BMW pārstāvis atklāj informāciju par jauno M5

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (11)
  • Drukāt
  • Spiegu foto

    BMWPower.lv / DELFI Auto,
    05-11-2009

    Kompānijas "BMW" motorsporta nodaļas "BMW M GmbH" izstrādājumu vadītājs Alberts Birmans intervijā britu izdevumam "Autocar" atklājis detalizētāku informāciju par nākamās paaudzes sportisko sedanu "BMW M5", kas plašākai publikai tiks prezentēts 2011.gada rudenī Frankfurtē.

    Pēc Birmana vārdiem, jaunais "BMW M5" būs aprīkots ar V8 turbopūtes benzīna dzinēju, kā maksimālais griezes moments sasniedz 678 Nm jau no 1500 apgr./min, bet CO2 izmešu daudzums izplūdē salīdzinājumā ar pašreizējo modeli būs par 20 procentiem mazāks – 275 grami uz kilometru.

    Tādējādi gaidāms, ka jaunais "BMW M5", kam pagaidām piešķirts rūpnīcas indekss "F10M", iegūs 4,4-litru V8 biturbo motoru no nesen tirdzniecībā nonākušajiem "BMW X5 M" un "X6 M", kas attīsta 555 zirgspēku jaudu un ir sajūgts ar septiņpakāpju sekvenciālo divsajūgu pārnesumkārbu. Tiesa, jaunā "BMW M5" dzinēja raksturlielumi pagaidām nav oficiāli apstiprināti. Atgādināsim, ka pašreizējais "BMW M5" aprīkots ar pieclitru V10 atmosfērisko benzīna dzinēju, kas attīsta 507 zirgspēku jaudu.

    "BMW" motorsporta nodaļas vadītājs piebilst, ka jaunā "BMW M5" sedana pirmie izmēģinājuma prototipi izgatavoti tam, lai pārliecinātos, cik efektīvi izmainītais virsbūves priekšdaļas dizains ļauj dzesēt motortelpu. Proti, jaunā sportiskā sedana izstrādes process ir tikai tā sākuma stadijā.

    Pēc provizoriskas informācijas, nākamās paaudzes "BMW M5" iegūs arī oglekļa šķiedras jumtu un bagāžnieka vāku (šī šķiedra būs izmantota arī citviet spēkrata konstrukcijā), sportiskāka regulējuma stūres iekārtu un elektronisko braukšanas stabilizācijas sistēmu, kā arī aktīvos aerodinamiskos elementus un agresīvāku veidolu kopumā.

    Kā ziņots iepriekš, jaunais "BMW M5" iegūs arī kinētiskās enerģijas rekuperācijas sistēmu, kas ir analoģiska tai, kādu pašlaik izmanto "Formula 1" bolīdiem – "KERS". Tās pielietojums ļaus īslaicīgi palielināt dzinēja jaudu par aptuveni 80 zirgspēkiem, pieslēdzoties elektromotoram, kas barojas no atsevišķa akumulatoru komplekta. Šādi akumulatori lādējas, automobilim bremzējot.

    Piedāvājam noskatīties spiegu video ar jaunā "BMW M5" izmēģinājuma prototipu Nirburgringas trasē Vācijā. Spiediet peles klikšķi uz tālāk redzamā attēla, lai aktivizētu video straumējumu!


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties