Online
Pašreiz BMWPower skatās 193 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: E30 motors no E34 3.5i
Autors | Ziņojums |
Modrs | | Kopš: 22. Nov 2004
No: Talsi
Ziņojumi: 10356
Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu
| bet reku info, tur tak tad j;ātaisa eļļas sprausla uz virzuļiem... paši virzuļi..
citāts.......
Kaltie virzuļi.
Tūninga cienītājiem šie vārdi skan kā maģisks buramvārds… arī vienkāršiem automobilistiem noteikti ir nācies dzirdēt sajūsmas pilnas atsauksmes par šiem izstrādājumiem. Ar ko tad kaltie virzuļi ir labāki par tik plaši izplatītiem lietajiem? Un kādos gadījumos ir vērts tos lietot? Sāksim ar to, ka parastie lietie virzuļi ir lieliski piemēroti un pilnīgi pietiekami priekš sērijveida dzinējiem.
Arī to izgatavošanas tehnoloģija ir piemērota masveida ražošanai. Ja automobilis ir Jums tikai pārvietošanās līdzeklis starp punktiem A un B, tad nav vērts tērēt līdzekļus standarta lieto virzuļu apmaiņai pret kaltajiem. Šī tēze ir patiesa arī attiecībā uz dzinēja kapitālo remontu (izņemot retos gadījumus, kas tiks apskatīti zemāk).
Cita lieta ir forsētie dzinēji, sporta vai tūningotie. Tiem arī ir savādākas prasības pret komplektējošo detaļu un mezglu kvalitāti, resursu, utt. Standarta lietie virzuļi, kas godam kalpojuši braucienos uz darbu un atpakaļ, sporta motoriem ir par smagu, to forma ir tālu no optimālās. Bez tam lietām detaļām daudzkārt piemīt ar acīm neredzami defekti, t.i. slēptā materiāla porainība, svešķermeņu iekļāvumi, kas nav konstatējami ar masveida ražošanā lietojamām kontroles metodēm. Pie ikdienas ekspluatācijas režīmiem minētie defekti var arī nekādi neizpausties, savukārt pamatīgi modificētam dzinējam, kura jauda un slodze uz detaļām ir krietni vien augstāka, brāķis noteikti “pieteiksies”. Vai nu tas būs izdegums virzulī, vai plaisa, utt… Forsēto dzinēju īpašnieki var apstiprināt, ka šādi negadījumi ir īpaši populāri, ja tiek palielināts dzinēja darba tilpums uzstādot kloķvārpstu ar lielāku gājienu. Izmantojot šo risinājumu ir nepieciešams saīsināt standarta virzuļus, kas nekādi nepalielina virzuļu resursu. Par ja detaļa ir izgatavota ideāli – lējumi ir vienmēr mazāk mehāniski izturīgi nekā kaltās detaļas, to nosaka materiāla struktūra.
Tātad – kalto virzuļu lietošana forsētos dzinējos ir ja nu ne obligāta, tad ieteicama noteikti. Pirms turpināt sarunu par priekšrocībām un trūkumiem ieviesīsim skaidrību terminoloģijā. Patiesībā kalto virzuļu izgatavošanas tehnoloģiju ir jāraksturo kā izotermiskā štancēšana, nevis kalšana, jo virzuļa sagatave tiek iegūta ar vienu preses gājienu no stieņa nogriežņa. Materiāls netiek kausēts, bet gan uzsildīts līdz apm. 495 grādiem pēc Celsija. Lai arī ikdienā mēs lietojam terminu kalšana, ir būtiski atšķirt kalēja meistardarbu Damaskas tērauda duncī un virzuļa ražošanu… Salīdzinājumā ar lietiem, kaltie virzuļi ir gan vieglāki, gan izturīgāki pret mehānisko slodzi. To siltuma izplešanās koeficients ir apm. 2 reizes mazāks, līdz ar to var montēt dzinēju ar mazākām pielaidēm savienojumā cilindrs-virzulis, tādejādi samazinot termisko slodzi uz virzuli, kā arī mehānisko slodzi uz gredzeniem. Arī risks izdedzināt caurumu kaltā virzulī, vai noķīlēt to cilindrā, ir krietni mazāks. Vārdu apstiprināšanai pievērsīsimies skaitļiem: Kaltu virzuļu materiāla cietība pēc Brinneļa skalas ir ~120-130, savukārt lietajiem ~ 80-90. Termocikliskā izturība ir 5-6 reizes lielāka. Piemēram, ja lietie virzuļi līdz pirmo plaisu rašanās iztur ~400 uzsilšanas-atdzišanas ciklus, tad kaltie ~2’500!
Tātad – nav nepieciešams pārliecināt par acīmredzamām priekšrocībām, bet – Eiropas ekskluzīvu ražotājiem ir… augstas cenas, kas padara to lietošanu par ļoti dārgu prieku. Protams pastāv iespējas pasūtīt nepieciešamos virzuļus gan Krievijā, gan arī kaimiņzemē Lietuvā. Par Lietuvas izstrādājumiem ir dzirdētas pozitīvas atsauksmes…
kkur bija bilde ar M10 Un s14 bloku. pēdējais bija bešena izvīlēts | Offline | | |
Mikuzz | | Kopš: 19. Aug 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 41359
Braucu ar: Transporta līdzekli
|
2007-11-26 22:09, kro rakstīja:
ir viens e30 kam izsvarojums ir dievīgs
M3? | Offline | | |
edzulis | | Kopš: 13. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 56481
Braucu ar: S212, 911TT, 951, 635csi, NSX, Tillotson t4
| tieši tā! un vizuāli šitādu:
| Offline | | |
edzulis | | Kopš: 13. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 56481
Braucu ar: S212, 911TT, 951, 635csi, NSX, Tillotson t4
| tas gan vilks uz 10-15k eur vismaz, bet ko darīt... | Offline | | |
Modrs | | Kopš: 22. Nov 2004
No: Talsi
Ziņojumi: 10356
Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu
| Cik zinu, šitam nebija diez ko labi parametri utt........, bet pie augšām vērās labi
| Offline | | |
RM1 | | Kopš: 20. Dec 2003
Ziņojumi: 64882
Braucu ar: Cincīti tumsā pa sausu tuneli
|
2007-11-26 22:21, barracuda rakstīja:
2007-11-26 22:19, RM1 rakstīja:
2007-11-26 22:18, barracuda rakstīja:
hidrorocene dārgi izmaksā ?
Pats mehānisms kaut kas ap 100Ls iekš Plaza
un pieļauju, ka uzstanovkai nevajadzētu būt grūtai ne ? ..
----------------- Pļek pļek un gatavs™
(c) гаражас Рихардс | Offline | | |
barracuda | | Kopš: 07. Jun 2007
Ziņojumi: 11777
Braucu ar:
|
2007-11-26 22:27, edzulis rakstīja:
tas gan vilks uz 10-15k eur vismaz, bet ko darīt...
būtu tā vērts ! | Offline | | |
Android | | Kopš: 16. Dec 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 5114
Braucu ar: pilnpiedziņas nemotoru
| Vēl ir arī tāds aspekts, kā autiņa lietojamība/izturība (nu krieviski "naģožnostj" ) - resp. vienk iemetot lielāku sērijveida motoru vieglā bundžā tas būs daudz mazāk kaprīzs nekā pašbūvēts motors
----------------- В этом вашем интернете хрен поймешь, кто прикалывается, а кто реально дебил.
| Offline | | |
|
Modrs | | Kopš: 22. Nov 2004
No: Talsi
Ziņojumi: 10356
Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu
| jāklausa edzulis un jāņem šī te
| Offline | | |
Android | | Kopš: 16. Dec 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 5114
Braucu ar: pilnpiedziņas nemotoru
|
2007-11-26 22:21, barracuda rakstīja:
2007-11-26 22:19, RM1 rakstīja:
2007-11-26 22:18, barracuda rakstīja:
hidrorocene dārgi izmaksā ?
Pats mehānisms kaut kas ap 100Ls iekš Plaza
un pieļauju, ka uzstanovkai nevajadzētu būt grūtai ne ? ..
Ustanovka - nozāģē esošo roceni, pieskrūvē plazā pirkto (man arī tāda ir), pie reizes ieteicams pa jaunu savilkt bremžu šļaukas, jo vairumam e30 stock šļaukas būs diezgan bēdīgā stāvoklī. I doma manējam vilkt uz aizmuguri šļauku pa salonu un galus izlaist ārā pie ratiem - tā kā tas stockā ir subāriem.
----------------- В этом вашем интернете хрен поймешь, кто прикалывается, а кто реально дебил.
| Offline | | |
Android | | Kopš: 16. Dec 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 5114
Braucu ar: pilnpiedziņas nemotoru
|
2007-11-26 22:31, Modricimus rakstīja:
jāklausa edzulis un jāņem šī te
Bildē redzamais ir ATAMAH’s?
----------------- В этом вашем интернете хрен поймешь, кто прикалывается, а кто реально дебил.
| Offline | | |
barracuda | | Kopš: 07. Jun 2007
Ziņojumi: 11777
Braucu ar:
|
2007-11-26 22:31, Android rakstīja:
Ustanovka - nozāģē esošo roceni, pieskrūvē plazā pirkto (man arī tāda ir), pie reizes ieteicams pa jaunu savilkt bremžu šļaukas, jo vairumam e30 stock šļaukas būs diezgan bēdīgā stāvoklī. I doma manējam vilkt uz aizmuguri šļauku pa salonu un galus izlaist ārā pie ratiem - tā kā tas stockā ir subāriem.
, senk jū ! kad saēdīšos drosmi tad vismaz zināšu ko darīt . | Offline | | |
Android | | Kopš: 16. Dec 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 5114
Braucu ar: pilnpiedziņas nemotoru
| Un vispār - viss atkarīgs no tā, kam tas auto vajadzīgs - ja driftam, tad, manuprāt, pietiek ar labu e30 325 Un vērtīgāk, manuprāt, būtu uzlabot citas lietas - piem. uzlikt stūres reiku no e36 (vai vēl labāk no e36 m3), to pašu hidraulisko roceni, labu piekari utt
----------------- В этом вашем интернете хрен поймешь, кто прикалывается, а кто реально дебил.
| Offline | | |
Mikuzz | | Kopš: 19. Aug 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 41359
Braucu ar: Transporta līdzekli
|
2007-11-26 22:43, Android rakstīja:
Un vispār - viss atkarīgs no tā, kam tas auto vajadzīgs - ja driftam, tad, manuprāt, pietiek ar labu e30 325 24V Un vērtīgāk, manuprāt, būtu uzlabot citas lietas - piem. uzlikt stūres reiku no e36 (vai vēl labāk no e36 m3), to pašu hidraulisko roceni, labu piekari utt
| Offline | | |
Modrs | | Kopš: 22. Nov 2004
No: Talsi
Ziņojumi: 10356
Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu
| kas tur ir ar to e36 un E30 reiku - atšķirās attiecība
esmu tādā azartā, jo nagi niez pēc upgrade | Offline | | |
Android | | Kopš: 16. Dec 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 5114
Braucu ar: pilnpiedziņas nemotoru
|
2007-11-26 22:44, Mikuzz rakstīja:
2007-11-26 22:43, Android rakstīja:
Un vispār - viss atkarīgs no tā, kam tas auto vajadzīgs - ja driftam, tad, manuprāt, pietiek ar labu e30 325 24V Un vērtīgāk, manuprāt, būtu uzlabot citas lietas - piem. uzlikt stūres reiku no e36 (vai vēl labāk no e36 m3), to pašu hidraulisko roceni, labu piekari utt
hz. Neesu braucis ar e30 ar m50, bet pirms kāda laika bija man e34 525 24v - hz, m20 likās asāks - resp. labāk atsaucīgs uz gāzes pedāļa mīcīšanu M50 iet jūtami labāk pie augšām, bet nav tas asums
p.S. subjektīvais viedoklis.
----------------- В этом вашем интернете хрен поймешь, кто прикалывается, а кто реально дебил.
| Offline | | |
|
Mikuzz | | Kopš: 19. Aug 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 41359
Braucu ar: Transporta līdzekli
| A ar m20 ir par īsu jaudas ziņā
Lamberts to teica ar uzsvaru | Offline | | |
Android | | Kopš: 16. Dec 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 5114
Braucu ar: pilnpiedziņas nemotoru
|
2007-11-26 22:45, Modricimus rakstīja:
kas tur ir ar to e36 un E30 reiku - atšķirās attiecība
esmu tādā azartā, jo nagi niez pēc upgrade
Precīzi par apgriezienu skaitiem neatceros, bet liekas ka e30 stock bezpastūža vecajai reikai (kāda bija manam sarkanajam e30) bija 5,5 apgriezieni no viena gala līdz otram, stock e30 pastūžreikai laikam bija 4 (vai 3,5), e36 parastajai pastūžreikai bija laikam 3,5 un m3 reikai laikam 3 apgriezieni. Nu tā kaukā. Precīzāk zināšu kad testēšu savējo e30 - jau rūc un perdoļit un šļifujet, tagad palicis dabeigt izpūtēju un vēl pāris salīdzinoši sīkus darbiņus.
----------------- В этом вашем интернете хрен поймешь, кто прикалывается, а кто реально дебил.
| Offline | | |
Android | | Kopš: 16. Dec 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 5114
Braucu ar: pilnpiedziņas nemotoru
|
2007-11-26 22:48, Mikuzz rakstīja:
A ar m20 ir par īsu jaudas ziņā
Lamberts to teica ar uzsvaru
aha, it īpaši ņemot vērā, ka jamā 325 varēja izkapāt labs 320i
Nez, neesu nekāds dižais driftotājs un esmu šļūkājis tikai pa 333 (jo citur riepas baigi ēd)bet man pilnībā pietika ar 325 (nu ok - lielo apli ar 3-o robu nevilka gan).
Tākā savam priekam šļūkājot ir pilnībā ok, turklāt pieaugot meistarībai jauda vairs nav tik dikti vajadzīga autiņa samešanai - vajag lai negurtu ejot plakaniski.
----------------- В этом вашем интернете хрен поймешь, кто прикалывается, а кто реально дебил.
| Offline | | |
Mikuzz | | Kopš: 19. Aug 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 41359
Braucu ar: Transporta līdzekli
|
2007-11-26 22:50, Android rakstīja:
aha, it īpaši ņemot vērā, ka jamā 325 varēja izkapāt labs 320i
Vizuāli neiet sliktāk par citiem 325, moš tu par veco runā | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, Speedmotors, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|