Online

Pašreiz BMWPower skatās 135 viesi un 15 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » FLEIMS

Tēma: Banānrepublika VI

AutorsZiņojums
RaL
29. Jan 2025, 22:53 #1

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3775

Braucu ar: kruīzu

Es pareizi saprotu, ka par 14 miljoniem tiek pārdoti 10% akciju? Pie pagājušā gada peļņas 33 miljoni pēc 4-5 gadiem investoram ieguldījums būs atmaksājies...
Un mūsējie to sauc par super darījumu.
Vai kaut ko nesaprotu?

https://www.tvnet.lv/8182227/parakstits-ligums-...egisko-investoru


P.s. uztaisīju jaunu tēmu, jo vecā kaut kā man kārās augšā

[ Šo ziņu laboja RaL, 29 Jan 2025, 22:54:55 ]

Offline
DiksIrseejs
29. Jan 2025, 23:03 #2

Kopš: 08. Oct 2020

No: Dobele

Ziņojumi: 1248

Braucu ar: Hibrīdu

Pag, visu laiku bija topā naratīvs ka AirBaltic ir bezvērtīgs un bezjēdzīgs uzņēmums, nu i nah to. Tagad, kad samērā liels un solīds spēlētājs gatavs nākt daļā mainām naratīvu par 180 grādiem - ble, mūsu valsts vērtīgākos uzņēmumus izpārdod pa sīceni? Vai es ko nesaprotu?
Offline
Mizx
29. Jan 2025, 23:19 #3

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6627

Braucu ar:


29 Jan 2025, 23:03:24 @DiksIrseejs rakstīja:
Pag, visu laiku bija topā naratīvs ka AirBaltic ir bezvērtīgs un bezjēdzīgs uzņēmums, nu i nah to. Tagad, kad samērā liels un solīds spēlētājs gatavs nākt daļā mainām naratīvu par 180 grādiem - ble, mūsu valsts vērtīgākos uzņēmumus izpārdod pa sīceni? Vai es ko nesaprotu?
Ja valsts parādus noraksta, tad tas ir uzņēmums bez parādiem un bez problēmām. Ja jaunajam investoram tomēr jārēķinās, ka uzņēmuma parādi būs jāatdod, tad tas visticamāk nebūs gatavs maksāt tik daudz, jo iekrātie parādi jau būs viņa nākotnes izdevumi. Ja valsts parādus noraksta un "tīru" atdot par sviestmaizi, tad jau kļūst interesanti. Ja 10% ir 14, tad viss uzņēmums būtu 140 miljonus vērts? Kaut kāds tops saka, ka 2024. gadā AB vērtība bija 310 miljoni EUR. Tad jau LH akcijas dabū ar labu atlaidi.
Offline
RaL
29. Jan 2025, 23:23 #4

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3775

Braucu ar: kruīzu

Vismaz es neesmu teicis, ka ir nevērtīga.
Bet man kaut kā neiet kopā, ieguldām simtus miljonus, pārdodam 10% par 14 miljoniem (tatad uzņēmumu novertējam ar 140 miljoniem) un sakām, ka valstij vēl būs jāiegulda (cik noprotams, tad nebūs tikai daži miljoni, bet vairak kā saņems par to 10% pardošanu).
Lufthansa, protams, izklausās labi, bet, jā, man kā cilvēkam no malas kaut kā cipari neliekas īsti kopā. Bet kā jau teicu - varbūt kaut ko nezinu.
Un vēl nesaprotu, ko tas dānis vēl aizvien dara akcionāru sarakstā pēc tādiem valsts ieguldījumiem...
Offline
ensure
29. Jan 2025, 23:27 #5

Kopš: 13. Nov 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 186

Braucu ar:

10%, kas pēc IPO pārvēršas akcijās pēc tā brīža vērtības, bet ne mazāk par 5%.
Grozi kā gribi sliktākajā gadījumā 5% par 14 milj, kas faktiski ir max 280 milj vērtējums.

No IPO gribēja laikam piesaistīt 300 vai 330 miljonus.

Interesanti vai valsts vērs vaļā maku vai liks biznesa plānu pārskatīt. Bet nu, redzēs, ko tūlīt sastūķēs padomē, tad jau būs skaidrs. Domāju, ka valsts grūdīs iekšā un atkati tur ies pa visām malām.
Offline
Samsasi
29. Jan 2025, 23:41 #6

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4992

Braucu ar:

Manuprāt valsts pēc definīcijas nav spējīga uz mums izdevīgu darījumu.
Offline
968-jk
30. Jan 2025, 10:24 #7

Kopš: 08. Dec 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 13751

Braucu ar: 30niekiem

14miljoni×10=nav 140miljoni bet gan daudz vairāk
Offline
TIINIZ
30. Jan 2025, 10:27 #8

Kopš: 20. Jul 2004

Ziņojumi: 821

Braucu ar:


30 Jan 2025, 10:24:36 @968-jk rakstīja:
14miljoni×10=nav 140miljoni bet gan daudz vairāk


Tā nav tā pati matemātika, kas libānietim? Ja pieliek 0.75€ pie katras receptes, tad zāles paliek lētākas?
Offline
Dzirnavnieks
30. Jan 2025, 10:27 #9

Kopš: 01. Jan 2012

Ziņojumi: 309

Braucu ar: M57D30


29 Jan 2025, 23:23:59 @RaL rakstīja:
Vismaz es neesmu teicis, ka ir nevērtīga.
Bet man kaut kā neiet kopā, ieguldām simtus miljonus, pārdodam 10% par 14 miljoniem (tatad uzņēmumu novertējam ar 140 miljoniem) un sakām, ka valstij vēl būs jāiegulda (cik noprotams, tad nebūs tikai daži miljoni, bet vairak kā saņems par to 10% pardošanu).
Lufthansa, protams, izklausās labi, bet, jā, man kā cilvēkam no malas kaut kā cipari neliekas īsti kopā. Bet kā jau teicu - varbūt kaut ko nezinu.
Un vēl nesaprotu, ko tas dānis vēl aizvien dara akcionāru sarakstā pēc tādiem valsts ieguldījumiem...


Valsts jau neko nedabū no šī, tikai samazinās doļa.Tas iet AB pamatkapitālā un var vēl vienu mēnesi izvilkt apmaksāt 14% junk bondus

[ Šo ziņu laboja Dzirnavnieks, 30 Jan 2025, 10:32:13 ]

Offline
abyss
30. Jan 2025, 10:29 #10

Kopš: 26. Jun 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 8465

Braucu ar: e39 523

140 mljn ir tā summa, ko Lufthansa uzskata par godīgu AB iegādē. Briškenam, protams, var likties viskautkas, bet es šoreiz vairāk uzticos Lufthansa. Domāju, ka arī uz tiem pašiem 14 mljn vēl bija jāpierunā ar mega solījumiem, ka valsts turpinās "investēt" šajā miskastē naudu
Offline
Samsasi
30. Jan 2025, 10:35 #11

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4992

Braucu ar:

Man liekas, ka tur vnk cenšas nedaudz pacelt ab reitingu, piesaistot lh ar jebkuriem līdzekļiem. Cerot uz veiksmīgu ipo..... Hvz
Offline
RVR
30. Jan 2025, 10:44 #12

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22508

Braucu ar: RVR

Man arī šķiet, ka šeit būtiskāka nozīme ir ne tik daudz naudai, cik pašam faktam, ka LH ir ienākusi daļās.
LH aviācijas biznesā tomēr ir ļoti nopietns vārds un šāds pavērsiens nāks par labu uzņēmuma "tēlam" jeb reputācijai pirms akciju publiskā piedāvājuma.
Offline
Elviss
30. Jan 2025, 10:46 #13

Kopš: 02. May 2006

Ziņojumi: 22481

Braucu ar: VAZ 2101 80'

Tad cik tas AB ir vērts?

-----------------

RT Translations
Offline
RVR
30. Jan 2025, 10:50 #14

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22508

Braucu ar: RVR


30 Jan 2025, 10:46:42 @Elviss rakstīja:
Tad cik tas AB ir vērts?


Tik, cik kāds būs gatavs par to maksāt - kad tas nonāks publiskajā piedāvājumā

Principā tas līdzīgi kā ar jebko citu, piemēram, auto vai NĪ - nevienu jau neinteresē, cik esi tajā ielicis pirms tam vai cik maksā kādas nesen nomainītas detaļas, pārdot vari par tik, cik kāds ir gatavs samaksāt...
Offline
Elviss
30. Jan 2025, 10:57 #15

Kopš: 02. May 2006

Ziņojumi: 22481

Braucu ar: VAZ 2101 80'


30 Jan 2025, 10:50:44 @RVR rakstīja:

30 Jan 2025, 10:46:42 @Elviss rakstīja:
Tad cik tas AB ir vērts?


Tik, cik kāds būs gatavs par to maksāt - kad tas nonāks publiskajā piedāvājumā

Principā tas līdzīgi kā ar jebko citu, piemēram, auto vai NĪ - nevienu jau neinteresē, cik esi tajā ielicis pirms tam vai cik maksā kādas nesen nomainītas detaļas, pārdot vari par tik, cik kāds ir gatavs samaksāt...


140mlj ir pusotra lidmašīna

-----------------

RT Translations
Offline
RaL
30. Jan 2025, 10:57 #16

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3775

Braucu ar: kruīzu

pēc skaidrojumiem, tad sanāk, ka Lufthansa novērtē ar max 280 miljoniem, jo 5% jebkurā gadījumā pēc IPO viņiem paliks. Tik vairs nesaprotu tad par minimālo summu. 10% par 14 miljoniem, bet konvertēsies pēc IPO cenas. Tad tīri teorētiski, ja nevienam neinteresē, viņi var dabūt arī visas pārdošanā izliktās akcijas?

p.s. manā ieskatā Lufthansa kā akcionārs noteikti ir pozitīva zīme
Offline
Dzirnavnieks
30. Jan 2025, 10:58 #17

Kopš: 01. Jan 2012

Ziņojumi: 309

Braucu ar: M57D30


30 Jan 2025, 10:57:02 @Elviss rakstīja:

30 Jan 2025, 10:50:44 @RVR rakstīja:

30 Jan 2025, 10:46:42 @Elviss rakstīja:
Tad cik tas AB ir vērts?


Tik, cik kāds būs gatavs par to maksāt - kad tas nonāks publiskajā piedāvājumā

Principā tas līdzīgi kā ar jebko citu, piemēram, auto vai NĪ - nevienu jau neinteresē, cik esi tajā ielicis pirms tam vai cik maksā kādas nesen nomainītas detaļas, pārdot vari par tik, cik kāds ir gatavs samaksāt...


140mlj ir pusotra lidmašīna


Lidmašīnas jau nepieder AB, tas ir līzings un vēl tiesības nolīzēt vēl kādas 30
Offline
Elviss
30. Jan 2025, 11:01 #18

Kopš: 02. May 2006

Ziņojumi: 22481

Braucu ar: VAZ 2101 80'


30 Jan 2025, 10:58:10 @Dzirnavnieks rakstīja:

30 Jan 2025, 10:57:02 @Elviss rakstīja:

30 Jan 2025, 10:50:44 @RVR rakstīja:

30 Jan 2025, 10:46:42 @Elviss rakstīja:
Tad cik tas AB ir vērts?


Tik, cik kāds būs gatavs par to maksāt - kad tas nonāks publiskajā piedāvājumā

Principā tas līdzīgi kā ar jebko citu, piemēram, auto vai NĪ - nevienu jau neinteresē, cik esi tajā ielicis pirms tam vai cik maksā kādas nesen nomainītas detaļas, pārdot vari par tik, cik kāds ir gatavs samaksāt...


140mlj ir pusotra lidmašīna


Lidmašīnas jau nepieder AB, tas ir līzings un vēl tiesības nolīzēt vēl kādas 30


Es saprotu, ka dažām jau tūlīt vajadzētu būt finišam. Ja viņas līzings pārdod, tad atlikumu jau atdod.

-----------------

RT Translations
Offline
Elviss
30. Jan 2025, 11:03 #19

Kopš: 02. May 2006

Ziņojumi: 22481

Braucu ar: VAZ 2101 80'

Brikšens saka, ka 25% saglabās.

Tad mēs esam ielikuši miljardu, iespējams vēl liksim un mums paliks 40mlj daļās

Tak atdodiet par vienu eiro, brīdi papukstēsim, bet finālā iegūsim

[ Šo ziņu laboja Elviss, 30 Jan 2025, 11:06:36 ]



-----------------

RT Translations
Offline
shirminieks
30. Jan 2025, 14:39 #20

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1777

Braucu ar: 81

Taču ir tik vienkārši paskatīties ciparus:
1. Atveram nullAirBaltic pēdējo finanšu pārskatu (9m2024)
2. Apskatāmies bilanci:
- Aktīvi: 1.38bnEUR (galvenais aktīvs ir 160m lidmašīnas / 865m lidmašīnu nomas tiesības')
- Saistības: 1.47bnEUR (galvenais 865m lidmašīnu nomas saistības / 355m aizņēmumi)
- Pašu kapitāls -97mEUR

Lufthansa gatava par 5-10% no pašu kapitāla (neesmu iedziļinājies kāda veida daļas pērk) maksāt 14mEUR, jeb visus 100% pašu kapitāla vērtē uz 140-280m.

Un tiem, kas saka, ka pa 14mEUR tiek atdoti 10% no visiem AirBaltic - paši paskataties kādas ir AirBaltic saistības un cik lidmašīnas pašiem viņiem pieder / cik tiek nomātas; parādsaistības jau saglabājas.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4