Online
Pašreiz BMWPower skatās 134 viesi un 19 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Netrafarētie CP auto
Autors | Ziņojums |
shirminieks | | Kopš: 13. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1747
Braucu ar: 81
| Man tikai viena piebilde - “facts don’t care about your feelings” | Offline | | |
jermanis83 | | Kopš: 31. Aug 2023
Ziņojumi: 20
Braucu ar: 530
|
21 Jan 2025, 16:03:54 @shirminieks rakstīja:
Man tikai viena piebilde - “facts don’t care about your feelings”
Tu kautkaads rupjsh “zaljais” esi ar zavu zilzaljo domashanu. Attopies pilsoni, beidz fantazet un uzspiest fantazijas par temu, te ir latvija un ko daris laucinieks no dobeles kuram vajadzes aizbraukt uz centru, vai pilsonis kam berns macas gimnazija centra, tu vinu izmetisi? Kapec tu nirgajies par savas zemes cilvekiem? Gribesim brauksim ar to ko velamies un kur velamies!
redzi, naca pie varas tramps- momentali atcela ev mandatu un zilo kursu, domaju ka vins zina ko dara ticu ka tada diena pienaks ari seit un vajag tikai iebalsot kaadu kas “Veidos Latviju Varenu Atkal!”un tu paliksi aiz borta aiz kvepiem | Offline | | |
Zalespljavejs | | Kopš: 28. Jul 2015
Ziņojumi: 2548
Braucu ar: tautas auto
|
21 Jan 2025, 16:10:01 @jermanis83 rakstīja:
21 Jan 2025, 16:03:54 @shirminieks rakstīja:
Man tikai viena piebilde - “facts don’t care about your feelings”
Tu kautkaads rupjsh “zaljais” esi ar zavu zilzaljo domashanu. Attopies pilsoni, beidz fantazet un uzspiest fantazijas par temu, te ir latvija un ko daris laucinieks no dobeles kuram vajadzes aizbraukt uz centru, vai pilsonis kam berns macas gimnazija centra, tu vinu izmetisi? Kapec tu nirgajies par savas zemes cilvekiem? Gribesim brauksim ar to ko velamies un kur velamies!
redzi, naca pie varas tramps- momentali atcela ev mandatu un zilo kursu, domaju ka vins zina ko dara ticu ka tada diena pienaks ari seit un vajag tikai iebalsot kaadu kas “Veidos Latviju Varenu Atkal!”un tu paliksi aiz borta aiz kvepiem
Izceltajam piebildīšu - tam ir domāts sabiedriskais transports, ar kuru var aizbraukt uz centru no jebkuras vietas Rīgā. Bērns to var izmantot, un pilsonim nav obligāti jāiebrauc centrā ar savu svaigi līzingā paņemto pseido-premiumu. Cik ātri vai lēnu, tas ir cits jautājums, bet būtību tas nemaina. | Offline | | |
shirminieks | | Kopš: 13. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1747
Braucu ar: 81
|
21 Jan 2025, 16:10:01 @jermanis83 rakstīja:
21 Jan 2025, 16:03:54 @shirminieks rakstīja:
Man tikai viena piebilde - “facts don’t care about your feelings”
Tu kautkaads rupjsh “zaljais” esi ar zavu zilzaljo domashanu. Attopies pilsoni, beidz fantazet un uzspiest fantazijas par temu, te ir latvija un ko daris laucinieks no dobeles kuram vajadzes aizbraukt uz centru, vai pilsonis kam berns macas gimnazija centra, tu vinu izmetisi? Kapec tu nirgajies par savas zemes cilvekiem? Gribesim brauksim ar to ko velamies un kur velamies!
redzi, naca pie varas tramps- momentali atcela ev mandatu un zilo kursu, domaju ka vins zina ko dara ticu ka tada diena pienaks ari seit un vajag tikai iebalsot kaadu kas “Veidos Latviju Varenu Atkal!”un tu paliksi aiz borta aiz kvepiem
Tev taisnība - atceļam jebkādas ekoloģijas prasības, atceļam prasības attīrīt notekūdeņus, atļaujam atkritumus vest uz mežu (vispār varētu ļaut arī atkritumus nevest uz mežu, bet uz ielas atstāt), atceļam ūdens filtrēšanas prasības...
Papildus iegriežam ar oglēm un mazutu darbināmās apkures stacijas lai lētāks siltums/elektrība
Un noteikti atceļam jebkādas tehniskās uzraudzības prasības auto - brauc ar ko gribi | Offline | | |
shirminieks | | Kopš: 13. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1747
Braucu ar: 81
|
21 Jan 2025, 16:22:52 @Zalespljavejs rakstīja:
21 Jan 2025, 16:10:01 @jermanis83 rakstīja:
21 Jan 2025, 16:03:54 @shirminieks rakstīja:
Man tikai viena piebilde - “facts don’t care about your feelings”
Tu kautkaads rupjsh “zaljais” esi ar zavu zilzaljo domashanu. Attopies pilsoni, beidz fantazet un uzspiest fantazijas par temu, te ir latvija un ko daris laucinieks no dobeles kuram vajadzes aizbraukt uz centru, vai pilsonis kam berns macas gimnazija centra, tu vinu izmetisi? Kapec tu nirgajies par savas zemes cilvekiem? Gribesim brauksim ar to ko velamies un kur velamies!
redzi, naca pie varas tramps- momentali atcela ev mandatu un zilo kursu, domaju ka vins zina ko dara ticu ka tada diena pienaks ari seit un vajag tikai iebalsot kaadu kas “Veidos Latviju Varenu Atkal!”un tu paliksi aiz borta aiz kvepiem
Izceltajam piebildīšu - tam ir domāts sabiedriskais transports, ar kuru var aizbraukt uz centru no jebkuras vietas Rīgā. Bērns to var izmantot, un pilsonim nav obligāti jāiebrauc centrā ar savu svaigi līzingā paņemto pseido-premiumu. Cik ātri vai lēnu, tas ir cits jautājums, bet būtību tas nemaina.
Un tieši lai bērns, kas pats var braukt uz skolu, varētu to ātri un droši izdarīt (ar sabiedrisko un/vai ar kājām/velo), nepieciešams centra infrastruktūru pakārtot gājējiem | Offline | | |
RVR | | Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 22403
Braucu ar: RVR
|
21 Jan 2025, 16:03:54 @shirminieks rakstīja:
Man tikai viena piebilde - “facts don’t care about your feelings”
...un fakti ir tādi, ka aktivitāte aiziet no centra. Tukšie logi to apliecina.
Vai šo procesu vismaz apturētu (par uzlabošanos vēl nerunājot) vēl plašāki šķēršļi auto satiksmei? Neesmu pārliecināts. Neredzu vairs tādus ļoti būtiskus iemeslus ikdienā regulāri doties uz centru (kaut ar sabiedrisko transportu).
Varbūt kādam centra iedzīvotājam tieši patīk, ka tur paliek aizvien mazāk cilvēku. Netraucē, netrokšņo, utt.
Tad - jā, šobrīd viss iet tajā virzienā. | Offline | | |
Achtung | | Kopš: 13. Oct 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 803
Braucu ar: hergestellt in deutschland / made in germany
| eu, shirmi, no kuras partijas startēsi pašvaldības vēlēšanās? Jānoskaidro, lai zinātu, par kuru sarakstu nebalsot. | Offline | | |
jermanis83 | | Kopš: 31. Aug 2023
Ziņojumi: 20
Braucu ar: 530
|
21 Jan 2025, 16:23:17 @shirminieks rakstīja:
21 Jan 2025, 16:10:01 @jermanis83 rakstīja:
21 Jan 2025, 16:03:54 @shirminieks rakstīja:
Man tikai viena piebilde - “facts don’t care about your feelings”
Tu kautkaads rupjsh “zaljais” esi ar zavu zilzaljo domashanu. Attopies pilsoni, beidz fantazet un uzspiest fantazijas par temu, te ir latvija un ko daris laucinieks no dobeles kuram vajadzes aizbraukt uz centru, vai pilsonis kam berns macas gimnazija centra, tu vinu izmetisi? Kapec tu nirgajies par savas zemes cilvekiem? Gribesim brauksim ar to ko velamies un kur velamies!
redzi, naca pie varas tramps- momentali atcela ev mandatu un zilo kursu, domaju ka vins zina ko dara ticu ka tada diena pienaks ari seit un vajag tikai iebalsot kaadu kas “Veidos Latviju Varenu Atkal!”un tu paliksi aiz borta aiz kvepiem
Tev taisnība - atceļam jebkādas ekoloģijas prasības, atceļam prasības attīrīt notekūdeņus, atļaujam atkritumus vest uz mežu (vispār varētu ļaut arī atkritumus nevest uz mežu, bet uz ielas atstāt), atceļam ūdens filtrēšanas prasības...
Papildus iegriežam ar oglēm un mazutu darbināmās apkures stacijas lai lētāks siltums/elektrība
Un noteikti atceļam jebkādas tehniskās uzraudzības prasības auto - brauc ar ko gribi
Nevajag jau parspilet. ekoshviiti kaa tu nirgajas par parastajiem cilvekiem kas dzivo vecakas majas kuras apkurina ar malku vai pilsetas apkuri,nirdz par to kas brauc ar to kam sanak naudina sakrat, nirdz par stradnieku skiru, kamer tu spaidot podzinas pie maza spidiga datorina delde bikses un nodokliem saviem liec maksat milzigas algas saeimai,doteet visiem nejedzigajiem valsts izzagsanas projektiem un plaude rocinas laime ka tev binaarais transgender babajs ar velorikshu vedis vegaanisko desu! Tikmer MAN ir kautkas jaazalina, jaaliedz braukt kameer mums viss ir zals, paskaties tacu googlemapsos! | Offline | | |
|
Arturiks | | Kopš: 01. Nov 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 9128
Braucu ar: 26 & 26 & 11
|
21 Jan 2025, 16:03:54 @shirminieks rakstīja:
Man tikai viena piebilde - “facts don’t care about your feelings”
Es piekrītu, fakti katram ir savi.
Vienam fakts ir tas, ka bikses baigi dilst birojā sēžot.
Otram fakts ir, ka malka jāņem krītā, lai pārziemotu.
Saprotu, galējības un prom no sarunas temata. Bet realitātē fakts ir tukšie skatlogi nevis uzskricelēts raksts ar kāda censoņa uzražoto statistiku. | Offline | | |
shirminieks | | Kopš: 13. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1747
Braucu ar: 81
|
21 Jan 2025, 16:32:01 @RVR rakstīja:
21 Jan 2025, 16:03:54 @shirminieks rakstīja:
Man tikai viena piebilde - “facts don’t care about your feelings”
...un fakti ir tādi, ka aktivitāte aiziet no centra. Tukšie logi to apliecina.
Vai šo procesu vismaz apturētu (par uzlabošanos vēl nerunājot) vēl plašāki šķēršļi auto satiksmei? Neesmu pārliecināts. Neredzu vairs tādus ļoti būtiskus iemeslus ikdienā regulāri doties uz centru (kaut ar sabiedrisko transportu).
Varbūt kādam centra iedzīvotājam tieši patīk, ka tur paliek aizvien mazāk cilvēku. Netraucē, netrokšņo, utt.
Tad - jā, šobrīd viss iet tajā virzienā.
Tas vairāk bija komentārs par to "inflācija ir 2%, bet viss ir par 30% dārgāks"
Pilsētu centros pēc definīcijas ir ļoti ierobežota vieta, un ir jāizvēlās kam to ierobežoto vietu izmantot - prioritizējot gājējus, radam vidi, kas gājējam ir patīkamāka, bet kurai grūtāk piekļūt ar auto; ja prioritizē auto, tad padari vietu nepatīkamāku gājējiem, bet tāpat tur būs relatīvi grūti piekļūt ar auto (grūtāk kā ārpuscentra iepirkšanās veikaliem).
Tipisks piemērs ir lielās Rietumeiropas pilsētu high-street, kur visa kustība notiek ar kājām, un lielie tirdzniecības parki'(outlet'i), kur piekļūst ar auto.
Beigās pilsētas centrs nekad nebūs car-friendly, jo pats var parēķināt cik daudz vietas aizņem viena auto stāvvieta - tad katram birojam/veikalam vajadzētu vēl vismaz vienu tikpat lielu daudzstāvu stāvvietu. Tāpēc normāla pilsētplānošana paredz centra atbrīvošanu no auto - tad tie, kas vēlas auto-centrisku dzīvi, centrā nelien, bet tie, kas vēlas vairāk iet ar kājām/velo, izvēlas dzīvot un strādāt centrā.
Tāpēc (1) jāveicina sabtrans pieejamība uz centru, un (2) centrā jāprioritizē gājēji. | Offline | | |
Arturiks | | Kopš: 01. Nov 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 9128
Braucu ar: 26 & 26 & 11
|
21 Jan 2025, 16:32:01 @RVR rakstīja:
21 Jan 2025, 16:03:54 @shirminieks rakstīja:
Man tikai viena piebilde - “facts don’t care about your feelings”
...un fakti ir tādi, ka aktivitāte aiziet no centra. Tukšie logi to apliecina.
Vai šo procesu vismaz apturētu (par uzlabošanos vēl nerunājot) vēl plašāki šķēršļi auto satiksmei? Neesmu pārliecināts. Neredzu vairs tādus ļoti būtiskus iemeslus ikdienā regulāri doties uz centru (kaut ar sabiedrisko transportu).
Varbūt kādam centra iedzīvotājam tieši patīk, ka tur paliek aizvien mazāk cilvēku. Netraucē, netrokšņo, utt.
Tad - jā, šobrīd viss iet tajā virzienā.
Kad biedzot arī LV sāksies plaši imigrācijas viļņi (un ar esošo kursu bez tā neizpaliks, šobrīd no tā glābj tikai valsts nabadzība, lasīt, zemi vai neeksistējoši pabalsti, varbūt arī sūdīgs klimats utt.), tad vismaz ir skaidrs, kādi tautieši varēs mierīgi aizpildīt pilsētas centru. Tiem nevajadzēs smuki izgaismotus skatlogus.[ Šo ziņu laboja Arturiks, 21 Jan 2025, 16:45:05 ] | Offline | | |
karlitto | | Kopš: 22. Jan 2004
Ziņojumi: 841
Braucu ar: LUFTWAFFE, K3
|
21 Jan 2025, 16:44:13 @shirminieks rakstīja:
21 Jan 2025, 16:32:01 @RVR rakstīja:
21 Jan 2025, 16:03:54 @shirminieks rakstīja:
Man tikai viena piebilde - “facts don’t care about your feelings”
...un fakti ir tādi, ka aktivitāte aiziet no centra. Tukšie logi to apliecina.
Vai šo procesu vismaz apturētu (par uzlabošanos vēl nerunājot) vēl plašāki šķēršļi auto satiksmei? Neesmu pārliecināts. Neredzu vairs tādus ļoti būtiskus iemeslus ikdienā regulāri doties uz centru (kaut ar sabiedrisko transportu).
Varbūt kādam centra iedzīvotājam tieši patīk, ka tur paliek aizvien mazāk cilvēku. Netraucē, netrokšņo, utt.
Tad - jā, šobrīd viss iet tajā virzienā.
Tas vairāk bija komentārs par to "inflācija ir 2%, bet viss ir par 30% dārgāks"
Pilsētu centros pēc definīcijas ir ļoti ierobežota vieta, un ir jāizvēlās kam to ierobežoto vietu izmantot - prioritizējot gājējus, radam vidi, kas gājējam ir patīkamāka, bet kurai grūtāk piekļūt ar auto; ja prioritizē auto, tad padari vietu nepatīkamāku gājējiem, bet tāpat tur būs relatīvi grūti piekļūt ar auto (grūtāk kā ārpuscentra iepirkšanās veikaliem).
Tipisks piemērs ir lielās Rietumeiropas pilsētu high-street, kur visa kustība notiek ar kājām, un lielie tirdzniecības parki'(outlet'i), kur piekļūst ar auto.
Beigās pilsētas centrs nekad nebūs car-friendly, jo pats var parēķināt cik daudz vietas aizņem viena auto stāvvieta - tad katram birojam/veikalam vajadzētu vēl vismaz vienu tikpat lielu daudzstāvu stāvvietu. Tāpēc normāla pilsētplānošana paredz centra atbrīvošanu no auto - tad tie, kas vēlas auto-centrisku dzīvi, centrā nelien, bet tie, kas vēlas vairāk iet ar kājām/velo, izvēlas dzīvot un strādāt centrā.
Tāpēc (1) jāveicina sabtrans pieejamība uz centru, un (2) centrā jāprioritizē gājēji.
pietiek jau ka Vecrīgu atbrīvo no visa, iedzīvotājiem, izklaides iespējām , biznesa, nevienam tur vairs neko nevajag - ej , staigā, izbaudi, Jaungada naktī vieni melnie bija , tādu pašu - NEdraudzīgu, Neapdzīvotu vajag VISU Rīgas centru? [ Šo ziņu laboja karlitto, 21 Jan 2025, 16:49:59 ] | Offline | | |
Kaneponis | | Kopš: 07. Dec 2020
Ziņojumi: 40
Braucu ar:
|
21 Jan 2025, 16:33:11 @Achtung rakstīja:
eu, shirmi, no kuras partijas startēsi pašvaldības vēlēšanās? Jānoskaidro, lai zinātu, par kuru sarakstu nebalsot.
no zilo welkomistu
Tikai galvenais aizvelkaties uz tam velesanam, lai atkal nebutu ta, ka aizvelkas 30 % - no tiem zilo laguna un vemjotibas ierednnu varza | Offline | | |
jermanis83 | | Kopš: 31. Aug 2023
Ziņojumi: 20
Braucu ar: 530
|
21 Jan 2025, 16:53:11 @Kaneponis rakstīja:
21 Jan 2025, 16:33:11 @Achtung rakstīja:
eu, shirmi, no kuras partijas startēsi pašvaldības vēlēšanās? Jānoskaidro, lai zinātu, par kuru sarakstu nebalsot.
no zilo welkomistu
Tikai galvenais aizvelkaties uz tam velesanam, lai atkal nebutu ta, ka aizvelkas 30 % - no tiem zilo laguna un vemjotibas ierednnu varza
Ainārs Šlesers | Offline | | |
shirminieks | | Kopš: 13. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1747
Braucu ar: 81
|
21 Jan 2025, 16:49:32 @karlitto rakstīja:
21 Jan 2025, 16:44:13 @shirminieks rakstīja:
21 Jan 2025, 16:32:01 @RVR rakstīja:
21 Jan 2025, 16:03:54 @shirminieks rakstīja:
Man tikai viena piebilde - “facts don’t care about your feelings”
...un fakti ir tādi, ka aktivitāte aiziet no centra. Tukšie logi to apliecina.
Vai šo procesu vismaz apturētu (par uzlabošanos vēl nerunājot) vēl plašāki šķēršļi auto satiksmei? Neesmu pārliecināts. Neredzu vairs tādus ļoti būtiskus iemeslus ikdienā regulāri doties uz centru (kaut ar sabiedrisko transportu).
Varbūt kādam centra iedzīvotājam tieši patīk, ka tur paliek aizvien mazāk cilvēku. Netraucē, netrokšņo, utt.
Tad - jā, šobrīd viss iet tajā virzienā.
Tas vairāk bija komentārs par to "inflācija ir 2%, bet viss ir par 30% dārgāks"
Pilsētu centros pēc definīcijas ir ļoti ierobežota vieta, un ir jāizvēlās kam to ierobežoto vietu izmantot - prioritizējot gājējus, radam vidi, kas gājējam ir patīkamāka, bet kurai grūtāk piekļūt ar auto; ja prioritizē auto, tad padari vietu nepatīkamāku gājējiem, bet tāpat tur būs relatīvi grūti piekļūt ar auto (grūtāk kā ārpuscentra iepirkšanās veikaliem).
Tipisks piemērs ir lielās Rietumeiropas pilsētu high-street, kur visa kustība notiek ar kājām, un lielie tirdzniecības parki'(outlet'i), kur piekļūst ar auto.
Beigās pilsētas centrs nekad nebūs car-friendly, jo pats var parēķināt cik daudz vietas aizņem viena auto stāvvieta - tad katram birojam/veikalam vajadzētu vēl vismaz vienu tikpat lielu daudzstāvu stāvvietu. Tāpēc normāla pilsētplānošana paredz centra atbrīvošanu no auto - tad tie, kas vēlas auto-centrisku dzīvi, centrā nelien, bet tie, kas vēlas vairāk iet ar kājām/velo, izvēlas dzīvot un strādāt centrā.
Tāpēc (1) jāveicina sabtrans pieejamība uz centru, un (2) centrā jāprioritizē gājēji.
pietiek jau ka Vecrīgu atbrīvo no visa, iedzīvotājiem, izklaides iespējām , biznesa, nevienam tur vairs neko nevajag - ej , staigā, izbaudi, Jaungada naktī vieni melnie bija , tādu pašu - NEdraudzīgu, Neapdzīvotu vajag VISU Rīgas centru?
Centrs ir centrs - tur vienkārši nav vietas autotransporta infrastruktūrai; visizteiktāk to var redzēt Vecrīgā
Tas ir līdzīgi kā nopirkt zemi Mežaparkā un tad sūdzēties par skujām, ēnām no kokiem, un to, ka koku stumbri traucē pagalmā spēlēt futbolu - varbūt ja nepatīk skujas un koki, varēji nopirkt zemi Mārupes pļavpurvā
Ja gribi visur braukt ar auto un besī centra sastrēgumi - tak ir ļoti daudzi jaunie un vecie dzīvokļu projekti mikrorajonos (un ārpus Rīgas); kāpēc jālien centrā?
Veikali ir ārpus centra, paēst arī var ārpus centra, un katrā mikrorajonā ir sava skola - kas jums tajā drausmīgajā centrā ir pazaudēts?[ Šo ziņu laboja shirminieks, 21 Jan 2025, 17:01:40 ] | Offline | | |
Mikels | | Kopš: 28. Jan 2011
Ziņojumi: 5008
Braucu ar: cieņu
|
21 Jan 2025, 16:58:56 @shirminieks rakstīja:
21 Jan 2025, 16:49:32 @karlitto rakstīja:
21 Jan 2025, 16:44:13 @shirminieks rakstīja:
21 Jan 2025, 16:32:01 @RVR rakstīja:
21 Jan 2025, 16:03:54 @shirminieks rakstīja:
Man tikai viena piebilde - “facts don’t care about your feelings”
...un fakti ir tādi, ka aktivitāte aiziet no centra. Tukšie logi to apliecina.
Vai šo procesu vismaz apturētu (par uzlabošanos vēl nerunājot) vēl plašāki šķēršļi auto satiksmei? Neesmu pārliecināts. Neredzu vairs tādus ļoti būtiskus iemeslus ikdienā regulāri doties uz centru (kaut ar sabiedrisko transportu).
Varbūt kādam centra iedzīvotājam tieši patīk, ka tur paliek aizvien mazāk cilvēku. Netraucē, netrokšņo, utt.
Tad - jā, šobrīd viss iet tajā virzienā.
Tas vairāk bija komentārs par to "inflācija ir 2%, bet viss ir par 30% dārgāks"
Pilsētu centros pēc definīcijas ir ļoti ierobežota vieta, un ir jāizvēlās kam to ierobežoto vietu izmantot - prioritizējot gājējus, radam vidi, kas gājējam ir patīkamāka, bet kurai grūtāk piekļūt ar auto; ja prioritizē auto, tad padari vietu nepatīkamāku gājējiem, bet tāpat tur būs relatīvi grūti piekļūt ar auto (grūtāk kā ārpuscentra iepirkšanās veikaliem).
Tipisks piemērs ir lielās Rietumeiropas pilsētu high-street, kur visa kustība notiek ar kājām, un lielie tirdzniecības parki'(outlet'i), kur piekļūst ar auto.
Beigās pilsētas centrs nekad nebūs car-friendly, jo pats var parēķināt cik daudz vietas aizņem viena auto stāvvieta - tad katram birojam/veikalam vajadzētu vēl vismaz vienu tikpat lielu daudzstāvu stāvvietu. Tāpēc normāla pilsētplānošana paredz centra atbrīvošanu no auto - tad tie, kas vēlas auto-centrisku dzīvi, centrā nelien, bet tie, kas vēlas vairāk iet ar kājām/velo, izvēlas dzīvot un strādāt centrā.
Tāpēc (1) jāveicina sabtrans pieejamība uz centru, un (2) centrā jāprioritizē gājēji.
pietiek jau ka Vecrīgu atbrīvo no visa, iedzīvotājiem, izklaides iespējām , biznesa, nevienam tur vairs neko nevajag - ej , staigā, izbaudi, Jaungada naktī vieni melnie bija , tādu pašu - NEdraudzīgu, Neapdzīvotu vajag VISU Rīgas centru?
Centrs ir centrs - tur vienkārši nav vietas autotransporta infrastruktūrai; visizteiktāk to var redzēt Vecrīgā
Tas ir līdzīgi kā nopirkt zemi Mežaparkā un tad sūdzēties par skujām, ēnām no kokiem, un to, ka koku stumbri traucē pagalmā spēlēt futbolu - varbūt ja nepatīk skujas un koki, varēji nopirkt zemi Mārupes pļavpurvā
Nu es teiktu, ka tu ļoti subjektīvi te tulko centra būtību.
Es teiktu tieši pretēji, centrs ir centrs un ir dīvaini nopirkt dzīvoklī centrā un pēc tam sūdzēties, ka apkārt daudz mašīnas, ir troksnis, nakts dzīve utt., ja gribas klusumu baudīt, tad jāizvēlas dzīvesvieta ārpus pilsētas.
Edit: un ar centru es nesaprotu tikai Vecrīgu[ Šo ziņu laboja Mikels, 21 Jan 2025, 17:10:07 ] | Offline | | |
|
shirminieks | | Kopš: 13. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1747
Braucu ar: 81
|
21 Jan 2025, 17:03:20 @Mikels rakstīja:
21 Jan 2025, 16:58:56 @shirminieks rakstīja:
21 Jan 2025, 16:49:32 @karlitto rakstīja:
21 Jan 2025, 16:44:13 @shirminieks rakstīja:
21 Jan 2025, 16:32:01 @RVR rakstīja:
21 Jan 2025, 16:03:54 @shirminieks rakstīja:
Man tikai viena piebilde - “facts don’t care about your feelings”
...un fakti ir tādi, ka aktivitāte aiziet no centra. Tukšie logi to apliecina.
Vai šo procesu vismaz apturētu (par uzlabošanos vēl nerunājot) vēl plašāki šķēršļi auto satiksmei? Neesmu pārliecināts. Neredzu vairs tādus ļoti būtiskus iemeslus ikdienā regulāri doties uz centru (kaut ar sabiedrisko transportu).
Varbūt kādam centra iedzīvotājam tieši patīk, ka tur paliek aizvien mazāk cilvēku. Netraucē, netrokšņo, utt.
Tad - jā, šobrīd viss iet tajā virzienā.
Tas vairāk bija komentārs par to "inflācija ir 2%, bet viss ir par 30% dārgāks"
Pilsētu centros pēc definīcijas ir ļoti ierobežota vieta, un ir jāizvēlās kam to ierobežoto vietu izmantot - prioritizējot gājējus, radam vidi, kas gājējam ir patīkamāka, bet kurai grūtāk piekļūt ar auto; ja prioritizē auto, tad padari vietu nepatīkamāku gājējiem, bet tāpat tur būs relatīvi grūti piekļūt ar auto (grūtāk kā ārpuscentra iepirkšanās veikaliem).
Tipisks piemērs ir lielās Rietumeiropas pilsētu high-street, kur visa kustība notiek ar kājām, un lielie tirdzniecības parki'(outlet'i), kur piekļūst ar auto.
Beigās pilsētas centrs nekad nebūs car-friendly, jo pats var parēķināt cik daudz vietas aizņem viena auto stāvvieta - tad katram birojam/veikalam vajadzētu vēl vismaz vienu tikpat lielu daudzstāvu stāvvietu. Tāpēc normāla pilsētplānošana paredz centra atbrīvošanu no auto - tad tie, kas vēlas auto-centrisku dzīvi, centrā nelien, bet tie, kas vēlas vairāk iet ar kājām/velo, izvēlas dzīvot un strādāt centrā.
Tāpēc (1) jāveicina sabtrans pieejamība uz centru, un (2) centrā jāprioritizē gājēji.
pietiek jau ka Vecrīgu atbrīvo no visa, iedzīvotājiem, izklaides iespējām , biznesa, nevienam tur vairs neko nevajag - ej , staigā, izbaudi, Jaungada naktī vieni melnie bija , tādu pašu - NEdraudzīgu, Neapdzīvotu vajag VISU Rīgas centru?
Centrs ir centrs - tur vienkārši nav vietas autotransporta infrastruktūrai; visizteiktāk to var redzēt Vecrīgā
Tas ir līdzīgi kā nopirkt zemi Mežaparkā un tad sūdzēties par skujām, ēnām no kokiem, un to, ka koku stumbri traucē pagalmā spēlēt futbolu - varbūt ja nepatīk skujas un koki, varēji nopirkt zemi Mārupes pļavpurvā
Nu es teiktu, ka tu ļoti subjektīvi te tulko centra būtību.
Es teiktu tieši pretēji, centrs ir centrs un ir dīvaini nopirkt dzīvoklī centrā un pēc tam sūdzēties, ka apkārt daudz mašīnas, ir troksnis, nakts dzīve utt., ja gribas klusumu baudīt, tad jāizvēlas dzīvesvieta ārpus pilsētas.
Par troksni & nakts dzīvi es neko neteicu - tieši tā ir normāla centra sastāvdaļa (saprāta robežās); ja to negribi, tad pilnīgi loģiski vākties prom.
Es jau tieši par to centra mobilitāti - katrs auto pieprasa gan milzīgus pievadceļus (lai nodrošinātu plūsmu), gan milzīgus laukumus stāvvietām:
Lūk salīdzinājums ielas platumam ar privāto transportu, autobusiem, un tramvajiem:
Un šeit redzamas stāvvietām atvēlētās platības ASV, kur ļoti auto-centriskas pilsētas (šis nav centrs):
No sastrēgumiem nav iespējams tikt vaļā paplašinot ceļus un stāvvietas (ja vien negribi lai Rīgas centrā nojauc katru otro ēku un ierīko stāvlaukumu + likvidē ietves) - vienīgais variants ir uzlabot sabiedrisko transportu & cilvēkus motivēt izmantot to.
Kā motivēt izmantot sabiedrisko - tam jābūt lētākam, ērtākam, un ātrākam par privāto auto. | Offline | | |
Araajz | | Kopš: 30. Aug 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 28373
Braucu ar: E39
| Nu sabiedriskais jau tagad vairākumā gadījumu ir ātrāks - uz centru braucu ar to un no purvciema līdz centram ir +/- 20 min. Brauc ik pēc 10 min - tādā ziņā ir stīgā. Neredzu jēgu dzīties ar auto, stāvēt korķos un vēl braukāt pa rajonu, meklējot kādu "kabatu".
Bet sabiedriskā kontingents gan katru reizi uzdzen dusmas. Savus bērnus ar tiem jenotiem iekšā vienu pašu gan nelaistu braukt | Offline | | |
smudo | | Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3719
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX
|
21 Jan 2025, 14:55:54 @RaL rakstīja:
21 Jan 2025, 14:08:51 @RVR rakstīja:
Teātri (tai skaitā opera) šķita viens no retajiem izņēmumiem.
Kaut kādi citi atsevišķi gadījumi arī var būt, protams.
Vairāk bija akcents tieši uz ikdienu.
Cik bieži mēs paši ejam uz saviem muzejiem? Būsim godīgi, maksimums pāris reizes gadā, liela daļa neiet nemaz.
Ārzemju tūristi/kolēģi ir cits stāsts, tie ļoti reti pārvietojas ar privātajiem auto pa centru.
Restorāni nu jau ir diezgan plašā piedāvājumā arī citur, gan Rīgas apkaimēs, gan Jūrmalā, Mārupē, utt. Bet, ok, ja gribas kādu konkrēto, tad tas būs iemesls aizbraukt uz centru - tikai, atkal, vai tādu gadījumu pieskaitīt ikdienai? Diez vai.
Man vidēji tā reizes 2 mēnesī sanāk dēļ visiem šiem iemesliem braukt uz centru.
Lielākā bēda man personīgi laikam ir ar ārvalstniekiem, kuriem, loģiski, iesakām viesnīcu centrā, lai ir kur vakarā aiziet (arī pašam kopā ar viņiem), bet neliks jau klientiem meklēt taksi vai katru reizi īrēt transportu, lai nokļūtu pie/no mums, tad jābrauc/jāved uz viesnīcu, kas parasti sanāk sastrēgumu laikā.
+ teātri pārsvarā sākas laikos, kad jābrauc caur sastrēgumiem.
Nu un, jā, kā jau kolēģis šeit rakstīja, reizēm arī tīri pastaigu nolūkā ar ģimeni aizbraucam uz centru, jo ikdienā tur nestaigājot, tomēr ir interesanti.
p.s. es saku, ka vajag ierobežot satiksmi, bet darīt to pārdomāti, lai tomēr var nokļūt, kur vajag un kad vajag arī centrā ar auto.
īstenībā svētdien vedu bērnus uz bērnu "operu" un besī, ka nav maksas stāvvieta labāk samaksātu tos 3-5eur, bet, lai ir, kur auto nolikt nevis 10 min riņķot, jo viss aizņemts, vai vietās, kur senāk varēja stāvēt, sazīmētas dzeltenās līniajs, iedalītas stāvvietas ar atļaujām utt. Tad vismaz būtu kādu puķupodu tajās vietās uzlikuši, nevis vienkārši dzeltenu krustu
Uz Operu braucot weekendā drošākais variants būs izlaist sievu ar bērniem pie operas, un pašam braukt parkoties pie Jēkaba Kazarmām tajā divstāvu parkingā. No otras puses braucot, var zem Origo Europarkā noparkoties - tur gan nedaudz tālāk būs jāiet, bet nekas traks. | Offline | | |
bum_bumz | | Kopš: 05. Jan 2006
Ziņojumi: 6850
Braucu ar: E34
|
21 Jan 2025, 17:42:01 @Araajz rakstīja:
Nu sabiedriskais jau tagad vairākumā gadījumu ir ātrāks - uz centru braucu ar to un no purvciema līdz centram ir +/- 20 min. Brauc ik pēc 10 min - tādā ziņā ir stīgā. Neredzu jēgu dzīties ar auto, stāvēt korķos un vēl braukāt pa rajonu, meklējot kādu "kabatu".
Bet sabiedriskā kontingents gan katru reizi uzdzen dusmas. Savus bērnus ar tiem jenotiem iekšā vienu pašu gan nelaistu braukt
Kas tur ir ar tiem pasažieriem? Ok, smirdīgi bomži (Nils Sakss tā saka). Kas, viņiem RS bezmaksas, uz kurieni viņi dodas? Man jau liekas, ka mūsdienu autoservisa darbinieks var nepārģerbties un nekas nenotiks. Laukos, ja visu dienu zem traktora un saļara pil virsū, tad var būt smakas. Krievu laikos nobraukāju gadu ar sabiedrisko, vienmēr pārbāzts, ja kādam poha, tad tas bija normāli Katrā gadījumā, sniegpārsliņas, pieļauju, ka dezodorantu un smaržu mikslis drīzāk velk uz atraugu | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo
|