Online
Pašreiz BMWPower skatās 186 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Tosols vs Antifrīzs
Autors | Ziņojums |
Juanito | | Kopš: 08. Sep 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 1278
Braucu ar: benzīnu
| http://www.tvnet.lv/auto/par_un_ap/102669-tehniskie_skidrumi_i
Labs raksts par tosolu un antifriizu! | Offline | | |
zilikmaNN | | Kopš: 26. May 2011
Ziņojumi: 1
Braucu ar:
| Smieklīgi lasīt mūžīgo kariņu Tosols vs Antifrīzs. Visdrīzāk tas nekad nebeigsies, tāpat kā nebeigsies diskusija blondīnes vs brunetes.
nesaprašanās par tosolu antifrīzu un tā pareizo krāsu pie tam ir izdevīga ražotājiem.
Ja atļausiet iespraust nedaudz vārdus šinī karadarbībā, ne kā vienkāršam pircējam, bet kā cilvēkam kurš saistīts ar ķīmiju, ķīmisko ražošanu un tosola/antifrīza ražošanu.
Pirmkārt: kā jau daudzi šeit rakstīja-Tosols ir antifrīza tirdzniecības marka (tāpat kā šnabis mēdz būt Smirnoff, LB utt). Šo tirdzniecības marku lieto tādēļ, ka cilvēki gadu gadiem pie tās pieraduši.
JEBKURŠ ANTIFRĪZS PATS PAR SEVI IR BEZKRĀSAINS. Kādā krāsā to iekrāsos ražotājs-tāds tas arī būs. Tāpat kā automašīnas-pēc gruntēšanas tās ir pelēkas un pēc tam tās krāso. Klausīties pārdevēju murgus par to, ka sarkans ir labāks par zilu vai zaļu ir tas pats kā stāstīt kādam, ka sarkans BMW brauc labāk par melnu.
Antifrīzu ražo no etilēnglikola vai propilēnglikola pievienojot tiem piedevu kompleksu (4-8%) atkarībā no piedevu markas un ražotāja. (piem. Shell, British Petroleum uc). Pats par sevi gan etilēnglikols gan propilēnglikols ir agresīvi pret metaliem un gumiju.
Piedevu komplekss satur additīvus, kuri neļauj augstkminetām vielām reaģēt ar metaliem un gumiju.
Propilēnglikols ir mazēk kaitīgs dabai, lai iegūtu vienādus "grādus" ar etilēnglikola antifrīzu nepieciešms vairāk propilēnglikola, mazāk ūdens (ūdens praktiski nemaksā neko). Pie kam propilēnglikols ir dārgāks par etilēnglikolu.
Pieminētie vienā no rakstiem kūlanti ir tikai marketinga gājiens. Praktiski tie ir tie paši etilēnglikola/propilēnglikola vēži citā kulītē.
TOSOLS: reāli to tosolu, kurš bija padomju laikos, diez vai kautkur var nopirkt. Tā ražošana bija komplicēts process. Pareizāk sacīt, piedevu kompleksa ražošana bija komplicēts process.
Šobrīd 99,99% ražotāju pērk etilēnglikolu vai propilēnglikolu, pielej piedevu kompleksu un gatavs.
Tālākais ir marketinga jautajums.
| Offline | | |
PASSATizhi | | Kopš: 25. Jun 2009
No: Jūrmala
Ziņojumi: 8681
Braucu ar: 686hp
| beidz, tam nav jeegas. tie tirlinji taa pat nekad to nesagremos. uz katra stura dzirdu ka redz tosols esot slikts vinja smalkajam shrotam | Offline | | |
gintc | | Kopš: 10. Apr 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 2298
Braucu ar: X5 4.0d, e90 330i, E36 330i, F650GS Dakar, CF1000
| Pacelshu mazliet vecu tēmu augšā!
Kā zināt, ka antifrīzs ir savu nokalpojis?! Attiecīgi viņam ir izstrādājušās attiecīgās piedevas? Samazinās sasalšanas temperatūra? Kautgan dzirdēju, ka temperatūra itkā nemainās! Kā tad noteikt, ka viņš ir vecs/izstrādājies?! Paldies! | Offline | | |
stucers | | Kopš: 11. Jan 2012
Ziņojumi: 1573
Braucu ar:
|
26 Nov 2013, 21:47:17 gintc rakstīja:
Pacelshu mazliet vecu tēmu augšā!
Kā zināt, ka antifrīzs ir savu nokalpojis?! Attiecīgi viņam ir izstrādājušās attiecīgās piedevas? Samazinās sasalšanas temperatūra? Kautgan dzirdēju, ka temperatūra itkā nemainās! Kā tad noteikt, ka viņš ir vecs/izstrādājies?! Paldies!
Derīguma termiņš 2-3 gadi.. Ja neesi drošs, tad nosaki blīvumu | Offline | | |
Saabich | | Kopš: 12. Aug 2007
No: Dagda
Ziņojumi: 1986
Braucu ar: WC numurzīmēm
|
26 Nov 2013, 21:47:17 gintc rakstīja:
Pacelshu mazliet vecu tēmu augšā!
Kā zināt, ka antifrīzs ir savu nokalpojis?! Attiecīgi viņam ir izstrādājušās attiecīgās piedevas? Samazinās sasalšanas temperatūra? Kautgan dzirdēju, ka temperatūra itkā nemainās! Kā tad noteikt, ka viņš ir vecs/izstrādājies?! Paldies!
[/quot
Pagaršojot, ja saldens tad esot vēl labs
| Offline | | |
gintc | | Kopš: 10. Apr 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 2298
Braucu ar: X5 4.0d, e90 330i, E36 330i, F650GS Dakar, CF1000
|
26 Nov 2013, 21:57:16 stucers rakstīja:
26 Nov 2013, 21:47:17 gintc rakstīja:
Pacelshu mazliet vecu tēmu augšā!
Kā zināt, ka antifrīzs ir savu nokalpojis?! Attiecīgi viņam ir izstrādājušās attiecīgās piedevas? Samazinās sasalšanas temperatūra? Kautgan dzirdēju, ka temperatūra itkā nemainās! Kā tad noteikt, ka viņš ir vecs/izstrādājies?! Paldies!
Derīguma termiņš 2-3 gadi.. Ja neesi drošs, tad nosaki blīvumu
par gadiem viss skaidrs zaljais ap 3 gadi sarkanais ap 5!
Bet ja nav zināms kad ir ieprieksh mainīts?!
Kādam blīvumam ir jābūt!? Un blīvuma pakāpe noteiks to cik viņam to piedevu tur ir atlicis?! šaubos! | Offline | | |
alen | | Kopš: 16. Apr 2007
Ziņojumi: 1026
Braucu ar: bavariju
|
26 Nov 2013, 22:03:40 gintc rakstīja:
26 Nov 2013, 21:57:16 stucers rakstīja:
26 Nov 2013, 21:47:17 gintc rakstīja:
Pacelshu mazliet vecu tēmu augšā!
Kā zināt, ka antifrīzs ir savu nokalpojis?! Attiecīgi viņam ir izstrādājušās attiecīgās piedevas? Samazinās sasalšanas temperatūra? Kautgan dzirdēju, ka temperatūra itkā nemainās! Kā tad noteikt, ka viņš ir vecs/izstrādājies?! Paldies!
Derīguma termiņš 2-3 gadi.. Ja neesi drošs, tad nosaki blīvumu
par gadiem viss skaidrs zaljais ap 3 gadi sarkanais ap 5!
Bet ja nav zināms kad ir ieprieksh mainīts?!
Kādam blīvumam ir jābūt!? Un blīvuma pakāpe noteiks to cik viņam to piedevu tur ir atlicis?! šaubos!
palasi nedaudz augstāk un sapratīsi kur ir atšķirība starp zaļo un sarkano | Offline | | |
|
stucers | | Kopš: 11. Jan 2012
Ziņojumi: 1573
Braucu ar:
| Mērot blīvumu rezultāti parādās uz skalas līdz cik grādiem antifrīzs neaizsalst. ļoti vienkārši | Offline | | |
protams | | Kopš: 11. Nov 2005
Ziņojumi: 5650
Braucu ar: null ziiben
| Tikko savam e60 mainīju dzesēšanas šķidrumu pie dīlera ! . Uz jautājumu kas tur tagad būs tosols vai antifrīzs, atbildēja, ka veinalga kāds nosaukums, bet BMW lejot zaļu vai zilu tikai ne sarkanu vai dzeltenu, viss
----------------- Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju! | Offline | | |
3AKOH | | Kopš: 27. May 2008
Ziņojumi: 1673
Braucu ar: 3AKOH , HZ 3 un CP 777, GP 777
|
26 Nov 2013, 22:37:19 protams rakstīja:
Tikko savam e60 mainīju dzesēšanas šķidrumu pie dīlera ! . Uz jautājumu kas tur tagad būs tosols vai antifrīzs, atbildēja, ka veinalga kāds nosaukums, bet BMW lejot zaļu vai zilu tikai ne sarkanu vai dzeltenu, viss
BM auto to pateica? Neticu, sarkanais viniem bija. | Offline | | |
protams | | Kopš: 11. Nov 2005
Ziņojumi: 5650
Braucu ar: null ziiben
|
26 Nov 2013, 22:54:04 3AKOH rakstīja:
26 Nov 2013, 22:37:19 protams rakstīja:
Tikko savam e60 mainīju dzesēšanas šķidrumu pie dīlera ! . Uz jautājumu kas tur tagad būs tosols vai antifrīzs, atbildēja, ka veinalga kāds nosaukums, bet BMW lejot zaļu vai zilu tikai ne sarkanu vai dzeltenu, viss
BM auto to pateica? Neticu, sarkanais viniem bija.
Ne Latvijā
----------------- Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju! | Offline | | |
3AKOH | | Kopš: 27. May 2008
Ziņojumi: 1673
Braucu ar: 3AKOH , HZ 3 un CP 777, GP 777
|
26 Nov 2013, 23:01:01 protams rakstīja:
26 Nov 2013, 22:54:04 3AKOH rakstīja:
26 Nov 2013, 22:37:19 protams rakstīja:
Tikko savam e60 mainīju dzesēšanas šķidrumu pie dīlera ! . Uz jautājumu kas tur tagad būs tosols vai antifrīzs, atbildēja, ka veinalga kāds nosaukums, bet BMW lejot zaļu vai zilu tikai ne sarkanu vai dzeltenu, viss
BM auto to pateica? Neticu, sarkanais viniem bija.
Ne Latvijā
pasuti originala 1,5litra koncentratu originala BMW iepakojuma, tad tiesam bus originals. Bet servisa liet var ari no mucas neoriginalo. | Offline | | |
gintc | | Kopš: 10. Apr 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 2298
Braucu ar: X5 4.0d, e90 330i, E36 330i, F650GS Dakar, CF1000
| es zinu kāda ir atšķirība starp zalju un sarkanu!
Zaļais ir derīgs 3 gadus un temp ir ap -38 un sarkanais ir derīgs 5 gadus (tjip long life) un temp ir -40, jo sarkanam ir lielāks % piedevu! citādi starpības nav!
Mērot sasalšanas t antifrīzam, tas nav kritērijs cik viņš ir vecs un nenorāda uz to cik % daudz piedevas tur ir palikušas, kas nodrošina metālu nekorodēšanos!
temp merot (ar reflektometru) var noteikt tikai sasalšanas temperatuuru, tjip vai uudens bijis piegaazts klaat u.t.t.!
tad precizēšu jautājumu, vai ir kāds veids kā noteikt tieši to piedevu atlikumu antifrīzā, kas atbild par to ka antifrīzs nekorodē metālus?! protams "mājas apstākļos" ne stiepjot uz kādu labaratoriju![ Šo ziņu laboja gintc, 26 Nov 2013, 23:33:01 ] | Offline | | |
3AKOH | | Kopš: 27. May 2008
Ziņojumi: 1673
Braucu ar: 3AKOH , HZ 3 un CP 777, GP 777
|
26 Nov 2013, 23:32:17 gintc rakstīja:
es zinu kāda ir atšķirība starp zalju un sarkanu!
Zaļais ir derīgs 3 gadus un temp ir ap -38 un sarkanais ir derīgs 5 gadus (tjip long life) un temp ir -40, jo sarkanam ir lielāks % piedevu! citādi starpības nav!
Mērot sasalšanas t antifrīzam, tas nav kritērijs cik viņš ir vecs un nenorāda uz to cik % daudz piedevas tur ir palikušas, kas nodrošina metālu nekorodēšanos!
temp merot (ar reflektometru) var noteikt tikai sasalšanas temperatuuru, tjip vai uudens bijis piegaazts klaat u.t.t.!
tad precizēšu jautājumu, vai ir kāds veids kā noteikt tieši to piedevu atlikumu antifrīzā, kas atbild par to ka antifrīzs nekorodē metālus?! protams "mājas apstākļos" ne stiepjot uz kādu labaratoriju!
Nomaini un nemokies. Nav parak dargi. Daudz kas atkatigs no razotaja firmas. Piemeram" pilot" markas zalais korode sistemu 1,5gada laika. | Offline | | |
Liellops | | Kopš: 04. Feb 2008
Ziņojumi: 898
Braucu ar: Kleperi
|
26 Nov 2013, 23:32:17 gintc rakstīja:
es zinu kāda ir atšķirība starp zalju un sarkanu!
Zaļais ir derīgs 3 gadus un temp ir ap -38 un sarkanais ir derīgs 5 gadus (tjip long life) un temp ir -40, jo sarkanam ir lielāks % piedevu! citādi starpības nav!
Mērot sasalšanas t antifrīzam, tas nav kritērijs cik viņš ir vecs un nenorāda uz to cik % daudz piedevas tur ir palikušas, kas nodrošina metālu nekorodēšanos!
temp merot (ar reflektometru) var noteikt tikai sasalšanas temperatuuru, tjip vai uudens bijis piegaazts klaat u.t.t.!
tad precizēšu jautājumu, vai ir kāds veids kā noteikt tieši to piedevu atlikumu antifrīzā, kas atbild par to ka antifrīzs nekorodē metālus?! protams "mājas apstākļos" ne stiepjot uz kādu labaratoriju!
Par grādiem pilnīga buļļu kaka parasti ir tā, ka ražotājs, pats izdomā kurā cenu līmenī grib tirgot savu mantu un attiecīgi arī jauc koncentrāciju. Kā novērots nu jau visiem ir -35 un kannā lej kg nevis L. Un lielākais stulbums, ko parasti gudrinieki izdara ir nopērk koncentrātu un atšķaida ar krāna ūdeni.
Un jā, nemocies un vnk nomaini, vismaz zināsi, ka toč ir svaigs. | Offline | | |
|
gintc | | Kopš: 10. Apr 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 2298
Braucu ar: X5 4.0d, e90 330i, E36 330i, F650GS Dakar, CF1000
| Nu šeit īsti neiet runa par privātu gadījumu, saviem auto nomainu 2 gados reizi un miers, bet te vairāk profesionāla interese (autoserviss)
Nu grādu starpība ir starp zaljo un sarkano un starp dažādiem ražotājiem. Konkrēti pats pārbaudīju ar reflektometru!
Tas pats par ziemas logu šķidrumiem, reti kuram grādi reāli atbilst uzrakstītajam! | Offline | | |
HUBLOC | | Kopš: 02. Oct 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 4686
Braucu ar: Q7
|
09 Jan 2011, 13:22:05 ozo rakstīja:
Dzes. skidruma lampina iedegas laiku pa laikam uz 10-20sek. un pectam izdziest, kad uzsilst, tad nedeg.
Ko tas noziimee? Devejs gljucii, sistema jaatgaiso?
Pa šiem gadiem nekas nav mainījies? Ja nezini kas iekšā sistēmā, tad jālej antifrīzs G12? Protams, līdz pirmajai iespējai pilnībā nomainīt visu šķidrumu sistēmā | Offline | | |
equations | | Kopš: 12. Nov 2008
Ziņojumi: 1324
Braucu ar:
| Ir tam krasam, kada nozime - sobrid ir ieliets sarkans antifrizs, bus kas slikts ja pieliesu 200-300 gramus tumsi zilu/zalu antifrizu? | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, dust, linda, mrc, noisex, smudo
|