BMWPower.lv pirmie iespaidi par BMW X1 un 5.sērijas GT

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (34)
  • Drukāt
  • Foto: BMWPower.lv

    Raimonds Zandovskis, BMWPower.lv,
    06-11-2009

    Latvijā norisinājās Baltijas mēroga prezentācija presei un tam sekojoši iepazīšanās braucieni „BMW” jaunajam kompaktajam apvidus automobilim „X1” un 5.sērijas piecdurvju hečbekam „Gran Turismo”.

    :

    ::
    :
    Interesantākais no tiem ir „BMW” 5.sērijas „Gran Turismo”, jo tas ir kārtējais modeļa tips, kāds līdz šim kompānijas piedāvājumā nav bijis (piemēram, kā vēl nesen apvidus kupeja „BMW X6”). Vēl pirms nonākšanas sērijveidā ražotājs to indeksēja kā „BMW Progressive Activity Sedan” – tātad progresīvs sedans aktīviem cilvēkiem.

    :
    ::
    :
    Tiesa, no līdz šim pazīstamajiem sedaniem, kaut vai 5.sērijas sedana, koncepcijas ziņā tas atšķiras ar dalītu bagāžas nodalījuma vāku. Pēc vajadzības to var atvērt pilnībā, kopā ar aizmugurējo vējstiklu, kā hečbekā, vai atsevišķi tikai lejasdaļu – kā sedanā. Nolaistu aizmugurējo sēdekļu gadījumā bagāžas tilpums sasniedz 1650 litrus, kamēr 5.sērijas universālim šis raksturlielums ir tikai par 35 litriem mazāks.

    :
    ::
    :
    Atverot bagāžnieka vāku bez aizmugurēja stikla (kā tradicionālam sedanam), tā atvere līdzinās karpas mutei un ir kā šahta, pie kuras jāpieliecas, lai redzētu iekšpusi. No augšpuses bagāžas telpa tiek atklāta minimāli, lai neteiktu, ka praktiski necik. Šādā konfigurācijā bagāžnieku paredzēts atvērt, ja tajā ievietojami vai jāpiekļūst nelieliem priekšmetiem, piemēram, nevēloties salonā ielaist auksto gaisu no ārienes. Jāatzīmē, ka bagāžnieka vāka atvēruma noklusētais leņķis iestatāms borta datorā. Ja tas nav iestatīts līdz maksimumam, tad pie atkārtotas pogas nospiešanas tas atvērsies līdz galam.

    :
    ::
    :
    Iekāpjot salonā, sēdpozīcija patiešām ir nedaudz augstāka nekā tradicionālam sedanam. Tomēr tā nav izteikti „džipiska”, kā arī iekāpšana un izkāpšana ir ļoti ērta. Salona iekārtojums ir kā sedanam, precīzāk – kā jaunās 7.sērijai. „BMW” 5.sērijas „Gran Turismo” interjers praktiski pilnībā to atkārto, atšķiras vien atsevišķi dekoratīvie elementi un, piemēram, tam ir par 10 centimetriem bīdāma aizmugurējā sēdekļu rinda. Kā apgalvo ražotājs, tad aizmugurē vietas pasažieriem ir tikpat, cik 7.sērijas sedanā.

    :
    ::
    :
    Automobili iespējams aprīkot 7.sērijas sedana cienīgi, tostarp ar tādām „ekstrām” kā sānskata kameras, kuras priekšējā paneļa astoņu collu ekrānā parādīs, vai, piemēram, izbraucot pa vārtiem no sāniem kāds netuvojas. Tāpat pieejams iebūvēts 80 GB cietais disks navigācijas informācijai un personīgajai mūzikas kolekcijai, „Head-Up” projicējošais ekrāns, panorāmas stikla jumts u.tml.

    Braukšanas laikā 5.sērijas „Gran Turismo” lieku reizi atgādina, ka ir tapis uz 7.sērijas sedana platformas bāzes. Tas gaitā ir samērā smagnējs, kā jau jebkurš liels auto, tomēr ar „BMW” raksturīgo precīzo vadāmību un samērā cieto balstiekārtu. Nekādas virsbūves sānsveres, kā apvidus automobiļiem augstā smaguma centra dēļ, šeit nav.

    :
    ::
    :
    Jau standartā 5.sērijas „Gran Turismo” tiek aprīkots ar astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu, kāda līdz šim bija pieejama tikai 7.sērijas modelī. Pie tās vadības sviras, kas līdzinās spēļu konsoles kursoram (t.s. džoistikam), ir arī „Dynamic Drive Control” pogas, kas paredz gradāciju no „Comfort” līdz „Sport+”. Pēdējā no režīmiem elektronisko braukšanas stabilizāciju sistēmu aktivitāte tiek mazināta, piemēram, ļaujot 5.sērijas „Gran Turismo” riteņiem no vietas izspolēt pat versijā ar bāzes trīslitru dīzeļdzinēju.

    Pagaidām „Gran Turismo” tiek piedāvāti trīs dzinēji – trīslitru dīzeļdzinējs ar 245 zirgspēkiem un trīslitru biturbo benzīna motors ar 306 ZS, kā arī 4,4-litru V8 benzīna dzinējs ar 407 ZS. Izmēģinājumu braucienos bija pieejama tā bāzes versija „530d GT”, kurai vidējais degvielas patēriņš tiek solīts 6,5 litri uz 100 km. Brauciena laikā borta dators uzrādīja vidēji nepilnus 10 litrus, tiesa, braucot gana aktīvā režīmā, bet arī šāds patēriņš ir cienījams vairāk kā divas tonnas smagajam spēkratam.

    :
    ::
    :
    „BMW” ražotājs sola, ka vēlāk šim modelim tiks piedāvāti arī mazāki dzinēji, tostarp četrcilindru dīzeļmotors ar 177 zirgspēkiem, kāds šobrīd ir arī „BMW 520d” versijā. Tajā pašā laikā „BMW” norāda, ka „Gran Turismo” nebūs īpaši sportiskās modifikācijas „M5” atšķirībā no tradicionālo virsbūvju tipu 5.sērijas.

    „BMW” 5.sērijas „Gran Turismo” pamatā sevī apvieno trīs konceptus – sedanu, apvidus automobili un universāli, no katra paņemot tā raksturīgākās priekšrocības. No sedana tam aizgūts reprezentatīvs izskats, no apvidus automobiļa – samērā augstā pasažieru sēdpozīcija; bet no universāļa – jau minētā bagāžas ietilpība.

    :
    ::
    :
    Ņemot vērā iepriekšminētos konceptus, kādus apvieno 5.sērijas „Gran Tursimo”, tad tā potenciālais pircējs ir tāds, kuru interesē funkcionāls luksusa auto, bet nevēlas pirkt „BMW” 7.sērijas luksusa sedanu, jo nav vidēja vai liela uzņēmuma vadītājs un negrib „lekt acīs” kolēģiem; apvidus automobili nevēlas, jo pamatā ar to ikdienas gaitās brauks viens pats un kāpēc sev līdzi vadāt tik daudz kubikmetru tukša gaisa; bet universālis nav piemērots, lai ar to dotos, piemēram, uz kādu saviesīgu pasākumu sabiedrībā.

    Cik tādu cilvēku ir? Uz to grūti atbildēt arī „BMW” dīleriem Latvijā, tāpēc nav arī objektīva šī modeļa realizācijas vienību prognoze. Tiesa, jāņem vērā, ka šobrīd jaunu auto tirgus Latvijā vispār ir iestidzis ar kopumā aptuveni 200 pārdotiem jauniem auto mēnesī. Otrkārt, šādas konfigurācijas modelis ir pionieris luksusa segmentā. Treškārt, Latvijā sabiedrības morāle attiecībā uz automobiļu izvēli ir kropla salīdzinājumā, piemēram, ar Rietumeiropu – postpadomju republikās iepriekšminētie „pieticības” pretargumenti reprezentatīvam sedanam vai luksusa apvidniekam neeksistē, bet gan drīzāk kalpo kā priekšnosacījums. Latvijā šādu auto, domājams, labprātāk pirks tie, kuri vēlas vienkārši ko atšķirīgu „no pārējiem jūrmalniekiem”.

    „BMW” 5.sērijas „Gran Turismo” versijā ar kādu no sešcilindru dzinējiem maksā 58 tūkstošiem eiro, tieši tikpat maksā „X5” ar trīslitru dīzeļdzinēju. Savukārt 5.sērijas „GT” topversija ar V8 biturbo motoru maksā 78 tūkstošus eiro. Bāzes versiju nokomplektējot praktiski ar visu iespējamo papildus aprīkojumu, cena sasniedz 100 tūkstošus eiro.



    Kompaktais apvidus automobilis BMW X1

    Ar „BMW X1” viss ir daudz vienkāršāk. Ne tikai izpildījumā, bet arī pozicionējumā. „BMW X1” ir markas vismazākais apvidus automobilis, pārņemot šo titulu no pašreizējā „X3”. Tomēr „X1” neaizstāj „X3”. Lai arī tie šobrīd ir līdzīgi gabarītos, nu jau novecojušajam „X3” tiek gatavots pēctecis, kas aizpildīs nišu starp mazāko „X1” un līdz trīs sēdekļu rindām uzblīdušo „X5”.

    :
    ::
    :
    „BMW X1” ieturēts markai raksturīgajā jaunā dizaina stilā ar izteikti uz priekšu izvirzīto priekšdaļu un milzīgajām radiatora režģa „nierēm”, kā tās nodēvētas „BMW” gadījumā. Uz tā fona esošais „BMW X3” izskatās arhaisks, jo tapis uz iepriekšējās paaudzes 3.sērijas bāzes ar tam raksturīgajiem dizaina elementiem.

    :
    ::
    :
    „BMW X1” ir viens no retajiem principiāli jaunajiem premiālā segmenta modeļiem, kurā iekāpjot rodas sajūta, ka ar šādu auto ir jau braukts. Salons tam ir praktiski tāds pats kā aktuālajam 3.sērijas modelim ar raksturīgo centrālo konsoli, borta datoru un visu pārējo – sēdies un brauc, nav jāmeklē slēdži vai to nozīme, kā, piemēram, iepriekšminētajā 5.sērijas „GT”, kurš pirms braukšanas vēl nedaudz jāiepazīst.

    :
    ::
    :
    Tā tiešie konkurenti ir vēl tapšanas stadijā – „Audi Q3” un analoģiskais „Mercedes-Benz”, kā nosaukums, iespējams, būs „GLA”. Līdzīgi kā savulaik „X3” gadījumā, arī ar „X1” „BMW” ir paspējis pirmais. Tāpat jāpiebilst, ka „X3” līdz šim ir bijis dižpārdoklis savā segmentā un, gaidāms, „X1” pārņems šo stafeti.

    Lai kļūtu par dižpārdokli, jāpanāk maksimāli pievilcīga cena, kas ir viens no būtiskākajiem pircēja izvēles kritērijiem. Šim nolūkam „BMW” jaunākais apvidus automobilis bāzes versijās būs tikai ar aizmugurējo riteņu piedziņu „sDrive” (pilnpiedziņas versijas indeksētas ar tradicionālo „xDrive”). Šāds solis ļāvis cenu samazināt par precīzi diviem tūkstošiem eiro salīdzinājumā ar analoģiskas komplektācijas pilnpiedziņas versiju.

    :
    ::
    :
    Izmēģinot aizmugurējo riteņu piedziņas versiju, nezinot nemaz nepateiksi, ka tam ar kompaktu apvidnieku kopīgs ir tikai izskats. Tiesa, apgaismība par to radīsies, kad zem riteņiem būs slidens ceļa segums. Lai arī mūsdienu automobiļiem ir dažādas „inteliģentās” elektroniskās braukšanas stabilizācijas sistēmas, kas šādu nepilnību it kā kompensē, tomēr ņemot vērā Latvijā raksturīgos klimatiskos apstākļus un attiecīgi ceļu stāvokli tā nebūtu visai „inteliģenta” izvēle apvidus automobiļa gadījumā, lai tikai ietaupītu divus tūkstošus.

    :
    ::
    :
    Taisnības labad jāatzīst, ka jebkurā gadījumā aizmugurējā riteņu piedziņa šādam automobilim ir labāka nekā priekšējā, ja runājam par vienas ass piedziņu. Kāpēc? Spēkratam ar samērā tik augstu smaguma centru virsbūve paātrinoties izteiktāk sagāžas uz aizmuguri, tādējādi atslogojot priekšējo riteņu asi un mazinot velkošo riteņu saķeri ar ceļu. Rezultātā „inteliģentās” braukšanas stabilizācijas sistēmas bļaustās ar „Warning!” paziņojumiem panelī un patvaļīgi „nomet gāzi” dzinējam, bieži vien nevietā apgrūtinot braukšanu. Savukārt aizmugurējās riteņu ass gadījumā minētajā gadījumā noslodze ir uz velkošajiem riteņiem, saķeri uzlabojot.

    :
    ::
    :
    Aizmugurējās riteņu piedziņas apvidus automobiļi nav nekas neparasts, piemēram, Amerikā, kur pat lielie džipi ir pieejami tādā izpildījumā. Piemēram, tas pats „BMW” iepriekšējās paaudzes „X5” apvidnieku Amerikai piedāvāja arī versijā tikai ar aizmugurējo riteņu piedziņu.

    :
    ::
    :
    Ja salīdzinām tikai tehniskos datus, tad „BMW X1” bāzes versijā ar 143 zirgspēku divlitru dīzeļdzinēju un aizmugurējo piedziņu ir gan nedaudz ekonomiskāks, gan nedaudz ātrāks, nekā analoģiskā modifikācijā ar visu riteņu piedziņu. Attiecīgi 5,2 litri uz 100 km pret 5,7 litriem un 9,6 sekundes līdz 100 km/h pret 10,1 s. Aizmugurējā riteņu piedziņa pieejama arī modifikācijai ar šī paša dzinēja 177 ZS versiju. Jaudīgākās modifikācijas – ar 204 ZS divlitru biturbo dīzeļa un 258 ZS trīslitru sešcilindru benzīna dzinēju – gan būs pieejamas tikai ar „xDrive” pilnpiedziņas sistēmu.

    „BMW X1” maksā no 30 tūkstošiem eiro, tomēr „trekni” aprīkota modifikācija pārsniegs arī 60 tūkstošu eiro atzīmi. Interesanti, ka „BMW X1” ar 177 ZS divlitru dīzeļdzinēju un aizmugurējo piedziņu maksā 33 tūkstošus eiro, bet tādas pašas jaudas dīzeļdzinēja „Toyota RAV4” ar pilnpiedziņu – arī 33 tūkstošus eiro. Un te nu dažs aizdomāsies: „Ar ko labāk braukt – „Toyota” vai „BMW”?”



    Apskati vairāk bilžu no saistītā pasākuma "DELFI" galerijā.


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties