Online
Pašreiz BMWPower skatās 216 viesi un 15 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Šeit bija topiks (Kaspich, DM-101)
Autors | Ziņojums |
sys9291 | | Kopš: 13. Jun 2003
No: Ogre
Ziņojumi: 5203
Braucu ar: F20 R1200RT
| Man viens jautājums:
Kā mūsdienu BMW turbo dzinēji cīnās ar detonāciju?
1. Ar aizdezes korekciju?
2. Izmantojot EGR?
3. Īslaicīgi koriģējot degmaisījumu individuāli katram cilindram (izmantojot treknāku apdzēš detonāciju)?
| Offline | | |
FFL | | Kopš: 08. Mar 2016
Ziņojumi: 835
Braucu ar:
|
04 Oct 2022, 16:00:56 @sys9291 rakstīja:
Man viens jautājums:
Kā mūsdienu BMW turbo dzinēji cīnās ar detonāciju?
1. Ar aizdezes korekciju?
2. Izmantojot EGR?
3. Īslaicīgi koriģējot degmaisījumu individuāli katram cilindram (izmantojot treknāku apdzēš detonāciju)?
Viņi uztaisīja DI... | Offline | | |
maasters | | Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
|
04 Oct 2022, 16:00:56 @sys9291 rakstīja:
Man viens jautājums:
Kā mūsdienu BMW turbo dzinēji cīnās ar detonāciju?
1. Ar aizdezes korekciju?
2. Izmantojot EGR?
3. Īslaicīgi koriģējot degmaisījumu individuāli katram cilindram (izmantojot treknāku apdzēš detonāciju)?
Es domāju, ka BMW turbo motori jau seko tiem pašiem fizikas likumiem, kuriem citi dzinēji līdz ar to visi tevis uzskaitītie faktori strādā. To cik % katram no tiem ir pienesums pie detonācijas novēršanas es neņemtos spriest, atstāšu to kaspich!
Bet, ja ir spēkā tas, kas arī vecākos dzinējos, kurus esmu remontējis, tad visdrīzāk aizdedze un degmaisījums (lasīt iesmidzināšanas metode , DI utt) spēlē galveno lomu, vēljovairāk tāpēc, ka detonācija visbiežāk parādās tieši esot slodzē, kur nepieciešama liela pieprasītā jauda, bet EGR to neļautu sasniegt.
Nu tas tā, visas nianses, kas nav pa tēmu gan jau kaspars nāks un iedos verdiktu.[ Šo ziņu laboja maasters, 04 Oct 2022, 16:39:45 ] | Offline | | |
FFL | | Kopš: 08. Mar 2016
Ziņojumi: 835
Braucu ar:
|
04 Oct 2022, 16:36:12 @maasters rakstīja:
04 Oct 2022, 16:00:56 @sys9291 rakstīja:
Man viens jautājums:
Kā mūsdienu BMW turbo dzinēji cīnās ar detonāciju?
1. Ar aizdezes korekciju?
2. Izmantojot EGR?
3. Īslaicīgi koriģējot degmaisījumu individuāli katram cilindram (izmantojot treknāku apdzēš detonāciju)?
Es domāju, ka BMW turbo motori jau seko tiem pašiem fizikas likumiem, kuriem citi dzinēji līdz ar to visi tevis uzskaitītie faktori strādā. To cik % katram no tiem ir pienesums pie detonācijas novēršanas es neņemtos spriest, atstāšu to kaspich!
Bet, ja ir spēkā tas, kas arī vecākos dzinējos, kurus esmu remontējis, tad visdrīzāk aizdedze un degmaisījums (lasīt iesmidzināšanas metode , DI utt) spēlē galveno lomu, vēljovairāk tāpēc, ka detonācija visbiežāk parādās tieši esot slodzē, kur nepieciešama liela pieprasītā jauda, bet EGR to neļautu sasniegt.
Nu tas tā, visas nianses, kas nav pa tēmu gan jau kaspars nāks un iedos verdiktu.
Pietiek gaidīt info no Kaspara, viņš ir pierādījis ka ir muļķis šinī tēmā | Offline | | |
sys9291 | | Kopš: 13. Jun 2003
No: Ogre
Ziņojumi: 5203
Braucu ar: F20 R1200RT
|
04 Oct 2022, 16:20:54 @FFL rakstīja:
04 Oct 2022, 16:00:56 @sys9291 rakstīja:
Man viens jautājums:
Kā mūsdienu BMW turbo dzinēji cīnās ar detonāciju?
1. Ar aizdezes korekciju?
2. Izmantojot EGR?
3. Īslaicīgi koriģējot degmaisījumu individuāli katram cilindram (izmantojot treknāku apdzēš detonāciju)?
Viņi uztaisīja DI...
DI jau ir iekļauts jēdzienā mūsdienu… | Offline | | |
FFL | | Kopš: 08. Mar 2016
Ziņojumi: 835
Braucu ar:
|
04 Oct 2022, 18:06:43 @sys9291 rakstīja:
04 Oct 2022, 16:20:54 @FFL rakstīja:
04 Oct 2022, 16:00:56 @sys9291 rakstīja:
Man viens jautājums:
Kā mūsdienu BMW turbo dzinēji cīnās ar detonāciju?
1. Ar aizdezes korekciju?
2. Izmantojot EGR?
3. Īslaicīgi koriģējot degmaisījumu individuāli katram cilindram (izmantojot treknāku apdzēš detonāciju)?
Viņi uztaisīja DI...
DI jau ir iekļauts jēdzienā mūsdienu…
Bet tā jau arī būs atbilde uz Tavu jautājumu tur nekas īsti nevar detonēt, vismaz klasiskā veidā, kad degvielu ielej tieš pa vidu, tieš tajā mirklī kad viņu vajag aizdedzināt. Tur atkrīt kvēlaizdedze vai detonācija tālajos degkameras nostūros ( nu kā tas notiek klasiski) gluži tāpēc ka tur nav degvielas lai tas notiktu | Offline | | |
maasters | | Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
|
04 Oct 2022, 19:33:22 @DM-101 rakstīja:
04 Oct 2022, 15:09:35 @maasters rakstīja:
04 Oct 2022, 14:57:28 @DM-101 rakstīja:
04 Oct 2022, 14:12:21 @FFL rakstīja:
Apgūsti termodinamiku pats, neesmu tik liels profesors lai kautko mācītu tagad. Ja gribēsi, tad sapratīsi par ko stāsts
Taatad, 80Nm klaat (kaa piemeers) ir +20% efektivitaatee. Jeb pie esoshajiem lietderiibas koefiem degviela jaasadedzina par 40% efektiivaak.
Razhotaaji ciinaas par katru mililitru. VW pat smaucaas. Bet te viens "neesmu profesors" saka: -40%!
Pui,tu saproti,ka tu dzen episka liimenja suudu? Tu esi skazochij dolbajob,99 urovnja.
Dodiet atpaklaj Karosu!
Domāju svarīgi piebilst, ka ražotāji cīnās par milimetriem stipri ierobežotā "logā", jo jadābū vienlaicīgi lietas, kas ICE motoram neiet no "dabas" kopā - max jauda un max ekoloģija. Neba jau VW šmaucās ar atgāzēm tikai prikola pēc.
Ja nebūtu izplūdes gāzu normas es domāju ar mūsdienu iespējām tur daudz ko vēļ varētu izstiept no tiem motoriem.
Redz,lai par tehniskaam lietaam domaatu,ir jaamaacaas. Gramatinjas jaalasa. Nevis vnk jaaspamo. Man tevi jaapbeedina - ekologjiskaas prasiibas nav vieniigaa un kritiskaa lieta.
Laikam jau gana kritiska, ja tāds koncerns kā VW izvēlas tādu stratēģiju. Solīto jaudu jau dzinēji sasniedza bez problēmām un ar Kaross chiptuning + DPF off gan jau ka sasniegtu vēl +20/30% tik ekoloģija nebij tāda, kā solīts.
Par to jau arī cepiens. Acīmredzot sasniegt prasīto ekoloģiju ar esošajiem dzinējiem (nebūt ne veciem) nebija iespējams saprāta robežās.
| Offline | | |
maasters | | Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
|
04 Oct 2022, 19:34:46 @DM-101 rakstīja:
04 Oct 2022, 15:21:19 @maasters rakstīja:
04 Oct 2022, 15:08:29 @DM-101 rakstīja:
04 Oct 2022, 15:00:30 @maasters rakstīja:
04 Oct 2022, 13:53:35 @FFL rakstīja:
Runa ir par to ka degvielu var kurināt ne tikai vairāk, bet arī efektīvāk jeb lietderīgāk. Un tas ka tur ir knock sensori un individuālas cilindru adaptācijas neizsaka neko, jo tas ir teju visiem mūsdienīgiem un pat ne tik mūsdienīgiem benzīna dzinējiem. Un tas viss augstāk minētais māk tikai degradēt basic aizdedzes kartes, tur galīgi pat nav uz to pusi ka dēļ šīm fīčām viņš rūpnīcas settingos izmantos max efektīvus lenķus
Nu bet tam jau ir iemesls. Ielas auto jābūt gan ekonomiskam, efektīvam, bet arī ar ilgu darbmūžu.
Kaņešna var no konkrēta motora dabūt ārā gan vairak gan efektīvāk, bet par kādu cenu?
Sportā jau tie dzinēji tāpēc arī kalpo "pāris gonkas" vai dažas sezonas.
+ Vēl ekoloģija. Ekologija un degvielas maksimālā atdotā enerģija pret dzinēja jaudu nevienmēr iet roku rokā.
Nu piem. EGR , loģiski,ka no Tevis nosauktās termodinamikas skatu punkta , samazināt degkameras temperatūru nozīmē zaudēt jaudu un efektivitāti.
A ko darīt , ja Grēta prasa?
Wat? Egr paaugstina efektivitaati!
Atkal raudaasi,ka es tevi necienu? Tak .. hulji tu ver muti valjaa par lietaam,kur nulle ponjas!
Kā tur bija termodinamikā... , bet lai tu nedirstu ka es muldu rekur links
wikipedia
Palasi pie sadaļas " Carnot efficiency"
Tur tak skaidri un gaiši teikts, ka termālā dzinēja efektivitāte palielinās palielinoties degkameras gāzu temperatūrai. Vai tad citādāk var būt? Tak virzuli lejup pēc kompresijas takts dzen spiediens, kas rodas sadegot degvielai. Jo lielāka temp, jo lielāks spiediens , jo labāk sadeg degviela.
Tātad jebkura termāla dzinēja ta skaitā ICE efektivitāte ir primāri atkarīga no temp. starpības starp atmosfēru un degkameru.
Es saprotu, ko tu domā, ka atsevišķos gadījumos EGR palīdz samazināt knock un citus nevēlamus blakus efektus, kas var limitēt performanci, bet tas nav vispārējs nosacījums, kas pastāv termodinamikā. Tas ir tikai tāpēc, ka pastāv materiālu limiti un izplūdes gāzu normas.
Tevis domātie piemēri ir lūk šeit.
wiki
Zem sadaļas "EGR"
Bet zem tās pašas sadaļas ir arī minēts, ka citēju
EGR is typically not employed at high loads because it would reduce peak power output. This is because it reduces the intake charge density. EGR is also omitted at idle (low-speed, zero load) because it would cause unstable combustion, resulting in rough idle.
Hmm, kāpēc EGR neder pie lielām slodzēm, vai ne tāpēc, ka samazina efektivitāti sadegšanas procesam pazeminot temperatūru un limitējot svaiga O2 un devielas daudzumu degkamerā?
Ā re če, tomēr termodinamika ir pamatā procesam.
Jā uzdirsiens nepamatots tur es tev piekrītu,pirms tu mani nodirs jāiemācās kaspich tev pamatlietas precīzāk...
Seedies,2
Tev vajadzēja rakstīt "sēžos 2" , jo pats vien nolaidi Raini.
Ja runājam par idealizētu termālo/siltuma dzinēju, tad tā efektivitāti tiešā veidā nosaka temperatūru starpība, kas iekšdedzes dzinējā ir starpība starp degkamerā sadegošo gāzu temperatūru un atmosfēras temperatūru.
Kas tad rada griezes momentu kloķvārpstā? Mērkaķis ar pedāļiem?
To rada spiediens uz virzuļa galvu. Kas rada šo spiedienu uz virzuļa galvu?
To rada sadegošā degviela, kas pārvēršās karstā gāzu maisījumā.
Spiediens gāzei ir tieši proporcionāls tās temperatūrai, ja blīvums ir nemainīgs, ibio matj!!!
Ja gribi būt dikti piekasīgs, tad var vēl pieminēt, ka spiedienu pret virzuli rada degkamerā esošās gāzes temperatūra un gāzes blīvums, jo degkameru var pielīdzināt ideālas gāzes konteinerim un mēs zinam no fizikas, ka gāzes spiedienu slēgtā tilpumā nosaka tās temp. (gāzes molekulu vidējā kinētiskā enerģija aka Boltzmana konstante un molekulu blīvums uz kubikcentimetru)
Tāpēc arī motori, kas aprīkoti ar turboagregātiem sasniedz lielāku jaudu, jo pat, ja nemainās degkameras gāzu temperatūra,tad tomēr palielinās tajā esošo gāzu blīvums, kas pie tada pat karstuma spēj radīt lielāku spiedienu pret virzuli.
Tie ir termodinamikas pamati. Tā ir 11. klases fizika , taka sēdies 2.
Rekur ir raksts no portāla "Uzdevumi.lv" , ej lūdzu palasi un apgūsti 11. klases vielu.
Kā pats teiktu -pieklibo pamatlietas
UZDEVUMI[ Šo ziņu laboja maasters, 04 Oct 2022, 20:24:47 ] | Offline | | |
|
RS7 | | Kopš: 20. Mar 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 9318
Braucu ar: dīzeļ Teslu
| tas brīdis kad šuneli ar purnu iebaksta pašā mīzelos turpiniet, pilnais mēnesis nāk | Offline | | |
uldens1 | | Kopš: 28. Feb 2008
Ziņojumi: 16182
Braucu ar:
| Vispār jau EGRu ieviesa vispirms lai varētu iegūt lielāku jaudu jau 70,tos gados.Bez EGRa nebūtu iespējamas tik augstas kompresijas pakāpes,un tie nespētu strādāt ar tik agrām aizdedzēm,tā ka EGR ir lai paaugstinātu motora efektivitāti | Offline | | |
maasters | | Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
|
04 Oct 2022, 21:20:22 @uldens1 rakstīja:
Vispār jau EGRu ieviesa vispirms lai varētu iegūt lielāku jaudu jau 70,tos gados.Bez EGRa nebūtu iespējamas tik augstas kompresijas pakāpes,un tie nespētu strādāt ar tik agrām aizdedzēm,tā ka EGR ir lai paaugstinātu motora efektivitāti
Nu un vai Tu pats saproti, kā tad iespējams iegūt lielāku jaudu, ja tu degkamerā iepludini jau sadegušas un atdzisušas izplūdes gāzes?
Iepludinātās izplūdes gāzes nodzesē degkameru, kas agrāk bija īpaši svarīgi, lai dzinējiem bez DI nerastos detonācija devielai uzkarstot pirms virzuļa augstākā maiņas punkta.
Tam nav nekāds sakars ar to, ko saka termodinamikas likumi.
Detonācija benzīna dzinējā ir vienkārši nevēlams blakus efekts, kas limitē tā iespējas.
Savukārt temperatūras max vērtība un gāzes blīvums ir tieši fiziski lielumi, kas ietekmē sasniedzamo jaudu konkrēta izmēra un ģeometrijas dzinējā. Punkts, basta !
Audi savos rallija eksemplāros savulaik pieleitoja ūdens tvaika iesmidzināšanu,kad drosele bija pievērta, funkcija līdzīga EGR, ar domu dzesēt degkameru, lai nerastos detonācija augstas kompresijas dzinējam.
Tu taču neietu strīdēties, ka ūdens tiešā veidā palīdz uzlabot degšanu un jaudu. Netiešā veidā tas palīdz jā, bet tur ir cits process kapēc.[ Šo ziņu laboja maasters, 04 Oct 2022, 22:02:45 ] | Offline | | |
maasters | | Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
|
04 Oct 2022, 21:35:07 @DM-101 rakstīja:
+101 uldeenam
Maaster,es pat nelasu tavus monologus. Goda vaards. Seedies,2
Reāli sasmējos par Tevi Kaspar, tu tak esi lashara tomēr. Un nevaig dirst, ka tu neizlasīji to , ko rakstīju, skaidrs,ka izlasīji, tad saprati, ka iznāca apdirsties stāvus un tad pēkšņi uldeens tev tagad atkal kļuva par čomu un draugu.
Tas pats uldeens, kuru tu pedējos gadus šeit neskaitāmas reizes esi saucis par lohu, lauķi, gaternieku, idiotu , pēdējo pamuļķi un stulbeni, jā tas pats. Tas pats uldeens, kura darba vietu gribēji uzzināt etc utt.
Tev pašam smiekli nenāk? Iznāk tas uldeens tomēr beigās gudrs džeks ja? Nu protams tad, kad vaig tev piekrist, jo pašam dirsa deg, jo saproti, ka esi iebraucis atejā ar savu lielo pašgudrību.
Izrādās elementāŗa termodinamika tev tomēr pasveša lieta, iesaku to pašu, ko ieteici man - palasīt grāmatiņas. [ Šo ziņu laboja maasters, 04 Oct 2022, 22:00:20 ] | Offline | | |
uldens1 | | Kopš: 28. Feb 2008
Ziņojumi: 16182
Braucu ar:
|
04 Oct 2022, 21:54:24 @maasters rakstīja:
04 Oct 2022, 21:20:22 @uldens1 rakstīja:
Vispār jau EGRu ieviesa vispirms lai varētu iegūt lielāku jaudu jau 70,tos gados.Bez EGRa nebūtu iespējamas tik augstas kompresijas pakāpes,un tie nespētu strādāt ar tik agrām aizdedzēm,tā ka EGR ir lai paaugstinātu motora efektivitāti
Nu un vai Tu pats saproti, kā tad iespējams iegūt lielāku jaudu, ja tu degkamerā iepludini jau sadegušas un atdzisušas izplūdes gāzes?
EGRam pateicoties ir iespējami dzinēji ar 10:1 kompresijas pakāpi,nebūtu EGRs izdomāts,joprojām brauktu ar kompresijas pakāpi 7:1 Un nevajag te pīt iekšā sporta motorus kur viss ir savādāk,gan vārstu atvērumu pārklājums,gan klaņu garumi,tur viss ir speciāli uztaisīts noteiktam apgriezienu diapazonam | Offline | | |
uldens1 | | Kopš: 28. Feb 2008
Ziņojumi: 16182
Braucu ar:
|
04 Oct 2022, 21:59:20 @maasters rakstīja:
04 Oct 2022, 21:35:07 @DM-101 rakstīja:
+101 uldeenam
Maaster,es pat nelasu tavus monologus. Goda vaards. Seedies,2
Reāli sasmējos par Tevi Kaspar, tu tak esi lashara tomēr. Un nevaig dirst, ka tu neizlasīji to , ko rakstīju, skaidrs,ka izlasīji, tad saprati, ka iznāca apdirsties stāvus un tad pēkšņi uldeens tev tagad atkal kļuva par čomu un draugu.
Tas pats uldeens, kuru tu pedējos gadus šeit neskaitāmas reizes esi saucis par lohu, lauķi, gaternieku, idiotu , pēdējo pamuļķi un stulbeni, jā tas pats. Tas pats uldeens, kura darba vietu gribēji uzzināt etc utt.
Tev pašam smiekli nenāk? Iznāk tas uldeens tomēr beigās gudrs džeks ja? Nu protams tad, kad vaig tev piekrist, jo pašam dirsa deg, jo saproti, ka esi iebraucis atejā ar savu lielo pašgudrību.
Izrādās elementāŗa termodinamika tev tomēr pasveša lieta, iesaku to pašu, ko ieteici man - palasīt grāmatiņas.
Eu māster man pohuj ko viņš pa mani domā,bet kaspičam ir taisnība.Tak pagooglē par EGR vēsturi un kāpēc viņu ieviesa | Offline | | |
FFL | | Kopš: 08. Mar 2016
Ziņojumi: 835
Braucu ar:
|
04 Oct 2022, 21:20:22 @uldens1 rakstīja:
Vispār jau EGRu ieviesa vispirms lai varētu iegūt lielāku jaudu jau 70,tos gados.Bez EGRa nebūtu iespējamas tik augstas kompresijas pakāpes,un tie nespētu strādāt ar tik agrām aizdedzēm,tā ka EGR ir lai paaugstinātu motora efektivitāti
Daļēji varētu piekrist cik man zināms, mašīnām egr ir ciet pilnas slodzes pieprasījumā, bet izplūdes gāzu sastāvs saimaisījies ar degmaisījumu varētu būt daļa no iemesla kāpēc 2t motori spēj to ko spēj | Offline | | |
maasters | | Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
|
04 Oct 2022, 22:02:11 @uldens1 rakstīja:
04 Oct 2022, 21:54:24 @maasters rakstīja:
04 Oct 2022, 21:20:22 @uldens1 rakstīja:
Vispār jau EGRu ieviesa vispirms lai varētu iegūt lielāku jaudu jau 70,tos gados.Bez EGRa nebūtu iespējamas tik augstas kompresijas pakāpes,un tie nespētu strādāt ar tik agrām aizdedzēm,tā ka EGR ir lai paaugstinātu motora efektivitāti
Nu un vai Tu pats saproti, kā tad iespējams iegūt lielāku jaudu, ja tu degkamerā iepludini jau sadegušas un atdzisušas izplūdes gāzes?
EGRam pateicoties ir iespējami dzinēji ar 10:1 kompresijas pakāpi,nebūtu EGRs izdomāts,joprojām brauktu ar kompresijas pakāpi 7:1 Un nevajag te pīt iekšā sporta motorus kur viss ir savādāk,gan vārstu atvērumu pārklājums,gan klaņu garumi,tur viss ir speciāli uztaisīts noteiktam apgriezienu diapazonam
Eu davaj sarunājam, ka nesāc tu arī atrunāties kā kaspich to parasti dara. Tu vēlreiz atkārtoji to, ko jau pateici.
Es nestrīdos, ka EGR palīdz panākt lielāku jaudu.
Es runāju par to, ka tas ir tikai tāpēc, ka tas nodzesē degkameru ļaujot saspiest vairāk gaisa/degvielas vienā taktī bez detonācijas, lai rastos lielāka jauda.
Es tač augstāk rakstīju, ka divas lietas ietekmē jaudu. Gāzu temperatūra un blīvums, ja nevar pacelt temp. dēļ detonācijas , tad paceļ otru lielumu - gāzu blīvumu, ko panāk zemākas temp. degkamerā iepludinot vairak gaisa/degvielas. To izdara ar dažādām metodēm, viens ir EGR, otrs ir DI, tad vēl ir turbo utt .
Be tam nav nekāda sakara ar to kā darbojas fundamentālā termodinamika.
Es to saprotu, tu pats saproti?
Ja saproti, tad kam tu īsti nepiekrīti, ko tieši tu vēlies oponēt?
| Offline | | |
|
maasters | | Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
|
04 Oct 2022, 22:04:59 @uldens1 rakstīja:
04 Oct 2022, 21:59:20 @maasters rakstīja:
04 Oct 2022, 21:35:07 @DM-101 rakstīja:
+101 uldeenam
Maaster,es pat nelasu tavus monologus. Goda vaards. Seedies,2
Reāli sasmējos par Tevi Kaspar, tu tak esi lashara tomēr. Un nevaig dirst, ka tu neizlasīji to , ko rakstīju, skaidrs,ka izlasīji, tad saprati, ka iznāca apdirsties stāvus un tad pēkšņi uldeens tev tagad atkal kļuva par čomu un draugu.
Tas pats uldeens, kuru tu pedējos gadus šeit neskaitāmas reizes esi saucis par lohu, lauķi, gaternieku, idiotu , pēdējo pamuļķi un stulbeni, jā tas pats. Tas pats uldeens, kura darba vietu gribēji uzzināt etc utt.
Tev pašam smiekli nenāk? Iznāk tas uldeens tomēr beigās gudrs džeks ja? Nu protams tad, kad vaig tev piekrist, jo pašam dirsa deg, jo saproti, ka esi iebraucis atejā ar savu lielo pašgudrību.
Izrādās elementāŗa termodinamika tev tomēr pasveša lieta, iesaku to pašu, ko ieteici man - palasīt grāmatiņas.
Eu māster man pohuj ko viņš pa mani domā,bet kaspičam ir taisnība.Tak pagooglē par EGR vēsturi un kāpēc viņu ieviesa
Eu zinkā, piedod, ka pārvēršos par kaspichu, bet ibio matj tu tak esi stulbs vai kā?
Nu pagoglē pats termodinamikas likumus, ieej uzdevumi.lv palasi kā darbojas siltuma dzinēji. Nevaig runāt to, kā nav, pat , ja tev liekas, ka tā ir.
Es arī pieļauju kļūdas mēs visi varam kļūdities , jo nekļūdās tikai kaspich, bet nu tomēr nevaig tik pārliecinosi atkārtot to, ka nav. | Offline | | |
maasters | | Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
|
04 Oct 2022, 22:05:31 @FFL rakstīja:
04 Oct 2022, 21:20:22 @uldens1 rakstīja:
Vispār jau EGRu ieviesa vispirms lai varētu iegūt lielāku jaudu jau 70,tos gados.Bez EGRa nebūtu iespējamas tik augstas kompresijas pakāpes,un tie nespētu strādāt ar tik agrām aizdedzēm,tā ka EGR ir lai paaugstinātu motora efektivitāti
Daļēji varētu piekrist cik man zināms, mašīnām egr ir ciet pilnas slodzes pieprasījumā, bet izplūdes gāzu sastāvs saimaisījies ar degmaisījumu varētu būt daļa no iemesla kāpēc 2t motori spēj to ko spēj
Nu redz pats arī saproti, ka EGR ir tomēr ciet, kad tiek pieprāsīta max jauda pie lieliem RPM, diez kapēc ne?
Nu tieši tāpēc, ka auksts un sadedzis gāzu maisījums sajaukts ar svaigo maisijumu nevar iedot to energiju, ko var iedot svaigs o2 kopā ar svaigu degvielu, kad tā tikko sadeg.
Kas attiecas uz divu taktu motoriem atbilde kāpēc tie ir jaudīgāki ir atrodama pašā nosaukumā!
4 taktu dzinējam tikai viena no četrām taktīm ir darba takts, bet 2 taktu motoram katra takts ir darba takts. 2 taktu motors sadedzina degvielu katrā apgriezienā, katrā virzuļa lejas gājienā.
4T motoram iznāk 2 reiz apgriezties kloķvārpstā priekš katras vienas sadegšanas fāzes, bet 2T motoram katrs apgrieziens kloķvārsptā ir ar sadegšanas fāzi. Iznāk uz to pašu kubatūru tu dabū 2x jaudu aptuveni.
Tieši ši iemesla pēc vecās sovjetu dīzeļlokomotīves bija ar 2T dīzeļmotoriem ar turbīnu.
Tādas, kā m62 2m62 utt. Useris @RVR zinās labāk
Tas nozīmē, ka vienā laika vienībā tas veic vairak darba nekā tādas pat kubatūras 4 taktu dzinējs. Tiesi tik vienkārši, kā teiktu Kaspars.
BASTA!
[ Šo ziņu laboja maasters, 04 Oct 2022, 22:26:08 ] | Offline | | |
FFL | | Kopš: 08. Mar 2016
Ziņojumi: 835
Braucu ar:
| Tas nav tik vienkārši un nav vienīgais iemesls. Kad es biju sīks mopēdists, es rollerim biju nopircis cilindra kitu kur CR bija 18.5:1, un viņš gāja pasakaini uz tiem +- 13-14k rpm. Lieki piebilst ka ar staķika 95.to... es domāju ka šāds izpildījums nebūtu iespējams bez samaisītām izplūdes gāzēm | Offline | | |
maasters | | Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
|
04 Oct 2022, 22:25:35 @FFL rakstīja:
Tas nav tik vienkārši un nav vienīgais iemesls. Kad es biju sīks mopēdists, es rollerim biju nopircis cilindra kitu kur CR bija 18.5:1, un viņš gāja pasakaini uz tiem +- 13-14k rpm. Lieki piebilst ka ar staķika 95.to... es domāju ka šāds izpildījums nebūtu iespējams bez samaisītām izplūdes gāzēm
Nu lai Tev tiek tas prieks, pieņemsim, ka tur bija tās samaisītās izplūdes gāzes.
Tu tač saproti, ka izplūdes gāzes otrreiz aizdedzināt nevar vai ne?
Tad iznāk kautkāda brīvā enerģija, iepūt savu izelpu motorā un tas sāk iet jaudīgāk?
Nu taču, ka nē. Jau ento reizi atkārtoju. EGR recikrulācija panāk tikai degkameras temperatūras krišanos. Tas , savukārt panāk, ka var iepūst vaiŗak gaisa/degvielas bez detonācijas kompresijas fāzē.
Tātad tas ir kompromiss, kur samazinot vienu rādītāju (temperatūra) paceļ otru rādītāju (gāzu blīvums) tādejādi panākot lielāku spiedienu cilindrā.
To dara tāpēc, ka materiāli vieglāk iztur augstāku spiedienu pie zemākas temp, nekā zemāku spiedienu pie augstākas temperatūras.
Motora jauda ir sadegšanas kameras gāzu blīvuma un temperatūras kopprodukts. Ja nevari pacelt vienu, tad pacel otru.
Vairāk šito neatkārtošu, ja kāds nesaprot ieskaitot kaspich, tad lai vaino pasi sevi
PS. Tev tas rolleris bija 2t?[ Šo ziņu laboja maasters, 04 Oct 2022, 22:34:57 ] | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, Exclusivity, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, PG, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4
|