Online
Pašreiz BMWPower skatās 245 viesi un 2 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Sistēmas atgaisošana M52B28TU
Autors | Ziņojums |
EdgarsFB | | Kopš: 13. Jan 2014
Ziņojumi: 21
Braucu ar: e39/metu slīpi e36
| E39 1999.gada
Lieta tāda.Izbeidzās ūdenssūknis,nomainīju viņu,uzliku atpakaļ radiatoru utt,ķēros klāt pie atgaisošanas.Protams,gaisoju uz slīpuma,siltais gaiss salonā sāka nākt un likās,ka viss ok.Sāku braukt,siltais gaiss atkal pazūd,mēģināju vairākas reizesm,bet bez rezultāta.Pa atgaisošanas skrūvi(abām) antifrīzs nāca tīri,bez gaisa burbuļiem,nedaudz pabraucu,apstājos un atkal sistēmā ir gaiss. Ieteikumi?[ Šo ziņu laboja EdgarsFB, 04 Oct 2014, 00:34:54 ] | Offline | | |
upacis | | Kopš: 27. Sep 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 41
Braucu ar: e39
| visādi citādi varu teikt tikkai to labāko par šiem motorīšiem,bet atgaisošana tas ir kabzec moki viņu kamēr aizies-ar vaļēju radiatoru aizvērtu ieslēgtu pečku izslēgtu.parasti vienā brīdī pienāk tas moments kad viņš kā izslāpis kamielis noburbuļo un ierij antifrīzu un viss rullē | Offline | | |
JZ | | Kopš: 31. May 2002
Ziņojumi: 9159
Braucu ar:
| slīpums nāk par labu, bet galīgi nav priekšnosacījums, vajag uzsilušu motoru (termostatam jābūt atvērtam), pečku uz karstāko, ventilātoru uz max un paturēt motoram 3-4k rpm pus minūti (ne mazāk), un turpināt liet šķidrumu, kad līmenis nokrītas - atkārto šo visu tik ilgi, kamēr līmenis vairs nekrītas
un tagad sabojāšu garstāvokli - ja pēc šis procedūras jebkad tosols pazūd tik daudz, ka salonā sāk pat pūst aukstu gaisu, tad:
1) liela iespējamība ka ir izpūsta galvas blīve un spiediens no cilindriem tiek dzesēšanas sistēmā un izpūš šķidrumu ārā caur pārspiediena korķi, ir ķīmiskās analīzes komplekti, ar kuriem var noteikt vai dzesēšanas sistēmā ir atgāzes, ar to var pārliecināties*,
2) savērpies un neblīvējas vairs plastmasas termostata korpuss (tā ir "dilstošā detaļa, būtu jāmaina bezmaz reizi gadā, jo tā plastmasa ir mēsls),
3) tekošs radiātors.
šīs ir populārās vainas konkrētajam motoram, izpūstā galvas blīve ir norma pārkarsētiem motoriem, kā droši vien ir bijis beigtā ūdenssūkņa gadījumā, vai plīsuša izplešanās bačoka dēļ, vai tā plastmasas termostata korpusa un nestrādājoša līmeņa devēja dēļ utt utt utt
* ar tiem ķīmijas komplektiem pašam ir bijusi pieredze ka analīze vienreiz parāda ka atgāzes ir, otro reizi, jaunam paraugam, ka nav, utt, realitātē bija izpūsta blīve un atgāzes 100% tur bija, analīzi taisija it kā speciālists (ne es )
p.s. ir bijis pat tāds gļuks, ka jauns izplešanās bačoka korķis, kuru mainiju, jo nebija pārliecības vai vecais tur spiedienu, izrādijās ar nestrādājošu pārspiediena vārstu - bija noķīlējis ciet stāvoklī | Offline | | |
Driver | | Kopš: 22. Jun 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 31536
Braucu ar: iepirkuma ratiem pa alko outletu
| es vienmer dzirdu no ljaudim, ka shie pisusies ar gaisoshanu bmw un pat ne bmw ipasnieki man reizem uzjauta "vai bmw gaisojas kautka specifiski?", jo ari kautko par to teemu ir dzirdejusi...
BET nekad pasham nav bijis sekss ne ar viena bmw motora atgaisohanu, goda vards, tapec reizem nesaprotu, ko jus dariet nepareizi vai ne taa kaa vajag
p.s. termostati plastmasas korpusa ir baigie mesli gan
----------------- diagnostika, elektronikas remonts & pretaizdzīšanas iekārtas.
| Offline | | |
edzhaans | | Kopš: 15. Jan 2012
Ziņojumi: 7337
Braucu ar:
| Atgaisoju ne TU motoru, vienreiz noveicās otrreiz nē, bet otro reizi pats nolaidu lažu, jo neredzēju to, ka aftermāketa atgaisošanas skrūve ir bez kanāla un tur ir pilna vītne visam. Pirms abām reizēm sapisu visu ko vien var sapist, sākās ar trauku un beidzās ar radiatoru, jo, kur pieskaries tur pizdets sākas ķēdes reakcija un finālā - termostats. Ja maina, tad visu ko vien var, konkrēti dzesēšanas sistēma nav slikta, bet plastmasas skrūvītes un komponentes var pievilt. Bačoka vāks arī. Vēl ir dzirdēti šausmu stāsti par eksplodējošām muftām un uzsprāgušiem stata korpusiem, bet tas jau ir cits stāsts. Jā, statam arī korpuss ir no plastmasas
Ja pareizi atceros, kaut kāda maģija veicot procesu ir, bet neatceros kur uzskrēju(google/youtube). Ieslēdz aizdedzi, pečku uz min, un lej iekšā un kamēr pilns, bet tas laikam nav tas gadījums, tur laikam bija domāts elektrisks ūdenssūknis [ Šo ziņu laboja edzhaans, 04 Oct 2014, 13:58:43 ] | Offline | | |
JZ | | Kopš: 31. May 2002
Ziņojumi: 9159
Braucu ar:
| elektriskais sūknis jau ir arī, tik tas ir pečkas cirkulācijas sūknis, uz min griezt pečku nevajag, jo loģiska pamatojuma tur nav, vajadzētu būt tā ka max vent+temp tas elektriskais cirkulācijas sūknis iet uz pilnu (ja tam vadība vispār ir tik gudra), ko tad arī vajag panākt, lai izdzenātu visus burbuļus
bet par to ka tā nav slikta dzesēšanas sistēma es galīgi nepiekrītu, manuprāt tā ir vienkārši traģiska, izplešanās trauks plīst visiem bez izņēmuma, termostata korpusi vērpjas, vēlēko gadu ūdenssūkņiem plastmasas rotors lūzt kopā, līmeņa devējs izplešanās traukā gļuko, lielais radiātors ar laiku (nav jau īsti ražošanas defekts, nav jau mūžīgiem tiem jābūt) sāk laist garām utt, tie pečkas vārstu elektromagneti, kas visiem deg kopā, nu, tur, kur paskaties, vienas problēmas
šiem motoriem, ja ir kaut kādi gļuki ar dzesēšanu, ir vienkārši jāmaina viss bez izņēmuma, citādi būs nebeidzamais stāsts ar remontu pēc remonta pēc remonta | Offline | | |
EdgarsFB | | Kopš: 13. Jan 2014
Ziņojumi: 21
Braucu ar: e39/metu slīpi e36
| Bet izpūstas blīves gadījumā uz vietas,kad gaiso tak arī nenāktu siltais gaiss,vai ne tā? Pirms ūdenssūkņa nobiršanas nebija problēmu ar temp.arī nobrukšanas brīdī ar twmp.bija viss kārtībā. Viens nesen gaisoja tādam dzinējam,teica,ka arī baigi nočakarējies kamēr sanācis. Šitiem dzinējiem esot grūti atgaisot. Un vēl,izdarbinātam dzinējam pūtu ar muti bačokā(turot atgaisošanas skrūvi vaļā)nāk antifrīzs ar gaisu,piedarbinu dzinēju,nedaudz nāk ar gaisu un tad aiziet tīrs antifrīzs. Otra atgaisošanas skrūve-pa to uz vietas atgaisojot nāk tīrs antifrīzs,pabraucot nedaudz un mēģinot gaisot,atkal nedaudz nāk ar gaisu,paspļaudās un atkal tīrs nāk.Ceru,ka saprati manu somu. Esmu pārliecināts,ka 80% vaina ir dēļ tā,ka sistēmā gaiss. Tāpēc jautāju-varbūt,kāds zin effektīgas metodes kā gaisot?
04 Oct 2014, 12:34:14 JZ rakstīja:
slīpums nāk par labu, bet galīgi nav priekšnosacījums, vajag uzsilušu motoru (termostatam jābūt atvērtam), pečku uz karstāko, ventilātoru uz max un paturēt motoram 3-4k rpm pus minūti (ne mazāk), un turpināt liet šķidrumu, kad līmenis nokrītas - atkārto šo visu tik ilgi, kamēr līmenis vairs nekrītas
un tagad sabojāšu garstāvokli - ja pēc šis procedūras jebkad tosols pazūd tik daudz, ka salonā sāk pat pūst aukstu gaisu, tad:
1) liela iespējamība ka ir izpūsta galvas blīve un spiediens no cilindriem tiek dzesēšanas sistēmā un izpūš šķidrumu ārā caur pārspiediena korķi, ir ķīmiskās analīzes komplekti, ar kuriem var noteikt vai dzesēšanas sistēmā ir atgāzes, ar to var pārliecināties*,
2) savērpies un neblīvējas vairs plastmasas termostata korpuss (tā ir "dilstošā detaļa, būtu jāmaina bezmaz reizi gadā, jo tā plastmasa ir mēsls),
3) tekošs radiātors.
šīs ir populārās vainas konkrētajam motoram, izpūstā galvas blīve ir norma pārkarsētiem motoriem, kā droši vien ir bijis beigtā ūdenssūkņa gadījumā, vai plīsuša izplešanās bačoka dēļ, vai tā plastmasas termostata korpusa un nestrādājoša līmeņa devēja dēļ utt utt utt
* ar tiem ķīmijas komplektiem pašam ir bijusi pieredze ka analīze vienreiz parāda ka atgāzes ir, otro reizi, jaunam paraugam, ka nav, utt, realitātē bija izpūsta blīve un atgāzes 100% tur bija, analīzi taisija it kā speciālists (ne es )
p.s. ir bijis pat tāds gļuks, ka jauns izplešanās bačoka korķis, kuru mainiju, jo nebija pārliecības vai vecais tur spiedienu, izrādijās ar nestrādājošu pārspiediena vārstu - bija noķīlējis ciet stāvoklī
| Offline | | |
HE9600 | | Kopš: 06. Jan 2005
No: Līvāni
Ziņojumi: 2455
Braucu ar: Veciem BMW
| Izgriežam atgaisošanas skrūvi pilnībā ārā, lejam antifrīzu līdz pa atgaisošanas skrūvi nāk ārā tīrs dzeses sķidrums, izspaidam patrubokus, atkal pielejam antifrīzu, griežam ciet atgaisošanas skrūvi un uzsildam dzinēju (šo labāk skatīties faktiskajos datos, instrumenta paneļa rādījumi ir ļoti aptuveni). uzsilušam dzinējam paturam mazliet rpm, noslāpējam, var mazliet pagriezt vaļā atgaisošanas skrūvi, lai izšpļauj gaisa paliekas, atdzesējam, pārbaudam/pielejam līmeni.
Pēc šādas shēmas viss vienm bijis ok (agrāk ar čakarējos ar skrūves griešanu darbojošam dzinējam utt, tas viss ir lieks, tik lieki antifrīza zudumi).
+1 par plastmasām, ja saplaisā kāds no flančiem, tad uzreiz vajadzētu mainīt visus pl. flančus + izplešanās trauku + dzeses radiatoru, jo tiem aiziet ķēdes reakcija un nepaiet ne pāris k km kā sprāgst nākošais mezgls. Man pat ir bijis viens e46 ar drūpstošām dzeses radiatora spirālēm, kā rezultātā pilnīgi aizsists pečkas radiators (silts gaiss parādījās tikai pie 4k rpm) un sačakarēti vārsti.
to JZ:
kur tos ķīm. indikatorus var iegādāties?
| Offline | | |
|
EdgarsFB | | Kopš: 13. Jan 2014
Ziņojumi: 21
Braucu ar: e39/metu slīpi e36
| Gļuki jau nav,bet esot problēmas ar atgaisošanu.To ir teikuši daudzi.
04 Oct 2014, 14:24:47 JZ rakstīja:
elektriskais sūknis jau ir arī, tik tas ir pečkas cirkulācijas sūknis, uz min griezt pečku nevajag, jo loģiska pamatojuma tur nav, vajadzētu būt tā ka max vent+temp tas elektriskais cirkulācijas sūknis iet uz pilnu (ja tam vadība vispār ir tik gudra), ko tad arī vajag panākt, lai izdzenātu visus burbuļus
bet par to ka tā nav slikta dzesēšanas sistēma es galīgi nepiekrītu, manuprāt tā ir vienkārši traģiska, izplešanās trauks plīst visiem bez izņēmuma, termostata korpusi vērpjas, vēlēko gadu ūdenssūkņiem plastmasas rotors lūzt kopā, līmeņa devējs izplešanās traukā gļuko, lielais radiātors ar laiku (nav jau īsti ražošanas defekts, nav jau mūžīgiem tiem jābūt) sāk laist garām utt, tie pečkas vārstu elektromagneti, kas visiem deg kopā, nu, tur, kur paskaties, vienas problēmas
šiem motoriem, ja ir kaut kādi gļuki ar dzesēšanu, ir vienkārši jāmaina viss bez izņēmuma, citādi būs nebeidzamais stāsts ar remontu pēc remonta pēc remonta
| Offline | | |
EdgarsFB | | Kopš: 13. Jan 2014
Ziņojumi: 21
Braucu ar: e39/metu slīpi e36
| Pamēģināšu pēc tādas metodes. Tas tiesa par atifrīzu,nauda tajā aiziet vairāk nekā bendžā. Protams var likt apakšā lielo pannu,pēctam izlaist caur lupatu un atkal liet iekšā,bet nu . . .
04 Oct 2014, 14:26:57 HE9600 rakstīja:
Izgriežam atgaisošanas skrūvi pilnībā ārā, lejam antifrīzu līdz pa atgaisošanas skrūvi nāk ārā tīrs dzeses sķidrums, izspaidam patrubokus, atkal pielejam antifrīzu, griežam ciet atgaisošanas skrūvi un uzsildam dzinēju (šo labāk skatīties faktiskajos datos, instrumenta paneļa rādījumi ir ļoti aptuveni). uzsilušam dzinējam paturam mazliet rpm, noslāpējam, var mazliet pagriezt vaļā atgaisošanas skrūvi, lai izšpļauj gaisa paliekas, atdzesējam, pārbaudam/pielejam līmeni.
Pēc šādas shēmas viss vienm bijis ok (agrāk ar čakarējos ar skrūves griešanu darbojošam dzinējam utt, tas viss ir lieks, tik lieki antifrīza zudumi).
+1 par plastmasām, ja saplaisā kāds no flančiem, tad uzreiz vajadzētu mainīt visus pl. flančus + izplešanās trauku + dzeses radiatoru, jo tiem aiziet ķēdes reakcija un nepaiet ne pāris k km kā sprāgst nākošais mezgls. Man pat ir bijis viens e46 ar drūpstošām dzeses radiatora spirālēm, kā rezultātā pilnīgi aizsists pečkas radiators (silts gaiss parādījās tikai pie 4k rpm) un sačakarēti vārsti.
to JZ:
kur tos ķīm. indikatorus var iegādāties?
| Offline | | |
JZ | | Kopš: 31. May 2002
Ziņojumi: 9159
Braucu ar:
| nu nav problēmas ar atgaisošanu, ka Tev saka ir problēmas "speciālistiem", nevis cilvēkiem kas domā ar galvu vai arī spēj sekot līdz ražotāja instrukcijām, kā tu domā, kur es ņēmu instrukciju kad man ar stāstija ka, lai veiksmīgi atgaisotu bmw 6cil motoru ir jākur ugunskurs, jāmeklē šamanis no amazones džungļiem utt
tā izpūstā galvas blīve var arī nelaist garām pastāvīgi, vai arī apjoms var būt tik mazs, ka var uz vietas darbinātam motoram (pat pagriežot līdz 3-4k rpm) to nepamanīt, un tas ir tādēļ, ka motors griežas bez slodzes, bet, līdz ko ar auto sāk braukt, un to mocīt, lai motors attīsta max jaudu (piemēram, 3 pārnesums, 4-5k rpm, gāzi grīdā un spiest bremzes lai ātrums nepieaug), tad cilindros tikai tiek sasniegts max spiediens, un tad tas pilnīgi noteikti pūtīs garām blīvēm, ja tur ir problēma
par tiem ķīmiskās analīzes komplektiem te uz vietas, pirms gadiem 3-4 vēl tādus maniju kaut kur, moš Apē, vai HCT uz Vienības gatves, neatceros tieši, ebay ir pilns ar tiem ar, meklē "combustion leak tester kit"
p.s. un ir jāievēro max līmeņa atzīme aukstai sistēmai - svītra uz izplešanās bačoka, aukstam motoram nevajag to pārkāpt un liet līdz lūpai, tas gaiss līdz vāciņam ir nepieciešams, tas tiek spiests kopā brīdī kad slēgtā sistēma sāk silt un nodrošina pretvārīšanās funkciju (sistēmai zem spiediena ir augstāka vārīšanās temp)
normāli tā arī nebūs problēma, lieko šķidrumu izspiedīs pa pārspiediena vārstu ārā, bet, ja gadās kā bija man, kad jaunam korķim tas pārspiediena vārsts bija iesprūdis ciet stāvoklī, tad spiediens sistēmā augs līdz atradīs vājāko vietu, pa kuru tikt ārā, un te tad arī tiek sabojāti tie plastmasas korpusi termostatiem, izpūstas blīves lielajam radiātoram vai uzsprāgst salona pečkas plastasas korpuss | Offline | | |
Samurajs | | Kopš: 10. Feb 2007
Ziņojumi: 121
Braucu ar:
| http://tis.bmwcats.com/doc1043539/ | Offline | | |
JZ | | Kopš: 31. May 2002
Ziņojumi: 9159
Braucu ar:
| Необходимость в прогреве двигателя отпадает, поскольку термостат прокачивается через отверстие.
100% esmu redzējis termostatus un korpusus kas nepieļauj nekādu plūsmu garām aukstam motoram, tādēļ es nepaļaujos uz to atgaisošanās skrūvi tur blakus un sildu motoru
papildus drošībai pat ir urbts mazs (d~1mm) caurumiņš termostata augšējā malā | Offline | | |
EdgarsFB | | Kopš: 13. Jan 2014
Ziņojumi: 21
Braucu ar: e39/metu slīpi e36
| Dirsdams,pirsdarms mēģināju atgaisot,likās vienā brīdī,ka ir,bet atkal nav. Tagad tikai remdenu pūš salonā. Jāved vien būs pie speciālistiem.Pašai pečkai nevarētu bū problēma? Jo liekas,ka caur vidu pūš,tad ir tāds siltāks,bet uz kājām un uz logu nav tik silts,man tā liekās. | Offline | | |
funkyasshit | | Kopš: 13. Aug 2014
Ziņojumi: 3480
Braucu ar: E46 330i
|
07 Oct 2014, 22:40:29 EdgarsFB rakstīja:
Dirsdams,pirsdarms mēģināju atgaisot,likās vienā brīdī,ka ir,bet atkal nav. Tagad tikai remdenu pūš salonā. Jāved vien būs pie speciālistiem.Pašai pečkai nevarētu bū problēma? Jo liekas,ka caur vidu pūš,tad ir tāds siltāks,bet uz kājām un uz logu nav tik silts,man tā liekās.
Visam ir jābūt normāli pēc šitās metodes.
https://www.youtube.com/watch?v=qRYL52cKoTU | Offline | | |
EdgarsFB | | Kopš: 13. Jan 2014
Ziņojumi: 21
Braucu ar: e39/metu slīpi e36
| Sistēma tika atgaisota pilnībā. Tika nomainīts termostats.Tagad ir tā,ka pa pasažiera pusi nāk silts gaiss(prasās nedaudz siltāks),bet pa šofera pusi pūš aukstu. Klimatam kaut kas? Never ciet lūkas ? Ir kādam bijusi līdzīga problēma? | Offline | | |
|
|
Moderatori: 968-jk, AV, GirtzB, Lafter, PERFS, SteelRat, linda, marihuans, noisex, smudo
|