BMW gatavo ekoloģisku tehnoloģiju superauto

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (8)
  • Drukāt
  • "Autocar" datorilustrācija

    Raimonds Zandovskis,
    29-01-2009

    Kompānija “BMW” uzsākusi darbus pie konceptuālas versijas izstrādes jaunam superauto, kas pagaidām tiek indeksēts kā Z10 ED (piebilde “ED” nozīmē “Efficient Dynamics” un reprezentē tehnoloģiju kopumu, kas ļauj uzlabot degvielas ekonomiju un samazina kaitīgo izmešu daudzumu dzinēja izplūdē), ziņo britu izdevums “Autocar”, atsaucoties uz anonīmu avotu ražotājā.

    Kā norāda izdevums, viens no šī prototipa izstrādes mērķiem ir demonstrēt “BMW” jaunievedumus tehnikā, elektronikā, virsbūves konstrukcijā un to saistītajās komponentēs. Vairums tehnoloģiju, kas tiks demonstrētas “BMW Z10 ED” konceptā, pēc 2010.gada tiks izmantotas arī šīs markas sērijveida modeļos. Savukārt pats superauto tiks izgatavots ierobežotā sērijā, līdzīgi kā savulaik “BMW Z8”, bet pagaidām nav zināms, kad tas varētu nonākt tirdzniecībā.

    “Autocar” informācijas avots norāda, ka sākotnēji “BMW Z10 ED” izstrāde tika plānota vienkārši kā konceptuāla prototipa izgatavošana. Tomēr, kad autoražotājs atteicās no sērijveida vidusmotora konkurenta radīšanas “Audi R8” kupejai, tad “BMW” vadība nolēma koncentrēties uz ekoloģisko tehnoloģiju attīstību un to pielietošanu tamlīdzīgā sērijveida automobilī.

    Konceptuālā “BMW” superauto izstrādē tiks izmantota viegla alumīnija šasija un oglekļa šķiedras virsbūves paneļi – rezultātā automobiļa svars nepārsniegs 1'400 kilogramu. Automobilis tiks aprīkots ar jaunu trīslitru rindas sešcilindru turbopūtes benzīna dzinēju, kam ir tiešā degvielas iesmidzināšana un kas “BMW” piedāvājumā aizstās līdzšinējo trīslitru agregātu. Šis motors tiks izgatavots divās versijās: ar tradicionālajiem mehāniskajiem vārstiem un mainīgu gāzes sadales fāžu mehānismu “Double-VANOS” vai ar sistēmu, kas ļauj mainīt dzinēja kompresijas pakāpi. Gaidāms, ka šāds motors spēs attīstīt aptuveni 400 zirgspēku jaudu un tiks sajūgts ar septiņpakāpju sekvenciālo divu sajūgu pārnesumkārbu.

    Ņemot vērā “Efficient Dynamics” piebildi koncepta nosaukumā, tas noteikti iegūs arī sistēmu, kas automātiski noslāpē un pēc tam iedarbina dzinēju, piemēram, stāvot sastrēgumā vai pie luksofora aizliedzošā signāla, kā arī elektroenerģijas reģenerācijas sistēmu bremzējot.

    Pēc “Autocar” aplēsēm, sērijveida versijā “BMW Z10 ED” varētu maksāt aptuveni 60 tūkstoš latu.


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties