Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 158 viesi un 14 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » BMW tūnings

Tēma: Sveķi, forma, stiklšķiedra

AutorsZiņojums
Edis_mbw
20. Apr 2015, 13:50 #1

Kopš: 03. Nov 2013

No: Limbaži

Ziņojumi: 204

Braucu ar: visu kas kustas

sveiki, neesmu manījis tēmu par virsbūves detaļu formu izgatavošanu un to pavairošanu, kā arī google diezgan skopa
Respektīvi runa ir par detaļu pavairošanu - sliekšņu uzlikas, bamperu lūpas u.c. vienkāršas formas detaļas.
Šeit noteikti ir kāds cilvēks kas ar to nodarbojas vai ir taisījis un zin kādu noderīgu info
interesēja tieši par formas izgatavošanu, kā tas notiek ar sveķiem (vai vel kādas citas alternatīvas ) un varētu pastāstīt sīkāk kā tas notiek vai arī kādu DIY tutoriālu vai kādu citu noderīgu info kuru var apskatīt un palasīt ar bildēm un piemēriem

cerams ka uzrakstīju saprotami un kāds padalīsies ar savām zināšanām
kad ir pati forma, stiklšķiedras uzklāšana ir apmēram saprotama, bet tāpat - kādi labāki materiāli, secību, īpatnības utt.
Offline
Tune-L
20. Apr 2015, 13:57 #2

Kopš: 12. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 20372

Braucu ar: BMW 3GT, BMW 4Gran Coupe, Volvo V50 R-Design

Te pilnīgi visi to dara!
Bet baigi skopie un ar informāciju nedalās.

-----------------
Patiesība mūsdienās tiek uzskatīta par naida runu.
Offline
JZ
20. Apr 2015, 14:01 #3

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

google nu galīgi nav skopa par to tēmu, youtube arī ir pilns ar visvisādiem video, no pavisam low tech manual wet layup līdz autoklāviem, prepregiem utt

wet layup is viselementārākais, materiāli lēti, nopirkt var visu tepat SIA Pemco R (noliktava Salaspilī) vai www.kompozitmateriali.lv
Offline
JZ
20. Apr 2015, 14:15 #4

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:


20 Apr 2015, 13:57:28 Tune-L rakstīja:
Te pilnīgi visi to dara!
Bet baigi skopie un ar informāciju nedalās.


nu tas tādēļ ka pārāk daudz nianšu tur ir, sevišķi kad nonāk līdz ražošanai, nevis one-offiem sev vai čomam

daudz laika un/vai naudas materiālos ir jāiegulda, lai nonāktu līdz patiešam labam, atkārtojamam rezultātam ar minimālu laika patēriņu, un reti kuram tas vajadzīgs (gatavs samaksāt par to) - tādēļ arī tāds info pa velti apkārt nemētājas
Offline
soulfreak
20. Apr 2015, 14:21 #5

Kopš: 01. Oct 2004

No: Zilupe

Ziņojumi: 6604

Braucu ar: tīru sirdsapziņu

Varu teikt tā, ja grib lipināt priekš viena parasta auto tipa, lai lētāk kā bodē vai Ķekavā, tad rūgti maldies, jo veidojot formu, iztērē vismaz 3x vairāk materiālu kā būs vajadzīgs pašai detaļai. It kā jau liekas, ka viss ir vienkārši, met matu un lej sveķus, bet patiesībā ir diezgan precīzs tehnoloģisks process jāievēro, lai sanāktu kvalitatīva detaļa. Uz to visu jāpatērē daudz laika, komponentes un rokai ar jābūt piešautai. Aiz gara laika var ķēpāties, bet pa lielam tāda naudas izmešana vien būs. Bet ja Tu esi šķūneris dvēselē un gribas individuālu rīsu raķeti, tad tik uz priekšu
Offline
Edis_mbw
20. Apr 2015, 14:32 #6

Kopš: 03. Nov 2013

No: Limbaži

Ziņojumi: 204

Braucu ar: visu kas kustas


20 Apr 2015, 14:21:32 soulfreak rakstīja:
Varu teikt tā, ja grib lipināt priekš viena parasta auto tipa, lai lētāk kā bodē vai Ķekavā, tad rūgti maldies, jo veidojot formu, iztērē vismaz 3x vairāk materiālu kā būs vajadzīgs pašai detaļai. It kā jau liekas, ka viss ir vienkārši, met matu un lej sveķus, bet patiesībā ir diezgan precīzs tehnoloģisks process jāievēro, lai sanāktu kvalitatīva detaļa. Uz to visu jāpatērē daudz laika, komponentes un rokai ar jābūt piešautai. Aiz gara laika var ķēpāties, bet pa lielam tāda naudas izmešana vien būs. Bet ja Tu esi šķūneris dvēselē un gribas individuālu rīsu raķeti, tad tik uz priekšu


šoreiz nav runa par lētāk vai paštaisītiem ķekavu rīsiem, pavisam nav tavs aprakstītais gadījums vai wannabe šķūneriem

tātad interesē precīzi sākuma punkti - respektīvi ir detaļa ko no kuras vēlamies formu un daram tālāk
1....
2....
3....
utt.
ar niansēm ko ieteicams ievērot un visādiem knifiņiem
Offline
kurlis
20. Apr 2015, 14:35 #7

Kopš: 19. Dec 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 4143

Braucu ar: mexipoku.com

Praktiski pāris dienas atpakaļ ķēros klāt sveķiem.
Formu jau kādu brīdi iepriekš grebu ārā no makrofleksa, pēcāk notinot ar skoču (sveķi saēd makrofleksu). Ieķēru 300g/m2 audumu un 1kg sveķu (sveķus vajag 2x vairāk kā audumu uz m2). Pagaidām sanāca vairāk ķēpa, kā normāls rezultāts. Ar pašu šķiedru vajadzētu ņemties, kad ārā ir vismaz aptuveni +20 grādi, jo aukstumā sveķi nefukncionēs, lai arī cik daudz cietinātāja pielietosi.
Pagaidām arī pāris jautājumi man galvā neatbildēti, par kuriem pa šo nedēļu taisos vērsties pie kādiem gudrākiem prātiem, bet Soulfreak saka taisnību - man arī sākumā likās, ka "kas tad tur, ķep ļep tas un šitais" Reāli sapratu, ka sveķus, audumu un pacietību vajadzēs daudz vairāk, kā sākumā biju iedomājies. Lētāk tiešām ir nopirkt gatavu detaļu un, tā kā tā būs pirmā reize, tad lētāk būs iedot kādam, kas ar to ir nodarbojies un samaksāt sākumā škietami neadekvāti lielo ciparu.
Tiklīdz es sāku ar šito visu ķēpāties, sapratu, kāpēc un cik tas viss maksā pie zinošiem cilvēkiem.

Šeit ir ļoti daudz informācijas no zinoša cilvēka. Nereklamēju klubu, taču topiks tiešām labs un cilvēks pieredzējis.

Nepieciešamos materiālus vari iegādāties kompozits.lv, SIA Rags krāsu veikalos un citur.
Offline
xn3x
20. Apr 2015, 14:44 #8

Kopš: 09. Sep 2007

Ziņojumi: 2702

Braucu ar: ģimenes universāli

Viena lieta, par ko ieteiktu neaizmirst ir sveķu rukums, kas deformēs atveidņoto detaļu.
Ar to cīnīties var:
1. Izmantojot labākus sveķus (lētākie ir poliestera, un tas ir baigais draņķis + indīgs, epoksīds būs daudz labāk)
2. Konstruktīvi paredzot stiprināt pie auto tā, ka arī savērpta detaļa nostāsies vietā, vai arī kaut kādas šķērsribas un lonžeronus, kas atgriezīs paredzēto formu
3. Skatīties, lai visos virzienos būtu vienāds šķiedru daudzums (audumam - 0/90° un +-45°)
Vēl, ja gribi kaut cik konsistentu kvalitāti, ieteiktu tikt pie vakuumsūkņa un taisīt "vacuum bag molding":

Tas tā, krēslā pirdēja viedoklis - savām rokām neko prātīgu neesmu uzlīmējis, bet pēc manis parakstītiem rasējumiem ir šis tas uztaisīts gan
Offline
JZ
20. Apr 2015, 14:47 #9

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:


20 Apr 2015, 14:32:57 Edis_mbw rakstīja:

20 Apr 2015, 14:21:32 soulfreak rakstīja:
Varu teikt tā, ja grib lipināt priekš viena parasta auto tipa, lai lētāk kā bodē vai Ķekavā, tad rūgti maldies, jo veidojot formu, iztērē vismaz 3x vairāk materiālu kā būs vajadzīgs pašai detaļai. It kā jau liekas, ka viss ir vienkārši, met matu un lej sveķus, bet patiesībā ir diezgan precīzs tehnoloģisks process jāievēro, lai sanāktu kvalitatīva detaļa. Uz to visu jāpatērē daudz laika, komponentes un rokai ar jābūt piešautai. Aiz gara laika var ķēpāties, bet pa lielam tāda naudas izmešana vien būs. Bet ja Tu esi šķūneris dvēselē un gribas individuālu rīsu raķeti, tad tik uz priekšu


šoreiz nav runa par lētāk vai paštaisītiem ķekavu rīsiem, pavisam nav tavs aprakstītais gadījums vai wannabe šķūneriem

tātad interesē precīzi sākuma punkti - respektīvi ir detaļa ko no kuras vēlamies formu un daram tālāk
1....
2....
3....
utt.
ar niansēm ko ieteicams ievērot un visādiem knifiņiem


ieliec pats sākumā kaut nedaudz pūļu, sāc darīt, kad būs konkrēti jautājumi, tad varēšu arī uz tiem atbildēt kā labāk, ko darīt un ko nē

kā teicu iepriekš, google un youtube ir KAUDZĒM materiālu par to līmeni, par kuru tu jautā, pārstāstīt visu ir bezjēdzīgi, neproti angļu/krievu valodu - ej rakt grāvjus vai padot ķieģeļus
Offline
soulfreak
20. Apr 2015, 14:56 #10

Kopš: 01. Oct 2004

No: Zilupe

Ziņojumi: 6604

Braucu ar: tīru sirdsapziņu

+ JZ! Te nevar tā atnākt, paprasīt un vienā paplašinātā teikumā atbildēt.
Šī lieta ir jāprot, tātad ir jābūt pieredzei, jo ir ļoti daudz sīku knifu. Pirms sāku līmēt, pāris nedēļas skatījos jūtūbi un izlasīju 200sx.lv topiku. Tas nav ātri, viegli un lēti + vēl kaitīgi.
Labāk atbildi, ko gribi lipināt, iegūsi daudz tuvāku informāciju pretī.
Offline
JZ
20. Apr 2015, 15:20 #11

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

nekā ļoti kaitīga veselībai tur nav, sevišķi ja to nedara kā pamatdarbu, elementāras lietas - ventilācija un neelpot putekļus, kad griez ārā detaļas, tas arī viss

resperātoru vajag labu, derēs, piemēram, tie 3M, gumijas, ar maināmajiem filtriem, partikulārais putekļiem, un organiskais pret iztvaikojumiem no poliestera un vinila, epoksīdam to praktiski nav
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo