Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 220 viesi un 7 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Kas notiek ielās?

Tēma: Avārija!

AutorsZiņojums
RaL
09. Nov 2022, 15:43 #15741

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3572

Braucu ar: kruīzu


09 Nov 2022, 15:26:27 @integral rakstīja:

09 Nov 2022, 15:17:28 @versatile rakstīja:

09 Nov 2022, 13:26:52 @integral rakstīja:

09 Nov 2022, 12:39:06 @Petka rakstīja:
No protokola:
"Nespēdama nobremzēt, piedevu gāzi"

Diemžēl, daļai sieviešu avārijas situācijās (melnais ledus, akvaplanēšana, alnis ceļā etc.) ir netikums (..) aizmirst par bremžu pedāli


Uz melnā (un arī parastā) ledus un laikam arī akvaplanējot (nav gadījies, reāli) par bremzēm IR jāaizmirst.

Tas bija tā, in general par avārijas situāciju kā tādu - 0 refleksi vai centieni kaut kā saglābt situāciju. Akvaplanējot, atkarībā no situācijas, tik tiešām pa lielam glābj jēzus, jo bremzē-nebremzē, līdz ko ūdens ir starp riepu un asfaltu, saķere nevar veidoties. Par ledu piekrītu daļēji.


pirmajā uzmetienā, liekas, ka, jā, varētu piekrist no teorijas viedokļa, bet praksē tomēr gribētos teikt, ka bremzes vienmēr palīdzēs kaut vai samazināt trieciena spēku (atkarībā no pieejamās distances).
Cik ļoti sliktām un neatbilstošām sezonai jābūt riepai, un cik ļoti jābrauc apstākļiem neatbilstošā ātrumā, lai uz ielas nokļūtu situācijā, kur, pieņemsim, 30 metrus nav vispār saķeres nevienai no auto riepām ar ceļu? Akvaplanēšanai jau vispār, tur arī pats ūdens bremzē diezgan spēcīgi ātrumu.
Offline
integral
09. Nov 2022, 15:52 #15742

Kopš: 05. Mar 2021

Ziņojumi: 178

Braucu ar:

Nu piemēram uz A2 izdzīstās risas asfaltā īsi aiz Siguldas (pirms 5-6 gadiem, hvz, tad kad nebija sataisīts); kad sanāk vienā tādā trāpīt, joki ir mazi, jo esi ar visiem 4 ratiem ūdenī, un bremzē-nebremzē, situāciju tas nekādi nelabo. Toreiz gan trāpījās, ka tajās risās arī paliku, tb. kā bobsleja trasē un priekšā neviena nebija, kam ielikt pakaļā. Arī tas ūdens neko īsti nebremzē, jo esi kā olis pa virsu tam, ne gluži tajā iekšā. Situācija mīzīga.

Jā, riepas bija max sūdīgas, bet legālas.

[ Šo ziņu laboja integral, 09 Nov 2022, 15:53:12 ]

Offline
versatile
09. Nov 2022, 15:56 #15743

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1168

Braucu ar:

Pirms gadien 5 ar normālām riepām bik par lielu ātrums līkumā uz ledus, izslīdēja priekša, mēģināju vākt, sapratu, ka nebūs - skatos, gar malām liels sniega valnis, cerēju atsisties tajā un nospiedu bremzi.
Neparēķināju, ka laukā mīnus 20, tam valnim izlidoju cauri ka nebijušam. Bet, kolidz pieskāros bremzēm, no vadītāja kļuvu par skatītāju.
Pirms esi izslīdējis, ar bremzēm kko savākt var, bet pēc tam ne.
Protams, rallija braucējiem gan jau skilla pietiek.

[ Šo ziņu laboja versatile, 09 Nov 2022, 15:56:58 ]

Offline
RaL
09. Nov 2022, 16:14 #15744

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3572

Braucu ar: kruīzu

te jau vairāk tika teikts, ka bremzēt nav jēgas, jo ātrums tāpat nesamazināsies ne uz ledus, ne akvaplanējot
Lai arī, cik slidens ledus būtu, maza vai pavisam maza saķere kādai no riepām vismaz uz brīdi būs, un kopumā ātrāk apstāsies, vai vismaz samazināsies ātrums pirms sadursmes, otrs ko gribēju teikt, pat, ja viena riepa trāpa tīrā ledū, vai visas 4, tad pēc dažiem metriem varbūt kādai riepai tomēr parādās saķere, kas tad jau stipri palīdzēs samazināt ātrumu.. Vēl viena lieta - tādi ekstrēmi gadījumi, kad tiešām ir ļoti slidens, vai viss ceļš klāts ūdeni (neviens saprātīgs cilvēks gan nemēģinās tad braukt cauri lielā ātrumā), tomēr ir ļoti reti gadījumi un 99.9% gadījumu bremzes būs būtisks glābējs.
Offline
Samsasi
09. Nov 2022, 16:16 #15745

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4579

Braucu ar:


09 Nov 2022, 15:26:27 @integral rakstīja:

Tas bija tā, in general par avārijas situāciju kā tādu - 0 refleksi vai centieni kaut kā saglābt situāciju. Akvaplanējot, atkarībā no situācijas, tik tiešām pa lielam glābj jēzus, jo bremzē-nebremzē, līdz ko ūdens ir starp riepu un asfaltu, saķere nevar veidoties. Par ledu piekrītu daļēji.



akvapanēšana ar normālām riepām un atļauta ātruma ievaros - nedraud. Par ledu piekrītu - jēzus ar šipiem.
Offline
Bender
09. Nov 2022, 16:46 #15746

Kopš: 30. Oct 2014

Ziņojumi: 1841

Braucu ar: E91

Pirms turpinat stumt to savu teorētisko sūdu, ka pat vienas riepas saķere bremzējot uz ledus vai uzpeldot palīdz, noziedojiet tos grašus un izbrauciet 333 slapjo trasi.
Un tad atgriežaties atpakaļ šajā topikā ar saviem spriedelējumiem. Pļed, pat uz jūrmalenes kreisajā joslā lietus laikā braucot ar atļauto ātrumu un jaunām labā gala riepām nepilnas sekundes laikā negribot var "pārkārtoties" blakus joslā.
Offline
user
09. Nov 2022, 17:12 #15747

Kopš: 12. May 2020

Ziņojumi: 13761

Braucu ar:

bremzēt vienmēr ir jēga dažreiz ir jāaprot, ka bremzējot zūd vadāmība, tad var nebremzēt, lai labāk apbruaktu šķērsli, bet, ja jāsamazina ātrums - bremzēt vajag vienmēr
Offline
alnisg
09. Nov 2022, 17:52 #15748

Kopš: 29. Jul 2015

Ziņojumi: 1853

Braucu ar:


09 Nov 2022, 16:46:24 @Bender rakstīja:
Pirms turpinat stumt to savu teorētisko sūdu, ka pat vienas riepas saķere bremzējot uz ledus vai uzpeldot palīdz, noziedojiet tos grašus un izbrauciet 333 slapjo trasi.
Un tad atgriežaties atpakaļ šajā topikā ar saviem spriedelējumiem. Pļed, pat uz jūrmalenes kreisajā joslā lietus laikā braucot ar atļauto ātrumu un jaunām labā gala riepām nepilnas sekundes laikā negribot var "pārkārtoties" blakus joslā.

+++, vēl klāt tam, ka akvaplanēšanas gadījums ir vēl pavisam kas cits, nekā 333, vai pa ledu iepriekš paredzamais. Akvaplanēšana var sākties pavisam neparedzami un viss process notiek zibenīgi, turklāt to automašīnas trajektoriju var būtiski ietekmēt paša vai citu saceltās neparedzamās ūdens šļakatas... tas ūdens spiediens autiņu aizvirzīt "kaut kur" var būt zvērīgs. Ja ir daudz ūdens un vagas asfaltā, braucam daudz piesardzīgāk, lai cik labas riepas, it sevišķi, ja tās ir platas un uz viegla svara autiņa. Kad braukāju ar kupejām tās planēšanas sajūtas dažreiz noķēru, gan bez sekām, bet sajūtas pavisam draņķīgas bij'. Melnais ledus, salīdziniet ar šito, ir štrunts.
Offline
Deivid
09. Nov 2022, 17:56 #15749

Kopš: 02. Mar 2004

Ziņojumi: 40692

Braucu ar: E46 M3 / C5X


09 Nov 2022, 17:12:25 @user rakstīja:
bremzēt vienmēr ir jēga dažreiz ir jāaprot, ka bremzējot zūd vadāmība, tad var nebremzēt, lai labāk apbruaktu šķērsli, bet, ja jāsamazina ātrums - bremzēt vajag vienmēr


nu nu...

atlaist pedāli var, bremzēt vienmer un visur var sanākt

[ Šo ziņu laboja Deivid, 09 Nov 2022, 17:57:04 ]

Offline
user
09. Nov 2022, 18:02 #15750

Kopš: 12. May 2020

Ziņojumi: 13761

Braucu ar:

No akvaplanēšanas nav jābaidās, ja brauc taisni, kad sajūti, tad atmeties, pa lietu braukt vispār ir kaifs.

Bet ja jāsamazina ātrums, bremzēt vajag.

Te pārāk daudz teorētiķu un maz braucēju, teorētiķi saklausās muļķības un tad raksta te
Offline
Samsasi
09. Nov 2022, 18:14 #15751

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4579

Braucu ar:


09 Nov 2022, 17:52:46 @alnisg rakstīja:

09 Nov 2022, 16:46:24 @Bender rakstīja:
Pirms turpinat stumt to savu teorētisko sūdu, ka pat vienas riepas saķere bremzējot uz ledus vai uzpeldot palīdz, noziedojiet tos grašus un izbrauciet 333 slapjo trasi.
Un tad atgriežaties atpakaļ šajā topikā ar saviem spriedelējumiem. Pļed, pat uz jūrmalenes kreisajā joslā lietus laikā braucot ar atļauto ātrumu un jaunām labā gala riepām nepilnas sekundes laikā negribot var "pārkārtoties" blakus joslā.

+++, vēl klāt tam, ka akvaplanēšanas gadījums ir vēl pavisam kas cits, nekā 333, vai pa ledu iepriekš paredzamais. Akvaplanēšana var sākties pavisam neparedzami un viss process notiek zibenīgi, turklāt to automašīnas trajektoriju var būtiski ietekmēt paša vai citu saceltās neparedzamās ūdens šļakatas... tas ūdens spiediens autiņu aizvirzīt "kaut kur" var būt zvērīgs. Ja ir daudz ūdens un vagas asfaltā, braucam daudz piesardzīgāk, lai cik labas riepas, it sevišķi, ja tās ir platas un uz viegla svara autiņa. Kad braukāju ar kupejām tās planēšanas sajūtas dažreiz noķēru, gan bez sekām, bet sajūtas pavisam draņķīgas bij'. Melnais ledus, salīdziniet ar šito, ir štrunts.



Ai nu dvj tikai nevajag sito sūdu.... Melno ledu tu meredzi. Udeni redzi. Nu ja meredzi me vienu ne otru, tad autobuss ir tavs draugs
Offline
user
09. Nov 2022, 18:19 #15752

Kopš: 12. May 2020

Ziņojumi: 13761

Braucu ar:


09 Nov 2022, 18:14:01 @Samsasi rakstīja:

09 Nov 2022, 17:52:46 @alnisg rakstīja:

09 Nov 2022, 16:46:24 @Bender rakstīja:
Pirms turpinat stumt to savu teorētisko sūdu, ka pat vienas riepas saķere bremzējot uz ledus vai uzpeldot palīdz, noziedojiet tos grašus un izbrauciet 333 slapjo trasi.
Un tad atgriežaties atpakaļ šajā topikā ar saviem spriedelējumiem. Pļed, pat uz jūrmalenes kreisajā joslā lietus laikā braucot ar atļauto ātrumu un jaunām labā gala riepām nepilnas sekundes laikā negribot var "pārkārtoties" blakus joslā.

+++, vēl klāt tam, ka akvaplanēšanas gadījums ir vēl pavisam kas cits, nekā 333, vai pa ledu iepriekš paredzamais. Akvaplanēšana var sākties pavisam neparedzami un viss process notiek zibenīgi, turklāt to automašīnas trajektoriju var būtiski ietekmēt paša vai citu saceltās neparedzamās ūdens šļakatas... tas ūdens spiediens autiņu aizvirzīt "kaut kur" var būt zvērīgs. Ja ir daudz ūdens un vagas asfaltā, braucam daudz piesardzīgāk, lai cik labas riepas, it sevišķi, ja tās ir platas un uz viegla svara autiņa. Kad braukāju ar kupejām tās planēšanas sajūtas dažreiz noķēru, gan bez sekām, bet sajūtas pavisam draņķīgas bij'. Melnais ledus, salīdziniet ar šito, ir štrunts.



Ai nu dvj tikai nevajag sito sūdu.... Melno ledu tu meredzi. Udeni redzi. Nu ja meredzi me vienu ne otru, tad autobuss ir tavs draugs


Un melnais ledus arī nav nekas tāds, tas ir ledus, kuru vajag konstatēt ar sajūtām un viss. Pa to var braukt ar jebko
Offline
RaL
09. Nov 2022, 18:56 #15753

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3572

Braucu ar: kruīzu


09 Nov 2022, 16:46:24 @Bender rakstīja:
Pirms turpinat stumt to savu teorētisko sūdu, ka pat vienas riepas saķere bremzējot uz ledus vai uzpeldot palīdz, noziedojiet tos grašus un izbrauciet 333 slapjo trasi.
Un tad atgriežaties atpakaļ šajā topikā ar saviem spriedelējumiem. Pļed, pat uz jūrmalenes kreisajā joslā lietus laikā braucot ar atļauto ātrumu un jaunām labā gala riepām nepilnas sekundes laikā negribot var "pārkārtoties" blakus joslā.


Ko?

Esmu braucis pa 333 slapjā laikā, arī ikdienā braukāju gan pa Jūrmaleni, gan citām šosejām. Neticēsi, akvaplanēšanu īsti neesmu piedzīvojis regulāri braukājot arī uz 120 un 130 tālus gabalus vēl pirms kādas nedēļas ar 4mm vasarenēm
Vienīgais, kad dziļākās peļķēs iebrauc, bet nu tomēr skatos uz ceļa un tādas nebraucu.

P.s. ok varbūt domāji Ulmaņa gatvi Jūrmalas virzienā, tur, jā, ir risks un peļķes, bet to par normālu situāciju nevajag uzskatīt un tur braukt lēnāk, vai nebraukt peļķēs
Offline
RaL
09. Nov 2022, 19:01 #15754

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3572

Braucu ar: kruīzu


09 Nov 2022, 17:12:25 @user rakstīja:
bremzēt vienmēr ir jēga dažreiz ir jāaprot, ka bremzējot zūd vadāmība, tad var nebremzēt, lai labāk apbruaktu šķērsli, bet, ja jāsamazina ātrums - bremzēt vajag vienmēr


++
Offline
Samsasi
09. Nov 2022, 19:28 #15755

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4579

Braucu ar:


09 Nov 2022, 18:19:24 @user rakstīja:

09 Nov 2022, 18:14:01 @Samsasi rakstīja:

09 Nov 2022, 17:52:46 @alnisg rakstīja:

09 Nov 2022, 16:46:24 @Bender rakstīja:
Pirms turpinat stumt to savu teorētisko sūdu, ka pat vienas riepas saķere bremzējot uz ledus vai uzpeldot palīdz, noziedojiet tos grašus un izbrauciet 333 slapjo trasi.
Un tad atgriežaties atpakaļ šajā topikā ar saviem spriedelējumiem. Pļed, pat uz jūrmalenes kreisajā joslā lietus laikā braucot ar atļauto ātrumu un jaunām labā gala riepām nepilnas sekundes laikā negribot var "pārkārtoties" blakus joslā.

+++, vēl klāt tam, ka akvaplanēšanas gadījums ir vēl pavisam kas cits, nekā 333, vai pa ledu iepriekš paredzamais. Akvaplanēšana var sākties pavisam neparedzami un viss process notiek zibenīgi, turklāt to automašīnas trajektoriju var būtiski ietekmēt paša vai citu saceltās neparedzamās ūdens šļakatas... tas ūdens spiediens autiņu aizvirzīt "kaut kur" var būt zvērīgs. Ja ir daudz ūdens un vagas asfaltā, braucam daudz piesardzīgāk, lai cik labas riepas, it sevišķi, ja tās ir platas un uz viegla svara autiņa. Kad braukāju ar kupejām tās planēšanas sajūtas dažreiz noķēru, gan bez sekām, bet sajūtas pavisam draņķīgas bij'. Melnais ledus, salīdziniet ar šito, ir štrunts.



Ai nu dvj tikai nevajag sito sūdu.... Melno ledu tu meredzi. Udeni redzi. Nu ja meredzi me vienu ne otru, tad autobuss ir tavs draugs


Un melnais ledus arī nav nekas tāds, tas ir ledus, kuru vajag konstatēt ar sajūtām un viss. Pa to var braukt ar jebko


Nu galnais asi nemainit trajektoriju. Taisni braucot pat nepamanisi, ka brauci pa melno ledu
Offline
user
09. Nov 2022, 19:44 #15756

Kopš: 12. May 2020

Ziņojumi: 13761

Braucu ar:

nu ja tā skatās, tad pats galvenais tomēr ir nemīzt
Offline
smudo
09. Nov 2022, 20:16 #15757

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3634

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


09 Nov 2022, 18:02:03 @user rakstīja:
No akvaplanēšanas nav jābaidās, ja brauc taisni, kad sajūti, tad atmeties, pa lietu braukt vispār ir kaifs.

Bet ja jāsamazina ātrums, bremzēt vajag.

Te pārāk daudz teorētiķu un maz braucēju, teorētiķi saklausās muļķības un tad raksta te


Weekendā nosapņoju, ka braucu pa lietu uz Ēŗgļiem - nekāda akvaplanēšana ar jaunām UHP riepām nebija (tur gan nav peļķu). Turējās labi - līkumos tādos apstākļos jāsamazina ātrums vairāk, nekā pa sauso, jo nedaudz slīdēja/stūma ārā priekšu tajās vietas, kur ar piķi apstrādātas šuves un mikro plaisas (un arī uz līnijām, ja sanāc uz kādas uztrāpīt).
Ērgļi - Pļaviņas, kur apstrādāts ar šķembām, vispār nekas neslīdēja.

Akvaplanēšana parasti ir ļoti labi paredzama, jo ir vai nu risēs/peļķēs, vai arī super spēcīgas lietus gāzes laikā. Atlaižot gāzi vai maigi piebremzējot (ar taisnu stūri), nedaudz tiek piesēdināts auto un ar lielāku spēku izspiests ūdens starp riepu un ceļa segumu, palīdzot atgūt kontroli.

Uz melnā ledus (vai vienkārši slapja ledus ar plānu ūdens kārtiņu virsū), ja nav radzes uz sāk slīdēt, tad variantu maz. Bet pat tādos apstākļos var pārvietoties samērā raiti, tik ilgi kamēr nav jābremzē vai jāmaina strauji virziens
Offline
kvatra
09. Nov 2022, 20:18 #15758

Kopš: 16. Jan 2003

No: Cēsis

Ziņojumi: 1162

Braucu ar: Audi Quattro


09 Nov 2022, 18:02:03 @user rakstīja:
No akvaplanēšanas nav jābaidās, ja brauc taisni, kad sajūti, tad atmeties, pa lietu braukt vispār ir kaifs.

Bet ja jāsamazina ātrums, bremzēt vajag.

Te pārāk daudz teorētiķu un maz braucēju, teorētiķi saklausās muļķības un tad raksta te


+ Sigulda - Sēnīte
Offline
rencho
09. Nov 2022, 20:47 #15759

Kopš: 23. Mar 2009

No: Sigulda

Ziņojumi: 1417

Braucu ar: Škoda Kodiaq , MB W210 E240, Volvo S60 II


Piekrītu par bremzēšanu- pirms gadiem , veicot apdzīsanas manevru uz pleskavas ceła, pretejā joslā dabuju akvaplanēšanu, viegli piebremzējot , auto masu novirzīju uz priekšas tiltu, atjaunoju sakeri un vadību.
Bet bik samīzos , jo pretī jau brauca autobuss un akvaplanēšanas laikā sajūta bija bija diezgan bezpalidziga.
Offline
termcan
09. Nov 2022, 21:00 #15760

Kopš: 22. Feb 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 545

Braucu ar: pirkstu pa dēli.

O, rallistu topiks
Visām šitām nebūšanām pamatā ir nepareizi izvēlēts ātrums.
Ja būs pareizs ātrums, tad nebūs ne akvaplanēšanas, ne slīdēšanas pa ledu.
Brauc pareizi. Pareizi!
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo