Online
Pašreiz BMWPower skatās 135 viesi un 15 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Banānrepublika VI
Autors | Ziņojums |
RaL | |  Kopš: 23. Jul 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 3775
Braucu ar: kruīzu
| Es pareizi saprotu, ka par 14 miljoniem tiek pārdoti 10% akciju? Pie pagājušā gada peļņas 33 miljoni pēc 4-5 gadiem investoram ieguldījums būs atmaksājies...
Un mūsējie to sauc par super darījumu. 
Vai kaut ko nesaprotu?
https://www.tvnet.lv/8182227/parakstits-ligums-...egisko-investoru
P.s. uztaisīju jaunu tēmu, jo vecā kaut kā man kārās augšā  [ Šo ziņu laboja RaL, 29 Jan 2025, 22:54:55 ] | Offline | | |
DiksIrseejs | | Kopš: 08. Oct 2020
No: Dobele
Ziņojumi: 1248
Braucu ar: Hibrīdu
| Pag, visu laiku bija topā naratīvs ka AirBaltic ir bezvērtīgs un bezjēdzīgs uzņēmums, nu i nah to. Tagad, kad samērā liels un solīds spēlētājs gatavs nākt daļā mainām naratīvu par 180 grādiem - ble, mūsu valsts vērtīgākos uzņēmumus izpārdod pa sīceni? Vai es ko nesaprotu? | Offline | | |
Mizx | |  Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6627
Braucu ar:
|
29 Jan 2025, 23:03:24 @DiksIrseejs rakstīja:
Pag, visu laiku bija topā naratīvs ka AirBaltic ir bezvērtīgs un bezjēdzīgs uzņēmums, nu i nah to. Tagad, kad samērā liels un solīds spēlētājs gatavs nākt daļā mainām naratīvu par 180 grādiem - ble, mūsu valsts vērtīgākos uzņēmumus izpārdod pa sīceni? Vai es ko nesaprotu?
Ja valsts parādus noraksta, tad tas ir uzņēmums bez parādiem un bez problēmām. Ja jaunajam investoram tomēr jārēķinās, ka uzņēmuma parādi būs jāatdod, tad tas visticamāk nebūs gatavs maksāt tik daudz, jo iekrātie parādi jau būs viņa nākotnes izdevumi. Ja valsts parādus noraksta un "tīru" atdot par sviestmaizi, tad jau kļūst interesanti. Ja 10% ir 14, tad viss uzņēmums būtu 140 miljonus vērts? Kaut kāds tops saka, ka 2024. gadā AB vērtība bija 310 miljoni EUR. Tad jau LH akcijas dabū ar labu atlaidi. | Offline | | |
RaL | |  Kopš: 23. Jul 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 3775
Braucu ar: kruīzu
| Vismaz es neesmu teicis, ka ir nevērtīga. 
Bet man kaut kā neiet kopā, ieguldām simtus miljonus, pārdodam 10% par 14 miljoniem (tatad uzņēmumu novertējam ar 140 miljoniem) un sakām, ka valstij vēl būs jāiegulda (cik noprotams, tad nebūs tikai daži miljoni, bet vairak kā saņems par to 10% pardošanu).
Lufthansa, protams, izklausās labi, bet, jā, man kā cilvēkam no malas kaut kā cipari neliekas īsti kopā. Bet kā jau teicu - varbūt kaut ko nezinu.
Un vēl nesaprotu, ko tas dānis vēl aizvien dara akcionāru sarakstā pēc tādiem valsts ieguldījumiem... | Offline | | |
ensure | | Kopš: 13. Nov 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 186
Braucu ar:
| 10%, kas pēc IPO pārvēršas akcijās pēc tā brīža vērtības, bet ne mazāk par 5%.
Grozi kā gribi sliktākajā gadījumā 5% par 14 milj, kas faktiski ir max 280 milj vērtējums.
No IPO gribēja laikam piesaistīt 300 vai 330 miljonus.
Interesanti vai valsts vērs vaļā maku vai liks biznesa plānu pārskatīt. Bet nu, redzēs, ko tūlīt sastūķēs padomē, tad jau būs skaidrs. Domāju, ka valsts grūdīs iekšā un atkati tur ies pa visām malām. | Offline | | |
Samsasi | |  Kopš: 01. Nov 2014
Ziņojumi: 4992
Braucu ar:
| Manuprāt valsts pēc definīcijas nav spējīga uz mums izdevīgu darījumu. | Offline | | |
968-jk | |  Kopš: 08. Dec 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 13751
Braucu ar: 30niekiem
| 14miljoni×10=nav 140miljoni bet gan daudz vairāk | Offline | | |
TIINIZ | | Kopš: 20. Jul 2004
Ziņojumi: 821
Braucu ar:
|
30 Jan 2025, 10:24:36 @968-jk rakstīja:
14miljoni×10=nav 140miljoni bet gan daudz vairāk
Tā nav tā pati matemātika, kas libānietim? Ja pieliek 0.75€ pie katras receptes, tad zāles paliek lētākas?  | Offline | | |
|
Dzirnavnieks | |  Kopš: 01. Jan 2012
Ziņojumi: 309
Braucu ar: M57D30
|
29 Jan 2025, 23:23:59 @RaL rakstīja:
Vismaz es neesmu teicis, ka ir nevērtīga. 
Bet man kaut kā neiet kopā, ieguldām simtus miljonus, pārdodam 10% par 14 miljoniem (tatad uzņēmumu novertējam ar 140 miljoniem) un sakām, ka valstij vēl būs jāiegulda (cik noprotams, tad nebūs tikai daži miljoni, bet vairak kā saņems par to 10% pardošanu).
Lufthansa, protams, izklausās labi, bet, jā, man kā cilvēkam no malas kaut kā cipari neliekas īsti kopā. Bet kā jau teicu - varbūt kaut ko nezinu.
Un vēl nesaprotu, ko tas dānis vēl aizvien dara akcionāru sarakstā pēc tādiem valsts ieguldījumiem...
Valsts jau neko nedabū no šī, tikai samazinās doļa.Tas iet AB pamatkapitālā un var vēl vienu mēnesi izvilkt apmaksāt 14% junk bondus [ Šo ziņu laboja Dzirnavnieks, 30 Jan 2025, 10:32:13 ] | Offline | | |
abyss | |  Kopš: 26. Jun 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 8465
Braucu ar: e39 523
| 140 mljn ir tā summa, ko Lufthansa uzskata par godīgu AB iegādē. Briškenam, protams, var likties viskautkas, bet es šoreiz vairāk uzticos Lufthansa. Domāju, ka arī uz tiem pašiem 14 mljn vēl bija jāpierunā ar mega solījumiem, ka valsts turpinās "investēt" šajā miskastē naudu | Offline | | |
Samsasi | |  Kopš: 01. Nov 2014
Ziņojumi: 4992
Braucu ar:
| Man liekas, ka tur vnk cenšas nedaudz pacelt ab reitingu, piesaistot lh ar jebkuriem līdzekļiem. Cerot uz veiksmīgu ipo..... Hvz | Offline | | |
RVR  | |  Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 22508
Braucu ar: RVR
| Man arī šķiet, ka šeit būtiskāka nozīme ir ne tik daudz naudai, cik pašam faktam, ka LH ir ienākusi daļās.
LH aviācijas biznesā tomēr ir ļoti nopietns vārds un šāds pavērsiens nāks par labu uzņēmuma "tēlam" jeb reputācijai pirms akciju publiskā piedāvājuma. | Offline | | |
Elviss  | |  Kopš: 02. May 2006
Ziņojumi: 22481
Braucu ar: VAZ 2101 80'
| Tad cik tas AB ir vērts? 
-----------------
RT Translations | Offline | | |
RVR  | |  Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 22508
Braucu ar: RVR
|
30 Jan 2025, 10:46:42 @Elviss rakstīja:
Tad cik tas AB ir vērts? 
Tik, cik kāds būs gatavs par to maksāt - kad tas nonāks publiskajā piedāvājumā 
Principā tas līdzīgi kā ar jebko citu, piemēram, auto vai NĪ - nevienu jau neinteresē, cik esi tajā ielicis pirms tam vai cik maksā kādas nesen nomainītas detaļas, pārdot vari par tik, cik kāds ir gatavs samaksāt... | Offline | | |
Elviss  | |  Kopš: 02. May 2006
Ziņojumi: 22481
Braucu ar: VAZ 2101 80'
|
30 Jan 2025, 10:50:44 @RVR rakstīja:
30 Jan 2025, 10:46:42 @Elviss rakstīja:
Tad cik tas AB ir vērts? 
Tik, cik kāds būs gatavs par to maksāt - kad tas nonāks publiskajā piedāvājumā 
Principā tas līdzīgi kā ar jebko citu, piemēram, auto vai NĪ - nevienu jau neinteresē, cik esi tajā ielicis pirms tam vai cik maksā kādas nesen nomainītas detaļas, pārdot vari par tik, cik kāds ir gatavs samaksāt...
140mlj ir pusotra lidmašīna 
-----------------
RT Translations | Offline | | |
RaL | |  Kopš: 23. Jul 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 3775
Braucu ar: kruīzu
| pēc skaidrojumiem, tad sanāk, ka Lufthansa novērtē ar max 280 miljoniem, jo 5% jebkurā gadījumā pēc IPO viņiem paliks. Tik vairs nesaprotu tad par minimālo summu. 10% par 14 miljoniem, bet konvertēsies pēc IPO cenas. Tad tīri teorētiski, ja nevienam neinteresē, viņi var dabūt arī visas pārdošanā izliktās akcijas? 
p.s. manā ieskatā Lufthansa kā akcionārs noteikti ir pozitīva zīme | Offline | | |
|
Dzirnavnieks | |  Kopš: 01. Jan 2012
Ziņojumi: 309
Braucu ar: M57D30
|
30 Jan 2025, 10:57:02 @Elviss rakstīja:
30 Jan 2025, 10:50:44 @RVR rakstīja:
30 Jan 2025, 10:46:42 @Elviss rakstīja:
Tad cik tas AB ir vērts? 
Tik, cik kāds būs gatavs par to maksāt - kad tas nonāks publiskajā piedāvājumā 
Principā tas līdzīgi kā ar jebko citu, piemēram, auto vai NĪ - nevienu jau neinteresē, cik esi tajā ielicis pirms tam vai cik maksā kādas nesen nomainītas detaļas, pārdot vari par tik, cik kāds ir gatavs samaksāt...
140mlj ir pusotra lidmašīna 
Lidmašīnas jau nepieder AB, tas ir līzings un vēl tiesības nolīzēt vēl kādas 30 | Offline | | |
Elviss  | |  Kopš: 02. May 2006
Ziņojumi: 22481
Braucu ar: VAZ 2101 80'
|
30 Jan 2025, 10:58:10 @Dzirnavnieks rakstīja:
30 Jan 2025, 10:57:02 @Elviss rakstīja:
30 Jan 2025, 10:50:44 @RVR rakstīja:
30 Jan 2025, 10:46:42 @Elviss rakstīja:
Tad cik tas AB ir vērts? 
Tik, cik kāds būs gatavs par to maksāt - kad tas nonāks publiskajā piedāvājumā 
Principā tas līdzīgi kā ar jebko citu, piemēram, auto vai NĪ - nevienu jau neinteresē, cik esi tajā ielicis pirms tam vai cik maksā kādas nesen nomainītas detaļas, pārdot vari par tik, cik kāds ir gatavs samaksāt...
140mlj ir pusotra lidmašīna 
Lidmašīnas jau nepieder AB, tas ir līzings un vēl tiesības nolīzēt vēl kādas 30
Es saprotu, ka dažām jau tūlīt vajadzētu būt finišam. Ja viņas līzings pārdod, tad atlikumu jau atdod.
-----------------
RT Translations | Offline | | |
Elviss  | |  Kopš: 02. May 2006
Ziņojumi: 22481
Braucu ar: VAZ 2101 80'
| Brikšens saka, ka 25% saglabās.
Tad mēs esam ielikuši miljardu, iespējams vēl liksim un mums paliks 40mlj daļās 
Tak atdodiet par vienu eiro, brīdi papukstēsim, bet finālā iegūsim[ Šo ziņu laboja Elviss, 30 Jan 2025, 11:06:36 ]
-----------------
RT Translations | Offline | | |
shirminieks | |  Kopš: 13. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1777
Braucu ar: 81
| Taču ir tik vienkārši paskatīties ciparus:
1. Atveram nullAirBaltic pēdējo finanšu pārskatu (9m2024)
2. Apskatāmies bilanci:
- Aktīvi: 1.38bnEUR (galvenais aktīvs ir 160m lidmašīnas / 865m lidmašīnu nomas tiesības')
- Saistības: 1.47bnEUR (galvenais 865m lidmašīnu nomas saistības / 355m aizņēmumi)
- Pašu kapitāls -97mEUR
Lufthansa gatava par 5-10% no pašu kapitāla (neesmu iedziļinājies kāda veida daļas pērk) maksāt 14mEUR, jeb visus 100% pašu kapitāla vērtē uz 140-280m.
Un tiem, kas saka, ka pa 14mEUR tiek atdoti 10% no visiem AirBaltic - paši paskataties kādas ir AirBaltic saistības un cik lidmašīnas pašiem viņiem pieder / cik tiek nomātas; parādsaistības jau saglabājas. | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4
|