BMWPower.lv mēneša BMW: Lumma CLR X 530

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (63)
  • Drukāt
  • Foto: AV, av.artlibitum.net

    Raimonds Zandovskis,
    10-03-2008

    Līdz ar BMWPower.lv vortāla jaunās versijas palaišanu, atsākam kādreiz populāro rakstu sēriju – mēneša BMW. Šajā rakstu sērijā ik mēnesi lasītājiem tiks prezentēts kāds atsevišķa apraksta un fotosesijas cienīgs sērijveidā vai individuāli pārveidots „BMW” automobilis. Šomēnes galvenais varonis ir „Lumma CLR X530” sportiskais apvidnieks uz „BMW X5” bāzes.

    Apvidus automobilis savā sūtībā evolucionējis gluži kā mobilais tālrunis. Ja mobilie tālruņi sākotnēji bija paredzēti savstarpējai balss saziņai, tad tagad tie pārtapuši par mobilu multimediju staciju. Arī džipi pamatā bija radīti citkārt ar vieglo automobili nepārvarama apvidus šķērsošanai. Laikam ejot, patērētājs džipu vēlējās ekspluatēt ne tikai purvā vai tuksnesī, bet braukt ar to arī ikdienā uz darbu un veikalu. Mūsdienās pērkot sportisku apvidus automobili (SUV), reti kuru vairs interesē tā apvidus pārgājības spējas.

    :

    ::
    :
    Tirgus jau tā attīstījies, ka par apvidus automobiļiem saucamus spēkratus ieviest un pārdot var arī autoražotāji, kuriem līdz tam iestrādņu paaugstinātas pārgājības automobiļu sfērā nekad nav bijis. Tāds ir arī premiālā segmenta pārstāvis „BMW” ar popularitāti ieguvušo sportisko apvidus automobili „BMW X5”, kā apvidnieks no 2006.gada nogales pieejams jau otrajā, šobrīd aktuālajā paaudzē.

    Premiālā segmenta sportiskie apvidus automobiļi organiski iekļāvušies kopējā plejādē līdz ar šīs līgas sedaniem, kupejām un citiem tradicionālajiem paaugstinātas pievienotās vērtības spēkratiem, pakļaujot tos analogām prasībām un tradīcijām. Auto tūnings ne tikai individualizē spēkratu atbilstoši īpašnieka gaumei, bet arī vairo konkrētā automobiļa statusu un ekskluzivitāti.

    :
    ::
    :
    Tūninga atlejē „Lumma”, kas pērn svinēja savu 20 gadu pastāvēšanas jubileju, atrodas Vācijā un specializējas ne tikai „BMW”, bet arī „Mercedes-Benz”, „Porsche” u.c. vācu markas automobiļu pārveidē. Interesanti, ka joprojām pieejami „Lumma” tūninga produkti pat no 91.gada ražotajam 3.sērijas (E36) modelim, kas Latvijā šobrīd ir ļoti populārs.

    Tā kā aktuālās paaudzes „BMW X5” tirgū nonācis salīdzinoši nesen, tad pilnu pārveidojumu programmu „Lumma”, kas iekļauj arī mehāniskā kompresora uzstādīšanu dzinējam, nav paspējis ieviest. Pagaidām kā pieprasījuma apmierinošs aperitīvs izgatavots „Lumma CLR X530”, kam par pamatu izmantota „BMW X5” modifikācija ar 4,8-litru V8 benzīna dzinēju, kas šobrīd ir arī apvidnieka jaudīgākā standarta versija.

    :
    ::
    :
    „Lumma CLR X530” no standarta „BMW X5” atšķiras ar citādu virsbūves aerodinamisko komplektu, riteņu diskiem, bremzēm, balstiekārtas pazeminājumu u.c. tūninga aksesuāriem, savukārt veiktspējas uzlabošanai pagaidām dzinējam piedāvā pārprogrammēt elektronisko vadības bloku, kas jaudu palielina par 28 zirgspēkiem, rezultātā ļaujot attīstīt 383 ZS. Savu artavu „zirgu stallī” sniedz arī pārveidotā izplūdes sistēma, kas, pēc „Lumma” sniegtās informācijas, jaudu palielina vēl par astoņiem līdz desmit „zirgiem”.

    Izplūdes sistēma ir pirmais vēstnesis par tuvojošos „Lumma CLR X530”. Tā ir tik skaļa un ar tik dobju toni, ka viennozīmīgi izceļas uz pārējo satiksmes dalībnieku fona. Piemēram, stāvot Vanšu tilta pakājē, „stiepiens” ar šo apvidnieku dzirdams visa tilta garumā. Skaņa ir iespaidīga un būtiski atšķiras no vieglo automobiļu rēkoņas pat ar „pārstādītu” mufleri. „Lumma CLR X530” gadījumā to droši var salīdzināt ar kāda V8 dzinēja superauto izplūdes skaņu.

    :
    ::
    :
    Kad iekāp automobilī, joprojām esi šī dobjā toņa saviļņots. Paātrinoties rēkoņa nāk no aizmugures, radot iespaidu, ka arī dzinējs bezmaz atrodas aiz priekšējiem sēdekļiem, gluži kā „Ferrari”. Tomēr spēkrata dinamika neļauj turpināt līdzības ar „Ferrari” – atskārt, ka patiesībā atrodies gana praktiskā, ietilpīgā un komfortablā automobilī. Un kontekstā ar to secini, ka ikdienā ar tik skaļu izplūdes sistēmu diez vai spēsi aprast. Nē, tā nav tik skaļa, ka salonā nevarētu sarunāties vai tā zemās frekvences drebinātu pasažieru iekšējos orgānus, vienkārši garākos pārbraucienos lielā ātrumā šis monotonais troksnis varētu apnikt vai pat uzkrist uz nerviem.

    :
    ::
    :
    Kā norāda „Lumma” pārstāvis Latvijā „Premium Tuning”, tad konkrētais „Lumma CLR X530” ir demo automobilis un izplūdes sistēma šeit ir pēc arābu specifikācijas. Proti – jo lielāka trobele, jo labāk. Savukārt eiropiešiem paredzētajos „Lumma” apvidniekos iespējams uzstādīt izplūdes sistēmu ar ne tik lielu troksni un pie tam ar iespēju no salona regulēt tās vēlamo skaļuma līmeni. „Lumma” izplūdes sistēma visā garumā ar vācu TUV sertifikātu, kas nozīmē atbilstību tehniskās apskates prasībām, maksā ap trim tūkstošiem eiro.

    :
    ::
    :
    Visvairāk dārgus un papildus tam pārveidojumiem pakļautus automobiļus īpaši iecienījuši arābi. Tāpēc vēl jo interesantāk uzzināt, ka par BMWPower.lv mēneša „BMW” atzītais „Lumma XLR X530” raksta tapšanas brīdī pasaulē bija vien divpadsmit eksemplāros: divi Vācijā, viens Latvijā, bet atlikušie deviņi – Apvienotajos Arābu Emirātos.

    Kā jau nopratāt, dažādos aksesuārus iespējams iegādāties un kombinēt atsevišķi. Tomēr, lai automobili pilntiesīgi sauktu par „Lumma CLR X530”, tam jāuzstāda šī paša nosaukuma virsbūves aerodinamiskais komplekts, kas ietver priekšējo buferi ar tajā integrētiem miglas lukturiem un režģiem gaisa tvērējos, aizmugurējo buferi, sliekšņu uzlikas, kā arī spārnu uzlikas priekšā un aizmugurē, kas automobili padara nedaudz platāku.

    :
    ::
    :
    Tas viss maksās 10 tūkstošus eiro. Teiksiet – dārgi? Bet cik maksā papildus aprīkojums automobilim, kas jau standartā maksā 70 tūkstošus eiro? 14% pie bāzes cenas nav daudz, jo kaut cik civili aprīkot bāzes automobili maksā papildus 25% no bāzes cenas un arī tad vēl tas nebūs viss iespējamais jeb „polnijs faršs”.

    Tiesa, „Lumma CLR X530” nosaukumam nepieciešamais iztikas minimuma komplekts neietver visu, kas to momentā atšķirtu no standarta „BMW X5”. Viena no pamanāmākajām vizuālajām detaļām spēkratiem ir riteņu diski. „Lumma” piedāvā dažādus diametru un dizainu variantus – no 20 līdz 22 collām, kas maksā divarpus līdz četrarpus tūkstošus eiro par komplektu. Tādejādi ar aptuveni 15 tūkstošiem eiro iespējams standarta „BMW X5” padarīt vizuāli visai iespaidīgu.

    :
    ::
    :
    Konkrētā „Lumma CLR X530” cena eiro pārsniedz sešciparu skaitļa robežu, jo ne tikai par pamatu izmantotais „BMW X5” ir bagātīgi aprīkots jau no rūpnīcas, bet arī „Lumma” šeit uzstādījis praktiski visus šobrīd iespējamos pārveidojumus no savas puses. Īpaši jāatzīmē spēcīgie bremžu mehānismi ar dzeltenajām skavām (suportiem), kas kontrastē ar melnajiem riteņu diskiem, kā arī diožu apgaismojumu zem sliekšņiem, kas iedegas, atverot durvis, un tumsā izskatās eleganti.

    Papildus virsbūves aerodinamiskajam komplektam, iespējams jau esošas daļas aizstāt ar no oglekļa šķiedras izgatavotām, piemēram, spoguļu ietvarus un radiatora dekoratīvo režģi. Tā arī dažādus papildus aksesuārus eksterjerā (lukturu uzlikas, dekoratīvos sliekšņus kaut no augstvērtīga dabīgā koka, aizmugurējo jumta spoileri utt.) un interjerā. Šim „Lumma CLR X530” uzstādīts mērinstrumentu panelis ar kompānijas logo un līdz 300 km/h gradētu spidometru, alumīnija pedāļu uzlikas un firmas paklājiņi.

    :
    ::
    :
    Lai iegūtu „Lumma CLR X530”, nav obligāti jāpērk gatavs automobilis no tūninga pārstāvjiem. Jau esošu, pirms tam iegādātu „BMW X5” iespējams aprīkot ar vēlamajiem atribūtiem, kas tiks uzstādīti šeit pat Latvijā, „Lumma” oficiālajā pārstāvniecībā „Premium Tuning”. Savukārt virsbūves daļu, piemēram, buferu krāsošana tiks veikta sadarbībā ar BMWPower.lv lasītājiem jau pazīstamo servisu „Spīdola 3”.

    „Lumma CLR X530” ir ievērojams un izceļas arī miera stāvoklī. Fotosesijas laikā Vecrīgā automobilis radīja interesi arī no tādu cilvēku puses, kas pat sākotnēji nesaprata, ka pārveidojumu pamatā izmantots „BMW X5”. Šādi viens pusmūža vīrs, kurš teicās pats braucam ar „BMW” 1.sēriju, vaicāja, kas tas tāds par neredzētu „BMW”. Atbildu, ka „Lumma” pārveidots „X5”. Seko jautājums – bet ar ko tas atšķiras no „X4”? Skaidrs... Tad pieskrien klāt divas pusaudzes, izvelk mobilo tālruni un viena otru nobildē pie „Lumma”. Garām pabrauc Vecrīgai raksturīgie „pletīzeri” ar to vadītāju pavadošiem skatieniem. Pamana un novērtē, ka tas nav vienkāršs „BMW X5”, jo ar tādiem tagad pilnas ielas.

    :
    ::
    :Foto: 6ec:
    :
    Tomēr ar to stāsts vēl nebeidzas. Ne velti „Lumma CLR X530” nosaukumā ir skaitlis „530”. Tas ir zirgspēku skaits, kādu attīstīs šī automobiļa versija ar mehānisko kompresoru dzinējam. „Premium Tuning” sola, ka tiklīdz šī modifikācija nonāks tirdzniecībā, arī tās eksemplārs tiks nogādāts uz Latviju.


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties