BMW divas turbīnas aizstāj ar vienu 'gudrāku'
|
|
||
Kompānija “BMW” publicējusi pirmo oficiālo informāciju par jauno trīslitru turbopūtes benzīna dzinēju “TwinPower Turbo” ar rūpnīcas indeksu N55, kas šāgada nogalē debitēs “BMW” 5.sērijas “Gran Turismo” modelī. Jaunajam motoram ir viena turbīna, tiešā degvielas iesmidzināšana un gāzu sadales sistēma “Valvetronic”. Jaunais dzinējs aizstās līdzšinējo trīslitru “Twin Turbo” agregātu.
Jaunais trīslitru “TwinPower Turbo” dzinējs ir ar 306 zirgspēku jaudu un 400 Nm maksimālo griezes momentu, kas tiek attīstīts 1'200–3'000 apgr./min diapazonā. Jāatzīmē, ka tādus pašus raksturlielumus sasniedza arī 2006.gadā debitējušais “Twin Turbo” agregāts (rūpnīcas indekss N54), tomēr atšķirībā no tā, kā norāda “BMW” pārstāvji, šis būs ekonomiskāks un ekoloģiskāks.
“TwinPower Turbo” dzinējs no sava priekšteča atšķiras ar svaru, kas tagad ir par četriem kilogramiem mazāks, “Valvetronic” sistēmu un līdzšinējo divu turbīnu vietā vienu, bet “gudrāku” – ar dubultrites komponējumu (twin-scroll), kur karsto izplūdes gāzu padeves kanāls sadalīts divās simetriskās daļās.
:
:: |
“BMW” 5.sērijas “Gran Turismo” versijā ar šo jauno dzinēju no vietas līdz 100 km/h spēs paātrināties 6,3 sekundēs un sasniegt 250 km/h maksimālo braukšanas ātrumu, kas ir elektroniski ierobežots. Automobiļa vidējais degvielas patēriņš būs 8,9 litru uz 100 km nobrauktā ceļa, bet CO2 izmešu daudzums izplūdē sasniegs 209 g/km (motors atbilst “Euro 5” ekoloģiskajam standartam).