Online
Pašreiz BMWPower skatās 119 viesi un 14 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: E36 M50B25 MAF(hot wire) sensora pārbaude
Autors | Ziņojums |
Martins_B | | Kopš: 28. Dec 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 2
Braucu ar:
| Dzinējam darbojoties strāva uzkarsē tievu stiepli sensora centrā, kas ir 100°C lielāka par gaisa temperatūru, kas plūst tai garām. Strāva, kas mainās, lai noturētu šo 100°C pārsvaru par gaisa temperatūru, tiek konvertēta mērijumā, kas nosaka gaisa daudzumu, kas ieplūst dzinējā
Lai tievā stieple paliktu tīra, tā tiek uzkarsēta vienu sekundi līdz 1000°C. Šis process notiek automātiski četras sekundes pēc dzinēja izslēgšanas.
Sensora pārbaude:
1. Noņemam gaisa cauruli, pie MAF sensora gaisa filtra pusē;
2. Jāiedarbina dzinējs un jāuzsilda tas līdz darba temperatūrai;
3. Jāuzdzen motors vismaz līdz 2,500apgr.,tad jāizslēdz dzinējs. Pēc apmēram 4 sekundēm, vajadzētu novērot, kā tievā stieple sensorā sāk spīdēt kādu sekundi;
4. Ja stieple nespīd, pārbaudīt vai tā nav pārplīsusi, ja ir - sensors jāmaina;
5. Ja stieple ir vesela, tad no MAF sensora kontakta noņemt aizsargājošo gumiju aizmugurē un pievienot digitālo(analogais varot sabojāt sensoru!) voltametru pie 1 un 4 kontaktiem.
6. Jāiedarbina dzinējs jāuzdzen motors vismaz līdz 2,500apgr.,tad jāizslēdz. Pēc 4 sekundēm, vajadzētu palielināties spriegumam par aptuveni 4 voltiem. Ja tā ir, bet stieple nesāk kvēlot MAF sensors ir jāmaina.
7. Ja spriegums vispār nav, tad vaina ir citur.
8. Izslēdzot aizdedzi un noņemot kontaktu no MAF var izmērīt vēl pretestību starp 5 un 6 kontaktu, kurai ir jābūt 3 - 4 omu robežās.
Ceru, kā kādam palīdzēs. | Offline | | |
Kalnz | | Kopš: 03. May 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 14318
Braucu ar:
| Kas liecina ka viņa ir beigta un kāds ļaunums no tā? | Offline | | |
Driver | | Kopš: 22. Jun 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 31536
Braucu ar: iepirkuma ratiem pa alko outletu
| Loti noderigi un ko dod tava parbaude? Praktiski neko, jo tiek parbaudits tikai tas, vai strada pasattirishanas funkcija, bet vai "meroshaa dalja" strada ka vajag, kas ir daudz svarigak, taa ari netika noskaidrots...
31 Aug 2010, 10:45:05 Martins_B rakstīja:
Dzinējam darbojoties strāva uzkarsē tievu stiepli sensora centrā, kas ir 100°C lielāka par gaisa temperatūru, kas plūst tai garām. Strāva, kas mainās, lai noturētu šo 100°C pārsvaru par gaisa temperatūru, tiek konvertēta mērijumā, kas nosaka gaisa daudzumu, kas ieplūst dzinējā
Lai tievā stieple paliktu tīra, tā tiek uzkarsēta vienu sekundi līdz 1000°C. Šis process notiek automātiski četras sekundes pēc dzinēja izslēgšanas.
Sensora pārbaude:
1. Noņemam gaisa cauruli, pie MAF sensora gaisa filtra pusē;
2. Jāiedarbina dzinējs un jāuzsilda tas līdz darba temperatūrai;
3. Jāuzdzen motors vismaz līdz 2,500apgr.,tad jāizslēdz dzinējs. Pēc apmēram 4 sekundēm, vajadzētu novērot, kā tievā stieple sensorā sāk spīdēt kādu sekundi;
4. Ja stieple nespīd, pārbaudīt vai tā nav pārplīsusi, ja ir - sensors jāmaina;
5. Ja stieple ir vesela, tad no MAF sensora kontakta noņemt aizsargājošo gumiju aizmugurē un pievienot digitālo(analogais varot sabojāt sensoru!) voltametru pie 1 un 4 kontaktiem.
6. Jāiedarbina dzinējs jāuzdzen motors vismaz līdz 2,500apgr.,tad jāizslēdz. Pēc 4 sekundēm, vajadzētu palielināties spriegumam par aptuveni 4 voltiem. Ja tā ir, bet stieple nesāk kvēlot MAF sensors ir jāmaina.
7. Ja spriegums vispār nav, tad vaina ir citur.
8. Izslēdzot aizdedzi un noņemot kontaktu no MAF var izmērīt vēl pretestību starp 5 un 6 kontaktu, kurai ir jābūt 3 - 4 omu robežās.
Ceru, kā kādam palīdzēs.
----------------- diagnostika, elektronikas remonts & pretaizdzīšanas iekārtas.
| Offline | | |
bmwaddict | | Kopš: 23. Oct 2002
No: Ogre
Ziņojumi: 8263
Braucu ar: BMW pa Los Angeles
|
31 Aug 2010, 10:54:48 Driver rakstīja:
Loti noderigi un ko dod tava parbaude? Praktiski neko, jo tiek parbaudits tikai tas, vai strada pasattirishanas funkcija, bet vai "meroshaa dalja" strada ka vajag, kas ir daudz svarigak, taa ari netika noskaidrots...
Driver to tak nav iespējams noteikt mājas apstākļos vai hotwire MAF mērījums ir pareizs vai nepareizs. Maksimums var tikai kautko nojaust vai tā nav galīgi čau.
P.S. tofika autors apsveikts ar pirmo un uzreiz jau noderīgo postu, paldies par čaklumu to sagatavot un iepostēt te.[ Šo ziņu laboja bmwaddict, 31 Aug 2010, 11:08:18 ] | Offline | | |
Driver | | Kopš: 22. Jun 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 31536
Braucu ar: iepirkuma ratiem pa alko outletu
| To, ka mera huinju, var noteikt, bet to, ka likne ir perfekti tada, kadai jabut no rupnicas, nevar gan parbaudit, bet vai tuva velamajam var nojaust
31 Aug 2010, 10:58:42 bmwaddict rakstīja:
31 Aug 2010, 10:54:48 Driver rakstīja:
Loti noderigi un ko dod tava parbaude? Praktiski neko, jo tiek parbaudits tikai tas, vai strada pasattirishanas funkcija, bet vai "meroshaa dalja" strada ka vajag, kas ir daudz svarigak, taa ari netika noskaidrots...
Driver to tak nav iespējams noteikt mājas apstākļos vai hotwire MAF mērījums ir pareizs vai nepareizs. Maksimums var tikai kautko nojaust vai tā nav galīgi čau.
----------------- diagnostika, elektronikas remonts & pretaizdzīšanas iekārtas.
| Offline | | |
zzips | | Kopš: 20. Feb 2004
Ziņojumi: 28219
Braucu ar: Slēgta tipa visurgājēju
| Labāk šādus postus nekā "ļurkājās enģeļacs" Apsveikts ar pirmo postu
----------------- *Keep going..... It will all make sense soon | Offline | | |
Puce | | Kopš: 27. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 6425
Braucu ar: BMW 315 e21
| Bija jāpaiet gandrīz 6 gadiem (), lai sadūšotos uz pirmo postu!
Driver'im droši vien, ka bezjēdzīga informācija, bet pārējiem noteikti, ka interesanta un kaut ko pamācoša par auto uzbūvi.
[ Šo ziņu laboja Puce, 31 Aug 2010, 11:43:08 ]
----------------- J.K.jr.bad.
[url=http://www.adparts.eu/][/url] | Offline | | |
R_BERGS | | Kopš: 15. Nov 2007
Ziņojumi: 16516
Braucu ar:
|
31 Aug 2010, 11:29:15 Puce rakstīja:
Bija jāpaiet gandrīz 6 postiem, lai sadūšotos uz pirmo postu!
Jā! Un tev pagāja 4758 posti, kad tu iepostēji savu pirmo postu
-----------------
Piedāvājam auto virsbūves krāsošanu un pulēšanu
| Offline | | |
|
australia | | Kopš: 12. Apr 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 1800
Braucu ar: ratiem
| Par to kvēli nezināju.
Vēl vajag pielikt info par aptuveno voltāžu pie IDLE un 2500 RPM | Offline | | |
Ugunsdzesejs | | Kopš: 16. Dec 2008
Ziņojumi: 5327
Braucu ar:
| Posts
Draivers vienkārši jau ielīda dziļāk, bet pie klasiskā gadījuma - E36 nesūda neiet, bet rij, šī metode var pat palīdzēt! | Offline | | |
Driver | | Kopš: 22. Jun 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 31536
Braucu ar: iepirkuma ratiem pa alko outletu
|
31 Aug 2010, 11:36:48 australia rakstīja:
Par to kvēli nezināju.
Vēl vajag pielikt info par aptuveno voltāžu pie IDLE un 2500 RPM
tagad cerams jus saprotiet, ka mazgat meritajus ar spirtu un citiem skidrumiem ir bezjedzigi, kaa to iesaka darit dazi gudrelji. Var sanakt vairak skades kaa labuma.
Bet patiesham, labs pirmais posts un ir krietni noderigaks kaa blausana pec palidzibas ar stulbu jautajumu.
Par to voltazu - uz pareizo pusi domas virzas
----------------- diagnostika, elektronikas remonts & pretaizdzīšanas iekārtas.
| Offline | | |
JZ | | Kopš: 31. May 2002
Ziņojumi: 9159
Braucu ar:
| man gan domāt ka tajā hotwire mafā ir vēl termopretestība vai termopāris vai kaut kas tamlīdzīgs, kas ir noteiktā attālumā no drāts, ECU ceļ strāvu un karsē drāti kamēr no temp jūtīgā elementā nāk īstais rādijums, un tā visā apgriezienu diapazonā un slodzēm, un tas, cik daudz strāvas ir jāpievada karstajai drātij, arī nozīmēs to cik daudz gaisa masas ir izgājis cauri MAFam
attiecīgi pārbaudīt drāti ir viens, uzturēt to tīru ir otrs, un uzturēt tīru temp mērošo elementu trešais
savukārt temp mērošajam elementam būt kaut kāda noteikta pretestība istabas temperatūrā, tas arī, visdrīzākais, ir tas, par ko Drivers runā
zinu ka, piemēram, 5hp18 automāta termopāra pretestība pie 20 grādiem ir ~ 960 omi | Offline | | |
Didzis | | Kopš: 04. Dec 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 7247
Braucu ar: Prāmi B-)
| Posts labs, kaut arī rezultāts nebūs vēlamais, bet tomēr
Un otra negatīvā iezīme ir tāda, ka pēc šāda posta publicēšanas, tuliņ daudzas līkas rociņas testēs savus MAF sensorus un pēcāk postēs topikā Pirkt Pārdod, ka vajadzīgs jauns gaisa masas mērītājs
----------------- http://www.licessories.lv/ | Offline | | |
Ugunsdzesejs | | Kopš: 16. Dec 2008
Ziņojumi: 5327
Braucu ar:
| Didzi, vēl jau pastāv iespēja, ka dažs labs ārā tā mahten gāzēs bez filtra priekšā un pēc tam sūdzēsies par popkornu un vēl nezin ko | Offline | | |
Pauljukas | | Kopš: 12. Dec 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 461
Braucu ar: 323i
|
31 Aug 2010, 12:17:24 Didzis rakstīja:
Un otra negatīvā iezīme ...
Kam pozitīva, kam negatīva!
Tirgotājiem noteikti pozitīva | Offline | | |
Didzis | | Kopš: 04. Dec 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 7247
Braucu ar: Prāmi B-)
|
31 Aug 2010, 12:36:44 Pauljukas rakstīja:
31 Aug 2010, 12:17:24 Didzis rakstīja:
Un otra negatīvā iezīme ...
Kam pozitīva, kam negatīva!
Tirgotājiem noteikti pozitīva
Nu vispār jau jā
----------------- http://www.licessories.lv/ | Offline | | |
|
|
Moderatori: 968-jk, AV, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, dust, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo
|