Online
Pašreiz BMWPower skatās 176 viesi un 2 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Banānrepublika IV
Autors | Ziņojums |
ramex | | Kopš: 08. Apr 2010
Ziņojumi: 2403
Braucu ar: H6
|
13 Dec 2016, 11:59:36 @91 rakstīja:
13 Dec 2016, 11:52:18 @HUBLOC rakstīja:
kā tagad atceros līnijas Rīga-Ērgļi norietu, kad 60km attālā Suntažu stacija tika sasniegta iespaidīgās 2,5h Protams, tas viss tika pamatots ar sliežu tehnisko stāvokli utt., beigās vēl uztaisīja kaut kādu feiko avāriju uz pārbrauktuves un līnija tika slēgta.
Ērgļu dzelzceļš ir cits stāsts, tur patiešām vairs nedzīvo tik daudz cilvēku, lai būtu jēga uzturēt pasažieru vilcienu satiksmi. Arī kravas vest dzelzceļa apjomos tur vairs nevienam nevajag.
Stāsts ir par salīdzinoši lielajām pilsētām - Ventspili, Liepāju, Valmieru, Rēzekni un vēl dažām, kur pieprasījums būtu (jo autobusu uz Rīgu ir daudz un tie ir pilni - un tiek arī dotēti no valsts), dzelzceļš ir, bet pasažieru vilcienu ir maz vai nav pavisam. Vilcieni ir nepieciešami, kad jāved lieli apjomi un ātri.
visviarāk jau tam LDZ kliboja tas ātri
nezinu kā tagad, bet kādu laiku atpakaļ autobuss no valmieras uz rīgu bija lētāks, ērtāks un Ātrāks! nekā vilciens ar savām koka taburetēm (plus vel lokācija pilsētā vilciena stacijai ir "ļooti izdevīgā vietā"- bet nu labi tas vēsturiski jo tur ir visa rūpniecība apkārt....) | Offline | | |
kkas | | Kopš: 22. Apr 2008
Ziņojumi: 9335
Braucu ar: Alfu
| LDZ jāapgūst ES nauda. | Offline | | |
bum_bumz | | Kopš: 05. Jan 2006
Ziņojumi: 6757
Braucu ar: E34
| Tad, kad Lembergs bija spiests pavadīt laiciņu būrī, dzelzceļa satiksme tika atjaunota.... Ventspilī monopols nepastāv tikai humpalu veikaliem | Offline | | |
gunars_b | | Kopš: 25. May 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 241
Braucu ar: 525d
| Turpmāk Liepājas slimnīcā uzmanās - būs reāla iespēja uzrauties nevis uz ārstu, bet jaunu politiķu draudzenēm, kas tur nonākušas visai apšaubāmā veidā.
http://www.irliepaja.lv/lv/raksti/viedokli/jaun...zenei-bus-vieta/ | Offline | | |
bum_bumz | | Kopš: 05. Jan 2006
Ziņojumi: 6757
Braucu ar: E34
|
13 Dec 2016, 13:22:57 @91 rakstīja:
Cits piemērs: Rīga - Ventspils.
Šobrīd dienā ir 14 autobusu reisi, ir dienas, kad vēl vairāk. Ātrākajā variantā ceļā pavada 3 h.
Vilcienu nav vispār. Toties būs svaiga stacija.
Stacija ok, nav stresa, vēstures objekts. Zinot, cik ļoti Lembergs "mīl" visu vēsturisko, taisni brīnums. Bet domāju, ka valsts finansēja un stacija jau ir atrestaurēta. | Offline | | |
Laoshi | | Kopš: 01. Aug 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 17948
Braucu ar:
|
13 Dec 2016, 13:36:22 @91 rakstīja:
13 Dec 2016, 13:29:12 @bum_bumz rakstīja:
Tad, kad Lembergs bija spiests pavadīt laiciņu būrī, dzelzceļa satiksme tika atjaunota.... Ventspilī monopols nepastāv tikai humpalu veikaliem
Ir arī pozitīvi piemēri - pirms pāris gadiem tika izveidots vilciena ekspresis uz Dobeli un tam ir pieprasījums. Loģiski, ka Dobeles autobusu parks, kura mikriņi bieži brauca tajā maršrutā, to sajuta. Tikai tam uzņēmumam droši vien nav īpašniekos ne Savickis, ne Šķēle kā Nordekai vai Liepājas autobusu parkam.
Nav jau tik rožaini ar vilcieniem. Viņu vnk nav. Zasulaukā mētājas pāris papildus sastāvi un tas ir viss. Vēl Škirotavā pie uzpildēm kaut kas ir. Ja tagad vajag vilcienus 8x dienā turp atpakaļ uz miestu, tad tas pasākums ir dārgs. Vilcienu iepirkums ir pakaļā, kaut ko nesadalīja un kumosu nenorija neviens. Izdevīgāk tagad ir izraut lietotus busus un vazāt ar tiem un tos remontēt, nekā sameklēt dzelzceļa ritošo sastāvu, turklāt diez vai kāds akceptēs veco dīzeļu iegādi (ja jau modernizēšana vairs neiet krastā), re, kā ar lokomotīvēm Magonim iznāca | Offline | | |
ramex | | Kopš: 08. Apr 2010
Ziņojumi: 2403
Braucu ar: H6
|
13 Dec 2016, 13:15:05 @91 rakstīja:
13 Dec 2016, 12:54:41 @ramex rakstīja:
nezinu kā tagad, bet kādu laiku atpakaļ autobuss no valmieras uz rīgu bija lētāks, ērtāks un Ātrāks! nekā vilciens ar savām koka taburetēm (plus vel lokācija pilsētā vilciena stacijai ir "ļooti izdevīgā vietā"- bet nu labi tas vēsturiski jo tur ir visa rūpniecība apkārt....)
Valmiera kā reiz ir tipisks piemērs, kad visam būtu jābūt savādāk.
Tagad autobuss brauc 2:00-2:20 h un cena ir 4.75 EUR. Autobusi brauc bieži, ir brīži, kad intervāli ir pat mazāki par stundu. Tas nozīmē, ka braukt gribētāju ir patiešām daudz.
Vilciens jau šobrīd ātrākajā variantā brauc 1:51 h (no rīta), cena ir 4.20 EUR. Ja atstātu pieturas tikai Cēsīs, Siguldā un dažās Rīgas stacijās, varētu iekļauties 1:40-1:45 h. Tas viss ar esošajiem vilcieniem un esošo infrastruktūru (nav jau vairs tā, ka pat vecajos vilcienos būtu taburetes, viss ir puslīdz OK). Tomēr vilcieni no Valmieras uz Rīgu brauc tikai 4 reizes dienā - lai gan autobusu skaits un piepildījums rāda, ka braucēju būtu daudz.
Gan autobusus, gan vilcienus valsts dotē.
Jautājums - kāda X pēc vilcienu nevarētu būt vairāk un autobusu mazāk? Citur pasaulē tā notiek. Pie mums autobusu parku saimnieki veiksmīgi lobē savu biznesu (un naudas plūsmu no valsts dotācijām).
kā jau minēju, manuprāt, Valmieras gadijumā dzelzceļa stacijas atrašanās vieta spēlē lielu lomu - nu ir viņa pašā bezmaz tālākajā stūrī. toties autoosta pašā centrā - cilvēki ir slinki pēc savas dabas. | Offline | | |
gunars_b | | Kopš: 25. May 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 241
Braucu ar: 525d
|
13 Dec 2016, 13:36:22 @91 rakstīja:
13 Dec 2016, 13:29:12 @bum_bumz rakstīja:
Tad, kad Lembergs bija spiests pavadīt laiciņu būrī, dzelzceļa satiksme tika atjaunota.... Ventspilī monopols nepastāv tikai humpalu veikaliem
Ir arī pozitīvi piemēri - pirms pāris gadiem tika izveidots vilciena ekspresis uz Dobeli un tam ir pieprasījums. Loģiski, ka Dobeles autobusu parks, kura mikriņi bieži brauca tajā maršrutā, to sajuta. Tikai tam uzņēmumam droši vien nav īpašniekos ne Savickis, ne Šķēle kā Nordekai vai Liepājas autobusu parkam.
Šeit piekrītu par visiem 100%. Principā tas piespieda mani kļūt par BMW īpašnieku, jo LAP un Nordekas busi, kas kursē uz Liepāju ir kaut kādi budžeta varianti - man tur 186cm garam vīrietim trūkst vietas kājām. Šādu problēmu nekad nav bijis, piemēram, Lux Express. Bet diemžēl viņi nedrīkst vadāt cilvēkus starp Liepāju un Rīgu. Lieki gan piebilst, ka šādos mākslīgos nekonkurences apstākļos LAP nav ieinteresēts nedz piedāvāt konurētspējīgu cenu, ne arī komfortablus busus. | Offline | | |
|
hronists | | Kopš: 01. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 14820
Braucu ar: Svensk hjul
|
13 Dec 2016, 14:05:51 @91 rakstīja:
Ar vilcieniem pie mums vispār ir daudz visādu jocīgi momentu.
Piemēram, PV tajos laikos, kad kādā virzienā ir maz braucēju (vēlos vakaros, agros rītos, utt.) ir izdevīgāk dzīt tukšus vilcienus tehniskajos reisos, nevis vest kaut dažus pasažierus. Jo tehniskajiem reisiem LDz piemēro 90% vai 95% (es precīzi neatceros) atlaidi par infrastruktūras izmantošanu.
Vilcienu jāpārdzen šā vai tā (piemēram, darba dienu rītos no Rīgas uz Sloku vai Saulkrastiem), varbūt daži braucēji arī būtu, bet PV tos nedrīkst paņemt, jo tad uzreiz būs tarifs pa dārgo
imho viss pareizi, pie mums pa vienām sliedēm brauc ne tikai pasažieru vilcieni, tāpēc lētāk ir palaist tehnisko reisu starp diviem kravas vilcieniem nevis sipties rēķinot kurā stacijā pasažieri jānoliek mierā lai kravenieks pabrauktu garām. vai otrādi - kur sabremzēt kravenieku lai tas neiepiš pasažieros.
un tā arī ir galvenā problēma - LDz primārais naudas avots ir kravas vilcieni, viņiem ir pajāt par pasažieru pārvadājumiem. normāli būtu, ka kravas un pasažieri neietu pa vienām sliedēm, bet kā nu krievs ir sabūvējis, tā mums tagad ir. | Offline | | |
karlsonss | | Kopš: 02. Feb 2009
No: Jelgava
Ziņojumi: 23038
Braucu ar:
| Pasaki shito savickim | Offline | | |
Laoshi | | Kopš: 01. Aug 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 17948
Braucu ar:
|
13 Dec 2016, 14:22:05 @hronists rakstīja:
13 Dec 2016, 14:05:51 @91 rakstīja:
Ar vilcieniem pie mums vispār ir daudz visādu jocīgi momentu.
Piemēram, PV tajos laikos, kad kādā virzienā ir maz braucēju (vēlos vakaros, agros rītos, utt.) ir izdevīgāk dzīt tukšus vilcienus tehniskajos reisos, nevis vest kaut dažus pasažierus. Jo tehniskajiem reisiem LDz piemēro 90% vai 95% (es precīzi neatceros) atlaidi par infrastruktūras izmantošanu.
Vilcienu jāpārdzen šā vai tā (piemēram, darba dienu rītos no Rīgas uz Sloku vai Saulkrastiem), varbūt daži braucēji arī būtu, bet PV tos nedrīkst paņemt, jo tad uzreiz būs tarifs pa dārgo
imho viss pareizi, pie mums pa vienām sliedēm brauc ne tikai pasažieru vilcieni, tāpēc lētāk ir palaist tehnisko reisu starp diviem kravas vilcieniem nevis sipties rēķinot kurā stacijā pasažieri jānoliek mierā lai kravenieks pabrauktu garām. vai otrādi - kur sabremzēt kravenieku lai tas neiepiš pasažieros.
un tā arī ir galvenā problēma - LDz primārais naudas avots ir kravas vilcieni, viņiem ir pajāt par pasažieru pārvadājumiem. normāli būtu, ka kravas un pasažieri neietu pa vienām sliedēm, bet kā nu krievs ir sabūvējis, tā mums tagad ir.
Kad mainās vilcieni, tad pasažieru vilcieni ir prio, krava gaida.
LDz jau ir pakaļā ar vateņu kravām, tagad atlaiž lielu skaitu darbinieku, jo kravu apjoms krītās. Tā ir, kad pārāk paļaujas uz austrumu kaimiņiem.
Dubultas sliedes kaut līdz Rēzeknei būs tuvākajos 100 gados pēc 90 gadiem, jo dubultas sliedes no Aizkraukles līdz Krustpilij jau bija divdesmit gadus ilgs projekts, toties kādreiz noslodze bija kudi lielāka, nekā tagad. | Offline | | |
bum_bumz | | Kopš: 05. Jan 2006
Ziņojumi: 6757
Braucu ar: E34
| Lai kā arī nebūtu, jo spēcīgāka valsts, jo tai plašāks dzelzceļu tīkls, jo tā vairāk risina sociālās problēmas
Ventspils-Rīga jaunībā izmantoju bieži. Ventspils-Liepāja reizes 10 ir braukts, šitais jau nu bija baigais gliemezis, bet aiz loga fantastiskas ainavas
Rīga-Liepāja, pat Liepāja-Priekule ir ticis izmantots. | Offline | | |
Tikai_lasu | | Kopš: 12. Dec 2013
Ziņojumi: 1126
Braucu ar:
|
13 Dec 2016, 13:22:57 @91 rakstīja:
Cits piemērs: Rīga - Ventspils.
Šobrīd dienā ir 14 autobusu reisi, ir dienas, kad vēl vairāk. Ātrākajā variantā ceļā pavada 3 h.
Vilcienu nav vispār. Toties būs svaiga stacija.
Plika teorija.
Cik ir cilvēku, kuriem vajag nokļūt no Pārventas līdz Rīgas centram, vai otrādi, un kuriem nav personīgais auto? Studentiem un 6 ekskursantiem.
Un cik ir cilvēku, kam vajag nokļūt no Mazpisāniem uz Lielpisāniem un nav personiskais auto? Pilni 14 autobusi!
Vienkārši mums dzelzceļa līnijas iet visur kur, tikai ne tur kur ir cilvēki un tādēļ kursē tukšs. Autobuss apstājas pie katras otrās mājas. Tā arī viņš sevi pielasa pilnu.
P.S. Un stacija nav un nebūs svaiga. Dzelzceļš tikai sakārtoja fasādi, lai nenorautos paaugstināto īpašuma nodokli, par vidi degradējošu ēku. | Offline | | |
kkas | | Kopš: 22. Apr 2008
Ziņojumi: 9335
Braucu ar: Alfu
| eu, kur lai nopērk Krūmiņa memuārus? | Offline | | |
highlander | | Kopš: 03. Nov 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1974
Braucu ar: diviem pedāļiem
| ar tiem vilcieniem būtu bēda, ka nebūtu viņi tik bieži kā autobusi. cilvēki gan jau pieraduši ka ik pa stundai no Valmieras var līdz Rīgai braukt | Offline | | |
markelis | | Kopš: 28. Oct 2002
Ziņojumi: 12933
Braucu ar: eFku
|
13 Dec 2016, 20:29:21 @higlander525 rakstīja:
ar tiem vilcieniem būtu bēda, ka nebūtu viņi tik bieži kā autobusi. cilvēki gan jau pieraduši ka ik pa stundai no Valmieras var līdz Rīgai braukt
interesanti ir kaut kur info, cik ir pasizmaksa 1am autobusam riiga - valmiera un vienam diizeljvilcienam? un cik ir valsts dotaacija 10 autobusa reisiem pa dienu un cik buutu 2iem vilciena reisiem?[ Šo ziņu laboja markelis, 13 Dec 2016, 20:49:32 ] | Offline | | |
|
Amish | | Kopš: 21. Mar 2015
Ziņojumi: 995
Braucu ar: sievasmātes Opeli
|
13 Dec 2016, 20:49:03 @markelis rakstīja:
13 Dec 2016, 20:29:21 @higlander525 rakstīja:
ar tiem vilcieniem būtu bēda, ka nebūtu viņi tik bieži kā autobusi. cilvēki gan jau pieraduši ka ik pa stundai no Valmieras var līdz Rīgai braukt
Labāk jau tev nezināt, citādi, ka nesanāk uz Gaiļezeru braukt pa taisno
interesanti ir kaut kur info, cik ir pasizmaksa 1am autobusam riiga - valmiera un vienam diizeljvilcienam? un cik ir valsts dotaacija 10 autobusa reisiem pa dienu un cik buutu 2iem vilciena reisiem?
| Offline | | |
markelis | | Kopš: 28. Oct 2002
Ziņojumi: 12933
Braucu ar: eFku
|
13 Dec 2016, 21:21:05 @Amish rakstīja:
13 Dec 2016, 20:49:03 @markelis rakstīja:
13 Dec 2016, 20:29:21 @higlander525 rakstīja:
ar tiem vilcieniem būtu bēda, ka nebūtu viņi tik bieži kā autobusi. cilvēki gan jau pieraduši ka ik pa stundai no Valmieras var līdz Rīgai braukt
interesanti ir kaut kur info, cik ir pasizmaksa 1am autobusam riiga - valmiera un vienam diizeljvilcienam? un cik ir valsts dotaacija 10 autobusa reisiem pa dienu un cik buutu 2iem vilciena reisiem?
Labāk jau tev nezināt, citādi, ka nesanāk uz Gaiļezeru braukt pa taisno
tas ir smalks maajiens ka tu zini ? vai vienkaarshi taapat kaut ko raksti? | Offline | | |
pekinens | | Kopš: 10. Nov 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 980
Braucu ar: e30; e87
| Nez varetu uzbūvēt mazaku ekonomiskāku vilcienu? Priekš kam te Latvijā tie ir tik lieli.. nu tadu kā tramvaju, tikai platāku... | Offline | | |
HUBLOC | | Kopš: 02. Oct 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 4690
Braucu ar: Q7
|
13 Dec 2016, 21:44:11 @91 rakstīja:
13 Dec 2016, 21:25:51 @pekinens rakstīja:
Nez varetu uzbūvēt mazaku ekonomiskāku vilcienu? Priekš kam te Latvijā tie ir tik lieli.. nu tadu kā tramvaju, tikai platāku...
Savulaik RVR jau tādu uzbūvēja, tas (tā - motrise) brauca Ērgļu maršrutā.
Diemžēl šobrīd kārtība ir tāda, ka infrastruktūras maksa ir vienāda - neatkarīgi no tā, vai pasažieru pārvadājumus veic šāds vilciens (motrise) vai trīs kopā sakabināti dīzeļvilcienu sastāvi, kas brauc kā viens vilciens.
P.S. pēc Ērgļu maršruta slēgšanas PV šo vienīgo Latvijā esošo motrisi nodeva LDz. Šobrīd tā tiek izmantota LDz dienesta vajadzībām - sliežu ceļu strādnieku pārvadāšanai tehniskajos reisos.
šito kropli es atceros, Jāņos bija interesanti viņā kratīties | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, Exclusivity, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, PG, RVR, SteelRat, VLD, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4
|