Online
Pašreiz BMWPower skatās 206 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Jautājumi celtniekiem
Autors | Ziņojums |
PASSATizhi | | Kopš: 25. Jun 2009
No: Jūrmala
Ziņojumi: 8681
Braucu ar: 686hp
| kāda tipa kompressors iet 30 gadus?? | Offline | | |
markelis | | Kopš: 28. Oct 2002
Ziņojumi: 12927
Braucu ar: eFku
|
15 Jan 2015, 23:05:18 Lala rakstīja:
15 Jan 2015, 22:37:29 Puuchuks rakstīja:
15 Jan 2015, 21:12:41 Mizx rakstīja:
skaidrs, ka kontūrs vismaz tā brīža vajadzībām ir par garu.
tad tieši forši, ja kontūrs garāks
visu izlasīju, viss , bet - vai zemes siltumsūkņa fani (rēķinot, cik tas ir efektīvs un foršāks par citiem apkures veidiem) ņem vērā tā ierīkošanas izmaksas (kā saprotu, padsmit k, kas ir vairāk kā jebkuram citam veidam), iespējamās problēmas (kontūrs garš un kontūrs īss) un to, ka tā sistēma paralēli tērē arī (diezgan daudz) elektrību?
Es arī nesen ļoti domāju, ko un kā.
Visus sūkņus atmetu pirmos - nejēgā dārga ierīkošana, un iespējas visādām lažām.
Beigās paliku pie liela kamīna ar mūrīti starp virtuvi un dzīvojamo zonu, un mazas krāsniņas/kamīna guļamistabā.
Vienkārši kā lāpsta, pirms sezonas iztīri skursteni, pavingro ar cirvi un viss kārtībā.
P.S. Māja laukos.
tocha ar sausaa un pagalmaa? un uudens staav virtuvee spainii, iesmelts no akas? | Offline | | |
Lala | | Kopš: 16. Nov 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 3381
Braucu ar: Visādiem pedāļiem un Svensonu kasti.
|
15 Jan 2015, 23:10:25 markelis rakstīja:
15 Jan 2015, 23:05:18 Lala rakstīja:
Es arī nesen ļoti domāju, ko un kā.
Visus sūkņus atmetu pirmos - nejēgā dārga ierīkošana, un iespējas visādām lažām.
Beigās paliku pie liela kamīna ar mūrīti starp virtuvi un dzīvojamo zonu, un mazas krāsniņas/kamīna guļamistabā.
Vienkārši kā lāpsta, pirms sezonas iztīri skursteni, pavingro ar cirvi un viss kārtībā.
P.S. Māja laukos.
tocha ar sausaa un pagalmaa? un uudens staav virtuvee spainii, iesmelts no akas?
Nē, labierīcības slapjas un iekšā mājā, ūdens no akas pa cauruli arī iekšā mājā.
| Offline | | |
Horacijs_Keins | | Kopš: 14. Oct 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 2474
Braucu ar:
| Viens vingro ar cirvi un zāģi, lēkā pa jumtu skursteni tīrīdams, met malku no guļamistabas pečkà, viegls smārds no drēbēm. Prātā nāk Labvēlīgā tipa dziesma "pa lēto".
Katram savs deķis tuvāks, bet vajag taču būt mazliet objektīvākam savos spriedumos.
| Offline | | |
Chainsaw | | Kopš: 28. Oct 2006
Ziņojumi: 6497
Braucu ar: trimmeri
| teicami | Offline | | |
Lala | | Kopš: 16. Nov 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 3381
Braucu ar: Visādiem pedāļiem un Svensonu kasti.
| Labi kungi, viss, likšu siltumsūkni.
Nopirkšu ādas dīvānu, kamīna vietā ielikšu mājas kino, un sūkšu aliņu.
Zāģim viss izkaltīs, cirvji sarūsēs, bet Power'a modernisti būs apmierināti.
P.S. Kuram saliekās loģiskāk siltumsūknis, lai liek siltumsūkni, man loģiskāk vienkārša apkure, bez vajadzības kaut ko regulēt attālināti. | Offline | | |
DjCrack | | Kopš: 11. Jun 2002
Ziņojumi: 1348
Braucu ar: kursoru pa zrc.lv
| kur settingos var atslegt piesildishanu Nibei?
bet vai tad nebus taa, ka vins nevares dabut gradus un laidis visu laiku sukni pa rinki nonstopaaa. | Offline | | |
Mizx | | Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6203
Braucu ar:
|
15 Jan 2015, 23:09:24 PASSATizhi rakstīja:
kāda tipa kompressors iet 30 gadus??
Pilna pasaule ar tik un vēl vecākiem ledusskapjiem, kas ir tas pats siltumsūknis. Par citiem pat nerunājot. | Offline | | |
|
Mizx | | Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6203
Braucu ar:
|
15 Jan 2015, 23:27:35 DjCrack rakstīja:
kur settingos var atslegt piesildishanu Nibei?
bet vai tad nebus taa, ka vins nevares dabut gradus un laidis visu laiku sukni pa rinki nonstopaaa.
Man Buderusam pamācība atrodama internetā... | Offline | | |
PASSATizhi | | Kopš: 25. Jun 2009
No: Jūrmala
Ziņojumi: 8681
Braucu ar: 686hp
|
15 Jan 2015, 23:39:17 Mizx rakstīja:
15 Jan 2015, 23:09:24 PASSATizhi rakstīja:
kāda tipa kompressors iet 30 gadus??
Pilna pasaule ar tik un vēl vecākiem ledusskapjiem, kas ir tas pats siltumsūknis. Par citiem pat nerunājot.
ledusskapis ieslēdzas apmērām 10min stundā vai vēl retāk. vai tad siltumsūkņa kompressors negriežas visu laiku apkures sezonā?? nu vismaz pie mīnusiem nez, moš man ar vajag [ Šo ziņu laboja PASSATizhi, 15 Jan 2015, 23:45:47 ] | Offline | | |
Mizx | | Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6203
Braucu ar:
|
15 Jan 2015, 23:44:27 PASSATizhi rakstīja:
15 Jan 2015, 23:39:17 Mizx rakstīja:
15 Jan 2015, 23:09:24 PASSATizhi rakstīja:
kāda tipa kompressors iet 30 gadus??
Pilna pasaule ar tik un vēl vecākiem ledusskapjiem, kas ir tas pats siltumsūknis. Par citiem pat nerunājot.
ledusskapis ieslēdzas apmērām 10min stundā vai vēl retāk. vai tad siltumsūkņa kompressors negriežas visu laiku apkures sezonā?? nu vismaz pie mīnusiem nez, moš man ar vajag
Nē, viss tieši tāpat — pastrādā un tad pārtraukums. Ja māja silta un papildu temperatūru nevajag, tad ilgi neslēdzas iekšā, ja ārā bargs sals, tad pastrādās vairāk. Intereses pēc paskatījos savos papīros — man katlam (tātad, ari kompresoram) paredzētas 2500 darba stundas gada laikā t.sk. vasarā visu laiku sildot karsto ūdeni. Viens pats 17kW katls uzpūstajā tāmē 4000 Ls, tā ka ja tāds pēc gadiem kļūst neremontējams, tad nav arī visa sistēma jātaisa no jauna. | Offline | | |
Burkaans | | Kopš: 02. Feb 2013
Ziņojumi: 1343
Braucu ar: E30 M54B30
|
15 Jan 2015, 23:44:27 PASSATizhi rakstīja:
15 Jan 2015, 23:39:17 Mizx rakstīja:
15 Jan 2015, 23:09:24 PASSATizhi rakstīja:
kāda tipa kompressors iet 30 gadus??
Pilna pasaule ar tik un vēl vecākiem ledusskapjiem, kas ir tas pats siltumsūknis. Par citiem pat nerunājot.
ledusskapis ieslēdzas apmērām 10min stundā vai vēl retāk. vai tad siltumsūkņa kompressors negriežas visu laiku apkures sezonā?? nu vismaz pie mīnusiem nez, moš man ar vajag
Mans pa 8gadiem nogriezies 13600stundas | Offline | | |
Burkaans | | Kopš: 02. Feb 2013
Ziņojumi: 1343
Braucu ar: E30 M54B30
|
15 Jan 2015, 21:12:41 Mizx rakstīja:
15 Jan 2015, 20:55:04 Burkaans rakstīja:
Liela delta nebūt nav labi, glupības tev sastastījuši vai pasī nerubī vai tu nesaprati, liela ir tad ja kontūrs sūdīgi darbojas, vai nu cilpas par garu, neatgaisots, vai sūknis pa švaku, filtrs aizdirsts, utt. Un iegūtā no zemes enerģija ir grādu delta reiz izpumpētie litri, nevis tupa grādi.
To DjCrack - Ienākošais brine gan varēja būt labāks laikam kontūrs sekls, man 3,5C nāk.
Kaut kā neuztvēru kritiku. Deltu mēra pie paša katla, tātad, visiem katliem attālums no sensora līdz sensoram un litri ir principā vienāds — posms, kurā pašā katlā āra enerģiju savāc mājas sildīšanai. Skaidrs, ka tajā mazajā gabalā iespējas panākt lielu deltu ir fiziski ierobežotas un baigos mīnusus grūst ārā arī nav lietderīgi, jo lieki kārtīgi sasaldējot zemi tā pēc tam nav izmantojama siltuma atkārtotai iegūšanai — siltumatdevei āra kontūram vajag mitrumu. Cirkulējot pa ārpusi tā delta ir jāiegūst. Ja ienāk iekšā, piemēram, +4C, bet reāli tie +4C ir iegūti jau 1/2 kontūra, tad skaidrs, ka kontūrs vismaz tā brīža vajadzībām ir par garu. Pēc tam iestājas -20C veselu mēnesi, viss sasalst, ārā visu laiku iet šķidrums mīnus grādos, tad tieši forši, ja kontūrs garāks un pa visiem daudzajiem metriem tomēr tiek iegūti kādi grādi — tas spēj atdot aukstumu. (Kad delta tuvosies nullei, tad viss ir slikti, kontūrs sasalis, no tā neko iegūt nevar, palaižam teni un sildamies ar elektrību + pavasarī pārdodam aknu.) Tā ka īsti par daudz āra kontūra saprātīgā apjomā arī nevar ielikt, tas tikai pa kabatu sitīs montāžas brīdī. Uztaisīt kādu rezerves urbumu noteikti nav par sliktu un ir lētāk, kā vēlāk vēlreiz saukt brigādi.
Iekšas kontūrs ir tas, kurā deltai jābūt mazai, iekšas kontūrā liela delta nozīmē, ka šķidrums pa ceļam pārāk atdziest un beigās jau vairs īsti nespēj telpas sildīt — loki pa lielu, neatgaisots utt. ko minēji.
Vai arī palabo, kur kļūdos!
Nu tu tur pa pusei kaut ko esi sapratis, deltu var dabūt arī desmitdaļu no grāda, uzliec brine pump vietā uzgundzēsēju sūkni un lūdzu , bet jo lielāka delta jo zemāk jānodzesē ienākošais un tas nav izdevīgi, pārāk samazinot tu zaudē uz brine pump jaudu, tādēļ vajag optimālu deltu un 2 grādi ir ļoti zbis, jo no zemes tu siltāku, kā ir zeme, tāpat nedabūsi.
Par kontūra garumu, ja ņem kopējo garumu, jo lielāks jo labāk, bet es pirms tam neprecīzi izteicos, tādēļ precizēšu, par garu cilpas, par maz viņu skaits, var būt 600m vienā gabalā, sūknim ahūna pretestība, ja 600 ir 2*300, tad pirmkārt divreiz īsākas, gan šķērzgriezuma summa divreiz lielāka, sūknim daudz vieglāk pumpēt, un plūsmas ātrums mazāks - ekonomija. Un ja kontūrs nav atgaisots, ko viegli noteikt pumpējot iekšā spiedienu, ja ar mazu tilpumu spiediens krasi mainās tad viss OK, ja nē tad iekšā gaiss, tad gaisa burbuļi taisa ahūno pretestību, es varu ar 20 metrīgu šļūteni izdarīt tā ka hren curi izpūtīsi, kaut šļūtene vesela nepārlocīta un abi gali vaļā, nerunājot par 600m
Un kad kontūrs sasals tad brine in nebūs plusos un lietderības koeficents būs dibenā, un par nekādu deltu tur vairs nebūs ko spriedelēt, ja nabags gāzīs -10 ārā un -9 nāks atpakaļ.
Un par iekšas kontūru arī maz ko saproti, jo zemāku atpakaļgaitas temperatūru dabū jo lietderīgāk, protams neuzceļot deltu debesīs, izdevīgi kad abas apkures temperatūras ir zemas, tādēļ pie radiatoru apkures jāliek maksimāli lieli radiatori, un siltās grīdas protams visizdevīgāk, bet ja ir abi tad izdevīgāk būs grīdas barot no radiatoru atpakaļgaitas, un ar lielu deltu nekā paralēli un ar mazu.
Siltumsūknis enerģiju tērē lai zemes siltuma temperatūru paceltu uz apkures temperatūru, un tādēļ jo siltaks brine in un aukstāka turpgaita jo izdevīgāk, bet visam ir savas robežas, jo lai dabūtu mazas deltas vajag jaudīgus cirkulācijas sūkņus, kas arī tērē enerģiju, kā ar kompresora aukstumaģenta īpašības un spiedienu regulējumi, kas ietekmē kurā temperatūru diapazonā kompresors darbosies ar vislielāko lietderību, un kad to visu saliek kopā sanāk kaut kādi optimālie cipari, bet dēļ niansēm tie atšķiras un tādēļ ir nepieciešams speciālists kurš regulē, nevis tikai pa ausu galam saklausīties, ka kaut ko vajg lielu, kaut ko mazu, nemaz nezinot neko no termodinamikas
Edit Fcuk cik drukas kļūdas esmu pielaidis neskatoties ko drukāju nāksies palabot[ Šo ziņu laboja Burkaans, 16 Jan 2015, 00:49:30 ] | Offline | | |
Mizx | | Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6203
Braucu ar:
| Burkaan, visam piekrītu, tā jau arī apmēram biju domājis, varbūt mazliet no sava skatu punkta, kam tikai siltās grīdas un ārā 2x350 metri. Bet tik un tā mazliet nesaprotu Tavu domu par ārējā kontūra temperatūras deltu plūsmai virzoties caur siltumsūkni. Tā tomēr ir ražotāja konstrukcija, ko lietotājs īsti ietekmēt nevar. Tai konstrukcijai var palīdzēt / traucēt ar sakarīgu / nepareizu utt. ārējo kontūru. Ja bez stresa un piepūles no viena un tā paša tilpuma ir paņemami 4 grādi, tad kāpēc neņemt 4, bet tikai 2? Domāju normālā režīmā ārā nedzenot baigos mīnusus un iekšā saņemot plūsmu plusos, lai kontūrs nav sasalumā. Man visi kā viens runājuši, ka 3 grādu starpība ir labi, 4 jau ideāli, ņemot vērā temperatūras attiecīgā dziļumā. Tagad ātri paskaitīju, tā par katlu teikuši dažādi 6 uzņēmumu pārstāvji. Tāpēc joprojām īsti nesaprotu, kāpēc nedzesēt ārējo plūsmu no 4 līdz nullei, bet tikai līdz +2, piedevām, principā nevaru iedomāties kā to pārregulēt, jo regulējama ir daļa, kas attiecas uz iekšējām sistēmām. | Offline | | |
Burkaans | | Kopš: 02. Feb 2013
Ziņojumi: 1343
Braucu ar: E30 M54B30
| Siltumsūknī stāv siltummainis, kuru tu sildi ar brine jo ātrāk tu viņu sasildi jo vairak siltuma dabū mājā, ienākošo tu nevari izmainīt, bet izejošo gan ar plūsmas ātrumu, pie enerģijām mīnusu nav ir tikai plusi, vai vairāk enerģijas vai mazāk.
Provēšu primitīvu piemēru lai saprastu pat bērns, ja tev vajag atkausēt vistu, ņem tējkanu un pilini virsū verdošu ūdeni"brine in" nost pil auksts ūdens "brine out" delta 95 grādi pa tavam super, bet vista nekūst siltums mājā nenāk, ja tu gāz virsū tad nost tek bišķi vēsāks delta 5 grādi, vista kūst bet bezjēdzīgi izlietots karstais ūdens, pirmais variants kompresors mokās, taisīdams pārāk lielu aukstumu otrais variants brine pump mokās, tādēļ vajag optimālu to pasākumu.
Un vēl nu tā pa prasto siltummaiņa vidējā temperatūra ir tā no kuras dabū siltumu un ja ienākošais 4 un izejošais -2 tad dabū no 1 grāda bet ja izejošais 2 tad no 3 grādiem, veselu 2 grādu atšķirība.
No kulinārijas viedokļa nevajag vistu kausēt ar verdošu ūdeni, sačakarēts produkts. [ Šo ziņu laboja Burkaans, 16 Jan 2015, 01:23:14 ] | Offline | | |
Mizx | | Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6203
Braucu ar:
|
16 Jan 2015, 01:21:24 Burkaans rakstīja:
Siltumsūknī stāv siltummainis, kuru tu sildi ar brine jo ātrāk tu viņu sasildi jo vairak siltuma dabū mājā, ienākošo tu nevari izmainīt, bet izejošo gan ar plūsmas ātrumu, pie enerģijām mīnusu nav ir tikai plusi, vai vairāk enerģijas vai mazāk.
Provēšu primitīvu piemēru lai saprastu pat bērns, ja tev vajag atkausēt vistu, ņem tējkanu un pilini virsū verdošu ūdeni"brine in" nost pil auksts ūdens "brine out" delta 95 grādi pa tavam super, bet vista nekūst siltums mājā nenāk, ja tu gāz virsū tad nost tek bišķi vēsāks delta 5 grādi, vista kūst bet bezjēdzīgi izlietots karstais ūdens, pirmais variants kompresors mokās, taisīdams pārāk lielu aukstumu otrais variants brine pump mokās, tādēļ vajag optimālu to pasākumu.
Un vēl nu tā pa prasto siltummaiņa vidējā temperatūra ir tā no kuras dabū siltumu un ja ienākošais 4 un izejošais -2 tad dabū no 1 grāda bet ja izejošais 2 tad no 3 grādiem, veselu 2 grādu atšķirība.
No kulinārijas viedokļa nevajag vistu kausēt ar verdošu ūdeni, sačakarēts produkts.
Abi runājam apmēram par to pašu, bet kaut kā līdz galam kopā nesanāk. Doma jau skaidra, bet ar praktisko piemēru te cita ieliktie dati: 1,3 -0,7, pēc Tava apraksta lietderīgā temperatūra +0,3C. Manā gadījumā (noapaļojot, jo tagad nevaru pateikt) 4; 0, lietderīgā +2C. Ja pie mums jārēķinās ar tiem +4C grunts temperatūrai, tad nav jau daudz variantu. Ja māja jau ir silta un tai papildu neko nevajag, tad siltummainim brīvdienas un cauri ejošā temperatūra kāpj. Ja vajag atkal pasildīt, tas sāk strādāt un cauri ejošās temperatūras delta pieaug (izejošā krīt), procesi notiek. Teikt tajā brīdī, ka labāk +3 vai labāk +2 manā skatījumā jau var tikai ražotāja inženieri, kas rēķinājuši darba režīmus. Kā jau teicu: ja ārā grūž baigos mīnusus, tad skaidrs, ka kaut kas ar visu nav OK, tā sistēma jau vairs nestrādās ekonomiski. | Offline | | |
|
Burkaans | | Kopš: 02. Feb 2013
Ziņojumi: 1343
Braucu ar: E30 M54B30
| Deltu nemēra tad kad nestrādā kompresors. Tad arī brine pump ir izslēgts un atpūšas viss izņemot apkures cirkulācijass sūkni un smadzenes, kas skaita grādminūtes(enerģijas ekvivalents).
Ienākošo tu nevari izmainīt, vienīgi ja loks mazs brine jaudīgs un dzen cauri tik nenormāli ātri, ka zeme nepaspēj sasildīt. Bet tad jau tur nav ko mainīt, jāpārrok kontūrs un miers. | Offline | | |
AAE | | Kopš: 01. Jul 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 2343
Braucu ar: pirkstu pa rasējumu
|
15 Jan 2015, 17:18:21 Christian rakstīja:
15 Jan 2015, 17:12:54 AAE rakstīja:
Atkarībā cik dziļi netīrumi.
Ja nav dziļi, tad ķīmija
Ja ķīmija neder, tad jāfrēzē/jākasa vecais šuvojums ārā un jāpilda jauns iekšā.
veikalā ieteica kaut kādu metāla figņu, ar ko skrāpēt ārā veco šuvojumu. Var kā ātrāk? Ko likt vietā, veco sauso šuvojumu vai ko silikonveidīgu?
Ātrāk? Ja tokas taisnas, tad ar Renovator veidīgajiem var mēģināt
Bet var sabojāt flīzes.
Bieži vien šuvotājs ļoti labi nāk ārā ar smalku kaltiņu (skrūvgriezi) un mazu āmuri darbojoties.
Ir gan, protams, ko pačakarēties.
Atpakaļ labāk to pašu šuvotāju. Silikona/akrila veidīgie ar laiku var sāk baigi putekļus pievilkt. | Offline | | |
Chainsaw | | Kopš: 28. Oct 2006
Ziņojumi: 6497
Braucu ar: trimmeri
| es gribēju piebilst, ka tās padsmit k izmaksas ss ko minēja iepriekš ir pārspīlētas, vēl jo vairāk cilvēki saka, ka saņemot gala tāmi par apkures iekārtām, siltumsūkņi šobrīd uz pārējo risinājumu fona īpaši neizceļas ar dārgumu, citiem pat esot lētāk nekā citi risinājumi
bet ar to ss ar horizontālo kontūru arī ir kā ir, ko darīt, ja zeme kalnā ar kokiem uz tās ? | Offline | | |
-Edm- | | Kopš: 19. Dec 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 18123
Braucu ar: fenšuj systems.LTR.
|
16 Jan 2015, 08:30:49 AAE rakstīja:
15 Jan 2015, 17:18:21 Christian rakstīja:
15 Jan 2015, 17:12:54 AAE rakstīja:
Atkarībā cik dziļi netīrumi.
Ja nav dziļi, tad ķīmija
Ja ķīmija neder, tad jāfrēzē/jākasa vecais šuvojums ārā un jāpilda jauns iekšā.
veikalā ieteica kaut kādu metāla figņu, ar ko skrāpēt ārā veco šuvojumu. Var kā ātrāk? Ko likt vietā, veco sauso šuvojumu vai ko silikonveidīgu?
Ātrāk? Ja tokas taisnas, tad ar Renovator veidīgajiem var mēģināt
Bet var sabojāt flīzes.
Bieži vien šuvotājs ļoti labi nāk ārā ar smalku kaltiņu (skrūvgriezi) un mazu āmuri darbojoties.
Ir gan, protams, ko pačakarēties.
Atpakaļ labāk to pašu šuvotāju. Silikona/akrila veidīgie ar laiku var sāk baigi putekļus pievilkt.
ar fleksha betona/flizhu/akmens ripinju 120/125 mm to visadekvatak var izdaritsilikonu iestradat ari ir jamak var sanakt dirsa darbs materealstapec labak shuvotajs,kuru ari pastav iespeja izmazgat par daudz vai nedamazgat ja nav tas darits,taka kopuma ta nodarbe varbeigties ka bus vel lielaka dirsa neka ir
p.s.tas renovators hz bezjedziga padarishana kopuma price/performance[ Šo ziņu laboja -tihijs-, 16 Jan 2015, 12:09:44 ]
-----------------
| Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|