Online

Pašreiz BMWPower skatās 78 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tehniska rakstura diskusijas

Tēma: Rūsas apstrāde

AutorsZiņojums
buivals
31. Oct 2012, 11:36 #1

Kopš: 25. Sep 2012

Ziņojumi: 5

Braucu ar:

Interesējos par to, kā pēc iespējas prātīgāk apstrādāt autiņu- arkas, bagāžnieka vāks, lai rūsu apturētu pēc iespējas uz ilgāku laiku.

Esmu ticis pie:
1) RILAK divkomponenšu pretkorozijas grunts, (tātad smērējamā)
2) Tectyl protective produkts. valvoline. ML. Vehicle internal rust preventive. izskatas, ka šis http://www.exclusive-parts.nl/catalog/product_i...xp2-tectyl-p-105

Ar ko sākt?
Skaidrs, ka 1)noberzt rūsu.
2)apsmeret ar bulvanolu.
3) un 4)? neskaidrība. Pa priekšu liekams tas rust preventive airsols vai pretkorozijas grunts?
5)špaktele(kādu ņemt?)var iztikt bez špahtlees? ja virsma nav pārāk izlecoša no pārējās virsbūves, via arī tas ir svarigs posms pasargašanai no korozijas?
6)?tad atkal apstradat ar grunti vai rust preventive eirsolu? tas lai pasargatu tas vietas, kur slipejot krāsa pabojata, tā?
7) krāsot
8.) metāla laku uzklāt
Offline
Bron
31. Oct 2012, 12:22 #2

Kopš: 30. Aug 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 15204

Braucu ar: Traktortehniku by Nissan

sākt vajadzēja ar meklētāja izmantošanu un atbilstošas tēmas pārlasīšanu
Offline
Mikelis
31. Oct 2012, 12:22 #3

Kopš: 13. May 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 2439

Braucu ar: Bayerische Motoren Werke

Iesaku vēl no iekšas visu izpūst ar FLUID FILM, vai KROWN T40 pūšamo pretrūsas līdzekli. Vispār arī attīrot rūsu, es vispirms uzpūstu kādu no tiem, lai sasūcās, cik var un tad domātu par pārklāšanu ar kautko

-----------------
Runāju mikrofonā par atlīdzību un palīdzu apgūt saules enerģiju :naac:
Offline
Bron
31. Oct 2012, 12:25 #4

Kopš: 30. Aug 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 15204

Braucu ar: Traktortehniku by Nissan

Links

Bļin, atkal vecie joki - tikko piereģistrējas tā uzreiz jauna tēma. Skolas brīvlaiks tomēr negatīvi ietekmē bmwpower vidi...
Offline
Bron
31. Oct 2012, 12:26 #5

Kopš: 30. Aug 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 15204

Braucu ar: Traktortehniku by Nissan

Un vispār par svina mīnija (surika) krāsu nekas radikāli labāks vēl nav izdomāts
Offline
matrixxxx
31. Oct 2012, 12:33 #6

Kopš: 29. Apr 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 8446

Braucu ar: 106 zirgiem


31 Oct 2012, 12:26:17 Bron rakstīja:
Un vispār par svina mīnija (surika) krāsu nekas radikāli labāks vēl nav izdomāts

Svina miinijs ar alumiinija pulveri ir jaajauc 1:1
Par to labaaks buus tikai trinitrotuoluols.

Sorre par
Offline
Laoshi
31. Oct 2012, 12:35 #7

Kopš: 01. Aug 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 17948

Braucu ar:

Bija jau tofāns par rūsu, ne mazums interneta kaujas piedzīvojis, pameklē
Offline
buivals
31. Oct 2012, 13:10 #8

Kopš: 25. Sep 2012

Ziņojumi: 5

Braucu ar:

Meklētāju jau lietoju, un reģistrājies arī esmu kādu mēnesi atpakaļ :P. Meklētājā no praktisku padomu diskusijam bija vienigi pie vecā modeļa 3serijas, bandjitkas pat laikam, tur atsuaciba nebija liela, pirms mēneša biju pacelis gaisā to diskusiju, isti neko sev vajadzigu nauzzinaju. vienigi džeki runāja par krown.

Offline
buivals
31. Oct 2012, 13:16 #9

Kopš: 25. Sep 2012

Ziņojumi: 5

Braucu ar:


31 Oct 2012, 12:22:50 Mikelis rakstīja:
Iesaku vēl no iekšas visu izpūst ar FLUID FILM, vai KROWN T40 pūšamo pretrūsas līdzekli. Vispār arī attīrot rūsu, es vispirms uzpūstu kādu no tiem, lai sasūcās, cik var un tad domātu par pārklāšanu ar kautko


Pērkot es biju domājis, ka tas manis minētais tectyl valvoline būs tā krown t40 vietā. tā vismaz pardevejs sastastija, tātad šitais tectyl, kas topika augšā minets neder?
Offline
Driver
31. Oct 2012, 13:20 #10

Kopš: 22. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 31536

Braucu ar: iepirkuma ratiem pa alko outletu


31 Oct 2012, 13:10:43 buivals rakstīja:
...vienigi pie vecā modeļa 3serijas, bandjitkas

kas tas par modeli? kautkads vecu vecais sporca exauto?

-----------------
diagnostika, elektronikas remonts & pretaizdzīšanas iekārtas.
Offline
Laoshi
31. Oct 2012, 13:22 #11

Kopš: 01. Aug 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 17948

Braucu ar:

Buival, re, no cita foruma paņēmu pamācību, kā rūsu apkarot. Pats daru vienkāršāk, bet mani aptirsa, ka esot pārāk vienkārši, vajagot sarežģīti. Te nu būs:

Secība - mehāniskā apstrāde(špaktele, tad drāšu birste, tad smilšpapīra režģis(nezinu pareizo nosaukumu, bet uzprasi būvmateriālu bodē riģipša spakteles slīpēšanai, izskatās pēc sietiņa, bet tīts no abrazīva diega). Drāšu birste uz slīpmašīmas ir bīstams rīks - plānāku bleķi izrausi līdz caurumiem.
Vēlamais rezultāts ir bleķis bez krāsas un biezas rūsas kārtas, mazāku rūsu pārveidotājs noņems pats(uzmanies no kavernām - bedrītes, kur rūsa iegrauzusies, līdzīgi kā gliemežvāks - tādas būt jāparubina ar kādu stienīti vai tml, atkal jau līdz max plānai rūsas kārtiņai. NB pliku bleķi ir grūti sasniegt un vienmēr jāatceras, kas māšīnas virsbūve nav sliede, ilgi rīvējot būs caurums.
Nākamais solis, buvanols, vai kāds njo rūsas fiksētājiem(bija tādi gan krieviem, gan vāciešiem, plašāk pieejamais analogs Hammerit, kas gan nav īpaši labs. Būtībā tā ir šķidra laka, kas dziļī iesūcas rūsas kārtā un sacietē pas spīti mitrumam), bet ja laiks atļauj(un vāģi gribas paturēt sev) buvanols ir labāks.
Pēc buvanola(skaties instrukciju, tas prasīs apt dienu), bleķus norībē ar lupatu, ko mērcē ar acetonu un UZREIZ krāso ar grunteni. Siltā garažā acetons iztvaikos praktiski uzreiz līdzi paķerot mitrumu.
Gruntenes izvēli nosaka vieta - sliekšņi un apakša, gruntskrāsa ar cinka pildījumu, fasādes bleķi - kāda no nitro gruntenēm.
Tālāk atkal atkarīgs no vietas, sliekšņi - kāda no "sliekšņu" krāsām(atkal jau būvmateriālu bodēm, es pērku DEPO), krāsa, kas mazliet uzputo un veido porainu kārtu, kas iztur triecienu un aiztur skaņu, tad pati auto krāsa. Te gan koments - vācieši pēc pirmās grunts, klāj vēl pāris kārtu - drošībai. Labiem vāģiem rūsas zonās ir kādas piecias krāsojumu kārtas, vecajiem Rolss Roisiem - divpadsmit klājumi, pie tam nitrene ar starpslāņu pulēšanu - tā top īstais spīdums un "angļu kvalitāte".
Offline
JZ
31. Oct 2012, 14:45 #12

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

strādājot ar rūsas pārveidotājiem, ļoti svarīgi ir turēt detaļu siltu, minimums istabas temperatūra (~20 grādi), ideālā variantā izmantojam infrasarkano sildītāju

un princips "buvanolam", rūsas pārveidotājiem aprakstīts nepareizi, pamata reakcija ir fosforskābe un dzelzs oksīds(rūsa), kas tiek pārveidots par inertu dzelzs fosfātu, un tā laka (piem. brunox) ir tikai piedeva, kas reti kad strādā labi

runājot par konkrēto detaļu, tad tur no rūsas tikt vaļā pilnībā "garāžas" apstākļos ir bezcerīgi, jo sākas tā no vāka iekšpuses, kur veidojas kondensāts, kas satek aizlocītajā gropē, visas šīs parastās apstrādes ir uz pāris gadiem, ne ilgāk, ar to vienkārši ir jāsamierinās
Offline
buivals
31. Oct 2012, 17:20 #13

Kopš: 25. Sep 2012

Ziņojumi: 5

Braucu ar:


31 Oct 2012, 13:22:11 Laoshi rakstīja:
Buival, re, no cita foruma paņēmu pamācību, kā rūsu apkarot. Pats daru vienkāršāk, bet mani aptirsa, ka esot pārāk vienkārši, vajagot sarežģīti. Te nu būs:



Paldies. to topiku arī biju skatijis. Tur ir pa rupju aprakstīts. Ir darīts šis variants, bet lietojot pavisam prastas gruntis. tapec tūlīt vien ir rūsiņš bija ārā.

OK, ja pa tiem maniem minētejiem soļiem nav komentāru, tad bišk vienkaršāk un ātrāk- Ko likt uz attīrītā metāla no šīm: Man ir divkomponentu pretkorozijas grunts un tectyl ML pretrūsas aizsargātājs http://www.exclusive-parts.nl/catalog/product_i...xp2-tectyl-p-105, kuru pēc kura ir jāklāj un vai šis tectyl ML ir analogs brunox t40? Vai tomēr aši jāmeklē tas "brīnumlīdzeklis" brunox?
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, dust, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo