Online
Pašreiz BMWPower skatās 242 viesi un 17 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Civilā aviācija (lidaparāti, katastrofas utt.)
Autors | Ziņojums |
Schutzstaffel | 02. Nov 2011, 09:43 |
#1341
|
| Kopš: 16. May 2005
No: Jūrmala
Ziņojumi: 5087
Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV
|
02 Nov 2011, 09:35:08 arizah rakstīja:
02 Nov 2011, 09:28:45 Schutzstaffel rakstīja:
NEvienu lidmašīnu nekad nesēdina autopilots. Approach, Glideslope utt - jā. Nosēdina vienmēr manuāli. Ja kādu interese sīkāk varu pakomentēt.
nu ta jau nerakstītu, ja neinteresētu
Teorētiski ir lidmašīnu modeļi kurus var aprīkot ar AUTOLAND funkciju, bet reālajā dzīvē nemaz nav tik daudz skrejceļu, kam ir CATIII aprīkojums, nepieciešams priekš AUTOLAND funkcijas, eksistē headwind, tailwind, crosswind limiti, kuros var funkcionēt AUTOLAND. Jebkurā gadījumā, ja tā ir GALĒJĀ nepieciešamība redzamības dēļ un tādēļ, ka nav iespējams novirīties uz citu lidostu, - varbūt to izmantos, bet arī tad nav nekādas garantijas, ka pašās beigās viņa neatslēgsies dažādu iemeslu dēļ. Tur darbojas ļoti sarežģīti algoritmi, kas baltās uz visu trīs AUTOPILOT datiem, signaliem no dublējošām mērierīcēm utt... Teorētiski tas ir iespējams, bet praksē tas nenotiek. Un Rīgā par to nevar būt ne runas. Nav attiecīgs skrejceļa aprīkojums. | Offline | | |
GintsK | 02. Nov 2011, 09:57 |
#1342
|
| Kopš: 19. May 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 863
Braucu ar:
| user, lidmašīnu nesēdina autopilots! Izlasīji? | Offline | | |
Automaniaks | 02. Nov 2011, 10:23 |
#1343
|
| Kopš: 19. Aug 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 2515
Braucu ar: W168
|
02 Nov 2011, 08:54:03 soulfreak rakstīja:
Tāpēc, varbūt, brutāli norauj lejā max ātri un uzreiz met pa nažiem, lai nogrieztos, tas gan attiecināms tikai uz RIX. Bija jau te kaut kad vienu ziemu, ka viens BT iestūrēja kupenā
tieshi tajaa briidii seedeeju 11. staavvietaa un skatijos uz skrejcelju nez kaadeelj vispaar uz skrejcelja jaagriez rinjkjii.... | Offline | | |
GintsK | 02. Nov 2011, 10:35 |
#1344
|
| Kopš: 19. May 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 863
Braucu ar:
| Kā pilots kontrolē augstumu līdz skrejceļa virsmai? Varbūt kāds džeks, kas apkalpo aparatūru nejēdz kaut ko nokalibrēt? Vai arī kalibrē "uz drošo pusi" | Offline | | |
ramex | 02. Nov 2011, 10:36 |
#1345
|
| Kopš: 08. Apr 2010
Ziņojumi: 2403
Braucu ar: H6
|
02 Nov 2011, 09:29:33 shmurger rakstīja:
02 Nov 2011, 08:22:17 GintsK rakstīja:
01 Nov 2011, 23:49:45 ML rakstīja:
Air baltics kaa likums vissuudiigaak seedina.
Kādam vēl tā liekas? Ja tā - ar ko tas izskaidrojams?
-------
nevis liekas , bet tā arī ir. ar ryanairu,sas, lidojot esmu dažreiz esmu pamodies ,kad visi jau rakņājas pa somu nodalījumiem ar AB nekādīgi tā nesanāk, tie mazie ļotaki ar propelleriem, dažreiz liekas, ka izjuks uz skrejceļa domāju ,ka tā tāda to bobbardieru īpatnība, taču nesen viens pilots nosēdināja neraksturīgi maigi,gandrīz nevarēja just, ka riteņi zemei pieskaras
tad kad tie pirmie divi propelerljoti paradiijas tad vinjus seediinaaja ka jeelas olas - regulaari pamodos kad kaads ara kapjosh koleegjis piebixtija ka tip jaavacas araa
a tagad ka kuram pilotam uznaak/sanaak | Offline | | |
Schutzstaffel | 02. Nov 2011, 10:56 |
#1346
|
| Kopš: 16. May 2005
No: Jūrmala
Ziņojumi: 5087
Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV
|
02 Nov 2011, 10:35:01 GintsK rakstīja:
Kā pilots kontrolē augstumu līdz skrejceļa virsmai? Varbūt kāds džeks, kas apkalpo aparatūru nejēdz kaut ko nokalibrēt? Vai arī kalibrē "uz drošo pusi"
zem ~1500 ft parastajam altimetram paralēli tiek izmantots ultraskaņas altimetrs, kas mēra reālo augstumu līdz zemei, virsmai, skrejceļa utt. Lidmašīna tuvojoties skrejceļam samazina augstumu ar konkrētu vertikālo ātrumu, parasti ~500 ft/sec. Lidmašīnā principā vertikālā vadība notiek sekojoši - ātrumu regulē ar augstuma kontroles virsmu, augstumu ar gāzīti. Zem apmēram 150 ft vertikālo augstumu vēl mazliet samazina, un kad palikušas 50ft parasti noņem motoru jaudu vispār. Īsi pēc tam mazliet pavelk šturvalu uz sevi un piepaceļ purnu lai ieietu tā saucamajā FLARE fāzē - planēšana virs pašas skrejceļa virsmas. Tad jau vertikālais ātrums ir samazinājies līdz minimumam. Saskaras aizmugures šasija, lēnām nolaiž piekšu zemē. Tas cik mīksti vai cieti nosēdīsies principā ir atkarīgs no FLARE fāzes. Ja to dara pavirši, tad arī ir pisaks pret zemi. Ja ar jūtām, tad ir mīksti.
[ Šo ziņu laboja Schutzstaffel, 02 Nov 2011, 10:58:11 ] | Offline | | |
briinums | 02. Nov 2011, 11:24 |
#1347
|
| Kopš: 23. Apr 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 2503
Braucu ar: mr2, fzhurkaam, miniveniem
|
02 Nov 2011, 10:56:51 Schutzstaffel rakstīja:
(..)Lidmašīna tuvojoties skrejceļam samazina augstumu ar konkrētu vertikālo ātrumu, parasti ~500 ft/sec (..)
----------------- latvijas online radio - visiradio.lv
|Autolife305|JapcarLV|Tune86 | Offline | | |
GintsK | 02. Nov 2011, 11:28 |
#1348
|
| Kopš: 19. May 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 863
Braucu ar:
| Toreiz šķiet bija kaut kā ka aparāts uzkārās kādus 4m virs skrejceļa. Tad nāca strauji lejā - tā ka tiem, kam švakāk ar muguru, tā iesmeldzās. Kritiena sākumā pilots "piedva gāzi". Nu kaut kas tur tok nesagāja - it kā tas ultraskaņas devējs rādītu 4m mazāk kā īstenībā. Pilotam nosēšanās tarjektorija un novirze no tās kaut kā vizualizējas uz paneļa, nav tak ar katru aci jāskatās savi datčiki un jārēķina vidējais aritmētiskais ? Viņš taču redz, ka ir 4m augstāk par plānoto? Pa logu viņam ir laiks skatīties, ievērtēt, vai rādījums uz paneļa ir ticams? | Offline | | |
|
briinums | 02. Nov 2011, 11:44 |
#1349
|
| Kopš: 23. Apr 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 2503
Braucu ar: mr2, fzhurkaam, miniveniem
| kad taisa flare, tad jau nekādus dačikus neskaties bet uz izjūtām. pirms flare vnk seko glisādei čerez ekrānu, kas uz radionavigācijas sēž vai seko PAPI lampiņām blakus skrejceļam, kas rāda pa augstu / pa zemu. miglas gadījumā protams PAPI redz tikai pie pašas zemes, tā kā līdz tam ir jālido pēc instrumentiem.
tas cik smagi nosēžas atkarīgs tikai no pilota, latvijā nav atļauts autoland
----------------- latvijas online radio - visiradio.lv
|Autolife305|JapcarLV|Tune86 | Offline | | |
Schwins | 02. Nov 2011, 11:58 |
#1350
|
| Kopš: 02. Apr 2006
Ziņojumi: 5480
Braucu ar: s13
| Un vispar nesen uzzinaju ka Airbaltic nepieder neviena lidmašīna, visas tiek īrētas .. | Offline | | |
Schutzstaffel | 02. Nov 2011, 12:03 |
#1351
|
| Kopš: 16. May 2005
No: Jūrmala
Ziņojumi: 5087
Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV
|
02 Nov 2011, 11:24:01 briinums rakstīja:
02 Nov 2011, 10:56:51 Schutzstaffel rakstīja:
(..)Lidmašīna tuvojoties skrejceļam samazina augstumu ar konkrētu vertikālo ātrumu, parasti ~500 ft/sec (..)
nu piepisies ari vaardiem | Offline | | |
Schutzstaffel | 02. Nov 2011, 12:04 |
#1352
|
| Kopš: 16. May 2005
No: Jūrmala
Ziņojumi: 5087
Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV
|
02 Nov 2011, 11:13:44 S_2 rakstīja:
02 Nov 2011, 10:56:51 Schutzstaffel rakstīja:
02 Nov 2011, 10:35:01 GintsK rakstīja:
Kā pilots kontrolē augstumu līdz skrejceļa virsmai? Varbūt kāds džeks, kas apkalpo aparatūru nejēdz kaut ko nokalibrēt? Vai arī kalibrē "uz drošo pusi"
zem ~1500 ft parastajam altimetram paralēli tiek izmantots ultraskaņas altimetrs, kas mēra reālo augstumu līdz zemei, virsmai, skrejceļa utt. Lidmašīna tuvojoties skrejceļam samazina augstumu ar konkrētu vertikālo ātrumu, parasti ~500 ft/sec. Lidmašīnā principā vertikālā vadība notiek sekojoši - ātrumu regulē ar augstuma kontroles virsmu, augstumu ar gāzīti. Zem apmēram 150 ft vertikālo augstumu vēl mazliet samazina, un kad palikušas 50ft parasti noņem motoru jaudu vispār. Īsi pēc tam mazliet pavelk šturvalu uz sevi un piepaceļ purnu lai ieietu tā saucamajā FLARE fāzē - planēšana virs pašas skrejceļa virsmas. Tad jau vertikālais ātrums ir samazinājies līdz minimumam. Saskaras aizmugures šasija, lēnām nolaiž piekšu zemē. Tas cik mīksti vai cieti nosēdīsies principā ir atkarīgs no FLARE fāzes. Ja to dara pavirši, tad arī ir pisaks pret zemi. Ja ar jūtām, tad ir mīksti.
Kaut kā tā, bet tas toč ir ultraskaņas mērītājs? Man likās, tur ir kaut kas tuvāks radiofrekvencēm, bet nu Ok. Vertikālais 500 ir mazajai aviācijai, lielāki lidaparāti nāk ar lielāku ātrumu un attiecīgi lielāku vertikālo, lai varētu noturēties uz glisādes. Par vadību arī tur visādi varianti iespējami, var nākties ātrumu dzīt ar gāzi un pašās beigās atmesties, ja dispečeris saka ka tepat aiz tevis nāk boeings, kas arī grib sēsties
500-800 ft/min var būt tam pašam B763. Atkarīgs arī ir no konfigurācijas, fuel, payload utt.
edit: Altimeter ir radio. taisnība.[ Šo ziņu laboja Schutzstaffel, 02 Nov 2011, 12:08:12 ] | Offline | | |
arizah | 02. Nov 2011, 12:06 |
#1353
|
| Kopš: 17. Nov 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 11323
Braucu ar: 43
|
02 Nov 2011, 11:28:10 GintsK rakstīja:
Toreiz šķiet bija kaut kā ka aparāts uzkārās kādus 4m virs skrejceļa. Tad nāca strauji lejā - tā ka tiem, kam švakāk ar muguru, tā iesmeldzās. Kritiena sākumā pilots "piedva gāzi". Nu kaut kas tur tok nesagāja - it kā tas ultraskaņas devējs rādītu 4m mazāk kā īstenībā. Pilotam nosēšanās tarjektorija un novirze no tās kaut kā vizualizējas uz paneļa, nav tak ar katru aci jāskatās savi datčiki un jārēķina vidējais aritmētiskais ? Viņš taču redz, ka ir 4m augstāk par plānoto? Pa logu viņam ir laiks skatīties, ievērtēt, vai rādījums uz paneļa ir ticams?
vispār jau es nezinu, cik ļoti ir sēžot salonā iespējams noteikt pakaļējo riteņu augstumu virs zemes. tjemboljee pilotam seezhot purnaa, kursh uzsliets divstaav maajas augstumaa. piemeeram shajaa gadiijumaa, cik ļoti pilots saprot, ka riteņiem līdz žogam ir max pusotrs metrs ?
[ Šo ziņu laboja arizah, 02 Nov 2011, 12:07:35 ] | Offline | | |
Schutzstaffel | 02. Nov 2011, 12:10 |
#1354
|
| Kopš: 16. May 2005
No: Jūrmala
Ziņojumi: 5087
Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV
|
02 Nov 2011, 12:08:02 S_2 rakstīja:
02 Nov 2011, 11:28:10 GintsK rakstīja:
Toreiz šķiet bija kaut kā ka aparāts uzkārās kādus 4m virs skrejceļa. Tad nāca strauji lejā - tā ka tiem, kam švakāk ar muguru, tā iesmeldzās. Kritiena sākumā pilots "piedva gāzi". Nu kaut kas tur tok nesagāja - it kā tas ultraskaņas devējs rādītu 4m mazāk kā īstenībā. Pilotam nosēšanās tarjektorija un novirze no tās kaut kā vizualizējas uz paneļa, nav tak ar katru aci jāskatās savi datčiki un jārēķina vidējais aritmētiskais ? Viņš taču redz, ka ir 4m augstāk par plānoto? Pa logu viņam ir laiks skatīties, ievērtēt, vai rādījums uz paneļa ir ticams?
Kas tieši notika konkrētajā gadījumā, drošvien neviens vairs nepateiks. Iespējams, kaut kādu kļūdu koriģēšana, kuras pieļautas brīdi agrāk, vai varbūt pilots pārlidoja marķēto pieskaršanās vietu, lai ātrāk tiktu nost no skrejceļa (ir arī tāda procedūra), vai vēl kas. Visdrīzāk, gan ka pirmais Pilots gan skatās pa logu, gan uz instrumentiem, lielajā aviācijā tur ir noteikta kārtība ko tieši dara katrs no pilotiem.
1. vai nu biš pa lēnu ir bijis konkrētai konfigurācijai
2. pārāk ātri atmetis gaaziiti. | Offline | | |
RVR | 02. Nov 2011, 12:14 |
#1355
|
| Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 22289
Braucu ar: RVR
|
02 Nov 2011, 11:51:12 ML rakstīja:
par fokeriem un bombardieriem gan nezinu, jo nevienai citai normālai kompānijai to sūdu nav starptautiskiem lidojumiem
Muļķības.
Daudzas Eiropas aviokompānijas izmanto šīs lidmašīnas.
KLM, Lufthansa, u.c.
| Offline | | |
Schutzstaffel | 02. Nov 2011, 12:16 |
#1356
|
| Kopš: 16. May 2005
No: Jūrmala
Ziņojumi: 5087
Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV
| galvenais ka daudzi jau doma ka fokkers ir tapec ka ir propelleri | Offline | | |
|
ramex | 02. Nov 2011, 12:19 |
#1357
|
| Kopš: 08. Apr 2010
Ziņojumi: 2403
Braucu ar: H6
| ta jau jaaapbeedina tie kas ta domaa, esmu lidojis ar reaktiivo fokkeri (F100 laikam bij modelis) | Offline | | |
Schutzstaffel | 02. Nov 2011, 12:20 |
#1358
|
| Kopš: 16. May 2005
No: Jūrmala
Ziņojumi: 5087
Braucu ar: FR-888, MV Agusta, TF2747BV
| Fokker 100 populāra lidmašīna | Offline | | |
RVR | 02. Nov 2011, 12:23 |
#1359
|
| Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 22289
Braucu ar: RVR
|
02 Nov 2011, 12:18:08 ML rakstīja:
reģionālajiem lidojumiem
Nu tad jājautā, kas Tavā izpratnē ir reģionāls.
BT no Rīgas ar F50 vēl pagaidām lido uz Tallinu, Viļņu, Kauņu, Helsinkiem, Varšavu... tie ir vai nav reģionāli reisi, tavuprāt? | Offline | | |
ramex | 02. Nov 2011, 12:23 |
#1360
|
| Kopš: 08. Apr 2010
Ziņojumi: 2403
Braucu ar: H6
|
02 Nov 2011, 12:18:08 ML rakstīja:
02 Nov 2011, 12:14:11 91 rakstīja:
02 Nov 2011, 11:51:12 ML rakstīja:
par fokeriem un bombardieriem gan nezinu, jo nevienai citai normālai kompānijai to sūdu nav starptautiskiem lidojumiem
Muļķības.
Daudzas Eiropas aviokompānijas izmanto šīs lidmašīnas.
KLM, Lufthansa, u.c.
reģionālajiem lidojumiem
ne arii starpatutiskajiem , taspats SAS vinjus dzenaa pa skandinaviju shurpu turpu | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|