Online
Pašreiz BMWPower skatās 246 viesi un 3 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Šeit bija topiks (Kaspich, DM-101)
Autors | Ziņojums |
streetking | | Kopš: 06. Nov 2017
Ziņojumi: 203
Braucu ar:
| gaidu, kad būs fights vai stūre ir riņķis vai aplis, nesimetriska utt | Offline | | |
Angelz | | Kopš: 17. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 2878
Braucu ar: BMW
|
25 Feb 2022, 14:54:12 @josi rakstīja:
Diez kā tas ar ādu apšūtais airbags uzvedīsies kāda crash gadījumā? Rūpnīcas izpildījumā tas viss tiek rūpīgi testēts, bet šeit?
Ja airbag modulis ir apšūts erganā tad viss nostrādās kā rūpnīcas variantā.
----------------- ▫▪□ ■ BMW a/m elektronikas remontdarbi ■ □▪▫
Dažādu BMW multimēdiju navigāciju karšu aktuālie jauninājumi | Offline | | |
streetking | | Kopš: 06. Nov 2017
Ziņojumi: 203
Braucu ar:
| Nu nez, jebkura iejaukšanās dzinējā ir "pilnīga avārija", restaurētas sprauslas "pilniga avarija" izmazgāts DPF ir onkoloģija uz riteņiem.
Bet, ja runa ir par airbag, kuru izmantos vienreiz, ja izmantos, kur svarīga katra ms, kur ražotajs ir ņēmis verā hz cik parametrus, lai precīzi izšautu vajadzīgajā momentā, tur "lupatiņa"
Bet es atzīstu, neko nejēdzu, nesaprotu, 2 sēdies.
Edit: jā man latviešu valodā arī 2 [ Šo ziņu laboja streetking, 26 Feb 2022, 16:19:55 ] | Offline | | |
Cumpars | | Kopš: 25. Oct 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6983
Braucu ar: KK-555
| Atdzīt tu vari zosis uz kūti... | Offline | | |
CAPSLOCK | | Kopš: 17. Oct 2016
Ziņojumi: 878
Braucu ar:
|
26 Feb 2022, 00:49:56 @Cumpars rakstīja:
Atdzīt tu vari zosis uz kūti...
Vai arī huiņu kā mēs | Offline | | |
Peecis | | Kopš: 27. Jan 2003
No: Aizkraukle
Ziņojumi: 2308
Braucu ar: 02’ 530dA M Touring Individual Messing, A8 D2 4.2q un Passat B5 Variant TDI
| Amserva Toyotas diagnostika arī līdzīgi. Nepārsteidz. Bremzes un eļļas mainīt māk un filmēt bremžu klučus | Offline | | |
vadjiksBMW | | Kopš: 16. Aug 2016
No: Olaine
Ziņojumi: 2682
Braucu ar: Populāko auto marku powerā.
| Kontrastam derētu pierakstīt cik reāli izmaksāja problēmu novēršana? | Offline | | |
vadjiksBMW | | Kopš: 16. Aug 2016
No: Olaine
Ziņojumi: 2682
Braucu ar: Populāko auto marku powerā.
| hvz katram savs, es personīgi esmu tikai par to, ka abrene (kā saprotu tas ir krievijas pitalovo miesta apkārtne, neesmu iedziļinājies) palika krieviem nah to vatēto nabagmidzeni vajag.
Par pārējo krieviem neko nepadarīsi, milzīga daļa viņu ir tupi kā zābaki un tādi arī nosprāgs, var tikai cerēt, ka ar visu šito veco marazmātiķu iesākto sūdu nesajās nākamo paaudzi, lai atkal neizaug jauni, za roģinu, možem povtoritj, za vedeve, pobeda un cita debilitāte.[ Šo ziņu laboja vadjiksBMW, 01 Mar 2022, 23:01:11 ] | Offline | | |
|
karro | | Kopš: 08. Apr 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 4619
Braucu ar: studentu variantu
| es domāju, ka tehniskās domas titānu vārdus vajadzētu publicēt | Offline | | |
JDS | | Kopš: 18. Mar 2012
No: Rīga
Ziņojumi: 10962
Braucu ar: 3, 5, TS, YP
| Par diileriem runaajot.
Honda Accord Tourer 2013. Gada
Reizi pusgadaa saak kjiileet aizmugureejaas bremzes, diileris tik maina suportus, bremzhu diskus, bremzhu uzlikas un saka tas norm, neko citu izdariit nevaram. Bet cik noprotu taa ir Hondas probleema, jo daudzaam taa ir noveerots.
Dpf diileris mazgaaja / tiiriija beigaas jau reizi meenesii, uz jautaajumu varbuut vienkaarshi ielikt jaunu? Da buus ok
Jau pashaa sakumaa bij smiekliigi, auto tika pirkts pus gadu vecs no diilera, diileris apgalvoja demo (zaalee izstaadiits) un nedaudz braukts. Nobraukums smiekliigs. Nu principaa jauns auto.
Peec vairaakiem gadiem iekljuustot avaarijaa un mekleejot octa polises numuru netiisham tika ieiets ltab lapaa. Un opaaa, izraadaas auto nedeelju peec registreeshanas ir bijis avaarijaa (tas pirms nopirkshanas) par ko smuki nokluseeja | Offline | | |
crime | | Kopš: 03. Jul 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 8517
Braucu ar: m635csi
| tie, kas te toreiz ierēca par Kaspara gadījumu ar fūri iekš rotācijas aplja LT, varu pateikt vienu, zrja jūs vinjam klupāt virsū. Šodien bija identiska situācija un tikai pateicoties tam, ka biju lasījis par tādu hujnu, ko tur biezpienainie fūristi izpilda tajos specifiskajos LT apljos uz apvedcelja pie Panjevežiem, netiku uzstumts uz akmens krāvuma salinjas vienā no tiem apljiem, jo tieši iedomājos, ja nu tas jefs izdomā pist taisni iekšā tajā aplī no labās joslas, nevis izbraukt to pa savu ārējo joslu? reali uz milimetriem gar purnu aizlidoja un ne jau kkads polis vai guculis, bet LV fūre. | Offline | | |
PiRX | | Kopš: 25. Jan 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 1287
Braucu ar: Vecu mersi un turboķieģeli
|
03 Mar 2022, 22:45:32 @crime rakstīja:
tie, kas te toreiz ierēca par Kaspara gadījumu ar fūri iekš rotācijas aplja LT, varu pateikt vienu, zrja jūs vinjam klupāt virsū.
...
Skumji, bet puse šī topika tiek aizdirsta ar uzbraucieniem Kaspicham no ~5 īpaši apdāvinātajiem daiļdirsējiem.
Kaspars varbūt brīžiem arī fantastiku stāsta, un viņam noteikti derētu iemācīties būt mazāk lecīgam, bet te regulāri notiek konkrēts bulijings no dzīves apbižotajiem. | Offline | | |
abyss | | Kopš: 26. Jun 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 8252
Braucu ar: e39 523
|
04 Mar 2022, 09:04:14 @PiRX rakstīja:
03 Mar 2022, 22:45:32 @crime rakstīja:
tie, kas te toreiz ierēca par Kaspara gadījumu ar fūri iekš rotācijas aplja LT, varu pateikt vienu, zrja jūs vinjam klupāt virsū.
...
Skumji, bet puse šī topika tiek aizdirsta ar uzbraucieniem Kaspicham no ~5 īpaši apdāvinātajiem daiļdirsējiem.
Kaspars varbūt brīžiem arī fantastiku stāsta, un viņam noteikti derētu iemācīties būt mazāk lecīgam, bet te regulāri notiek konkrēts bulijings no dzīves apbižotajiem.
Skaidrs pierādījums, ka mikrodaļiņas negatīvi ietekmē smadzenes | Offline | | |
HiJaCKeR | | Kopš: 04. Aug 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 4652
Braucu ar: BMW E90 330i
| ir kas šeit ienāk vienkārši izpļūtīties, informatīvs pienesums 0 | Offline | | |
maasters | | Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
|
05 Mar 2022, 09:55:00 @DM-101 rakstīja:
05 Mar 2022, 09:41:51 @maasters rakstīja:
05 Mar 2022, 08:56:43 @foobar rakstīja:
https://www.osti.gov/etdeweb/servlets/purl/21514196
https://en.wikipedia.org/wiki/Zaporizhzhia_Nuclear_Power_Plant cik var saprast ir VVER-1000
Ja tam reaktoram atslēdz tīklu un sabojā ģenerātorus un/vai nošauj operātorus, kam ir jāspiež pareizās pogas pareizajā brīdī, tad būs slikti…
Es jau te vakar izklāstīju scenārijus, kas var un nevar notikt.
Tas, ko murmina dažos mēdijos par kautkādām Černobiļām ir glupības. Šis ir pavisam cits reaktoru tips. Un tomēr skaidrs ir viens, kad notiek aktīva karadarbība visgudrākais būtu reaktoru apturēt, jo pat pēc apturēšanas tam vismaz nedēļu jānodrošina dzesēšana. Pussabrukšanas elementu radītais karstums kodoldegvielā krīt eksponeciāli. Pēc apturēšanas tas pirmajā dienā sasniedz 7% no maximalās jaudas pēctam 0.6% , un tā, bet arī tie 0.6% no 3000MW siltumjaudas ir pāris MW , kam nepieciešama aktīvā dzese.
Labā ziņa ir tā, ka visi reaktori izņemot ceturto apturēti un jau atrodas dzesēšanas režimā. 4 reaktors šobrīd vēl darbojas ar 60% jaudu.
Links
Protams, ja man būtu teikšana tur es būtu apturējis visus reaktorus jau kad sākās kara dabība, jo prasīt, lai stacijas personāls strādā stresa apstākļos bez gulēšanas, kad fonā notiek karš tas nav normāli.
Paldies dievam ir pieņemti pareizie lēmumi. Bet jebkurā gadījumā pēdējais, ko grib abas no pusēm ir bojāt kodolspēkstaciju.
es negribu iesliigt bezgaliigaa amatieriskaa diskusijaa [jaa, mees abi esam amatieri shajaa jomaa, lai neteiktu skarbaak, man krietni mazaaka pacietiiba strochiit garus palagus], bet:
arii chernobiljas gadiijumaa visam bija jaanotiek ''gludi''. pozitiiva reaktivitaate nedriiksteeja buut, stienjiem bija jaakriit lejaa daudz aatraak [sakotnejos projektos taa bija], tie nedriiksteeja iespruust. + aktiivaa zona nedriiksteja palikt bez udens, utjpr.
viss tevis mineetais attiecas arii uz sho reaktora tipu. taa primaaraia chaula var pasargaat aktiivo zonu no ''pa gaosu'' izmeetaashanas, bet nevar pasargaat no palikshanas bez uudens; no stienju un to vadiibas mehaanismu bojaajumiem. es jau nerunaaju par skarbaakaam lazhaam - pilniigi neadekvata stienju vadiiba deelj kaada vadiibas bojajuma [nestaastiet man, ka VISI iespeejamie scenaariji ir notesteeti - tas vnk nav iespeejams].
Fukushima paraadiija savas lazhas, tieshaam kads domaa, ka VISAS taas lazhas bija paredzeetas pirms ndesmit gadiem, kad buuveeja shos reaktorus [vai ieviestas veelaak]? protams, ka nee. Taa chaula ir iluzora droshiiba. Veel vairaak - ja nu iestajas briidis X, kad saakas lokaala nevadaama reakcija, RBMK gadiiumaa [Chernobilja] aktiivaa zona ''pati sevi'' imeetaa pa gaisu. Un nekontroleeta reakcija beidzas, iisti ''neieskreejusies''. Shajaa gadiijumaa primaaraa aizsargchaula sho ''izmeetaashanu'' aizkavee. Kas mana necilajaa izpratnee var noziimeet daudz skarbaaku kodolspraadzienu. Mana versija ir, ka - tieshi shii iemesla deelj DE momentaa noleema sleegt visu shii tipa atomreaktoru programmu.
par ''abaam puseem'' runaajot - krievu velmes nav paredzamas. saakot ar lokaalu ekologjisku probleemu, beidzot ar zaldatu vnk nejeeghsnau, ko vinji dara. kaads no vada komandieriem deva komandu ''vzjatj pod kontrolj', nu tad vinji vnk iet uz priekshu. kaa meerkakji ar granaatu.
Es Tevi kaspich tomēr nesaprotu. Tu saki, ka nevēlies ieslīgt amatieriskā diskusijā, bet tad pats vēsi citē izteikumus, kas nekādīgi neiet kopā ar kodolfiziku. Saproti, nejau es izdomāju to, ka tas tā ir, vai nav, tad tu varētu teikt "ahā maasters lohs prosta", es reāli citēju un saku to, kas ir aprakstīts literatūrā, kuru pats lasu. Reāli, kur tad mēs iegūstam savas zināšanas? , taj skaitā arī Tu savējās? No teorijas un prakses.
Man nevaig dzīvē uzspridzināt reaktoru, lai saprastu, kas tur var notikt vai nē, man pietiek palasīt teoriju, kuru jau pirms mums sarakstījuši tie, kas to dzīvē izdarīja.
Tā pati nelaimīgā Černobiļa ir aprakstītā un izpētīta un izrēķināta līdz nejēdzībai.
Kā Tev šķiet, kāpēc Fukushima (BWR reaktora tips, 2. paaudze), kaut arī tur serdes pilnīgu vai daļēju izkušanu piedzīvoja veseli 3 reaktori, un tomēr kopējais izmešu (aerosoli + daļiņas) daudzums bija mazāks par Černobiļu, kur bojāts/iznīcināts bija tikai viens reaktors?
Pats arī atbildēšu.Tāpēc, ka RBMK
1) Nav nekāds aizsargapvalks
2) Ir pozitīva jaudas atgriezeniskā saite
3) Černobiļa avarēja reaktoram esot savā absolūtajā max jaudā, ko izraisija operatoru kļūmes + izteikti spēcīga pozitīva atgriezeniskā saite zemas jaudas režīmos.
Ja vēlies šo detaļās varam izrunāt nav problēmu, man ir vesels ASV MIT institūta "problemset", kur ir līdz pat neitronu plūsmai uc. detaļām pa sekundei izrunāts, kas kurā brīdī serdē notika un kapēc.
Turpretim Fukushima bija apturēta. Reaktoros izdalījās tikai pussabrukšanas elementu, kas akumulējušies degvielā, siltums. Pazūdot elektrībai nebija iespējams darbināt sūkņus un serdes lēnām pārkarsa. Serdes izkusa un kodoldegviela kā karsta lavas veidīga masa satecēja reaktora korpusa apakšā un vēlāk izgāja tam cauri nokļūstot uz grīdas. Pēc tava teksta tur visam vajadzēja eksplodēt utt.
Vienīgais, kas eksplodēja bija ūdeņraža gāze, kas sakrājās reaktora zāles gaisā. Šī H gāze rodas kodoldegvielas cauruļu materiālam - Cirkonijam reaģējot ar ūdeni ausgtā temperatūrā. Tā ir ķīmiska reakcija. Sprādzienam nebija kodolreakciju izcelsme.
Arī 1979 gadā ASV Three Mile Island negadījumā. Arī tur, tikai šoreiz PWR tipa reaktoram zināmu iemeslu dēļ notika dzesēšanas pazušana un serdes izkušana. Arī nekas nekur neeksplodēja.
Lieki piebilst, ka Černobiļas RBMK sprādziens savā būtība nebija kodolsprādziens. Tā bija ļoti augstas jaudas (aptuveni 10 tonnas TNT ekvivalents) eksplozija, kuru izraisīja milzīgs, vienlaicīgs visu reaktora kanālu tvaika pārspiediens. Jā, šis pārspiediens radās, jo reaktora serdē eksponenciāli kāpa jauda dēļ nevadāmas ķēdes reakcijas, bet pats sprādziens bija dēļ tvaika.
Tiklīdz notika ekplozija reaktors sadalījās pa triljons reizinātājiem (lielākā daļa tika pulverizēta un smalku daļiņu, aerosolu veidā izmesta atmosfērā)ķēdes reakcija pārtrūka.
Esi aizdomājies kāpēc atombumba eksplodē?
Atombumbā patiesībā notiek vairāki fenomeni gandrīz vienlaicīgi, bet pati fiziskā eksplozija (uguns bumba, triecienvilnis) ir izraisīta dēļ ļoti strauja (faktiski momentāna ns mērāma)materiāla (kodoldegvielas + strukturālo materiālu) uzkaršanas. Nevadāmā eksponenciālā, uz ātrajiem neitroniem notiekošā kodolreakcija vienā sekundē uzkarsē implodēto Plutonija lodi (un visu, kas to satur, korpuss utt) līdz aptuveni 25 miljoniem grādu pēc Celsija.
Karstums un atomu kinētiskā enerģija ir tā, kas rada eksploziju.
Kodolreaktorā, kuram ir izkususi serde šāda eksplozija nav iespējama vairāku iemeslu dēļ
1)Degvielas bagātinājums atšķirībā no bumbas ir tikai max 5%, kas stipri ierobežo maximālo iespējamo enerģijas blīvumu, kas var atbrīvoties noteiktā tilpumā, pat pie ideāliem nosacījumiem.
2) izkūstot serdei degviela sajaucas ar degvielas cauruļu materiālu (Cirkonijs) + reaktora serdes strukturālajiem materiāliem (nerūs. tērauda savienojumi) + moderatoru stieņu materiāliem, kas ir spēcīgi neitronu absorbētaji.
3) Ja U235 (kam ir vislielākais reakcijas šķērsgriezums tieši uz lēnajiem/termālajiem neitroniem) pazūd moderators reakcija sarūk, jo U 235 daudz vājāk reaģē uz ātrajiem neitroniem.
Tieši šis pēdējais faktors ir tas iemesls, kas padara amerikāņu PWR , BWR un arī krievu VVER reaktorus drošus. Tajos kā dzesētāju un reizē moderatoru izmanto ūdeni, pazūdot ūdenim pazūd dzese, bet reizē arī moderators, kas nozimē, ka reaktors pats sevi aptur.
Tā ir vislabākā atgriezeniskā saite, jo to nevada cilvēks, nedz dators, bet gan fizikas likumi.
Sliktākais scenārijs, kas var notikt ar PWR, BWR un VVER reaktoru (neskaitot, ja kāds piesien 1 tonnu ar C4 pie korpusa) ir degvielas izkušana - "meltdown". Bet kā mums rāda nujau pieredze ar vismaz 4 reaktoriem, kuriem ir dzelzsbetona sekundārais sarkofāgs, pat pie pilnīga meltdown lielākā daļa piesārņojuma tiek aizturēts kā tas bija ASV TMI 1979. gadā un mazāk Fukushimā, jo tur plūdu dēļ ēkās iekļuva ūdens, kas aizskaloja sev līdz daļu piesārnojuma, bet tas, ka nav prātīgi būvēt staciju burtiki okeāna krastā ir cits stāts.
Krievu VVER, tāds kāds arī ir tiko pieminētajā Zaporjožē ir stipri līdzīgi ASV PWR tipam. Tie nevar eksplodēt līdzīgi Černobiļai, jo to termo/hidro fizikālā uzbūve ir tāda, ka tiem ir negatīva atgriezeniskā saite un reakcijas intensitāte pazūdot moderatoram samazinās. Pat ja izkūst serde kodolreakciju intensitāte ir limitēta un degviela lavas veidā ar karstumu, ka ir mērāms pāris tūkstošos grādu vai nu paliek reaktora korpusā bojājot to, vai arī izkūst tam cauri un paliek dzelsbetona sarkofāgā, bet ārā nonāk tikai tās izgarojumi/tvaiki un smalkās daļiņas zināmā daudzumā.
Černobiļa bija tik traka tāpēc, ka reaktoram bez jebkādas sekundārās aizsardzības notika nevadāma ķēdes reakcija, kas izraisīja milzīgu tvaika eksploziju, kas izmētāja kodoldegvielu aerosolu un daļiņu veidā atmosfērā, kas izplatījās pa plašu teritoriju.
Moderatora stieņi neiegāja līdz galam , jo jau tiem esot pusē serdē sākās deformācija un tūlīt jau sekoja eksplozija.
Sieņu krišanas ātrumam tur vairs nebija nozīmes, jo serde atradās tādā stāvoklī, kad neitronu plūsma jau pavairojās eksponenciāli.
PS. Nezinu, kur tu rauj tos tekstus par RBMK, bet nekas tur nebija ideāli pēc teorijas un tjip slikti tikai praksē.
RBMK (pirms 1986. gada upgrade) bija spēcīgs pozitīvs jaudas feedback, kas ir fundamentāls šāda tipa reaktoram, jo
1) Tam ir degvielas kanāli, kurus dzesē ūdens
2)Degvielas kanāliem apkārtm nāk grafīts
pazūdot ūdenim pazūd nevis viss moderators, bet daļa no tā, grafīts serdē paliek. Grafīts ir diezgan labs moderators, tas nozīmē, ka pat ja serdē pazūd viss ūdens vai tas pārvēršas tvaikā, reakcijas intensitāte nesamazinās, bet palielinās. Tieši tas notika Černobiļā, bet kā jau teicu tas nevar fizisku fundamentāli notikt cita tipa reaktoros dēļ to atsķirīgās uzbūves
Moderatoru/vadības stieņu sākotnējais laiks no pilnīgi izņemta stāvokļa līdz ievietotam līdz atdurei bija 22sec, ja pareizi atceros.
Černobiļas gadījumā tas nebūtu līdzējis kā jau teicu, jo pat ja ievades laiks būtu teiksim 2 sec. Serde, kurā neitronu dubultošanās notiek jau ar koeficientu virs 1, neitronu plūsmas daudzkārsošanās notiek nano sekunžu laikā. Pieaugums ir eksponenciāls. Neviena mehāniska ierīce nespētu "noķert" šādu reakciju, tieši tāpēc visus mūsdienu komerciālos reaktorus jau sen būvē ar negatīviem feedback, gan mno moderatora gan degvielas temp. gan citām pusēm.[ Šo ziņu laboja maasters, 05 Mar 2022, 22:19:25 ] | Offline | | |
maasters | | Kopš: 04. Jan 2018
Ziņojumi: 846
Braucu ar:
|
05 Mar 2022, 22:22:07 @DM-101 rakstīja:
Maaster,es apbriinoju tavu speeju gjeneret palagus.
Ir viena probleema - tu esi virspuseejs. Raksti puspatiesiibas. Par visu. Par dzineejiem,aizsardziibu,reaktoriem.
Es veltiiju 15sec un jau zuda interese lasiit taalaak.
Par rbmk - kas par dumiibaam par avaariju max jaudas briidii? Un kaada tam noziime?
Nee,mani tu shajaa beztolkshowaa neievilksi. Es jau noteereeju bezjeedziigi daudz laika par aizsardziibu.
Par rbmk es pat atradu un ieliku doc virtu,kur tika mineets,kaa vechi tupa aizleeja primaaro kontuuru. Pat tad tu turpinaaji apgalvot preteejo. Lai tev veicas sho sviestu stumt ar citiem.
Nevaig atrunāties. Par nekādu aizsardzību tu neko neesi uzvarējis... Kad man būs laiks un iespējas es viņu uztaisīšu un speciāli tev atrādīšu neuztraucies.
Kā domā kāpēc es rakstu palagu?
Jo tu man centies pierādīt to kā nav un man neatliek neka cits kā iet cauri visam pēc kārtas, lai pamatotu savus punktus.
Jebšu tu vēlies, lai es tev pamatoju visu vienā nepaplašinātā teikumā?
Kāpēc tad tas tavs mīļais MSD80 vai kurš tur bij tas kompis ir ar "manuāli" uz cik lpp? Laikam jau tāpēc, ka pat auto dzinēja kompi nevar izklastīt dažās lapās, bet tu vēlies, lai es atspēkoju tavus paša puspatiesos apgalvojumus par tik sarežģītu tēmu kā reaktoru fizika ar 140 simbolu limitu ja ?
Ok dvj, daram tā. Tu man atbildi uz vienu jaut.
Kādā jaudas režīmā, tad tavuprāt atradās RBMK serde, kad notika eksplozija?
Kādā vēl, ja ne maksimālajā iespējamajā režīmā?
Kas tad bija pr iemeslu serdes eksplozijai? Pateikšu priekšā - tvaika pārspiediens degvielas kanālos.
Kas izraisija šo milzīgo tavika spiedienu?
Karstums!
Kur radās karstums?
Straujās ķēdes reakcijās!
Kā radās ķēdes reakciju intensitātes pieaugums, kas spēja dažu sekunžu laikā no reaktora jaudas 200MW serdi uzcelt līdz jaudai, kas pārsniedza kontroles telpas ekrānu dačiku jaudas skalu? Pēdējā fiksētā jauda serdē - 30GW.
Radās, jo serdē notika eksponenciāla neitronu plūsmas dubultošanās , jeb nekontrolēta ķēdes reakcija!
Ja serdes kanāli bija kā tu saki "aizlieti" ar ūdeni, tad no kurienes pārspiediens kas spēja saplēst visus kanālus vienlaicīgi?
Bet pats galvenais es gribu dzirdēt taviem vārdiem, kā dažādās ūdens tvaika attiecībās kanālos mainās reakcijas intensitāte un kapēc?
Tu jau saproti, ka ūdens netikai dzesē degvielu, bet reizē ir arī moderators un + vēl arī absorbē neitronus. Visi materiāli ir ar dažādām šo īpašību attiecībām.
RBMK serdē grafīta daudzumu izmainīt nevar, tas ir konstants, bet var izmainīt ūdens dadzumu un ūdens tavika attiecību un vārīšanās augstumu kanālos. Nu lūk tad tagad padomā kā šie parametri ietekmē reakcijas intensitāti (serdē izdalīto karstumu) un kā šis karstums tālāk ietekmē ūdens/tvaika attiecību un vārīšanās augstumu.
[ Šo ziņu laboja maasters, 05 Mar 2022, 22:55:32 ] | Offline | | |
|
Zalespljavejs | | Kopš: 28. Jul 2015
Ziņojumi: 2495
Braucu ar: tautas auto
| Kaspič atkal savu oponentu sauc par neprašu, un slēdz atpakaļgaitu kad @maasters pamatoti argumentē savu viedokli. | Offline | | |
RS7 | | Kopš: 20. Mar 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 9318
Braucu ar: dīzeļ Teslu
|
06 Mar 2022, 17:34:47 @Zalespljavejs rakstīja:
Kaspič atkal savu oponentu sauc par neprašu, un slēdz atpakaļgaitu kad @maasters pamatoti argumentē savu viedokli.
viņš jau iepriekš parādīja ka nevelk tēmu, tagad protams nav interesanti, nelasīs ni ni
| Offline | | |
HiJaCKeR | | Kopš: 04. Aug 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 4652
Braucu ar: BMW E90 330i
| normāla valsts, beņža ir lētāk par dīzeli mūsu valsts vīri nesamazinās akcīzi degvielai [ Šo ziņu laboja HiJaCKeR, 10 Mar 2022, 20:14:19 ] | Offline | | |
abyss | | Kopš: 26. Jun 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 8252
Braucu ar: e39 523
|
10 Mar 2022, 20:14:07 @HiJaCKeR rakstīja:
normāla valsts, beņža ir lētāk par dīzeli mūsu valsts vīri nesamazinās akcīzi degvielai
Mums pašreiz ir 36%, pat, ja atceltu vispār būtu ~1.30
Šķiet, ka tur vēl kaut kas | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, Exclusivity, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, PG, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4
|