Online

Pašreiz BMWPower skatās 212 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tehniska rakstura diskusijas

Tēma: Jautājumi spečukiem 14.0

AutorsZiņojums
Ekimons
20. Jan 2009, 11:00 #1401

Kopš: 21. Dec 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 13338

Braucu ar:


20 Jan 2009, 00:09:23 adolfs rakstīja:
taa zhurnaalos raksta


kaadaa, ja nav noslēpums
Offline
daticho
20. Jan 2009, 11:06 #1402

Kopš: 11. Jun 2007

No: Zilupe

Ziņojumi: 11399

Braucu ar: FN-15


19 Jan 2009, 17:56:02 daticho rakstīja:
eu banāni, ir kāds izmantojis Berlīnē kādu autonomu????
vajag zināt, kur var dabūt lētāko pārvietekli uz pāris dienām. Hertz, Avis u.t.t.. jau ir zināmas


Offline
koijotss
20. Jan 2009, 11:10 #1403

Kopš: 23. Nov 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 912

Braucu ar: vaz 2103


19 Jan 2009, 23:35:19 rinalds2m rakstīja:
Kur var nopirkt, izgatavot šādu detaļu-disku???



pirmkārt kur izmantojas , kārbā,reduktorā Kas tur pliks dzelzis vai virsū klājums ja pliks tad var izgatavot tur kur ir lāzergrišana metāla, bet nopirkt kārbu reduktoru rezervesdaļu veikalā

-----------------
Autogāzes iekārtu uzstādīšana un apkalpošana. www.lpgpower.lv 27425188
Galerija
Offline
artys
20. Jan 2009, 12:25 #1404

Kopš: 10. May 2008

No: Jēkabpils

Ziņojumi: 11258

Braucu ar: E30 cabrio, E53

tāds pastulbs jautājiens - izskaidrojiet, kādu labumu/nelabumu dod pneimo piekare autiņam, un vispār, kas tas par rīku tāds

vnk te viens frīks piedāvā apmaiņai pret manu e36 savu e34, un tam esot pneimo piekare...

[ Šo ziņu laboja artys, 20 Jan 2009, 12:26:27 ]



-----------------
Visa veida apdrošināšanas pakalpojumi, konsultācijas
Offline
Dzhanis
20. Jan 2009, 12:30 #1405

Kopš: 29. Dec 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 3734

Braucu ar: kreiso labejo


20 Jan 2009, 12:25:34 artys rakstīja:
tāds pastulbs jautājiens - izskaidrojiet, kādu labumu/nelabumu dod pneimo piekare autiņam, un vispār, kas tas par rīku tāds

vnk te viens frīks piedāvā apmaiņai pret manu e36 savu e34, un tam esot pneimo piekare...
jaa, bet vairums gadiijumu taa piekare vairs nedarbojas un tie spilveni ir daargi! tas ir paredeets tam, ka tu mashiinaa sakrauj 600kg ( ) ar kartupeljiem un brauc no laukiem uz riigu, taa piekare nodroshinas to, ka sapumpees gaisu, lai pakalja nevilktos pa zemi. hvz cik tur max kg bija...laikam tie pashi 600(mosh 400)
Offline
RAIVIC
20. Jan 2009, 12:31 #1406

Kopš: 30. Aug 2006

Ziņojumi: 793

Braucu ar: RR-38

pneimo piekare lieka problema!
Offline
Whazaaa
20. Jan 2009, 12:37 #1407

Kopš: 24. Jun 2004

No: Saulkrasti

Ziņojumi: 71589

Braucu ar: metro


20 Jan 2009, 12:30:21 Dzhanis rakstīja:
jaa, bet vairums gadiijumu taa piekare vairs nedarbojas un tie spilveni ir daargi! tas ir paredeets tam, ka tu mashiinaa sakrauj 600kg ( ) ar kartupeljiem un brauc no laukiem uz riigu, taa piekare nodroshinas to, ka sapumpees gaisu, lai pakalja nevilktos pa zemi. hvz cik tur max kg bija...laikam tie pashi 600(mosh 400)

e34 ar normāliem amīšiem un atsperēm un 500-600 kg skarautiem aizmugure iesēžas ļoti minimāli pāris cm. hvz cik tur tonna jākrauj lai būtu lauki style™.

no tās piekares jēga nav, saplīsīs kautkas būs

-----------------
Logo, vizītkaršu, plakātu, bukletu, flash u.c izveide. vissaldākās cenas. PM. DE?!GN - the problem comes first.
Offline
artys
20. Jan 2009, 13:01 #1408

Kopš: 10. May 2008

No: Jēkabpils

Ziņojumi: 11258

Braucu ar: E30 cabrio, E53

skaidra bilde ar to piekari...

-----------------
Visa veida apdrošināšanas pakalpojumi, konsultācijas
Offline
Mengele
20. Jan 2009, 16:24 #1409

Kopš: 17. Jan 2009

No: Piltene

Ziņojumi: 58

Braucu ar: āriešu auto

jautājums par tosolu

man ir bik nokrities līmenis bačokā, tosloa krāsa sitēmā zaļa, bet es pirmstam neapskatoties nopirku sarkano tosolu 1L

tātad jautājums vai es drīkstu viņus jaukt

pieliet bišķiņ sarkano tosolu klāt zaļajam

[ Šo ziņu laboja Mengele, 20 Jan 2009, 16:24:58 ]

Offline
Es10
20. Jan 2009, 16:26 #1410

Kopš: 07. Feb 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 1938

Braucu ar: Q7, V70


20 Jan 2009, 16:24:16 Mengele rakstīja:
jautājums par tosolu

man ir bik nokrities līmenis bačokā, tosloa krāsa sitēmā zaļa, bet es pirmstam neapskatoties nopirku sarkano tosolu 1L

tātad jautājums vai es drīkstu viņus jaukt

pieliet bišķiņ sarkano tosolu klāt zaļajam

A kāda atšķirība, galvenais, lai dzesē un nesasalst tak
Offline
Mengele
20. Jan 2009, 16:28 #1411

Kopš: 17. Jan 2009

No: Piltene

Ziņojumi: 58

Braucu ar: āriešu auto


20 Jan 2009, 16:26:51 Es10 rakstīja:

20 Jan 2009, 16:24:16 Mengele rakstīja:
jautājums par tosolu

man ir bik nokrities līmenis bačokā, tosloa krāsa sitēmā zaļa, bet es pirmstam neapskatoties nopirku sarkano tosolu 1L

tātad jautājums vai es drīkstu viņus jaukt

pieliet bišķiņ sarkano tosolu klāt zaļajam

A kāda atšķirība, galvenais, lai dzesē un nesasalst tak


kautkur dzirdēju ka nedrīkstot viņus jaukt, jo mainoties sasalšanas t* pirms leju gribu pārliecināties
Offline
gapp
20. Jan 2009, 16:31 #1412

Kopš: 04. Aug 2007

No: Liepāja

Ziņojumi: 8308

Braucu ar: SD


20 Jan 2009, 16:30:16 OX rakstīja:



kautkur dzirdēju ka nedrīkstot viņus jaukt, jo mainoties sasalšanas t* pirms leju gribu pārliecināties

PM


Kāpēc nevar rakstīt publiski, lai visi uzzina?
Offline
Dzvile
20. Jan 2009, 16:32 #1413

Kopš: 19. Dec 2005

Ziņojumi: 5863

Braucu ar: Čupu ar lūžņiem un diviem BMW.


20 Jan 2009, 16:28:30 Mengele rakstīja:

20 Jan 2009, 16:26:51 Es10 rakstīja:

20 Jan 2009, 16:24:16 Mengele rakstīja:
jautājums par tosolu

man ir bik nokrities līmenis bačokā, tosloa krāsa sitēmā zaļa, bet es pirmstam neapskatoties nopirku sarkano tosolu 1L

tātad jautājums vai es drīkstu viņus jaukt

pieliet bišķiņ sarkano tosolu klāt zaļajam

A kāda atšķirība, galvenais, lai dzesē un nesasalst tak


kautkur dzirdēju ka nedrīkstot viņus jaukt, jo mainoties sasalšanas t* pirms leju gribu pārliecināties


Jaukt nedrīkst tikai tad ja viens paredzēts līdz -5,a otrs līdz -30,a tā viņi ir vienādi.Nav starpības krāsai,bet tam kas tur ir iekšā.

-----------------
"The quieter you become the more you can hear."
Offline
Mengele
20. Jan 2009, 16:50 #1414

Kopš: 17. Jan 2009

No: Piltene

Ziņojumi: 58

Braucu ar: āriešu auto


20 Jan 2009, 16:32:18 Dzvile rakstīja:

Jaukt nedrīkst tikai tad ja viens paredzēts līdz -5,a otrs līdz -30,a tā viņi ir vienādi.Nav starpības krāsai,bet tam kas tur ir iekšā.


Offline
Arviss
20. Jan 2009, 18:04 #1415

Kopš: 11. Oct 2006

Ziņojumi: 324

Braucu ar: e90

šo vari jaukt kopā ar vienalga kādu citu tosolu.
Offline
Grosha
20. Jan 2009, 19:12 #1416

Kopš: 14. Apr 2006

Ziņojumi: 2722

Braucu ar:

Tā spečuki vajadzīgs kantoris/speciālists kurš metina alumīnij, nepieciešama ļoti laba kvalitāte un augsta precizitāte, paldies.
Ieteikumus lūdzu PM
Offline
SEMIGALL
20. Jan 2009, 19:13 #1417

Kopš: 10. Apr 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 4693

Braucu ar: 3.2DID


20 Jan 2009, 16:24:16 Mengele rakstīja:
jautājums par tosolu

man ir bik nokrities līmenis bačokā, tosloa krāsa sitēmā zaļa, bet es pirmstam neapskatoties nopirku sarkano tosolu 1L

tātad jautājums vai es drīkstu viņus jaukt

pieliet bišķiņ sarkano tosolu klāt zaļajam


Castrol Anti-Freeze
Nodrošina radiatoru un dzesēšanas sistēmu aizsardzību. Castrol Antifreeze ir dzinēja dzesēšanas šķidruma koncentrāts, kas paredzēts gan benzīna motoriem, gan dīzeļdzinējiem. Tas ir monoetilēnglikola un atlasītu ķīmisko reaģentu maisījums bez nitrītiem, amīniem vai fosfātiem.

Priekšrocības:
Nodrošina efektīvu dzinēja dzesēšanu, nepieļaujot vārīšanos, kā arī nodrošina aizsardzību pret koroziju, elektrolīzi un sasalšanu.
IEVĒROJIET:
Pirms lietošanas Castrol Antifreeze ir jāatšķaida ar tīru ūdeni, lai šķidruma koncentrācija būtu no 33-60%.


Offline
SEMIGALL
20. Jan 2009, 19:14 #1418

Kopš: 10. Apr 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 4693

Braucu ar: 3.2DID

te vēl
Ar ko atšķirās - tosols, antifrīzs un kūlants?

Tosols - dzesēšanas šķidrums zilgan zaļā krāsā, kuru gandrīz kā vienīgo dzesēšanas šķidrumu lietoja līdz 1990. gadam. Par cik lielākais vairums dzesēšanas sistēmas bija gatavotas no kapara vai misiņa, tosola sastāvā, pēc GOST standartiem, ir aktīvās vielas, kuras kavē apkaļķošanās procesu uz kapara radiatora sieniņām, bet ir arī tādas vielas kā nitrīti, amīni un fosfāti, kuras nelabvēlīgi iedarbojas uz alumīnija un vieglā sakausējuma dzesēšanas sistēmām, tās saēdot.

Atcerieties, ka dzesēšanas šķidruma krāsa nenosaka tā kvalitāti, bet gan ļauj atšķirt, piemēram, no dzeramā ūdens, vai dažādiem citiem šķidrumiem!!!

Pēdējo 12 gadu laikā automašīnu parks ir būtiski mainījies. Līdz ar mašīnbūves attīstību ir mainījušies arī dzesēšanas sistēmas tehnoloģijas un materiāli, kuriem tika izgudroti speciāli dzesēšanas šķidrumi. Kopš 1992. gada pēc auto ražotāju pieprasījuma sāka ražot dzesēšanas šķidrumu, kuru mēs šodien pazīstam kā antifrīzs (Antifreeze NAP-free).

Antifrīzs - dzesēšanas šķidrums tumši zilā vai zaļā krāsā. Antifrīza pamatsastāvā ir Monoetilēnglikols un kā piedevas parasti tiek izmantoti silikāti un triasoli. Tas nesatur nitrītus, amīnus un fosfātus. Šis jaunais dzesēšanas šķidrums nodrošina motoriem un dzesēšanas sistēmām labāku aizsardzību pret koroziju, optimālāku siltuma emisiju, ļauj ātri uzsildīties dzinējam līdz normālai darba temperatūrai, kā arī tā lietošanas termiņi dzesēšanas sistēmās ir garāki. Arīdzan tas ir mazāk bīstams apkārtējai videi un mūsu veselībai. Dzesēšanas šķidrums sistēmā ir jāmaina ik pēc 2-3 gadiem.
Sākot ar 2000. gadu auto ražotāji ir radījuši un piedāvā pasaules tirgū automašīnas ar tiešās iesmidzināšanas dzinējiem. Šie dzinēji attīsta lielākas jaudas un bieži vien strādā ekstremālākos apstākļos. Šim nolūkam tika radīti jaunas paaudzes dzesēšanas šķidrumi - kūlanti (tulk. no angļu val. - Coolant), kurus izmanto mašīnrūpnīcas visā Eiropā un daudzās citās pasaules valstīs.

Kūlants - parasti ir gaiši zaļā vai srkanā krāsā, tas nesatur nitrītus, amīnus, fosfātus, silikātus un borātus (Coolant NAPSB-free), nodrošinot nevainīgu aizsardzību pret koroziju un sistēmas aizkaļķošanos visiem dzinējā un dzesēšanas sistēmā lietotajiem materiāliem. Veiksmīgi izstrādātā ķīmiskā formula nodrošina optimālu dzesēšanu pie lielāka darba spiediena un ievērojami paaugstina dzesēšanas sistēmā vārīšanās temperatūru līdz +120°C. Kūlanta lietošanas laiks ir ievērojami garāks - 5 gadi un tas ir paredzēts 150.000km.

Izvēloties dzesēšanas šķidrumu savam auto, viennozīmīgi lētāk un pareizāk ir lietot jaunās paaudzes materiālus. Lai nodrošinātu antifrīza vai kūlanta pareizu darbību būtu jāatkaļķo un jāizskalo visa dzesēšanas sistēma. Tam nepieciešams speciāls skalotājs (pie mums nopērkams), ko ielej vecajā sistēmā un brauc 50 km vai liek mašīnai 10 min. darboties tukšgaitā. Pēc tam izlej ārā veco šķidrumu un iepilda jauno. Šī procesa laikā jābūt vaļā salona apsildes radiatoram.

Dod priekšroku mūsu firmas pārbaudītam un kvalitatīvam dzesēšanas šķidrumam!



Kāds ir labāks - alumīnija vai misiņa radiators?

Pašos pirmssākumos ražoja misiņa radiatorus. Misiņa radiatoru izvēle tajos laikos likās acīmredzama, jo tiem bija liela siltumietilpība, tie bija viegli izgatavojami un remontējami.
Astoņdesmitajos gados ražotāji mēģināja uzlabot radiatoru dzesēšanas efektivitāti, izmantojot datoru tehnoloģiju. Ražotaji nonāca pie sledziena, ka dzesēšanas efektivitāti var palielināt izmantojot platākas trubiņas, kuras absorbē karstumu no dzesēšanas šķidruma. Tas nozīmēja to, ka platākām trubiņām ir nepieciešamas biezākas sieniņas, lai aizkavētu iespējamo "uzvārīšanos".
Laikā, kad automašīnu ražošanā centās samazināt automašīnu svaru, smagumu palielināja plato trubiņu sieniņu biezums, kas bija nepieņemams.
Jautājums, ar ko ražotāji saskārās bija: "Kā radiators var būt izgatavots ar lielāku trubiņas platumu, biezākām sieniņām un joprojam palikt viegls?" Atbilde bija ALUMĪNIJS!
Izgatavots alumīnija radiators ar identisku trubiņu platumu un sieniņu biezumu bija aptuveni par 60% vieglāks kā tāds pats misiņa radiators. No tā izriet, ka divu rindu alumīnija radiators ar trubiņas platumu 2,54 cm ir līdzvertīgs piecu rindu misiņa radiatoram ar 1,27 cm platu trubiņu.

Pirmā atšķirība starp misiņu un alumīniju ir materiālu izturība.
Alumīnija radiatora konstrukcija izrādijās izturīgāka, kā arī nodrosina efektīvāku siltuma vadību kā misiņa raidatoram. Misiņa radiatora trubiņam ir jābūt šaurām un loti plānām, lai radiators efektīvi dzesētu un novērstu, iekšējo spiedienu rezultātā, radiatora izplešanos un uzsprāgšanu. Savukārt alumīnijs ir daudz izturīgāks un pieļauj ievērojami platāku trubiņu izmanotšanu. Platākas trubiņas nodrošina tiešāku kontaktu starp trubiņām un plāksnītēm, palielinot radiatora kapacitātes spējas izkliedēt karstumu projām no motora.

Otra alumīnija priekšrocība ir tā izturība pret bojājumiem.
Izturīgi, ilgstošas lietošanas un augsta snieguma radiatori ir papildināti ar īpašu augstas temperatūras epoksīdsveķi, kas nodrošina papildus izturību un kalpo vibrāciju novēršanai. Alumīnija trubiņas visbiežāk ieliecas nevis nodilst vai saplīst.

Kā trešā atšķirība un alumīnija priekšrocība ir abu materiālu svara starpība.
Alumīnijs ir ievērojami vieglāks par misiņa radiatoru.
Radiatora serdes struktūra ir salodēta pie temperatūras aptuveni +593C. Šajā ražošanas procesā arīdzan tika speciāli apstrādātas trubiņas, padarot tās elastīgas, nepārduramas un neplaisājošas pret mazāko akmentiņu triecienu. Alumīnija trubiņas visbiežāk ieliecas nekā nodilst vai saplīst.

Kopsavilkums.

Varš ir labs karstuma vadītājs, bet trubiņu un plāksnīšu lodējuma vieta ar misiņu rada izolāciju, kas nedaudz aizkavē karstuma pārvietošanos. Savukārt alumīnija trubiņas ir piemetinātas alumīnija tvertnei, līdz ar to nodrošinot efektīvāku siltuma vadību dzesēšanas efektivitātei.

Misiņa plusi: Alumīnija plusi:
radiators ir viegli izgatavojams un remontējams mazu bojājumu gadījumā;
radiatorā lejamiem dzesēšanas šķidrumiem irmazākas prasības; tas ir vieglāks;
lētāks par misiņa radiatoru;
izturīgā konstrukcija nodrošina efektīvāku siltumavadību;
trubiņas neplīst, bet gan ieliecās;
labāka kapacitātes spēja izkliedēt karstumu projāmno motora.

Misiņa mīnusi: Alumīnija mīnusi:
tas ir smags;
no akmentiņu triecieniem tas ieplīst;
nav tik efektīva siltuma vadība. tas viegli reaģē ar etilēnglikolu, kas ir dzesēšanas šķidruma sastāvdaļa, tādēļ tam ir nepieciešams dzesēšanas šķidrums ar speciālām piedevām, kas aizkavē šo reakciju;
nav remontējams.
Offline
uvels
20. Jan 2009, 19:19 #1419

Kopš: 07. Mar 2006

Ziņojumi: 3210

Braucu ar: semaku

ka atskirt BREYTON diskus no padjobkam,konkreti intrese BREYTON VISION,luuk sie,ir padjobkas vai isti,izmers 8,5j18


Offline
Laurens
20. Jan 2009, 20:19 #1420

Kopš: 26. Mar 2006

Ziņojumi: 381

Braucu ar: TRoc-R un ar V8


20 Jan 2009, 19:14:21 SEMIGALL rakstīja:
te vēl
Ar ko atšķirās - tosols, antifrīzs un kūlants?


Par tosolu pizdjosh. Zhikiem 80 saakumaa paraadiijaas alumiinija galvas un attieciigi tika izmainiits tosola sastaavs, apziimeejums M. Ljoti gudri uzrakstits, a tolku maz. Nu laablaab, tas viss jau ir veesture, tagad visiem gudriniekiem dzeseeshanas skjidrums ir tosols..
Lejam sarkano daargo, buus gerei.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, dust, linda, mrc, noisex, smudo