Online
Pašreiz BMWPower skatās 217 viesi un 22 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Šeit bija topiks (Kaspich, DM-101)
Autors | Ziņojums |
abyss | | Kopš: 26. Jun 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 8252
Braucu ar: e39 523
| Kāds bija vidējais dzīves ilgums agrāk un tagad?
Protams, ka pilsētas gaiss ir tagad tirāks. Un pateicoties elektromobīļiem būs pavisam tīrs.
| Offline | | |
maasters | | Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
|
16 Apr 2022, 11:52:26 @abyss rakstīja:
Kāds bija vidējais dzīves ilgums agrāk un tagad?
Protams, ka pilsētas gaiss ir tagad tirāks. Un pateicoties elektromobīļiem būs pavisam tīrs.
Par to dzīves ilgumu ir tā, ka tas ir bezgala daudz faktoru kopsavilkums, neba tikai gaisa piesārņojuma.
Lielā mērā dzīves ilgums ir paaugstinajies tieši pieejamākas un augstvērtīgākas veselības aprūpes dēļ.
Es arī personīgi sliecos domāt, ka tomēr šodienas gaiss rietumu pilsētās ir tīraks par to, kas bija gadus 70 atpakaļ.
Protams ir pamainījušies izmešu avoti un agrāk neviens nestrādāja tehniskās apskates stacija visu dienu, bet tai pat laikā agrāk visu dienu strādāja kalēja darbnīcā vai kolhoza cehā pie svarkas, vai ostā kraujot ogles bez to mitrinašanas vai kurinot tās pašas ogles katras mājas pagrabā katlā utt.
Tagad jau ir aizmirsies bet agrāk sniegs mēdza būt melns... tad var paodomāt kāda bij PM koncentrācija gaisā, jo tajā melnumā jau ir visa izmēra PM gan lielie gan mazie
[ Šo ziņu laboja maasters, 16 Apr 2022, 12:09:02 ] | Offline | | |
maasters | | Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
|
16 Apr 2022, 12:11:25 @DM-101 rakstīja:
Master,tu uzvareeji.
Un tas panda uzvareeja.
Es saprotu,ka juus mani noleemaat uzvaret ar pieredzi.
Par citam teemaam - iemaacies induktivitaati. Iemaacies pamatlietas.
Par sho teemu - es atljaavos pat nelasiit tavus palagus. Piedod.
Nuja ,tad, kad saproti, ka es arī operēju ar un uz faktiem tad vairs nav interesanti es saprotu.
Pamatlietas induktivitātē? Nu to, ka caur induktoru plūstoša maiņstrāva rada mainīgu magnētisko lauku tajā, kas savukārt rada pretestību strāvas pieaugumam, tāpat, kā pēkšņa strāvas plūsmas pārtraukšana izsauc izmaiņas esošajā B laukā, kam samazinoties strāva induktorā turpina plūst, bet ja tas neatrodas ķēdē, tad šī plūsma izpaužas kā straujš sprieguma kāpums uz induktora izvadiem. Jā to es zinu.
Un tieši to tu man skandini kā iemeslu kāpēc mana iecere par Mosfet aizsardzību nofeilos, jo tač nav itkā veidu kā šo pārspriegumu nepieļaut, bet patiesībā ir, un ne es viņus esmu izdomājis. Tie risinājumi pastāv jau gadu desmitiem, un tu ļoti labi zini viņus un viņu daudzos pielietošanas veidus dažādos risinājumos.
Nu kā jua es teicu uzbūvēšu tad iztestēšu tad atskaitīšos speciāli tev un ja būšu kļūdijies atdzīšu sakāvi, bet ja tu būsi kļūdijies, tad teiksi ka "palagus netaisies lasīt" [ Šo ziņu laboja maasters, 16 Apr 2022, 12:53:46 ] | Offline | | |
maasters | | Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
|
16 Apr 2022, 12:53:26 @DM-101 rakstīja:
16 Apr 2022, 12:50:57 @maasters rakstīja:
16 Apr 2022, 12:11:25 @DM-101 rakstīja:
Master,tu uzvareeji.
Un tas panda uzvareeja.
Es saprotu,ka juus mani noleemaat uzvaret ar pieredzi.
Par citam teemaam - iemaacies induktivitaati. Iemaacies pamatlietas.
Par sho teemu - es atljaavos pat nelasiit tavus palagus. Piedod.
Nuja ,tad, kad saproti, ka es arī operēju ar un uz faktiem tad vairs nav interesanti es saprotu.
Pamatlietas induktivitātē? Nu to, ka caur induktoru plūstoša maiņstrāva rada mainīgu magnētisko lauku tajā, kas savukārt rada pretestību strāvas pieaugumam, tāpat, kā pēkšņa strāvas plūsmas pārtraukšana izsauc izmaiņas esošajā B laukā, kam samazinoties strāva induktorā turpina plūst, bet ja tas neatrodas ķēdē, tad šī plūsma izpaužas kā straujš sprieguma kāpums uz induktora izvadiem. Jā to es zinu.
Un tieši to tu man skandini kā iemeslu kāpēc mana iecere par Mosfet aizsardzību nofeilos, jo tač nav itkā veidu kā šo pārspriegumu nepieļaut, bet patiesībā ir, un ne es viņus esmu izdomājos. Tie risinājumi pastāv jau gadu desmitiem.
Nu kā jua es teicu uzbūvēšu tad iztestēšu tad atskaitīšos speciāli tev un ja būšu kļūdijies atdzīšu sakāvi, bet ja tu būsi kļūdijies, tad teiksi ka "palagus netaisies lasīt"
Irrr.
Es arii biju no tirm,kas kaadreiz domaaja,ka stulbuma un nezinaashanas iemesls ir informaacijas truukums. Es kljuudiijos.
Tu domā es nesaprotu tavus argumentus ? To, ka pārtraucot DC fault izejā pie tumbas ar kārtīgu filtru un lielām spolēm skaļrunī radīsies pārspriegums izejā/ieejā (tumbas) , tač es to saprotu.
Bet domā tas ir vienīgais problemātiskais moments SSR izmantošanā, un kā tad industrija tiek galā, kur ir vēl ausgtāki spriegumi un strāvas?
Nu izmanto dažādus risinājumus kā piem lūk šos.
Links
Jeb teiksi, ka Vishay, kas ir liels industrijas spēlētājs diskrētajos un integrētajos pusvadītājos ir idioti, kas neko nerubī, ka viņi zimē shēmā MOV varistoru paralēlā slēgumā ar slodzi un strāvas avotu uc. brīnumus un saka, ka darbojas?
[ Šo ziņu laboja maasters, 16 Apr 2022, 14:00:50 ] | Offline | | |
maasters | | Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
|
16 Apr 2022, 14:14:35 @DM-101 rakstīja:
16 Apr 2022, 13:59:19 @maasters rakstīja:
16 Apr 2022, 12:53:26 @DM-101 rakstīja:
16 Apr 2022, 12:50:57 @maasters rakstīja:
16 Apr 2022, 12:11:25 @DM-101 rakstīja:
Master,tu uzvareeji.
Un tas panda uzvareeja.
Es saprotu,ka juus mani noleemaat uzvaret ar pieredzi.
Par citam teemaam - iemaacies induktivitaati. Iemaacies pamatlietas.
Par sho teemu - es atljaavos pat nelasiit tavus palagus. Piedod.
Nuja ,tad, kad saproti, ka es arī operēju ar un uz faktiem tad vairs nav interesanti es saprotu.
Pamatlietas induktivitātē? Nu to, ka caur induktoru plūstoša maiņstrāva rada mainīgu magnētisko lauku tajā, kas savukārt rada pretestību strāvas pieaugumam, tāpat, kā pēkšņa strāvas plūsmas pārtraukšana izsauc izmaiņas esošajā B laukā, kam samazinoties strāva induktorā turpina plūst, bet ja tas neatrodas ķēdē, tad šī plūsma izpaužas kā straujš sprieguma kāpums uz induktora izvadiem. Jā to es zinu.
Un tieši to tu man skandini kā iemeslu kāpēc mana iecere par Mosfet aizsardzību nofeilos, jo tač nav itkā veidu kā šo pārspriegumu nepieļaut, bet patiesībā ir, un ne es viņus esmu izdomājos. Tie risinājumi pastāv jau gadu desmitiem.
Nu kā jua es teicu uzbūvēšu tad iztestēšu tad atskaitīšos speciāli tev un ja būšu kļūdijies atdzīšu sakāvi, bet ja tu būsi kļūdijies, tad teiksi ka "palagus netaisies lasīt"
Irrr.
Es arii biju no tirm,kas kaadreiz domaaja,ka stulbuma un nezinaashanas iemesls ir informaacijas truukums. Es kljuudiijos.
Tu domā es nesaprotu tavus argumentus ? To, ka pārtraucot DC fault izejā pie tumbas ar kārtīgu filtru un lielām spolēm skaļrunī radīsies pārspriegums izejā/ieejā (tumbas) , tač es to saprotu.
Bet domā tas ir vienīgais problemātiskais moments SSR izmantošanā, un kā tad industrija tiek galā, kur ir vēl ausgtāki spriegumi un strāvas?
Nu izmanto dažādus risinājumus kā piem lūk šos.
Links
Jeb teiksi, ka Vishay, kas ir liels industrijas spēlētājs diskrētajos un integrētajos pusvadītājos ir idioti, kas neko nerubī, ka viņi zimē shēmā MOV varistoru paralēlā slēgumā ar slodzi un strāvas avotu uc. brīnumus un saka, ka darbojas?
Es negribu izklausiities augstpraatiigs,bet manaa veerteejumaa tu esi totaals iesaaceejs,kas veic pirmos vienkaarshos detalju virkneeshanas darbus,nokopeejot sheeminju. Man nav interesantas diskusijas shaadaa liimenii. Veel jo vairaak,ar cilveeku,kuram skjiet,ka vinjsh kakbi visu zina. Patiesiibaa vinjam nav ne mazaakaas nojausmas,cik daudz vinjsh nezina. Attieciigi,man ir bezjeedziigi ko skaidrot,jo vinjam teema ir par sarezgjiitu.
Master,tu taas triis detaljas lodee cik - gadu?
Es piedaavaaju - katrs savu sheemu studijaa,lai saprotam liimeni. Tu pazudi. Noleci. Nu,tad ko te atkal floodo?
Ir veel viens iemesls,kaadeelj tevi nahuj pasuutiit. Tad,kad tev pasham pietruikst argumentu,tu paarbiidi strelkas uz citiem. Vai Alenu,vai foruma administraaciju,vai kaadu tutoriaali. Tu saac atbildeet par saviem floodiem! Nepin iekshaa citus!
Es nekur neesu nolecis. Nu nesanāk man vēl pieķerties tam risinājumam, bet šīs vasaras laikā domājams izdosies, bet tev liekas, ka ja kautkam nav laika, tad uzreiz nolec no tēmas? Nu tjip tāpat kā tu lec nost katru reizi, kad pats izsaki neprecīzu apgalvojumu kādā tēmā, kurā esmu tev oponējis ar atsaucēm un faktiem?
Nu ar to ausgtprātību ir tā, ka varbūt kādā brīdī viņa man ieslēdzas, parasi gan cenšos tāds nebūt un nav īsti arī pamata. Nu piedod bet tava leksika arī neliecina par pazemību un pietāti taka es domaju šajā ziņā varam nemaz nesākt diskusiju tur būs skabargas un baļķa acī salīdzinājums.
Kas attiecas uz shēmām gluži iesācejs neesu, bet tu esi vairāk uztaisījis un ieurbies dažādās elektro tēmās viennozīmīgi. Problēma nav tajā, bet vienkārši, ka tev ir smaga retorika...
Par argumentu trūkumu es gan neesu nekad sūdzējies. Man tici,ka retajam no "šejieniešiem", kam neinteresē tavas intrigas ar citiem šeit, es to piemineju pavisam citā sakarā.
Runa iet par off topic , ko mēdz saukt arī par floodoshanu kā tu saki. Nu tad arī šinī ziņā tu sit mani pušu viennozīmīgi līdz ar to neredzu kā tu vari mani šaja sakarībā kritizēt.
Es godīgi nezinu daudz rietumu tehniskos forumus, kas ir daudz maz līmenī, kur ļauj tā izpausties, reāli fakts.
Patīk tev vai nē tā ir, tāpēc nesaprotu par ko man pārmetums
[ Šo ziņu laboja maasters, 16 Apr 2022, 14:45:25 ] | Offline | | |
maasters | | Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
| Pag stop , savādāk šitas nekad nebeigsies, kurā vietā es tev kautko uzdirsu par diagnostikas tēmu?
Pat nepieskāros, jo tur man nav ko pārmest. Es teicu, ka rupjību un off topic ziņā, kuras brīvi raksti šeit, daudzkur citur neņemtu pretī. Tas, ka tur apakšā ir pamatojums un iemesli ir cits stāsts.
Es nerokos pa auto forumiem daudz, vairāk par cita satura, bet tas nemaina būtību.
Ir vietas, kur pat par nespeciālu kļūdīšanos tēmā atkārtoti es esmu saņēmis aizrādījumu, kur nu vēl ja es kādu par šmuli vai urodu utt saukātu.
Tikai nesāc stāstīt, ka tjip tā nav un tu te raksti tikai par tēmu un vispār nezini kas ir offtopic. Es domāju tur mēs esam vienisprātis.
Par diagnostiku vispār runa neiet.
Par PM un citu ķīmiju no sadegšanas procesa esmu gan izlasijis tavus rakstus.
Atkal, vai es teicu ka tev nepareizu uzrakstīts?
Nē neteicu, es teicu,ka, manuprāt, nav iespējams pateikt vidējo pieaugumu vai samazinājumu plaušu vēžiem tikai no ta vien, jo blakus tam ir vēl daudzi citi piesārņojuma faktori, kas laika gaitā mainās. Viens iet prom cits nāk vietā. Nu pim ogles nomainās uz dīzeļiem utt.
Nu nevar neviens tagad precīzi pateikt var tikai merīt vidējo PM piesārņojumu konkrētā apgabalā un ilgtermiņā monitorēt situāciju tur ar konkrētam saslimšanām un izvilkt videjo
[ Šo ziņu laboja maasters, 16 Apr 2022, 17:03:01 ] | Offline | | |
maasters | | Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
| Nu tāpēc, lai man nav jāraksta 117lpp es braucu ar auto, ko pats varu viegli salabot bez sevišķas papildus aparatūras un kur detaļas nemaksā kosmosu.
Kaut aŗī man tā auto tēma interesē minimali , jāatdzīst, ka par LV vidējo līmeni ilūzijās neemsu un ta ir kāds ir. Tam ir tiešs sakars ar vidējā pilsoņa maksātspēju, bet nu uzlabojumi pa gadiem ir.
Griezt vienu ratu katrā līkumā ar žurku vairs kopumā nav tik aktuāli gan jau ar laiku arī jāties ar e60 dīzeļiem nebūs. | Offline | | |
amons | | Kopš: 14. Apr 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 845
Braucu ar: 325
|
16 Apr 2022, 19:06:27 @DM-101 rakstīja:
16 Apr 2022, 18:55:10 @maasters rakstīja:
Nu tāpēc, lai man nav jāraksta 117lpp es braucu ar auto, ko pats varu viegli salabot bez sevišķas papildus aparatūras un kur detaļas nemaksā kosmosu.
Kaut aŗī man tā auto tēma interesē minimali , jāatdzīst, ka par LV vidējo līmeni ilūzijās neemsu un ta ir kāds ir. Tam ir tiešs sakars ar vidējā pilsoņa maksātspēju, bet nu uzlabojumi pa gadiem ir.
Griezt vienu ratu katrā līkumā ar žurku vairs kopumā nav tik aktuāli gan jau ar laiku arī jāties ar e60 dīzeļiem nebūs.
Pag,nesaskatu logjiku ar klientu maksaatspeeju. Tieshi preteeji,ja suudiigaak ar naudinjaam,mest ir veel cuuciskaak.
Nu,es sapratu tavu fisku. Ar taadu - jaatusee ar ciema briesmiigaako sieviskji :P
Es gan izveelo lietot to,ko veelos (iespeeju robezhaas), nevis - lai mazaak ko padirst.
+10
Kāds sakars ar maksātspēju, ja ļoti daudzos gadijumos cilvēki izmet kaudzi naudas par remontiem, kas neko neatrisina un bieži pat vēl vairāk sabeidz auto. Te taču pils ar stāstiem kur cilvēks jau ir ielicis padaudz naudas labu, stŗadājošu detaļu nomaiņā. Jā, te gan atšķiras brīdis kad ir runa par kādu mezglu kas maksā nosacīti dārgi, tad protams te gandrīz neviens nav gatavs iemest 2k+ naudu kaut vai par to pašu DPF. To morāli ir grūti gandrīz jebkuram. Bet tak paskat cik daudzi ir pārus simtus izmetuši mainot kvēlsveces, kvēlsveču vadības bloku, aķi, tikai tapēc ka mehs nejēdz piereģistrēt akumulatora nomaiņu.[ Šo ziņu laboja amons, 16 Apr 2022, 19:20:23 ] | Offline | | |
|
kexxx | | Kopš: 12. Dec 2010
Ziņojumi: 12319
Braucu ar:
| Manuprāt, servisu problēma ir arī kadru trūkumā... T.i. spējīgiem, gudriem cilvēkiem nav motivācijas strādāt autoremonta jomā... Ļoti bieži tā ir pelēkā ekonomika- bez nodokļiem un soc garantijām, darba apstākļi- kkāda nolaista, netīra garāža, kur īpašnieks žmiedzas ieguldīt kko aprīkojumā utt
Cik autoelektriķim vsp vidēji algu piedāvā? | Online | | |
maasters | | Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
|
16 Apr 2022, 19:18:39 @amons rakstīja:
16 Apr 2022, 19:06:27 @DM-101 rakstīja:
16 Apr 2022, 18:55:10 @maasters rakstīja:
Nu tāpēc, lai man nav jāraksta 117lpp es braucu ar auto, ko pats varu viegli salabot bez sevišķas papildus aparatūras un kur detaļas nemaksā kosmosu.
Kaut aŗī man tā auto tēma interesē minimali , jāatdzīst, ka par LV vidējo līmeni ilūzijās neemsu un ta ir kāds ir. Tam ir tiešs sakars ar vidējā pilsoņa maksātspēju, bet nu uzlabojumi pa gadiem ir.
Griezt vienu ratu katrā līkumā ar žurku vairs kopumā nav tik aktuāli gan jau ar laiku arī jāties ar e60 dīzeļiem nebūs.
Pag,nesaskatu logjiku ar klientu maksaatspeeju. Tieshi preteeji,ja suudiigaak ar naudinjaam,mest ir veel cuuciskaak.
Nu,es sapratu tavu fisku. Ar taadu - jaatusee ar ciema briesmiigaako sieviskji :P
Es gan izveelo lietot to,ko veelos (iespeeju robezhaas), nevis - lai mazaak ko padirst.
+10
Kāds sakars ar maksātspēju, ja ļoti daudzos gadijumos cilvēki izmet kaudzi naudas par remontiem, kas neko neatrisina un bieži pat vēl vairāk sabeidz auto. Te taču pils ar stāstiem kur cilvēks jau ir ielicis padaudz naudas labu, stŗadājošu detaļu nomaiņā. Jā, te gan atšķiras brīdis kad ir runa par kādu mezglu kas maksā nosacīti dārgi, tad protams te gandrīz neviens nav gatavs iemest 2k+ naudu kaut vai par to pašu DPF. To morāli ir grūti gandrīz jebkuram. Bet tak paskat cik daudzi ir pārus simtus izmetuši mainot kvēlsveces, kvēlsveču vadības bloku, aķi, tikai tapēc ka mehs nejēdz piereģistrēt akumulatora nomaiņu.
Ai nu jūs mani pārpratāt, es nebiju domājis tos gadījumus, kur tev pašam nezinot tevi apšņāc nezināšanas vai uzmešanas pēc. Es biju domājis, kad tu gribi būt kruts džeks nopērc auto, kam tev knapi iznāk un tad tupa neieguldi visā, kas netraucē pielaist un pabraukt.
PS. Nē kaspich nezinu, kā tu dzīvo, bet ja vienīgais veids kā panākt statusu dzīvē ir nopirkt jaunāku BMW nu tad jaatdzīst tāds ir nožēlojams cilvēks, ja nemaldos tieši tu biji tas, kas tādus visvairāk nodirsa.
Par to, ka vienkāršam auto spīd tikai briesmīga ciema vecene nu atkal tad jau Itālijā visi būtu bomāri, jo kad tur biju tur daudzi brauca ar auto kas izmēra un prestiža ziņā liktu vidējam latvietim satīties embrijā un ielīst mātei atpakaļ klēpī...
Nu servisu nekompetence jā nevaru dikti spriest nav bijusi liela saskara ar tiem kopsumma, bet iespējams ir kā tu saki.
Interesanti būs pavērot, kas darīsies pec 10 gadiem, auto jau kļūst tikai sarežgītāki.
Kas būs ar elektromobīļiem.
Varbūt būs vienkārši, kā sobrīd ir ar datoriem. Nomaini tupa veselu bloku un miers, jo kuram būs sajēga un iespējas izjaukt piem inverteri vai pārtīt motoru utt...
[ Šo ziņu laboja maasters, 16 Apr 2022, 20:26:11 ] | Offline | | |
depo | | Kopš: 09. Jan 2006
Ziņojumi: 20951
Braucu ar: Zirgu
| Man pazīstams mehs (Land Rover guru, zin vairāk nekā dīlera āpši) aizgāja pie dīlera Rīgā, aprunāties ko šie var piedāvāt. Šie noklausījušies viņa sakāmo uzreiz saka "mēs jau tev nevarēsim piedāvāt tādu algu par to, ko tu zini". Mums ir 3 kategorijas: 1/2/3. Pirmo mēs tev startā jau varam dot, alga 7.60 Eiro/h Pēc trīs mēnešiem varam iedot otro, alga 9.20 Eiro/h. Pēc pāris gadiem, kad būsi izgājis visas apmācības Somijā, varēsi dabūt trešo. Mums ir viens mehs, kas pelna pat 2400 Eiro.
Bļa, parēķiniet cik h tas nēģeris rukā, lai sapelnītu tos 2400.[ Šo ziņu laboja depo, 16 Apr 2022, 21:02:29 ] | Offline | | |
Pufaix | | Kopš: 07. Apr 2006
No: Jūrmala
Ziņojumi: 1724
Braucu ar: NC700XD, gludekli
| Pirms kādiem 2 gadiem vienu vācieti vedu remontēt brīvdienā pie dīlera - darbinieks varēja izmantot telpas un instrumentus, lai "piepelnītos" | Offline | | |
strange_panda | | Kopš: 13. Feb 2022
No: Rīga
Ziņojumi: 679
Braucu ar: BMW E53, Astra G Caravan
| Visur ir kvalificētu mehāniķu/diagnostu/elektriķu trūkums, arī Rietumos, ipaši pie Dīleriem ... Ja esi nekam nederīgs mehāniķis/diagnosts/elektriķis, ceļs ir viens oficiālais dīleris. Viņu uzdevums ir pārdot jaunus auto, nevis remontēt kaut ko pēc garantijas/garantijas laikā mainam mezglus ... un darīt visu iespējamo lai klients nopirktu tieši jaunu auto. Un darba stundas likmes tur ir pieklājīgas ... ir sociālas garantijas ... utt. Un tie kas prot strādāt pie tiem ir rindas pat garu garās kā pie tā paša Vlasov Garage ... tas nav ilgi tikai 3 mēneši ... , pie viena otra specialista ir pat 12 mēnēšus gara rinda ... | Offline | | |
cipargalva | | Kopš: 07. Jul 2009
No: Valmiera
Ziņojumi: 6621
Braucu ar: quattro
| Dīlerim 90% laika ir vieglā nauda par apkopēm. Nav nepieciešams, lai visi būtu baigi jēdzoši. Plus aizmugurē ir rūpnīcas atbalsts.
Kāpēc vispār ir maz kompetentu profesionāļu? Tāpēc, ka mūsu klientūra vairumā gadījumu nevēlas un nespēj pienācīgi samaksāt. Lai tas mehs oficiāli sev izmaksātu 3k uz rociņas un viņa uzņēmums būtu rentabls, darba stundas likmei būtu jābūt ap 70 eur vismaz.
Taču laimīgie 3.0d īpašnieki kādi 7 no 10 nav tam gatavi, līdz ar ko tiek meklētas citas iespējas, un beznodokļu zonas smērmiķelis ir atņēmis specam klientu. | Offline | | |
strange_panda | | Kopš: 13. Feb 2022
No: Rīga
Ziņojumi: 679
Braucu ar: BMW E53, Astra G Caravan
|
17 Apr 2022, 00:45:37 @cipargalva rakstīja:
Dīlerim 90% laika ir vieglā nauda par apkopēm. Nav nepieciešams, lai visi būtu baigi jēdzoši. Plus aizmugurē ir rūpnīcas atbalsts.
Kāpēc vispār ir maz kompetentu profesionāļu? Tāpēc, ka mūsu klientūra vairumā gadījumu nevēlas un nespēj pienācīgi samaksāt. Lai tas mehs oficiāli sev izmaksātu 3k uz rociņas un viņa uzņēmums būtu rentabls, darba stundas likmei būtu jābūt ap 70 eur vismaz.
Taču laimīgie 3.0d īpašnieki kādi 7 no 10 nav tam gatavi, līdz ar ko tiek meklētas citas iespējas, un beznodokļu zonas smērmiķelis ir atņēmis specam klientu.
Šeit ir stāsts par to ka pat dīlerim nav tehniski zinošu speciālistu vispār ... un tā nav tikai pie mums. Pat ASV kur servisa stunda klientam maksā 100 USD/h un mehāniķa alga ir virs vidējā (tas ir ap 50k-120k gadā) pie zinoša servisa ir rinda vismaz 3 nedēļas ar stingru rindu(neatbrauci laikā gaidi nākamās 3 nedēļas) un klientiem kuri brauc no blakus štatiem
... Līdz absurdam dīleris reizēm netiek galā ar pat ar jaunu (garantijas) mašinu un klients vienkārši samaksā, lai atrisinātu problēmu ...
Otra lieta ir tā ka speciālista atalgojuma līmenis ir atkarīgs no tā kādu naudas līmeni tas apkalpo un Latvija ir nabadzīga valsts ... Mazs profesionāls piemērs IT speciālistu algas Ukrainā pirms kara rietumu daļa (Kyijeva, Ļviva) bija augstākas kā Latvijā ... Un neskatoties ka IT pie mums uzskata par veiksmes stāstu, tā pamats ir tāds ka vienkārši pie mums speciālisti maksā 2-3 reizes lētāk kā citur Ziemeļ Eiropā ... pie līdzīgas kvalifikācijas ...
| Offline | | |
cipargalva | | Kopš: 07. Jul 2009
No: Valmiera
Ziņojumi: 6621
Braucu ar: quattro
| Kāpēc dīlerim nav speca? Tāpēc, ka:
1. Nospiedošo vairumu dīlera darbu sastāda vēl garantijai pakļautu auto apkopes. Šo procesu var veikt arī trenēta šimpanze.
2. Nobrauktu auto problēmas laimīgie īpašnieki visbiežāk izvēlas risināt ne pie dīlera, jo dīlera takse ir lielāka un ne jau aiz naudas pārpilnības ir iegādāta konkrētā lamata.
3. Specu uzturēt ir relatīvi dārgi un dīlera ieskatā nevajadzīgi, jo skatīt iepriekšējos punktus. | Offline | | |
|
strange_panda | | Kopš: 13. Feb 2022
No: Rīga
Ziņojumi: 679
Braucu ar: BMW E53, Astra G Caravan
|
17 Apr 2022, 08:17:32 @cipargalva rakstīja:
Kāpēc dīlerim nav speca? Tāpēc, ka:
1. Nospiedošo vairumu dīlera darbu sastāda vēl garantijai pakļautu auto apkopes. Šo procesu var veikt arī trenēta šimpanze.
2. Nobrauktu auto problēmas laimīgie īpašnieki visbiežāk izvēlas risināt ne pie dīlera, jo dīlera takse ir lielāka un ne jau aiz naudas pārpilnības ir iegādāta konkrētā lamata.
3. Specu uzturēt ir relatīvi dārgi un dīlera ieskatā nevajadzīgi, jo skatīt iepriekšējos punktus.
Dīlerim nav normālu tehniķu jo tiem vairumam uzņēmumu vadītāju tā nav prioritāte (nepieciešams ļaunums pagaidām) ... Primāro ienākumu sastāda pārdošana/finansu pakalpojumi (līzings/apdrošināšana un tml), tehnoloģiski mūsdienu auto ir neapkalpojams pirmos 100-200k km ... Otrs izglītības sistēmas virzīšanas uz humanitāro novirzienu, ieskaitot atbilstošas tehniskās bāzes neveidošanu, kas nodrošina to ka tehnisko specialitāšu darītāju vienkārši nav ... (Paskatamies cik iestājas humanitārās nozarēs profesionāla/augstāka izglītība ...) | Offline | | |
BigDog24 | | Kopš: 12. Apr 2008
No: Liepāja
Ziņojumi: 831
Braucu ar: dīzeli
|
17 Apr 2022, 09:22:19 @strange_panda rakstīja:
Dīlerim nav normālu tehniķu jo tiem vairumam uzņēmumu vadītāju tā nav prioritāte (nepieciešams ļaunums pagaidām) ... Primāro ienākumu sastāda pārdošana/finansu pakalpojumi (līzings/apdrošināšana un tml), tehnoloģiski mūsdienu auto ir neapkalpojams pirmos 100-200k km ... Otrs izglītības sistēmas virzīšanas uz humanitāro novirzienu, ieskaitot atbilstošas tehniskās bāzes neveidošanu, kas nodrošina to ka tehnisko specialitāšu darītāju vienkārši nav ... (Paskatamies cik iestājas humanitārās nozarēs profesionāla/augstāka izglītība ...)
No kurienes Tev tas info, ka galvenais dīlera ienākums ir auto pārdošana? Ja pats izsecināji, varbūt domu gaitu vari paskaidrot. Kas ir 'normāls tehniķis'? Viņus tak ved uz rūpnīcas kursiem, apmāca, sertificē. Ja viņi grib, viņi var izdarīt ļoti korekti. Dabā viņiem patīk kā ātrāk, vieglāk, tāpat būs labi. (domāju, tas aug no viņu dienas grafika, viņus visu laiku spiež pulkstenis, ja viņš nepaspēs dienā ieplānoto[bieži vien paliek pēc darba pabeigt], būs jautājumi). Vai kāds speciālists kaut reizi 6 mēnešos paskatās, kā veikts remonts? Es tikai redzu klientu apmierinātības aptaujas pēc servisa apmeklējuma, kur dīlerim interesē vai tika skaidri izklāstīts paveiktais, vai tika darbi paveikti laikā, vai klients apmierināts ar paveikto. [ Šo ziņu laboja BigDog24, 17 Apr 2022, 11:26:25 ] | Offline | | |
Locis | | Kopš: 14. Aug 2008
No: Dobele
Ziņojumi: 11227
Braucu ar: X5 , Jeep, Tuareg, L200, Jumper,Master ,Transit, Stralis x2, Volvo FL, Atego, Deu
| Personīgi,es dažreiz izvēlos dīleri ,piemēram ,kravas auto remontam,jo ir nedaudz apnicis,ka aizdzen uz alternatīvu servisu un pateiks ,ka neatrada vainu vai varbūt jāmaina tas un šitais. Pie dīlera vienmēr ir konkretiba-beigts tas ,jāmaina šitais ,bija vados problēma ,sataisija. Reāli ,man tas tiešām ir svarīgi ka problemu atrisina uzreiz nevis dzenā šurp turpu vienu auto uz servisu. Bieži vien vienas markas/modeļa ietvaros ,dīleris jau ir saskāries ar problēmu un meistars jau zin kur skatīties.. visi nevar visas markas tik labi pārzināt.. Rezultata arī bieži vien sanāk lētāk. [ Šo ziņu laboja Locis, 17 Apr 2022, 13:18:23 ] | Offline | | |
strange_panda | | Kopš: 13. Feb 2022
No: Rīga
Ziņojumi: 679
Braucu ar: BMW E53, Astra G Caravan
|
17 Apr 2022, 11:10:10 @BigDog24 rakstīja:
17 Apr 2022, 09:22:19 @strange_panda rakstīja:
Dīlerim nav normālu tehniķu jo tiem vairumam uzņēmumu vadītāju tā nav prioritāte (nepieciešams ļaunums pagaidām) ... Primāro ienākumu sastāda pārdošana/finansu pakalpojumi (līzings/apdrošināšana un tml), tehnoloģiski mūsdienu auto ir neapkalpojams pirmos 100-200k km ... Otrs izglītības sistēmas virzīšanas uz humanitāro novirzienu, ieskaitot atbilstošas tehniskās bāzes neveidošanu, kas nodrošina to ka tehnisko specialitāšu darītāju vienkārši nav ... (Paskatamies cik iestājas humanitārās nozarēs profesionāla/augstāka izglītība ...)
No kurienes Tev tas info, ka galvenais dīlera ienākums ir auto pārdošana? Ja pats izsecināji, varbūt domu gaitu vari paskaidrot. Kas ir 'normāls tehniķis'? Viņus tak ved uz rūpnīcas kursiem, apmāca, sertificē. Ja viņi grib, viņi var izdarīt ļoti korekti. Dabā viņiem patīk kā ātrāk, vieglāk, tāpat būs labi. (domāju, tas aug no viņu dienas grafika, viņus visu laiku spiež pulkstenis, ja viņš nepaspēs dienā ieplānoto[bieži vien paliek pēc darba pabeigt], būs jautājumi). Vai kāds speciālists kaut reizi 6 mēnešos paskatās, kā veikts remonts? Es tikai redzu klientu apmierinātības aptaujas pēc servisa apmeklējuma, kur dīlerim interesē vai tika skaidri izklāstīts paveiktais, vai tika darbi paveikti laikā, vai klients apmierināts ar paveikto.
Par viegliem auto
Ja palasīji iepriekšējo postu, par auto nelūšana pirmos 100k jeb garantijas laikā, tas norāda ka nopietnu servisu nav nepieciešams turēt tikai redzamībai, tikai kaut ko lētu un vienkāršu, bet ar augstu rentablitāti (riepas, diski, filtri, aksesuāri) un mezglu nomaiņa(sliktākais scenārijs, par klienta naudu nesamērīgs cenrādis, lai pērk jaunu), otrs paskaties uz jebkura dīlera štatu, tur būs nospiedošs menedžeru daudzums (darba specifika pārdošana/marketings) un uz piedāvājumu ko piedāvā auto ir pakalpojumu kopums (teiksim auto ar noteiktām apkopēm vienā cenā), aksesuāri, līzinga/bankas pakalpojumi iegādei, apdrošināšana un citi papildus pakalpojumi ... pat stipri vairāk kā mehāniķu ... Daudzi veiglo ražotāji sen finansu pakalpojumu sniedzēji, kuriem auto rašošana ir tikai ir tikai nepieciešams minimums lai sniegtu finanšu pakalpojumus. Neejot tālu, paskaties uz Tele2/LMT pamat ienākumi ir mobīlo tirzniecība, finanšu pakalpojumi (iekārtu kreditēšana/noma), un sakaru pakalpojumi nodrošināšana tikai nepieciešamais ļaunums, lai sniegtu finanšu/tirzniecības pakalpojumus. Bite ir analoģiski, tikai tai papildus ir IKT pakalpojumi ... Un paliek tad tikai 3-5% klientu kuriem ir problēmas, kurus var atrisināt ar juristu/menedžeru palīdzību, sliktākajā gadījuma mainam, ja nē velkam lietu un atbrīvojamies no saistībam, ja paterētājs nav nolīdzi sev labu juristu vai nekorekti piefiksējis problēmas. Auto ir kļuvis par pakalpojumu, kuru pērk uz 100k bez problēmām* ... | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, Exclusivity, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, PG, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4
|