Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 242 viesi un 17 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Civilā aviācija (lidaparāti, katastrofas utt.)

AutorsZiņojums
Schutzstaffel
02. Nov 2011, 09:43 #1341

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV


02 Nov 2011, 09:35:08 arizah rakstīja:

02 Nov 2011, 09:28:45 Schutzstaffel rakstīja:
NEvienu lidmašīnu nekad nesēdina autopilots. Approach, Glideslope utt - jā. Nosēdina vienmēr manuāli. Ja kādu interese sīkāk varu pakomentēt.


nu ta jau nerakstītu, ja neinteresētu


Teorētiski ir lidmašīnu modeļi kurus var aprīkot ar AUTOLAND funkciju, bet reālajā dzīvē nemaz nav tik daudz skrejceļu, kam ir CATIII aprīkojums, nepieciešams priekš AUTOLAND funkcijas, eksistē headwind, tailwind, crosswind limiti, kuros var funkcionēt AUTOLAND. Jebkurā gadījumā, ja tā ir GALĒJĀ nepieciešamība redzamības dēļ un tādēļ, ka nav iespējams novirīties uz citu lidostu, - varbūt to izmantos, bet arī tad nav nekādas garantijas, ka pašās beigās viņa neatslēgsies dažādu iemeslu dēļ. Tur darbojas ļoti sarežģīti algoritmi, kas baltās uz visu trīs AUTOPILOT datiem, signaliem no dublējošām mērierīcēm utt... Teorētiski tas ir iespējams, bet praksē tas nenotiek. Un Rīgā par to nevar būt ne runas. Nav attiecīgs skrejceļa aprīkojums.
Offline
GintsK
02. Nov 2011, 09:57 #1342

Kopš: 19. May 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 863

Braucu ar:

user, lidmašīnu nesēdina autopilots! Izlasīji?
Offline
Automaniaks
02. Nov 2011, 10:23 #1343

Kopš: 19. Aug 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 2515

Braucu ar: W168


02 Nov 2011, 08:54:03 soulfreak rakstīja:
Tāpēc, varbūt, brutāli norauj lejā max ātri un uzreiz met pa nažiem, lai nogrieztos, tas gan attiecināms tikai uz RIX. Bija jau te kaut kad vienu ziemu, ka viens BT iestūrēja kupenā


tieshi tajaa briidii seedeeju 11. staavvietaa un skatijos uz skrejcelju nez kaadeelj vispaar uz skrejcelja jaagriez rinjkjii....
Offline
GintsK
02. Nov 2011, 10:35 #1344

Kopš: 19. May 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 863

Braucu ar:

Kā pilots kontrolē augstumu līdz skrejceļa virsmai? Varbūt kāds džeks, kas apkalpo aparatūru nejēdz kaut ko nokalibrēt? Vai arī kalibrē "uz drošo pusi"
Offline
ramex
02. Nov 2011, 10:36 #1345

Kopš: 08. Apr 2010

Ziņojumi: 2403

Braucu ar: H6


02 Nov 2011, 09:29:33 shmurger rakstīja:

02 Nov 2011, 08:22:17 GintsK rakstīja:

01 Nov 2011, 23:49:45 ML rakstīja:
Air baltics kaa likums vissuudiigaak seedina.

Kādam vēl tā liekas? Ja tā - ar ko tas izskaidrojams?
-------


nevis liekas , bet tā arī ir. ar ryanairu,sas, lidojot esmu dažreiz esmu pamodies ,kad visi jau rakņājas pa somu nodalījumiem ar AB nekādīgi tā nesanāk, tie mazie ļotaki ar propelleriem, dažreiz liekas, ka izjuks uz skrejceļa domāju ,ka tā tāda to bobbardieru īpatnība, taču nesen viens pilots nosēdināja neraksturīgi maigi,gandrīz nevarēja just, ka riteņi zemei pieskaras


tad kad tie pirmie divi propelerljoti paradiijas tad vinjus seediinaaja ka jeelas olas - regulaari pamodos kad kaads ara kapjosh koleegjis piebixtija ka tip jaavacas araa

a tagad ka kuram pilotam uznaak/sanaak
Offline
Schutzstaffel
02. Nov 2011, 10:56 #1346

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV


02 Nov 2011, 10:35:01 GintsK rakstīja:
Kā pilots kontrolē augstumu līdz skrejceļa virsmai? Varbūt kāds džeks, kas apkalpo aparatūru nejēdz kaut ko nokalibrēt? Vai arī kalibrē "uz drošo pusi"


zem ~1500 ft parastajam altimetram paralēli tiek izmantots ultraskaņas altimetrs, kas mēra reālo augstumu līdz zemei, virsmai, skrejceļa utt. Lidmašīna tuvojoties skrejceļam samazina augstumu ar konkrētu vertikālo ātrumu, parasti ~500 ft/sec. Lidmašīnā principā vertikālā vadība notiek sekojoši - ātrumu regulē ar augstuma kontroles virsmu, augstumu ar gāzīti. Zem apmēram 150 ft vertikālo augstumu vēl mazliet samazina, un kad palikušas 50ft parasti noņem motoru jaudu vispār. Īsi pēc tam mazliet pavelk šturvalu uz sevi un piepaceļ purnu lai ieietu tā saucamajā FLARE fāzē - planēšana virs pašas skrejceļa virsmas. Tad jau vertikālais ātrums ir samazinājies līdz minimumam. Saskaras aizmugures šasija, lēnām nolaiž piekšu zemē. Tas cik mīksti vai cieti nosēdīsies principā ir atkarīgs no FLARE fāzes. Ja to dara pavirši, tad arī ir pisaks pret zemi. Ja ar jūtām, tad ir mīksti.

[ Šo ziņu laboja Schutzstaffel, 02 Nov 2011, 10:58:11 ]

Offline
briinums
02. Nov 2011, 11:24 #1347

Kopš: 23. Apr 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 2503

Braucu ar: mr2, fzhurkaam, miniveniem


02 Nov 2011, 10:56:51 Schutzstaffel rakstīja:
(..)Lidmašīna tuvojoties skrejceļam samazina augstumu ar konkrētu vertikālo ātrumu, parasti ~500 ft/sec (..)



-----------------
latvijas online radio - visiradio.lv
|Autolife305|JapcarLV|Tune86
Offline
GintsK
02. Nov 2011, 11:28 #1348

Kopš: 19. May 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 863

Braucu ar:

Toreiz šķiet bija kaut kā ka aparāts uzkārās kādus 4m virs skrejceļa. Tad nāca strauji lejā - tā ka tiem, kam švakāk ar muguru, tā iesmeldzās. Kritiena sākumā pilots "piedva gāzi". Nu kaut kas tur tok nesagāja - it kā tas ultraskaņas devējs rādītu 4m mazāk kā īstenībā. Pilotam nosēšanās tarjektorija un novirze no tās kaut kā vizualizējas uz paneļa, nav tak ar katru aci jāskatās savi datčiki un jārēķina vidējais aritmētiskais ? Viņš taču redz, ka ir 4m augstāk par plānoto? Pa logu viņam ir laiks skatīties, ievērtēt, vai rādījums uz paneļa ir ticams?
Offline
briinums
02. Nov 2011, 11:44 #1349

Kopš: 23. Apr 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 2503

Braucu ar: mr2, fzhurkaam, miniveniem

kad taisa flare, tad jau nekādus dačikus neskaties bet uz izjūtām. pirms flare vnk seko glisādei čerez ekrānu, kas uz radionavigācijas sēž vai seko PAPI lampiņām blakus skrejceļam, kas rāda pa augstu / pa zemu. miglas gadījumā protams PAPI redz tikai pie pašas zemes, tā kā līdz tam ir jālido pēc instrumentiem.
tas cik smagi nosēžas atkarīgs tikai no pilota, latvijā nav atļauts autoland

-----------------
latvijas online radio - visiradio.lv
|Autolife305|JapcarLV|Tune86
Offline
Schwins
02. Nov 2011, 11:58 #1350

Kopš: 02. Apr 2006

Ziņojumi: 5480

Braucu ar: s13

Un vispar nesen uzzinaju ka Airbaltic nepieder neviena lidmašīna, visas tiek īrētas ..
Offline
Schutzstaffel
02. Nov 2011, 12:03 #1351

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV


02 Nov 2011, 11:24:01 briinums rakstīja:

02 Nov 2011, 10:56:51 Schutzstaffel rakstīja:
(..)Lidmašīna tuvojoties skrejceļam samazina augstumu ar konkrētu vertikālo ātrumu, parasti ~500 ft/sec (..)




nu piepisies ari vaardiem
Offline
Schutzstaffel
02. Nov 2011, 12:04 #1352

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV


02 Nov 2011, 11:13:44 S_2 rakstīja:

02 Nov 2011, 10:56:51 Schutzstaffel rakstīja:

02 Nov 2011, 10:35:01 GintsK rakstīja:
Kā pilots kontrolē augstumu līdz skrejceļa virsmai? Varbūt kāds džeks, kas apkalpo aparatūru nejēdz kaut ko nokalibrēt? Vai arī kalibrē "uz drošo pusi"


zem ~1500 ft parastajam altimetram paralēli tiek izmantots ultraskaņas altimetrs, kas mēra reālo augstumu līdz zemei, virsmai, skrejceļa utt. Lidmašīna tuvojoties skrejceļam samazina augstumu ar konkrētu vertikālo ātrumu, parasti ~500 ft/sec. Lidmašīnā principā vertikālā vadība notiek sekojoši - ātrumu regulē ar augstuma kontroles virsmu, augstumu ar gāzīti. Zem apmēram 150 ft vertikālo augstumu vēl mazliet samazina, un kad palikušas 50ft parasti noņem motoru jaudu vispār. Īsi pēc tam mazliet pavelk šturvalu uz sevi un piepaceļ purnu lai ieietu tā saucamajā FLARE fāzē - planēšana virs pašas skrejceļa virsmas. Tad jau vertikālais ātrums ir samazinājies līdz minimumam. Saskaras aizmugures šasija, lēnām nolaiž piekšu zemē. Tas cik mīksti vai cieti nosēdīsies principā ir atkarīgs no FLARE fāzes. Ja to dara pavirši, tad arī ir pisaks pret zemi. Ja ar jūtām, tad ir mīksti.


Kaut kā tā, bet tas toč ir ultraskaņas mērītājs? Man likās, tur ir kaut kas tuvāks radiofrekvencēm, bet nu Ok. Vertikālais 500 ir mazajai aviācijai, lielāki lidaparāti nāk ar lielāku ātrumu un attiecīgi lielāku vertikālo, lai varētu noturēties uz glisādes. Par vadību arī tur visādi varianti iespējami, var nākties ātrumu dzīt ar gāzi un pašās beigās atmesties, ja dispečeris saka ka tepat aiz tevis nāk boeings, kas arī grib sēsties


500-800 ft/min var būt tam pašam B763. Atkarīgs arī ir no konfigurācijas, fuel, payload utt.

edit: Altimeter ir radio. taisnība.

[ Šo ziņu laboja Schutzstaffel, 02 Nov 2011, 12:08:12 ]

Offline
arizah
02. Nov 2011, 12:06 #1353

Kopš: 17. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 11323

Braucu ar: 43


02 Nov 2011, 11:28:10 GintsK rakstīja:
Toreiz šķiet bija kaut kā ka aparāts uzkārās kādus 4m virs skrejceļa. Tad nāca strauji lejā - tā ka tiem, kam švakāk ar muguru, tā iesmeldzās. Kritiena sākumā pilots "piedva gāzi". Nu kaut kas tur tok nesagāja - it kā tas ultraskaņas devējs rādītu 4m mazāk kā īstenībā. Pilotam nosēšanās tarjektorija un novirze no tās kaut kā vizualizējas uz paneļa, nav tak ar katru aci jāskatās savi datčiki un jārēķina vidējais aritmētiskais ? Viņš taču redz, ka ir 4m augstāk par plānoto? Pa logu viņam ir laiks skatīties, ievērtēt, vai rādījums uz paneļa ir ticams?


vispār jau es nezinu, cik ļoti ir sēžot salonā iespējams noteikt pakaļējo riteņu augstumu virs zemes. tjemboljee pilotam seezhot purnaa, kursh uzsliets divstaav maajas augstumaa. piemeeram shajaa gadiijumaa, cik ļoti pilots saprot, ka riteņiem līdz žogam ir max pusotrs metrs ?

[ Šo ziņu laboja arizah, 02 Nov 2011, 12:07:35 ]

Offline
Schutzstaffel
02. Nov 2011, 12:10 #1354

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV


02 Nov 2011, 12:08:02 S_2 rakstīja:

02 Nov 2011, 11:28:10 GintsK rakstīja:
Toreiz šķiet bija kaut kā ka aparāts uzkārās kādus 4m virs skrejceļa. Tad nāca strauji lejā - tā ka tiem, kam švakāk ar muguru, tā iesmeldzās. Kritiena sākumā pilots "piedva gāzi". Nu kaut kas tur tok nesagāja - it kā tas ultraskaņas devējs rādītu 4m mazāk kā īstenībā. Pilotam nosēšanās tarjektorija un novirze no tās kaut kā vizualizējas uz paneļa, nav tak ar katru aci jāskatās savi datčiki un jārēķina vidējais aritmētiskais ? Viņš taču redz, ka ir 4m augstāk par plānoto? Pa logu viņam ir laiks skatīties, ievērtēt, vai rādījums uz paneļa ir ticams?


Kas tieši notika konkrētajā gadījumā, drošvien neviens vairs nepateiks. Iespējams, kaut kādu kļūdu koriģēšana, kuras pieļautas brīdi agrāk, vai varbūt pilots pārlidoja marķēto pieskaršanās vietu, lai ātrāk tiktu nost no skrejceļa (ir arī tāda procedūra), vai vēl kas. Visdrīzāk, gan ka pirmais Pilots gan skatās pa logu, gan uz instrumentiem, lielajā aviācijā tur ir noteikta kārtība ko tieši dara katrs no pilotiem.


1. vai nu biš pa lēnu ir bijis konkrētai konfigurācijai
2. pārāk ātri atmetis gaaziiti.
Offline
RVR
02. Nov 2011, 12:14 #1355

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22289

Braucu ar: RVR


02 Nov 2011, 11:51:12 ML rakstīja:
par fokeriem un bombardieriem gan nezinu, jo nevienai citai normālai kompānijai to sūdu nav starptautiskiem lidojumiem


Muļķības.
Daudzas Eiropas aviokompānijas izmanto šīs lidmašīnas.
KLM, Lufthansa, u.c.
Offline
Schutzstaffel
02. Nov 2011, 12:16 #1356

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV

galvenais ka daudzi jau doma ka fokkers ir tapec ka ir propelleri
Offline
ramex
02. Nov 2011, 12:19 #1357

Kopš: 08. Apr 2010

Ziņojumi: 2403

Braucu ar: H6

ta jau jaaapbeedina tie kas ta domaa, esmu lidojis ar reaktiivo fokkeri (F100 laikam bij modelis)
Offline
Schutzstaffel
02. Nov 2011, 12:20 #1358

Kopš: 16. May 2005

No: Jūrmala

Ziņojumi: 5087

Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV

Fokker 100 populāra lidmašīna
Offline
RVR
02. Nov 2011, 12:23 #1359

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22289

Braucu ar: RVR


02 Nov 2011, 12:18:08 ML rakstīja:

reģionālajiem lidojumiem


Nu tad jājautā, kas Tavā izpratnē ir reģionāls.

BT no Rīgas ar F50 vēl pagaidām lido uz Tallinu, Viļņu, Kauņu, Helsinkiem, Varšavu... tie ir vai nav reģionāli reisi, tavuprāt?
Offline
ramex
02. Nov 2011, 12:23 #1360

Kopš: 08. Apr 2010

Ziņojumi: 2403

Braucu ar: H6


02 Nov 2011, 12:18:08 ML rakstīja:

02 Nov 2011, 12:14:11 91 rakstīja:

02 Nov 2011, 11:51:12 ML rakstīja:
par fokeriem un bombardieriem gan nezinu, jo nevienai citai normālai kompānijai to sūdu nav starptautiskiem lidojumiem


Muļķības.
Daudzas Eiropas aviokompānijas izmanto šīs lidmašīnas.
KLM, Lufthansa, u.c.




reģionālajiem lidojumiem


ne arii starpatutiskajiem , taspats SAS vinjus dzenaa pa skandinaviju shurpu turpu
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo