Online
Pašreiz BMWPower skatās 63 viesi un 2 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Rail Baltic
Autors | Ziņojums |
uldens1 | |  Kopš: 28. Feb 2008
Ziņojumi: 16630
Braucu ar:
|
03 Jan 2025, 12:30:04 @bum_bumz rakstīja:
03 Jan 2025, 12:20:18 @ozo rakstīja:
03 Jan 2025, 12:05:23 @josi rakstīja:
03 Jan 2025, 11:23:35 @ozo rakstīja:
Un šis ir kārtējais gadījums kurš liek uzdot jautājumu- nahuj mums vajag nacionālo aviokompāniju kurā tūlin būs iegrūsts 1mljrd? Šodien kancelēja 5% reisu, rīt vēl, parīt 10%. Kāda jēga no AB?
Varu turpināt uzskaitīt argumentus, bet labāk pakustini smadzenes, lasi starp rindām. Bet tiem kuri ar putām uz lūpām apgalvo, ka pie patreizējās vadības mums vajag AB, RB varu novēlēt vēl paraudāt par octa likumiem un citām kapeikām.
Vispār jau būtu interesanti, ja Tu varētu turpināt, nevis apstātos pie tirgus tantes līmeņa vaimanām 
Ar to ko uzrajstiju nepietiek, lai saprastu, ka nav Latvija spējīga pacelt tik lielu projektu kā RB un nav pietiekami zināšanu, lai veiksmīgi vadītu AB. Man, tāpat kā Tev tam nav zināšanu, bet man pietiek redzēt loğiskas likumsakarības, kuras liek domāt, ka mums nevajag ne RB, ne AB.
Un, ieslēdzot valsts mēdijus, izrādās, mums svarīgāk ir stāstīt par problēmām Gruzijā un Ungārijā 
https://www.delfi.lv/193/politics/120056073/air...uzskata-valainis | Offline | | |
Elviss  | |  Kopš: 02. May 2006
Ziņojumi: 22549
Braucu ar: VAZ 2101 80'
| Tur par to vadības maiņu vai tik nebūs tā, ka tagad kāds spodrina sev uzvalciņu un tik vienkārši to Gausu nav izmest ārā.
-----------------
RT Translations | Offline | | |
ozo  | |  Kopš: 27. Oct 2005
Ziņojumi: 18969
Braucu ar: Braucu ar
| Sen jau būtu nomests, ja tas būtu tik vienkārši. Neviens, nevienu neatlaidīs. Pārāk daudz, mums nezināmas “inside” detaļas. Par vadības maiņu runā jau gadus 5 stabili. Ja jau pārdzīvoja valsts finansētu “pamatkapitāla paaugstināšanu”, pārdzīvos arī šo. [ Šo ziņu laboja ozo, 03 Jan 2025, 13:13:11 ] | Offline | | |
Mizx | |  Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6686
Braucu ar:
|
03 Jan 2025, 12:30:04 @bum_bumz rakstīja:
Un, ieslēdzot valsts mēdijus, izrādās, mums svarīgāk ir stāstīt par problēmām Gruzijā un Ungārijā 
Nu bet AB jau arī nav nekāda problēma, tā ir kaut kāda ziepene valsts mērogā. Kura sabiedrībā zināma persona kā uzvedusies kādā klubā nedēļas nogalē, tāds līmenis. Ārpus LV tas maz kuru interesē. Ar RB mazliet līdzīgi, tajā gadījumā gan naudas maciņš ir ārzemēs un ir lielākas iepējas par to lasīt medijos. | Offline | | |
cipargalva | |  Kopš: 07. Jul 2009
No: Valmiera
Ziņojumi: 6665
Braucu ar: quattro
|
03 Jan 2025, 11:58:39 @smudo rakstīja:
Par Rail Baltic - kad projekts sāka virzīties 10+ gadus atpakaļ biznesa vidē kā ieguvums Latvijai tika apspriesti kravu pārvadājumi no NVS valstim un Eiropu. Kravas nākt līdz Salaspils kravu terminālim, kur tās varētu pārkraut un tālāk nogādās uz tuvējo Eiropu.
Otrs ieguvums ir pasažieru pārvadājumi starp Baltijas valstīm. Braucieni uz Eiropu ar vilcienu bija politiķu pasakas, kuras nevienā brīdī nebija racionāli pamatotas un iespējamas, bet nu iespējams, ka Politiķi tādā veidā mēģināja "pārdot" projektu tautai, jo diez vai tautai interesētu stāsts par kravu termināli Salaspilī
Sākotnēji aplēsa, ka tas izmaksātu ap 6-8 miljardi EUR (kopā), no kā ES fondi segtu 80%. ņemot to vērā, sākotnējais plāns bija racionāls. Tas, kas notika tālāk, protams, padara šo projektu samērā utopisku.
Kravas no NVS pamazām saruka, līdz 2022. gadā sākās karš un projekta izmaksas dažādu iemeslu dēļ pieauga (vai jau sākotnēji tika pārāk piesardzīgi novērtētas) un tagad ir zudis galvenais biznesa iemesls šāda dzelzceļa izbūvei.
Domāju, ka šis joprojām ir galvenais plānotais pielietojums.
Pagaidām kravu apjoms ir samazinājies, taču tas tā nebūs vienmēr, pieminiet manus vārdus. Mangāna rūdu vairs nevajadzēs vest ar kuģi. Salaspilī būs jauns kālija parks. | Offline | | |
RaL | |  Kopš: 23. Jul 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 3788
Braucu ar: kruīzu
|
03 Jan 2025, 12:00:35 @ozo rakstīja:
03 Jan 2025, 11:47:30 @Arturiks rakstīja:
03 Jan 2025, 11:34:09 @Mikels rakstīja:
03 Jan 2025, 11:24:18 @bum_bumz rakstīja:
03 Jan 2025, 11:18:01 @Mikels rakstīja:
Es saprotu,ka stāsts ir tikai par 3 lidmašīnām,kurām kavēsies apkopes, attiecīgi kaut vai būtu dažādu ražotāju lidmašīnas (no kurām arī neviena nav pasargāta no tehniskām problēmām) izkrītot kaut vai tik niecīgam skaitam no flotes ir ietekme uz reisu skaitu.
pārtrauks lidojumus 19 maršrutos, atceļot kopumā 4670 lidojumu t.i. 12,79 lidojumi dienā
https://www.delfi.lv/bizness/37264250/biznesa_v...nas-atklaj-gauss
Ja tās ir tikai 3 lidmašīnas, kas ir pie vainas, un dzinēju apkopju nodrošinātājs maksā līgumsodus, kāda problēma paņemt nomā 3 lidmašīnas un turpināt nodrošināt pakalpojumu bez izmaiņām? Vismaz nodrošinot kaut kādu reputācijas noturību.
Tagad gan 67k cilvēkiem sačakarē vasaras plānus, gan arī vēl vaimanā pēc 300 ljamiem. 
Gauss jau atbildēja
Gauss norāda, ka situāciju varēja risināt, arī nomājot citas lidmašīnas, tomēr pērn "airBaltic" saņēmusi daudz negāciju no pasažieriem, kuri nav tikuši pārvadāti ar lidsabiedrībai piederošajām "Airbus A220-300" lidmašīnām, tādēļ šāds alternatīvais risinājums atmests.
Tas kretīnelis ņirgājas par mums, valdību utt. Nožēlojami.
var jau izvēlēties, kādas lidmašīnas nomāt 
tās, ko airBaltic pēc covid nomāja, bija briesmīgas un skaidrs, ka visiem nepatika, bet, ja tās ir tikai 3 lidmašīnas, vai tad uz kopējā fona nevarēja atrast kaut kur 3 normālas un iznomāt kaut vai par dārgāku naudu, bet neciestu reputācija. Vismaz normālos apstākļos, ja ir uzņēmuma vaina, tad piecieš zināmus izdevumus/zaudējumus, bet panāk, lai klients neciestu  | Offline | | |
versatile | |  Kopš: 03. Sep 2015
Ziņojumi: 1270
Braucu ar:
|
03 Jan 2025, 14:27:21 @RaL rakstīja:
var jau izvēlēties, kādas lidmašīnas nomāt 
ja jau tā izvēle būtu tik plaša, LH gaņau ņemtu no turienes, nevis mūsu bombardierus, pardon, gaisabusus. | Offline | | |
Mizx | |  Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6686
Braucu ar:
|
03 Jan 2025, 14:55:46 @versatile rakstīja:
03 Jan 2025, 14:27:21 @RaL rakstīja:
var jau izvēlēties, kādas lidmašīnas nomāt 
ja jau tā izvēle būtu tik plaša, LH gaņau ņemtu no turienes, nevis mūsu bombardierus, pardon, gaisabusus.
Nez, internetā izvēle ir. | Offline | | |
|
RaL | |  Kopš: 23. Jul 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 3788
Braucu ar: kruīzu
| kaut kas tur tāpat neliekas tīrs 
ja reiz tikai 3 lidmašīnām nepaspēs apkopt motorus, kādēļ tik daudz lidojumu atcelts?
Otrs paši atceļ lidojumus, bet lidmašīnas (kāda sakritība - tieši tādu pašu skaitu, cik pietrūkst) iznomā tālāk:
https://www.db.lv/zinas/austrian-airlines-no-ai...as-sezona-519510 | Offline | | |
Mikels | |  Kopš: 28. Jan 2011
Ziņojumi: 5051
Braucu ar: cieņu
|
03 Jan 2025, 15:44:31 @RaL rakstīja:
kaut kas tur tāpat neliekas tīrs 
ja reiz tikai 3 lidmašīnām nepaspēs apkopt motorus, kādēļ tik daudz lidojumu atcelts?
Otrs paši atceļ lidojumus, bet lidmašīnas (kāda sakritība - tieši tādu pašu skaitu, cik pietrūkst) iznomā tālāk:
https://www.db.lv/zinas/austrian-airlines-no-ai...as-sezona-519510
Kamēr lidmāšīna stāv uz zemes tikmēr tā naudu nepelna, attiecīgi es domāju,ka viņas griež 24/7. Kaut kas taču te iepriekš bija izrēķinājis,ka tie ir aptuveni 12 lidojumi dienā, tādā gadījumā 4 lidojumi dienā vienam ļotakam nešķiet nekas neiespējams.
Bet tas,ka varēja iznomāt,nevis atvelt lidojumus gan ir AB kasjaks, es domāju neapmierinātie būtu mazāk, nekā atceltu reisu gadījumā.[ Šo ziņu laboja Mikels, 03 Jan 2025, 17:26:27 ] | Offline | | |
treshaa_josla | |  Kopš: 07. Mar 2023
Ziņojumi: 541
Braucu ar:
|
03 Jan 2025, 14:18:40 @cipargalva rakstīja:
03 Jan 2025, 11:58:39 @smudo rakstīja:
Par Rail Baltic - kad projekts sāka virzīties 10+ gadus atpakaļ biznesa vidē kā ieguvums Latvijai tika apspriesti kravu pārvadājumi no NVS valstim un Eiropu. Kravas nākt līdz Salaspils kravu terminālim, kur tās varētu pārkraut un tālāk nogādās uz tuvējo Eiropu.
Otrs ieguvums ir pasažieru pārvadājumi starp Baltijas valstīm. Braucieni uz Eiropu ar vilcienu bija politiķu pasakas, kuras nevienā brīdī nebija racionāli pamatotas un iespējamas, bet nu iespējams, ka Politiķi tādā veidā mēģināja "pārdot" projektu tautai, jo diez vai tautai interesētu stāsts par kravu termināli Salaspilī
Sākotnēji aplēsa, ka tas izmaksātu ap 6-8 miljardi EUR (kopā), no kā ES fondi segtu 80%. ņemot to vērā, sākotnējais plāns bija racionāls. Tas, kas notika tālāk, protams, padara šo projektu samērā utopisku.
Kravas no NVS pamazām saruka, līdz 2022. gadā sākās karš un projekta izmaksas dažādu iemeslu dēļ pieauga (vai jau sākotnēji tika pārāk piesardzīgi novērtētas) un tagad ir zudis galvenais biznesa iemesls šāda dzelzceļa izbūvei.
Domāju, ka šis joprojām ir galvenais plānotais pielietojums.
Pagaidām kravu apjoms ir samazinājies, taču tas tā nebūs vienmēr, pieminiet manus vārdus. Mangāna rūdu vairs nevajadzēs vest ar kuģi. Salaspilī būs jauns kālija parks.
Protams, ka mūžam krievijā benčiks nevaldīs.
Es arī atceros, kko līdzīgu, kā smudo klārē, tāda sākotnējā ideja bija, kas gan man jau tad izskatijās pēc kakas, jo to jau veiksmīgi darija poļi. Bet nu lai būtu.
Lai vai kā - par mil pielietojumu sākotnējā stadijā nebija ne vārda, tas viss tiek pievilkts tikai tagad
~~~~~~~~~~~
Protams, daudzi tagad velk paralēles, kā četrdesmito gadu sākumā Doiče Bahn vilka uz austrumiem kara materiālus un atpakaļ uz aušvicēm spakoto kravu. Tā ir / bija efektīvas organizācijas paraugstunda.
BET jāatcerās, ka:
1. tur īstas alternatīvas nebija. Tajos laikos kravas auto, kas varētu pavest Tīģeri, nebija.
2. distances ir pavisam citas.
Vāciešiem nebija variantu. Vai nu DB vai nekā.
Mūsdienās, ņemot vērā apjomus un gala mērķi, + cik tālu tas mērķis ir no plānotā dz.c līnijas, esmu pārliecināts, ka lolnauvērc. | Offline | | |
Tomzs  | | Kopš: 06. Jan 2009
No: Liepāja
Ziņojumi: 3550
Braucu ar: VS & 29
| Picu Andris back in the house. | Offline | | |
RaL | |  Kopš: 23. Jul 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 3788
Braucu ar: kruīzu
|
03 Jan 2025, 17:22:43 @Mikels rakstīja:
03 Jan 2025, 15:44:31 @RaL rakstīja:
kaut kas tur tāpat neliekas tīrs 
ja reiz tikai 3 lidmašīnām nepaspēs apkopt motorus, kādēļ tik daudz lidojumu atcelts?
Otrs paši atceļ lidojumus, bet lidmašīnas (kāda sakritība - tieši tādu pašu skaitu, cik pietrūkst) iznomā tālāk:
https://www.db.lv/zinas/austrian-airlines-no-ai...as-sezona-519510
Kamēr lidmāšīna stāv uz zemes tikmēr tā naudu nepelna, attiecīgi es domāju,ka viņas griež 24/7. Kaut kas taču te iepriekš bija izrēķinājis,ka tie ir aptuveni 12 lidojumi dienā, tādā gadījumā 4 lidojumi dienā vienam ļotakam nešķiet nekas neiespējams.
Bet tas,ka varēja iznomāt,nevis atvelt lidojumus gan ir AB kasjaks, es domāju neapmierinātie būtu mazāk, nekā atceltu reisu gadījumā.
Nezinu kā rēķina, bet rakstīts 4670 lidojumi, kas uz 3 lidmašīnām vidēji ir 1557 katrai. Jautājums, cik gara skaitās vasaras sezona, bet man nesanāk 4 lidojumi dienā, jo tad tās ir 389 dienas (vairāk kā gads) pat, ja sezona ir 180 dienas (6 mēneši), tad tie ir vairāk kā 8 lidojumi dienā vidēji katrai. Manā izpratnē gan vasaras sezona ir stipri īsāka. Paskatoties maršrutus liekas, ka lidojuma laiks vidēji ap 2 stundām varētu būt + gaidīšanas laiks + pa nakti tomēr airBaltic nelido. Pēc manas loģikas īsti nesanāk nu varbūt, varbūt, ja kaut kur esmu ierēķinājis par daudz laika lidojumam vai par īsu sezonu  [ Šo ziņu laboja RaL, 03 Jan 2025, 18:49:03 ] | Offline | | |
Elviss  | |  Kopš: 02. May 2006
Ziņojumi: 22549
Braucu ar: VAZ 2101 80'
| Ja tik daudz lidojumu var veikt, tad varbūt mums dažas kravas lidmašīnas vnk janoperk un tanki jāved? 
-----------------
RT Translations | Offline | | |
Mizx | |  Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6686
Braucu ar:
|
03 Jan 2025, 18:44:26 @RaL rakstīja:
Nezinu kā rēķina, bet rakstīts 4670 lidojumi, kas uz 3 lidmašīnām vidēji ir 1557 katrai. Jautājums, cik gara skaitās vasaras sezona, bet man nesanāk 4 lidojumi dienā, jo tad tās ir 389 dienas (vairāk kā gads) pat, ja sezona ir 180 dienas (6 mēneši), tad tie ir vairāk kā 8 lidojumi dienā vidēji katrai. Manā izpratnē gan vasaras sezona ir stipri īsāka. Paskatoties maršrutus liekas, ka lidojuma laiks vidēji ap 2 stundām varētu būt + gaidīšanas laiks + pa nakti tomēr airBaltic nelido. Pēc manas loģikas īsti nesanāk nu varbūt, varbūt, ja kaut kur esmu ierēķinājis par daudz laika lidojumam vai par īsu sezonu 
Matemātika, kas saistīta ar AB, vienmēr ir bjusi kaut kāda savdabīga, ne tā, kas parasti mācību grāmatās rakstīta. Tur vai nu akli jāuzticas, vai jāpārrēķina katrs sīkums pašam. Jaunākajos notikumos daudz faktu neiet kopā. Gauss paziņojis, ka "pašlaik mēs izņemam apmēram 5% no nākamajam gadam plānotajiem reisiem". Kur nosaukts reisu skaits, figurē 4670 lidojumu. Tajos pašos svaigajos avotos raksta, ka AB pagājušajā gadā veikuši 44100 lidojumu. Pēc Gausa matemātikas 4670 no 44100 ir 5%, kalkulators rēķina, ka vairāk kā 10%. Vai AB kaut kur ir solījis šogad dubultot lidojumu skaitu un tas ir reāli? — nav dzirdēts. | Offline | | |
JDS | |  Kopš: 18. Mar 2012
No: Rīga
Ziņojumi: 11005
Braucu ar: 3, 5, TS, YP
| Uztaisiit divas kjirsiish akcijas un iztirgot biljetes uz vasaru, jau zinot, ka buus jaatcelj reisi, gan AirBaltics gan nekautreejaas
Bet nu jaa, gatavojaas IPO 
Rodas taads iespaids, ka Gausam ir kaads speeciigs kompromaats pret daudziem, jo to kaa vinsh njirgaajas par valsti ir  [ Šo ziņu laboja JDS, 03 Jan 2025, 20:42:02 ] | Offline | | |
|
Arturiks  | |  Kopš: 01. Nov 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 9212
Braucu ar: 26 & 26 & 11
|
03 Jan 2025, 20:40:23 @JDS rakstīja:
Uztaisiit divas kjirsiish akcijas un iztirgot biljetes uz vasaru, jau zinot, ka buus jaatcelj reisi, gan AirBaltics gan nekautreejaas
Bet nu jaa, gatavojaas IPO 
Rodas taads iespaids, ka Gausam ir kaads speeciigs kompromaats pret daudziem, jo to kaa vinsh njirgaajas par valsti ir 
Kas var būt labāks - pelnīt ļamu gadā un ņirgāties par kotlešēdājiem, kuru nodokļi aiziet baltica sūdos, pensija vairs nespīd un šie tikai trako tvnet un delfi komentāros.  | Offline | | |
RSAWorkshop  | |  Kopš: 13. Dec 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 7395
Braucu ar: G31/E53/E46/E39/E36/F31
| Izskatās jau, ka jamais lidos no amata
Moš pēc tam sāks kratīt, atradīs, ka pizģets pizģets, ar steigu jāpārdod kādam savējam par 2eur un Gauss mauka vainīgs, bet vairs neko nevar izdarīt, tak atlaists. Visu gali ūdenī  [ Šo ziņu laboja RSAWorkshop, 03 Jan 2025, 21:02:52 ]
----------------- RSAWorkshop-BMW remonts un apkope
24400993 | Offline | | |
Fandulis | | Kopš: 29. Nov 2004
Ziņojumi: 13663
Braucu ar: sipisnīku pi vuškom
| Vili, ej dirst! 
Kā jau zb šitie vannabi ceo[ Šo ziņu laboja Fandulis, 03 Jan 2025, 21:22:38 ] | Offline | | |
ozo  | |  Kopš: 27. Oct 2005
Ziņojumi: 18969
Braucu ar: Braucu ar
| A kas šitam vainas?
Nemaz nezināju par šāda esamību, vai arī NATO tehnikai vajag savas sliedes? Protams, infrastruktūra jāuzlabo un jāsakārto, bet tāpat. Īpaši ja apzinamies, ka realitātē cilvēki RB tāpat neizmantos vairāk kā avio vai auto un kravas nespēs atpelnīt RB infrastruktūras uzturēšanu. | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4
|