Online

Pašreiz BMWPower skatās 238 viesi un 10 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Diskusijas par BMW modeļiem » BMW 3. sērija » E21 (1975-1982)

Tēma: Daļas E21

AutorsZiņojums
e21legions
21. May 2018, 17:58 #1121

Kopš: 05. Dec 2014

No: Jūrmala

Ziņojumi: 28

Braucu ar: 1977 BMW E21 320 Automatic

Visu laiku dzīvoju ar domu, ka ZF3HP-22. Jā, oriģināls autiņš, pārdots pie dīlera Beļģijā 1977.g., aprīkots ar Solex karburatora M10 2.0 litru dzinēju.

Forumos izlasīju, ka šīs kārbas var samērā vienkārši nokaut, stāvot uz vietas un "gāzējot". Servisa centri, tās remontējot, urbjot kaut kādu urbumu noteiktā vietā, kas vēlākiem automātiem jau tiek izdarīts rūpnīcā, lai izlīdzinātu eļļas spiedienu un tas nenotiktu.
Offline
bmwaddict
21. May 2018, 23:00 #1122

Kopš: 23. Oct 2002

No: Ogre

Ziņojumi: 8263

Braucu ar: BMW pa Los Angeles

Paarliecinies kura kaarba tev ir, man domaat ka ZF3HP12 jaabuut jo identiskus 4cyl dzineejus 5 seerijai E12 ar M10 motoriem komplekteeja ar ZF3HP12..
Offline
Puce
22. May 2018, 11:27 #1123

Kopš: 27. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 6425

Braucu ar: BMW 315 e21

Aizved to kārbu uz remontu. Ja tev tur zobi būtu samalti, tad diezvai kāds sataisītu. Savādāk tev tur vienkārši vecuma problēma. Eļļa ar, varbūt, nekad nav bijusi mainīta un tā zaudējot savas īpašības ar pieļāva disku izslīdēšanu.

Un par 320 modeli. Pirms feislifta tas bija ar m10b20, pēc ar m20b20 motoru.

-----------------
J.K.jr.bad.

[url=http://www.adparts.eu/]
[/url]
Offline
JURCX
22. May 2018, 13:18 #1124

Kopš: 02. Feb 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 2675

Braucu ar: ///M

Nav gan atbilstošās sadaļa, bet maybe kāds pamana kādu e10 1602-2002 uz jaukšanu / tirgošanu / sistu utt - interesē pr. un aizm. bampers un kādi sīkumi

Bilde uzmanībai e10 2002:



PM

-----------------
BMW GROUP VIN Info and History Reports:
Now also we support Mercedes Benz cars produced after 2010+
http://www.auto-records.com/?discount=premium

:)
Offline
Guncha_xl
31. May 2018, 07:38 #1125

Kopš: 11. Apr 2006

No: Cēsis

Ziņojumi: 183

Braucu ar: prieku :)

Kur meklēt vainu m20b23 ierūcinu un uzdodot gāzi līdz 3500apgr viņš slāpst nost ? Degvielas sūknis, sprauslas, filtrs jauns, aizdedze salikta pa metkām. E21, 81gads k-jetronic.
Offline
Rockstar
31. May 2018, 21:31 #1126

Kopš: 11. Dec 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 3697

Braucu ar:


21 May 2018, 12:48:49 @e21legions rakstīja:
Sveiciens foruma biedriem!

Mana 1977 gada e21 320 automātiskajai kārbai izslīd ātrumi, atpakaļgaita darbojas normāli. Izpētīju internetu, izstudēju kārbas instrukciju, secināju, ka ar kārbu, visticamāk, ir cauri. Tā kā man tas autiņš ir salīdzinoši maz nobraucis (95000km), vairāk stāvējis, centos vairākkārt nomainīt eļļu, izmazgājot arī filtru, cerot, ka aizies. Kārbas karteris bija tīrs, bet nosēdumiem, vai frikciona disku paliekām. Vakar, konstatēju, ka simptomi tie paši. Eļļas līmenis pietiekošs, regulējums arī OK. 2017.g. nobraukāju kādus 500km pa dzimtenes ārēm, bet tā nav braukšana. Autiņam bija piemontēts piekabes āķis, iespējams iepriekšējais saimnieks šlepējis kādu Kamazu pret kalnu un nokāvis to nabaga automātu. Kāds ir saskāries ar līdzīgu problēmu? Tās kāds vēl varētu remontēt? Varbūt ir zināms kāds, kas ar tamlīdzīgām lietām noņemās?

Tātad, meklēju labu e21 automātisko kārbu M10 dzinējam.



Jautājums vai kārba sāk slīdēt jau uzreiz pēc iedarbināšanas vai arī pēc kāda laika?
Offline
e21legions
01. Jun 2018, 14:14 #1127

Kopš: 05. Dec 2014

No: Jūrmala

Ziņojumi: 28

Braucu ar: 1977 BMW E21 320 Automatic

Jā, tiklīdz uzsāku kustību uz priekšu. Izslīd vienādi visos režīmos, gan 1,2 gan D, izņemot atpakaļgaitu. Rāvienu, grūdienu utt. nav.
Kad nopirku, vēl ar veco eļļu, gandrīz nebija iespējams pabraukt. Pēc pirmās, daļējās eļļas nomaiņas bija manāms uzlabojums. Radās cerība, ka eļļa vainīga. Pēc otrās daļējās nomaiņas, kļuva vēl labāk, secināju, ka esmu uz pareizā ceļa. Pēc trešās, pat noriskēju aizceļot uz Madonas novadu, no Engures. Turp gāja plus, mīnus ciešami, atpakaļ jau ar grūtībām. Ceturtā nomaiņa, jau neko vairs nemaina. Ar mazu gāzīti, lēnām uzsākot un uzņemot ātrumu var iztikt bez izslīdēšanas, bet astē sēdošie mani droši vien nolād par tādu gaitas dinamiku. Iespējams, ka uzsilstot, kļūst sliktāk. Kamēr auksta, tikmēr kārba strādā labāk. Bet varbūt tās ir manas iedomas. Vēl iegazīšu tīru eļļu ar garantiju, ka līmenis ir pietiekošs un ja vēl slīdēs, būs jāpieņem lēmums ko darīt tālāk.

Pēc papīriem esmu otrais saimnieks. Autiņš noskrējis 95tkkm kopš 1977 gada, vairāk stāvējis, salons kā jauns, bet:
1. Ilgi stāvot ar veco eļļu, tur var viss ieķīlēt, salipt gan frikcionos, gan regulatorā;
2. Ir bijusi sista priekša, izlauztas durvis, vadītāja pusē ieliktas jau no faselifta. Cik tas ir ietekmējis kārbu grūti pateikt, bet situāciju neuzlabo nekādi. Saimnieks pēc avārijas gribēja tikt līdz servim, vai gudrinieki, to autiņu šlepēja līdz servim baigo gabalu ar iztecējušu eļļu (jo automātam dzesēšana ir iebūvēta radiatora apakšā un tas avārijā cieš pirmais);
3. Pirku no auto tirgoņiem, jauniem puikām, kuri teica, ka čoms ielicis, lai viņi nopārdod, par vēsturi daudz nezināja. Rādžiņš, priekš. skaļruņi, aizm. saulessargs bija noņemti un, visticamāk, pārdoti atsevišķi. Mana versija, ka pēc saimnieka došanos uz labākiem medību laukiem, jaunā paaudze to brīnumu nolēma pārdot. Pēc sišanas autiņš bija ekspluatēts, nav tā, ka sataisīts uz pārdošanu. Ar baloniņu piekrāsots, radiatora stiprinājumi paštaisīti, jau pa bedrēm izjāti u.c. pazīmes, kas liecina par ekspluatāciju. Sataisīts tā, kā tie, kam skuķi vairs nav jāvizina taisa, paši un pa lēto, lai tik kustās uz priekšu. Iespējams, ka jaunā paaudze to kārbu piebeidza, rādot skuķiem kā iet īsts BMW;
4. Autiņš nāca ar piekolhozētu piekabes āķi. Nu tas arī ir iespējamais vaininieks tai slīdēšanai. Bet kāpēc visos ātrumos, kāpēc visas pakas slīd? Visticamāk, ka nepietiekama eļļas līmeņa dēļ tā kārba ir nokauta.
Nu kaut kā tā, piedodiet par to garo rakstīto palagu, bet bembis nekust! Man mega aktuāli!
Offline
Puce
01. Jun 2018, 15:29 #1128

Kopš: 27. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 6425

Braucu ar: BMW 315 e21

Ved to kārbu remontēt un nezīlē interneta biezumos!

-----------------
J.K.jr.bad.

[url=http://www.adparts.eu/]
[/url]
Offline
Rockstar
01. Jun 2018, 17:43 #1129

Kopš: 11. Dec 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 3697

Braucu ar:

Pagājušo vasaru pirmajās karstajās dienās mana kārba pēc dažu minūšu braukšanas sāka izslīdēt.. dzeses radiators nedzesēja kārbas eļļu, jo bija par maz antifrīza
Jāskatās vai ir pievienotas kārbas šļūtenes pie radiatora vai tamlīdzīgi. Varbūt ielika žiguļa radiatoru
Offline
e21legions
01. Jun 2018, 18:40 #1130

Kopš: 05. Dec 2014

No: Jūrmala

Ziņojumi: 28

Braucu ar: 1977 BMW E21 320 Automatic

Šajās brīvdienās došu kārbai pēdējo iespēju laboties. Ja turpinās niķoties, raušu nost, kā man jau te foruma biedri iesaka.

Interesants moments ar to dzesēšanu. Man viņš gadu nostāvēja boksā, ne dēļ kārbas, bet dēļ termostata nomaiņas un sekojošās krāsošanas, BBS lūpas likšanas utt. Termostats nostrādāja par 5grad vēlāk, dzinējs karsa, dzesēšanas šķidrums tika spiests laukā, pēc kā dzinējs karsa vēl stiprāk un tā uz priekšu. Iespējams, ka tas arī bija slīdēšanas cēlonis, tāpēc auksta slīdēja mazāk.

Radiators īstais, tikai tie beļģi bija nozāģējuši augšējās stiprinājuma ausis, lai to iebāztu tai nišā, kur dzīvo 323 radiators. Respektīvi, tas atradās tik tālu no ventilatora, ka no tā nebija nekādas jēgas, kas vēl vairāk karsēja dzinēju. Tagad viss bumbās, temperatūra kā vajag.
Offline
bmwaddict
02. Jun 2018, 03:03 #1131

Kopš: 23. Oct 2002

No: Ogre

Ziņojumi: 8263

Braucu ar: BMW pa Los Angeles


01 Jun 2018, 18:40:52 @e21legions rakstīja:
Šajās brīvdienās došu kārbai pēdējo iespēju laboties. Ja turpinās niķoties, raušu nost, kā man jau te foruma biedri iesaka.

Interesants moments ar to dzesēšanu. Man viņš gadu nostāvēja boksā, ne dēļ kārbas, bet dēļ termostata nomaiņas un sekojošās krāsošanas, BBS lūpas likšanas utt. Termostats nostrādāja par 5grad vēlāk, dzinējs karsa, dzesēšanas šķidrums tika spiests laukā, pēc kā dzinējs karsa vēl stiprāk un tā uz priekšu. Iespējams, ka tas arī bija slīdēšanas cēlonis, tāpēc auksta slīdēja mazāk.



tev vajag saakt ar to ka noteikt beidzot kas taa ir par kaarbu. jo tur ir iespeejami varianti - tajaa laikaa bija gan ZF-3HP12 gan ZF-3HP22. un taas ir atshkjiriigas kaarbas. es sliecos domaat ka tev ir 3HP12 nevis 3HP22 kaa tu domaa. kaadu ellju tu tur lej? peec specenes vajag Dexron IID vai III. kad maini shkjidrumu pieveers uzmaniibu vai neozh peec deguma.

vispaart tam drotam noraut kaarbu ir easy, vareesi visu kaartiigi izliet izflushot, aizvest paarbaudiit mufti, ja viss chotka salikt apakalj un meegjinaat veelreiz ar svaigu eljju tikai veel ieliec paaris magneetus kaarbas vaakaa ja to tur nav (origjinaalaa itkaa neesot hvz)
Offline
e21legions
12. Jun 2018, 11:40 #1132

Kopš: 05. Dec 2014

No: Jūrmala

Ziņojumi: 28

Braucu ar: 1977 BMW E21 320 Automatic

Kārba ir nost un daļēji izjaukta. Tā tomēr ir ZF3HP-22. Karterī ir arī magnēts. Pirmās sajūga pakas frikcioni ir gandrīz ideālā stāvoklī. Pārējo vēl neesmu paspējis izpētīt. Meklēju kur varētu nopirkt remonta komplektu. Saprotams, no sākuma pilnībā to izārdīšu, lai saprastu tieši kādas komplektācijas remonta komplektu man vajag. Kāds zina, kur var notestēt jaudas pārveidotāju (mufti)?
Pēc četrkārtējas eļļas nomaiņas, tā ir kā svaiga, leju Dextron II, kā instrukcijā noteikts. Turpinājums sekos.
Offline
bmwaddict
12. Jun 2018, 12:02 #1133

Kopš: 23. Oct 2002

No: Ogre

Ziņojumi: 8263

Braucu ar: BMW pa Los Angeles

Jo labaak, ZF-3HP-22 ir likta daudzaas taa laika mashiinaas Audi Volvo Jaguar pat Pezhukam attieciigi remkomplektiem ir jaabuut pieejamiem. Rekur pat Amazon tirgo..

Mufti vajadzeetu vareet paarbaudiit kaadaa specializeetaa kaarbu servisaa, ieteikt konkreeti nevareeshu man pasham ir bijusi dariishana tikai ar RAAP pie tam daudzus gadus atpakalj.

Primaari tev jaaskataas mufte un tad jaaiet taalaak jaaskataas suuknis etc. ja disku pakas smukas un nenodilushas iespeejams kaarba ir nesen atjaunota, diez vai origjinaalaa kaarba tik ilgi izdziivojusi.

[ Šo ziņu laboja bmwaddict, 12 Jun 2018, 12:02:18 ]

Offline
AF
27. Jun 2018, 23:04 #1134

Kopš: 06. Nov 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 4157

Braucu ar: stūri rokās!

Cilvēks meklē no e21 1980 vaditaja puse sanu spogulu regulatora podziņu.
29498000
Offline
JURCX
28. Jun 2018, 01:40 #1135

Kopš: 02. Feb 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 2675

Braucu ar: ///M

Nav te kādam e10 detaļas vai zināms kāds uz jaukšanu?

-----------------
BMW GROUP VIN Info and History Reports:
Now also we support Mercedes Benz cars produced after 2010+
http://www.auto-records.com/?discount=premium

:)
Offline
e21legions
28. Jun 2018, 22:14 #1136

Kopš: 05. Dec 2014

No: Jūrmala

Ziņojumi: 28

Braucu ar: 1977 BMW E21 320 Automatic

Vēlos informēt foruma biedrus, ka no lietotāja Markijs tika iegādāta ZF3HP-22 kārba no pirmā izlaiduma e30 ar mazmotoru. Respektīvi, pateicoties šim forumam un biedru atsaucībai, man radās cerība saprātīgos termiņos dabūt savu braucamo atpakaļ uz ceļa. Tikai nomainīšu abus blīvslēgus pirms uzstādīšanas, jo esošie jau padiluši. Paldies arī pārējiem, kas nāca ar saviem ieteikumiem.
P.S. Par turpmākajiem piedzīvojumiem ar veco kārbu rakstīšu citā sadaļā, jo šī tam nav paredzēta.
Offline
psih-arno
29. Jun 2018, 12:26 #1137

Kopš: 05. Apr 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 2415

Braucu ar: e21, e36 332, e92 335, 944 s2

Meklēju no E21 labā stāvoklī esošu avārijas gaismu slēdzi:


Tāpat labprāt iegādātos 5-pārnesmu ātrumkārbu M10 dzinējam.

PM, 26779969

-----------------

Koiloveri, sēdinātas atsperes, ielas sporta amortizatori un čiptūnings.
Offline
psih-arno
29. Jun 2018, 12:30 #1138

Kopš: 05. Apr 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 2415

Braucu ar: e21, e36 332, e92 335, 944 s2

Varu piedāvāt E21 aizmugurējo bamperu. Stāvoklis nav perfekts, bet kopumā diezgan labs. Bilde īsta.


-----------------

Koiloveri, sēdinātas atsperes, ielas sporta amortizatori un čiptūnings.
Offline
dzheris
29. Jun 2018, 15:42 #1139

Kopš: 27. Dec 2006

Ziņojumi: 290

Braucu ar: BMW 315


29 Jun 2018, 12:26:16 @psih-arno rakstīja:
Meklēju no E21 labā stāvoklī esošu avārijas gaismu slēdzi:


Tāpat labprāt iegādātos 5-pārnesmu ātrumkārbu M10 dzinējam.

PM, 26779969


Man ir palīdzējis šis (kopēts no bimmerforums.com):

There is absolutely no reason to be driving around with a paperclip or a Bic pen cap or anything else stuck in there...

here are a few pics to go along with this... I've been meaning to recreate this ever since Fred's site went out of commission... Sorry for the crappy pics, my goo camera just died...

Pop the center grill in the dash out, a smaller flat head screw driver seems to help, then push the hazard switch out from the back side.

Use a pocket knife and a srew driver to gently seperate the two halves.




seperate slowly & the inner spring will stay near by.




You can see here where the pin on the little metal arm slides in the groove on the opposite half.




This is the pin/arm closer up:




Use a pair of needle nose pliars and bend the arm in a tiny bit so that the pin/arm stay engaged with the corresponding groove.



Then reassemble the pieces and test. No more Bic pen caps stuck in there to keep it turned off...
Offline
Vidzemnieks
29. Jun 2018, 21:23 #1140

Kopš: 29. Jun 2018

Ziņojumi: 6

Braucu ar: E21

Hello tauta! Sveiciens piektdienā!
Varbūt kāds tirgo koilas uz E21?
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, GirtzB, Lafter, PERFS, Phasma, Puce, SteelRat, linda, marihuans, noisex, smudo