Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 207 viesi un 12 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » FLEIMS

Tēma: Šeit bija topiks (Kaspich, DM-101)

AutorsZiņojums
GirtzB
28. Aug 2022, 17:45 #11961

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22093

Braucu ar: 2x(R6+LSD)

fizikā bija viss ok, ar elektrotehniku gan sen nēesmu ņēmies...

Episks par Nm, lai vienkāršā tauta saprastu ka kW stāv pie ratiem t.i mēra paveikto darbu laikā.

Man visa dzive ir statikā...

[ Šo ziņu laboja GirtzB, 28 Aug 2022, 17:53:07 ]



-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
sys9291
28. Aug 2022, 18:05 #11962

Kopš: 13. Jun 2003

No: Ogre

Ziņojumi: 5204

Braucu ar: F20 R1200RT

visā stāstā trūkst vienas nianses - AERODINAMIKA....
Offline
siladnad
28. Aug 2022, 19:37 #11963

Kopš: 16. May 2020

Ziņojumi: 16

Braucu ar:


28 Aug 2022, 11:14:54 @DM-101 rakstīja:

28 Aug 2022, 10:11:48 @ab1894 rakstīja:
protams. pavisam garos gabalus braucot, kur jāpaļaujas uz uzlādi ceļa malā parasti virs aptuveni 110kmh nav vērts braukt.

katram pielietojumam savs auto! pierīgas flexošanai ar ērtībām, cenu, izmaksām un dinamiku domāju, ka nekā labāka par EV nav


visam, ko saka EV lietotaaji, jaapiemeero kraana koeficients.

Kas ir kraana koeficients? Ljoti vienkaarshi - pasha eksemplaara defineetais garums/daliits ar iisto skaitli.

Taapat arii ar range, laadeeshanas aatrumu, eertiibaam, dinamiku, izveeleeto braukshanas aaturmu, u.t.t.

''braucu uz 110'' - uz 82 chunchina.
''range 370km'' - 230 var teoretiski nomociit.
''dinamika iespaidiiga'' - braucu aizmuguree un domaaju: kad gan vinjsh ar savu EV tos 55km/h izmociis...
''celjot var bez probleemaam'' - celjotaajs gada laikaa pat ne uz LT/EE nav aizbraucis.
''komforts izcils'' - bez AC, skanjas, pat telefonu nelaade mashiinaa, jo range tak kriitaas.


visam, ko saka kasītis, jaapiemeero kraana koeficients.

Kas ir kraana koeficients? Ljoti vienkaarshi - pasha eksemplaara defineetais garums/daliits ar īsto skaitli.(Atcerieties ar nulli dalīt bīstami)
Taapat arii ar degvielas patēriņš, dinamiku, jaudu, izveeleeto braukshanas aaturmu, u.t.t.

''braucu uz 110'' - uz 82 chunchina pie poļu prostitūtām, pa ceļam gandrīž iepūš fūrē.
''patēriņš 3 litri'' - 9 var iemocīt no kalna.
''dinamika iespaidiiga'' - braucu aizmuguree un domaaju: kad gan vinjsh ar savu 300hp n53 tos 55km/h izmociis...
''celjot var bez probleemaam'' - poļu dāmas jau pazīst pēc zilā dūma no izplūdes.
''komforts izcils'' - ar vecām lietotām riepām esot zaibis.
Offline
Gribis
28. Aug 2022, 20:18 #11964

Kopš: 30. Dec 2021

Ziņojumi: 189

Braucu ar:


25 Aug 2022, 14:26:13 @sys9291 rakstīja:
kā variants uzlikt slēdzi telefona lādētāja vadam... Moča body bloks redz slodzi uz piepīpētāja - tapēc arī neaizmieg.... (stāsts vecs kā pasaule)
P.S K52 uz sadalenēm ir dekompresors, tapēc starta momentā līdz zināmiem rpm kompresijas naf...


Sākšu ar PS. Droši zini par dekmprs ? Nejutu, ka būtu man tāds šķiļot nav nekāda psps

Orģinālajā posta nepierakstīju, ka lādētājs ir bezvadu, domāju, ka tam tukšgaita tomēr ir jūtama.
Bet vai tas kompis nav tik “gudrs”, ka nokrītot spriegumam zem nosacitajiem “12,5” tomēr novienos no piepipetaja zaru ?
Offline
AigarsV
28. Aug 2022, 20:28 #11965

Kopš: 26. May 2003

Ziņojumi: 477

Braucu ar:

Pameklēju i3 powercurve - nebiju iedomājies, ka jauda tik ļoti nokritīs..., pieņemu, ka max rpm ir pie max ātruma 150. Tur ir arī i3s, kas izskatās nedaudz labāk. Nezinu, cik resurss uzticams: Lapa
Offline
GirtzB
28. Aug 2022, 20:42 #11966

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22093

Braucu ar: 2x(R6+LSD)


28 Aug 2022, 18:08:58 @DM-101 rakstīja:

28 Aug 2022, 17:45:58 @GirtzB rakstīja:
fizikā bija viss ok, ar elektrotehniku gan sen nēesmu ņēmies...

Episks par Nm, lai vienkāršā tauta saprastu ka kW stāv pie ratiem t.i mēra paveikto darbu laikā.

Man visa dzive ir statikā...


nu, pag.
auto uz priekshu dzen energjija/kW. nevis ''pliki'' Nm. energjija ir RPM X Nm. Jauda. Jauda laikaa ir energjija.

padomaa logjiski. ja jau taa vareetu ietaupiit un taa ietaupishana sanaktu tik efektiiga. Tad jau taads etron vnk izmantotu kaarbu 1:10 un ieguutu 10 reizes lielaaku range? Nee tachu!

Vienkaarshaa sadalja - elektromotora lietderiibas koeficients ir ap 95% [ok, nedaudz varieejas, atkaribaa no RPM, blablabla, bet taas izmainjas ir nelielas]. Kas noziimee - neatkariigi no matora RPM [lieli RPM un mazs Nm vai mazi RPM un liels Nm] no akjiem tiks pateereeta viena un taa pati energjija! Shis nav ICE mators. Shii ir pirmaa fundamentaalaa atskjiriiba! Jaa, atceros, arii Davidich sho dumiibu izspljaava, nulle iebildumu no miljona skatitaaju. Ibo, fizika nah nav jaajeedz.

Tas, kas ir auzaas tam smukajam ziimeejumam.
Elektroauto gadiijumaa [LJOTI vienkaarshoti] matora teemu var sadaliit 2 apgabalos:
a. tavaa smukajaa ziimeejumaa redzamais - liidz briidim, kad mators sasniedz max jaudu. Max griezi primaari ierobezho pats mators. Max jaudu ierobezho max straava caur elektroniku/akumulatoriem.
b. briidii, kad mators attiista max jaudu, bet RPM turpina augt, grieze kriit. Shajaa rezhiimaa mators straadaa max jaudas rezhiimaa. Piem., Tesla 3 shis rezhiims saakas pie kaadiem 130+km/h.

Iepriekshmineetaa deelj elektroauto ir baigaa grieze mazu/videeju aatrumu diapazonaa, bet ceeliens kriit pie lieliem aatrumiem.

Tas, ko var panaakt ar 2 aatrumu kasti. Smagu auto aatri/ar milziigu griezi uzraut liidz 100+. Tb., ar mazaakas griezes matoriem smagam auto dabuut to ceelienu, kuru pirceeji gaida no EV.

Tatad tas manis ieliktais grafiks ir ļoti aptuvens un spēka tikai līdz max jaudas punktam, pēc kura sākas interesantas lietas, kurām šovkar smadzeņu nepietiek. Laikam japalasa šis raksts pirms brienu tālāk purvā.

Par tēmu ar pārnesumiem. Sākontējais apgalvojums strādā tikai situācijā, kad jaudas un griezes ir daudz pa daudz pret nepieciešamo(piemēram uzturēt konstatnu ātrumu pēc strauja paātrinājuma) un attiecīgi samazinot rpm var iegūt kaut kādu efektu. Tādēļ arī nav 10:1 range multiplier.


-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
sys9291
28. Aug 2022, 20:50 #11967

Kopš: 13. Jun 2003

No: Ogre

Ziņojumi: 5204

Braucu ar: F20 R1200RT


28 Aug 2022, 20:18:56 @Gribis rakstīja:

25 Aug 2022, 14:26:13 @sys9291 rakstīja:
kā variants uzlikt slēdzi telefona lādētāja vadam... Moča body bloks redz slodzi uz piepīpētāja - tapēc arī neaizmieg.... (stāsts vecs kā pasaule)
P.S K52 uz sadalenēm ir dekompresors, tapēc starta momentā līdz zināmiem rpm kompresijas naf...


Sākšu ar PS. Droši zini par dekmprs ? Nejutu, ka būtu man tāds šķiļot nav nekāda psps

Orģinālajā posta nepierakstīju, ka lādētājs ir bezvadu, domāju, ka tam tukšgaita tomēr ir jūtama.
Bet vai tas kompis nav tik “gudrs”, ka nokrītot spriegumam zem nosacitajiem “12,5” tomēr novienos no piepipetaja zaru ?

par dekompresoru runājot - reku bildē vari apskatīt kā viņš izskatās... nekādu psss kā vezajiem IŽ tu nedzirdēsi protams... vienkārši izplūdes vārsti netiek aizvērti...
Par uzlādi runājot - ja jau nepiediešams lai izslēdzot aizdedzi automātiski tiktu ieslēgta ligzda - tad jāliek papildus blociņš un vadi pie akumulatora, ja vajag visu laiku - tad caur slēdzi pa taisno pie akumulatora...
Offline
smudo
28. Aug 2022, 22:17 #11968

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3630

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


28 Aug 2022, 12:39:26 @DM-101 rakstīja:

28 Aug 2022, 11:48:27 @smudo rakstīja:

28 Aug 2022, 11:41:50 @Samsasi rakstīja:
Taycans starp citu ir vienīgais, kuru esmu noverojis sportojot uz liepajenes vairakas reizes... Tads čiganzaļš


Taycans vs tesla liels atrumos (180-260) ir varbut pat nedaudz ekonomiskaks, del 2 arrumu atrumunkarbas, kas dod iespeju ieprojektet nedaudz mazakums apgriezienus lielakos atrumos. Bet varbut kads, kas ir PC, var atrast prezizas parnesunu attiecibas to auto elektromotoru reduktoriem.

Starp citu julija PCL trases diena ari viens biedrs bija ar Taycanu uz BSK atbraucis, bet neatceros kurs tas bija un kada krasa - atmina palicis, ka buija Mamba green (spilgti zals metaliks). Temps bija labs -ap 1:40 aplis, bet nu riepam tur bija laba slodze, jo 2,4 tonnas ir 2,4 tonnas


maacamies fiziku, ne tikai pontus.

staasts par ekonomiskumu vs apgriezieniem - PILNIIGAS dumiibas!


Apgalvojums bija izteikts vienā vācu YT kanāla testā, kur salīdzināja patēriņu vienam no Teslas modeļiem vs Taycan uz Vācijas bāņa un atsaucoties uz Porsche inženieriem minēja, ja garāks pārnesums sniedz nelielas priekšrocības lielos ātrumos. Tesla S pārnesuma attiecība atkarībā no modeļa ir 16 līdz 20% īsāka, kas augšējos apgrieziena diapazonos var būs 2000+ RPM delta.

Auto elektromotori griežas līdz padsmit tūkstoši apgriezienu (taycan gadījumā 16000). Turklāt, max grieze beidzas parasti pie 2/3 no max apgriezieniem un pēc tam motoru efektivitāte samazināt augšējos apgriezienu diapazonos, tai skaitā uz gultņu berzes, gan uz aero rēķina dzinējam griežoties ar tik lieliem apgriezieniem. Tie šķiet margināli zudumi/ieguvumi, bet tas viss savācas un ņemot vērā elektromotoru augsto efektivitāti, tam beigās ir izmērāma nozīme.

Šis ir citāts no Porsche.com. Protams, ka tur ir liela mārketinga deva, bet ir arī zināma daļa taisnības.

First gear gives the Taycan even more acceleration from a standing start, while the long second gear ensures high efficiency and power reserves even at very high speeds.
Offline
GirtzB
29. Aug 2022, 08:45 #11969

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22093

Braucu ar: 2x(R6+LSD)


29 Aug 2022, 03:13:03 @DM-101 rakstīja:
... buutu smalki, ja elektrovelo/kalnu/enduro izpildijumaa buutu taads apparatus. Ar, piem., 3 aatrumu aatrumkaarbu a 1:1/1:3/1:10 aatrumkarbu. Nu, ka tu vari mochiit pa mezhu, piem., un tadu pelmeni kaa mani rauj kalnaa augshaa.

Ir jau tādi. Ar "pārnesumkārbu" pie klaņiem.
uz ātru google šeit un
šeit un piedavājums vēršas plašumā.
Tika cenas kā dažam labam e-motociklam...
+ne tikai pārnesumi bet arī "palīdzības līmeni" var regulēt.

[ Šo ziņu laboja GirtzB, 29 Aug 2022, 08:46:48 ]



-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
smudo
29. Aug 2022, 09:47 #11970

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3630

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


29 Aug 2022, 08:45:20 @GirtzB rakstīja:

29 Aug 2022, 03:13:03 @DM-101 rakstīja:
... buutu smalki, ja elektrovelo/kalnu/enduro izpildijumaa buutu taads apparatus. Ar, piem., 3 aatrumu aatrumkaarbu a 1:1/1:3/1:10 aatrumkarbu. Nu, ka tu vari mochiit pa mezhu, piem., un tadu pelmeni kaa mani rauj kalnaa augshaa.

Ir jau tādi. Ar "pārnesumkārbu" pie klaņiem.
uz ātru google šeit un
šeit un piedavājums vēršas plašumā.
Tika cenas kā dažam labam e-motociklam...
+ne tikai pārnesumi bet arī "palīdzības līmeni" var regulēt.


Top E-bike to risina ar elektromotoru uz klaņiem un saglabājot velo transmisiju. Līdz ar to, ja velo nāk ar 2x10 vai 1x11 ātrumiem (parasti tiem neliek aktuālās 1x12sp sistēmas, jo tās neturēs papildus 250w jaudu), tad visi attiecīgie ātrumi ir pieejami. Tas, ko regulē braucējs, ir cik lielu palīdzību sniedz elektromotors. Turklāt, tas pieslēdzas tikai tad, ja braucējs min pedāļus, kaut vai ar minimālu spēku un pārstājot mīt, elektromotors atslēdzas. Jaunajiem e-bike tas 9pati pieslēgšanās un atslēgšanās) ir diezgan nemanāms/plūdens process.
Offline
GirtzB
29. Aug 2022, 10:06 #11971

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22093

Braucu ar: 2x(R6+LSD)

Saglabājot vello transimisju ir "lētais" un "sporta" variants, top produkti tieši ir pinion gear vai rollhof...+vēl pavisam labos gadījumos siksna.

Rekur viena no max perversijām

-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
mrc
29. Aug 2022, 10:07 #11972

Kopš: 04. Feb 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 1220

Braucu ar: baltu datsun/ sarkanu scania/ pirkstu pa karti

Vakar DeFacto kaut ko sāka stenēt par DPF filtriem
Offline
smudo
29. Aug 2022, 10:12 #11973

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3630

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


29 Aug 2022, 03:13:03 @DM-101 rakstīja:

28 Aug 2022, 22:17:42 @smudo rakstīja:

28 Aug 2022, 12:39:26 @DM-101 rakstīja:

28 Aug 2022, 11:48:27 @smudo rakstīja:

28 Aug 2022, 11:41:50 @Samsasi rakstīja:
Taycans starp citu ir vienīgais, kuru esmu noverojis sportojot uz liepajenes vairakas reizes... Tads čiganzaļš


Taycans vs tesla liels atrumos (180-260) ir varbut pat nedaudz ekonomiskaks, del 2 arrumu atrumunkarbas, kas dod iespeju ieprojektet nedaudz mazakums apgriezienus lielakos atrumos. Bet varbut kads, kas ir PC, var atrast prezizas parnesunu attiecibas to auto elektromotoru reduktoriem.

Starp citu julija PCL trases diena ari viens biedrs bija ar Taycanu uz BSK atbraucis, bet neatceros kurs tas bija un kada krasa - atmina palicis, ka buija Mamba green (spilgti zals metaliks). Temps bija labs -ap 1:40 aplis, bet nu riepam tur bija laba slodze, jo 2,4 tonnas ir 2,4 tonnas


maacamies fiziku, ne tikai pontus.

staasts par ekonomiskumu vs apgriezieniem - PILNIIGAS dumiibas!


Apgalvojums bija izteikts vienā vācu YT kanāla testā, kur salīdzināja patēriņu vienam no Teslas modeļiem vs Taycan uz Vācijas bāņa un atsaucoties uz Porsche inženieriem minēja, ja garāks pārnesums sniedz nelielas priekšrocības lielos ātrumos. Tesla S pārnesuma attiecība atkarībā no modeļa ir 16 līdz 20% īsāka, kas augšējos apgrieziena diapazonos var būs 2000+ RPM delta.

Auto elektromotori griežas līdz padsmit tūkstoši apgriezienu (taycan gadījumā 16000). Turklāt, max grieze beidzas parasti pie 2/3 no max apgriezieniem un pēc tam motoru efektivitāte samazināt augšējos apgriezienu diapazonos, tai skaitā uz gultņu berzes, gan uz aero rēķina dzinējam griežoties ar tik lieliem apgriezieniem. Tie šķiet margināli zudumi/ieguvumi, bet tas viss savācas un ņemot vērā elektromotoru augsto efektivitāti, tam beigās ir izmērāma nozīme.

Šis ir citāts no Porsche.com. Protams, ka tur ir liela mārketinga deva, bet ir arī zināma daļa taisnības.

First gear gives the Taycan even more acceleration from a standing start, while the long second gear ensures high efficiency and power reserves even at very high speeds.



nu, redzi, fiziku muusdienaas maacities ir lieki. Pat kaitiigi.

Ja jau mees esam tik advanceeti, ka saakam runaat par lielaakiem zudumiem pie lieliem RPM [gultnjos n shit, jaa, arii virpulstraavas rototraa un statoru enkuros - taa ir taisniba; jaa, arii dinamiskos zudumus elektronikas jaudas galaa var samazinaat par kaadu %], tad es likshu pretii citu argumentu:
shie it kaa samazinaatie motoru zudumi nu ir aatrumkaarbaa.
Ceru, ka neviens nemeegjinaas apgalvot, ka aatrumkaarbaa zudumi ir nulle. Tur arii ir gultnji, ir zobrati.

Par saliidzinaashanu. Kaa var tik tupa saliidzinaat divus PILNIIGI dazhadus auto? KAA?

motori ir 1:1? Pienjemu, ka nee.
Mehaanika? NEE.
Aerodinamika? NEE.
Masa? nee.
elektronika? NEE

jobansvrots, tad - kaa? Nee, ok, moska pa shiem gadiem, kopsh vairs fiziku/matemaatiku nestudeeju, ir mainiijusies visa fundamentaalaa dalja. Nestriidos. Vnk baudu.

p.s. Taycan izdariija to, ko es kaadu laiku jau stukoju: buutu smalki, ja elektrovelo/kalnu/enduro izpildijumaa buutu taads apparatus. Ar, piem., 3 aatrumu aatrumkaarbu a 1:1/1:3/1:10 aatrumkarbu. Nu, ka tu vari mochiit pa mezhu, piem., un tadu pelmeni kaa mani rauj kalnaa augshaa.


Salīdzinājums bija populārzinātnisks, lai prādītu lietotājiem un interesentiem real life situāciju autobāņu ātrumos.

Porsche specializējas auto ražošanā ar lielāku veiktspēju un viņu EV nav izņēmums un divu ātrumu kārbas galvenais iemesls ir tieši tas. Pirmais ātrums ļauj nodrošināt lielāku 0-100 kmh paātrinājumu, nekā būtu iespējams ar 1sp un tajā pašā laikā ar otro (galveno) pārnesumu iegūt lielāku maksimālo ātrumu, nekā tajā laikā bija konkurentiem (260kmh - ierobežots). Neliels efektivitātes ieguvums, ko Porsche piemin savos materiālos, šajā gadījumā, iespējams, ir vienkārši patīkams "blakus produkts". Ja uzsvars būtu uz elektrības taupīšanu, tad viņi neliktu Taycan aizmugurē 305mm riepas
Offline
smudo
29. Aug 2022, 10:15 #11974

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3630

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


29 Aug 2022, 10:06:42 @GirtzB rakstīja:
Saglabājot vello transimisju ir "lētais" un "sporta" variants, top produkti tieši ir pinion gear vai rollhof...+vēl pavisam labos gadījumos siksna.

Rekur viena no max perversijām


Paldies par precizējumu - tā kā braucu MTB sačos, tad man sporta gals = top gals Bet ikdienā piekrītu, ka ātrumu slēgāšana un transmisijas apkopes vidējam e-bike braucējam būs apgrūtinoša.
Offline
smudo
29. Aug 2022, 11:04 #11975

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3630

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


29 Aug 2022, 10:41:00 @DM-101 rakstīja:


tu noskatiijies to TV raidiijumu un meegjini mani paarliecinaat?
es maacos fiziku, nevis raidiijumus


Es arī mācījos un man tas priekšmets patika varam palikt pie tā, ka lai noteiktu, vai Porsche savās reklāmās piepušķo par augstāku ektivitāti, ko panāk ar 2sp kārbu lielākos ātrumos, būtu jānosaka zudumi, kas rodas elektromotoram strādājot tā augšējā diapazonā, kurā grieze vairs nav maksimātā apmērā, ar 20% soli (piemēram, 15000rpm vs 12000 rpm - max apgriezieni tam dzinējam ir 16000rpm) un delta jāsalīdzina ar papildus zudumiem dēļ kārbas.

Man to datu nav un pirmšķietami var nosvērties uz viedokli, kārba pati par sevi radīs lielākus papildus zudumus, kas pārsniegs ieguvumus no zemākiem motora apgriezieniem, bet palasot aprakstus redzams, ka faktiski ir divas kārbas (reduktori, kas tiek pieslēgti/atslēgti ar individuāliem sajūgiem, līdz ar to faktiski tāda sistēma papildus zudumus neģenerē un vienīgais tāss trūkums ir papildus izmaksas un svars (bet svars uz patēriņu pie konstanta ātruma atstās ļoti mazu efektu).

The Porsche's gearbox has a single planetary gearset and two clutches that handle the ratio swap or decouple the rear motor altogether, allowing for efficient running using only front-axle power. The gearing step is large, with the second-gear ratio roughly half of the first and the shift point happening around 50 mph. In most driving, the Taycan runs in top gear. First-gear starts happen in Sport or Sport Plus mode; to do it in Normal, you'll need a large accelerator input.

Porsche claims that the highest-power Taycan, the 750-hp Turbo S, can pop off 10 consecutive 2.6-second slingshots to 60 mph with no degradation in performance. It says that even when the battery has less than a 50 percent charge, the car’s performance will remain consistent, with a measurable but imperceptible slowdown. Porsche credits the use of the two-speed transmission on the rear axle, the permanent-magnet synchronous AC motors, and the car’s higher operating voltage that creates less heat than lower-voltage setups.

At highway cruising speeds, which is usually EV kryptonite, the tall top gear should boost the Taycan's range.
Offline
HiJaCKeR
29. Aug 2022, 11:08 #11976

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4649

Braucu ar: BMW E90 330i


29 Aug 2022, 10:46:24 @DM-101 rakstīja:

29 Aug 2022, 10:07:16 @mrc rakstīja:
Vakar DeFacto kaut ko sāka stenēt par DPF filtriem


nu, izdzirdot teemu, ka 5% no testu meerijumiem uzraada probleemu; septembrii, iespejams, buus sapulciite par teemu un meeriishana vareetu saakties 2025.gadaa... temps un piegaajiens ir nojaushams...

man tāds iespaids radās no tā onkuļa kas runāja, ka tie 5 procenti ir par komerctransportu
Offline
mrc
29. Aug 2022, 11:10 #11977

Kopš: 04. Feb 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 1220

Braucu ar: baltu datsun/ sarkanu scania/ pirkstu pa karti


29 Aug 2022, 11:08:46 @HiJaCKeR rakstīja:

29 Aug 2022, 10:46:24 @DM-101 rakstīja:

29 Aug 2022, 10:07:16 @mrc rakstīja:
Vakar DeFacto kaut ko sāka stenēt par DPF filtriem


nu, izdzirdot teemu, ka 5% no testu meerijumiem uzraada probleemu; septembrii, iespejams, buus sapulciite par teemu un meeriishana vareetu saakties 2025.gadaa... temps un piegaajiens ir nojaushams...

man tāds iespaids radās no tā onkuļa kas runāja, ka tie 5 procenti ir par komerctransportu


Latvijā redbull sistēmu noglušīt ir svēta lieta, sevišķi vietējos pārvadājumos.
Eiropā viņus ir diezgan piešāvušies izķert kontrolēs, sodi vnk anormāli. Bet vienalga cenšas to kapeiku iefist.
Offline
mrc
29. Aug 2022, 11:22 #11978

Kopš: 04. Feb 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 1220

Braucu ar: baltu datsun/ sarkanu scania/ pirkstu pa karti


29 Aug 2022, 11:17:02 @DM-101 rakstīja:

29 Aug 2022, 11:08:46 @HiJaCKeR rakstīja:

29 Aug 2022, 10:46:24 @DM-101 rakstīja:

29 Aug 2022, 10:07:16 @mrc rakstīja:
Vakar DeFacto kaut ko sāka stenēt par DPF filtriem


nu, izdzirdot teemu, ka 5% no testu meerijumiem uzraada probleemu; septembrii, iespejams, buus sapulciite par teemu un meeriishana vareetu saakties 2025.gadaa... temps un piegaajiens ir nojaushams...

man tāds iespaids radās no tā onkuļa kas runāja, ka tie 5 procenti ir par komerctransportu


nu jaa, tur huu sapratiisi, ko vinjsh gribeeja pateikt. komerctransportam to AdBlue neesamiibu izkjert uz stenda nevar, jo nitritu apjomam vajag slodzi [ko TA laikaa nevar dabuut].
DPF esamiiba/neesamiba gan labi jaaredz. Iespeejams, ka tos vinji aaraa nerauj, jo sodi ir skarbi [aarpus LV].


DPF emulators ir 3-4 mobilo telefonu lieluma verķis, ar vadu murskuli, kuru ieinstalē smagajam zem "kapota" pie pārējiem vadiem vai pabāž kaut kur salonā zem paneļa
Pieredzējis inspektors tādu var atrast kādu 10 min laikā, sevišķi neiespringstot. Vācu inspekcijās lohi nestrādā.
Offline
smudo
29. Aug 2022, 11:27 #11979

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3630

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


29 Aug 2022, 11:14:18 @DM-101 rakstīja:

29 Aug 2022, 11:04:21 @smudo rakstīja:

29 Aug 2022, 10:41:00 @DM-101 rakstīja:


tu noskatiijies to TV raidiijumu un meegjini mani paarliecinaat?
es maacos fiziku, nevis raidiijumus


Es arī mācījos un man tas priekšmets patika varam palikt pie tā, ka lai noteiktu, vai Porsche savās reklāmās piepušķo par augstāku ektivitāti, ko panāk ar 2sp kārbu lielākos ātrumos, būtu jānosaka zudumi, kas rodas elektromotoram strādājot tā augšējā diapazonā, kurā grieze vairs nav maksimātā apmērā, ar 20% soli (piemēram, 15000rpm vs 12000 rpm - max apgriezieni tam dzinējam ir 16000rpm) un delta jāsalīdzina ar papildus zudumiem dēļ kārbas.

Man to datu nav un pirmšķietami var nosvērties uz viedokli, kārba pati par sevi radīs lielākus papildus zudumus, kas pārsniegs ieguvumus no zemākiem motora apgriezieniem, bet palasot aprakstus redzams, ka faktiski ir divas kārbas (reduktori, kas tiek pieslēgti/atslēgti ar individuāliem sajūgiem, līdz ar to faktiski tāda sistēma papildus zudumus neģenerē un vienīgais tāss trūkums ir papildus izmaksas un svars (bet svars uz patēriņu pie konstanta ātruma atstās ļoti mazu efektu).

The Porsche's gearbox has a single planetary gearset and two clutches that handle the ratio swap or decouple the rear motor altogether, allowing for efficient running using only front-axle power. The gearing step is large, with the second-gear ratio roughly half of the first and the shift point happening around 50 mph. In most driving, the Taycan runs in top gear. First-gear starts happen in Sport or Sport Plus mode; to do it in Normal, you'll need a large accelerator input.

Porsche claims that the highest-power Taycan, the 750-hp Turbo S, can pop off 10 consecutive 2.6-second slingshots to 60 mph with no degradation in performance. It says that even when the battery has less than a 50 percent charge, the car’s performance will remain consistent, with a measurable but imperceptible slowdown. Porsche credits the use of the two-speed transmission on the rear axle, the permanent-magnet synchronous AC motors, and the car’s higher operating voltage that creates less heat than lower-voltage setups.

At highway cruising speeds, which is usually EV kryptonite, the tall top gear should boost the Taycan's range.


nu, man ir tikai neliels pretarguments.
tajos top aatrumos [njemam kaut 80 vs 160km/h] range kriit vismaz 2 reizes. taa? taa.
nu, ne jau taapeec, ka ''parasto'' motoru lietderiiba nogaazhas un puse energjijas [paardesmit kW] aiziet siltumaa.
Iemsls ir vienkaarsh - gaisa pretestiiba + rites berze ir noteicoshais/lielais pretspeeks.
Taadam lielam kugjim kaa Taycan staasts ir veel beediigaaks.
Tas, ko gribu teikt - pie tik izteikti domineejosha zudumu avota, pat parasta dzineeja aizvietoshana ar ideaalu [njemsim lietderiibu 90/100%] dos kaada 1..2% efektu. Man sanaak, ka - lai cik buutiski samazinaatu tos zudumus matoraa, taa ekonomija ir uz papiira.


Par 80 vs 160 kmh zudumiem man nav ko piebilsts - pieņemu, ka to saprot arī tie, kas fiziku vispār nav mācījušies

Es to ļoti labi izjūtu braucot ar velo - lai paceltu braukšanas ātrumu no 30 kmh uz 35 kmh, pieliktā jauda ir jāpalielina pa gandrīz 40% (atkarībā no apstākļiem, bet tas ir vidēji, ko redzu sava velo jaudas mērītāja ekrānā un ko jūt manās kājas )

Protams, ka tie ieguvumi no 20% "garākas" transmisijas ir margināli un vairāk tiek izmantoti kā mārketinga instruments, jo gan jau galvenais 2sp kārbas uzstādīšanas iemesls ir minētie veiktspējas ieguvumi (lielāks maksimālais paātrinājums ātrumos līdz 100 kmh un augtāks maksimālais ātrums.
Offline
RR04
29. Aug 2022, 11:28 #11980

Kopš: 15. Nov 2016

Ziņojumi: 3778

Braucu ar: 41


29 Aug 2022, 11:22:14 @mrc rakstīja:

29 Aug 2022, 11:17:02 @DM-101 rakstīja:

29 Aug 2022, 11:08:46 @HiJaCKeR rakstīja:

29 Aug 2022, 10:46:24 @DM-101 rakstīja:

29 Aug 2022, 10:07:16 @mrc rakstīja:
Vakar DeFacto kaut ko sāka stenēt par DPF filtriem


nu, izdzirdot teemu, ka 5% no testu meerijumiem uzraada probleemu; septembrii, iespejams, buus sapulciite par teemu un meeriishana vareetu saakties 2025.gadaa... temps un piegaajiens ir nojaushams...

man tāds iespaids radās no tā onkuļa kas runāja, ka tie 5 procenti ir par komerctransportu


nu jaa, tur huu sapratiisi, ko vinjsh gribeeja pateikt. komerctransportam to AdBlue neesamiibu izkjert uz stenda nevar, jo nitritu apjomam vajag slodzi [ko TA laikaa nevar dabuut].
DPF esamiiba/neesamiba gan labi jaaredz. Iespeejams, ka tos vinji aaraa nerauj, jo sodi ir skarbi [aarpus LV].


DPF emulators ir 3-4 mobilo telefonu lieluma verķis, ar vadu murskuli, kuru ieinstalē smagajam zem "kapota" pie pārējiem vadiem vai pabāž kaut kur salonā zem paneļa
Pieredzējis inspektors tādu var atrast kādu 10 min laikā, sevišķi neiespringstot. Vācu inspekcijās lohi nestrādā.

Adblue komerctransportam eiropas attīstītajās valstīs arī pārbauda. Sodi kosmiski
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, Exclusivity, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, PG, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4