Pirmie iespaidi, izbraucot ar BMW X6
|
|
||
Jaunais „BMW” apvidus automobilis „X6” nonācis līdz Latvijai, nesen „BMW” dīleri sporta kompleksā „333” presei organizēja iepazīšanās pasākumu ar šo, teiksim tā,– apvidus kupeju. Pasākumā bija izmēģināmi „BMW X6” gan ar benzīna, gan dīzeļa dzinēju.
:
:: |
:"A Mercedes can also bring driving pleasure": |
Aplūkojot „BMW X6” pirmo reizi, uzreiz nav skaidrs, kāda tipa automobilis tas ir pēc būtības, proti, ar ko tas būtu salīdzināms starp konkurentiem. Apvidus automobilis, jo nosaukumā ir šai markai attiecīgais burts „X”? Ne gluži, jo tam ir kupejas veida virsbūves siluets. Tātad kupeja? Arī ne gluži, jo tīrasiņu kupejas ir zemākas gan klīrensa, gan gabarītu augstuma ziņā.
:
:: |
„BMW X6” oficiālajā reprezentatīvajā video materiālā, kas tika rādīts preses pasākumā, markas galvenais dizaineris, stāstot par šī automobiļa tapšanu, rāda apvidus automobili „BMW X5” un 6.sērijas kupeju. Apvienojot šo abu auto raksturīgākās iezīmes, tapis „BMW X6”. Ražotājs apgalvo, ka šis ir pirmais auto savā segmentā un tā tipu nodēvējis par „Sports Activity Coupe”, tātad – sportiska apvidus kupeja.
:
:: |
Līdz ar to tas ir gan apvidus automobilis, gan kupeja, turklāt sportiska – kā jau praktiski visi „BMW”. Lai arī pierasts, ka kupejām pēc definīcijas ir divas durvis, tomēr mūsdienu autoindustrija pierādījusi, sākot ar „Mercedes-Benz CLS”, ka jēdzienu „kupeja” nepieciešamas pārdefinēt, lai arī atsevišķas četrdurvju kupejas bijušas pirms tam. Tas pats par apvidus auto statusu - jau sen apvidus auto nav paredzēts biežai nobraukšanai no asfalta.
:
:: |
Runājot par „pirmo auto savā segmentā”, situācija nešķiet tik viennozīmīga. Prātā nāk „Nissan” kompānijai piederošās premiālā segmenta markas „Infiniti” apvidus automobilis „FX”, kas, 2003.gadā nonākot tirgū, īpaši atšķīrās no pārējā šī segmenta piedāvājuma. Ne tikai vizuāli. „Infiniti FX” izgatavots uz tās pašas platformas, uz kuras tapusi sportiskā kupeja „Nissan 350Z”, tam jau bāzes versijā pieejams šīs kupejas dzinējs, arī „Infiniti FX” gadījumā nodrošinot cienījamu veiktspēju.
:
:: |
Lai arī „Infiniti” savu „FX” nepozicionē kā apvidus kupeju, tā sānu stiklojuma augšējā līnija ir izteikti kā kupejai. Pilnvērtīgākam kupejas siluetam pietrūkst ķīļveidīgāka jumta līnija aizmugurējā daļā, kas „BMW X6” gadījumā izdevies labāk. Paliksim pie tā, ka „Infiniti FX” ir nosacīti uz kupejas bāzes radīts apvidus automobilis, bet „BMW X6” – uz apvidus automobiļa bāzes radīta kupeja, un ar to tas arī ir pirmais.
:
:: |
„BMW X6” izgatavots uz „BMW X5” apvidus automobiļa bāzes, bet no tā atšķiras ar daudz agresīvāka un dinamiskāka veidola virsbūves dizainu. Būtiskākās jaunā modeļa dizaina iezīmes – izteikts aizmugurējās virsbūves statnes sagāzums kā kupejām, masīvs radiatora dekoratīvais režģis „BMW CS” koncepta stilā, kā arī milzīgs priekšējais buferis ar tikpat iespaidīgiem gaisa tvērējiem, kas, kā preses video norāda dizaineris, gaidāmi arī turpmākajos „BMW” modeļos.
:
:: |
Lai arī pēc skata „BMW X6” izskatās mazāks un zemāks par „BMW X5”, patiesībā tas ir par 23 milimetriem garāks, 50 mm platāks, kamēr riteņu bāze ir vienāda. „X6” ir zemāks tikai par nepilniem 90 milimetriem, tomēr vizuāli izskatās vairāk. Šāds efekts panākts ar plašākām riteņu arkām, samērā šauriem sānskata logiem un slīpu jumta līniju.
:
:: |
Jau pēc pirmajiem oficiālajiem „BMW X6” attēliem, aplūkojot tā aizmugurējo daļu, radās jautājums, vai aizmugurē vispār būs vietas pasažieru galvām vai arī, tur sēžot, sajūtas būs līdzīgas kā apvidus automobiļa trešajā sēdekļu rindā. „BMW X6” ir četrvietīgs automobilis, kam aizmugurē ir divas atsevišķas pilnvērtīgas sēdvietas, nevis „soliņš” kā „BMW X5” apvidniekam. Pa vidu ir konsole ar sīklietu nodalījumu un glāžu turētājiem, kā arī nolaižams elkoņbalsts.
:
:: |
Iekāpjot salonā, neskatoties uz augsto sēdpozīciju attiecībā pret ceļu, sajūtas ir patiešām kā kupejā. Aizmugurē par to iespaidu rada jau minētās nodalītās sēdvietas, kā arī šaurais sānu logs. Aizmugurē vietas pietiks arī cilvēkiem ar aptuveni 180 centimetru augumu. Tiesa, sēžot ar taisnu muguru un atspiežot galvu pret tās balstu sēdeklī, galva var skārties pret griestiem, kas, iespējams, var radīt neērtības garākos pārbraucienos pa dažādiem ceļa segumiem. Tomēr jebkurā gadījumā, tur būs daudz ērtāk sēdēt nekā 6.sērijas kupejas aizmugurē. Sēžot priekšējos sēdekļos, būtiskākā atšķirība no „X5” būs augstāka vidējā kulise, kas arī ir nodeva sajūtai kā kupejā. Visādi citādi panelis u.c. ierīces atgādina „X5”.
:
:: |
Neskatoties uz līdzvērtīgajiem gabarītiem ar „BMW X5”, braucot ar „X6” nav sajūtas kā tipiskā apvidniekā. Ražotājs šo modeli pozicionē, kā pilsētas un šosejas automobili ar augstu sēdpozīciju, kas nodrošina labāku ceļu satiksmes situācijas pārskatāmību. Gaitā automobilis uzvedas gluži kā tradicionāls „BMW” vieglais automobilis. Šāds rezultāts panākts ar attiecīgu balstiekārtas regulējumu, tādejādi „BMW X6” ir samērā „ciets” un tipiskie Latvijas (bez)ceļu nelīdzenumi būs jūtami.
:
:: |
Tomēr „cietā” balstiekārta lieliski atsaucas uz spēkrata vadāmību. Prezentācijas pasākumā „333” trasē ar „BMW X6” tika veiktas divas disciplīnas – slaloms starp konusiņiem un ekstrēmā bremzēšana ar virziena maiņu jeb t.s. aļņa tests. „BMW X6” ar šiem uzdevumiem lieliski tika galā bez apvidniekiem raksturīgajām virsbūves sānsverēm. Vēl šajā ziņā īpaši jāuzteic „Active Steering System”, kas maina stūres reakcijas jutīgumu atkarībā no ātruma. Tā kā bija pieejami automobiļi gan ar, gan bez šīs sistēmas, tad aktīvās stūres sistēma lieliski pierādīja savu nepieciešamību. Slalomā ar to stūri nepieciešams pagriezt par aptuveni 50 grādiem, t.i., nepārliekot rokas uz stūres, kamēr bez šīs sistēmas darbošanās ar stūresratu ir lielāka.
:
:: |
Pagaidām „BMW X6” tiek aprīkots ar jau no citiem modeļiem pazīstamiem dzinējiem – trīslitru turbopūtes dīzeļdzinēju (235 ZS), tāpat šī dzinēja versiju ar divām turbīnām (286 ZS) un trīslitru biturbo benzīna motoru (306 ZS), kas nesen Starptautiskajā dzinēju konkursā tika atzīts par šāgada labāko spēka agregātu. Minētajā pasākumā izmēģinājumiem bija pieejamas versijas ar biturbo benzīna un dīzeļa dzinēju. Lai arī mūsdienās dīzeļdzinēji nereti pierādījuši pārākumu par analoga tilpuma benzīniekiem, tomēr trīslitru biturbo benzīna dzinējs gaitā šķita nedaudz „asāks”. Interesanti, ka pat trases režīmā ar strauju paātrināšanos un drīzu strauju bremzēšanu, vidējais degvielas patēriņš pēc borta datora rādījuma vairāk kā divas tonnas smagajam automobilim dīzeļa gadījumā bija 12, bet benzīna – 14 litru uz 100 km nobrauktā ceļa.
:
:: |
Rudenī „BMW X6” modifikāciju gammai pievienosies arī versija ar 4,4-litru V8 biturbo benzīna dzinēju, kā jauda attīsta 400 zirgspēku, bet maksimālais griezes moments – 600 Nm. Ar šo dzinēju aprīkotā modifikācija iegūs „BMW X6 xDrive50i” nosaukumu un no vietas līdz 100 km/h spēs paātrināties 5,4 sekundēs. V8 biturbo modifikācijas vidējais degvielas patēriņš būs 12,5 litri uz 100 km nobrauktā ceļa. Interesanti, ka nākamgad „BMW X6” tiks aprīkots arī ar hibrīda spēka agregātu, kas sevī apvieno sešcilindru benzīna dzinēju un elektromotoru.
:
:: |
Autoražotājs „BMW X6” pozicionē kā izteiktu vīriešu auto, tomēr Latvijā, spriežot pēc pirmajiem pasūtinājumiem, tā gala patērētājs lielākoties būs sievietes. Tomēr tas nav nekas pārsteidzošs, jo līdzīga situācija ir ar „BMW X3”, kamēr vīrieši starp „BMW” pilnpiedziņas spēkratiem izvēlas „BMW X5”.
:
:: |
„BMW X6” bāzes versija ar trīslitru dīzeļdzinēju maksā par trim tūkstošiem eiro dārgāk kā analogs „BMW X5”, t.i., 56’800 eiro. Par trīslitru biturbo versijām būs jāpiemaksā vēl viens līdz trīs tūkstoši, kamēr V8 biturbo maksās jūtami vairāk – no 75 tūkstošiem eiro. „BMW X6” pie dīleriem Latvijā būs apskatāms no šāgada 1.jūnija.
Paldies „BMW” dīleriem - „BM Auto” un „Wess Select” - par interesanto pasākumu!