Online
Pašreiz BMWPower skatās 144 viesi un 14 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Sodi par ātruma pārsniegšanu Latvijā
Autors | Ziņojums |
quattros | | Kopš: 02. Feb 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 34
Braucu ar: AR 159 SW 2.4 JTDM
|
07 Dec 2013, 13:26:13 riddler rakstīja:
cik tad ir izdomājuši tagad?
Vakardienas diskusiju par ātrumu - Aizliegtais Pāņēmiens:
http://www.ltv.lv/lv/raksts/06.12.2013-aizliegt...jemiens.id21621/ | Offline | | |
Lauva | | Kopš: 19. Apr 2005
Ziņojumi: 686
Braucu ar: VW Polo 1.7 SDI 1998.
| Manuprāt, ar mehānisku administratīvo sodu palielināšanu ceļu satiksmes drošību uzlabot nebūtu iespējams, Jā, viennozīmīgi atbalstu bargus sodus par citu ceļu satiksmes dalībnieku apdraudēšanu, tajā pašā laikā uzskatu, ka nepieciešams nodalīt nejaušos pārkāpumus no ļaunprātīgajiem, kā arī plašāk diferencēt sodu smagumu, vadoties pēc pārkāpumu bīstamības. Ilustrēšu ar elementāru piemēru - par neatļautu stāvēšanu invalīdu stāvvietā draud 40 latu sods, savukārt par braukšanu ar 130 km/h (atļauto 90 km/h) vietā ārpus apdzīvotām vietām arī piemēro 40 latu sodu. Kur šeit loģika? Cik cilvēku ir gājuši bojā vai tikuši savainoti, kādam neatļauti atstājot savu automašīnu invalīdu stāvvietā, cik - kādam "lidojot" ar 130 km/h pa slidenu ceļu?
Manuprāt, sodi par atļautā ātruma pārsniegšanu ir drastiski jāpalielina, vērtējot bīstamību. Teiksim, par pirmajiem 10 km/h - brīdinājums vai 5 latu sods; par 20 km/h - 50 lati un, teiksim, 1 soda punkts, par 30 km/h - 100 latu un 3 punkti, par 40 km/h - 250 latu un 6 punkti, par 50 km/h - 500 latu 12 punkti un liegums 3 mēnešus vadīt transportlīdzekli, par vairāk nekā 60 km/h - 1 000 latu sods, administratīvais arests, 12 soda punkti, kas nedzēšas 5 gadus, kā arī liegums gadu vadīt transportlīdzekli.
OCTA būtu jāpiesaista konkrētam transportlīdzekļa vadītājam, nevis transportlīdzeklim; Bonu-Malus klases noteikšanai jāņem vērā ne tikai konkrētā vadītāja stāžs un izraisīto CSNeg skaits, bet tā administratīvo pārkāpumu ceļu satiksmē skaits, smagums, soda punktu skaits. Piemēram, vadītājam, kuram stāžs ir lielāks par 10 gadiem, nav neviena pārkāpuma un nav izraisījis nevienu CSNeg, OCTAs polise cena būtu vien daži lati gadā, kamēr citam vadītājam, kuram būtu soda punkti, daudzi pārkāpumi, OCTAs cena būtu vairāki simti latu gadā.
Fotoradari - uzskatu, ka viens no efektīvākajiem līdzekļiem, lai mazinātu negadījumu, cietušo un bojāgājušo skaitu. Pirmkārt, protams, nepieciešama, zināma tolerance - domāju, ka ar 5 km/h būtu pietiekami. Par fotoradaru fiksētajiem pārkāpumiem tiek sodīts tikai un vienīgi transportlīdzekļa vadītājs, nevis īpašnieks. Vadītājs saņem gan naudas sodu, gan soda punktus un pat liegumu un izcieš administratīvo arestu.
Uzskatu, ka nepieciešami arī radari, kas rēķina vidējo ātrumu. Pieņemsim, ka Jūrmalas šosejas sākumā īpaša kamera fiksē visu transportlīdzekļu numurus. Iebraucot Jūrmalā, otra tāda kamera fiksē visu atbraukušo transportlīdzekļu numurus un rēķina, ar kādu vidējo ātrumu tie braukuši. Ja šis ātrums pārsniedz atļauto, tiek piemērots sods. Ticiet man - šāda sistēma būtu ļoti efektīva, jo drastiski samazinātu vidējo kustības ātrumu.
Par braukšanu alkohola reibumā (ja alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,5 promiles) - reāla brīvības atņemšana, kas nevar būt mazāka par trim mēnešiem. Ja koncentrācija pārsniedz vienu promili - reāla brīvības atņemšana, kas nevar būt mazāka par gadu.
Attiecībā uz sīkiem, ceļu satiksmes drošību maz apdraudošiem pārkāpumiem, kas paveikti neuzmanības, nevis ļaunprātības dēļ, uzskatu, ka šiem sodiem nav jābūt bargiem. Piemēram, par braukšanu diennakts gaišajā laikā bez ieslēgtām atbilstošām apgaismes ierīcēm, manuprāt, sods varētu būt simbolisks - viena lata apmērā.
Citiem vārdiem jādara viss iespējamais, lai pārkāpt CSN būtu neizdevīgi, dārgi. Sodam jābūt neizbēgamam.[ Šo ziņu laboja Lauva, 07 Dec 2013, 16:26:18 ] | Offline | | |
DrumB | | Kopš: 02. Jul 2009
No: Cēsis
Ziņojumi: 12185
Braucu ar: 325i
| Iztīri labāk savam puveklim salonu. | Offline | | |
Lauva | | Kopš: 19. Apr 2005
Ziņojumi: 686
Braucu ar: VW Polo 1.7 SDI 1998.
|
07 Dec 2013, 16:25:30 DrumB rakstīja:
Iztīri labāk savam puveklim salonu.
Tikai formulēju savu viedokli. Ja atcerēsimies pagājušo mēnesi, tad bojāgājušo skaits uz Latvijas ceļiem pārsniedza jebkādu veselo saprātu. Uzskatu, ka sodi obligāti ir palielināmi, ja vien atkal nevēlamies piedzīvot kādu "asiņaino mēnesi".
Gan ar laiku smaka salonā izzudīs - jāiztīra vēl dažas reizes. | Offline | | |
Kindzulis | | Kopš: 22. Oct 2002
Ziņojumi: 15390
Braucu ar: 530d
|
07 Dec 2013, 16:41:11 Lauva rakstīja:
07 Dec 2013, 16:25:30 DrumB rakstīja:
Iztīri labāk savam puveklim salonu.
Tikai formulēju savu viedokli. Ja atcerēsimies pagājušo mēnesi, tad bojāgājušo skaits uz Latvijas ceļiem pārsniedza jebkādu veselo saprātu. Uzskatu, ka sodi obligāti ir palielināmi, ja vien atkal nevēlamies piedzīvot kādu "asiņaino mēnesi".
Gan ar laiku smaka salonā izzudīs - jāiztīra vēl dažas reizes.
pamuļķi... nu noskaidro tokš,kamdēļ bija tas asiņainais mēnesis [ Šo ziņu laboja Kindzulis, 07 Dec 2013, 16:55:05 ] | Offline | | |
zebra | | Kopš: 13. Aug 2009
Ziņojumi: 1995
Braucu ar: tavu mammu
| Takš avārijas vienmēr ir bijušas un vienmēr būs. Šo dabisko procesu nav iespējams apturēt. Varbūt saņemto naudu no sodiem vajag kaut kā radošāk izmantot. Nezinu, varbūt drošas braukšanas skola ziemā utml. Zinu, ka kaut kas tāds jau eksistē, bet to varbūt pacelt citā līmenī. Ātruma ierobežojumus visi zin, bet kā savākt automobīli, kuram sākusies sānslīde, diez vai zin mūsu zināmā kaimiņu Anna, kurai stāžš itkā ir 10 gadu, bet pirmo ziemu brauc ar nupat nopirkto BMW markas auto. Vēl beigās izrādīsies, ka Annas BMW ir bloķis. Pirms avārijas to gan neviens nezināja. | Offline | | |
tefte | | Kopš: 05. Feb 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 39
Braucu ar: katlu
| jā noteikti , labāk palielināsim sodu vadītājam kas neredz bojā gājēju un tad situācija atrisināsies , palies tev par viedokli Lauva | Offline | | |
Mixxx2005 | | Kopš: 03. Mar 2010
Ziņojumi: 1718
Braucu ar: seklu filosofiju.
| Kur palika saruna par atļauto braukšanas ātruma palielināšanu?
Kā var salīdzināt bīstamību uz 120km/h braucošam žigulim slapjā laikā pa līkumainu ceļu uz 120km/h braucošam teiksim jaunam volvo sausā laikā taisnā ceļa posmā?
ja grib risināt mirstību uz ceļiem tad tam ir jāpieiet radoši, ja grib lāpīt budžetu mehāniski. | Offline | | |
|
Lauva | | Kopš: 19. Apr 2005
Ziņojumi: 686
Braucu ar: VW Polo 1.7 SDI 1998.
|
07 Dec 2013, 17:15:24 tefte rakstīja:
jā noteikti , labāk palielināsim sodu vadītājam kas neredz bojā gājēju un tad situācija atrisināsies , palies tev par viedokli Lauva
Kādēļ uzreiz tik demagoģiski? Protams, ka biežāk, manuprāt, avārijas izprovocē tieši paši gājēji - par to es nestrīdos. Tomēr, ja transportlīdzekļu vadītāji ievērotu atļauto braukšanas ātrumu, būtu piesardzīgāki, tad nešaubos, ka bojāgājušo gājēju skaits ievērojami samazinātos.
Novembra statistika:
| Offline | | |
tautudeels | | Kopš: 11. Jun 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 1568
Braucu ar: diskotēku
| Sodus palielināt līdz Igaunijas līmenim. Tie, kas var atļauties viņus maksāt, tāpat gāzīs un to darīs ar jauniem auto - lielāka drošība. Šrotu vadītāji piebremzēs, jo zinās, ka soda gadījumā mēnesi jāēd roltonus | Offline | | |
koni4jo | | Kopš: 15. Mar 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 4171
Braucu ar: Spāņu Golf un Hūndī...
|
07 Dec 2013, 17:24:26 Mixxx2005 rakstīja:
Kur palika saruna par atļauto braukšanas ātruma palielināšanu?
Kā var salīdzināt bīstamību uz 120km/h braucošam žigulim slapjā laikā pa līkumainu ceļu uz 120km/h braucošam teiksim jaunam volvo sausā laikā taisnā ceļa posmā?
ja grib risināt mirstību uz ceļiem tad tam ir jāpieiet radoši, ja grib lāpīt budžetu mehāniski.
Bļļēēēēē, ments nomet mierā 7er - vot 4.4 beņa, labas riepas, ok 150 drīkst villkt, Golf2 1.6D max 80 un kā redzi kādu BMW pis nah grāvī un netraucē, citādi sods 200ls | Offline | | |
Kindzulis | | Kopš: 22. Oct 2002
Ziņojumi: 15390
Braucu ar: 530d
|
07 Dec 2013, 17:13:27 zebra rakstīja:
Takš avārijas vienmēr ir bijušas un vienmēr būs. Šo dabisko procesu nav iespējams apturēt. Varbūt saņemto naudu no sodiem vajag kaut kā radošāk izmantot. Nezinu, varbūt drošas braukšanas skola ziemā utml. Zinu, ka kaut kas tāds jau eksistē, bet to varbūt pacelt citā līmenī. Ātruma ierobežojumus visi zin, bet kā savākt automobīli, kuram sākusies sānslīde, diez vai zin mūsu zināmā kaimiņu Anna, kurai stāžš itkā ir 10 gadu, bet pirmo ziemu brauc ar nupat nopirkto BMW markas auto. Vēl beigās izrādīsies, ka Annas BMW ir bloķis. Pirms avārijas to gan neviens nezināja.
Tu tikko sajauci kotletes ar mušām
bloķi-ujoķi-anniņas-ujanniņas ...
risinājums= obligāts drošas braukšanas eksāmens, (pie kam ja nekļūdos- kā EE- gan vasarā, gan ziemā)
otra puse kad gatavojās autoskolas eksāmenam mani no panckām lamāja ārā:tipa- a šito neprasa; čūska atpakaļgaitā ar 180grādiem un gara līkuma vidū rocene pierauta
fiška elementāra: tas pat ne tavai drošībai- bet manai. nervus nenopirksi...
| Offline | | |
koni4jo | | Kopš: 15. Mar 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 4171
Braucu ar: Spāņu Golf un Hūndī...
|
07 Dec 2013, 17:27:21 Lauva rakstīja:
07 Dec 2013, 17:15:24 tefte rakstīja:
jā noteikti , labāk palielināsim sodu vadītājam kas neredz bojā gājēju un tad situācija atrisināsies , palies tev par viedokli Lauva
Kādēļ uzreiz tik demagoģiski? Protams, ka biežāk, manuprāt, avārijas izprovocē tieši paši gājēji - par to es nestrīdos. Tomēr, ja transportlīdzekļu vadītāji ievērotu atļauto braukšanas ātrumu, būtu piesardzīgāki, tad nešaubos, ka bojāgājušo gājēju skaits ievērojami samazinātos.
Novembra statistika:
Dēļ katra mudaka, kas dzīvot negrib likt braukt lēnāk visai valstij nevar Lai tak mirst kāda starpība, ja reiz iet bez atstarotāja, lai lec grāvī kaut vai (no manis ir lekuši ). Par sevi pirmkārt ir jādomā pašam nevis katram tagad jādomā par kādu debīlo Vasju, kas kaut kur klīst
| Offline | | |
Lauva | | Kopš: 19. Apr 2005
Ziņojumi: 686
Braucu ar: VW Polo 1.7 SDI 1998.
|
07 Dec 2013, 17:24:26 Mixxx2005 rakstīja:
Kur palika saruna par atļauto braukšanas ātruma palielināšanu?
Kā var salīdzināt bīstamību uz 120km/h braucošam žigulim slapjā laikā pa līkumainu ceļu uz 120km/h braucošam teiksim jaunam volvo sausā laikā taisnā ceļa posmā?
ja grib risināt mirstību uz ceļiem tad tam ir jāpieiet radoši, ja grib lāpīt budžetu mehāniski.
120 km/h ir aptuveni 33 metri sekundē. Protams, braucot ar jauno Volvo sausā laikā, vadītāja reakcija uzlabojas un viņš reaģē ātrāk, nekā braucot ar vecu "Žiguli".
CSN nosaka maksimālo atļauto braukšanas ātrumu; vadītāja atbildība ir izvēlēties konkrētajiem braukšanas apstākļiem atbilstošo. Fizikas likumus vēl neviens nav atcēlis. | Offline | | |
koni4jo | | Kopš: 15. Mar 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 4171
Braucu ar: Spāņu Golf un Hūndī...
|
07 Dec 2013, 17:32:24 Lauva rakstīja:
07 Dec 2013, 17:24:26 Mixxx2005 rakstīja:
Kur palika saruna par atļauto braukšanas ātruma palielināšanu?
Kā var salīdzināt bīstamību uz 120km/h braucošam žigulim slapjā laikā pa līkumainu ceļu uz 120km/h braucošam teiksim jaunam volvo sausā laikā taisnā ceļa posmā?
ja grib risināt mirstību uz ceļiem tad tam ir jāpieiet radoši, ja grib lāpīt budžetu mehāniski.
120 km/h ir aptuveni 33 metri sekundē. Protams, braucot ar jauno Volvo sausā laikā, vadītāja reakcija uzlabojas un viņš reaģē ātrāk, nekā braucot ar vecu "Žiguli".
CSN nosaka maksimālo atļauto braukšanas ātrumu; vadītāja atbildība ir izvēlēties konkrētajiem braukšanas apstākļiem atbilstošo. Fizikas likumus vēl neviens nav atcēlis.
Piegdienās atceļ
| Offline | | |
Mixxx2005 | | Kopš: 03. Mar 2010
Ziņojumi: 1718
Braucu ar: seklu filosofiju.
|
07 Dec 2013, 17:28:59 koni4jo rakstīja:
07 Dec 2013, 17:24:26 Mixxx2005 rakstīja:
Kur palika saruna par atļauto braukšanas ātruma palielināšanu?
Kā var salīdzināt bīstamību uz 120km/h braucošam žigulim slapjā laikā pa līkumainu ceļu uz 120km/h braucošam teiksim jaunam volvo sausā laikā taisnā ceļa posmā?
ja grib risināt mirstību uz ceļiem tad tam ir jāpieiet radoši, ja grib lāpīt budžetu mehāniski.
Bļļēēēēē, ments nomet mierā 7er - vot 4.4 beņa, labas riepas, ok 150 drīkst villkt, Golf2 1.6D max 80 un kā redzi kādu BMW pis nah grāvī un netraucē, citādi sods 200ls
kaut kā tā
| Offline | | |
|
Cherbikoff | | Kopš: 27. Nov 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 991
Braucu ar: BMW & Mercedes
| Pacelt vajag nevis sodus bet atļautā ātruma ierobežojumus!
Paldies par uzmanību, esmu runājis. | Offline | | |
koni4jo | | Kopš: 15. Mar 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 4171
Braucu ar: Spāņu Golf un Hūndī...
|
07 Dec 2013, 17:39:32 Cherbikoff rakstīja:
Pacelt vajag nevis sodus bet atļautā ātruma ierobežojumus!
Paldies par uzmanību, esmu runājis.
Viedi vārdi | Offline | | |
Mixxx2005 | | Kopš: 03. Mar 2010
Ziņojumi: 1718
Braucu ar: seklu filosofiju.
|
07 Dec 2013, 17:32:24 Lauva rakstīja:
07 Dec 2013, 17:24:26 Mixxx2005 rakstīja:
Kur palika saruna par atļauto braukšanas ātruma palielināšanu?
Kā var salīdzināt bīstamību uz 120km/h braucošam žigulim slapjā laikā pa līkumainu ceļu uz 120km/h braucošam teiksim jaunam volvo sausā laikā taisnā ceļa posmā?
ja grib risināt mirstību uz ceļiem tad tam ir jāpieiet radoši, ja grib lāpīt budžetu mehāniski.
120 km/h ir aptuveni 33 metri sekundē. Protams, braucot ar jauno Volvo sausā laikā, vadītāja reakcija uzlabojas un viņš reaģē ātrāk, nekā braucot ar vecu "Žiguli".
CSN nosaka maksimālo atļauto braukšanas ātrumu; vadītāja atbildība ir izvēlēties konkrētajiem braukšanas apstākļiem atbilstošo. Fizikas likumus vēl neviens nav atcēlis.
protams bremzēšanas ceļa garums sastāv tikai no reakcijas laika un ABS, kā arī riepu kompānijas ir tikai konspirācija | Offline | | |
karlsonss | | Kopš: 02. Feb 2009
No: Jelgava
Ziņojumi: 23038
Braucu ar:
| Nu ja runaajam godiigi, tad aatruma paarsniegshana ir vienkaarshaakais veids, kaa defineeet negadiijua ceelonjus. Nav jaarokaas un iaaadomaa, kapeec tad iisti notika negadiijums.
A vajadzeetu...
| Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo
|