Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 176 viesi un 2 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » FLEIMS

Tēma: Banānrepublika IV

AutorsZiņojums
ramex
13. Dec 2016, 12:54 #12741

Kopš: 08. Apr 2010

Ziņojumi: 2403

Braucu ar: H6


13 Dec 2016, 11:59:36 @91 rakstīja:

13 Dec 2016, 11:52:18 @HUBLOC rakstīja:

kā tagad atceros līnijas Rīga-Ērgļi norietu, kad 60km attālā Suntažu stacija tika sasniegta iespaidīgās 2,5h Protams, tas viss tika pamatots ar sliežu tehnisko stāvokli utt., beigās vēl uztaisīja kaut kādu feiko avāriju uz pārbrauktuves un līnija tika slēgta.



Ērgļu dzelzceļš ir cits stāsts, tur patiešām vairs nedzīvo tik daudz cilvēku, lai būtu jēga uzturēt pasažieru vilcienu satiksmi. Arī kravas vest dzelzceļa apjomos tur vairs nevienam nevajag.

Stāsts ir par salīdzinoši lielajām pilsētām - Ventspili, Liepāju, Valmieru, Rēzekni un vēl dažām, kur pieprasījums būtu (jo autobusu uz Rīgu ir daudz un tie ir pilni - un tiek arī dotēti no valsts), dzelzceļš ir, bet pasažieru vilcienu ir maz vai nav pavisam. Vilcieni ir nepieciešami, kad jāved lieli apjomi un ātri.



visviarāk jau tam LDZ kliboja tas ātri

nezinu kā tagad, bet kādu laiku atpakaļ autobuss no valmieras uz rīgu bija lētāks, ērtāks un Ātrāks! nekā vilciens ar savām koka taburetēm (plus vel lokācija pilsētā vilciena stacijai ir "ļooti izdevīgā vietā"- bet nu labi tas vēsturiski jo tur ir visa rūpniecība apkārt....)
Offline
kkas
13. Dec 2016, 13:03 #12742

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 9335

Braucu ar: Alfu

LDZ jāapgūst ES nauda.
Offline
bum_bumz
13. Dec 2016, 13:29 #12743

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6757

Braucu ar: E34

Tad, kad Lembergs bija spiests pavadīt laiciņu būrī, dzelzceļa satiksme tika atjaunota.... Ventspilī monopols nepastāv tikai humpalu veikaliem
Offline
gunars_b
13. Dec 2016, 13:30 #12744

Kopš: 25. May 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 241

Braucu ar: 525d

Turpmāk Liepājas slimnīcā uzmanās - būs reāla iespēja uzrauties nevis uz ārstu, bet jaunu politiķu draudzenēm, kas tur nonākušas visai apšaubāmā veidā.

http://www.irliepaja.lv/lv/raksti/viedokli/jaun...zenei-bus-vieta/
Offline
bum_bumz
13. Dec 2016, 13:33 #12745

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6757

Braucu ar: E34


13 Dec 2016, 13:22:57 @91 rakstīja:
Cits piemērs: Rīga - Ventspils.

Šobrīd dienā ir 14 autobusu reisi, ir dienas, kad vēl vairāk. Ātrākajā variantā ceļā pavada 3 h.

Vilcienu nav vispār. Toties būs svaiga stacija.



Stacija ok, nav stresa, vēstures objekts. Zinot, cik ļoti Lembergs "mīl" visu vēsturisko, taisni brīnums. Bet domāju, ka valsts finansēja un stacija jau ir atrestaurēta.
Offline
Laoshi
13. Dec 2016, 13:42 #12746

Kopš: 01. Aug 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 17948

Braucu ar:


13 Dec 2016, 13:36:22 @91 rakstīja:

13 Dec 2016, 13:29:12 @bum_bumz rakstīja:
Tad, kad Lembergs bija spiests pavadīt laiciņu būrī, dzelzceļa satiksme tika atjaunota.... Ventspilī monopols nepastāv tikai humpalu veikaliem


Ir arī pozitīvi piemēri - pirms pāris gadiem tika izveidots vilciena ekspresis uz Dobeli un tam ir pieprasījums. Loģiski, ka Dobeles autobusu parks, kura mikriņi bieži brauca tajā maršrutā, to sajuta. Tikai tam uzņēmumam droši vien nav īpašniekos ne Savickis, ne Šķēle kā Nordekai vai Liepājas autobusu parkam.


Nav jau tik rožaini ar vilcieniem. Viņu vnk nav. Zasulaukā mētājas pāris papildus sastāvi un tas ir viss. Vēl Škirotavā pie uzpildēm kaut kas ir. Ja tagad vajag vilcienus 8x dienā turp atpakaļ uz miestu, tad tas pasākums ir dārgs. Vilcienu iepirkums ir pakaļā, kaut ko nesadalīja un kumosu nenorija neviens. Izdevīgāk tagad ir izraut lietotus busus un vazāt ar tiem un tos remontēt, nekā sameklēt dzelzceļa ritošo sastāvu, turklāt diez vai kāds akceptēs veco dīzeļu iegādi (ja jau modernizēšana vairs neiet krastā), re, kā ar lokomotīvēm Magonim iznāca
Offline
ramex
13. Dec 2016, 13:45 #12747

Kopš: 08. Apr 2010

Ziņojumi: 2403

Braucu ar: H6


13 Dec 2016, 13:15:05 @91 rakstīja:

13 Dec 2016, 12:54:41 @ramex rakstīja:

nezinu kā tagad, bet kādu laiku atpakaļ autobuss no valmieras uz rīgu bija lētāks, ērtāks un Ātrāks! nekā vilciens ar savām koka taburetēm (plus vel lokācija pilsētā vilciena stacijai ir "ļooti izdevīgā vietā"- bet nu labi tas vēsturiski jo tur ir visa rūpniecība apkārt....)



Valmiera kā reiz ir tipisks piemērs, kad visam būtu jābūt savādāk.

Tagad autobuss brauc 2:00-2:20 h un cena ir 4.75 EUR. Autobusi brauc bieži, ir brīži, kad intervāli ir pat mazāki par stundu. Tas nozīmē, ka braukt gribētāju ir patiešām daudz.

Vilciens jau šobrīd ātrākajā variantā brauc 1:51 h (no rīta), cena ir 4.20 EUR. Ja atstātu pieturas tikai Cēsīs, Siguldā un dažās Rīgas stacijās, varētu iekļauties 1:40-1:45 h. Tas viss ar esošajiem vilcieniem un esošo infrastruktūru (nav jau vairs tā, ka pat vecajos vilcienos būtu taburetes, viss ir puslīdz OK). Tomēr vilcieni no Valmieras uz Rīgu brauc tikai 4 reizes dienā - lai gan autobusu skaits un piepildījums rāda, ka braucēju būtu daudz.

Gan autobusus, gan vilcienus valsts dotē.

Jautājums - kāda X pēc vilcienu nevarētu būt vairāk un autobusu mazāk? Citur pasaulē tā notiek. Pie mums autobusu parku saimnieki veiksmīgi lobē savu biznesu (un naudas plūsmu no valsts dotācijām).




kā jau minēju, manuprāt, Valmieras gadijumā dzelzceļa stacijas atrašanās vieta spēlē lielu lomu - nu ir viņa pašā bezmaz tālākajā stūrī. toties autoosta pašā centrā - cilvēki ir slinki pēc savas dabas.
Offline
gunars_b
13. Dec 2016, 13:46 #12748

Kopš: 25. May 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 241

Braucu ar: 525d


13 Dec 2016, 13:36:22 @91 rakstīja:

13 Dec 2016, 13:29:12 @bum_bumz rakstīja:
Tad, kad Lembergs bija spiests pavadīt laiciņu būrī, dzelzceļa satiksme tika atjaunota.... Ventspilī monopols nepastāv tikai humpalu veikaliem


Ir arī pozitīvi piemēri - pirms pāris gadiem tika izveidots vilciena ekspresis uz Dobeli un tam ir pieprasījums. Loģiski, ka Dobeles autobusu parks, kura mikriņi bieži brauca tajā maršrutā, to sajuta. Tikai tam uzņēmumam droši vien nav īpašniekos ne Savickis, ne Šķēle kā Nordekai vai Liepājas autobusu parkam.


Šeit piekrītu par visiem 100%. Principā tas piespieda mani kļūt par BMW īpašnieku, jo LAP un Nordekas busi, kas kursē uz Liepāju ir kaut kādi budžeta varianti - man tur 186cm garam vīrietim trūkst vietas kājām. Šādu problēmu nekad nav bijis, piemēram, Lux Express. Bet diemžēl viņi nedrīkst vadāt cilvēkus starp Liepāju un Rīgu. Lieki gan piebilst, ka šādos mākslīgos nekonkurences apstākļos LAP nav ieinteresēts nedz piedāvāt konurētspējīgu cenu, ne arī komfortablus busus.
Offline
hronists
13. Dec 2016, 14:22 #12749

Kopš: 01. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 14820

Braucu ar: Svensk hjul


13 Dec 2016, 14:05:51 @91 rakstīja:
Ar vilcieniem pie mums vispār ir daudz visādu jocīgi momentu.

Piemēram, PV tajos laikos, kad kādā virzienā ir maz braucēju (vēlos vakaros, agros rītos, utt.) ir izdevīgāk dzīt tukšus vilcienus tehniskajos reisos, nevis vest kaut dažus pasažierus. Jo tehniskajiem reisiem LDz piemēro 90% vai 95% (es precīzi neatceros) atlaidi par infrastruktūras izmantošanu.

Vilcienu jāpārdzen šā vai tā (piemēram, darba dienu rītos no Rīgas uz Sloku vai Saulkrastiem), varbūt daži braucēji arī būtu, bet PV tos nedrīkst paņemt, jo tad uzreiz būs tarifs pa dārgo


imho viss pareizi, pie mums pa vienām sliedēm brauc ne tikai pasažieru vilcieni, tāpēc lētāk ir palaist tehnisko reisu starp diviem kravas vilcieniem nevis sipties rēķinot kurā stacijā pasažieri jānoliek mierā lai kravenieks pabrauktu garām. vai otrādi - kur sabremzēt kravenieku lai tas neiepiš pasažieros.

un tā arī ir galvenā problēma - LDz primārais naudas avots ir kravas vilcieni, viņiem ir pajāt par pasažieru pārvadājumiem. normāli būtu, ka kravas un pasažieri neietu pa vienām sliedēm, bet kā nu krievs ir sabūvējis, tā mums tagad ir.
Offline
karlsonss
13. Dec 2016, 14:27 #12750

Kopš: 02. Feb 2009

No: Jelgava

Ziņojumi: 23038

Braucu ar:

Pasaki shito savickim
Offline
Laoshi
13. Dec 2016, 14:30 #12751

Kopš: 01. Aug 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 17948

Braucu ar:


13 Dec 2016, 14:22:05 @hronists rakstīja:

13 Dec 2016, 14:05:51 @91 rakstīja:
Ar vilcieniem pie mums vispār ir daudz visādu jocīgi momentu.

Piemēram, PV tajos laikos, kad kādā virzienā ir maz braucēju (vēlos vakaros, agros rītos, utt.) ir izdevīgāk dzīt tukšus vilcienus tehniskajos reisos, nevis vest kaut dažus pasažierus. Jo tehniskajiem reisiem LDz piemēro 90% vai 95% (es precīzi neatceros) atlaidi par infrastruktūras izmantošanu.

Vilcienu jāpārdzen šā vai tā (piemēram, darba dienu rītos no Rīgas uz Sloku vai Saulkrastiem), varbūt daži braucēji arī būtu, bet PV tos nedrīkst paņemt, jo tad uzreiz būs tarifs pa dārgo


imho viss pareizi, pie mums pa vienām sliedēm brauc ne tikai pasažieru vilcieni, tāpēc lētāk ir palaist tehnisko reisu starp diviem kravas vilcieniem nevis sipties rēķinot kurā stacijā pasažieri jānoliek mierā lai kravenieks pabrauktu garām. vai otrādi - kur sabremzēt kravenieku lai tas neiepiš pasažieros.

un tā arī ir galvenā problēma - LDz primārais naudas avots ir kravas vilcieni, viņiem ir pajāt par pasažieru pārvadājumiem. normāli būtu, ka kravas un pasažieri neietu pa vienām sliedēm, bet kā nu krievs ir sabūvējis, tā mums tagad ir.


Kad mainās vilcieni, tad pasažieru vilcieni ir prio, krava gaida.

LDz jau ir pakaļā ar vateņu kravām, tagad atlaiž lielu skaitu darbinieku, jo kravu apjoms krītās. Tā ir, kad pārāk paļaujas uz austrumu kaimiņiem.

Dubultas sliedes kaut līdz Rēzeknei būs tuvākajos 100 gados pēc 90 gadiem, jo dubultas sliedes no Aizkraukles līdz Krustpilij jau bija divdesmit gadus ilgs projekts, toties kādreiz noslodze bija kudi lielāka, nekā tagad.
Offline
bum_bumz
13. Dec 2016, 14:45 #12752

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6757

Braucu ar: E34

Lai kā arī nebūtu, jo spēcīgāka valsts, jo tai plašāks dzelzceļu tīkls, jo tā vairāk risina sociālās problēmas

Ventspils-Rīga jaunībā izmantoju bieži. Ventspils-Liepāja reizes 10 ir braukts, šitais jau nu bija baigais gliemezis, bet aiz loga fantastiskas ainavas
Rīga-Liepāja, pat Liepāja-Priekule ir ticis izmantots.
Offline
Tikai_lasu
13. Dec 2016, 14:52 #12753

Kopš: 12. Dec 2013

Ziņojumi: 1126

Braucu ar:


13 Dec 2016, 13:22:57 @91 rakstīja:
Cits piemērs: Rīga - Ventspils.

Šobrīd dienā ir 14 autobusu reisi, ir dienas, kad vēl vairāk. Ātrākajā variantā ceļā pavada 3 h.

Vilcienu nav vispār. Toties būs svaiga stacija.

Plika teorija.
Cik ir cilvēku, kuriem vajag nokļūt no Pārventas līdz Rīgas centram, vai otrādi, un kuriem nav personīgais auto? Studentiem un 6 ekskursantiem.
Un cik ir cilvēku, kam vajag nokļūt no Mazpisāniem uz Lielpisāniem un nav personiskais auto? Pilni 14 autobusi!
Vienkārši mums dzelzceļa līnijas iet visur kur, tikai ne tur kur ir cilvēki un tādēļ kursē tukšs. Autobuss apstājas pie katras otrās mājas. Tā arī viņš sevi pielasa pilnu.

P.S. Un stacija nav un nebūs svaiga. Dzelzceļš tikai sakārtoja fasādi, lai nenorautos paaugstināto īpašuma nodokli, par vidi degradējošu ēku.
Offline
kkas
13. Dec 2016, 15:46 #12754

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 9335

Braucu ar: Alfu

eu, kur lai nopērk Krūmiņa memuārus?
Offline
highlander
13. Dec 2016, 20:29 #12755

Kopš: 03. Nov 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1974

Braucu ar: diviem pedāļiem

ar tiem vilcieniem būtu bēda, ka nebūtu viņi tik bieži kā autobusi. cilvēki gan jau pieraduši ka ik pa stundai no Valmieras var līdz Rīgai braukt
Offline
markelis
13. Dec 2016, 20:49 #12756

Kopš: 28. Oct 2002

Ziņojumi: 12933

Braucu ar: eFku


13 Dec 2016, 20:29:21 @higlander525 rakstīja:
ar tiem vilcieniem būtu bēda, ka nebūtu viņi tik bieži kā autobusi. cilvēki gan jau pieraduši ka ik pa stundai no Valmieras var līdz Rīgai braukt


interesanti ir kaut kur info, cik ir pasizmaksa 1am autobusam riiga - valmiera un vienam diizeljvilcienam? un cik ir valsts dotaacija 10 autobusa reisiem pa dienu un cik buutu 2iem vilciena reisiem?

[ Šo ziņu laboja markelis, 13 Dec 2016, 20:49:32 ]

Offline
Amish
13. Dec 2016, 21:21 #12757

Kopš: 21. Mar 2015

Ziņojumi: 995

Braucu ar: sievasmātes Opeli


13 Dec 2016, 20:49:03 @markelis rakstīja:

13 Dec 2016, 20:29:21 @higlander525 rakstīja:
ar tiem vilcieniem būtu bēda, ka nebūtu viņi tik bieži kā autobusi. cilvēki gan jau pieraduši ka ik pa stundai no Valmieras var līdz Rīgai braukt

Labāk jau tev nezināt, citādi, ka nesanāk uz Gaiļezeru braukt pa taisno

interesanti ir kaut kur info, cik ir pasizmaksa 1am autobusam riiga - valmiera un vienam diizeljvilcienam? un cik ir valsts dotaacija 10 autobusa reisiem pa dienu un cik buutu 2iem vilciena reisiem?
Offline
markelis
13. Dec 2016, 21:23 #12758

Kopš: 28. Oct 2002

Ziņojumi: 12933

Braucu ar: eFku


13 Dec 2016, 21:21:05 @Amish rakstīja:

13 Dec 2016, 20:49:03 @markelis rakstīja:

13 Dec 2016, 20:29:21 @higlander525 rakstīja:
ar tiem vilcieniem būtu bēda, ka nebūtu viņi tik bieži kā autobusi. cilvēki gan jau pieraduši ka ik pa stundai no Valmieras var līdz Rīgai braukt


interesanti ir kaut kur info, cik ir pasizmaksa 1am autobusam riiga - valmiera un vienam diizeljvilcienam? un cik ir valsts dotaacija 10 autobusa reisiem pa dienu un cik buutu 2iem vilciena reisiem?

Labāk jau tev nezināt, citādi, ka nesanāk uz Gaiļezeru braukt pa taisno



tas ir smalks maajiens ka tu zini ? vai vienkaarshi taapat kaut ko raksti?
Offline
pekinens
13. Dec 2016, 21:25 #12759

Kopš: 10. Nov 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 980

Braucu ar: e30; e87

Nez varetu uzbūvēt mazaku ekonomiskāku vilcienu? Priekš kam te Latvijā tie ir tik lieli.. nu tadu kā tramvaju, tikai platāku...
Offline
HUBLOC
13. Dec 2016, 21:54 #12760

Kopš: 02. Oct 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 4690

Braucu ar: Q7


13 Dec 2016, 21:44:11 @91 rakstīja:

13 Dec 2016, 21:25:51 @pekinens rakstīja:
Nez varetu uzbūvēt mazaku ekonomiskāku vilcienu? Priekš kam te Latvijā tie ir tik lieli.. nu tadu kā tramvaju, tikai platāku...


Savulaik RVR jau tādu uzbūvēja, tas (tā - motrise) brauca Ērgļu maršrutā.



Diemžēl šobrīd kārtība ir tāda, ka infrastruktūras maksa ir vienāda - neatkarīgi no tā, vai pasažieru pārvadājumus veic šāds vilciens (motrise) vai trīs kopā sakabināti dīzeļvilcienu sastāvi, kas brauc kā viens vilciens.

P.S. pēc Ērgļu maršruta slēgšanas PV šo vienīgo Latvijā esošo motrisi nodeva LDz. Šobrīd tā tiek izmantota LDz dienesta vajadzībām - sliežu ceļu strādnieku pārvadāšanai tehniskajos reisos.


šito kropli es atceros, Jāņos bija interesanti viņā kratīties
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, Exclusivity, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, PG, RVR, SteelRat, VLD, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4