Online
Pašreiz BMWPower skatās 214 viesi un 6 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Šeit bija topiks (Kaspich, DM-101)
Autors | Ziņojums |
Montana | 03. Feb 2020, 22:12 |
#1361
|
| Kopš: 27. Jan 2008
Ziņojumi: 10705
Braucu ar: Šahs un mats !
| izcili. | Offline | | |
HiJaCKeR | 03. Feb 2020, 23:17 |
#1362
|
| Kopš: 04. Aug 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 4649
Braucu ar: BMW E90 330i
|
03 Feb 2020, 22:04:34 @Nixx rakstīja:
03 Feb 2020, 18:55:38 @HiJaCKeR rakstīja:
Sanāk, ka ar ksenonu pieglušīja reraktoru un lai paceltu jaudu, pilnībā izvilka stieņus, nevis daļēji tikai, kas būtu bijis droši? viņi to visu darīja pēc instrukcijas? tā bija personāla nezināšana, ka nedrīkst tā darīt (vai drīks tā darīt), jeb tā bija reaktora nepilnība ?
Te ir motoristu forums, mēģināšu aprakstīt analoģijās, tā lai saprot
Iedomājies, ir F sērijas bembis, kurš ir domāts lai stieptu 250. Tā kā F sērijai ir - eļļas un ūdens sūkņi - elektriski. Bet degvielas padeve mehāniska. Un ātrumkārba īsti nav - ir tikai taisnais savienojums. Tad labie cilvēki izdomā - vajag paprovēt, kas notiek, ja nofeilo kompis, pazūd elektrība un AKB, vai ar to inerces momentu, kamēr mašīna vēl ripo un ģenerators griežas, vai pietiks lai pabarotu ūdens un eļļas sūkni, lai turbīna neuzsprāgst un galva nenoķīlē. Tā ideja ir - kamēr ir inerce, šofera palīgs var paspēt pieslēgt papildus aķi (labi, tāds navarots un eFkai nav, bet nu pieņemsim) Un tad tie sūkņi darbojas no AKB, kamēr motors pilnībā atdziest
Normāli tādu experimentu vajadzētu darīt gaišā dienas laikā uz slēgtas šosejas, no kalna un pa vējam, kad tukša mašīna iet pilnā ātrumā.
A tur priekšniekam savajadzējās granti atvest (valstij vajadzēja elektrību)
Karoče, iestājas nakts, mums tā mašīna iet pa granteni, uz 60, ar piekabi aizmugurē.
Šofers tomēr izdomā provēt - ja sanāks, mož palaidīs par transporta daļas priekšnieku. Dumš tas čalis nav, bet ambīcijas iet pāri prātam
Viņi atlaiž gāzi un izrauj vadus - valvetroniks aizveras, un EGR aiziet 100 % pa mazo loku. Bet degviela mums visu laiku pienāk, jo sūknis ir uz kloķenes gala, nav atvienojams (urāns ir iekšā). Stobri pilni ar CO (xenons), mašīna nosmok līdz kādiem 10 km/h. Kaut ko dara kompis, kaut ko viņi ir manuāli pārregulējuši.
Skaidrs - feils.
Šefs laimīgs nebūs, tāpēc šoferis vēl mēģina - iesprauž atpakaļ vadus un nospiež gāzi. Valvetroniks atveras. Bet nekas nenotiek - kurmis katlā - pārsūcies. neko darīt nevar. Raus roķeni un ies mājā.
Ir nianse - roķenes mehānisms mums ir saistīts ar sajūgu, kā norauj, tā rati atvienoti.
Bet tajā brīdī mums notiek degvielas pašaizdegšanās, Benzīna mašīna sāk strādāt kā dīzelis, no kompresijas aizdedzes, atceramies - degvielas sūknis mums šancē nepārtraukti (U235 ir pilns katls). Detonācija un iestājas neapturams raznoss.
Tas motors, kas domāts 5.000 rpm sāk skriet uz 50.000 un pēc sec klanis ir ārā no bloka un pa ceļam degvielas tvaiki vēl bija izpūtējā, kuru izšāva kopā ar pilnu DPF. Šī analoģija gan nav īsti vietā, bet spec. Kaspičam
Par laimi, uguns īsti bākā netiek, uz galvas uzkrīt “tikai” degošs dpf saturs
Kas tas bija ? Šoferis / auto dizains / šefs, kurš naudas taupīšanas nolūkā lika braukt ar dīzeļa/benzīna maisījumu ?
duraciņš | Offline | | |
maasters | 04. Feb 2020, 08:15 |
#1363
|
| Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
| @Nixx grūti saprast ko tu gribeji ar to visu pateikt bet manuprāt tu pateici tā, ka nesaprati ne pats ne arī šeit esošie "motoristi"
kas attiecas uz evim kaspich nu tu spej notureties mieriigs kadus paris postus un tad atkal sakas.
pirmkart reaktivitāte nestāv uz 1.00, ja stavetu tad viss visulaiku censtos iet raznosaa, max vinja tureesies uz 0.95 kautkur tajas robezhas , pari paliekosha frakcija ir delayed neutrons angliski,kopa ar tiem saskaitot butu kautkur 1.05 un vairak, ko tas nozime?
Tas nozime to, ka katra jauna sekunde reaktora darba faktiski ir ar tadu neitronu skaitu kas pats par sevim butu nepietiekams lai uzturetu kjedes reakciju, un ta lenam dzistu nost.
tacu jau saskeltajos pussabrukšanas elementos arī rodas neitroni, tiesa ar aizkavēšanos, šī aizkavēšanās ir sekundēs mērāma un tieši pateicoties taj vispāŗ ir iespējams atomreaktors, ja šī fundamentālā fīča nebūtu mums būtu tikai bumbas bet nebutu reaktori.
Ko es ar to gribu pateikt? To ka normālos apstākļos reaktors darbojas pietiekoši lēni, lai tam spētu tiokt līdz pat 80to gadu sākuma krievu mikrenes.
Tici man arī tā laika labākie IBM utt risinājumi, kas kalpoja rietumos nebūtu spējīgi "noķert" raznosā novestu un sekundes simtdaļās prom skrienošu RBMK.
Tagad tu teiksi ka es diršu? Nē vienkārši rietumu reaktoriem drošība kas neļauj tiem "aizskriet" bija iebūvēta nevis softā bet hardware jau pašā serdē un visā tās kodllfizikā.
Kautvai tie pašī vadības stieņi, PWR tie tiek vilkti ārā ar elektromagnētiem un turēti tikko pazūd strāva vai tiek atrubīta speciāli (as in emergency) stieņi iekrīt serdē uz gravitāciju un tas notiek zibenīgi.
Šim procesam nevajag nekādu advancētu loģiku, tas ir vienkārši labi pārdomāts hardware risinājums.
Galvenie pārmetumi ženēvā no IAEA jau arī tieši bija par pašu serdes fiziku un reaktora dizainu , neviens tur dikti neraudāja par to kompi. vēlākie updeiti arī visi galvenokārt bija saistīti ar serdes fizisko īpašību izmaiņu.
1) pašas degvielas bagatinājuma procenta palielinājums (lai reaktivitātes margin palielinātos)
2) vadības stieņū ātrdarbības uzlabošana
3) vadības stieņu kodolfizisko īpašību izmaiņa (grafīts to galos tiek samazināts un aizstāts, kas protams pasliktina neitronu ekonomiju serdē, bet uz tā rēķina degviela ir bagātāka)
tur ir vesela liste, ja kāds grib varu iepostēt doķus kur tas aprakstīts.
| Offline | | |
maasters | 04. Feb 2020, 09:00 |
#1364
|
| Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
| tiesa gan jaatzsit ka ja valsts butu likusi reaktora un to saistīto sistēmu izstradātājiem veikt labāku darbu un novērst nepilnības nevis uz vietas stacijā bet jau izstrādes buvniecības gaitā, tad šādus testus kādi tika veikti reali nevajadzētu veikt vispār.
bet redz kautkādu iemeslu dēļ krieviem nebija dīzeļģeneratoru kas spētu ieslēgties un padot pilnu jaudu padsmit sekundēs, tā vietā tie sāka barot tikai pēc minūtes, kura bija janosedz un tad nu tika izdomāts, ka daram tā un šitā
citvārdsakot tā lieta kopumā nebija tikai viena vai dažu cilvēku vaina , ta bija komplicēta visu iesaistīto pušu ilggadēja bezdarbība un nekompetence, līdz ar to jāpiekrīt tiem, kas teica , ka Černobiļa savā ziņā netikai atklāja USSR problēmas bet arī palīdzēja novest to līdz sabrukumam iespējams ātrāķ nekā tas būtu noticis tikai Gorbačova perestroikas tempā.
| Offline | | |
kere8 | 04. Feb 2020, 09:24 |
#1365
|
| Kopš: 19. Dec 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 542
Braucu ar: vecu behu
| Ok Ussr nofeiloja sakritibu daidzums, cilvēku faktors un nepardomats hardvers reaktora,nefig speleties ar serkocinjiem blakus benzīna mucai. Bet nafig faking gudrie japani ar mūsdienīgu datoru u tt savu reaktoru vairakas dienas nevarej palaist udens sūkņus un tas ka bij uzbuvets ar domu ka tik lidz tik metrus lielu vilni.. Tapat cilvēku faktors cita mērcē.. | Offline | | |
sys9291 | 04. Feb 2020, 09:26 |
#1366
|
| Kopš: 13. Jun 2003
No: Ogre
Ziņojumi: 5203
Braucu ar: F20 R1200RT
| Nu te arī tev piekritīšu, ka černobiļa paātrināja vai pat izsauca cccr sabrukumu...
Kas attiecas uz tā laika RBMK, tad reglamentā pēc 86 gada izdarīja ļoti nopietnas korekcijas, jo pirms tam nebija reglamentēts laiks uz pazeminātām jaudām, kā arī operatīvas stieņu limits bija stipri zemāks.
Šo pozetīvo reaktivitāti AZ5 gadījumā jau bija novērojuši agrāk, bet uzskatīja, ka tā ir niecīga un nepievērsa tam uzmanību...
Kas attiecas uz experimentu, tad to jau mēģināja veikt pirms tam, bet neveiksmīgi,
Starp citu Pļaviņu HES bija domāta kā ignalinas backup, bija pat izprojektēta tiešā līnija uz ignalinu, ko tā arī neuzbūvēja...
P.S kaut kur agrāk runājām par grafītu - C14 utilizācija tā arī nav izstrādāta...[ Šo ziņu laboja sys9291, 04 Feb 2020, 09:27:49 ] | Offline | | |
maasters | 04. Feb 2020, 09:47 |
#1367
|
| Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
| tiesa jā vadības stieņu izsaukto lokālo pozitīvo reaktivitāti novēroja jau agrāk, bet pie nosacījuma ka visa serde darbojas normas robežās un reaktivitātes rezerve ir pietiekoša tik tiešām šī lokālā reaktivitātes pieaugums no stieņiem nespēlēja lomu.
es saku lokālais jo serde RBMK ir milzīga, vadības stieņu garums ir virs 7m toties grafīta garums to galā ir varbūt 1m(neatceros precīzi tad jāskatās dokumentos) citvārdsakot tos stieņus bīdot reaktivitāte nepieaug visā serdē bet gan taja vietā kur taja brīdi atrodas stieņu gals.
tāpēc jau ir tāda lieta ko sauc par ORM angliski jeb (operating reactivity margin) un ja reaktivitāte ir normas robežās nelieli ekskursi pa labi vai kreisi neko nemaina.
tiesa gan tajā naktī šī reaktora īpatnība piepalīdzēja visu padarīt vēl sliktāku.
nu Pļaviņu HES jau tāpāt ir saslēgts kopēujā elektrotīklā, neesmu neko dzirdējis par atsevišķu līniju plāniem,
Pļaviņām original ir 330kV pieslēgums pie tīkla, tāpat bija arī Ignalīnai un jebkuram citam lielam ražotājam Baltijā, jo mūsu reģionā galvenās ir 330kV līnijas , parejās jau ir pazeminātais spriegums uz mazākiem rajoeniem kā piem 110kV un 20kV.
parcik elektrotīkls ir tik sazarots un katrai lielai elektrostacijai ir saslēgums ar netikai baltijas tīklu bet arī krievijas utt blakus esošajiem, tāda iespēja ka tāda stacija varētu pilnība palikt bez pieslēguma praktiski nav, vismaz ne mūsu platuma grādos.
Japāņiem gan nepaveicās jā.
kas attiecas uz Fukushimu, tie ir otrās paaudzes BWR tipa reaktori kuri būveti 60to beigās un 70to sākumā, acīmredzot toreiz uzskatīja ka šāds cunami ar tik augstu vilni neotikis stacijas darbības laikā, kamdēļ arī dīzeļi atrdās samērā zemu.
Cik zināms tad iepriekšējā brīdināšana jau bija nostrdājusi un reaktori bridi kad šāka gāzties pāri okeāns jau bija apturēti, problēmas vienkārši radās vēlak ilgstoši pazūdot elektrībai un dzesēšanai, kamdēļ arī serdes daļēji izkusa un tomēr nevar salīdzināt ar černobiļu, jo šeit visa degvielas čupa palika iekšā katlā, ārā tika tikai gāzes un netīrs ūdens.
| Offline | | |
kere8 | 04. Feb 2020, 10:01 |
#1368
|
| Kopš: 19. Dec 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 542
Braucu ar: vecu behu
| Visas tas katastrofas parada cilvēku faktoru,projektejot vai vadot, reaģējot. Lai cik mes sev liktos gudri un skaisti mes joprojām esam barbari pret dabu un planetu uz kuras dzivojam vien tadu īsu brīdi vien | Offline | | |
|
josi | 04. Feb 2020, 10:38 |
#1369
|
| Kopš: 24. May 2002
No: Sigulda
Ziņojumi: 3104
Braucu ar: Puf-puf
|
04 Feb 2020, 09:24:33 @kere8 rakstīja:
Ok Ussr nofeiloja sakritibu daidzums, cilvēku faktors un nepardomats hardvers reaktora,nefig speleties ar serkocinjiem blakus benzīna mucai. Bet nafig faking gudrie japani ar mūsdienīgu datoru u tt savu reaktoru vairakas dienas nevarej palaist udens sūkņus un tas ka bij uzbuvets ar domu ka tik lidz tik metrus lielu vilni.. Tapat cilvēku faktors cita mērcē..
Japāņi jau vispār tādi kamikadzes, ka urāna sāli uz aci ar bleķa spaini reaktorā lej:
Tokaimura nuclear accident
| Offline | | |
kere8 | 04. Feb 2020, 10:49 |
#1370
|
| Kopš: 19. Dec 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 542
Braucu ar: vecu behu
| Human errors, un tagat kina ar ir human errors-cilveka faktors | Offline | | |
sys9291 | 04. Feb 2020, 13:41 |
#1371
|
| Kopš: 13. Jun 2003
No: Ogre
Ziņojumi: 5203
Braucu ar: F20 R1200RT
| maaster ko teiksi par šo rakstiņu? būtu interesanti paklausīties komentārus...
http://www.proatom.ru/modules.php?name=News&...int&sid=7200 | Offline | | |
by_magnus | 04. Feb 2020, 13:43 |
#1372
|
| Kopš: 17. Aug 2008
Ziņojumi: 1878
Braucu ar: melno
| Jebanutsa līdz kam te viss ir aizgājis | Offline | | |
spriditis | 04. Feb 2020, 13:43 |
#1373
|
| Kopš: 17. Mar 2006
No: Valmiera
Ziņojumi: 4052
Braucu ar: ar savu lāpstu blad
| Vo vo | Offline | | |
kere8 | 04. Feb 2020, 14:59 |
#1374
|
| Kopš: 19. Dec 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 542
Braucu ar: vecu behu
| Skaidra lieta Ilons feilo jo raketem nav Katalizators vieta, maisijums aiziet uz trekno galu | Offline | | |
maasters | 04. Feb 2020, 18:16 |
#1375
|
| Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
| @sys nu izlasiju to raxtu, tur dotā informācija man jau ir sen zināma , es gan te negāju tādās detaļās , jo jau ar esošo powers čikst un neviens nelasa , zinkā "teļiem neder buļļu barība" ...
jāpiezīmē gan tas, ka katrai iesaistītajai pusei šādās lietās ir savs skatījums , tomēr patiesība ir kā vienmēr pa vidu.
pakomentēšu raxtā minētās detaļas.
Konkrēti RBMK kontūrs izskatās apmēram šādi, čupa ar trubām (nu dafigā un boļše) kurās iekšā (jā pašā ūdens trubā iekšā) ievietoti kodoldegvielas stieņi kas salikti apļveida formējumā, katru šāu formējumu katrā kanālā sauc par degvielas kaseti , angliski fuel bundle, katru atsevišķo degvielas stieni kasetē angliski sauc par fuel rod jeb degvielas stieni.
tālāk tās trubas no reaktora serdes iet uz tvaika separatoru, kur principā atdalās tvaiks kas iet uz turbīnu pa tiešo no separatora, savukārt ūdens un tvaiks kas ir ar pārāk zemu temp. kondensējas separatora esošajās ribās un nopil atpakaļ separatora dibenā, no turienes ūdens pa taisno tek atpakaļ uz galvenajiem cirkulācijas sūkņiem (kopā 8,l aktīvā darbā 6, 2 rezervē, katrā reaktora pusē pa 4 sūkņi kur 3 aktīvi un 1 rezervē)
sūkņi ir centrfugālie pēc darbības principa , no tiem ūdens pa tiešo saiet kolektoros no kuriem sadalās uz katru individualo trubu kas talāk jau iet no apakšas tad uzmet pāris likumus un aidā mauc cauri serdei uj atkal uz tvaika separatoru.
kas mums šeit ir izveidojies? mums ir kontūrs primārais, paturi šo prātā jo tas ir atslēgas vārds.
Uz papīra testam vajadzēja izskatīties šādi,
1) reaktors darbojas ar max serdes siltumjaudu (RBMK-1000 versijā tas ja nemaldos ir 3200MW)
2) jauda tiek samazināta uz 700MW siltumjaudu (zemākā manuāli atļautā jauda ar kuru darbināt reaktoru)
3) kad jauda ir 700MW un izdarīti visi priekšnosacījumi, tiek nospiests AZ-5 reaktors tiek apturēts
4) kad nospiests AZ-5 automātika automātiski aizver tvaika separatora izeju uz turbīnu, elektro-aparāti atslēdz pašu ģeneratoru no tīkla un sākas turbīn-ģeneratora ass un rotora brīvskrejiens
5) reaktors ir pilnība apturēts, turpina izdalīties tikai reziduālā siltumenerģija , kas rodas daloties pāri palikušajiem pussabrukšanas elementiem, reaktoru dzesē ar stipri samazinātu ūdens caurplūdi, kas atbilst taj kāda nepieciešama šadā režīmā, to nodrošina 1 vai 2 sūkņi, kurus (ideālā gadījuma) pirms avārijas dīzeļu pilnas palaišanas baro inercē vēl rotējošais turboģenerators.
Tagad īsumā kā reāli notika tests no tā ko mēs zinam un ko arī aprakstijis autors tevis dotajā linkā.
1)Reaktors visu dienu darbojies uz pusjaudu un serdē ir palielināts ksenona dauduzms
2) sākot tālāku jaudas pazemināšanu jauninais inženieris toptunovs salaiž dirsā manuālo vadību un ievieto kontroles stieņus pārāk dziļi kā rezultātā reaktors faktiski tiek izrubīts
3) Djatlovs pamana ka reaktors norubīts sāk dirst uz toptunovu un tulīt prasa nekavejoties celt atpakaļ jaudu, toptunovs mīž karstu un iespējams raustās arī čura , stresainos apstākļos ceļ arā vadību pa vienam un seko līdz jaudai, Akimovs būdams vecaks un pieredzējis palīdz viņam to darīt
4) Jauda protams ņehuj negrib celties jo serde ir saindēta un principā "polnij pizdec" bet neskatoties uz to džeki (par spīti reglamentam un veselajam saprātam uz ko laikam aizdomājās akimovs) turpina raut laukā stieņus , ignorē manuāli norādīto minimālo stieņu, kas jaatstāj serdē jebkurā brīdi skaitu.
5) beidzot jauda no 30MW paceļas uz aptuveni 200MW kur tā nostabilizējas un paliek,
6)Djatlovs būdams "vecis" saka pizdu ar šīto jaudu pietiek (jo mēs zinam ka vairāk viņi tovakar tā arī neizspieda pirms sāka testu) sāk testu
7) sakoties testam tiek atslēgts tvaiks no separatora uz turbīnu un turbīna sāk inerces brīvskrejienu, un šeit iepauzējam un saprotam kas notiek tālāk....
Turbīna sāk brīvskrējienu, džeki elektroinženieri sāk ģeneratora jaudas noņemšanu no brīvskrienošā turboģeneratora, BET paralēkli visam šim reaktors vēljoprojām darbojas uz tiem pasiem 200MW, kapēc??
tapēc ka atvienojot drošības automātiku brīdi kad aizver tvaiku uz turbīnu reaktors vairs neizrubās automātiski kā tas būtu ja automātika būtu vietā!!!
Automātika savukāŗt tika atrubīta tāpēc, ka tā neļautu reaktoru darbināt uz tik zemu jaudu un raut āŗā visu vadību no serdes un visas parējas muļķība ko viņi paspēja sadarīt
kamēr notiek tests serde griežas , neitroni dedzina nost ksenonu un operatori mierigi zužina nenojauzdami kas notiks (varbūt akimovs nojauta bet tas vairs neko nemaina šinī brīdi)
ja tvaiks uz turbinu ir aizvērts bet serde turpina šancēt, vienīgais kontūrs pa kuru var cirkulēt ūdens ir šāds (SERDE- TVAIKA SEPARATORS- SŪKŅI-SERDE) salīdzinot ar auto tas būtu kā karstā vasaras dienās braukt bez radiatora bez termomuftes un ventilatora tikai uz salona pečku!!! uz ,mazo loku citvārdsakot
kas notiek, notiek tas, ka šāds mazais kontūrs nav paredzēts lielas jaudas izkliedei, padomajiet 200MW karstumjauda, ar to pietiktu lai visu rīgu apsildītu reizes 2. Ūdenim neatdziestot tik cik vajag tas iet atpakaļ uz sūkņiem pārāk kasrsts , centrbēdzes un plūsmas ietekmē aiz sūkņa un degvielas kanālos sākas ūdens kavitācija , veidojas burbuļi, tvaika burbuļi (angliski steam void)
ūdens ir neitronu moderators BET grafīts ir vēl labāks moderators un labāks reflektors!!!
ja kanālos ūdens samazinās un tvaiks palielinās uzlabojas serdes neitronu ekonomija , citiem vārdiem serdes jauda pieaug un reakcijas jauda ceļas.
Reaktors tā darbības pēdējā minūte izskatījās apmēram šādi.
1)neitronu absorbcija un regulācija gandrīz pilnība izņemta
2) neitronus absorbē tikai ksenons serdē tam palīdz ūdens
3) ūdens samazinās un tvaiks palielinās - rezultātā neitronu daudzums palielinās un ksenons tiek noēsts vēl atrāk
Vienā brīdi svaru kausi pārsveras neitroni gūst virsroku , ksenons ir noēsts pietiekamā daudzumā tas vairs nespēj apturēt serdi, taj pat laikā vadības stieņi ir izrauti un tie arī nespēj neko mainīt, faktiski sekundes simtdaļas laikā jauda no 200MW kas vislaik bija sāk celties , celšanās notiek uz "ātrajiem neitroniem" jo reaktivitāte pēkšņi ir stipri virs koef. 1 , jaudu dubultojas momentāni, vienas sekundes laikā jauda kāpj x10 un vairāk, divu sekunžu laikā jau x100 pēc parīs sekundēm jauda ir x1000 sakotnējās jaudas.
Pēdejais cipars tablo 30 GW , 30GW ir 30 000 MW, Pļaviņu HES max jauda ir 1000MW
RBMK pēdējās sekundēs strādāja ar kop[ējo jaudu ka atbilst 30 000 Pļaviņu hesiem kas salikti viens virs otra , tas ir astronomiski.
principā vienkāršāk es vairs nevaru izskaidrot.
[ Šo ziņu laboja maasters, 04 Feb 2020, 18:23:45 ] | Offline | | |
maasters | 04. Feb 2020, 18:32 |
#1376
|
| Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
| Principā es jau šeit iepriekš izteicu savu viedokli, ka vadības stieņi un tajos esošais grafīts protams nav tas pats labākais risinājums , bet pat ja tie stieņi būtu bijuši perfekti un iekristu serdē fiksi, tas diezvai glābtu situāciju jo pirms vēl džeki nospieda AZ-5 serde jau atradās paātrinājuma, koef reaktivitātei bija stipri virs 1 un ātrie neitroni lidot lidoja uz pilnu jaudu , jaudas dubultošanas notiek sekundes tūkstošajās daļās uz ātrajiem neitroniem, neviena mehāniska ierīce ne viens superdators nespēj un nekad nespēs noreaģēt nanosekundēs, ok dators varbūt paspēs kautko sarēķināt bet fiziski metāla stieņi toč nekustās tādā ātrumā.
Šis ir tas iemesls kāpēc modernos rietumu reaktoros ir izdarīts viss lai līdz šadai situācijai nekad nema nevarētu nonākt jo no tās situācijas atpakaļ ceļa nav. | Offline | | |
|
matrixxxx | 04. Feb 2020, 19:20 |
#1377
|
| Kopš: 29. Apr 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 8446
Braucu ar: 106 zirgiem
| Uz laiku jāpārsauc topiks.
Tēma par kodolreaktoriem.
PS., lasu un brīnos, cik tomēr daudz nezinu (varbūt labi, ka tā). | Offline | | |
endurists | 04. Feb 2020, 20:51 |
#1378
|
| Kopš: 21. Apr 2009
Ziņojumi: 362
Braucu ar: Husaberg FE501 13' KTM Adventure LC4, BMW 120d
| Patīkami lasīt pēdējās dienas un paldies par populārzinātnisku izskaidrojumu
nuclearpower.lv [ Šo ziņu laboja endurists, 04 Feb 2020, 20:51:42 ] | Offline | | |
depo | 04. Feb 2020, 20:53 |
#1379
|
| Kopš: 09. Jan 2006
Ziņojumi: 20943
Braucu ar: Zirgu
| Viņiem abiem jādibina uzņēmums ar nosaukumu SIA AES konsultācijas. | Offline | | |
sys9291 | 04. Feb 2020, 21:01 |
#1380
|
| Kopš: 13. Jun 2003
No: Ogre
Ziņojumi: 5203
Braucu ar: F20 R1200RT
|
04 Feb 2020, 18:32:10 @maasters rakstīja:
Principā es jau šeit iepriekš izteicu savu viedokli, ka vadības stieņi un tajos esošais grafīts protams nav tas pats labākais risinājums , bet pat ja tie stieņi būtu bijuši perfekti un iekristu serdē fiksi, tas diezvai glābtu situāciju jo pirms vēl džeki nospieda AZ-5 serde jau atradās paātrinājuma, koef reaktivitātei bija stipri virs 1 un ātrie neitroni lidot lidoja uz pilnu jaudu , jaudas dubultošanas notiek sekundes tūkstošajās daļās uz ātrajiem neitroniem, neviena mehāniska ierīce ne viens superdators nespēj un nekad nespēs noreaģēt nanosekundēs, ok dators varbūt paspēs kautko sarēķināt bet fiziski metāla stieņi toč nekustās tādā ātrumā.
Šis ir tas iemesls kāpēc modernos rietumu reaktoros ir izdarīts viss lai līdz šadai situācijai nekad nema nevarētu nonākt jo no tās situācijas atpakaļ ceļa nav.
iepriekšējo postu varēji nerakstīt - pielika tikai ar šo... gribēju tikai zināt tavu viedokli par grafīta uzgaļiem, ka arī to, ka tas nebija galvenais iemesls...
Bet nu paldies, ka pacenties parakstīt (lai gan necenzētā leksika tev nepiestāv)...
P.S varbūt te kādam būtu interese sastādīt kompāniju uz Ignalinu (kamēr tur vēl ir ko redzēt)...?[ Šo ziņu laboja sys9291, 04 Feb 2020, 21:02:58 ] | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, Exclusivity, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, PG, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4
|