 2021, 14:40:23 ]



-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
peecise28
29. Jan 2021, 14:41 #16944

Kopš: 19. Oct 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 3570

Braucu ar: r1100s, dažādi depresīvi auto


29 Jan 2021, 14:38:15 @GirtzB rakstīja:

Jā pārslēdzējs būtu kā šosesjas ritenim lai var ērti lieot kad rokas uz uz stūres būtu pavisam lieliski, +asis un troses iekšpusē..


man savukārt gribētos hidrauliskās bremzes.
Offline
peecise28
29. Jan 2021, 15:08 #16945

Kopš: 19. Oct 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 3570

Braucu ar: r1100s, dažādi depresīvi auto


29 Jan 2021, 15:00:04 @bertons rakstīja:
shitiem hidraulikas saakas nu taa ap kaadiem 1800e


man cxam ir, bezrūpīgi braukāju arī ziemās, pēc 4 gadu aktīvas lietošanas, mainot tikai klučus un 1x eļļu, nomainīju vienu supportu, kuru čoms braucot ar galēji nodilušiem klučiem (jau bremzējot ar keramiku pret disku) sabojāja. Nekas nav jāregulē, nekāda čakara uz ceļa, mauc tikai.
Offline
peecise28
29. Jan 2021, 15:10 #16946

Kopš: 19. Oct 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 3570

Braucu ar: r1100s, dažādi depresīvi auto


29 Jan 2021, 15:00:04 @bertons rakstīja:

shitiem hidraulikas saakas nu taa ap kaadiem 1800e


pirmais ko iedomājos - tiagra
https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-tia...ntrol-set-870702
varbūt ir vēl kas lētāks
Offline
smudo
29. Jan 2021, 15:53 #16947

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3640

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


29 Jan 2021, 15:43:22 @bertons rakstīja:
I mean gravels ar hidraulikaam buus saakot no kaadiem 1800e


Giant Revolt pie Sergis (Veloshop) noteikti ka var krietni lētāk dabūt, jo MRSP cena LV viņiem ir 1200 EUR. Bet nu šie būs ar ALU rāmi.

https://www.giant-bicycles.com/int/bikes-revolt-2021
Offline
Negantelis
29. Jan 2021, 19:25 #16948

Kopš: 01. Mar 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 1463

Braucu ar: M54 KOMPRESOR un daudziem motocikliem.

Kosmonauti.

Puikam ričukam sanācis ka iztrūcis spieķis aizmugures ratam un iemeties astotnieks. Taisnojams, jauns jāpērk? Pēdējo reizi kaut ko tādu darīju pirms 20 gadiem. Uz rata rakstīts 20"

Nav man spieķa rezervē, tagad jau hvz kur jāpērk uz firmu vai .

Labprāt iedošu kādam sataisīt.
Offline
lurkersgonnalurk
30. Jan 2021, 07:12 #16949

Kopš: 14. Dec 2020

Ziņojumi: 1070

Braucu ar: cietu seju


29 Jan 2021, 10:25:21 @GirtzB rakstīja:
Ja pareizi atceros, tad Gravel vs CX galvenā atšķirība ir bottom bracket augstums no zemes un gravels ir "stāvāks" .
+ CX ir šaurāks rāmis, īsāka garanbāze, šaurāka stūre un mazāk stiprināju punktu visādam hlamam jo "sports".
un tā kā gravel bike tagad ir modē, tad CX cenas reizēm ir saprotamākas par gavel...


P.s. rekur laba bilde



Kas ir allroad?

Iegūglēju, nesapratu - izskatās, ka daži ražotāji par to sauc kaut ko, kas nav ne cx, ne gravel, ne road, bet tāds nesporta braucamais pa vidu starp gravel un svētdienas-šosejas.
Kamēr citur tas, izskatās, tiek lietots kā sinonīms gravel.
Offline
lurkersgonnalurk
30. Jan 2021, 07:31 #16950

Kopš: 14. Dec 2020

Ziņojumi: 1070

Braucu ar: cietu seju


29 Jan 2021, 13:59:46 @Harcix rakstīja:
Taas sportinieku stuures ir eertas (it iipashi pilseetaa)? Cik esmu proveejis, nekad nav iepatikushaas - un cik es skatos - daudzi taapat rokas liek uz taa taisnaa gabala (tuvu centram), bet tad bremzes uzreiz ir gruuti pagraabt.



29 Jan 2021, 14:22:16 @peecise28 rakstīja:
Man patīk
Šaurāka stūre - vieglāk izlīst starp auto

Piekrītu, ja runājam par šosejas stūri šosejas stūres platumā, bet graveļu dropbāri taču ir apmēram 90to gadu xc velo stūru platumā



29 Jan 2021, 14:22:16 @peecise28 rakstīja:
neesmu fiksīšu cienītājs, attiecīgi, lietojot ar bremzēm aprīkotu dropbar, pilsētā parasti sanāk izmantot pārslēdzēju/bremžu "ragus" (hoods).


Man par dropbāriem vienīgi nav skaidrs, kā tie, jebkādā leņķī noregulēti, var būt ērti braukšanai gan ar rokām uz hūdiem, gan dropos. Pat ja tā tā ir kompaktā/seklā "ergo" stūre, kā bildē. Ja noliek tā ka augšdaļa ir horizontāla, kā apmēram ir bildē, un uz hūdiem ērti, tad dropos nav īsti ērti (bet ir ciešami, atšķirībā no klasiskiem dropbāriem). Ja palaiž uz leju, tā ka dropos ir ērtāk, tad uz hūdiem vairs nav ērti.





29 Jan 2021, 14:22:16 @peecise28 rakstīja:
Pilnīgi subjektīvi pilsētai bullhorn šķiet labākais, jo tie dropi nemaz nav vajadzīgi, bet plaukstas turēt gareniski man šķiet ērtāk un dabīgāk.

Ko to domāji ar "gareniski"?
Es neredzu nekādu baigo atšķirību starp rokas pozīciju uz dropbāra hūdiem un uz bulhorna.
Offline
lietus
30. Jan 2021, 09:03 #16951

Kopš: 21. Nov 2004

Ziņojumi: 2054

Braucu ar:

Bildee nav gravel bike tipiskaakaa stuure. Vairaak uz agresiivu shoseju. Uz dropiem nevar "paguleet" to ragi ir par iisu apaksheejam horizontaalajam tveerienam. Tas 45 graadu tveeriens der garaakos nobraucienos, kad jaaienjem airodinamiskaaka poziicija un jaasaglabaa eerts heebelju tveeriens bremzeeshanai.

Shosejas velo,CX un gravel bike peec nokluseejuma ir sportiskai braukshanai. Ja ir veelme peec relakseetaakas vizinaashanaas ieskaitot ljoooti ilgi un ljoooti taalu liidz pat ekspediicijai, tad tam ir atsevishkjs segments touring bike (nejaukt ar treking bike). Populaaraakie razhotaaji Salsa, Surley, .. lai gan daudziem lielajiem razhotaajiem arii ir atsevishkji modelji.
Paarsvaraa vienkaarshas un uzticamas komponentes (jaa ar Alivio un Deore var sleegaaties beedu nezinot), relakseetaaka (mazaak airodinamiska) gjeometriija, jo nav jaavaac sekundes un var chilot, hroma-molibdeena sakauseejuma dzels raamji, kas labaak absorbee celja neliidzenumus. Dzelzs raamis protams ir smagaaks nekaa alumiinija vai karbona, bet atkal - pofig, jo nekraajam sekundes, bet chilojam. Ja var atljauties titaana raami tad vispaar lieliski.
Offline
lurkersgonnalurk
30. Jan 2021, 09:34 #16952

Kopš: 14. Dec 2020

Ziņojumi: 1070

Braucu ar: cietu seju

Tā ir šosejas ergo stūre, jā. Man ir šāda vai ļoti līdzīga, un tas, ko tu sauc par 45 grādu tvērienu, man ir par stāvu, lai būtu ērts, ja stūre ir noregulēta tādā leņķī, lai būtu ērti uz hūdiem.
Gravel stūrēm arī, cik zinu, ir diezgan sekls drops, pat vēl seklāks, un piedevām tās ir platas
Offline
lurkersgonnalurk
30. Jan 2021, 09:41 #16953

Kopš: 14. Dec 2020

Ziņojumi: 1070

Braucu ar: cietu seju


30 Jan 2021, 09:03:09 @lietus rakstīja:
relakseetaaka (mazaak aEEEEEEErodinamiska) gjeometriija

Jā, Salsa un tie visi ražo arī kaut ko, kam stūre ir pusmetru virs dakšas kroņa


30 Jan 2021, 09:03:09 @lietus rakstīja:
hroma-molibdeena sakauseejuma dzels raamji, kas labaak absorbee celja neliidzenumus

Figzin, cik šitais ir urbāna leģenda un placebo
Offline
smudo
30. Jan 2021, 22:13 #16954

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3640

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


30 Jan 2021, 07:31:47 @lurkersgonnalurk rakstīja:

Piekrītu, ja runājam par šosejas stūri šosejas stūres platumā, bet graveļu dropbāri taču ir apmēram 90to gadu xc velo stūru platumā



Giant Šosejas TRC road bike sērijai stūres platumi atkarībā no rāmja izmēra ir 400 līdz 440mm, savukārt Revolt gravel sērijai stūres platumi ir no 400 līdz 460mm. Atceros, ka 90 vidū man bija pirmais MTB ar 560mm stūri, līdz ar to nevaru īsti Tev piekrist, ka gravel stūres ir tik platas, ka neatvieglo izlīšanu caur mašīnām vs MTB. Man MTB 2021 gada 29er OEM stūre ir 790mm - es gan esmu nopircis jaunu 720mm, ko likšu pavasarī virsū un vēl apsveru to noīsināt līdz kādi 700mm.

Mana 2019 gada gravel/adventure modelim (M izmērs) stūres platums 440mm. Pilsēta braucot kā diena pret nakti salīdzinot ar MTB.

Braucot pa granteni vai cietu segumu vienmēr izmantoju drop bars, bet iebraucot meža takās un īpaši nobraucienos, vienmēr izmantoju "ragus", jo tā šādā situācijās ļoti palielinās kontrole pār velo un tādās situācijās aero pozīcija nav būtiska.

[ Šo ziņu laboja smudo, 30 Jan 2021, 22:17:05 ]

Offline
smudo
30. Jan 2021, 22:32 #16955

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3640

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX

Šodien izdomāju iemēģināt jaunās ziemas velo kurpes, cimdus un jaku un no rīta aizbraucu līdz Jūrmalai pa velo celiņu un pēc tam vēl 20km pa Rīgu. Velo celiņš no rīta vēl nebija tīrīts, bet līdz Jūrmalas teritorijai bija OK - 10cm pūderis, jo pirms tam iepriekšējā dienā laikam nošķūrēts bijis. No tā tiltiņa/atpūtas vietas, kurs sākas Jūrmalas teritorija, nebija tīrīts un apakšā vecs piestaigāts nelīdzens sniegs - bija nedaudz jāiespringst, bet kādu pus km pirms Priedaines atkal OK - 10 cm svaigs sniegs. Beigās lai arī tikai 50km, toties vidējais zem ap 14kmh - normāls bāzes treniņš sanāca.

Braucot atpakaļ jau aiz Babītas uz Rīgas pusi bija notīrīts.

Šis vēl Rīgā - aiz Imantas stacijas:



Starp Babīti un Priedaini, aiz Rīgas apvedceļa







Offline
lurkersgonnalurk
30. Jan 2021, 22:40 #16956

Kopš: 14. Dec 2020

Ziņojumi: 1070

Braucu ar: cietu seju


30 Jan 2021, 22:13:13 @smudo rakstīja:
Revolt gravel sērijai stūres platumi ir no 400 līdz 460mm. Atceros, ka 90 vidū man bija pirmais MTB ar 560mm stūri

Ok, paldies
Manas fragmentārās zināšanas par gravel stūru platumiem būs bijušas kļūdainas/nepilnīgas.

Bet nevar būt, ka tos superplatos dropbārus es esmu nosapņojis. Tādi noteikti eksistē.
Uz kādiem velo?
Salsa/Surly tūrisma?
Atsevišķu ražotāju gravel modeļiem?
Offline
lurkersgonnalurk
30. Jan 2021, 22:43 #16957

Kopš: 14. Dec 2020

Ziņojumi: 1070

Braucu ar: cietu seju


30 Jan 2021, 22:32:22 @smudo rakstīja:




Cik resnas tās riepas ir?
Offline
smudo
30. Jan 2021, 23:01 #16958

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3640

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX

Šīs ir 45mm. Varētu ielikt arī 50mm

Oriģināli nāca ar 38mm, kas bija OK pagājušo ziemu pa mežiem un grantenēm (nebija sniega), bet sākot ar martu/aprīli, kad meži sāka žūt un Pierīgas mežos parādījās daudz smiltis, ar 38mm daudzās vietās vairs nebija braukšana un bija grūti smilšainās vietās tikt līdzi MTB. Un bija arī jāuzmanās no lieliem akmeņiem un saknēm. Uzliekot 45mm, velo pārvērtās uz pozitīvo pusi un labi ripo (protams, ka ne tika labi kā MTB ar 60mm/2,35 collu riepām) pa visiem segumiem un var tagad braukt arī pa XC trasēm, bet stūre nobraucienos ir stingri tad jātur.
Offline
lurkersgonnalurk
30. Jan 2021, 23:05 #16959

Kopš: 14. Dec 2020

Ziņojumi: 1070

Braucu ar: cietu seju


30 Jan 2021, 23:01:48 @smudo rakstīja:
var tagad braukt arī pa XC trasēm, bet stūre nobraucienos ir stingri tad jātur.

Stingri jātur salīdzinājumā ar ko - ar 38mm riepām vai ar xc velo?
Offline
smudo
30. Jan 2021, 23:09 #16960

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3640

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


30 Jan 2021, 23:05:50 @lurkersgonnalurk rakstīja:

30 Jan 2021, 23:01:48 @smudo rakstīja:
var tagad braukt arī pa XC trasēm, bet stūre nobraucienos ir stingri tad jātur.

Stingri jātur salīdzinājumā ar ko - ar 38mm riepām vai ar xc velo?


Salīdzinot ar MTB, jo sanāk turēties pie ragiem, kas nav tik ērti un vēl jāspēj operēt bremzes un ātrumi, kam tāds set-up standartā tomēr nav būvēts. Man pēc viena 3+h & 70 km XC izbrauciena, kur bija daudz taku, nobraucienu & kāpumu un pat nelieli lecieni, kur citi bija ar MTB, tajā vietā, kur turēju stūri (pie ragiem), ar rokām nedaudz pārrīvēju stūres lentu
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo